Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Widocznie poprawiona wersja. Bd pasować.
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
Szczerze mówiąc to powinieneś sugerować się dawką paliwa, ja bym bez zwiększenia dawki paliwa nic tam nie ruszał.
Tak. Jest to zawór dopustowy.
Zmieniłeś zepsuty n75 na używany (sam nie wiesz czy sprawny). Dalej masz błąd n75 więc jest zepsuty albo wiązka do niego. Z logu wynika tyle że przeładowuje. Czyli n75 nie otwiera klapki upustowej.
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Zawór n75 jeszcze do sprawdzenia
Posiadam Citroëna DS5 2,0 HDi hybryda i mam problem odnalezienia zbiorniczka na mocznik, by go uzupełnić. Jeżeli ktoś wie, to proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/3368588400_... Tylko nie wiem po co chcesz go znaleźć jak wlew masz w bagażniku. https://obrazki.elektroda.pl/7352480000_... Druga sprawa to gdzie...
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
witam kolegów jestem na wakacjach i walczę z tym błędem p1470 . nie chce wracać w trybie serwisowym do domu ponad 300 km .Sprawdziłem układ dolotowy jest szczelny ,podciśnienie palcem az do turbiny i wciąga . napięcia są ok z wyjątkiem zaworu turbo tam mam max 7V i turbo nie załącza się i robi sie za wysokie podciśnienie ,taka moja teoria . powiedźcie...
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Sprawdź filtr paliwa czy nie jest wadliwy bo zdarzały się źle wytłoczone właśnie gdzie jest w ciskany ten zawór zwrotny, a ten zawór też pewnie jakiś zamiennik?. A z tego powodu możesz mieć błędy od wtrysków i turbo nie będzie będzie pompować właśnie z braku paliwa bo nie będzie odpowiedniego ciśnienia spalin. Ja bym sprawdził czy ten otwór nie jest...
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
(at)krzysztofszukiojc nie cytuj całej wypowiedzi, tylko jak już to zaznacz fragment i wybierz "Cytowanie selektywne" by miało to ręce i nogi ;-) VUW202/3-5 oznacza, że masz kocioł turbo z zamkniętą komorą spalania. Nie wiem jak tam jest z dostępem do naczynia przeponowego. W moim kotle z otwartą komorą spalania naczynie jest tuż przy ścianie i dostęp...
Clip nie robi tego auta, op-com i Delphi tak. Vivaro to to samo co Trafic, a renówka PORZĄDNIE to tylko clip
(at)smykm Ad 1 Z filmiku turbo działa ok-normalne są takie opóźnienia,jeżeli wejdziesz w wykresy to podejrzewam,że wartości turbo zadana i rzeczywista będą się równać. Sztangi bym nie ruszał. Ad 2 Nie zmienia się również zadana turbo? Ad 3 Z rana na zimnym powinien się otworzyć od razu a potem powinieneś mieć spokój :) Zwór uwagę na map sensor jeszcze...
https://obrazki.elektroda.pl/7636676300_... https://obrazki.elektroda.pl/5748777900_... Wygląda na to że klasyczny wastegate ciśnieniowy. Korekcja przez zawór przy lewym reflektorze.
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Który top rocznik? Jest wiele możliwych przyczyn. Na począteg zawór ERG do sprawdzenia czy pracuje prawidłowo, potem samo turbo czy nie maja turbinki zbyd durzych luzów,czujnik Ciśnienia za turbo czy sprawny? potem przepływomierz najlepiej podmienić na chwile na inny sprawdzić jak sie auto zachowuje. Ale zaczoł bym od turbo i ERG. Dodano po 1 Oczywiście...
Jak jesteś zainteresowany czyszczeniem dpf daj znać ,zrobię i dam 100 tyś gwarancji bez jakiś tam że wtryski ,że turbo itp...jest powodem ponownego zapchania Jesli cisnienie różnicowe przekroczy 8 mbar w czasie gwarancji (100 000 km) to zwracamy kasę za czyszczenie po okazaniu raportu ,czy opinii autoryzowanego warsztatu.
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
W 90KM jest zawór upustowy, a nie vgt, więc uszkodzona gruszka powoduje notlauf, a nie brak mocy
To ten biały zawór po prawej z napisem closed. Uważaj z przeładowaniem, chociaż zawór bezpieczeństwa spuści nadmiar to może cie oblać. Zawor ten należy co jakiś czas ruszyć żeby się nie zastał.
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa (ma być 4bar), a zwłaszcza zawór jednokierunkowy w pompie
zaslep zawór egr moze on jest cały czas otwarty i dlatego nie puchnie wąż od turbo.
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
Często właśnie w Turbo miałem problemy z brakiem iskry po założeniu pokrywy. Pomagało zaizolowanie przewodów wysokiego napięcia ( zwykła izolacją ) i ułożenie ich tak aby nie dotykały do palnika ( od dołu ). Poza tym podegnij trochę lub zaizoluj przyłącze do elektrody jonizacyjnej - dotyka do obudowy blaszanej. Zawory gazowe też padały ale rzadko.
Zobacz na grupę 011 i na ostatnią pozycję czyli wysterowanie zaworu co się dzieje. Ciśnienie wstaje zbyt późno i od razu jest przeładowanie. Ja bym podmienił zawór na początek. Jeśli to nie pomoże to szukać w turbo przyczyny.
Zawór o rękojeści jest załączany tylko mechanicznie - sprawdź czy działa ( przepuszcza ) chocby przez dmuchnięciu ustami w przewód gazu.
Musisz szukać zewnętrznego dopuszczania wody, poza kotłem gdzieś się uchyla zawór by nabić ciśnienie ok. 1,5bar. Błąd A9-E9 to przegrzany kocioł albo brak wody w kotle. Reset to I-II-I a później samą . (kropkę) nacisnąć w kapturku. Kocioł oczywiści nie na Polskie, raczej Germany albo Austria Ceramini-3 turbo na Gaz Miejski.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala.. pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ..........
Witam! Ostatnio podłączyłem komputer pod auto i zauważyłem 2 błędy: http://obrazki.elektroda.pl/2499620200_1... o ile domyślam się, że drugi błąd jest związany z instalacją gazową. Jednak zastanawia mnie pierwszy, włączyłem w VAG-u kanał 115 i otrzymałem takie wartości (silnik ciepły na biegu jałowym - błędy usunięte, nie pojawiają się...
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
Witam! Zawór ze zdjęcia jest odłączony, chciałbym wiedzieć do czego on jest i gdzie ma byc podlaczony http://obrazki.elektroda.pl/9167645800_1...
Witam, wiem temat poruszany kilkakrotnie, ale u mnie wchodzi w tryb awaryjny tylko raz, niedługo po starcie. Włączam auto, zaczynam jazdę i na 3 lub 4 biegu przy większym gazie wchodzi w tryb awaryjny, później po wyłączeniu i włączeniu już jest ok, żadnych problemów. Czy na podstawie moich objawów da się wskazać jakąś najbardziej prawdopodobną? Wymieniłem...
Witam panowie mam pytanie czy przez zawór n 75 powietrze powinno przechodzić w obie strony ( jak wciągam czy wdmuchuje )przy zapłonie włączonym nie powinien się zamykać i otwierać . Po uruchomieniu silnika zaciąga mi gruszkę przy turbo do końca i tak trzyma niezależnie od obrotów silnika czy tak powinno być
Mam Passata B5 1,8T i pojawił się problem z turbiną. Gdy przyspieszam do 2 tyś. obr. turbo pracuje prawidłowo, słychać jak "dmucha" ale przy większej ilości gazu i wzroście obrotów turbo nie przyspiesza dalej, nadal pracuje tak samo. Normalnie było słychać, że turbina nabierała coraz większych obrotów i auto świetnie przyspieszało a teraz nie chce dmuchać...
Mam problem z przeładowaniem turbo. Prosiłbym kogoś kto się na tym zna o analizę moich logów. Wykonałem wczoraj i dzisiaj po przemyciu przepływki spiritusem. Zamieszczam screeny bo xls nie da rady tu wrzucić.... Turbo wyłącza się nawet przy spokojnej jeździe. Poprostu jak mu najdzie to pyk.. i koneic jazdy... robi sie muł jak nie wiem co bo przestaje...
Witam. Wiem że wiele jest tematów tego typu jednak ja che zapytać o jedną rzecz. Mianowicie. Nie dawno kupiłem passata b5fl z silnikiem avf 130 km. Po paru dniach zaczęło mi rozlaczac turbo i po ponownym uruchomieniu silnika działała znów. Ostatnio pomyślałem żeby sprawdzić wężyk podciśnieniowe od zaworkow no i znalazłem. Wężyk który wchodzi do turbiny...
Witam. Proszę o analizę logów passat avf, 300 tys Passat gwizdał po odpaleniu na postoju, miał brak mocy notlauf na zimnym i na ciepły. - sprawdzone i wymienione 3/4 wężyków podciśnienia - wymieniona rura za turbo /S/ była przetarta - usunięcie kulki od łożyska z wężyka od egr, egr był wymieniony na nowy ale sprytny mechanik nie znalazł kulki w przewodzie...
Pacjent to 1,9 tdi pd 105. Padła ze starości turbina KKK. Poniewaz nic z niej nie zostało kupiłem GT16, wymieniłem wirnik, kółko, łożysko. Wszystko z TS turbo. Reszta była dobra. Dopieszczona na 0,2 g. Mapa N75 poprawiona. Wszystko gra, pojechał. Za miesiąc wraca, wirnik i łożysko stan krytyczny. Znowu środek z TS i wszystko pięknie. Ponieważ jest zmodzony,...
Witam Mam problem z lt,parę miesiecy temu rozerwało mi intercoolera na łaczeniu obudowy plastikowej z chłodnicą,wymieniłem i jakiś czas był spokój,pózniej pękł wąż gumowy łączący egr z plastikową rurą dolotu.A teraz jest coraz słabszy.Według mnie zawczesnie odłącza turbo.Węzyki od podcisnienia wyglądają na całe,węże zasilania są całe,cięgno od tej gruszki...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
Tak jak w opisie co to jest i do czego służy ?? http://obrazki.elektroda.pl/7421980900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9900837400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3281491800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3572098100_1...
turbo zawór mondeo zawór turbo zawór podciśnienia turbo
wgrywa firmware drukarka spalić warystor płyta technologia xpress
MAN TGM - Samoczynne uruchamianie, błąd 05668-08 Pralka ładowana od frontu 1500 obr./min - wybór i porady