Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
Na 100 % zamiana opony tej co ściąga - przód/tył zakończy Twoje manewry. Zmiana kół / opon nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Na pewno zbieżność jest OK i szkoda Twojej forsy na odwiedziny na diagnostyce . Jeśli nie masz opon kierunkowych , to zamień to koło z tylnym - którymkolwiek . Jeśli masz kierunkowe to przód/tył zamiana tylko po tej samej...
Witam czy ktoś wie jaka jest zbieżność rozbieżność przód tył w mm w omedze b na felgach 17
Ale zaraz po założeniu nowych gum pojadę ustawiś geometrie kół przód i tył. Najpierw trzeba znalezc przyczyne tego "rozregulowania" i ja usunac. Geometria sama sie nie rozjechala. Masz w zawieszeniu zuzyte lub odksztalcone w wypadku czesci i trzeba je najpierw wymienic.
Była tylko zbieżność i przód jest ok. Jedź jeszcze raz i niech zrobi geometrię. Tu jest źle tył o to tylna oś prowadzi auto dupcią na bok więc musisz skontrować kierownicą. Auto jedzie jak biegnący jamnik.
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
tak na szybko, i na temat. Rozbieżność kół, przód 0°10' ± 0°10' (°) Pochylenie kół, przód (Nie można dokonać regulacji) -0°30' ± 0°30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód (Nie można dokonać regulacji) 4°24' ± 1°00' (°) Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (KPI), przód (Nie można dokonać regulacji) 12°30' ± 0°35' (°) Zbieżność kół, tył 0°16' ± 0°12'...
Jeżdżę niemal od zawsze dieslami.Tankuję tam gdzie mnie trasa zmusi.Nigdy nie zauważyłem,żeby któryś nagle jechał gorzej dusił się czy gasł. To jedno.Wiec uważam, że w przypadku diesla paliwo i tak drastyczne zachowanie auta to mit.Benzyniki są bardziej wrażliwe na chrzczone paliwo. Drugie, to z tą zbieżnością lekko cię poniosło.Przednie koła w samochodach...
To teraz sprawdź zbieżność i zerknij czy opony tego nie robią. Tu najlepiej zamienić opony przód z tyłem.
W samochodach z napędem na tył musi być zbieżność, a z napędem na przód rozbieżność to ważny szczegół o którym tu nikt nie mówi. Domowym sposobem można to sprawdzić, a nawet ustawić (przy odrobinie wprawy). Ja sam wiele razy ustawiałem zbieżność (lub rozbieżność) na podwórku i nigdy na stacjach diagnostycznych nie mieli potem zastrzeżeń.
Widzę że auto dalej powinno ściągać w prawo Skąd taki wniosek ? Pochylenie koła TL mogłoby być lepsze, ale i tak jest nieregulowane, do sprawdzenia tuleje tylnych wahaczy. Zbieżność TP koła nie została poprawiona bo pewnie śruby regulacyjne zaspawane korozją, W foce mk2 z tyłu jest wielowahacz. Przód w porządku. 13.09 była regulowana zbieżność z przodu....
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
No to jak ci auto tak pływa strasznie nawet na suchym to albo koła są mocno rozbieżne albo coś krzywe w zawieszeniu (ew auto bite i gdzieś jest skrzywione). Zbieżność sprawdzisz sobie samemu - potrzebna ci tylko druga osoba. Bierzesz miarkę zwijaną i na wyprostowanych kołach przykładasz w tym samym miejscu do bieżnika przed i za osią i patrzysz jaka...
Witam, sprawa wygląda następująco. Autko kupione pół roku temu, przez pół roku jazdy zjadło prawą tylną opone od wewnątrz. Byłem ma sprawdzeniu zbieżności, przód wyszedł w normie, na tyle było -7. Mechanik powiedział, że w tym aucie zbieżność tylnych kół nie jest regulowana, zalecił wymiane belki ponieważ może być skrzywiona. Belka wymieniona, koło...
Robiłem zawieszenie kiedyś i ustawiałem zbieżność nie wiedziałem ze sa sprężyny pęknięte i tak była ustawiona zbieżność cała tył i przód było ok wszystko,potem na przeglądzie zobaczyłem ze są sprężyny popękane wymieniłem 4 szt bo tył tez jedna była pęknięta i ustawiłem tylko przód bo powiedzieli mi ze tył jest ok (mieści się) ale efekt dalej był przy...
Wymieniłem przednie sprężyny i amortyzatory przód auto z przodu skręcone tam nie ma żadnych regulacji, po za regulacją drążkami i nie wiadomo jak teraz ustawiona kierownica -ok to na geometrii. Teraz zabieram się za tył wszystkie tuleje w wahaczach 4 szt lewa i 4 szt prawa do wymiany i śruby do wycięcia to jutro. Lumpy ustawiali zbieżność, a żadna śruba...
Napraw zawieszenie , następnie zbieżność , na wiosnę 2 lepsze opony daj na przód , 2 gorsze na tył i jeszcze sezon przejeździsz. Zawsze tak jest że na osi gdzie jest napęd opony zużywają się szybciej , dlatego opony powinno się rotować co sezon.
Witam ponownie. Kierownicę mam ustawioną w miarę prosto. Zbieżność zmierzona ponownie i mam trochę "poza normą" kąt pochylenia koła. Zmieniałem nawet koła tył na przód żeby wyeliminować opony i dalej to samo. Gdy ustawię kierownicę na prosto ucieka mi w lewo i muszę kontrować w prawo. Powiedzcie robić zbieżność jeszcze raz czy to może być np. przez...
Witam Auto mam z 2008 roku kupiłem je jako nowe Do 4 tys.km było idealnie , bo przy 4 tys.km wymienili skrzynie biegów bo pękła łapa. Od założenia skrzyni nowej cały czas sa problemy auto ściąga w prawo i ma o 2 centymetry obrócone koło kierownicze. Byłem w 4 serwisach audi i wszyscy twierdza ze geometrii jest bardzo dobra , byłem w firmie tunerskiej...
Witam, mam problem z moim Dafem Xf 105, który polega na kołysaniu i nurkowaniu podczas jazdy. - podczas jazdy po rondzie zawieszenie bardzo "siada" na prawą stronę. Przy mokrej nawierzchni zestaw wrecz sklonny jest do wykrecenia. - podczas jazdy po typowej polskiej krajówce, przód na wybojach ma tendencje do podskakiwania. Kazda najmniejsza nierówność...
Witam Panowie, takie pytanie - Audi A3 8L, czyli płyta Golfa IV. tematyka toru jazdy, układu jezdnego, zawieszenia, kierowniczego. W takim aucie geometria to tylko przód czyli zbieżność kół? Auto trochę nosi, byłem na SKP i twierdzą że luzów brak, w serwisie gdzie jestem zapisany na zbieżność twierdzą że tylko przód się robi. No ale dalej np kąt pochylenia...
Zbieżność robić przód i tył czy tylko przód wystarczy?
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
Dzięki za konkretną odpowiedź 😉 Ściągacze oczywiście są. Jedyna wątpliwość właśnie to czy uda się wyjąć MacPhersona nie podnosząc całego samochodu do góry. Ogólnie zbieżność chyba nie ma za bardzo gdzie przy takiej naprawie się zmienić? Końcówek drążków ruszać nie trzeba..
Witam, gdyby kogoś interesowało niecodziennie rozwiązanie na podniesienie zawieszenia w vw polo 86c mój sposób był taki: - przód górne poduchy amortyzator od golfa II - tył guma pod sprężynę od samochodu Warszawa prawdopodobnie dała 3cm. Do tego kolejne 4cm został dospawany amortyzator z drugiego amortyzatora. Wynik takich modyfikacji to 27cm prześwitu....
Witam. Wiem że podobny temat był już przerabiany ale może ktoś znalazł albo zna rozwiązanie problemu drgającej kierownicy w peugeot 307 SW 2.0 hdi 136KM. Problem występuje tylko powyżej 130 km/h. Poniżej co zostało zrobione w aucie: Żeby było zabawnie wymienione na nowe: 1) sprzęgło i dwumasa, 2) drążki kierownicze całe i zbieżność 3) półosie całe 4)...
No tak tylko czy amortyzator wpływa na to że kierownica się ciężej obraca? Czy jak ciągnie na którąś ze stron to czy to wina amortyzatora? Czy powrót kierownicy do poziomu zero równo z każdej strony to kwestia amortyzatora? Poza tym już je 4 lata wymieniałem, poza tym amortyzatory 500 zł, maglownica 900, to już nie są takie różnice. Z resztą tak jeżdżące...
Witam. Posiadam od kilku lat samochód Ford Focus mk1 hatchback 2001 1.6 zetec. Przebieg 215000. Samochód na oryginalnych częściach, lub dobrych zemiennikach, nic nie przerabiane. Rok temu miałem pewien problem, mianowicie zarzucało mi tyłem na zakrętach. Problem pojawiał się tylko i wyłącznie przy nierównościach nawierzchni głównie przy zakrętach w...
Właśnie nie wiem opony raczej wątpię nowe zimówki na 16' stalówkach, problem wystąpił po zmianie letnich na zimowe. Najczęściej na rondzie przy mocnym skręcie piszczy prawa strona przód (tylko jedna strona z lewą nie ma problemu)tylko tyle zauważyłem, zbieżność jest dobra sprawdzałem na stacji diagnostycznej.
Pochyleniom kół trochę brakuje do ideału. Felgi zostały te same czy są inne? Czy ET dla wszystkich felg jest jednakowe? Jaki rozmiar kół? Czy stare opony były zużyte równomiernie? Zamieniałeś koła przód z tyłem?
Witam mam pytanko :) Zawieszenie przód wszystko nowe włącznie z amortyzatorami mowa o przodzie. Zbieżność ustawiona idealnie na "zero" po 2miesiacach łyse opony po wewnętrznej stronie .Jeśli ustawie na "+2stopnie" opony wystarczają na 4miesiące. Uważam ze problem leży po stronie pochylenia kąta sworznia zwrotnicy wynosi az minus 2 po obu stronach. Sprawdzałem...
Ale czym to się rózni? Zbieżnośc to tylko przód lewo prawo? A geo to 4 kola i różne kąty etc? Robili mi zbieżność laserami, potem geo komputerowo i nic. Letnie kola obecnie są w fatalnym stanie. A jedzie jak po sznurku a zimowe nówki a jednak jezdzi się fatalnie. Dodano po 1 A tak pozatym to co może bez przyczyną że jak kupowałem auto to tylne opony...
Autem buja na boki po zrobieniu zawieszenia(wymiana tulei metalowo-gumowych) przód i tył tzn cały tył chodzi prawo-lewo tak ze potrafie zmienic pas ruchu trzymając kierownice w tej samej pozycji(strach jeździć) czy gumy powinny się jakos ustawić po zrobieniu np 500 km czy od razu powinno być cacy? Możliwe ze mechanik czegoś nie dokręcił? Auto audi a3...
Nie wiem czy mój "patent" nada sie do trynitrona, ale można na statycznym obrazie umiarkowanią siła uderzyć w przód (front) kineskopu jeśli zaobserwujesz że zbieżność sie "poruszyła" zmieniła to napewno kineskop jest uszkodzony.
Co do pierwszego problemu to coś z układem paliwowym jeśli chodzi o tarcie to możliwe że zawieszenie wybite lub pęknięty wahacz przy przyśpieszaniu koło przesuwa się w przód i jest tarcie bo zbieżność wtedy nie ma.
żeby to zrobić dobrze trzeba by zmierzyć przekątne kołyski, czy sanek - jak zwał tak zwał w różnych częściach polski. Jak są różne (wg mnie nie powinny być bo odchylenie nie jest duże), to wymienił bym wahacz z lewej strony i sprawdził wszystko raz jeszcze. Ale jakby to było moje auto, ustawił bym dokładnie!!! zbieżność i pochylenie koła przód i tył...
Witam, potrzebuje pomocy może ktoś będzie coś wiedział bo ja i mechanik nie mamy już pomysłów na ten problem. Problem dotyczy tylko i wyłącznie drgania kierownicy w zakresie 85- 98km/h, samochód to opla omega sedan 99r, które jest już stare ale bardzo zadbane i mocno dofinansowane. Odkąd mam ten samochód (12 lat) praktycznie od początku towarzyszyły...
Cześć koledzy, potrzebuję Waszej pomocy z następującym problemem. Auto Peugeot 508 z silnikiem 1.6 HDi i przebiegiem 90 000 km. W czasie jazdy w przedziale prędkości 80-90km/h odczuwalne lekkie wibracje/drgania na kierownicy, które po przekroczeniu mijają. Im bardziej nagłe jest przyśpieszenie tym wibracje są bardziej odczuwalne, przy powolnym przyśpieszaniu...
No to jak to jest? Ekrany mocowane sa na kola tylne? Czy tak? ale poziom ustawia się prostopadle do samochodu czy wzdłuż? Potem lasery na przód i poziom na którą stronę? Wiązka do tyłu na ekrany i co dalej? Tzn. co oznaczają wskazania?
Przy ustawianiu geometrii okazało się że prawy przód ma kąt pochylenia poza zakresem o 19 minut a różnica pomiędzy lewym a prawym kołem wynosi 21 minut. Dodatkowo tylna oś ma kąt pochylenia OK ale zbieżność jest poza zakresem tył lewy o 7 minut a tył prawy o 18 minut. Reszta parametrów jest w normie. Sumaryczna zbieżność jest w normie. Pytanie czy należy...
Witam! Kolego sprawdź przede wszystkim w jakim stanie są rezystorki przy STK -w zbieżności, są one tam łaczone równolegle z tego co pamętam ok 1Ω. Możesz mieć przerwy pod tymi oporami, Możesz mieć uszkodzony któryś z STK i wtedy rezystorki też sie uszkadzają. Natomiast paner regulacyjny znajduje się z przodu projektora, widać go jak zdemontujesz...
Barthezzz no to coś nowego sie dowiedziałem bo potocznie sie mówi zbieżność , natomiast jeśli Ci chodzi o fachowe słownictwo to jest ustawienie geometrii zawieszenia ,oczywiście przód i tył,np.kąty znoszenia,wyprzedzenia ,pochylenia i zbieżność kół przednich i tylnych pomijając niektóre w niektórych pojazdach są nieustawialne. ponadto bicie kół przy...
zbieżność była 130 cm z przodu felgi a z tyłu 134 . Ustawiłem tak że przód 131,5cm a tył 132cm, zobaczymy co z oponami będzie dalej. jeszcze miał bym pytanko do kolegi seweryn7701. Co może ,,pierdzieć,, w skrzyni biegów bo to chyba nie sprzęgło, pierdzi np podczas dużego przeciążenia np podczas orki już jak silnik przymuli a koła nie omykają i widzę...
Tylko badanie na hamowni da odpowiedz na temat kondycji silnika. Sprawdziłeś opony, cisnienie, hamulce, łożyska, zbieżność? co do opon mam cały czas założone zimówki 2.2 bara tył Przód hamulce raczej nie spowalniają bo było by czuć a cienias dość lekko się prowadzi . zbieżność mam zrobioną nie ściąga przy hamowaniu jak również bo puszczeniu kierownicy...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Mam swój patent na ustawienie zbieżności co do 1mm ale robie to według osi symetri pojazdu. Niestety kiedy na tylnej osi koła nie sa ustawione "równo" czyli tak jak u mnie jedno na 0 drugie na 2mm zbieżnie to oś geometryczna jazdy nie pokrywa się z osią symetri i nawet jeśli prawidłowo ustawie przód np po 1mm zbieżnosci na obu kołach czyli całkowitą...
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
"to auto w ogóle nie miało przeglądu bo z niemiec " Nie wiem w jakich czasach żyjesz ale dałeś się nieźle naciągnąć Owszem możesz a właściwie powinieneś żądać przeglądu zerowego od kupującego z wydrukami !!!! nie nie było żadnych akcji naprawczych podwozia była na perforację sam mam mazdy cokolwiek mógłbyś mówić gdyby była serwisowana non stop w ASO...
Witam. Mam dość spory problem z samochodem Mondeo MK2 1.8d Liftback. Chodzi o napęd. Zacznę od tego co w aucie jest nowe: - wahacze przód - przeguby zewnętrzne - opony przód - tarcze i klocki - łączniki stabilizatora - końcówki - maglownica jest ok - ustawiona zbieżność kół przód i tył na 0,00 - amortyzatory przetestowane na ASO i niby są ok - sprzęgło...
thomson zbieżność thomson zbieżność zbieżność ustawiać zbieżność samsung
zbierak electrolux gumki laptopa wymiana plywak zmywarka
naprawa ekspres nivona turbina wiatrowa drgania
Samsung 55MU6172 – reset Smart Hub w service menu, sekwencja Mute 1 8 2 Power Wzory na deltę: równanie kwadratowe, połączenie trójkąt (Δ), transformacja Y-Δ, delta Diraca