Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
Zawór ma być zamknięty.
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę.
Kolego okolo 2.2 bara przy badaniu na pelnym obciazeniu . Premiumka ma zawor sterowania cisnieniem turbiny znajduje sie on z lewej strony silnika obok filtra paliwa może ta wersja którą robiłeś, zależy od silnika zamontowanego jeśli ma zawór to zgadzam się z tobą
silnik wchodzi w tryb awaryjny być może elekto zawór od turbiny się podwiesza, pierwszy raz to sie stało?
jaka była przyczyna mam ten sam problem gruszka wymieniona i zawór egr też i dalej słaby nie załańcza turbiny
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
Powiem szczerze , że nie sprawdzałem dokładnych parametrów turbiny, w kilku warsztatach z diagnostyką twierdzą ze działa ok, dodam jeszcze ze do 2000 obrotów auto wogóle nie idzie gdy włączy sie turbina zaczyna przyspieszac ale przy kolejnym biegu znowu się zamula, czujnik wału wymieniałem bo tez oczywiscie padł, wiązke przy nim poprawiłem bo była przetarta...
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
witam ponownie !!! proszę mi powiedzieć jak mogę sprawdzić zawór przy dolocie powietrza turbiny tak zwany "EGR" czy jakoś tak tylko ten w wersji 5przewodowej
czy praca (albo "nieprawidłowa praca") turbiny może wpływać na "trudniejsze" odpalenie silnika? nie
podłącz też przed zaworkiem a zawór jest sterowany tylko prądem a jak nie to podmięń np.z egr
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Renault Laguna II mam problem świeci świeca żarowa dymi jest słaby Traci moc wielkie spalanie W ciągu 2mieśiecy miałem go 10 raz w pewnym warsztacie w leżajsku Wymieniali 2 razy turbinę przepływomierz paliwa i to nic nie pomagało w końcu ominęli Elektro zawór turbiny po 2 dniach zaświeciła świeca żarowa i 2 kontrolki stop i samochód zgaz. Jezeli ktoś...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
właśnie czuć takim spalonym olejem tylko mi chodzi jakby były nieszczelne rury od intercoolera to by było czuć olejem ??? może być pozostałość oleju po ostatnim nieszczelnym turbo i jest (tłumik i katalizator zalany olejem )? a jak sprawdzic czy zawór egr jest całkiem zepsuty dzieki za odp
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
Zawór ten wymieniałem na nowy więc on odpada. Popatrzę po przewodach pneumatycznych tego zaworu oraz na turbinę. Na co konkretnie zwrócić uwagę przy oględzinach turbiny? Dodam że hamulec górski działa poprawnie.
Nie no ok rozumiem, to jest podstawa aby ją naprwić/wymienić, dałem tylko przykład. Dodano po 1 Dziś to możesz wyciągnąć sobie zawór EGR i wyczyścić go.
Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór strujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa, a najprawdopodobniej przepływka. Dodano po 5 Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór sterujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa,...
Atmosfera może być w postaci filtra na zaworku lub koło złącza elektrycznego taka okrągła czapka, i tamtędy zawór upuszcza podciśnienie z turbiny, kiedy to musi zmniejszyć ciśnienie doładowania, olej to na razie. Od pompy vacum musi być cienki przewód podciśnieniowy do akumulatora podciśnienia a z niego na zawór a z zaworu na aktuator w turbinie.
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło.
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
Przewody, podciśnienia itd. było wszystko sprawdzone, tu raczej ciężko jest pomylić, ponieważ przewody są wyprofilowane i tak się układają, że pasuje wszystko na swoje miejsce, jeszcze dziś sprawdzę dokładnie z tyłu jak kolega mówi. Chociaż zawór od turbiny pracuje. Czyli jak najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy ? Dawną metodą poprzez luzowanie rurki...
Czyli sterownik jest walnięty prawdopodobnie bo nie wyłącza grzałek a czujniki temp jest ok więc on tu nie robi problemu ,a zawór tak jak piszesz zaciąga sztangę ale poza tym nie dzieje się nic więcej bez znaczenia czy dam gazu czy nie a auto nie ciągnie od dołu dopiero po 3 tys obr gdzie na diesla to już praktycznie koniec obr..turbo od 3 tys pompuje...
moze waz podcisnieniowy ktory idzie do turbiny jest juz miekki albo zpekany sprawdz to ja miałem taka sytuacje w samochodzie klienta a4 1.9 tdi
turbo przy 1800rpm ma już 2 bary podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) Czyli podcienienia zamienione przy gruszce od turbo, lub niesprawny zawór sterowania zmiennej geometrii, lub problem z zmienną geometrią.
witam sprawa typu --- brak mocy w renówce zapala sie ta kontrolka:D wiadomo która oczywiscie podczs jady. szukałm na forum wychodzi ze to bedzie chyba tan zawór Egr... sprzętu do diagnozy nie mam .... ale mniejsz o to odkryłem na kanale ze mam pęknientom rure która wraca z turbiny i wchodzi w blok chyba do miski taka cos koło 1cm grubosci moze 1,5 cm...
Często się zdarza, iż zawór sterujący kierownicą zaczyna się zacierać i powoduje przesterowanie lub zbyt małe wysterowanie kierownicy turbiny. Podmień zawór. Czasami wystarczy do testów wyrzucić filtr z gąbki znajdujący się pod grzybkiem zaworka. Jeżeli będzie wilgotny to znaczy, że zaworek złapał wodę i kończy swój żywot
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii, czy zdefektowany czujnik temp. paliwa ma wpływ na wyłączanie się turbiny i wpadanie silnika w awaryjny tryb pracy? Chcę nadmienić, iż po regeneracji turbiny, wymieniono zawór sterujący ciśnieniem do turbiny, wymieniono wszystkie przewody a w dalszym ciągu występuje ten uciążliwy problem z wyłączaniem się turbiny. Badanie...
Renault Megane 1.9 DCI 75kw 2002r. Po wymianie skrzyni biegów, czyli wymontowaniu silnika i ponownym zamontowaniu, pojawiła sie się usterka elektrozaworu turbiny. Do zaworu nie dochodzi napięcie, przy odpiętej kostce napięcie wynosi ok 9v, przy podpiętej 0v. komputer pokazuje stały błąd. Zawór regulacji cisnienia doładowania.
Renault Premium 460 dxi słaba na zimnym silniku, kiedy się rozgrzeje, jest lepiej, ale i tak mocno odbiega od każdej innej Premiumki. Na wysokich obrotach idzie, ale na zielonym polu bez redukcji nie ma opcji na jakiekolwiek odczuwalne przyspieszenie. Brak błędów, sprawdzone luzy zaworów, ciśnienia na zasilaniu pompy i na wtryskach, ciśnienie doładowania...
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
MID 128 PSID 102: Podgrzewacz przewodu 3 adblue performance loss pewnie chodzi o sterowanie turbinom zawór około 1700zł
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Witam posiadam Renault scenic 1.9 dci 2002 r od jakiegoś czasu zaczyna mi się zapalać kontrolka świec żarowych ale tylko pod górkę. Wymieniłem zawór ciśnienia turbiny egr był czyszczony jakieś 8000 tyś km a olej wymieniałem 9000 tyś km temu . Dodam że jak wciskam gaz do dechy to trochę czarnego dymu wylatuje z rury i jak jestem na postoju to często...
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Wolałbym żeby to był wtryskiwacz a może jest jakiś zawór ciśnieniowy, EGR, lub jakiś szczegół. Tak naprawdę to dopiero po trasie zajmę się nim a teraz muszę kończyć. Napewno opiszę co było lub jest grane. A jak na ten czas dziękuję za pomoc.
Witam wszystkich, poproszę o poradę w związku z problemem występującym przy Renault Koleos 2 2.0 DCI 177 silnik tożsamy z Nissanem X-Trail T32. Problem jest następujący Auto zimne potrafi podczas jazdy lekko szarpać, najczęściej w granicach 1800-2000 tyśobr/min lub sporadczycznie w granicach 2500 obr/min. Dzieje się to jak się przyspiesza delikatnie...
laguna 2 1.9 dci. Klient wracał z trasy musiał zjechać bo stracił moc. Odpalił było ok. Komputer pokazał zawór sterowania turbina i egr. Kiedy zacząłem rozbierać zawór egr był zaślepiony i wyłączony komputerowo (stwierdzam tak ponieważ był bardzo czysty) brak luzu na wirniku turbiny. Sprawdziłem 3 zawory sterujące na podmianę i na każdym nie działał...
witam, mam tak samo. Auto po nabraniu obrotów zachowuje się jakby ktoś lejce ściągnął. Muł straszny. Wymieniłem na nowy zawór EGR, czujnik doładowania turbiny też. Nic nie pomogło. Oleju nie bierze, nie ma nigdzie nieszczelności. Wężyki szczelne. Wczoraj dałem turbinę do regeneracji, ciekawe czy to pomoże. Mechanik powiedział, że zajechana nie jest...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Miałem podobny chyba problem. U mnie wyleciał talerzyk z EGR-a - są 2 szt. talerzyków. Cwaniak odleciał i leżal sobie luzem. W skutek czego spaliny z wydechu cofały się do turbiny. Turbina wydawała wtedy bardziej głośny dźwięk i tak jak by o coś ocierała. Auto stało trzy dni w serwisie dopóki nie doszli co i jak. Na kompie EGR podczas sprawdzania nie...
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Miesiąc temu siadła turbina. Jeździłem na półsyntetyku (chyba Platinum 10W40 Lotos). Rozklekotana turbina wyssała olej. Na trasie ktoś mi pomógł, zakupił jakiś mineralny olej Orlen 15W40, wlałem 1litr, dojechałem do domku na małych obrotach (bez turbiny - <2000rpm). Wymieniłem turbinę na inną, wszystko było w...
Mam problem z mocą w moim samochodzie. Ma słabe przyspieszenie, ciężko go rozbujać. Wtryski zostały zregenerowane, turbina również. Wszystkie filtry powymieniane, układ dolotowy sprawdzony, zawór egr działa sprawnie. Nawet został wycięty katalizator (był nieźle zasyfiony). P tych wszystkich zabiegach jest bez zmian, cały czas samochód jest zamulony,...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
Jestem posiadaczem samochodu Renault Kangoo 1,5 dci i mam problem. Mechanik wymienił mi turbinę (po regeneracji), po odbiorze auta od mechanika auto zachowywało sie tak jak przed wymianą czyli nie miło siły a do tego bardzo kopciło na czarno. Okazało sie że jest zatkany katalizator, więc wybiłem środek katalizatora a poprawy nie było dalej żadnej. Więc...
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Witam, Kupiłem ostatnio Renaula Clio z 1998 roku z silnikiem 1.9d bez turbiny. Mój problem polega na tym, iż silnik czasami chodzi bardzo głośno, a czasami normalnie. Cały czas pracuje równo. Wymieniłem zawór zmiany kąta wtrysku w pompie, lecz problem pozostał w takiej samej skali. Ma ktoś pomysł co może być usterką? Sprawdziłem też ustawienie paska...
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Turbo działa sprawdzałem,cyrkulacja spalin prawdo podobnie jest ok jeśli o tym mowa czyli taki metalowy siłownik na kolektorze ssącym rozbierałem to i czyściłem znajdujący się tam zawór nie był zapieczony ale był zatkany sadzami i smarami z oleju,to też nie pomogło. A do czego służy taki czarny jakby zaworek podłączony od pompy wspomagania serwa do...
Witam, posiadam Clio II z 2002 Roku z Silnikiem 1.5 Dci 65 Km osprzęt DELPHI... A więc problem polega na tym ,że Clio Bardzo mocno ,,POTĘŻNIE" kopci na czarno ,,SADZA" Problemu z odpalaniem nie zauważyłem ale przelewy sprawdzone i wtryski NIE LEJĄ. Wynik Pomiaru następujący / na 3 min: 1- 1oml 2- 1oml 3- 65ml Podejrzany, ale to tylko jeden wtrysk......
Witam! Mam Renault Scenic 1.9 dci 2000r. Ostatnio dostała awarii, mianowicie nie ma mocy,auto chodzi tak jakby nie mniało turbo, żaden błąd się nie wyświetla. Turbina nie daje praktycznie żadnego ciśnienia, wgle nie wypycha przewodu wylotowego. Auto nie kopci. Sprawdzono zawór EGR, przepływomierz, wtryskiwacze, elektrozawór turbiny. Odkręcałem również...
Witajcie! Pytanie z czystej ciekawości: Posiadam Renault Grand Scenic III z końca roku 2009 z silnikiem 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832) kupiony nowy z polskiego salonu w 2010. Ogólnie ten silnik słynie z braku awaryjności (wersje po wyeliminowaniu obracających się panewek). Mój ma przejechane 281 tysięcy kilometrów. Przez te 10 lat wymieniałem olej...
Dzieki za podpowiedzi Boryas. Ogólnie podmienialem już na używane- elektrozawor do sterowania turbiny i regulator ciśnienia enia paliwa - nie było żadnych efektów. Nie ruszałem jeszcze jedynie czujnkka cisnienia na listwie. Pisząc sprawdzić - jak fachowo sie do tego zabrać, gdyż może używki też były wadliwe.... Całe vacum przejrzałem i zdaje sie nie...
Wygląda że problem jest z przepływomierzem albo EGR (brak powrotu spalin - zabite kanały ,chłodnica ,zablokowany zawór EGR ).
Byłem na kompie (CDIF) u znajomego i tak: P0704- 6 czujnik sprzęgła P0400- 0 EGR P1125- 0 ciśnienie turbo P1125- A czujnik też coś z ciśnieniem w kolektorze Jeszcze ABS się pali,czujnik do wymiany (ale przez to chyba nie wchodzi w tryb awaryjny :D ). Po skasowaniu wszystko zniknęło. Jeździliśmy tym samochodem i jeździliśmy ok. 10km sprawdzaliśmy parametry,...
Witam. Dalszy ciąg historii auta. Zgodnie z umówieniem.. bylem u Norbiego. (Jego diagnoza turbina do wymiany) - została założona inna turbina ze sprawnego auta (0 efektu). Katalizator został rozcięty przemyty i sprawdzony (BRAK WYSUNIĘCIA WKŁADU) - przeciwciśnienie zmierzone i jest w NORMIE!! wtryskiwacz ad-blue drożny i sprawny, czujnik NOX nowy. Zawór...
Problem następujący, po dodaniu raz wkręca się na obroty ładnie a drugi i trzeci raz męczy się strasznie, praktycznie nie można ujechać autem. Niekiedy czuć że przerywa na 1 i 2 biegu, wtedy wystarczy wdusić i puścić gaz 2-3 razy i czasami pomoże czasami nie. Na postoju tak samo, czasami kopci na czarno i nawet słychać jakby delikatnie strzelił w tłumik....
Objawy które opisujesz to naiprawdopodobniej turbina do regeneracji ,lub otwarty zawór EGR.
Ok, sprawdziłem przewody na kostce przy mniejszym przekaźniku (doszedłem do tego, że mniejszy jest od świec żarowych, większy od nurnikowych). Na dwóch najgrubszych przewodach na stałe jest 12V, na cienkich: - fioletowy stale 1,1V, po zapaleniu kontrolek, napięcie na chwilę spada do 0,9V ale po chwili wraca do 1,1V na stałe. - czarno zielony: 12V po...
A to nie jest przypadkiem zawór upustowy przy turbinie. Taki problem został zidentyfikowany na forum klubowiczów Renault Clio. W ASO temat także znają - auta na gwarancji mają wymianę na zawór, który nie "buczy" / "wyje".
Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i...
Możliwe że twój intercooler jest zawalony olejem, ciśnienie z turbiny jest ale co z tego kiedy zapycha się w syfie intercoolera, dla pewności sprawdź też wszystkie wężyki i zawory podciśnieniowe i czujnik ciśnienia może tam tkwi problem. A przy podłączeniu do kompa powinna wyskoczyc 'usterka regulacji ciśnienia doładowania'. A co do spalania to rzecz...
Witam! Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę....
po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić. Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami. ps odpiecie wtyczki nic nie da Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór,...
Witam ponownie,hałasowanie zaworów było spowodowane tym iż podczas gdy turbina się popsuła olej który wracał do silnika miał o wiele za wysoką temperaturę i to spowodowało że w silniku pojawiły się jakieś dziwne kluchy które niestety nie wyleciały wraz z olejem podczas wymiany..wyżej wymienione kluchy zablokowały kanały olejowe które doprowadzają olej...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
jutro będzie podpięty pod komputer, myśle że to nie wtrysk ponieważ nie ma żadnych objaw, samochód nie stracił mocy ani nie kopci na czarno... mechanik obstawia zawór sterowania turbiną i dolot powietrza :) jutro bedzie wiadome
Witam szanownych kolegów !! Mam tak od zakupu auta a trwa to już rok, jednak ostatnio wziąłem się za problem na poważnie. Samochód na V biegu nie jest w stanie jechać w zakresie prędkości od 70-80 km/h - czuć mocne szarpanie, od 60 - 70 km/h jest ok, silnik muli jak zaduszony ale nic nie szarpie, i powyżej 80 też już jest ok. Nie jestem w stanie bez...
Witam po małej przerwie, tak wiec... przyszedł mi zawór N75 ( poprzednio zaślepiłem EGR ktory okazal się nie całkiem zaślepiony) , czym prędzej popędziłem aby go zamontować, zaryzykowałem i zrobiłem test przed clipem, kto biednemu zabroni bogato żyć... odpalam ruszam i .... muł oraz kłęby dymu. jednak po przejchaniu ok 200 m juz nieco lepiej i tak kawałek...
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Zawór EGR, zawór sterujacy turbiną, sama turbina, czujnik cisnienia. Sprawdź.
a turbinie się przyglądałeś ? wątpię żeby diesel dymił przez uszczelniacze na zaworach
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Byłem na sprawdzeniu EBS i raport nie wykazuje żadnych błędów. W diagnostyce zasugerowano mi, że może to być spadek mocy stąd mam pytanie: Czy przy spadku mocy, kiedy zdejmuję nogę z gazu, auto też hamuje czy powinno swobodnie toczyć się dalej. Czy oprócz hamulców źródłem hamowania mogą być inne podzespoły jak np. skrzynia biegów, tylny most lub coś...
Prali na wszystkie gary, jednak w jednym coś puka, albo zawór albo panewka. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Problem wygląda następująco 1. W lipcu miałem wymieniane łożyska i uzwojenie w alternatorze (bo spuchło i przycierało wirnik) 2. Po około 170 km spokojnej, nieprzerwanej jazdy dojechałem autem do świateł, chwilę przed złapałem niezłą dziurę w drodze. (przejechałem około 500 km od odebrania od mechanika) 3. Ruszyłem ze skrzyżowania i usłyszałem, że coś...
Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas jazdy . Jeśli twoja stopa nie jest hiper kontrolowalna...
Opel Vivaro A 1.9 cdti 101km 2004r, silnik renault F9Q-760. Podczas gwałtownego przyspieszania błąd P1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania. Zawór jest sterowany podciśnieniowo ale upust spalin w turbinie jest na nadciśnienie, (żeby się ruszyć musiałem dmuchnąć powietrzem w gruszkę) Zamontowana jest turbina o numerze GT1549S. Czy ktoś może powiedzieć...
Wiec rozwiązałem problem okazało się ze wtryski w stanie idealnym turbina zregenerowana i dalej szarpał w końcu dałem do normalnego mechanika ;p i okazało się ze zawór przed pompa paliwowa był zapchany po wyczyszczeniu autko już jeździ normalnie ;)
Podczas jazdy z podpiętym interfejsem sprawdźcie jaka wartość jest doładowania jak pracuje zawór egr. Wydaje mi się że wasz problem leży w wadliwie działającym egr lub w turbinie. Bo jeśli mieszanka będzie miała za mało powietrza będą błędy prawidłowych parametrów odczytanych przez sondy.
Sprawa prosta jak interes Afroamerykanina. Omijasz zawór sterowania turbiną , zamiana 2 wężyków i patrzysz czy turbina dmucha. Jak przedmucha ponadmiar to zapali Faulta. Tak ok 3500obr/m. I sprawdz szczelność dolotu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... MID 128, PSID 98, FMI 1 - błąd dotyczy systemu doładowania powietrza (sprawdzić szczelność dolotu, czujnik i jego wiązka, turbina). Mid 128 psid 101 fmi 7 zawór sterujący chłodzenia i powrotu AdBlue, zatkany przewód powrotny lub wadliwy/nieodpowiedni zawór.
Ja Ci opisałem tylko kody usterek, a nie pisałem, że to jest przyczyną braku mocy! Posprawdzałeś, czy podciśnienia są ok, czy zawór sterujący turbiną działa poprawnie? Najpierw poczytaj o tym w necie, skoro chcesz sam auto naprawiać, następnie zacznij sprawdzać pewne rzeczy i dopiero pisz!
Witam. Czy mógłby mi ktoś pomóc w analizie błedów? Na początek pare faktów: -auto jezdziło dobrze czasami gdy było gorąco traciło lekko moc i trzeba bylo go dłużej kręcić gdy było rozgrzane by odpalilo. -od roku jeżdże z odpiętym zaworem EGR( gdy podpinam przy przyspieszaniu zapala się Check i auto przechodzi w tryb serwisowy..) bez niego duzo lepiej...
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
Zaworow juz nie slychac, kostka od jednego wtryskiwacza nie łączyła do konca i chodził wtryskiwacz ale nie tak jak powinien, dlatego bylo słychac strasznie zawory, bardzo kopcil na czarno. Kwestia zaworów juz wyjasniona, jeszcze został problem z dymieniem, juz nie kopci az tak bardzo ale kopci... Dodano po 1 na kompie pokazuje zawór EGR, tylko teraz...
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Samochód ma przebieg 184000 km, przed zakupem była wymieniana turbina w serwisie renault w Belgii przy 135tys i egr przy 109tys. Od momentu kiedy go kupiłem mam problem ze spalaniem. Przekładałem przepływomierz , zaślepiłem egr, czyściłem zawór regulacji ciśnienia turbo (tu trochę moc podskoczyła), regenerowałem wtryskiwacze, przekładałem czujnik ciśnienia...
Ostatnio zakupiłem Renault Megane II z silnikiem 1.9 DCI z uszkodzoną turbiną. Po naprawie oczywistych usterek przyszła kolej na przejrzenie osprzętu w celu eliminacji potencjalnych zagrożeń. Jednym z felerów był uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynie korbową w którym z czasem membrana twardnieje, rozpada się a jej kawałki lecą radośnie na spotkanie...
zawór turbiny turbiny renault zawór turbiny astra
odkurzacz gniazdo łożysko monitor audio subwoofer schematy laptopów poszukiwane
sterowanie roletami blaupunkt bn32h1012eeb
Awarie wężyków wodnych w lodówkach: przyczyny i skutki Domyślne hasło administratora falownika SOLAX Air