Widocznie poprawiona wersja. Bd pasować.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
1.Zatkany filtr paliwa- no ale to zbyt trywialne 2-zawór turbo LDA- zatarł się kołeczek w poz min dawki Komp nic nie wyłapie szkoda zachodu Pozdro
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
Tak. Jest to zawór dopustowy.
witam kolegów jestem na wakacjach i walczę z tym błędem p1470 . nie chce wracać w trybie serwisowym do domu ponad 300 km .Sprawdziłem układ dolotowy jest szczelny ,podciśnienie palcem az do turbiny i wciąga . napięcia są ok z wyjątkiem zaworu turbo tam mam max 7V i turbo nie załącza się i robi sie za wysokie podciśnienie ,taka moja teoria . powiedźcie...
Lampka miga to błędy odczytaj . Primo
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Clip nie robi tego auta, op-com i Delphi tak. Vivaro to to samo co Trafic, a renówka PORZĄDNIE to tylko clip
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
Wisi na nim czujnik prędkości, przepływomierz , zawór turbo, EGR. Przestawiacz konta wtrysku.Pewnie jakbyś zrobił odczyt błędów z wyjętym bezpiecznikiem to sam buś do tego doszedł.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
kol. audax piszesz "dobranie dokładnie tego samego numeru części gwarantuje tożsamość map i obsługi peryferiów (wtryski, EGR, zawór turbo czy zawór otwierania przepustnicy)" czy dokładnie ten sam nr części to te cyferki: 0 281 010 935 96 502 214 80 czy może jeszcze jakieś inne?
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Czujnik MAP, przepływka, pedał gazu, przepustnica, zawór turbo i węże, grucha turbo - do sprawdzenia. Intercooler, węże wszystkie pod kątem lewego powietrza do sprawdzenia. Kable to bym sam. Przejrzał, bo niby co, wyjęli je z auta, wątpię. Volvo jest trudne do diagnostyki. EGR tylko Valeo, Pierburg, słowem oryginalne.
Czujnik cisnienia nowy, przeplywka,przepustnica,EGR ,zawór turbo przełożony z drugiego sprawnego i dalej to samo
Zawór n75 jeszcze do sprawdzenia
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Jedno z drugim akurat nie ma nic wspólnego. Musisz znaleźć zawór seryjny i zamiast niego dać BOV, a powrtót z seryjnego zaślepić
przepraszam, nie zniknąłem. Nadal nie odkryłem, w czym tkwi problem. Wymieniłem zawory, turbo..., czujniki, EGR.... Dzisiaj w końcu go odpaliłem, wyszedłem na spacer i po 10 minutach znowu zaczęło stukać w silniku. Otworzymy ponownie😩
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Co było przyczyną wizyty u mechanika? Co mechanik odpowiedział na to syczenie? Pewnie jest to zawór od Turbo, który nią steruje. Jeśli jest sprawny to raczej słyszalne będzie "bzyczenie", jeśli jednak syczy i są jakieś problemy z przyspieszaniem to albo nieszczelny przewód podciśnieniowy (dziura, pęknięcie) albo uszkodzony ten zawór i do wymiany.
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Problemem pewnie będzie za niskie ciśnienie doładowania do sprawdzenia na początek szczelność ukł. dolotowego, następnie zawór turbo (turbo pewnie WG) czy nie jest uchylony..
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
EGR wyczyszczony, zawór turbo wyczyszczony, gruszka sprawdzona, zawór do MAP wyczyszczony, przepływka wymyta, zaraz próba.
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Dzień dobry, mam to samo. A czy to nie jest od turbo? Zawór ciśnienia, ten długi drut do gruchy, który otwiera klapkę?
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Problem rozwiązany mechanik stwierdził że ciśnienie podstawiało zawory turbo zregenerowane i wszystko gra
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
Bo to jest Simens i nie wprowadza się kodów IMA tylko określa się klasę wtrysku. Próba przelewowa i do ogarnięcia zawór turbo i czujnik VGT na turbo tak na początek. Pierwszy wtrysk od skrzyni biegów tak jak pompa wc jest.
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Problem spadków mocy rozwiązany ktoś zamontował zawór Turbo od VW i dlatego występowały te problemy.Może jakieś podpowiedzi co do obrotów.
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
witam! Potrzebuje bardzo precyzyjny zawór o średnicy tuleii 7-8mm i średnicy przepływu od ok 0,6mm do 1,2mm. Gdzie ja mogę coś takiego kupić? Dobrze gdyby ten zaworek był sterowany elektronicznie :-) Chciałem zrobić zwężkę o zmiennej średnicy do turbo tak jak poiżej opisano w dziale "zrób to sam" i "modyfikacja turbo": http://www.fordprobe.pl/performanceprobe...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Mam w c3 dwa błędy - p11b2 p14a4 - wymieniono: cały EGR + bypass, turbina z czujnikiem kopiowania, podmieniono: przepływkę, zawór turbo, sprawdzono: przejścia z bypass, przepływki do ECU, podciśnienia z bypass egr, turbo. Jedyne wartości które się rozjeżdżają to położenie kopiowania turbo - zadane i czytane ... reszta jak z podręcznika. Nie mam już...
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący? http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184...
witam, pacjent audi a4 b6 1.9 tdi 101km AVB, kod błędu 17965 - przekroczona granica regulacji turbodoładowania co może być powodem tego przeładowania, zawór n75, pompa vacum, samo turbo, czy zupelnie cos innego, dodam że kierownice w turbo chodzą dobrze, gruszka otwiera i zamyka do końca. jakies pomysly? pozdrawiam
witam mam podobny problem do 2500 tys. obrotów na każdym biegu jakbym ciągnął przyczepę bardzo powoli się rozpędza po osiągnięciu 2500tys. odczuwalny wzrost mocy. auto 1.9 z 2004 wymienione wszystkie filtry, płyny, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia po regeneracji, samochód w ogóle nie kopci, oleju nie ubywa. diagnostyka komp. bez błędów, parametry...
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa (ma być 4bar), a zwłaszcza zawór jednokierunkowy w pompie
turbo regenerowałem w tym tygodniu dosłownie odebrałem ja w poniedziałek. Mam rok gwarancji. Na wyważarce ustawiali ja twierdzą że wszystko ok. a ten zawór sterujacjący turbo to n75??
To chyba zawór upustowy
W8tam. Auto trafiło do mnie w stanie braku mocy. Po naprawie podciśnień zawór turbo dalej nie sterował gruchą. Okazało się, ze MAF jest uszkodzony i stąd brak wysterowania zaworu. Po wymianie MAF na używany odczyt się pojawił, błędy zniknęły, turbo ruszyło ale... Pojawił się błąd stały niekasowalny P1627 i tryb awaryjny do 2k obrotów - tłumaczy jako...
Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten zawór? P0033 Turbo Charger Bypass Valve Control Circuit.
Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć. Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące. Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Sprawdź działanie turbo, zawór do klapki za turbo, katalizator.
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
No to jest nieszczelności układ. Układ to pompa vaccum, przewody, akumulator, zawory i odbiorniki.
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
najpierw sprawdz filtr paliwa ,zawór turbo ten na podszybiu .potem recyrkulator spalin,a na koncu przepływomierz i komputer .aha mozesz miec przypchany katalizator.
No ale dokładnie, jakie ma być podciśnienie, jak ustawić linki, o jaki zawór chodzi.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Twoje logi w porównaniu do tego z A4 są zupełnie inne. Turbo Ci nie dobija. Bije 0.3 bar. Sprawdź zawór na turbawce N75 też możesz sprawdzić i nie szczelności bo mogą być nie widoczne gołym okiem. NA początek tak żeby nie iść w koszty sprawdź zawór turbo.
(at)smykm Ad 1 Z filmiku turbo działa ok-normalne są takie opóźnienia,jeżeli wejdziesz w wykresy to podejrzewam,że wartości turbo zadana i rzeczywista będą się równać. Sztangi bym nie ruszał. Ad 2 Nie zmienia się również zadana turbo? Ad 3 Z rana na zimnym powinien się otworzyć od razu a potem powinieneś mieć spokój :) Zwór uwagę na map sensor jeszcze...
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
to ja chyba mam tak podłączone jak pan opisał?na dole turbo są 2 wężyki to ten 2 prosto wpięty jest do bączka bez żadnego zaworu czy to dobrze jest?bo nie ma mocy Dodano po 7 jeszcze jedno pytanie co za zadanie ma ten zawór?pomaga on w czymś?
Witam, potrzebny schemat wiązki do Skody Superb 2010r silnik 2.0tdi CR oznaczenie cffb, naprawiam auto po małym pożarze, chodzi głównie o przepływomierz , 3xczujniki tlenu , sonda, zawór turbo(n75) jeżeli ktoś dysponuje jakimiś materiałami to z góry wielkie dzięki, ratuję mnie nawet zdięcia wtyczek z kolorami przewodów.
nie domyka się jakiś zawór przy turbo i włącza tryb awarii tu masz odpowiedź spadku mocy podczas jazdy,czyli zawór lub połączenia ,turbinę zostaw na koniec
Stoi zawór regulacyjny było wiele razy na forum szukaj hasła k 5.55
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Podbiję troszkę temat do góry. Kolego czy udało się tobie zdiagnozować usterkę i ją naprawić ?
Witam wszystkich. VW multivan 2.5 TDI axe wyrzuca błąd p0243. Wstawiony nowy zawór n75, turbo sprawdzone. Błąd w ogóle się nie kasuje. Mam pytanie czy przyczyną tego błędu może być źle ustawiony rozrząd?
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Witam, Mam problem z notlaufem. Na początku przyczyną była zapieczona geometria i przegnita gruszka, 3 tygodnie temu wyjąłem tubro, wyczyściłem je, wymieniłem gruszkę (na podobno oryginał, zamawiał ją znajomy mechanik) oraz czyściłem dolot i zaślepiałem EGR. Myślałem że wszystko jest ok jednak sporadycznie na 4 lub 5 biegu przy 3000obr/min odcina turbo....
winien jest prawdopodobnie zawór turbo tzw booster, zaciął sie w nim kołeczek w pozycji zamknięty i nie daje dodatkowej dawki jak turbina juz dmuchnie, bądź wężyk doprowadzający do niego powietrze z turbinki stracił szczelność, jest tego w necie mnóstwo na ten temat Pozdrawiam
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Obejrzyj zawór obejściowy przy turbo.
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Mp3 torze nie budziet😆 czujnika ciśnienia paliwa jeśli ma podstawę pominąć i sprawdzić. A kolego ciekawe czy zawór przy turbo się nie zawiesza.?
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Właśnie niedawno czyścilem mu przepustnice. Nie było w niej śladu oleju. Była tyle co trochę czarnego nagaru, ale oleju nie widziałem. Tak brał olej i to sporo, ostatnio jeżdżony na 10w40 i na 10 tys to tak może ponad 3 litry. Generalnie doskwieral mu brak mocy, pomimo iż nowe świece, doloty szczelne, zawory turbo ok. Czasami na zimnym silniku zdarzało...
Na kompie taki błąd wywaliło... I ewidentnie widać jak ten zawór przy turbo się nie zamyka
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Prawdopodobnie przeplywka , ale może być też zawór sterujący turbo.
Sprawdz odme czy nie jest peknieta oraz zawór podcisnieniowy turbo jest pod turbina lubi sie zepsuc .
Masz zmieniony zawór sterujący turbo na nowszą wtykę , poniżej masz połączone kable. Przyjrzyj się!!!!!!!!!!!!
turbo zawór zawór podciśnienia turbo zawór sterujący turbo
32av933 25q64 alarm super forteca instrukcja symbol silnika
odkurzacz electrolux wyłącza odkurzacz electrolux wyłącza
Jak wymienić proszek i chip w drukarce Lexmark E120 oraz zrobić reset? Schemat tempomatu Volkswagen T5 - szczegóły i komponenty