Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Ma być ustawiony "na zero" plus/minus 10' (ja robię bardziej w minusie) . A jak Ty to chcesz ustawić, na oko? Jedż na ustawienie, bo tam nie tylko się zbieżność ustawia, ale i kąt pochylenia koła. Około 50zł. to nie majątek w porównaniu do cen opon (bezpieczeństwa), jak i nadmiernym zużywaniu się innych podzespołów. Pozdrawiam.
Cześć, chciałbym wykonać obrotnic do kół do ustawiania zbieżności. Patrząc na abstrakcyjne ceny tych przyrządów i prostotę ich wykonania zastanawiam sie z czego wynika cena np 1500 zl za 2 sztuki. Moze ma ktoś jakiś link do gotowych projektów tego typu konstrukcji? Ma to służyć do użytku hobbistycznego, nie zawodowego. Kiedyś trafiłem na taki projekt...
No właśnie po badaniu technicznym okazało się co dokładnie trzeba wymienić i właśnie dziś zaprowadziliśmy auto do serwisu Iveco bo powiedzieli cenę o połowę mniejszą niż w Mercedesie więc za jakiś czas się okaże czy było warto...
A w jakiej cenie wynosi te ustawienie zbieżności z kątem nachylenia? Mi mówili także o moto-test oraz volvo przy ulicy nad kanałem.... nie wiem co wybrać aby dwa razy nie płacić.
Żeby było trochę wyżej to wystarczy mocowania kolumn zrobić wyżej, ale pamiętaj też, że twoja konstrukcja wyjdzie pewnie z 200 czy 300kg lżejsza więc i samo to zwiększy trochę prześwit. Gumy w sprężyny to wg mnie też bardzo dobre rozwiązanie, jedyny minus to na naszym rynku jest mały ich wybór i czasami ciężko dobrać takie żeby faktycznie robiły robotę....
a jak wygląda ta wymiana w warsztatach? wymieniają i w cenie jest ustawienie zbieżności czy mają jakiś przyrząd do tego i nie ściągają tego (domyślam się że może to zależeć od warsztatu czy mają coś takiego), jak jest zazwyczaj?
Wcześniej płaciłem w różnych miejscach koło 80zł a ostatnio 50zł na stacji diagnostycznej. Mechanik sprawdził wszystkie luzy a następnie bez zakładania czegokolwiek na koła pojechał do przodu i do tyłu nad kanałem. Pokręcił chwile i powiedział że zrobione. Zazwyczaj zakładali sprzęt na każde koło a ostatnio nie. Miałbym wątpliwości czy mi dobrze ustawili...
raczej był stawiał na zwrotnicę gdyż jak mówisz ta którą założyłeś miała rozwiercane otwory. Ja bym się zbytnio tym nie przejmował podjechał bym do warsztatu który ustawia zbieżność i niech ci sprawdzą zbieżność z kątami i ewentualnie ustawią tak jak ma być gdyż jak sądzę auto pływa po drodze i ścina opony. Możesz też zobaczyć wizualnie jak się ma jedno...
Wiec co do geometrii to nawet bym się skłonił gdyby nie fakt iż jakieś 2 miesiące temu była robiona zbieżność i poprosiłem facecików aby zerknęli i na te kwestie powiedzieli ze jest ok (co oczywiście nie jest jakimś tam pewniakiem) co do kół faktem jest że tak 80 a 90 kierownica ma drgania. Oczywiście wyważanie kół jest przeprowadzane jak tylko zaczynają...
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy Dodam tylko jeszcze, moze też dla innych, że warto robić przeglądy techniczne samochodów osobowych jak i innych, w PKS-e. W cenie przeglądu mamy: szarpankę - test zawieszenia, ustawienie świateł, test hamulców, test amortyzatorów, test spalin, test zbieżności...
Od jakiegoś roku mam problemy z piskami z przodu , na początku wyglądało to tak że przy stałej szybkiej jeździe piski były ledwo słyszalne i pojawiały się czasami - tak że brałem to za świst powietrza na owiewkach . Później piski były już bardzo uciążliwe przeważnie przy jeździe z górki (bardziej na prawym kole) aż wstyd było jechac bo wszyscy się oglądali...
Dzięki za odpowiedzi, zapomiałem dodać że oczywiście chodzi o przednie zawieszenie, no i jak mogłem nie pomyśleć o zbieżoności, miałem coś podobnego swego czasu w kadecie jak mi wahacz spawali, tylko tam rozjechane były oba koła i oba się zdzierały, tu jest tylko z lewym problem ale może poprostu lewe się ... no właśnie, czy może to świadczyć o jakimś...
No tak jak w temacie... Nie działa tryb 2ws, działa krab i 4ws. Tryb 2ws działa jak maszyna jest zimna albo gdy ciągle przełączam między trybami. Czasem zrobi się tak że jak nie przełącze, i np pracuje tylnią łyżka to 2ws przestaje działać i maszyna traci zbieżność. To. Świadczy zapewne o tym że któryś siłownik przepuszcza wewnątrz, ale raczej to nie...
halo halo! Pracowałem przez x lat w Kałuża Motorsport, gdzie podstawowym autem, nad którym pracowaliśmy były CC i SC do celów sportowych. CC Sporting ma drążek skrętny z przodu, czego nie ma 700; CC sporting ma inne amortyzatory przód i tył oraz inne sprężyny. Oczywiście inne koła. Pozostałe części są takie same. Fabrycznie CC 1.1. wychodził z trochę...
Napisze coś z doświadczenia (jeżdżę, oglądam, naprawiam...) . Mam vitarę, po modyfikacjach zawieszenia ( podniesiona o jakieś 30cm od oryginału), zmiana opon na najbardziej ekstremalne jakie są dostępne na rynku. Co jakiś czas startuje tym w rajdach bądz rekreacyjnie "po pracy" czasem pojedziemy się gdzieś potopić bądź poskakać. Samochód troche lata,...
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
Panowie, nie piszcie, proszę, że artykuł który zacytuję, jest nie na temat. Bo on jednak wiąże się z naszą tematyką. Chociaż nie tylko z nią. - Zabrzmi to brutalnie, ale mamy przed sobą sto lat rządów mentalnych staruchów. Nie wiem, w jakim stanie ludzkość przetrwa tę walkę średniego pokolenia o utrzymanie status quo - z Michałem Boguszem z Ośrodka...
zbieżność kół ustawiać zbieżność kół zbieżność przedni kół
ściemniacz zegar unitra r8040 sterowanie opryskiwacz
proxima integra elpigaz stella program
Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową? Warystor 275V w zasilaczach: ochrona przed przepięciami