...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
sprawdź główny przekaźnik czy czasem styki nie zaśniedziały z najdziesz go za akumulatorem za taka plastikowa zaślepka
Jedną skrzynkę bezpiecznikową masz pod maską za akumulatorem, a drugą za schowkiem po stronie pasażera. Posprawdzaj połączenia wszystkich mas czy czasem nie zaśniedziały lub skorodowały.
1. Sprawdź przekaźnik do zasilania rozrusznika, to taki element bezpośrednio połączony z akumulatorem i stacyjką. Zdemontuj, otwórz, sprawdź styki czy nie zaśniedziały, przepaliły itp. 2. Sprawdź włącznik elektromagnetyczny tzw. bendix w rozruszniku; niestety trzeba zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki, czy wszystko czyste, nie zaśniedziałe....
Jeśli wariuje tachograf w Scanii musisz wyjąć akumulatory a pod nimi jest taka wnęka z kablami i chyba bezpiecznikiem.Wyczyść styki,posprawdzaj czy nie zaśniedziało,powkładaj akumulatory i ma chodzić.Jeśli nie chcesz sam się za to zabierać, jedź tam gdzie robią legalizacje tachografów,oni wiedzą gdzie tego szukać.
Na oko to...... Trzeba pomierzyć może bezpiecznik zaśniedział.
Zacznij od działań najprostszych ,miałem takie same objawy jak zaśniedziały klemy akumulatora :D
Koledzy a może poprostu zaśniedziały klemy akumulatora?.
Moduł na klemie minusowej prawidłowo podpięty, Złącze z BSI nie zaśniedziałe? Możesz sczytać napięcie akumulatora?
Podłącz VAGa i zobacz co teraz pokazuje. Może padł sterownik, może bezpieczniki na akumulatorze są zaśniedziałe, może zgniła wiązka idąca do pompy.
Okazało się, że minusowy kabel jest zaśniedziały i nie dochodziło odpowiednie napięcie do urządzenia.
Masa z akumulatora jest połączona z silnikiem i karoserią. Może zaniknąć jak przerwie się kabel (bardzo rzadko), straci on kontakt jak zaśniedzieje, lub akumulator wyzionie ducha.
Witam ! Mam trzy radyjka Motoroli GP 300. Po zdjęciu akumulatorów widoczne są zaśniedziałe blaszki/styki w radiu od baterii. Pytanie: Czy da się to jakoś w miarę dobrze oczyścić? Czym najlepiej to zrobić? Ja to robię papierem ściernym (drobno ziarnistym) i pomaga to na następne kilka miesięcy. :D Chciałbym się jeszcze dowiedzieć na temat częstotliwości...
Mamy tam dwa błędy, 18339 i 18010. Drugi nieopisany, bo to shareware. Zrób test Elementów wykonawczych, cz wentylator pracuje, sprawdź bezpieczniki modułu wentylatorów, czy nie zaśniedziałe. Akumulator też pewnie niebogaty, bo ABS ma problemy z czujnikiem kąta skrętu, często spotykany przy kiepskim akumulatorze.
Czy tutaj nie mogła zaistnieć zupełnie prozaiczna przyczyna całego zamieszania: słaby styk żabek ze słupkami akumulatora albo zaśniedzenie w miejscu styku i w następstwie utrudnienie w przepływie prądu?
Akumulator w końcu mi się zepsuł i kupiłem drugi. Tym niemniej do samego końca klemy już nie zaśniedziały ani trochę, natomiast przy korkach było wilgotno. Napięcie było prawidłowe, 14V niezależnie od obrotów. Zamykam.
gdy próbuje odpalić samochód spada ono nawet do 2V Jak sprawdziłeś akumulator i jest ok to stawiam na rozrusznik lub luźne zaśniedziałe łączenia kabli
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Samochodzik odpalony :) Wszystko przez skręcaną kostke koło akumulatora - lubią zaśniedzieć, najlepiejpodłączyć ją całą na "sztywno" - usunąć ją Dzięki Gary1111
To nie immo, sprawdź przekaźnik pompy o ile jest osobny bo może być wbudowany w BSI/BSM. Sprawdź masy, sprawdź dokładnie bezpieczniki bo może któryś zaśniedział i nie przepuszcza 100% prądu. Najlepiej odłącz akumulator i wyciągnij i włóż ponownie bezpieczniki w swoje miejsce. Może jutro znajdę chwilę to zobaczę schemat. Odłącz i podłącz ponownie wszystkie...
Witam. Problemu należy szukać na przewodach masowych. Nagminnie podają styki na słupku pod deską rozdzielczą po lewej stronie. Mogą też być zaśniedziałe styki bezpieczników, przewodów zasilających itd. Proszę też sprawdzić klemy na akumulatorze czy nie poluzowane, nie zaśniedziałe itd.
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Przy takim podłączeniu odbiorników 12 V "w połowie napięcia" zawsze istnieje ryzyko, które wzrasta w miarę jak śniedzieje klema ujemna na akumulatorze podłączonym do masy. W końcu opór jest na tyle duży, że nagle z + 12 robi się na (+) zaciskach CB i radioodtwarzacza -12V. Prąd ominie tędy ten "zaśniedziały" akumulator i "cofnie się" do masy przez radio....
Posprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki. Mogą być zaśniedziałe. Akumulator ma dobre napięcie , w pełni naładowany? Jaki stan klem?
Sprawdź czy nie zaśniedział bezpiecznik na akumulatorze i skontroluj napięcia na pompie, jeżeli jest ok to padł sterownik pompy -ten typ tak ma!
Albo masz zaśniedziały przewód masowy od akumulatora, silnika lub alternatora.
Kabel 25mm spokojnie starczy. Bezpiecznik daje się w każdej sytuacji nie zależnie od długości kabla. W tym przypadku wybrał bym 80A. Swoją drogą sprawdź grubość kabla plusowego łączącego akumulator z alternatorem. jeśli cieńszy od zasilania wzmacniacza lub zaśniedziały to Big 3 by się przydało ;)
Witam, mam problem z pompą TRW w Seacie Ibizie 1.9 TDI z 2008 r. Z racji tego, że jestem lakiernikiem, a auto padło prywatne, postanowiłem się za to zabrać. Przejrzałem forum, dużo się dowiedziałem.... -błąd 01288 30 wspomaganie kierownicy, sygnał zbyt niski -gdy wejdę w wspomaganie, terminal 30 pokazuje 6 V -napięcie wzorcowe czujnika wspomagania kierownicy...
Coś nie łączy po tym grzebaniu, może przypadkowo coś rozłączyłeś, może coś zaśniedziało. Błędy ci sugerują co w pierwszej kolejności musisz sprawdzić.
Sprawdź stan akumulatorka na płycie. Często wylewa i robi pogrom, jeśli zaśniedziały to natychmiast do wymiany. Najprawdopodobniej uszkodzony układ HD74hc273 w prawym dolnym rogu na zdjęciu.
Może być gdzieś uszkodzona wiązka, może zaśniedziałe załącza (zalane?) albo zimne luty gdzieś. Czasem przyczyną jest akumulator to ze napięcie jest OK (ile?) to jeszcze nic nie znaczy. Pytanie jak się zachowuje przy obciążeniu. Niestety takie "awarie" przemijające są trudne w identyfikacji.
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Już naprawiłem :) wszystko nie działało z powodu jednego cienkiego kabelka czarno czerwonego przy masie akumulatora był załamany i zaśniedziały , dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
To, że po wybuchu teoretycznie nie mają zwarcia wcale nie oznacza, że przed wybuchem również nie było zwarcia, które skutkowało nadprodukcją wodoru. Jak widać tak reklamowane metody zostawiania akumulatorów stale pod napięciem buforowym nie zawsze są bezpieczne. Wodór + iskra od podłączonego zasilacza (w piwnicy słupki akumulatora mogły zaśniedzieć...
Zużyty akumulator, zaśniedziałe przewody.
Coś ci pobiera za dużo prądu sprawdź stan bateryjki 3V w środku na płycie głównej możliwe że zaśniedziała i stawia opór. Jakie akumulatorki masz w niej ?
A jesteś pewny że nie masz zaśniedziałych przewodów itp? Albo że akumulator wgl jest zdrowy? Bo może akumulator nie daje dość dużo prądu. Ostatnia opcja jest taka że po prostu rozrusznik kaput.
aku są nowe, przy wymianie akumulatorów zakupiłem też nowe złącza do mostka bo stare byłu mocno zaśniedziałe, akumulatory kupiłem lepsze żeby nie było problemów. Ale wczoraj pobawiłem się przyciskiem sensitivity i wygląda na to, że przestał buczeć. Poobserwuję jeszcze ewentualnie zobaczę czy można mu zmienić górne napięcie przez terminal.
Jeżeli chodzi o mój model i ten schemat to jeszcze dokładnie nie porównywałem. Dodano po 4 Hmm, tak sobie przypomniałem, że triak u mnie na płytce jest jakiś taki zaśniedziały, w opiłkach takiego utlenionego aluminium, jak przy akumulatorze czasem. Muszę się mu przyjrzeć dokładniej.
Miałem ze swoim "smutaskiem"podobny problem a winna była pęknięta kopułka rozdzielacza. Zbierała się w niej wilgoć , zaśniedziały " styki " wewnątrz i nadpalony był palec.Przewody wysokiego napięcia i świece powinno się w ty wózku wymieniać co 30-40 tyś. kilometrów.
Napięcia masz ok. Pobór prądu za duży. Rozładuje nawet najlepszy aku. Sprawdź klemy i masy , czy nie zaśniedziałe.
jakie ładowanie ?klemy przykręcone akumulatora?może zaśniedziałe przewody alternator akumulator popraw styki miałem podobnie w VB.
Tylko że kolega już wykonał pomiary i elektryk stwierdził ładowanie na poziomie 13,7V. Ciekawe tylko gdzie te napiecie było mierzone czy na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze. Być może alternator jest sprawny (bo nie "sieje" napięciem tylko trzyma te 13,7V), a tylko połączenia z akumulatorem lekko zaśniedziały i występuje lekki spadek napięcia.
Wygląda na zaśniedziały kontakt gdzieś przy akumulatorze, może oczko masy trzeba przeczyścić i dobrze dokręcić. Nie sprawdzaj miernikiem tylko kontrolką w której jest żarówka minimum 2W, sam możesz taką zrobić.
Ale mogą być zaśniedziałe, słaba masa, ale najpierw sprawdź napięcie
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało? Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone A kabel zaprasowany w klemie łączył?
sprawdź czy przewody przy alternatorze są dobrze przykręcone lub czy są zaśniedziałe
Sprawdż w samochodzie przewody z alternatora do akumulatora mogą być zaśniedziałe, a także szczotki w alternatorze.
Po pierwsze to sprawdź miernikiem jaki jest prąd ładowania na akumulatorze. Sprawdź również bezpieczniki i zobacz czy któryś nie jest spalony lub zaśniedziały. Zobacz kable przy alternatorze jeszcze.
Kto powiedział, że w Peugeocie autora postu jest problem z czujnikiem. Autor postawił taką diagnozę, ale docelowo problem jest z błędami z systemu ESP. A uszkodzone moduły BSI potrafią rzucać kompletnie losowymi błędami. Tak samo zaśniedziałe styki bezpieczników na akumulatorze.
Witam problem na razie rozwiązany, zobaczymy na jak długo. Okazało się że jest to zaśniedziałe klemy akumulatora, był na nich nalot, wyczyściłem porządnie i teraz jest ok, pozdrawiam.
Trzeba : Sprawdzić akumulatory, Klemy i kable od zasilania ( lubią zaśniedzieć pod izolacją ) Przy upalonych popuszczonych zasiarczonych klemach efekt jest taki sam. Może być też przetarty przewód idący do EDC.
A jak sprawdzić masy? Sprawdź czy nie są utlenione(zardzewiałe,zaśniedziałe)połąc... akumulator-nadwozie,nadwozie-silnik.
Prawdopodobnie problemem są zaśniedziałe/skorodowane styki, które dotykają końcówek baterii/akumulatorów. Rozbierz latarkę, jak proponował Kol. staś pytalski i dokładnie przeczyść wszystkie elementy odpowiedzialne za kontakt ze źródłem zasilania oraz wyłącznik. Potem możesz zabezpieczyć te części białą wazeliną. Po takiej reaktywacji, latarka powinna...
Masz problemy albo: a) z masą . Prawdopodobnie kabel masowy jest zaśniedziały. Sprawdź połączenie masy (kabla "-" z akumulatora) z karoserią oraz upewnij się, że minusowa klema na akumulatorze jest dobrze (mocno) dokręcona. b) z rozrusznikiem. Brak przejścia przez elektromagnes powoduje, że prąd idzie do rozrusznika, ale już z niego nie wychodzi.
W pierwszej kolejności zacząłbym od sprawdzenia klem na akumulatorze czy aby nie zaśniedziały. Przy okazji można zmierzyć napięcie na aku. Jeśli klemy są czyste i sztywną siedzą wtedy szukałbym w stacyjce.
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Przejżyj dokładnie instalacje zasilającą ten wzmacniacz. Może poprostu masa ci się utleniła i plus zaśniedział na akumulatorze. Jeżeli czysczenie nie pomoże lub w nieznacznym stopniu spróbuj pożyczyć od kogoś kondensator 1F i podłącz go przez kondensator jeżeli mu się poprawi czeka cię wymiana kondesatorów we wzmaku. A jak nie to może już poprostu magnat...
Witam. Sprawdzić napięcie sterujące elektromagnesem jest zawsze po przekręceniu stacyjki. Napięcie z akumulatora na przewodzie zasilającym rozrusznik i alternator? Nie jest zaśniedziały przewód lub jego końcówki czy silnik ma dobrą masę z klemą od akumulatora?
sprawdź klemy ewentualnie wyłącznik masy czy nie zaśniedziały
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
Sprawdź klemy akumulatora. Może się poluzowały lub zaśniedziały. Kiedyś znajomy miał podobny problem i u niego właśnie to było.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Tak dokładnie nawet prosta rzecz jak samochód odpala czy wymaga kręcenia przez 3-4sek czy łapie po max dwóch obrotach. Do tego wszelkie straty na zaśniedziałych połączaniach wiązki głównej czy słaby alternator czy rozrusznik. Co ciekawe ładowanie mierzone na akumulatorze w tej octavii jest na poziome 13,9 -14V . Niestety jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
Kolega wyczyści klemę na plusie i kołka przy akumulatorze i posmaruje np wazeliną techniczną. Są nowsze środki łatwe do kupienia. Czasem zaśniedzieje kabel wewnątrz klemy i trzeba wymienić na nową.
odłączyłem tą chińską przetwornicę i niestety bez skutku, dalej to samo mimo iż jeden styk był zaśniedziały z zielonym nalotem :/ może wina akumulatora? niedawno był wymieniony na jakiś firmy krzak, może spróbować włożyć stary aku?
Sprawdź jeszcze F2 . Zobacz czego brakuje na pompie "+" czy"-" może zaśniedziała masa , 0,6v nie wzieło się z powietrza .
potwierdzam - jeżeli nie świeci przełącznik to należy sprawdzić "+" z akumulatora(czerwony przewód), minus z akumulatora(czarny przewód) a następnie czy za gniazdem bezpiecznika(lub w innej wersji SQ24 za dwoma bezpiecznikami na czerwonych przewodach) jest napięcie. Oprócz tego można zmierzyć "+" po kluczyku który powinien pojawiać się na przewodzie...
No i po problemie :D powodem tego wszystkiego było - lekko nie dokręcone obejmy na akumulator, zbyt słabo to po pierwsze, a po drugie, zaśniedziałe bieguny akumulatora. Jednym słowem przyczyna prosta a człowiek szukał daleko i kombinował:D Dzięki pozdrawiam
Należy sprawdzić połączenia przy akumulatorze ( możliwe zaśniedziałe styki) , wyczyścić je papierkiem i szczotką drucianą. I oczywiście bezpieczniki do szczegółowej weryfikacji najlepiej żarówką
Przy wymianie kluczyki od samochodu w kieszeni,klemy jeżeli są zaśniedziałe to odczyść i zwrócić uwagę tylko na to żeby nie zamienić biegunów przy montażu czyli plus do minusa i odwrotnie.
Witam potrzebuje podpowiedzi w sprawie domykania szyb z kluczyka a mianowicie mam opla vectre b z 97r. ma ona szyberdach i przednie szyby w elektryce podczas zamykania drzwi z kluczyka domykały mi się również szyby i szyberdach ale ostatnio przypadkiem zostawiłem włączone radio na całą noc no w sumie to nawet i dłużej z dobrą dobę grało sobie cicho...
Miernik pokazuje 12v bez obciążenia. Zdjąłem akumulator i mam go luzem w domu. Klemy raczej nie są zaśniedziałe
Rozkręciłem z tyłu lampę i styki były zaśniedziałe i też ponowne odłączenie i podłączenie akumulatora potem pomogło.
Witam Z tym rozrusznikiem to sobie sprawdź przewody od akumulatora, i ewentualnie styki w rozruszniku bo się mogło wszystko zaśniedzieć skoro stał jakiś czas. P.S. Też właśnie uruchomiłem kaszla po dłuższym postoju i miałem podobne problemy(znaczy mam nadzieje ze miałem bo teraz chyba wszystko chodzi :D ), wyczyściłem styki ustawiłem zapłon bo był tak...
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Cześć, posiadam tą pułapkę od roku i nadal mam problemy z jej działaniem, To nie udany model same problemy z nim są jak nie za ciemne zdjęcia robi w nocy to problem z MMSami lub to że np działa tylko jedna PIR czujka. Sprawdź od środka FP zwłaszcza bateryjkę 3V czy ma 2.8V-3V i czy od spodu nie jest zaśniedziała. Zasilałeś FP z akumulatora zewnętrznego...
Jeśli wszystko niemal nowe (bo wymienione) i właściwie wyregulowane, to sprawdź kable tj. "+" od akumulatora do przekaźnika i z przekaźnika do rozrusznika, czy są dobrze podłączone i nie zaśniedziałe oraz od "-" akumulatora do ramy i silnika. Sprawdź też, czy przewody te są oryginalne i właściwej średnicy.
Kreski na LCD wszystkie kontrolki świecą .Rozrusznik nie kręci .Odłączenie akumulatora na parę minut nic nie daje . Policja .Laweta. 850zł .Koranawirus .Nikt na A4 się nie zatrzyma z pomocą ! Dodano po 1 Zaśniedziały kabelek odchodzący z minusa akumulatora do wiązki kabli .
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
Sprawdź podłączenia elektryczne do akumulatora, na 99% jest urwany lub zaśniedziały przewód masowy lub napięciowy. Pozdrawiam www.iwexauto.pl
Kolego jeżeli po uruchomieniu silnika masz 11,2 to nie można mówić o jakimkolwiek ładowaniu.Sprawdź połączenie alternatora z akumulatorem czy nie zaśniedział jakiś kabel w konektorze .Wspomniałeś że auto miesiąc stało i że wcześniej było wszystko ok.Być może wkradła się jakaś kuna pod maskę i przegryzła jakiś kabelek albo popełniłeś jakiś szkolny błąd...
Witam. Sprawdź połączenie masy przewodów poniżej akumulatora(zaśniedziałe styki, kable).
Zaśniedziała klema, ewentualnie akumulator się skończył - pęknięte połączenie pomiędzy celami.
Spoko nie jestem jakimś Tłukiem bez szkoły, tylko po prostu jestem zadania "nie moje żelastwo nie mój problem"...:)gdyby było moje to bym się przejmował,a po co się wysilać skoro myjnia-myje,servis-naprawia,a kierowca jedzie.. harmonia zachowana każdy robi to za co ma zapłacone..:) W każdym razie zadzwoniłem po kolegach tu i tam oczywiście sugerując...
Na moje to coś jest z zasilaniem może ten akumulator jest uszkodzony lub masz zaśniedziałe klemy.
Problem wygląda tak. Po włożeniu kluczyka i wykonaniu pierwszego przekręcenia zapalają się wszystkie diody na desce potem gasną i tutaj próbuje przekręcić dalej tak aby rozrusznik zapalił silnik. Jednak rozrusznik tylko ledwo zabuczy, pompa słychać pompuje paliwo. Światełka na desce przygasają (właściwie to gasną). Wygląda to dokładnie tak jak by akumulator...
Owiń syrenę jakąś grubą szmatą + worek foliowy, akumulatorek i tak długo nie da rady jej zasilić, powyje najwyżej kilka minut, a docelowo kup podobną gabarytowo stacyjkę w elektroniku i wymień. żeby się dowiedzieć co jest nie tak z ładowaniem musisz wziać miernik w rączki i pomierzyć, napięcie na akku przy odpalonym silniku nie powinno skakać i przekraczać...
Tych linków (stron) jest chyba 89. Nic prostszego w tutejszą wyszukiwarkę wpisać "józefg" i "wyskakuje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... A jeżeli musisz często doładowywać, to: Albo za rzadko jeździsz, i na małych odległościach. Albo masz nieprawidłowe ładowanie z alternatora. Albo masz stary / zużyty akumulator. Albo masz zaśniedziałe...
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
Problem rozwiązany - kabel zasilający przy czujniku (jakieś 10cm od niego) był przerwany i zaśniedziały. Wyglądało to tak, jakby z akumulatora wyciekło trochę kwasu i dostał się do wiązki czujnika i sobie działał. Także teraz działa.
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Podłącz pod komputer diagnostyczny i odczytaj błędy. Można stawiać na problemy z elektryka. Przekaźnik, stacyjka, zaśniedziałe kable np. na akumulatorze, problemy z komputerem.
Najważniejsze by było ładowanie. Gdyby nie było ładowania szybko byś się przekonał bo padłby akumulator. Najprawdopodobniej masz słaby wilgotny lub zaśniedziały styk przy żaróweczce. Miłej zabawy.
Najlepiej kupić baterie a złącza można sobie wymienić, to nawet wskazane bo stare mogą być przegrzane lun zaśniedziałe powodując słaby styk przez to grzanie przewodów a nawet szybką degradacje nowego ogniwa Baterie kupisz na znanym portalu aukcyjnym wpisując Bateria LiPo 3S
Na początek sprawdzić styki na akumulatorze i te w aparacie w kieszeni baterii, jak są zaśniedziałe to samo przemycie ich spirytusem nie pomoże i trzeba je "udrożnić" drobnym papierem ściernym. Jak tu jest OK to po zdjęciu tylnej obudowy sprawdzić bezpieczniki smd, ich położenie na płytce jest z reguły zaznaczone na plastikowej wkładce, a na płytce...
Sprawdź jeszcze połączenie przewodu "-" do masy samochodu, to częsta przypadłość w fiatach, może jest zaśniedziały pod śrubą? Ale myślę że na 80% to akumulator.
zaśniedziały klema akumulator lodówka zaśniedziały zaśniedziały elektronik
ustawić rozrząd skoda octavia głowica lexmark czyszczenie sterownik sauna
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Pioneer VSX-804RDS – jak dodać Bluetooth? Adaptery, połączenie RCA/SPDIF, kompatybilność Odtwarzacz CD/kaseta – blokowanie kasety, taśma się odwija, czyszczenie i wymiana paska