Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Widocznie poprawiona wersja. Bd pasować.
Tak. Jest to zawór dopustowy.
Szczerze mówiąc to powinieneś sugerować się dawką paliwa, ja bym bez zwiększenia dawki paliwa nic tam nie ruszał.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
Witam serdecznie. Posiadam w clio silnik z volvo 1.7 z turbo - problem polega na tym że auto jedzie tak jak by tego turbo nie było - mam podlaczony orginalny wskaźnik z volvo - posiada on 3 skale - białą, żółtą i czerwoną. U mnie przy pełnym gazie wskaźnik ten wychyla się do końca białego pola. Posprawdzałem już czy nie ma gdzieś nieszczelności - jest...
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
1.Zatkany filtr paliwa- no ale to zbyt trywialne 2-zawór turbo LDA- zatarł się kołeczek w poz min dawki Komp nic nie wyłapie szkoda zachodu Pozdro
(at)smykm Ad 1 Z filmiku turbo działa ok-normalne są takie opóźnienia,jeżeli wejdziesz w wykresy to podejrzewam,że wartości turbo zadana i rzeczywista będą się równać. Sztangi bym nie ruszał. Ad 2 Nie zmienia się również zadana turbo? Ad 3 Z rana na zimnym powinien się otworzyć od razu a potem powinieneś mieć spokój :) Zwór uwagę na map sensor jeszcze...
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
kol. audax piszesz "dobranie dokładnie tego samego numeru części gwarantuje tożsamość map i obsługi peryferiów (wtryski, EGR, zawór turbo czy zawór otwierania przepustnicy)" czy dokładnie ten sam nr części to te cyferki: 0 281 010 935 96 502 214 80 czy może jeszcze jakieś inne?
Sprawdź działanie turbo, zawór do klapki za turbo, katalizator.
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
Podbiję troszkę temat do góry. Kolego czy udało się tobie zdiagnozować usterkę i ją naprawić ?
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
1/ za dużo spalin wraca przez EGR. Do sprawdzenia turbo , zawór EGR ( może się nie domykać) , czujnik ciśnienia doładowania przekłamuje.2/ Powiadomienie o wyłączeniu EGR przez komputer pokładowy z powodu wystąpienia błędu 1.
witam kolegów jestem na wakacjach i walczę z tym błędem p1470 . nie chce wracać w trybie serwisowym do domu ponad 300 km .Sprawdziłem układ dolotowy jest szczelny ,podciśnienie palcem az do turbiny i wciąga . napięcia są ok z wyjątkiem zaworu turbo tam mam max 7V i turbo nie załącza się i robi sie za wysokie podciśnienie ,taka moja teoria . powiedźcie...
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie.
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Sprawdziłem patent z żarówką i się okazuje że żarówka gaśnie gdy wypne wtyczkę z czujnika położenia wałka rozrządu . Gdy ją wepnę to w tedy uruchamia się kompresor klimatyzacji , małe zaworki (chyba od turbo). zawór EGR . gdy wypne wtyczki z tych wszystkich urządzeń to i tak dalej swieci. Ruszając wiązką nic nie dało
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Silnik 1,9 tdi 90KM 92r gruszka nie pracuje sprawdzane na postoju, zawór turbo podstawiony, turbo i przewody wymienione i wraz nie chodzi jak powinien mocy mało. Przepływomierz Bosch, miga też lampka od świec, w których blokach sprawdzić ciśnienie doładowania.?
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Wisi na nim czujnik prędkości, przepływomierz , zawór turbo, EGR. Przestawiacz konta wtrysku.Pewnie jakbyś zrobił odczyt błędów z wyjętym bezpiecznikiem to sam buś do tego doszedł.
witam mam podobny problem do 2500 tys. obrotów na każdym biegu jakbym ciągnął przyczepę bardzo powoli się rozpędza po osiągnięciu 2500tys. odczuwalny wzrost mocy. auto 1.9 z 2004 wymienione wszystkie filtry, płyny, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia po regeneracji, samochód w ogóle nie kopci, oleju nie ubywa. diagnostyka komp. bez błędów, parametry...
Witam. Passat b6 140 km cr 2009 miga kontrolka świec żarowych, moc jest, komputer pokazuję błąd p2563, wymieniona grucha przy turbo i zawór n75 i błąd nadal powraca, przy dodaniu gazu przestaje mrugać, puszczam gaz i się świeci ktoś pomoże. Pozdrawiam
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Generalnie samochod byl po wiechaniu do rowu tyle wiedzialem kopcil od samego poczatku rylko obstawiałem na poczatku wypalone zawory po regeneracji glowicy obstawialem turbo zawory faktycnzie byly wypalone ale podczas jazdy przed regeneracja glowicy zaczął chodzić jak traktor nagle co dokladnie nie wiem bo dziewczyna jechała i wtedy okazalo sie ze byly...
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
Witam. Opel Meriva 1.7 cdti 2004.r. Ogólnie auto przyjechało do mnie ponieważ kopci mocno na czarno. Słychać wtryskiwacze i "kulawo" chodzi na biegu jałowym . Gościu wymienił sobie zawór SCV, zawór EGR. Ja dałem do sprawdzenia wtryski i wszystkie Oki. Wymieniony filtr powietrza i paliwa. Sprawdzony dolot i turbo. Zawór SCV wygląda na chiński zamiennik....
Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć. Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące. Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
Czujnik cisnienia nowy, przeplywka,przepustnica,EGR ,zawór turbo przełożony z drugiego sprawnego i dalej to samo
Czy Odczuwasz że samochód ma moc do 3 tys obrotów??? Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie podciśnienia możliwe że któryś wężyk się gdzieś wypiął lub jest poszarpany sprawdź działanie Przetwornika Ciśnienia turbo - Zawór (N75). W wyniku nieszczelności może przeładowywać turbo
Clip nie robi tego auta, op-com i Delphi tak. Vivaro to to samo co Trafic, a renówka PORZĄDNIE to tylko clip
Auto nie jedzie i parametry ma w normie - niemożliwe. Możliwe. Męczę właśnie takie V50. Do 3 tyś jako tako. Jedzie jak 80 koni. Silnik 115 koni. Powyżej 3 tysięcy nie wkręca się w czasie jazdy w ogóle. Na postoju wkręca 5 tś. Wszystkie parametry w normie. Podmieniane: pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, turbo, zawór turbo, zawór na pompie, czujnik...
za duże ciśnienie dostaje,zrobiłem log dynamiczny teraz , nie wiem co się dzieje? turbo,zawór n75,EGR ,i przewody nowe,kupiłem turbo po regeneracji z gruchom,niby geometria ustawiona, ale na starej turbince też miałem ten sam dzwięk zacierania się turbo,wiec myślę ze przyczyna może tkwi w przepływomierzu?,bo tylko on pozostaje,ale z drugiej strony,nie...
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
to ja chyba mam tak podłączone jak pan opisał?na dole turbo są 2 wężyki to ten 2 prosto wpięty jest do bączka bez żadnego zaworu czy to dobrze jest?bo nie ma mocy Dodano po 7 jeszcze jedno pytanie co za zadanie ma ten zawór?pomaga on w czymś?
Hamulec sprawdzany przy demontażu turbo , zawory były regulowane , korekty hmm dostałem informacje ze po korektach nic nie wynika że tak naprawdę tylko fizyczne sprawdzenie wtryskiwaczy coś daje , co jest pokazane w załączniku co do czujników i ciśnienia paliwa to nie było sprawdzane , ale czy ciśnienie paliwa będzie grało role w kopceniu na czarno...
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa (ma być 4bar), a zwłaszcza zawór jednokierunkowy w pompie
To chyba zawór upustowy
Kolego kopcenia właśnie nie ma węże od turbo sprawdzone zawór AGR też raczej dobry ponieważ masa powietrza jest prawidłowa.
EGR wyczyszczony, zawór turbo wyczyszczony, gruszka sprawdzona, zawór do MAP wyczyszczony, przepływka wymyta, zaraz próba.
Stoi zawór regulacyjny było wiele razy na forum szukaj hasła k 5.55
No to jest nieszczelności układ. Układ to pompa vaccum, przewody, akumulator, zawory i odbiorniki.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Witam mam problem z moim audi A4 B8 2014 mianowicie wyskakuje błąd regulacji ciśnienia doładowania dodam że wymienione turbo na nowe zawór regulacji ciśnienia doładowania nowy oryginalny audi DV też nowa auto ma moc dopóki nie wyskoczy check jakieś pomysły???
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
Sprawdzone przy wymianie turbo Gruszka nowa zawór od podcisnie nią wymieniony na nowy
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Witam. Przerabiam problem jakim jest VW Crafter z 2012r 2.0 TDI 109 KM. Auto miało wymienione turbo, zawory ciśnienia doładowania, czujniki temp. spalin, chłodniczkę EGR i EGR, czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu. Jakiś czas było dobrze. Ostatnio jednak na zimnym po odpaleniu lubi zgasnąć i często wywala migające świece i jest brak mocy....
A VAG'owałeś auto w ogóle ? Jakieś błędy, logi, itp. ? Traci moc przy 3000 prawdopodobnie N75, ale wypadałoby to sprawdzić. Zmostkuj wężyk ciśnieniowy z tym do turbo pomijając zawór, jeśli ciśnienie ustabilizuje się na ~1600mbar, to prawie na pewno będzie to zawór, jeśli nie, to szukaj nieszczelności na wężykach.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
przepraszam, nie zniknąłem. Nadal nie odkryłem, w czym tkwi problem. Wymieniłem zawory, turbo..., czujniki, EGR.... Dzisiaj w końcu go odpaliłem, wyszedłem na spacer i po 10 minutach znowu zaczęło stukać w silniku. Otworzymy ponownie😩
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
witam! Potrzebuje bardzo precyzyjny zawór o średnicy tuleii 7-8mm i średnicy przepływu od ok 0,6mm do 1,2mm. Gdzie ja mogę coś takiego kupić? Dobrze gdyby ten zaworek był sterowany elektronicznie :-) Chciałem zrobić zwężkę o zmiennej średnicy do turbo tak jak poiżej opisano w dziale "zrób to sam" i "modyfikacja turbo": http://www.fordprobe.pl/performanceprobe...
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Pytanie o schemat pinów lub kostek sterownika silnika 1.8t auq (06a906032) nr sterownika. Problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbo po regeneracji, zawór n75, dv sprawne, węże są szczelne, przepustnica sprawna i jedyny mój pomysł teraz to sterowanie zaworem n75, czy nie jest gdzieś przetarty kabel. Lub jak ktoś miał podobny problem i wie w...
Zawór regulacji ciśnienia paliwa. Orginał nowy - ASO używany jakiś szrot lub alegro, otomoto zamiennik tuningowy z regulacją ciśnienia paliwa ebay Cena :?: nie wiem nie spotkałem się jeszcze z awarią tego ustrojstwa, znajomy płacił coś koło 350PLN za tuningowy (po zmianie turbo na większe musiał wymienić ten zawór)
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
I jak zagnę waż wychodzący z zaworu do filtra powietrza to też zaciąga bez problemu, ma może ktoś jeszcze jakiej propozycje? Zamień wąż do filtra z wężem idącym do turbo?
Problemem pewnie będzie za niskie ciśnienie doładowania do sprawdzenia na początek szczelność ukł. dolotowego, następnie zawór turbo (turbo pewnie WG) czy nie jest uchylony..
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
zaslep zawór egr moze on jest cały czas otwarty i dlatego nie puchnie wąż od turbo.
Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym. W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
turbo regenerowałem w tym tygodniu dosłownie odebrałem ja w poniedziałek. Mam rok gwarancji. Na wyważarce ustawiali ja twierdzą że wszystko ok. a ten zawór sterujacjący turbo to n75??
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
Witam Bardzo proszę po pomoc w rozwiązaniu problemu z zanikiem mocy w samochodzie lt 2.5 tdi. Raz w tygodniu mam zanik mocy. Nieraz pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Nieraz niestety nie. po takiej akcji komputer rejestruje następujące błędy p1538 zawór odcięcia paliwa n109 zwarcie z masą, przewa p1657 układ klimatyzacji wejście/wyjście...
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
W 90KM jest zawór upustowy, a nie vgt, więc uszkodzona gruszka powoduje notlauf, a nie brak mocy
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
zawór turbo zawór podciśnienia turbo zawór sterujący turbo
daewoo ustawienia serwisowe szumy nikon sumator schemat
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Podłączenie słuchawek bezprzewodowych do LG 47LB650V z zachowaniem dźwięku w głośnikach Brymen BM785 - opinie i analiza funkcji