...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Moduł na klemie minusowej prawidłowo podpięty, Złącze z BSI nie zaśniedziałe? Możesz sczytać napięcie akumulatora?
Zaśniedziała klema, ewentualnie akumulator się skończył - pęknięte połączenie pomiędzy celami.
Typowym uszkodzeniem jest zaśniedziała klema + na akumulatorze i wygrzany wyłącznik masy. Jak nie będzie to, to mogę poratować działającym rozrusznikiem, szczotki. Wyciągnąć i popatrzyć bo robi się to bardzo szybko. Posiadam dość dużo innych części nawet cały silnik by się znalazł (no dobrze 3 szt), skrzynię też jest czym naprawić.
Zacznij od działań najprostszych ,miałem takie same objawy jak zaśniedziały klemy akumulatora :D
W pierwszej kolejności zacząłbym od sprawdzenia klem na akumulatorze czy aby nie zaśniedziały. Przy okazji można zmierzyć napięcie na aku. Jeśli klemy są czyste i sztywną siedzą wtedy szukałbym w stacyjce.
Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało? Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone A kabel zaprasowany w klemie łączył?
Sprawdź dokładnie, czy któreś kable nie są uszkodzone, sprawdź kostki czy nie są zaśniedziałe. Sprawdź połączenie klem akumulatora.
Koledzy a może poprostu zaśniedziały klemy akumulatora?.
Trzeba : Sprawdzić akumulatory, Klemy i kable od zasilania ( lubią zaśniedzieć pod izolacją ) Przy upalonych popuszczonych zasiarczonych klemach efekt jest taki sam. Może być też przetarty przewód idący do EDC.
Zaśniedziała któraś klema na akumulatorze albo na przewodzie masy na ciągniku i nie daje większego napięcia . Sprawdź może rozrusznik i akumulatory na krótko.
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Myśląc o korozji, miałem na myśli zaśniedziały, brudny, styk klemy plusowej, oraz kontakt bezpieczników tych przy klemie akumulatora tak jak napisał bokolek.
Dzieki wszystkim za odpowiedz. Sprawa rozwiazana. Zaśniedziały styk przewodu od alternatora z klemą. Pozdrawiam
Masz problemy albo: a) z masą . Prawdopodobnie kabel masowy jest zaśniedziały. Sprawdź połączenie masy (kabla "-" z akumulatora) z karoserią oraz upewnij się, że minusowa klema na akumulatorze jest dobrze (mocno) dokręcona. b) z rozrusznikiem. Brak przejścia przez elektromagnes powoduje, że prąd idzie do rozrusznika, ale już z niego nie wychodzi.
Moim skromnym zdaniem to rzeczywiście troche mało informacji... ale można podyskutować: trzeba sprawdzić napięcie akumulatora- wiele alarmów dostaje szału jak spadnie napięcie, podobny objaw wystąpi gdy braknie w którymś punkcie masy np. zaśniedziała klema, skorodowane połączenie śrubowe w nadwoziu- lub sama masa w alarmie np. przepięcie i ścieżka "wyparuje"....
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Napisz dokładnie na czym mierzysz, na środku bieguna akumulatora na klemie, na zacisku przewodu, masa tak samo. Bo jeśli coś jest zaśniedziałe to rzeczywiście może tak się dziać.
Brak styku na klemach, zaśniedziała masa itd.
Posprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki. Mogą być zaśniedziałe. Akumulator ma dobre napięcie , w pełni naładowany? Jaki stan klem?
Uszkodzony akumulator lub poluzowana klema lub zaśniedziałe przewody główne prądowe- masa i zasilanie. 10 minut trwa lokalizacja tej usterki.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
W wielu autach ładowanie na klemie alternatora jest w normie, na akumulatorze (np.przez zaśniedziałe klemy) już niższe o 1V i więcej, a na instalacji dochodzą kolejne straty- to urządzenie nie podaje wiarygodnego stanu ładowania i jego wydajności, tylko napięcie w zapalniczce...
Czy masz cokolwiek aby sprawdzać napięcie - miernik, żarówka z oprawką i przewodami (niekiedy lepsza od miernika bo obciąża połączenie a woltomierz pobiera tak mały prąd, że może pokazać pełne napięcie także jak po drodze są zaśniedziałe styki). Sprawdź czy akumulator nadal jest naładowany - napięcie na klemach. Jak to jest akumulator z tego samochodu...
Sprawdź stan klem i przewodów. Wygląda na szaleństwa z niekontaktującą lub zaśniedziałą elektryką.
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
sprawdzić sam akumulator, Nie zapominając o klemach, bo słabo skręcone i/lub zaśniedziałe potrafią dawać takie same objawy.
Prawdopodobnie przyczyną tych błędów jest wadliwa instalacja elektryczna. Jakiś zaśniedziały punkt masowy lub wtyk na listwie rozdzielczej zasilania komputera. W pierwszej kolejności sprawdzić klemy akumulatora oraz przewody plusowe na klemie.
Jeżeli nie słychać nawet cykania automatu, a jesteś pewien że akumulator dobry to możliwe, że plus idący po stacyjce na automat nie dochodzi. W każdym bądź razie zacznij od sprawdzenia klem, kabli idących od akumulatora aż po rozruszniki czy styk jest dobry, a kable nie nadają się czasem do wymiany. Przy rozruszniku, a właściwie na samym automacie sprawdź...
przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii
Do sprawdzenia jakość połączenia klem na akumulatorze i połączenia na przewodzie masy od akumulatora do karoserii auta. Jak są zaśniedziałe lub poluzowane, to może być taki efekt.
Quad to jakiś wynalazek. Działał przez pewien czas. Postał trochę nie odpalany. Naładowałem akumulator. (kilka razy) Rozrusznik kręcił po tym ładowaniu dość mocno. Silnik nie chciał odpalić. Klema od - na akumulatorze zaśniedziała. Oczyściłem ją. Nic to nie dało. Quad posiada pilota. On przestał działać wcześniej.(z kluczyka odpalał bez problemu). Do...
Standardowo do czyszczenia przeczyszczenia zwłaszcza elementy pod czarną pokrywką. Przy okazji Map Sensor, kontrola ciśnieni paliwa, stan świec , standardowe czynności konserwacyjne nawet takie jak stan klem na akumulatorze , stan kabli do masowanie silnika . Czujniki temperatury cieczy już mogą przekłamywać i komputer nie dobiera poprawnie mieszanki...
Do sprawdzenia jest jeszcze gruby przewód od plusa akumulatora bezpośrednio do rozrusznika i styki bendiksa (nie wiem jak to dokładnie nazywa się - taki przekaźnik podający napięcie na rozrusznik jednocześnie włączający przenoszenie napęd rozrusznika na silnik). Jeśli będziesz przy tym majstrował uważaj by nie zrobić zwarcia (najlepiej odłączyć akumulator)....
http://obrazki.elektroda.pl/7527754400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1379442000_1... Witam po przerwie. W majówkę wyjąłem akumulator, tak wyglądał przewód masowy. trochę kurzu, zaśniedziały nie był. luźny też nie. Rozkręciłem to, wyczyściłem na błysk. podkładkę przeszlifowałem. i skręciłem na nowo. Druga sprawa, podczas...
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Jak radzi kolega wyżej prozaiczna sprawa zaśniedziała klema lub zły kontakt masy ,za duży spadek napięcia i puszcza elektromagnes automatu rozrusznika ,akumulator przy temp. -7*C traci ok 25% pojemności.
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
Klemy z racji materiału, z którego są wykonane, w połączeniu z elektrolitem zawsze będą śniedzieć. A skąd elektrolit na klemach jeżeli akumulator szczelny i napięcie ładowania prawidłowe? Mam ośmioletnie klemy, drugi akumulator, niezabezpieczone wazeliną. Sprawdzałem w ubiegłym tygodniu (przed zimą) napięcie akumulatora po tygodniowym postoju i przy...
Witam - bezpiecznik od zegarów wymienić może być zaśniedziały - zegary brak masy lub brak dobrej masy na karoserii (brak plecionki) - alternator sprawdź ładowanie nie może być mniej niż 13,8V jak włączysz (dmuchawę, światła mijania i awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby) - test wykonać miernikiem na klemach akumulatora. Osobiście mam Fronterę z ostatnich...
Kolega wyczyści klemę na plusie i kołka przy akumulatorze i posmaruje np wazeliną techniczną. Są nowsze środki łatwe do kupienia. Czasem zaśniedzieje kabel wewnątrz klemy i trzeba wymienić na nową.
Miło mi wszystkim, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu podziękować . Już spieszę się z wyjaśnieniem problemu. Przyczyna była złożona. Winą był rozrusznik, który został zregenerowany, ale na elementach słabej jakości. I działał, ale tylko w temperaturze od -5. Jak wcześniej pisałem grzała się klema (+), natomiast minusowa była zimna. Dlaczego?,skoro...
Witam Koledzy mały problem z Micrą 2004 K12 otóż dziś rano chcę odpalić autko a tu objaw jak by zaśniedziały klemy na akumulatorze i nic , lampki przygasają a rozrusznik nie kręci, dwie trzy próby i lipa. Po kilku chwilachi próbach rozrusznik zaczął kręcić ale auto nie odpala,. Kontrolka KEY na zielono czyli klucz jest widziany, czy mogłem go zalać...
Akumulator nowy przełożony z diesla więc to nie to , jutro sprawdzę gruby kabel i dam znać. Dodano po 51 Czy przyczyną może być klema pirotechniczna? Zaśniedziała na styku? Lub była kiedyś wystrzelona i składana z powrotem.
Witam. Mój syn posiada quada 125 z 2019r Apollo BigBore. I kiedyś była klema zaśniedziała i czyściłem tak że się klema urwała + i teraz jest problem bo zarobiłem nowe oczko ale co jakiś czas się urywa. Chce wstawić nowy kabel plusowy. I ja mam tak że był i kabel od bezpiecznika i kabel plusowy w jednym oczku. I teraz chce to wymienić i nie wiem jak...
Problem wygląda tak. Po włożeniu kluczyka i wykonaniu pierwszego przekręcenia zapalają się wszystkie diody na desce potem gasną i tutaj próbuje przekręcić dalej tak aby rozrusznik zapalił silnik. Jednak rozrusznik tylko ledwo zabuczy, pompa słychać pompuje paliwo. Światełka na desce przygasają (właściwie to gasną). Wygląda to dokładnie tak jak by akumulator...
SŁuchaj kolego prawdopodobnie twój akumulator mógł stać dość długo w hurtowni i był niedoładowany ale jeśli alternator nie doładowuje go to jest możliwa taka sytuacja jak opisujesz. Zanim oddasz go do reklamacji sprawdź następujące rzeczy: 1. Ładowanie alternatora bez i z włączonymi światłami (14,2V i 14V) 2. Naciąg paska alternatora. 3. Stan klem czy...
Nie podajesz, czy sprawdziłeś żarówki, może spalone. W lampach sprawdź oprawki żarówek, stan pinów (może skorodowane) oraz "masę". Na próbę możesz dać dodatkową masę np. wprost z akumulatora ( klema minusowa). Twierdzisz, że bezpieczniki od niedziałających odbiorników są sprawne, a w jakim stanie są gniazda bezpieczników, może zaśniedziałe.
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego. W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator? Czy: akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?) cele mają prawidłowy poziom elektrolitu? gęstość jest odpowiednia (aerometr)? połączenia klem...
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Jak nie zamienisz przypadkiem klem + z - to poza zużyciem mechanicznym klem nie powinno się nic stać . Co do poboru prądu 0,00A to zgadzam się z kolegą autoasem- Dziwne co najmniej , nie zdarzył mi się taki ideał. Kombinacja pomiarów ładowania (masa na akumulatorze,na silniku ,na alternatorze i + na akui na alt przy masie na alt.) lub po prostu pomiar...
Witam Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada...
Przy takim podłączeniu odbiorników 12 V "w połowie napięcia" zawsze istnieje ryzyko, które wzrasta w miarę jak śniedzieje klema ujemna na akumulatorze podłączonym do masy. W końcu opór jest na tyle duży, że nagle z + 12 robi się na (+) zaciskach CB i radioodtwarzacza -12V. Prąd ominie tędy ten "zaśniedziały" akumulator i "cofnie się" do masy przez radio....
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Na czym konkretnie polegało uszkodzenie? Mam wrażenie, że kolega "popłynął" ze stwierdzeniem, że alternator (pracujący w samochodzie czyli pod obciążeniem) może dać napięcie, widziane na klemach akumulatora jako 14V ale nie da prądu. Prawo Ohma nie przewiduje wyjątków :) Oscyloskop prawdę...
Witam. Sprawdzić napięcie sterujące elektromagnesem jest zawsze po przekręceniu stacyjki. Napięcie z akumulatora na przewodzie zasilającym rozrusznik i alternator? Nie jest zaśniedziały przewód lub jego końcówki czy silnik ma dobrą masę z klemą od akumulatora?
Sprawdź klemy akumulatora. Może się poluzowały lub zaśniedziały. Kiedyś znajomy miał podobny problem i u niego właśnie to było.
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła elektromotoryczna . Może też być tak ze przez zaśniedziałe...
Akumulator w końcu mi się zepsuł i kupiłem drugi. Tym niemniej do samego końca klemy już nie zaśniedziały ani trochę, natomiast przy korkach było wilgotno. Napięcie było prawidłowe, 14V niezależnie od obrotów. Zamykam.
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
Po tylu latach ze szczotek została połowa, do tego mogą być końcówki kabla ładowania zaśniedziałe co po włączeniu urządzeń powoduje duże straty spadek napięcia nawet ponad 0.6 V a powinno wynosić około 0.1 V bez obciążenia. Ja mam trochę młodsze auto o dwa lata, kupiłem drugi alternator miałem napięcie ładowania niecałe 14 V, po włączeniu świateł dmuchawy...
Powodów może być dużo: Przykład 1: A co się działo z tym autem przez zimę - może woda dostała się tam gdzie nie powinna itp. i układ korbowo/tłokowy nie da się już ruszyć - rozrusznik może nie mieć siły przekręcić koła zamachowego Przykład 2: Klemy, zaśniedziałe, zabrudzone luźne itp. itd. Przykład 3: Problem z samym rozrusznikiem i ewentualnie z elektromagnesem...
Kondensatory nie pomogą ! Jesli włączenie jakiegokolwiek odbiornika sprawia problem,dla mnie znaczy że jeśli + jest czysty to ; -problem jest z masą/potrzeba dokonać pomiaru U podczas włączania kolejnych odbiorników. Jesli U aku. wzrasta -słaba masa,zacisk akumulatora-klema . Przewód "-"aku do karoserii .Linka masa z silnika do karoserii. Zapomnieć...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Witam, mój problem polega na tym, że czasami po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Nie zapalają się nawet kontrolki. A czasami 10 razy po kolei wszystko jest ok. Jak kontrolki się zapalą to czasami jest też tak, że po nagrzaniu świec i próbie odpalenia silnika wszystko gaśnie. Ale jak już zapali to wszystko jest ok, dopóki nie wyłączę silnika....
Tak sprawdzałem ,na tym przekaźniku jest napięcie po zapaleniu silnika załącza i przekazuje prąd dalej ,sprawdziłem bezpieczniki te koło siedzenia są dobre i nie pośniedziałe , na nich też jak jest ściągnięta klema to jest ok 12V ale powoli spada do zera a jak podepnę żarówkę to napięcie od razu zanika ,pojawi się dopiero jak podepnę klemę pod akumulator...
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Kolego nie wiem czy to pomoze ,ale warto a to godzina roboty . Więc kupiłem audi a3 .Strasznie grzała mi sie klema + ,czasem gdy samochód chodził długo to akumulator robił się ciepły od strony + .Czasem po 2-3 dniach padał mi akumulator. Pojechałem do jednego elektryka ,wspominał o atku ,ale sprawdziłem ładowanie i było miedzy 14V .Sprawdził to jeszcze...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Witam, Nie mogę sobie poradzić z problemem w mojej ep2, ostatnio na parkingu zgasiłem samochód i już nie odpalił. Objaw jest taki że po przekręceniu stacyjki działa kilka kontrolek które przygasają, i poza tym nic kompletnie nie działa, nie słychać pompy, żadnych dźwięków, brak również wszystkich świateł w tym awaryjne. Na początku myślałem że akumulator...
Mam problem ponieważ nie ma ładowania na klemach akumulatora przy odpalonym samochodzie jest tylko 12 V czyli to musi być wina alternatora ale wymieniłem szczotki. Kontrolka na desce rozdzielczej nie swieci ale jak oglądałem regulator napięcia to ma on 2 kable jednym wpływa do niego napięcie własnie z alternatora ale nic nie wypłyma czy to jest 100...
To, że po wybuchu teoretycznie nie mają zwarcia wcale nie oznacza, że przed wybuchem również nie było zwarcia, które skutkowało nadprodukcją wodoru. Jak widać tak reklamowane metody zostawiania akumulatorów stale pod napięciem buforowym nie zawsze są bezpieczne. Wodór + iskra od podłączonego zasilacza (w piwnicy słupki akumulatora mogły zaśniedzieć...
Sprawdź też klemy akumulatora. Czasem też lubią zaśniedzieć i mimo iż jest mocno przykręcona to nie przewodzi prądu. Nie napisałeś czy kontrolki podczas uruchamiania świecą normalnie czy gasną oraz czy można zapalić jednocześnie światła mijania + błysk długimi.
Sprawdź w komorze silnika dwuprzekaźnik czy nie jest załączony non-stop . Nawisem piszą sam walczę z xsarą(mój post) Temat prawie rozwiązałem sam. Zaraz może ktoś obiedzie mnie za głupie podpowiedzi . Przewody zasilania szczególnie w okolicy silnika posprawdzaj czy są nie zaśniedziałe. Dodano po 3 Sprawdziłbym napięcie ładowania na klemach przekaźnik...
Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Akumulator 12V 17Ah nowy A ile amper by kolega chciał? Przecież "normalny" prąd ładowania akumulatora kwasowego to 1/10 pojemności C (w Ah, ładowanie regeneracyjne akumulatora to 1/20C), czyli dla akumulatora 17Ah to 1,7A, a więc to co daje prądnica/alternator...
A ja powiem Tobie tak: Miałem taki sam problem u siebie, tylko, że objawy nie ustępowały. 1. Na pracującym silniku zdejmowałem pojedynczo przewody WN ze świec. Po każdym zdjęciu silnik pracował jeszcze gorzej a więc nie przewody i nie świece. 2. Zdjąłem kopułkę, wyczyściłem papierem ściernym o gradacji ok 2000 (a więc wypolerowałem ) palec rozdzielacza...
aczkolwiek chciałbym też od forumowiczów jakiegoś zainteresowania tematem. ;-) padłemżem kiedy kręcę rozrusznikiem to na obrotomierzu świruje wskazówka Brak masy (masa ucieka) przewody masowe do sprawdzenia. chciałbym poznać Wasze opinie, gdzie szukać usterki A pod maską sprawdzałeś? Klemy przy akumulatorze nie zaśniedziały? Jak skrzynka z bezpiecznikami,...
I jeszcze taki "objaw". Nie wiem czy to istotne. W nocy po około pięciu godzinach parkowania na mrozie kiedy nie mogłem odpalić rozłączyłem akumulator na klemie minusowej - czyli tej bliżej odgrody kabiny. Kiedy odłączałem tam przewód aku. miałem wrażenie ze ta okolica jest cieplejsza. Niewiele, ale tak jakby silnik jeszcze nie wystygł. Co raczej w...
Witam jeśli się nie mylę to do cewki idą trzy kable (+/- i sterowanie z modułu zapłonowego lub komputera) sprawdz czy przy kręceniu silnikiem masz zasilanie na cewkę +12 V/- 12V sprawdzaj miernikiem bez pośrednio z klem akumulatora (minus do klemy akumulatora minusowej i szukaj plusa w wtyczce zasilającej cewkę i w ten sam sposób szukaj minusa ale oczywiście...
Owiń syrenę jakąś grubą szmatą + worek foliowy, akumulatorek i tak długo nie da rady jej zasilić, powyje najwyżej kilka minut, a docelowo kup podobną gabarytowo stacyjkę w elektroniku i wymień. żeby się dowiedzieć co jest nie tak z ładowaniem musisz wziać miernik w rączki i pomierzyć, napięcie na akku przy odpalonym silniku nie powinno skakać i przekraczać...
Sprawa z PowerChute nie mogę ustawić daty wymiany baterii - albo jest 1.1.2013 albo 2048 rok - dziwna rzecz, czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Czy jest możliwość ustawienia tej daty przez terminal, jak tak to jak? Elektronice na płycie i elementom jeszcze się nie przyglądałem.
Błąd ręcznego. Migający przycisk, kontrolka na desce żółte przekreślone P i dźwięk. Usterka pojawiła się nagle i 2 dni po wymianie klocków z tyłu przez mechanika. Poszukałem porad na forum i według instrukcji zacząłem postępować. Przycisk, sprawny. Klema - z akumulatora i nic. Okazało się zaśniedziała wtyczka siłownika z prawej strony. Po oczyszczeniu...
(...) rzyczyną , wyzerował mi się kiedy zgasiłem samochód raz a drugi raz jak zgasiłem samochód i poszedłem zatankować, nie za każdym razem po wyłączeniu zapłonu się resetuje. Co może być przyczyną (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Pamięć licznika „Trip II” oraz zegarka zeruje się, gdy zestaw wskaźników J285 traci na ułamek sekundy zasilanie...
Witam, dziś w koncu znalazłem czas żeby zabrać się za auto i tak: - w pierwszej kolejności odłączyłem kostkę od alternatora odpaliłem i samochód chodzi jak nowy nic nie miga, motor pracuje równo obroty są w porządku. to teraz mam pewność że wina leży po stronie alternatora. - Wyczyściłem porządnie kostkę od alternatora, troszkę była zaśniedziała ale...
Witam Temat podobny do innych, nawet na YT oglądałem film, jak ktoś naprawił podobny objaw, u mnie jest więcej objawów i nie wiem, jak to ugryźć. Skoda Fabia 1 1.4 MPI 2002. Migają kontrolki na liczniku, obrotomierz i wskaźnik temperatury raz działają, raz nie, włączają się same światła awaryjne, jak nie działa obrotomierz, to za moment świeci się kontrolka...
Witam! Mam problem z Fiatem Pandą Van Multijet 1.3 diesel Otóż od kilku dni pojawia się problem z odpaleniem. Początkowo sporadycznie i przy 2 lub 3 próbie odpalenia wszystko było ok. Natomiast wczoraj problem się nasilił... Wygląda to tak: Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu zapalają się standardowo wszystkie kontrolki, rusza dmuchawa,...
No ale jakie mogą być powody złej polaryzacji? Z tego co wiem, to odwrotne podłączenie klem może spowodować odwrotną polaryzacje ale czy coś jeszcze ? Bo nie jestem głupi, żeby podłączać odwrotnie klemy i jestem pewien, że klemy nigdy nie były podłączone odwrotnie... Wygląda na to, że doszedłem do sedna sprawy, wychodzi na to, że gniazdo ładowania jest...
dokładnie takim przewodem:) Co do Kondensatora to trzeba wybrać coś ze znanych firm np. Helix, Dietz, Impulse, Directed, a najlepiej Brax :) unikaj tzw. 'no name'ów czyli firm pokroju Audion , peying itp. Osobiście polecam tzw. "automaty" .. przy których nie trzeba się bawić z żaróweczkami i kabelkami remote.. Taki kondensator sam uruchamia się gdy...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
Cze No dzisiaj miałem trochę czasu i sprawdziłem te przewody co do akumulatora idą(łączone do klem na wsuwki). Wyglądało to dobrze. Natomiast naprowadził mnie na trop Twój materiał Pdf, w którym pokazujesz wnętrze komputera i ku mojemu zdziwieniu są tam przekaźniki. Pomyślałem może, że przekaźnik się zawiesza(kiedyś ktoś mi tak powiedział), albo na...
Musisz mieć bardzo stare maszyny bo już od 2006 roku każdy traktor musi mieć DPF/FAP a bez elektroniki to nie działa. Wspomaganie rozruchu jest dobre do czasu, działa przy sprawnym aku, ale jak jego rezystancja wewnętrzna wzrośnie to warto jednak podłączyć oscyloskop i zobaczyć co się wtedy dzieje. A jak wpinasz się na klemy i któraś zaśniedzieje to...
kolego jak było by zwarcie to raczej by w ogóle nie ładowało przewody mogą się też grzać jak są źle podłączone albo za słabo najpierw sprawdz styki czy czasem nie zaśniedziały podokrecaj je mocno sprawdź czy akumulator ma też prawidłowo zamocowane klemy Dodano po 1 jak nie pomoże to raczej jedź do elektryka problemem może być sam alternator
Zamykam, zdjąłem klemy z akumulatora, przeczyściłem i nie było żadnego problemu z odpaleniem, do tego usztywniłem akumulator, bo jakiś Mirek prawdopodobnie zapomniał dokręcić akumulator, prawdopodobnie się poruszył, i przez zaśniedzenie nie odpalił. Dzięki za pomoc Dodano po 1 Wyczyściłem klemy, oraz +/-
Taka lamerska ( bo średnio znam się na prądzie, ale wiem, że stały lubi czyste kontakty) rada na początek:sprawdź czy złącza są OK? Zwłaszcza masa, bo brak reakcji nawet CB na to wskazuje... Mi kiedyś w maluchu zaśniedziały klemy i też "auto" milczało.
Witam potrzebuje podpowiedzi w sprawie domykania szyb z kluczyka a mianowicie mam opla vectre b z 97r. ma ona szyberdach i przednie szyby w elektryce podczas zamykania drzwi z kluczyka domykały mi się również szyby i szyberdach ale ostatnio przypadkiem zostawiłem włączone radio na całą noc no w sumie to nawet i dłużej z dobrą dobę grało sobie cicho...
A jak akumulator nie był ruszany od prawie 3 lat, to coś samo siebie mogło się stać z tą masą? Mogło, samo to że wilgoć i mogło stracić dobry kontakt, a to że spawane to może tylko zbieg okoliczności, same klemy nie ruszane, niekonserwowane mogły stracić kontakt z kołkami akumulatora, mogło zasniedzieć, przyrdzewieć, obluzować się itp. przypadłości.
Witam. Zakładam ten temat z myślą, że może on się przydać innym użytkownikom gdyż ciężko jest odnaleść jakiekolwiek informację o tej marce ciągników. Fajnie by było jakby każdy kto wie coś na ten temat pisał tutaj wtedy może to się przydać to osobom szukającym. Ciągnik to FORD 6610 ale jak to w każdej marce budowa jest podobna w każdym modelu. Pisałem...
Witam serdecznie. Chcąc trochę bardziej unowocześnić system audio w poczciwej Toyocie i nie chcąc wydawać tysiąca złotych na w miarę firmowy radioodtwarzacz z funkcją nawigacji w rozmiarze 2 DIN, postanowiłem zastosować jako "bazę" zwykły tablet o przekątnej ekranu 7 cali. Tablet na procesorze 1Ghz i systemie Android 4.2 z funkcją GPS. Tablet zakupiłem...
zaśniedziały akumulator akumulator klema hyundai luźny klema akumulator
latitude e6420 bd243 bd244 wzmacniacz z18xe wymiana silnika
philips senseo stacja pogodowa auriol
Wysokie obroty silnika rowerowego po wciśnięciu sprzęgła - przyczyny i rozwiązania Clarion DB288RUSB - Polska instrukcja obsługi