Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
A tam zbiorniczek od płynu do sprzęgła jest osobno, czy zintegrowany z płynem hamulcowym? Jak to drugie, to sprawdź poziom płynu hamulcowego przy odpowietrzaniu.
częstą przyczyną uszkodzenia jest pedał sprzęgła,tłoczek pompy sprzęgła jest zamontowany na pedale sprzęgła w plastikowym gnieździe które jest osadzone w pedale i zabezpieczone blaszką która jest przyspawana(zgrzana) z pedałem sprzęgła,jak ta blaszka się oderwie to pedał chodzi luźno ponieważ utracił połączenie z tłokiem pompy,sprawdź czy tłoczek ma...
A może to kwestia odpowietrzenia sprzęgła? Były 2 lub 3 sytuacje, gdzie wpadł pedał sprzęgła do końca, wtedy wystarczyło go wyszarpać i przepompować. Jakiś dłuższy czas temu był wymieniany zbiorniczek od płynu hamulcowego, bo stary się rozleciał. Hamulce zostały odpowietrzone, ale o sprzęgle się zapomniało.
Szybciej odessiesz strzykawką powietrze niż przepchniesz płyn. Zalej zbiorniczek do pełna i depnij kilka razy pedałem, potem poluzuj odpowietrznik i odsysaj płyn strzykawką, pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku i ssij aż się odpowietrzy. Warunek prawidłowego odpowietrzana to prawidłowo poskładany układ
Kolego czy masz ubytki płynu hamulcowego i czy świeci się kontrolka sygnalizująca ubytek płynu. Pewnie masz wspólny zbiorniczek płynu tj. dla "hamulców i sprzęgła". Sprawdź, czy "przecieka" siłownik sprzęgła, a może tłoczek hamulcowy i czy odczuwasz słabszy efekt hamowania. Czy pod autem, po dłuższym postoju znajdują się plamy po wycieku w/wym. płynu.
Zamiast płynu z zacisku używam pompki którą można założyć na zbiorniczek płynu hamulcowego lub na odpowietrznik. W zestawie sprzęgła valeo była załączona ulotka, że jeśli wymienia się też wysprzęglik, to należy najpierw wtłoczyć przez odpowietrznik płyn hamulcowy do momentu wyraźnego wzrostu poziomu płynu w zbiorniczku, po czym zakręcić odpowietrznik...
Płyn powinienem wstrzyknąć przez odpowietrznik czy podać górą przez zbiorniczek wyrównawczy?
Do autora wątku! Tak, zbiorniczek płynu hamulcowego pełni również rolę zbiorniczka płynu do sterowania sprzęgłem. Niemniej jednak odradzam szukania tam przyczyny, ponieważ jej tam niema. Właściwą informację napisałem w poprzednim moim poście.
A ten wężyk nie jest przypadkiem od pompy sprzęgła ?
darfur5 napisał: Na 99,9% winna pompka sprzęgła. Po rozgrzaniu pojazdu płyn rozszerza się i nie ma ujścia ( do zbiorniczka) , płyn w układzie sprzęgła jest czynnikiem roboczym a pneumatyka czynnikiem wspomagającym. Może być zużyty docisk , koło zamachowe , sprzęgło nie " bierze "całą powierzchnią tylko niewielką jej częścią z tond uślizg i za każdym...
A czy ta uszczelka w której jest zamocowany zbiorniczek płynu jest także nówka ?
A czy sprawdziłeś przewody pod podłogą auta i okolice pompy hamulcowej (zbiorniczek). Czy w tym aucie nie jest wspólny zbiorniczek tj. dla instalacji hamulcowej i pompy sprzęgła (obadaj pompę sprzęgła i siłownik). Przypuszczam, że masz sprawną kontrolkę od poziomu płynu hamulcowego, bo chyba wiesz czym grozi brak płynu.
Ja bym wyciągnął zawleczkę i ten przewód elastyczny...coś może się okaże po rozebraniu... Dodano po 40 acha ...znów sie spóżniłem... Dodano po 2 Być może, że jest dodatkowy zbiorniczek płynu, poszukaj gdzieś w okolicach pompy hamulcowej.
Dużo przeróbki ale jest to do zrobienia.Przede wszystkim inny pedał sprzęgła i zbiorniczek płynu hamulcowego.
Wyciek o którym piszesz nie ma wpływu na sprzęgło. Owszem jest wspólny zbiorniczek płynu do sprzęgła i lewarka , ale skoro nigdy nie doszło do zapowietrzenia to nie ma wpływu. Zostaje już zużycie tarczy sprzęgła, lub pompka sprzęgła. Napisz jeszcze czy jak już wciśniesz bieg i puszczasz sprzęgło na zaciągniętym postojowym hamulcu to "ciągnie przy podłodze",...
Prawdopodobnie masz uszkodzony wysprzęglik sprzęgła który o ile dobrze pamiętam znajduje się w obudowie skrzyni biegów. Sprawdź czy nie masz płynu hamulcowego (który służy również do hydrauliki sprzęgła) w okolicach koła zamachowego. Zobaczę jutro. Ale dodam iż zbiorniczek płynu jest pod sam korek, co to może znaczyć? No i nie jest zalane, zupełnie...
Znajduje się to między pompą sprzęgła a siłownikiem. Z resztą jak wg mnie zasobnikiem jest zbiorniczek płynu hamulcowego. Pytam dlatego, bo w jednym samochodzie lekko drży mi pedał sprzęgła i wyczytałem że w VW zastosowali coś w rodzaju antywibracji. https://motofocus.pl/technika/7386/wibra... Czy to z alfy może...
Jeżeli chodzi o wysprzęglik to jedna uwaga. Wylot płynu do sprzęgła jest na górze, tak ok. 2/3 wysokości. Przy przepłukiwaniu wysprzęglika zbiorniczek musi być przynajmniej na zaznaczonym na nim miniumum. Ciśnienie przynajmniej 0,5 bar i nie przekraczam 1 bar.
Lepiej ciśnienie podac do zbiorniczka, jakieś 0,5bar, odpowietrznik całkiem wykręcony i niech leci tylko trzeba pilnować żeby nie wydmuchać wszystkiego pĺynu ze zbiorniczka. Jak zbiorniczek mały to najlepiej dokombinowac coś większego żeby jednak te pół litra płynu przedmuchać. Może powietrze siedzi w pompce bo nie ma jak wyjść do zbiorniczka albo jest...
Miałem kiedyś podobny przypadek. Zbiorniczek zalewany na full i odpowietrzanie, po odpowietrzeniu efekt: sprzęgło się ślizga drugim razem biegi wchodzą ze zgrzytem. Po każdym odpowietrzeniu strzykawką odsysałem nadmiar płynu ale płyn ciągle napływał i zatrzymywał się lekko powyżej MAX więc go tak zostawiałem. W końcu za którymś razem uparcie wysysałem...
Witam. Mam hondę Civic 1.5 Hatchback z rocznika 93 o mocy 90KM. Dziś rano gdy wsiadłem do auta odpalam silnik, a sprzęgło leży "na podłodze" - rzecz jasna nie da się wrzucić biegu ani też pedał sprzęgła nie odbija. Pomyślałem brak płynu - miałem rację zbiorniczek był suchy, zalałem płyn dot4. pod pompowałem ręką pedał po czym wziąłem drugą osobę by...
Tak to jest jak się jeździ po dziadkowemu, oszczędza się klocuszki i tarczki, pedał hamulca ledwie muska i szlifuje na pół kilometra przed skrzyżowaniem. Zaszła potrzeba na większe ciśnienie, a przewód strzelił bo nie wytrzymał nawet nominalnego ciśnienia. Nici nawet z z jednego działającego obwodu w takiej sytuacji jak decydują części sekundy. chyba...
Jeden i ten sam zbiorniczek płynu do hamulców i sprzęgła. Czasem leci z wyjścia do pompki sprzęgła, nigdy spod gumek pompki. Gumki dostepne z całym zestawem naprawczym pompy.
Nie wiem jak to jest w fiacie ale raczej wszystkie samochody pobierają płyn ze zbiorniczka od pompy hamulcowej, wiec płyn taki sam
2 razy w takim przypadku miałem uszkodzoną pompkę sprzęgła, (napuchły w niej uszczelniacze i przestał się płyn cofać do zbiorniczka ) efekt twardy pedał, uślizgi sprzęgła Nie naciskając sprzęgła popuść odpowietrznik jak wypłynie trochę płynu zakręć i sprawdź cz się ślizga
może to wina wysprzęglika 90% wysprzęglik 10% pompa sprzęgła. Ale zazwyczaj w roverach pada to pierwsze. Sprawdź przy skrzyni czy Ci nie cieknie (u mnie tak było i dokładnie te same objawy co opisałeś). Zobacz też czy masz płyn w zbiorniczku od sprzęgła.
W układzie hamulcowym, gdy zużywają się okładziny klocków, tłoki zacisków coraz bardziej wysuwają się i obniza się poziom płynu w zbiorniczku. Nie dochodzi do sytuacji powrotu płynu z zacisków do zbiorniczka (oczywiście dochodzi tylko podczas wymiany klocków i cofania tłoków). Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku sprzęgła. Im cieńsza tarcza, tym...
W czarnej puszce pod maską , pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. :D
Zalej siłownik płynem hamulcowym przez otwór gdzie wkręca się przewód ciśnieniowy z pompy sprzęgła /zalej do oporu/.Wkręć przewód ciśnieniowy z pompy.Za pomocą jakiegoś trzpienia,wciśnij mechanicznie np.za pomocą łyżki do opon,tłoczysko siłownika do oporu.Trzymając do oporu wciśnięte tłoczysko siłownika,popuść przewód ciśnieniowy do momentu wytryśnięcia...
Jeśli nie ma wycieku z pompy, wysprzęglika lub przewodu, a płyn jest w zbiorniczku hamulcowym, to tylko sprzęgło. Ale wyjąć skrzynię w tym aucie to max dwie godziny.
Napiszę ci jak ja to robię od wielu, wielu lat z powodzeniem-zakładam strzykawkę z wężykiem na odpowietrznik, odkręcam go i zaciągam płyn do strzykawki pilnując żeby nie wyssać go całego ze zbiorniczka, jak przestaną być widoczne bąbelki w płynie to OK) ad jest odpowietrzonym.
A masz płyn hamulcowy w zbiorniczku? Mialem podobnie w scenicu a przyczyna tkwila w cieknącym przewodzie sprzęgła.
Sprzęgło odpowietrza się tak jak w zwykłej manualnej skrzyni. Na boku skrzyni jest odpowietrznik i trzeba wtłoczyć płyn DOT 4 aż się w zbiorniczku przeleje. I po robocie.
Wymieniłem płyn i odpowietrzyłem tak że żaden bąbel powietrza nie został (rurka z powrotem do zbiorniczka i pompowałem parę minut). Niestety dalej bywa że sprzęgło mięknie i bierze w podłodze. Zauważyłem że dzieje się to głównie gdy mam włączoną klimatyzację i dłużej stoję w korku. Zauważyłem też, że strumień gorącego powietrza który wydmuchuje pracujący...
10 razy ciut sporo co do czystości płynu ja przy wymianie płynu i odpowietrzaniu wysprzęglika czy hamulców odciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka, zalewam nowym i dopiero zaczynam pompowanie
Sprawdź płyn w zbiorniczku hamulcowym ,ale na bank jest zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła.Jaki przebieg ma twoje autko i czy wymieniałeś wcześnie sprzęgło???
Witam. W swojej lagunie nie masz linki sprzęgła gdyż masz sprzęgło hydrauliczne. Prościej tłumacząc w pedale pompka a przy tarczy sprzęgłowej siłownik. To co ci się zepsuło to przewód hydrauliczny łączący te dwa elementy który strzelił z starości. Niewykluczone, że układ sprzęgła jest zasilany z zbiorniczka płynu hamulcowego tak jak to jest w niektórych...
odłączać po kolei, kabel od czujnika dźwigni ręcznego, kabel od zbiorniczka płynu hamulcowego od zbiorniczka płynu pompki sprzęgła (jeśli takowy jest), kable od klocków hamulcowych (jeśli są) i kiedy zgaśnie lampka to masz ten obwód i w tym obwodzie masz usterkę (np zacięty pływak zbiorniczka hamulcowego się zdarza)
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Tzn wyglada to tak jakby przy zakręconym korku w codziennej eksploatacji nie zaciągalo płynu. Ściągając wężyk od zbiorniczka do pompki na zakręconym korku plyn nie uciekal. Dopiero luzując zakretke zaczyna lecieć. Czy może pompka nie zasysac ? Sprzęgło wciskasz płynem który już jest w pompce, a do pompki powinna wpływać z drugiej strony ze zbiorniczka...
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku do hamulców. Z tego samego zbiorniczka jest płyn (wyżej) do sprzęgła i jak za mały poziom będzie taki objaw. Oczywiście sprawdź czy hamulce nie uszkodzone.
Aha, zapomniałem o najważniejszym. Sprzęgło odpowietrza się tak samo, tą samą metodą ale trzeba znacznie częściej dolewać płynu do zbiorniczka. Zasilanie hamulców jest na samym dnie zbiorniczka, ale zasilanie sprzęgła gdzieś w 1/4 jego wysokości, wystarczy że ubędzie trochę płynu i przyrząd przepcha cały płyn powietrzem. Zamiast odpowietrzyć układ,...
Odpowietrzyć sprzęgło odwrotnie niż hamulce. Tzn. płyn podawać w odpowietrznik wysprzęglika i kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
Podnosisz pedał do góry i odkręcasz odpowietrznik siłownika czasami jak jest dużo syfu to potrzebne jest niewielkie nadciśnienie w zbiorniczku ,następnie czekasz aż będzie płyn bez powietrza.No a zaraz nas pogonią!
Wytłumacz więc, dlaczego jeśli wyłączę auto to moge biegi wrzucać bez problemu, a po włączeniu silnika jest problem,co? Przecież każdy samochód tak ma, Że na postoju ze zgaszonym silnikiem biegi bez problemu wchodzą. Ubywa płynu ze zbiorniczka?
Pompa działa, bo jak odkręciłem górną część zbiorniczka i po naciskałem sprzęgło, to wystrzeliwało płyn do góry. Teraz działa a jak była przychylona pompowała powietrze.
zbiorniczek płynu wspomagania zbiorniczek płynu chłodniczego zbiorniczek płynu hamulcowego
dozownika adblue diagnostyka wtrysków delphi żarnik nagrzewnicy
pralka whirlpool przetwornica pykanie przód
Drgania w samochodzie – przód czy tył? Analiza wibracji, przyczyny, diagnostyka NVH Škoda Fabia – wymiana plastikowego przycisku blokady zamka, numery OE, typowe usterki