Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
A zawór płynu nagrzewnicy puszcza?
To zawory sterujące ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Wpuszczają (a dokładniej wypuszczają) płyn do nagrzewnicy.
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Sprawdź zawór na nagrzewnicy,może się nie otwiera do końca.
Witam, mam problem z ogrzewaniem w Actrosie 1840 1999 MP1 webasto wodne, wymieniony zawór od ogrzewania z przodu kabiny, gdy go rozebrałem i kręcę pokrętłem od regulacji ogrzewania wszytko pracuje, nie ma żadnych błędów. Gdy włączam webasto ciepło czuć w wężach aż do nagrzewnicy ale z niej już nie wychodzi. Proszę o pomoc , czy może jest jakiś dodatkowy...
Jeżeli czujesz zapach płynu znaczy że masz problem z ogrzewaniem. Dziurawa nagrzewnica wnetrza, nieszczelne przewody, uszkodzony zawór.
A gdzie jest czujnik odpowiedzialny za pomiar temperatury? Zawory są zasilane napięciem 12V?
A jaki zapach w aucie jak parują szyby? Może nagrzewnica przecieka?
Mercedes w211 w podszybiu (pod mechanizmem wycieraczek )MA ELEKTRYCZNY ZAWÓR puszczajacy obieg nagrzewnicy! Wiem bo widziałem i wymieniłem dwa u mnie i u kolegi 2005r i 2009r więc wiem co mówię nie pisze o pompie tylko o zaworze. (Objaw identyczny dlatego o nim wspominam) Nie wiem jak jest tutaj
Klapa przełącza strumień powietrza pomiędzy parownik a nagrzewnicę w sposób płynny. Zawór sterujący przepływem płynu przez nagrzewnicę jest rozwiązaniem stosowanym w BMW, Mercedesach, starszych Hondach czy Fordach, często równolegle z klapą rozdziału temperatury powietrza.
Nie działa prawidłowo zawór nagrzewnicy. Nic więcej nie ma. Więc albo linka nim nie steruje, albo uszkodzony i należy go wymienić.
Albo zawór odcinający nagrzewnicę nie działa dobrze, albo źle zapięli linkę na pokrętle sterowania.
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
" za niski poziom paliwa do uruchomienia nagrzewnicy " My też nie wiemy skąd wziąłeś taki numer w INS a tym bardziej ten opis. :) Podaj ten nieszczęsny VIN, albo prawdziwy identyfikator modułu z błędem. I jaką nagrzewnicę chcesz uruchamiać, świecę czy ogrzewanie kabiny? FLA - 0302 Zawór elektromagnetyczny ma przerwę. ZHE - 0302 Napięcie dolne
Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Witam, niestety sam tego problemu nie rozwiązałem, natomiast fachowiec mechanik ustalił, że zacina się jeden z zaworów zaworu dwudrożnego sterujący ciepłym płynem dochodzącym do nagrzewnicy. Zawór dwudrożny znajduje się w przegrodzie silnikowym pod podszybiem tuż pod mechanizmem wycieraczek i steruje on przepływ ciepłej cieczy na prawą i lewą stronę...
Zawór rozprężny mam zaraz za ścianą grodziową. Gruba rurka przed zaworem i za zaworem jest takiej samej temperatury, czyli w temperaturze otoczenia. Jeśli jest zawór rozprężny to jest też dławik, czy w klimatyzacjach jest albo jedno albo drugie? Ta cienka rurka przy wychodzeniu z kabiny jest lodowata, po wyjściu z osuszacza robi się normalna. Powinno...
w układzie ogrzewania jest zawór elektryczny sprawdz jego obwody ja u siebie zamontowałem reduktor w szeregu z nagrzewnica zeby jak najmniej ciąc i musze miec lekko przekrecone pokretło ogrzewania i jest obieg i wszystko działa
Miałem SEATA ALHAMBRE , tam jest dodatkowe ogrzewanie wpiete równolegle ponieważ posiada dwie niezależne regulacje temperatury. W MERCEDESACH STAREGO TYPU można wpinać się w szereg bo mają zawór wodny do regulacji temperatury( mechaniczny)
Witam serdecznie. Posiadam Mercedesa Sprintera z 2013 roku 2.2 Cdi 130 km z klimatyzacją i mam dziwny problem. Otóż kiedy latem używam klimy to potrafi dmuchać zimnym a za chwile gorącym powietrzem żeby za chwile znowu chlodzic. Dodatkowo jeżeli ustawie na panelu temp na 20 stopni to i tak leci ciepłe choć na dworze +30. Panel od temperatury był podmieniany...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Mercedes W124,chodzi o elektrozawór nagrzewnicy. Po rozebraniu elektrozaworu okazało się ze iglice nie nadają się do niczego (rozsypały się) na Allegro jest wiele zastawów naprawczych,ale nie chce się w to bawić bo i tak jedna cewka jest spalona a samej cewki nie idzie nigdzie dostać. Mój zawór o nr 0018303884 ma 5...
Zgadzam się z Gerri. Zawór dla przykładu w sprinterze CDI (okrągła deska) tak właśnie działa. Wielokrotnie już miałem w ręku nagrzewnicę i zabierałem się do roboty. A po rozebraniu okazało się że to ten zawór niby otwierał ale zarazem częściowo przepuszczał płyn w kierunku powrotu i przez to słabo grzał.
No to albo układ jest słabo odpowietrzony, albo jest usterka mechaniczna zaworu i pomimo braku prądu nie otwiera się w całości. Jeżeli jest możliwość, to zamień miejscami dwa węże które wychodzą już z elektrozaworów na nagrzewnice L/P i przy zdjętej znowu wtyczce zaobserwuj rezultaty. Jak zawór się nie w pełni otwiera - to uszkodzenie przeniesie się...
Akurat zawór EGR jest na schemacie który ci podesłałem. A pozostale dwa wejscia? Przecież na takiej zasadzie działa ten regulator: puszcza do siłownika w reflektorze mniejsze lub większe podciśnienie, co się przekłada na pochylenie reflektora - większe lub mniejsze. Ja rozumiem, że to na zasadzie tak działa, ale na najwyższym ustawieniu czyli w momencie...
Usterkom ulega instalacja elektryczna oooo a co się dzieje z tą instalacją ? setki ich przerobiłem a problemy z kablami mam tylko wtedy gdy już jakiś łep tam swoje paluchy pcha. elektryczny hamulce postojowy jak się nie używa to się psuje, ale w A6? czujników halla jak w A8 nie ma, a i obudowa nie jest spiep.... jak w Passacie. zawory nagrzewnicy tak...
Witam mam mały problem z moja instalacja LPG, Mercedes w211 E 280 3,0. gazownik zakładał reduktory i podpiął wodę na wyjściu z głowicy w miejscu gdzie znajduje się wyjście wody do nagrzewnicy, a tam jest zawór elektronicznie regulowany i jak w aucie włączę klimatyzacje to odcina wodę do nagrzewnicy i jednocześnie do reduktorów poprzez co schładzają...
>mercedes 813 To nic nie mówi: na przestrzeni lat kilka zupełnie różnych modeli miało to oznaczenie. Proponuję j/w.: Sprawdzić węże do nagrzewnicy (czy są gorące) Może któryś jest załamany i tłumi przepływ? Może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość? Sprawdzić czy jest wystarczająca siła nadmuchu. Czy powietrze jest kierowane przez nagrzewnicę,...
Jest taki program serwisowy WIS (dla Mercedesa) I jest w nim dokładna instrukcja montażu Webasta dla Vito model 639. Dokument ma numer AN83.70-S-0001S Podjedź do ASO, daj komuś czekoladę i niech ci ten dokument wydrukuje ;) Niestety, nie dało rady;/ Mam problem ze zlokalizowaniem, gdzie wpiąć wodę i paliwo - do paliwa trzeba zrzucać zbiornik, a ja...
Auto zrobione. Struchlała guma uszczelniająca na klapach odpowiadających za przepływ powietrza z nagrzewnicy.Założony komplet klap(bo pojedynczo nie można kupić i dost. tylko oryg.) w całej obudowie ogrzewania/wentylacji.Jednak w Atego I chyba lepsze rozwiązanie- zawór odcinający na rurce nagrzewnicy,mamy takie 4 i z tym nie było problemu. AtegoII mamy...
„Gerri „ nie chcę polemizować z Toba , bo nie o to chodzi , aleznam dobrze zasadę działania tego ustrojstwa . Gdzieś miałem nawet rozrysowany cały układ / elektronika w sterowniku , szukałem i nie mogę go aktualnie odszukać / . Wiem jakie są zależności bo przerabiałem to ongiś nie raz . Przy uszkodzonym układzie nie będzie reagował na zmianę...
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
Miałem kiedyś taki przypadek w Mercedesie okazało się że gość troszkę przedobrzył w ilości środka i ten osadził się w wężu od nagrzewnicy ( nie zasechł po prostu zablokował przepływ ). Po wyjęciu węża i wysypaniu tego co tam się osadziło ogrzewanie wróciło. Zdejmij węże od nagrzewnicy i podłącz wylot do wody z wodociągu i przelej ją wodą powinno pomóc....
Witam, Mercedes W124 z "klimatronikiem" jednostrefowym grzeje cały czas. Zawór sprawny, plus dochodzi. Masa dochodzi przez kilka sekund po włączeniu zapłonu i koniec. Nezależnie od nastaw nie mam masy na elektrozawór. Czujniki zmierzone, raczej ok. Czujnik temp wewnętrznej ok 10,3 kilooma czyli ok 25 stopni czujnik parownika 3,8 kilo ok 45 stopni, klima...
Problem podłączenia sterownika rozwiązałem natomiast pojawił się następny -regulując temperaturę nawiewu na zimno leci ciepłe powietrze a ustawiając na ciepłe leci zimne, czy zawory od regulacji przepływu przez nagrzewnice są różne dla auta z klimatyzacją lub bez klimy -po włączeniu klimatyzacji nie włącza sie wentylator czytałem w innych tematach że...
A po co webasto? Czy wyjeżdżasz tym ciągnikiem w tak niskich temperaturach, ze musisz wstępnie podgrzewać kabinę? Tutaj sprawa jest prosta - należy doprowadzić oryginalny układ ogrzewania do porządku. A wtedy można założyć, czy to większą nagrzewnicę, czy nawet małą pompkę wymuszającą dodatkowe wzmocnienie obiegu na nagrzewnicy (rozwiązanie stosowane...
Zrobiłem bypass i wyszło mi że nie pompuje wcale płynu do nagrzewnicy, tak po dłuższych zastanowieniach kupiłem nowy nie oryginalny zbiorniczek cieczy założyłem i od razu jak ręką odjął!!!. Wychodzi na to że tam są jakieś zawory w środku w postaci kulek i czegoś tam. Ciesze się bardzo że to nie głowica - planowanie, wyciąganie jej i inne zabiegi, czy...
przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy Ta dźwignia nie zamyka dopływu płynu, lecz klapę odcinającą dopływ powietrza do wnętrza pojazdu w skrajnej lewej pozycji suwaka. Dopływ płynu zamyka zawór podciśnieniowy sterowany małymi przełącznikami podciśnieniowymi...
ub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo Akurat tutaj zawór odcinający jest sterowany podciśnieniem. Pod spodem napisałem oczywiście ze czasami jest sterowanie elektrycznie lub podciśnieniowo czytaj do końca posty zanim zaczniesz krytykę .Skoro temperatura silnika dochodzi tylko do 40 -50 to należy sie na tym także skupić...
Wskazówka idzie do połowy na wskaźniku, po czym opada i tak zostaje ? Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika powinna stać w miejscu, bez względu czy jedziesz, czy stoisz. Nie tak do końca, kolego. W wielu samochodach tak się dzieje, czy to renault, uaz lub mercedes. Do zaobserwowania szczególnie wyraźnie gdy na skali masz punkty odniesienia. Gdy...
Dziękuje bardzo!!! Wszystkie schematy nie pokazują dokąd przewody trafiają. Ciągle chodziły mi po głowie wolne podejścia elektrozaworów gdyż myślałem że są wykorzystane do instalacji centralnego zamka i foteli.W weekend dowiedziałem się że elektrozawór powinien mieć wolne jedno podejście i obsługują tylko zawór nagrzewnicy. Twoje schematy to potwierdzają...
- nie ma możliwości wyłączenia zimnego powietrza ze środkowej konsoli Żebyśmy się dobrze zrozumieli: oczywiście że jest możliwość wyłączenia zimnego powietrza ze środkowych nawiewów: przekręcasz "kręciołek" pomiędzy środkowymi nawiewami i zimne powietrze przestaje lecieć. Tak ma być, tak to zostało skonstruowane i wszystko jest w porządku - przy układzie...
Co do czujnika zadymienia, to zgodzę się, że ma on mały wpływ na ogrzewanie, ale pracownicy serwisów, na pytanie o dziwne zachowanie się ogrzewania zwalają winę na ten czujnik. Prawdą jest, że mam mały przeciek płynu na zaworze sterującym pracą nagrzewnicy. Mam ten zawór nowy, ale czekam z wymianą do wymiany płynu chłodzącego, aby za jednym razem zrobić...
Starzy fachowcy się przejechali...:D Model W 201 nie ma żadnych elektrozaworów! Jest tylko jeden (wspólny na obie strony) zawór odcinający sterowany podciśnieniem - na podszybiu, koło silniczka dmuchawy. Podstawowa regulacja temperatury odbywa się mechanicznie - na zasadzie mieszania powietrza ciepłego i zimnego - jak w Polonezie. Jedna z przyczyn pow....
Witam nie czytałem o zatarciu sprężarki. Być może masz spalone wentylatory jak u mnie sprawdź to A jak ci się zatarła sprężarka to musisz wymienić sprężarkę chłodnicę z osuszaczem są razem taka rurka z boku chłodnicy to jest pryszcz najgorsza jest wymienić skraplacz w środku obok nagrzewnicy tam jest najwięcej opiłków i jak one krążą to zatrą znów kompresor.Przerabiałem...
O tym wiem ale przy odkręconym zaworze kaloryfery grzeją, nagrzewnica z przodu grzeje ale nie grzeją te nagrzewnice przy parownikach od klimatyzacji i tu jest problem. Pozdrawiam Damian
Odświeżam dla potomnych, temat został usunięty przez moderatora, nie wiem czemu. Jednak znalazłem uszkodzenie i może się komuś to przyda. W Mercedesie nie da się włączyć ciepłego nadmuchu, na sterowniku ustawiam temp. na maksa, a dmucha zimne. Pokazało dwa błędy 9622 i 9630 - nie mam pojęcia, co one znaczą. Zawór pod wycieraczkami ma napięcie, płyn...
Witam, Mam problem z Mercedesem 210 E240 98 rok. Nie działa lewa strona klimatronika ( strona kierowcy ). Nie jest to problem z zaworami pod maską bo to sprawdziłem. W momencie gdy włączę klimę to prawa strona chłodzi a z lewej strony leci nawiew o temperaturze zewnętrznej. Proszę o pomoc gdzie szukać. Z tego co wiem to chłodnica nie jest podzielona...
nagrzewnica zawór zawór nagrzewnica mercedes nagrzewnica
dynacord kolumny pralka obraca kwarc overtonowy
prosty termostat różnicowy schemat sprzedam oscyloskop
Instrukcja obsługi pilota Emmerson RU 28 - programowanie i kody Pukanie w lewym głośniku Sony TA-E2000ESD - przyczyny i rozwiązania