Witam. Mam dokładnie te same objawy co kolega. Dodam tylko że odpowietrzyłem układ i nic sie nie zmieniło. Płyn mam na poziomie maksymalnym. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym po chwilce płyn spada poniżej normy i zapala się kontrolka STOP. Jak przegazuje troszkę to płyn wraca do poprzedniej ilości a kontrolka gaśnie po kilkunastu minutkach znowu...
To nie jest żaden czujnik tylko blok elektrozaworów podciśnieniowych. faktycznie bardzo dużo wniosłeś tym postem, pomógł on koledze niesamowicie :) końcówki na module powinny być ponumerowane od 1 do 6 i tak 1 - jest to "zasilanie w podciśnienie czyt. wejscie" idzie do zaworka zwrotnego który idzie do serwa itd. 2 - EGR 3 - klapa od chłodniczki spalin...
To co na zdjęciu to zbiorniczek podciśnienia. Czy jest on dziurawy lub zapchany? Bardzo łatwo można to sprawdzić wdmuchując do niego powietrze i sprawdzając czy ucieka z niego powietrze. Poza tym można też sprawdzić czy nie jest zapchany. Tam jest kilka króćców. Wdmuchując powietrze jednym króćcem powinno ono się wydostawać każdym innym króćcem. Chyba...
Trzeba sprawdzić obieg no i chłodnicę, czy pompa dobrze działa, może termostat się zacina.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Ale, Koledze namąciliście w głowie, ja mam właśnie na tej pompce opartą rozlutownicę, wykorzystałem zbiorniczek podciśnieniowy i wyłącznik podciśnieniowy znajdujący się na płytce. Podciśnienie włączane jest na tyle, ile potrzeba do odessania cyny. Najważniejsze to dobrze dobrać wężyk, niezbyt miękki, by go nie zamykało podciśnienie, a zarazem na tyle...
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
Pierwsze to jest elektrozawór oczyszczania pojemnika par paliwa a drugie to nie wiem... ale chyba zbiorniczek na podciśnienie Dodano po 51 kolega mnie uprzedził :)
Korek ma być po prostu szczelny, tak nie do końca, bo jeden z zaworków w nim ma puszczać jeśli w zbiorniczku tworzy się podciśnienie, drugi ma puszczać jeśli ciśinienie przekracza ~1,2 bara.
A co w przypadku gdy na zimnym silniku i wolnych obrotach nie ma podciśnienia na wężyku od EGR od Turbiny jest bardzo malutkie a w wężyku od tej czarnej puszki przy EGR to chyba zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo dobre podciśnienie. Nie działa turbo i błąd p0299
Było by to dziwne gdyby korek był szczelny - w miarę zużywania się klocków robiło by się podciśnienie w zbiorniczku czego raczej tam nie powinno być.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
te którymi pompka spuszcza wodę z bębna i do nich jest taki zbiorniczek który powinien wytwarzać podciśnienie na hydrostat
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Ten temat spotkał się z dużym zainteresowaniem,więc odpowiem tak,to sprzęgło koledze Andrzejowi odpowietrzyłem w taki sposób,zrobiłem podciśnienie w zbiorniczku za pomocą pompki rowerowej,pomysł podsunął mi -marek1977 a reszta jak w jego opisie,wielkie dzięki mu za to.Pozdrawiam.
Byłem dzisiaj u mechanika, wszystko zostało przeczyszczone i okazało się że główną przyczyną tych wyświetleń kontrolki silnika był pęknięty przewodzik który ma wejście do jednego z tych dwóch zbiorniczków na podciśnienie za akumulatorem przy samej ścianie błotnika.Po odcięciu około 1 cm i nasadzeniu na ten trzpień wystający z tego zbiorniczka wszystko...
Ja zalałem olej PMO 20W50 syntetyk. Ta skrzynia działa w ten sposób, że ciśnienie wypycha nadmiar rozgrzanego oleju do zbiorniczka wyrównawczego, a gdy olej stygnie, robi się podciśnienie, które wciąga ten olej z powrotem do skrzyni. U mnie się nie zdarzyło jeszcze, żeby przestała jechać, jak olej się nagrzeje.
Witam szanowne grono. Opowiem mój problem. Silnik 2.0tdi 140KM BKD 2004r Wymieniona pompa podciśnienia jazda próbna przez 15min ok a potem turbo nie działa. Błąd p0299 Podciśnienie do zbiorniczka wyrównującego jest ok. Do EGR wogole miernik nie pokazuje. Hamulce są OK. Podpowie ktoś co może być przyczyną? Pozdrawiam
tam niema żadnego obiegu, to jest taki rezerwuar, żeby właśnie jak się zagotuje to do tego zbiorniczka naleciało a nie na ziemie i się zmarnowało, poza tym wężyk w tym zbiorniczku powinien sięgać prawie dna a nie kończyć się na górze, wtedy teoretycznie niby powinno zaciągnąć płynu jeśli jest za mało w chłodnicy i stworzy się tam podciśnienie
Ostatnio miałem podobny objaw bąbelki wręcz piana w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego straszne podciśnienie słabe ogrzewanie przyczyną był termostat oraz niewielki wyciek z pompy.Objawiało się to tylko przy większych prędkościach. Skąd podciśnienie w układzie chłodzenia? W jaki sposób może wytworzyć się podciśnienie w układzie...
Aby przewalać wodę, musi powstać "pewne" ciśnienie/podciśnienie.
Zapowietrzony lub UPG. Ewentualnie mocno przekombinowany układ chłodzenia. Szczelny, jak nie ma bąbla powietrza, to nie puści z silnika do zbiorniczka wyrównawczego. Coś musi ten płyn pchać. Chyba że masz coś przerobione i jakiś wąż bądź nagrzewnica jest znacznie wyżej od zbiorniczka. Ale i tak podciśnienie powinno trzymać płyn nawet jak odessiesz.
Witam dziwny zapach spalin, nieznacznie powiększa się poziom oleju jego barwa wskazuje na obecność płynu .mechanicy wykluczają wadę uszczelki pod głowica /podciśnienie w zbiorniczku i temp. przewodów chłodnicy jest ok/ przebieg sam.ok 300 tys.
Okazało się że separator ciekł z filtra paliwa traciła moc i nie chciała palić. Dziękuje za podpowiedzi A po odkręceniu korka adblu jak dostał powietrza to błąd filtra znikł ? i dlaczego takie podciśnienie w zbiorniczku?
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
A co jak do EGR nie dochodzi podciśnienie. Mierzyłem i nawet miernik nie drgnie.Po ściągnięciu ze zbiorniczka wyrównującego jest ok
ciśnienie na garach 11,5 asonde elektryk badał i też mówi że jest ok y jeszcze jedni jak wykręcaliśmy świece to tylko z jednego gara sie dymiło reszta bez dymu taki jeden mówił że to była para i woda sie na gar dostaje [w zbiorniczku nierpbi sie podciśnienie lecz nieje\stem pewny czy wody nieubywa] lecz po powrocie do domuy odkręciłem tą świece i para...
Strzykawkę lub wysysarkę załóż na króciec, wypnij przewód do pierwszego stopnia, czyli zawleczka od strony wysprzęglika otwarta, druga zamknięta. Na wciśniętym do oporu przewodzie na króćcu rób podciśnienie jednocześnie wysuwając przewód do pierwszej zawleczki, i to na chwilę dosłownie abyś całego płynu ze zbiorniczka nie wyciągnął. Zabezpiecz przewód...
Mam problem ponieważ nie wiem jak podłączyć powrót cieczy do zbiorniczka. Zbiornik zasilający napełnia układ przez podciśnienie jednak jak zamknąć układ by utworzyć zamknięty obwód? 🤔 Podłączając przewód powrotny zostanie on zatkany przez ciecz wypychaną co prowadzi do niedziałającego układu. Jeśli ktoś może pomóc proszę o info
Witam. U mnie idzie ten wężyk jest połączony z małym zbiorniczkiem podciśnienia (plastikowa kulka w kolorze zielonymi), wychodzi z tego zbiornika przez przegrodę do wnętrza samochodu. Podejrzewam że służy do sterowania podciśnieniowo klapami nawiewów.
To, że po wykryciu usterki przez sterownik silnika jedziesz ma 120km/h to wynika z tego, że samochód przeszedł w tryb awaryjny i nie pozwoli na jazdę z większa prędkością, Ponowne odpalenie resetuje ten tryb. Wato jakbyś po pracy przejechał się z podpiętym komputerem i zrobił tzw. logi dynamiczne, po tym możemy zdalnie nakierować Cię na właściwy trop....
Myjka pobiera płyn z pojemnika tylko na małym ciśnieniu na lancy. Czyli trzeba założyć dyszę płasko strumieniową i ustawić na niej niskie ciśnienie woda wylatuje z niej wtedy na małą odległość ale pobiera na podciśnieniu płyn ze zbiorniczka.
4 - zawór podciśnienia. 5 - czujnik temperatury powietrza. 6 - regulator ciśnienia paliwa. 7 - Nie znam fachowej polskiej nazwy, prawdopodobnie Zbiorniczek Podciśnienia. Canister Assy. Nadal uważam, że masz winowajcę pod kierownicą. Rozkręć dolną pokrywę i sprawdź, czy nie ma tam dodatkowych modułów - pozostałości po alarmie lub innym zabezpieczeniu...
Cześć. Mam również podobny przypadek. Silnik zgasł i koniec nie idzie go odpalić. Ustawienie rozrządu zweryfikowane, zawór SCV nowy, czujnik położenia wału i wałka rozrządu - rezystancja zgodna z Autodatą, paliwo na listwie jest ale z powrotu wtryskiwaczy nie ma ani grama paliwa... Sterownik wtrysku zmieniany na kupiony na allegro zero reakcji - czy...
Zararte wycieraczki na czopach w podszybiu dają duży opór silnikowi a on gotuje i uwala czasówkę. Co do chłodzenia to jeśli woda gotuje a dolny wąż chłodnicy jest zimny lub ciepły to wina termostatu. Uwaga jak silnik zagotuje może wytworzyć się takie podciśnienie że rozerwie zbiorniczek wyrównawczy. Spotkałem się z tym w Cieniasie.
a sprawdz hydrostat może w nim tkwi wina albo jest zapchany zbiorniczek podciśnienia hydrostatu sprawdz to jak niepomorze bedziemy wspólnie myslec
O podciśnieniu to ja napisałem. Po puszczeniu hamulca tłoczek w pompie cofa się aż odsłania połączenie ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy. Ciśnienie zmniejsza się od dużego które powoduje hamowanie aż do ciśnienia atmosferycznego. Być może tłoczek cofając się dalej wytwarza przez moment małe podciśnienie. Ale czy tak faktycznie jest nie wiem. Jak nie...
Problem rozwiązany. Przyczyną strzałów w wydechu była niesprawna głowica. Było gdzieś mikropęknięce i na jednym cylindrze dostawał się płyn do komory spalania. Bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego ok 1l na 10tyś km. Dał mi do myślenia. Wymieniłem głowicę na inną i nic już nie strzela. Dziwne , że nie wychwycili pęknięcia w głowicy jak była sprawdzana...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
jak wyżej, po napełnieniu ze zbiorniczka trzeba odessać nieco powietrza aby było w nim podciśnienie wtedy tusz nie będzie ciekł no i musi być szczelnie zamknięty otworek wlewowy Pozdrawiam
Nigdy bym się nie zdecydował na CISS .... kable latające po drukarce są jej największą zmorą. Ale nie to jest najgorsze. Teoretycznie Epson zasysa te tusze z zewnętrznych zbiorniczków, ale to podciśnienie jest za słabe i często mamy pęcherzyki powietrza w rurkach. Moi znajomi zmarnowali sobie tak drukarkę. Ja jadę już pół roku na wiecznych tuszach i...
To git :) Ostatnie dwie kwestie: 1. Jak ustawić zderzak/ogranicznik turbo nie znając pierwotnego położenia? Wykręcać aż geometria zamknie się w 100% i już dalej nie pójdzie, a potem cofnąć o obrót albo pół obrotu? Ustawiać z komputerem aż rzeczywiste doładowanie będzie równe oczekiwanemu? 2. Czy ustawienie regulacji sztangi tak, by przy -0,6 bara dochodziła...
Z tego co zauważyłem to przy podwyższonych obrotach z chłodnicy do zbiorniczka lecą bąbelki, jak by bańka powietrza jedna co jakieś 7-10 sekund. Czyżby pompa robiła duże podciśnienie i nieszczelność wpuszcza powietrze. Zobacz czy przy mocnym gazowaniu węże nie robią się płaskie oczywiście na rozgrzanym silniku.
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
nie wiem co chcesz uleczyć bo to zbiorniczek nadmiarowy połączony od góry przewodem do chłodnicy , nie ma spustu , tak ma być. Jego rolą jest przejmowanie nadmiaru płynu jak się układ nagrzeje , jak stygnie to robi się podciśnienie i płyn jest zasysany. Zbiorniczek ma być szczelny a wężyk łaczący go z korkiem chłodnicy drożny i szczelny. Płynu Ci ubywało...
witam.panowie problem polega na tym iż ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym i to dosyć sporo.wycieków zewnętrznych nie widzę a stanu oleju za dużo.auto dopiero kupione więc obawiam się najgorszego.no i jak odpalam auto to słychać w środku po dodaniu gazu jakby się woda przelewała gdzieś w nagrzewnicy.dodam jeszcze że jak odkręcam korek od zbiorniczka...
Z tymi odpowietrznikami i zbiorniczkami przed pompą jest taki problem, że w przewodach jest chyba podciśnienie i zamiast wywalić powietrze to pompa będzie je zasysać skąd się da. Jak zrobisz zbiorniczek przed pompą i powrót do niego, to pompa będzie sobie tylko z niego brać paliwo, bo po co ma zasysać z baku jak stąd jej łatwiej? A jak się skończy w...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Witam, zadam moze głupie pytanie Po wymianie uszczelek w pompie hamulcowej (prawidłowo) wkręciłem ją w imadło w (celu sprawdzenia) zalałem płynem zbiorniczek dodatkowo wypełniłem 2 wyloty co idą do ABS płynem ,aby była maksymalnie odpowietrzona. Przy naciskaniu na pompe płyn wychodzi pod ciśnieniem a jak puszczam to cofa ten płyn nawet jak zatkam otwory...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Dodano po 30 tylko dlaczego jest ciśnienie w zbiorniku ? Podciśnienie zapewne. Albo przytkał się otworek w korku, albo zaworek podciśnieniowy. a gdzie znajduje się zaworek podciśnieniowy ? a co znajduje się w zbiorniczku paliwa ?
Masz, może kolego, opis tego gaźnika? Rozbierałem po kolei i tak składałem, ale różnie bywa. Membrana stara, w porównaniu do nowej, była mocno wyciągnięta. Dodano po 2 Wymieniłem filtr od Stihla, wchodzi ciaśniej na wężyk dokręciłem mocniej gaźnik - cylinder i skutki: Odpala tylko na ssaniu, od pociągnięcia, niezależnie czy ciepła czy zimna. Jak wstrzyknę...
Witam. Niestety w 123 nie ma pompki centralnego zamka.Cały układ jest obsługiwany podciśnieniem które wytwarza pompa podciśnienia(do wspomagania hamulca,gaszenia silnika ) montowana na i napędzana z silnika.Po wyłączeniu silnika podciśnienie jest akumulowane w zbiorniczku znajdującym się w bagażniku pod tylną półką.Najczęściej przyczyną usterki jest...
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
No tak, poddajemy działaniu ciśnienia zbiornik i jego uszczelnienia które nie były pod takie zabiegi przewidziane. Jedyny rezultat to zwiększenie ciśnienia w samym układzie co jedynie ściśnie pęcherzyki powietrza ale ich nie wyeliminuje. Odpowietrza się poprzez przewidziane do tego zaworki i to najlepiej wytwarzając na nich podciśnienie dzięki czemu...
Nie musisz jak sobie coś dopasujesz żeby szczelnie zatkać wlew zbiorniczka. Z otwartym zbiorniczkiem ściskasz wąż, zatykasz zbiornik, puszczasz wąż i po wyjęciu czujnika nawet kropla nie poleci bo będzie podciśnienie.
i wciskasz płyn hamulcowy przez odpowietrznik wysprzęglika Lepszy efekt daje odciąganie płynu przez wysprzęglik, tworzy się podciśnienie i ewentualne nieszczelności na wężyku/strzykawce likwidują się poprzez zassanie.wyciągamy strzykawką płyn i wlewamy go z powrotem do zbiorniczka o ile jest czysty
Witam wszystkich , problem jest następujący: pralka wszystko robi oprócz wirowania, jak dochodzi do wirowania to najzwyczajniej staje.Zbiorniczek podciśnienia do hydrostatu przeczyszczony ale to zapobiewawczo bo był czyściutki.Zauważyłem że jeżeli podczas przejscia programu na wirowania zdejmę pasek z silnika i dosłownie musnę lekko szajbe silnika to...
Te pojemniki z tuszem HP można napełniać strzykawką tuszami z butelki i wtedy jest bardzo tanio. Jedyne o co trzeba zadbać to o to by głowice nie wyschły. Sam tak robię, co parę lat kupuję oryginalne największe pojemniki i nabijam systematycznie strzykawką. Urządzenie wielofunkcyjne PSC1510. Tani tusz w butelkach na allegro. Pytanie czy w przypadku...
"Że niby rzadki silnik?" myślisz że on sobie pluje olejem bez powodu ? Kolega fazer72 wykona pomiary i zobaczymy co silnikowi dolega , ciśnienie w skrzyni korbowej nie powinno być większe niż 2cm słupa wody a podciśnienie po ssącej stronie turbo jak najmniejsze dla bieg jałowy i 1850 obr(max moment)
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Hamulce odpowietrzyłem przy pomocy pompki podciśnienia zakładanej na zbiorniczek z płynem hamulcowym. Po odpowietrzeniu wszystko działa prawidłowo.
Ja też tego nie rozumiem. Wszystko wydaje się być ok. Zamyka otwór i płyn nie wchodzi do żółtej komory? Do żółtej wchodzi, ale przy powrocie tłoczka powraca do zbiorniczka (tak mi się wydaje). Przez punkt 7 nie przechodzi już. Ciśnienie robi i przy powrocie tłoczka podciśnienie. Przy pompowaniu hamulca na tylnym odpowietrzniku uszło może kilka kropelek...
A w mojej 19 miałem podobny przypadek: też znikał mi płyn nie wiadomo gdzie(ok.1l na 100km) ale to nie była uszczelka... tylko głowica miała pęknięcie na jednym z kanałów dolotowych w których jest podciśnienie dlatego nie wysadzało w zbiorniczku. Po rozkręceniu okazało się że miałen rację: na 2 cylindrze było pęknięcie... A przy okazji usunąłem takie...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Masz na myśli pokrywę na pompie? Jeśli po obróceniu nadal wytwarza podciśnienie w tym króćcu to nie ma problemu. Możesz też założyć na wężyk np: filterek paliwa bez wkładu. W takim zbiorniczku będzie się zbierał nadmiar oleju.
Danyk10 a możesz wskazać o które dokładnie miejsce chodzi i gdzie ten zawór jest? czy to jest to co niżej na czerwono? Kuzyn ma Octavię 1 i ten sam silnik i chyba podobny problem i też nie wiadomo co to jest... :cry: https://obrazki.elektroda.pl/4450651700_... To co zaznaczyłeś w kółko. Widoczna jest tylko jedna wtyczka. Nadal jeżdżę...
Nie, łącznik jest w porządku. Jest to zrobione w ten sposób: od baku do zbiorniczka idzie gumowy wąż, od wlewu benzyny do zbiorniczka idzie kształtka plastikowa. zbiorniczek dzieli się na dwie części: dolną i górną. Podczas wlewania paliwa do baku niemożliwe jest, aby benzyna przelewała się bezpośrednio przez zbiorniczek plastikowy, ponieważ od górnej...
Niestety to nie przez ten przewód od podciśnienie założyłem podokrecałem wszystko i tak samo jest bez zmian, przy silniczku krokowym wydaje mi się że jakby w tych okolicach łapał lewego, w dodatku od zbiorniczka chłodnicy gdzie podpina się kabel ten "Dziubek" mam uszczerbany poprawiłem przewód jednak tamtędy ucieka płyn podczas pracy silnika.
W zbiorniczku to raczej wytwarza sie cisnienie jak wywala plyn i to oznacza ze trzeba wymienic uszczelke a jesli nie grzeje to termostat nie otwiera....moglbyc przyczyna wywalenia uszczelki...
Tak wodę podgrzewa Dodano po 2 Temat można zamknąć, uszkodzenie okazało się banalne, mimo że rurka i zbiorniczek hydrostatu były czyste, to nie dostawał on podciśnienia.Winne okazały się monety :) które przyblokowały kule w gumie a przez to podciśnienie nie docierało do czujnika
Dzień dobry! Posiadam Land Rover Freelander 1.8 16v z 98 roku. Auto zakupione używane, anglik po przekładce wykonanaje bardzo po łebkach. Ogarnąłem elektrykę i masę pierdół ALE: MAM BARDZO SŁABE HAMULCE: ABS DZIAŁA PRAWIDŁOWO!!!!!!!!! Zacząłem od wymiany: Tarcze i klocki przód (ferodo) Gumki na zaciskach przód (wszystkie!) Bębny tył i szczęki (no name...
Witam od niedawna jestem posiadaczem seata toledo 2000 r. 19.tdi 110 hp . Ostatnio pojawił się problem z płynem chłodniczym co jakieś 2 tygodnie muszę uzupełniać jego stan. problem jest taki, że rano samochód odpala za 2 razem i zaświeca się kontrolka o braku płynu w układzie po 5 minutach kontrolka gaśnie i jest ok następnego dnia jest to samo lub...
Witam. W silniku RP czujnik odpowiedzialny za sterowanie wolnych obrotów to czujnik niebieski (koszt ok. 25zł). Wymień go. Żeby to zrobić nie potrzeba spuszczać płynu chłodzącego. Na ZIMNYM silniku przy ZAKRĘCONYM korku w zbiorniczku wyrównawczym wystarczy odpiąć drucianą spinkę trzymającą czujnik, wyciągnąć go razem z oringiem (płyn nie wyleci - podciśnienie)...
Niestety kicha , Kolektor delikatnie okopcony i przepustnica egr podniesiony od spr auta i nadal kicha czujnik doładowania wymyty ręce opadają Dodano po 8 Jeszcze podziemie czujnik doładowania i przeplywke jak to nie pomoże w masy tyg daje auto mechanikowi Dodano po 3 Zrobię tez podciśnienie na wzór po 2007roku bo jak mi mechanik tak popiół to wyszło...
Nie jest na gaźniku tylko na mono-jetronicu BOSCHA, a serwo elektryczne ze zbiorniczkiem ciśnieniowym? Jest coś takiego- właśnie w moim. Pompa elektryczna ładuje zbiorniczek ciśnieniowy utrzymując stałe wysokie ciśnienie, a pedał hamulca tylko je wyzwala i tak "w koło macieju". Hamulce wbijają w szybę i bez działającego abs. Propos optotriaków: Mój...
witam mam problem rok temu w listopadzie wydmuchało mi uszczelke pod głowicą w vito 110d.zawiozlem auto do naprawy.została zregenerowana i splanowana głowica wymienili wtryski i popychacze i oczywiscie uszczelke kosztoweło mnie to 2500 zł .wszystko było ok do dzis.mam podciśnienie w układzie chłodzenia wywala płyn i ulatnia sie jakis dym ze zbiorniczka...
Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku....
Witam, Mam następujący problem z mocą. 1. Zaczynam przyśpieszać od 1700-1800 obrotów. Pedał w podłogę, samochód zaczyna się zbierać i przy ok 2200-2300 ma strzał mocy i idzie do końca jak burza. 2. Jadę przy 2000 obrotów, obojętnie jaki bieg, pedał w podłogę, myśli, myśli 1-2 sekundy i zaczyna przyspieszać i przy ok 2200-2300 ma strzał mocy i idzie...
Wczoraj zaczęła mi świecić kontrolka hamulców (ta sama co od ręcznego). Gaśnie podczas hamowania. Płyn hamulcowy jest. Klocki nie posiadają czujników (przynajmniej nie odchodzą od nich przewody). Pedał wydaje mi się bardziej miękki, ale nie wiem, czy to nie moje przewrażliwienie :-) Podciśnienie na serwie jest. Klocki mają około hmmm 5-7mm. Co może...
w którym miejscu znajduje się ten zbiorniczek? może mógłbym do niego się jakoś dostać i zobaczyć czy jest pusty/pełny Pod prawym nadkolem. On zawsze jest pełny, wypełniony węglem aktywnym i nierozbieralny. podciśnienie się nie wytwarza. podczas odkręcania korka paliwa syku powietrza nie ma Więc daj mu spokój i nie szukaj dziury w całym.
tak jak w temacie, samochó z roku 95 silnik ma już dużo najechane , jest strasznie słaby, dymi na czarno i turbina strasznie gwiżdze, prawdopodobnie nie ma podłączonych podciśnień liczę na sugestie jak to zwalczyć. za zbiorniczkiem wyrównawczym znalazłem zawór podciśnień ale nie dochodzą do niego żadne podciśnienia do egr tweż nic nie dochodzi co i...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Witam. Potrzebuję odpowietrzyć układ hamulcowy bez ABS. Pomyślałem sobie że mógłbym spróbować podłączyć podciśnienie do zacisku odpowietrznika zacisku hamulcowego i ściągnąć płyn z układu. Wpadłem na pomysł by wykorzystać do tego celu agregat z lodówki który zrobi mi podciśnienie wężykiem ściągnę płyn a nowy zaleję do pojemnika wyrównawczego i w ten...
Słuchaj to już na pewno jest to korek od chłodnicy. Sprawa wygląda tak, jest sobie korek który ma sprężynkę po jakimś czasie sprężyna słabnie bo jakimś cudem rzemieślnik wymyślił sobie oszczędności na materiale zamiast wykonać ją ze stali HSA (sprężynowej) i poddać ją specjalnej obróbce cieplnej i w tym momencie masz 2 razy tańszy koreczek od fabrycznego....
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
mam pytanie czy sterowniki boscha w mercedesie W202 da sie naprawiac, padło sterowanie na 2 cylindry. sterownik pod zbiorniczkiem dwie kosci i podcisnienie.
witam. Sprawdż czy jest drożny ten niebieski korek odpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym.Miałem dwa podobne przypadki ,robiło się podcisnienie podczas jazdy i wyganiało płyn.
Tłok jest prawidłowo założony tak jak na rysunku nie ma tam żadnych problemów bo raczej nie da się założyć nic odwrotnie. Intryguje mnie funkcja tej blaszki do czego to może służyć. Pod tą blaszką jest otwór którym dostarczany jest płyn do pompy otwór jest drożny i nie ma w nim żadnych zaworków na rysunku też żadnej kulki nie widać. Co jeszcze zauważyłem,...
Zastanawia mnie tylko czemu te podciśnienie aż tak duże jest... Chyba że te dane tej maszyny jakieś błędne. Szukałem dosyć sporo i ciężko znaleźć pompę która wytwarza -5 bar podciśnienia. A -1 bar można uzyskać nawet ręczną pompką podciśnieniową. Zastanawiam się czy nie spróbować właśnie takiej ręcznej pompki, na allegro można to dostać za niewiele...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
Nie szukaj problemów tam gdzie nie ma. Gdybyś miał nieszczelność na pewno byś nie przejechał tych 20km. Skoro temperaturę trzyma i się nie przegrzewa to ok. A przy rozgrzanym silniku i odkręceniu korka od zbiorniczka to normalne że płyn wyrzuci. To jest nawet zakazane bo można sie poparzyć. Sprawdź tylko korek zbiorniczka. Zobacz olej w silniku. Sprawdź...
W 1996 roku kupiłem cudo motoryzacji Fiata Uno 1.0 Fire. Nowego z salonu. Początkowo jeździł chociaż daleko mu było do poziomu mojego starego rupiecia. (Ford Fiesta 1986!) I to mnie deprymowało. Przecież kupiłem NOWY samochód. Co się zepsuło ? Pękł lewarek od biegów. Rano palił i zaraz gasł. (dziurka w zbiorniczku od podciśnienia) Elektryka zapłonu....
moim zdaniem zepsuty jest termostat, a po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego robi sie coś w rodzaju podciśnienia i płyn leci w drógą strone układu chłodzenia dlatego napełnia się chłodnica. A ta woda nie BULKA Z POWODU TEMP!!!
Jaką temperaturę ustawiasz w WEP 948 i jak długo od włączenia się do tej temperatury rozgrzewa ? ZD-985 ustawiam na 380 stopni (do pracy mogłoby być mniej, ale przy 370-380 stopniach rurka grzałki przy wylocie do zbiorniczka się nie zapycha), a nagrzanie trwa 2min 30 sek. Też ustawiam 380 i po już miesiącu używania mogę stwierdzić że to bardzo udany...
Moim zdaniem to na 99% masz walnieta uszczelke miałem tez taki sam problem po wyłączeniu silnika wytwarzalo mi sie podciśnienie (tak to nazwal mechanik )i prawie cały płyn wylatywal wiec polecam się z tym wybrać do mechanika chyba ze sam jestes w stanie to zrobic
Iskra jest. Podejrzewam jednak układ zasilania w paliwo. Kosa nie chce odpalić jak w normalnej pozycji podpompuję jej paliwo silikonowym guziczkiem. Jak ją odwrócę na plecy i ponownie podpompuję, po czym wrócę do pozycji normalnej to zapala od razu. Pracuje w tej pozycji chyba tak długo ile jej wpompowałem paliwa i jeżeli w ciągu tych 10 sek nie odwrócę...
wymiana zbiorniczek zbiorniczek spryskiwaczy bulgotać zbiorniczek
przekażnik stacyjki ekspres krups ea9000 klawiatura zalać spirytus
junkers celsius autobus bezpiecznik
Problemy z dźwiękiem w Yamaha Tyros 1: subwoofer i satelity Wymiana gąbki w drukarce Epson Stylus SX115