Zmienia się kierunek działania pomki przez zmiany potencjałów na stykach pompki,co z kolei powoduje przemieszczanie się zaworka w pompce i kierowanie płynu na jeden z wylotów.Pompkę dorwiesz po zdemontowaniu nadkola prawego.Pompka jest wetknięta w zbiorniczek na gumowym uszczelniaczu.
Nie masz kolego racji, już sobie dawno poradziłem . Wyciek był ze zbiorniczka gumowego zawierający olej hydrauliczny który podczas zaciskania (przepompowania oleju) skurcza się i rozkurcza ,przetarł się w jednym miejscu (jak nakłucie igłą) i stąd wyciek oleju.Sprawę załatwiła przyklejona łatka- działa do tej pory bezproblemowo oraz wymiana oleju na...
Witajcie .jaki olej należy zastosować do tego sprzetu w jakiej ilosci i na czym polega procedura odpowietrzania urzadzenia . wziełem sie za wymiane silnika i po rozebraniu obudów okazalo sie ze jest drobny wyciek ze zbiorniczka gumowego .pomorze ktos ??
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Rozumiem.czyli to może być pompka jednak ..? Te pompki nie mają rewelacyjnej jakości. Żeby sobie umożliwić dostęp, to (znając konstrukcyjną kreatywność inżynierów Mercedesa) trzeba nadkole zrzucić - a przynajmniej jego przednią część. Samo wyjęcie pompki nie jest skomplikowane - jest "na wcisk" w gumową uszczelkę w zbiorniczku płynu. https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Na fotce jest widoczny czarny (gumowy/plastikowy?) przewód prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego. Do czego jest podłączony jego drugi koniec? Może ktoś podłączył do niego przewód przelewowy? W każdym razie, musisz się udać do mechanika, bo na odległość niewiele zdziałamy. minęło 14 dni, więc oddać auta nie mogę Jak zwrot auta jest uzasadniony (np....
cały układ hydrostatu czyli lecisz tym wężykiem gumowym az do samego końca a na końcu jest zbiorniczek który często jest brudny i ten zbiorniczek należy wyczyścić
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
A nie prościej dynksem? Alkohol niszczy węże i gumowe uszczelki.
W korbowodzie powinieneś mieć zabierak który to rozbryzguje olej po skrzyni korbowej, w WAN'ach był to po prostu drucik. W skrzyni korbowej musisz mieć coś w rodzaju odpowietrznika (otworu) Zrobiłem wczoraj otwór 8mm , więc mam 2 otwory - jeden oryginalny jako wlot i drugi mój zrobiony. 2 przewody gumowe idą do zbiorniczka i nadal jest takie ciśnienie...
Gdyby to było takie proste z zakupem nowego zbiorniczka. A co z przewodami gumowymi na których też występuje ten osad. Czym to wyczyścić.
Zbiorniczek jest z identycznym gumowym kapturkiem jak ten od płynu hamulcowego i znajduje się na wysokości pedału pomiędzy obudową mcpersona a ściana grodziową.
Wiem które to cięgno, często używałem do przepchania traktorka ,tam wszystko jest na miejscu. Ale nad przekładnią jest zbiorniczek i jest on pusty do niego wchodzi gumowy przewód wychodzący z napędu. Może tam powinien być olej
Skoro cieknie to tylko wymiana, a klejenie elementu które nie wiadomo jak długo będzie trzymało i nie lepiej raz, a dobrze zrobić, czyli zakupić nowy. (koszt nie całe 270 zł za nowy, a więc szukaj w ogłoszenia) Choć na początek sprawdziłbym złącze na przewodach lub samych przewodów, bo może się okazać że zbiorniczek jest cały, a przewody gumowe sparciałe...
Witam wszystkich! Od niedawna mam kolejny problem z moim Atego 815 2003r. VIN: WDB9702251K841050 Po wymianie zbiorniczka wyrownawczego, ktory byl pekniety i przeciekal, na nowy nie orginalny, wciaz ubywa plynu chlodniczego. Jest to nawet spory ubytek poniewaz na przejechane mniej wiecej 100km musze dolac okolo 1 litra. Jedyny ( wyciek ) ktory jak mi...
Nie, łącznik jest w porządku. Jest to zrobione w ten sposób: od baku do zbiorniczka idzie gumowy wąż, od wlewu benzyny do zbiorniczka idzie kształtka plastikowa. zbiorniczek dzieli się na dwie części: dolną i górną. Podczas wlewania paliwa do baku niemożliwe jest, aby benzyna przelewała się bezpośrednio przez zbiorniczek plastikowy, ponieważ od górnej...
Cześć Kupiłem sobie skuter w którym wymieniłem klocki z tylu bo wyby wyżarte do zera i hamowała już sama blacha ale hamulce jako tako działały. Przez przypadek rozkręcone zacisk jak już go skręcałem to wymieniłem oring miedzy zaciskami na nowy oraz wyciągnąłem oba tłoczki i je lekko przeczyscilem papierem 1000 z nalotu. Po złożeniu tłoczków i zakręceniu...
Witam zakupiłem matiza i co 3-4 dni muszę dolewać wody do zbiorniczka wyrównawczego gdy doleję do max to po 3-4 dniach poziom wody spada poniżej poziomu minimum na dnie zbiorniczka wyrównawczego tylko zostaje woda .Od początku po zakupie samochodu nie ma ogrzewania.Samochód odpala dobrze nie kopci a poziom na wskazniku temperatury jest na połowie.Jak...
Wszystko to było zrobione, pod tym gumowym "tłoczkiem" też jest czysto. Do zbiorniczka na fusy nie spadają "cisteczka", tylko mała ilość mokrych fusów.
Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
szukam informacji czy trzeba spuszczać płyn przy zakładaniu pompki a jak nie to jak zrobić,bo mam zamiar założyć ogrzewanie postojowe seat alhambra. :?: wystarczy zacisnąć węże gumowe, płyn zlać, potem uzupełnić w zbiorniczku i odpowietrzyć
Witam, mam problem z hamulcami, mianowicie odkręciłem cylinderki hamulcowe z tyłu, ale po założeniu nowych nie mogę ich odpowietrzyć. Płyn nie leci ani na przelew na odpowietrzniku ani po odkręceniu przewodu metalowego od gumowego ze zbiorniczka na płyn wychodzi jeden przewód, ale widać, że pusty. Pomóżcie, bo nie wiem, jak się za to zabrać.
Pojawił mi się komunikat o przepełnionym zbiorniczku na zużyty tusz. Kilka razy czyściłem dysze ale to dosłownie kilka razy. Naczytałem sie w internecie o tym "pampersie" ale nie wiem co zrobić gdy pojawi się ponownie taki komunikat. W instrukcji nic o tym nie pisze. Jest informacja,że w razie takiego alarmu wezwać serwis. Czy można opróźnić samemu...
Zbiornik przeponowy na linii C.W.U nie przyjmuje powietrza. Odkręciłem dziś całą tą złączkę z wentylem w środku, po podpięciu do niej kompresora powietrze przechodzi, czyli wentyl sprawny. W zbiorniczku widać taką gumową membranę, delikatnie ruszyłem śrubokrętem, chodzi swobodnie góra-dół. Po ponownym zakręceniu, na kompresorze 8 atmosfer i nie przejdzie...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w tej pralce, ale gdzieś na dole powinien być zbiorniczek z którego wychodzi cienki gumowy wężyk i chyba wchodzi w okolice programatora. To na dole to komora, a z drugiej strony wężyka hydrostat.
Nie ściskaj żadnych węży. Mechanicy tak robią ale to powoduje jednak niszczenie przewodów gumowych. W grupie VAG robi się odpowietrzanie przez program diagnostyczny - Ja osobiście jeszcze nigdy go nie używałem. Robię jak opisujesz z pilnowaniem żeby płynu nowego nie zabrakło w zbiorniczku. I nigdy jeszcze nie było problemu. Mała uwaga. Ale obstawiam...
Układ chłodzenia obecnie jest zalany wodą. Zauważyłem, iż po uruchomieniu silnika w zbiorniczku pojawia się biały szum. Woda ze zbiorniczka wypychana jest przez korek na zewnątrz. Dzisiaj jeszcze próbowałem odpowietrzyć układ. Lekko ściągnąłem gumowy przewód prowadzący do chłodniczki (ten z otworkiem), następnie uzupełniłem wodę w zbiorniczku i odkręcony...
Najpewniejszy będzie klej do szyb samochodowych.Lepszego chyba nie ma.UWAGA!Ciężko domyć ręce. Nie ma kleju uniwersalnego, który by kleił wszystko.To,że klei szyby i ciężko domyć ręce nie świadczy o tym,że sklei np.tworzywo termoutwardzalne. Kiedys w Młodym, Techniku sporo poświęcono stron na temat klejów i klejenia, co z czym i jakim klejem kleić....
Nie działająca samoregulacja w tylnych hamulcach powoduje duże skoki przesuwanych elementów z uszczelkami gumowymi w układzie hamulcowym i wyrzuty płynu w zbiorniczku po puszczeniu pedału hamulca. Do zbiorniczka z płynem hamulcowym może być dołączone hydrauliczne sterowanie sprzęgłem i dodatkowo zanieczyszczać płyn hamulcowy. "Mechanicy" używają ropopochodnych...
Nagrzej ekspres na kawę i przekręć pokrętło na dyszę spieniania, zobacz jak leci woda. To pokrętło przestawia zawór wody, możliwe że jest przytkane. Pod zbiorniczkiem na wodę, masz dwa gumowe trójkąty z drucikami służą do przetykania samej dyszy - najmniejszy otwór w całym układzie wodnym w tym ekspresie.
Sprawdz czy buduje sie cisnienie w ukladzie chlodzenia...Czy weze gumowe przy goracym silniku sa bardzo twarde...Lub jak jest zimny to przy odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uchodzi duzo powietrza...Jezeli tak to uszczelka pod glowica lub pekniecie samej glowicy... Pozdrowionka. Dodano po 6 Jeszcze jedno... Przy duzych przedmuchach uszczelki,...
Jeśli masz na myśli plastikowy krociec z boku głowicy to mam w nim jeden czujnik. Ale ten wąż gumowy ze zbiorniczka gdzie znajduje się ten czujnik z którego cieknie jest podłączony do króćca poniżej tego który jest z boku głowicy. Mogę zrobić zdjęcie jeżeli mój tekst jest niezrozumiały. Dodano po 11 Ten wąż z czujnikiem z którego cieknie jest podłączony...
6 wiader po 30l Są takie wiadra? Czy czas prania w programie 2 wynosi ok 1h 15min? To zależy od ustawionej temperatury. Z tylnego węża gumowego wypłynęło mi trochę piany (jakieś pół szklanki) czy to też prawidłowy objaw??? Oczywiście, przy zbyt dużej ilości proszku. Jaki wpływ na hydrostat ma położenie plastikowego zbiorniczka z rurka ?? Żaden, ale...
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
jak koledzy piszą : filtr , dalej pokusiłbym się jeszcze o sprawdzenie rury odpływowej z bębna - ja tam u siebie znalazłem nawet piłeczkę pingpongową ??- do tej pory jest to dla mnie tajemnicą jak się ona tam znalazła , a na koniec układ hydrostatu - zbiorniczek na dole bębna , z którego wychodzi gumowa rurka do hydrostatu - u mnie zawalony był syfem...
no i proszę u mnie zrobiło się dokładnie to samo , i za pomocą kilku prostych narzędzi zrobione ! zaraz po ściągnięciu lewego boku na samym dole bębna znajduje się mały zbiorniczek , do i z którego za pomocą gumowego wężyka pobierana i oddawana jest woda z pompki .... o jejuchna! sam kamień !!!!, zero przepływu . Wyczyszczony , przepłukany i gra jak...
Wszystkie przewody gumowe wymieniłem na nowe. Dalej jest tak samo. Przerobiłem zakrętkę od zbiorniczka płynu i zamontowałem wentyl i zrobiłem lekki nadciśnienie żeby pchało płyn do układu. Jak było ciśnienie w zbiorniczku to pedał był nawet wysoko, był twardy ale jeszcze za bardzo ''gumowy''. Założyłem koła bo chciałem zrobić jazdę próbna , a tu pedał...
Rozwiązałem problem. Dziś przepłukałem nagrzewnicę w następujący sposób: Odkręciłem zbiornik wyrównawczy i zdjąłem go tak, że wisiał na 4 gumowych rurach. Odpiąłem przewody elektryczne do czujnika poziomu płynu (przypuszczam), Dzięki zwisowi zbiorniczka cały płyn znalazł się w przedniej jego części. Odpiąłem cienki przewód gumowy o średnicy ok 1cm i...
Już naprawiłem .Kawałek kamienia z wody zablokował wirnik ,który przez delikatne pokręcanie za ośkę w lewo i prawo udało mi się obrócić dookoła . Samą pompkę wyciąga się do góry ze zbiorniczka . Jest ona wciśnięta w gumową uszczelkę (ostrożnie ,końcówka wirnika jest plastikowa). Demontaż pompki, ułatwi zsunięcie pojemnika płynu wyrównawczego chłodnicy....
Dzień Dobry Chciałbym prosić o pomoc w następującej kwestii: dokładny i jasny opis ustawienia rozrządu w masterze 2.5 dci 120 bez użycia zestawu blokad, dodam, że chodzi o zdjęcie głowicy (rozgrzany na postoju - nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia; po jeździe fontanna ze zbiorniczka wyrównawczego, odpowietrzników na przewodach gumowych; ponoć zagotował...
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
na zimnym. jak rano odpalam zimny to mi się kontrolka zapala. po odkręceniu korka jest sssssssssssssy i już jest ok. na kilka dni. przy rozgrzanym się nie zapala. płyn sprawdzam też przy zimnym ale niestety przez zbiorniczek nie widać poziomu płynu więc kombinuję z gumowym wężykiem i jak jest mokry to wiem dokąd mi sięga poziom płynu :( pozdrawiam.
Obejrzyj fabryczne urządzenie. Jako przetwornik służy kondensator o zmiennej pojemności. Do tradycyjnego gumowego rękawa podłączony jest zbiorniczek z membramą. Do membramy jest mechanicznie połączona okładka kondensatora płaskiego powietrznego. Kondensator jest częścią obwodu rezonansowego LC. W ten sposób powstaje przetwornik ciśnienia w rękawie na...
Witam. Wymieniłem już płytki w zaworkach. Sprężarka bije spokojnie 10 atm lecz czujnik ciśnienia ustawiłem na 7atm. Gumowy wąż założyłem gdy okazało się że sprężarka pluje olejem z nieszczelnymi zaworami po wymianie płytek na zaworach plucie olejem ustało. Mam pytanie czy mogę zastosować wąż gumowy zakończony zbiorniczkiem np. od płynu hamulcowego w...
ciężka sprawa a jak okaże się że to nie uszczelka i tylko ją wymienie i kase wtopie, bo raczej żadnych bąbelek niema w płynie chłodniczym hmmm jedynie płyn wycieka a jak kupiłem dobrą nakrętkę do płynu chłodniczego wtedy zbiorniczek nieprzecieka jedynie ten najgrubszy gumowa rura jest strasznie twarda, i leci z chodnicy, może chłodnica jest pyknięta???...
Jeśli naleje do końca Zbiorniczek nie ma min i max a nakrędka ma taką gumową uszczelkę i jak zakręcam to ta uszczelka dotyka płynu. Czytałem w necie że nie wolno nalewać na max dlaczego? Czy to może powodować blokowanie się kół?
Witam szanowne grono,zwracam się z prośbą o pomoc w naprawie układu hamulcowego w volvo s60 2.4 d5. Sprawa wygląda następująco, od dwóch lat borykam się z kolorem płynu hamulcowego,po wymianie i przejechaniu 1000 km, w zbiorniczku jest płyn koloru czarnego a nie koloru słomkowego, wcześniej tego nie było. Wymieniłem już n/w części: - serwo(nowe),bo...
I tak też w sumie można ale ja kupiłem grzejnik aluminiowy na zewnątrz umieściłem webasto ze zbiornikiem na wyspawanym stojaku zamocowanym do ściany. Zamiast rurek gumowe węże u góry zbiorniczek wyrównawczy z vw. Ogrzewa to warsztat założony termostat pokojowy który to załącza. Zaletą w porównaniu z twoim jest cisza i brak gwizdu. Dla kolegi który pytał...
Poczytałem dużo na temat zbierającego się lodu w zamrażarkach i zdecydowałem wybebeszyć chłodziarkę. Mam taki problem a nawet większy bo ostatnie wyskakuje bezpiecznik różnicowy. Oporność grzejnika jest około 200 Ohm. Przebicia do rurki aluminiowej nie ma, więc zadaje sobie pytanie co jest nie tak? Wyczytałem tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam Brak wirowania spowodowany może być: 1.Zatkana rurka hydrostatu.(do oczyszczenia zbiorniczek powietrza z nieczystości - od niego odchodzi rurka gumowa do hydrostatu) 2.Luźny pasek. (najlepiej wymienić na nowy) 3.Zbyt duże iskrzenie na komutatorze.(wyrównać komutator) Sam tego nie zrobisz.Najlepiej wykona to tokarz. Wszystko to do sprawdzenia.
sprawdz czy ze zbiorniczka wyrownawczego nie czus gazem . niektore reduktory lovato maja pomiedzy komora wodna a gazowa gumowa szczelke ktora nieraz przecieka
Panowie, pytanie bo mam zagwostke. Mianowicie czy do kadłuba silnika ( przez otwór z przodu przy czujniku i alternatorze, tam gdzie się wkręca śrubę) trzeba też wlać płyn chłodniczy? Bo wiem, że do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, ale kojarzę coś, że chyba też było wlewanie bezpośrednio do kadłuba. I teraz nie wiem.
Ja tylko kilka razy rozkręcałem głowicę do czyszczenia - jest tam w środku taka gumowa wkładka między kanalikami prowadzącymi ze zbiorniczków z tuszem, a dyszami w głowicy. Ona mogła się skrzywić i dlatego różne kolory się ze sobą mieszają. Ale rozkręcanie głowicy to ostateczność, bo łatwo można ją jeszcze bardziej przy tym uszkodzić.
Drukarka klienta. Czarny i żółty zamienniki. Podejrzewałem pompę, ew. wężyk, ale po założeniu innej głowicy problem nie występuje. Drukarka ma 2 lata, do czasu założenia zamienników nie było problemu. Zamienniki miewają problemy z odpowietrzaniem zbiorniczków, a zwłaszcza chińskie samoresetujące, które posiadają gumowe korki. Korki te powinny być wyjete...
Jeśli odpływ to ten gumowy dzyndzelek wychodzący do metalowego zbiorniczka to tak jest drożny, kapie z niego woda (zdj.1). Jeśli chodzi o grzałkę to w tej chwili nie mam do niej dostępu bo chodzi zamrażarka, ale te druty na zdj. 2 zaznaczone strzałkami są gorące i wchodzą do lodówki w miejscu, gdzie mniej więcej jest rurka od grzałki. Rurki są gorące...
Jak wyciągniesz zbiornik z pompy , w pompie pozostaje taki krążek gumowy , w nowych pompach czasami jest nowy a czasami zaślepka z plastiku , ( myślę że rozmawiamy o takim samym rozwiązaniu , osobny zbiornik na płyn ) .Ja wymieniam takie rzeczy na nowe . Dodano po 20 Odpowietrzaj z lekko odkręconym korkiem zbiorniczka .
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
witam wszystkich... mam kolejny problem ze swoją felicią (1,3 +LPG). ostatnio zacząłem zauważać spory ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym. sprawdziłem wszystkie gumowe przewody, poziom oleju, korek od oleju (brak mazi) i zauważyłem wyciek płynu przy pompie wodnej. po dwóch godz walki pompa wymieniona na nową. uzupełniłem płynu do poziomu "max"....
Mam taki tester, tylko na led-ach. Sonda to po prostu 2 styki oddalone od siebie o ok 1,5cm w gumowej końcówce, którą zanurza się w zbiorniczku. Jest też druga sonda z trójnikiem i wężykami, podłącza się do niej wysysarkę i zakłada się wężyk na odpowietrzniki, można obserwować, kiedy zacznie lecieć świeży płyn podczas wymiany
Sklep z obsługą, której można zaufać, polecili FUCHS Titan CHF 11S weszło 2 litry, kolor zielony. Procedura odpowietrzania: potrzebny wąż igelitowy 12 mm przeźroczysty 4 m. dwa kawałki, 3 cm, węża igelitowego 8 mm opacka zaciskowa 14-16 mm. Podnosimy klapę pod wycieraczkami, na środku będzie wężyk gumowy od przelewu ze zbiorniczka. Wężyk przedłużamy...
Sprawdź jeszcze jedno. Odkręć korek od zbiorniczka i zajrzyj do środka, tam powinien być założony gumowy oring. Może być pęknięty albo zsunął się kanaliku w którym powinien siedzieć. Korek powinien się odkręcać dość ciężko, jeżeli nie ma oporu podczas odkręcania to jest właśnie wina uszczelki korka i płyn będzie wyciekał przez otwór przelewowy z boku.
Ok jutro będę walczył dalej czasami z takimi niespodziankami w takich samochodach które pracują w ciężkich warunkach też trzeba się liczyć jedno zrobisz drugie padnie podejrzewam że pompa padła choć jakoś to się przed robotą kulało ale to może ostatki były chwilowy brak oleju i poszło jutro zmienię pompę i wszystko będzie jasne .Tak ogólnie to dziwny...
No co Ty powiesz geniuszu... .A ja mysle że pompe od wspomagania masz po prawej stronie silnika pod alternatorem(w zbiorniczku oleju).A pompa hydrauliki tam gdzie pisalem.Moze byc wersja pojedyncza lub tandem.zamocowana poprzez sprzegiełko gumowe do koła pasowego silnika.
No i tu jest problem. Jestem laikiem w tych sprawach. Pompa/gruszka gumowa/ jest przy filtrze paliwa. Nie wiem jak jest u Ciebie ale powinna być pod osłoną zbiorniczka oleju do wspomagania/obok płynu do spryskiwacza/. Dolej paliwa może wskaźnik coś pokaże. Samochód ma kartę czy kluczyk?
Witajcie Podczas jazdy traktorkiem mtd re smart 145 silnik zaczął nierówno pracować (tzn skaczą obroty) i gasł na wolnych obrotach. Wymieniłem : - świece - filtr paliwa, powietrza - rozebrałem i przeczyściłem gaźnik (trochę było syfu w tym zbiorniczku ale nie widziałem żadnych uszkodzeń gumowej uszczelki) Niestety nic to nie pomogło a na dodatek połamałem...
A wiec tak. Temperatura na desce rozdzielczej po okolo 5min stoi idealnie 90 stopni. Silnik pracuje nadal. Chlodnica zimna. Silnik zaczyna nabierać temp. Chlodnica zimna przewody zimne. Po okolo 15 min wężyk od dolu zbiorniczka chlodnicy staje się gorący i zaczyna grzać ciecz w zbiorniczku wyrownawczym poczym zaczyna się gotowac w zbiorniczku.a przewody...
To dobrze,że wentylator się załącza- sprowadź,czy w czasie pracy silnik węże gumowe idące do chłodnicy nie twardnieją,i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego(uwaga,może wystrzelić gorącym-zachowaj ostrożność,aby nie poparzyć twarzy) i zobacz ,czy przy przegarowaniu nie idą bąble-pęcherze.Pooglądaj tez miarkę-bagnet oleju-czy nie...
przewody gumowe w stanie bardzo dobrym, zero wycieków przy pompie oraz pod każdym z kol, stan płynu w zbiorniczku na max nic nie ubywa. Co myślisz o radzie mechanika odnosnie serwo ?
A po włączeniu tylnego spryskiwacza pompka w zbiorniczku chodzi? Jeżeli tak to sprawdź czy nie pękł wężyk w przelotce do tylnej klapy (po otwarciu klapy zobaczysz gumową harmonijkę przy zawiasach klapy, zdejmij ją i zobacz czy nie jest pękły gumowy wężyk od płynu do spryskiwaczy).
Dziś znalazłem pod maską gumowy element widoczny na fotografiach. Leżał w okolicy zbiorniczka na płyn chłodzący. Podejrzewam że wypiął się ze swojego miejsca gdy czyściłem auto. Nie mogę dojść z którego miejsca wypadł. Będę wdzięczny za wskazówki. Corolla sedan 2018 1.6 VVT. https://obrazki.elektroda.pl/4701847700_... https://obrazki.elektroda.pl/2676908700_...
Zobacz czy w rurce lub wężu gumowym tym cieńszym (przelewowym) nie jest przydławiony miałem coś takiego w Sharanie 1.9tdi z2003r Nie dopisałem z rozpędu w tym wężu gumowym jest taki plastikowy dławik który nie wiem po co dławi przepływ cieczy do zbiorniczka ale jak zastąpiłem go zwykłym wężem bez dławika to zrobiłem test głowicy i wykazało mi uszkodzenie...
Np. Butelka od farby do włosów jest z "dzióbkiem" na to kawałek przewodu "rurki" gumowej. Do pełna płynem napełnić , dzióbkiem w dół mocno ścisnąć , aż przeleje ie płyn do zbiorniczka , poczym nie zdejmując rurki z odpowietrznika dokręcić go .
Witam! Jestem posiadaczem audi a6 c5 1.9 tdi 2003. Auto kupione z przelozonymi zegarami. Przewody z szarej wtyczki od licznika ktore odpowiedzialne sa za komunikaty spalonych zarowek i poziomu plynu do spryskiwaczy to: 14 - Światło hamowania 15 - Poziom płynu do mycia 16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek) U mnie te 3 piny sa zmostkowane...
Bardzo prawdopodobne że zapowietrza ci się układ chłodzenia. Sprawdź stan korka chlodnicy, dolej płynu, także do zbiorniczka. W starszych poldkach był jakiś problem z przelotem przez orginalny od samochodu wąż gumowy, miał za małą średnicę wewnątrz aby wystarczało na nagrzeanie parownika
Cześć. Audi A6 C5, 2003. Mam identyczna sytuacje - początkowo okresowe odgłosy pompy, po kilku nastu dniach zwiększone, wywalanie płynu przez otworek korka, wymiana pompy na używkę, następnie na nową i... coraz gorzej. Obecnie na nowej pompie lekki "pomruk" na wolnych obrotach i jeździe na wprost, wycie i często brak lub minimalne wspomaganie przy skrętach....
Dzięki ludziska za pomoc w moim temacie !!! tak mrugała tylko dioda "start/pauza" !!!! Naprawiłem....i dzięki za porady.Przede wszystkim wyczysciłem zbiorniczek na proszek[syfu co nie miara...], przedmuchalem przewody gumowe dopro-i odpro-wadzające wode.I nic. Lecz nie działała. Poobracalem nią troche---posprawdzalem od spodu przewody od silnika-Ok....
Witam. Z twojego opisu problemu niewiele da się zrozumieć ale mniejsza o to, a więc piszesz że ci płynu w zbiorniczku ubywa i że na skrzyni biegów jest tłusta plama i ta plama to niby płyn z twojego opisu tak właśnie wynika ,ale przejdźmy do rzeczy: -po pierwsze ta tłusta plama na skrzyni to chyba (a raczej na pewno olej) płyn nie zostawia tłustych...
Leci progiem do tylnego błotnika i przepustem gumowym w kalpę a którą stroną to sprawdzisz, zaglądając pod gumowy przepust miedzy klapą a nadwoziem, jak będzie wewnątrz rurka to tą stroną jest przeprowadzona ze zbiorniczka (o ile mnie pamięć nie myli to leci prawym progiem)
Witaj. Kolego w gzie Ci cieknie ten przewód? Jest pęknięty lub przetarty? Jeżeli na wejściu do siłownika lub przy "lewarku" to wymień uszczelnienie. Samo odpowietrzenie może potrwać kilka lub kilkadziesiąt minut. Zależy kto jak odpowietrza. Ja osobiście napełniam zbiorniczek do pełna i sprężonym powietrzem przez reduktor robię ciśnienie od góry w zbiorniczku....
Witam. Cieknie z reduktora czy z trójników, plastykowych? Podjechać do gazowników na wymianę trójników lub węży gumowych. Może wystarczy wyregulować autko, a może reduktor się "kończy". Płynu jest dość w zbiorniczku? Nie jest jest układ zapowietrzony?
Jesteś w stanie sprawdzić czy obydwa węże gumowe, idące do nagrzewnicy do kabiny są gorące jak na wskaźniku masz 90 stopni? Czy w zbiorniczku płynu chłodniczego widać jak krąży płyn?Powinien się wyraźnie przelewać tymi cienkimi przewodami u góry.
POMOCY!!!!! Mam powazny problem.Od jakiegos roku jezdze vw t5 2005 rok 77kw wersja osobowa krotka... Auto kupiłem z około 200tys. przebiegiem.No i sie zaczęło...:) Zerwał mi sie pasek rozrządu ,auto było dla mnie nowe wiec zdecydowalem sie na zupelnie nowa fabrycznie glowice oryginalna plus uszczelke ,auto naprawialem w holandii(tu mieszkam i pracuje)odrazu...
Na 99% masz nie szczelny przewod zasilający (ssący). Przez noc do pompy dostaje ci sie powietrze i przy pierwszym uruchomieniu pompa zrobi piane! pozniej juz ciagnie ze zbiorniczka na bierzaco i w miare nagrzewania sie oleju wszystko sie poodpowietrza. Posprawdzaj wszystkie zlącza gumowe, śrubunki i rurke. ja mialem to samo wymienilem rurke na przewod...
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc . Pralka ma ze 25 lat , ale jest tak prosta , przez to bezawaryjna (wymieniałem w niej kiedyś szczotki silnika) , że postanowiłem ją ratować . Jeszcze raz poprzeglądam wszystkie wężyki . Ten biały zbiorniczek się nazywa tak poważnie "komora impulsowa" ? Z jednej strony ma połączenie przez gumowy wężyk do pompy odpływu...
Układ chłodzenia w busie T3 ma 12 litrów pojemności w autach z jedną nagrzewnicą z przodu, 14 litrów w wersji Caravelle/Multivan z dwiema nagrzewnicami (przód+tył). Może wejść trochę mniej ponieważ ciężko spuścić całość płynu z układu. Odpowietrzenie: - stawiamy auto przodem pod górkę - zbiorniczek z płynem zalewamy po korek (można zassać płyn kilkakrotnie...
Nie nie mam gazu ale byłem u kolega mechanika i odkręcił na chodzącym silniku korek wlewu płynu chłodzącego i syczalo i podniósł się poziom płynu i trochę wyleciało ale dolaśmy i na pracującym bulgotało w tym zbiorniczku i odkręcił jakieś odpowietrzenie na gumowym wężu i też syczało i po czasie silnik zaczoł równo pracować i stwierdził,że mam uszkodzoną...
Jak nie korek to zbiorniczek uszkodzony. Zaworek w korku może się otworzyć dopiero przy ciśnieniu nie mniejszym niż 1.4 bar-a, a gdyby tam takie było to by węże gumowe się 2 razy grubsze zrobiły. :D
Właściwie to głowicy nie trzeba wyjmować - wystarczy wysunąć karetkę na środek drukarki (najlepiej ręcznie przy wyłączonej drukarce, tylko trzeba wcisnąć taki biały ząbek blokujący ją w stacji serwisowej), wyjąć zbiorniczki, podłożyć pod głowicę papierowy ręcznik, nabrać w strzykawkę z nałożonym gumowym wężykiem płynu do czyszczenia i przepompować go...
a jednak jest !! sprawdz sobie jak masz kogos znajomego - caro plus 1997 rok 1,6 GLI - patrzac od przodu auta jest ona przed chlodnica - jest to metalowa rurka kilka razy zwinieta - tworzy plaska spirale - do niej doplywa gumowym wezem plyn ze zbiorniczka a z niej rurka idzie juz prosto do pompy. widzialem to na wlasne oczy w dwoch samochodach - w jednym...
Popuść odpowietrznik na wysprzęgliku i załóż na niego rurkę. Wduś pedał sprzęgła aż wypluje płyn, zakręć odpowietrznik i powoli puść pedał. I tak w kółko, pilnuj płynu w zbiorniczku, ma być zalane cały czas do pełna. na wysprzęgliku jest "cycek" z gumowym kapturkiem, ale element jest nieodkręcalny Odkręcalny, to odpowietrznik.
Od 5 lat jestem posiadaczem lodówki no frost Samsung RL33EAM. Mój problem polega na oblodzeniu dolnej ściany zamrażalnika - średnio co 2 -3 tygodnie muszę ja rozmrozić aby udrożnić odpływ wody (ostatnio za poradą jednego z forumowiczów przyciąłem gumową końcówkę odpływu wody przy zbiorniczku z tyłu lodówki), na razie czekam na efekty tego przycięcia...
Witam mam taki problem wymieniłem przewód układu chłodniczego dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo nie było w ogóle w chłodnicy też dolałem wszystko sprawdziłem czy nie cieknie po naciskałem przewody gumowe i na drugi dzień rano wsiadłem i pojechałem do szkoły wróciłem podniosłem maskę patrze a cały silnik mokry w płynie chłodniczym...
Bardzo uczona dyskusja. Dowiedzieliśmy się nawet że "(dla niewtajemniczonych -> zioberka i zbiorniczki to metal a nie miedż)". Radzę przyjąć do wiadomości, że chłodnica musi kiedyś skończyć swoją przydatność a po 20 latach to juz niedługo. Płyny chłodnicze nie posiadają żadnych agresywnych własności aby nagle rozpuścić kamień. Stosowanie a dokładniej...
Ma ktoś na forum wiedzę, jak sprawdzić korek zbiorniczka wyrównawczego, czy nie jest np. przytkany? Trochę to niejasne do końca z tym wyciekiem płynu. Mianowicie, pierwszy wyciek był latem. Wysuszyłem wszystko i było dobrze do zimy. Ubyło płynu z zbiorniczka, dolałem do stanu, poluzowałem trochę korek. Na razie stan jest ok. Może kupić nowy korek w...
Te pojemniki z tuszem HP można napełniać strzykawką tuszami z butelki i wtedy jest bardzo tanio. Jedyne o co trzeba zadbać to o to by głowice nie wyschły. Sam tak robię, co parę lat kupuję oryginalne największe pojemniki i nabijam systematycznie strzykawką. Urządzenie wielofunkcyjne PSC1510. Tani tusz w butelkach na allegro. Pytanie czy w przypadku...
Pompę wymieniłeś na nową czy używkę? Może przewody gumowe (te przy kołach) masz słabe i puchną ale auto młode więc mało prawdopodobne. Gorące felgi wskazywały by na zapieczone zaciski/skorodowane tłoczyska. Płynu w zbiorniczku Ci nie ubywa?
Śruba wyczyszczona i założona. Dokręciłem do oporu. Próbowałem odpowietrzać jak radziłeś. Faktycznie, poziomo tłok idzie ok. 2 cm. do przodu. Obracam go pionowo i coś tam chlupie i się przemieszcza jakby powietrze z olejem. Przy naciśnięciu na tłok, bardzo ''wybula''gumowy korek i chce go wypchać. Oprócz tego tłoczek, którym się pompuje wystrzeliwuje...
zbiorniczka wyrównawczego korek zbiorniczka fartucha gumowego
iskrownik ustawić czujnik biegu wstecznego nagrać dekodera komputer
czujnik ciśnienia antara ekspres delonghi
Dacia Sandero 2019 - Nieswiecące kontrolki licznika Mocowanie wyżłów do szyb w kabinie prysznicowej