Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
Ten opis mam nawet po polsku tylko nie mogę znaleźć gdzie ta wtyczka 103. I czy to wpiąć pod wtyczkę obd czy gdzieś pod zbiornik z adblue
Witam Panowie prosiłbym o pomoc. Walczę już z tym autem trochę. co chwilę coś nowego... Zbiornik Adblue płukałem i zmieniłem filtr główny i ten mały filterek ponieważ pompa nie wytwarzała ciśnienia. tydzień później wyrzucił noxa przed katalizatorem to zmieniłem następnie wyrzuciło noxa za katalizatorem i też zmieniłem na nowy. wszystko zgasło zrobił...
Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien. Przyczyny mogą być następujące: -wartości emisji tlenków azotu z silnika są zbyt wysokie - reduktor jest złej jakości -usterka w końcówce wtryskiwacza reduktora -reaktor katalityczny jest zablokowany -czujnik tlenków azotu wysyła nieprawidłową wartość...
Błąd eec3 8381 mówi że jest uszkodzony przewód adblue podgrzewany elektrycznie , przewód H26 jest to przewód powrotny z dozownika do zbiornika adblue.
przejechanie 2200 km i nie znikło nic ze zbiornika adblue
Pewnie w SOPS tryb awaryjny tylko wylaczony.
Witam. A poziom AdBlue, ciśnienia powietrza i AdBlue pokazuje? Zasilania +30 dochodzi do pompy? (Bezpiecznik 20A poz42) Jeśli tak to na początek dużo ciepłej czystej wody i przeplukac system, lacznie z dyszą rozpylacza. -40 to moze być uszkodzony czujnik poziomu i temperatury w zbiorniku.
Pierwasza myśl też taka była. Faktycznie, po dotarciu do Nox-a widać spaloną jedną ścieżkę- wtyczka też nadwęglona. Także bezpiecznik od "dymku" był spalony-dlatego brak wskazania poziomu Adblue oraz brak podgrzewania zbiornika Adblue. Nasuwa się pytanie jak przyczyna tego stanu?
Tulejka wielkości takiej by się zmieściła we wlewie. Zabezpiecza wlew byś na stacji paliw paliwa tam nie wlał. :) Wyciągnij czujnik poziomu i drugim magnesem poszperaj po dnie zbiornika.
Dzisiaj problem się rozwiązał, auto zrobiło 80 km, zostało wyłączone, po ponownym rozruchu dymek jak i aktywny błąd znikł. Adblue zaczął schodzić ze zbiornika, tak więc przeprowadzone czyszczenie dozownika rozwiązało puki co problem.
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
Zapchany przewód powrotny dozownika reduktora w zaworze zbiornika reduktora lub sterowniku.Włącz i wyłącz zapłon trzy razy z 10s przerwami aby wyłączyć ostrzeżenie . Jeśli instalacja jest sprawna wszystko wróci do normy.
Witam. Co moze być przyczyną dymienia na błekitno? Najbardzij przy zmianie biegów i delikatnym dodawaniu gazu. Zadnych błędów, moc ok. oleju ani płynu nie ubywa. Na zbiorniku paliwa w okolicy wydechu biały nalot.
Temat rozwiązany zapchane sitko w zbiorniku adblue i pompa nie mogła wytworzyć dobrego ciśnienia dziekuje i pozdrawiam
Cześć. Borykam się z problemem wysokiego poboru adblue w Scanii R 410, euro 6 (około 4-5 l/100 km przy lekkich ładunkach). Co jakiś czas wyskakuje błąd o nadmiernym ciśnieniu w zbiorniku adblue choć nie wiem czy jest to powiązane z przyczyną (dokładne kody błędów będę w stanie podać w poniedziałek). Wydech od środka jest cały biały, tak jakby rozdmuchane...
Witam Tak jak w temacie chciałbym się zorientować o wymianę filtra/ów adblu, z tego co się dopatrzyłem to filtr znajduje się za zbiornikiem adblue wkręcany w pompę, czy w tym układzie są jeszcze jakieś filtry? Może by koledzy posiadali schemat .
Witam. W Scania błąd 4143, za niskie ciśnienie reduktora. Problem sporadycznie występował i wyskakiwało ograniczenie mocy, a po kilku godzinach jazdy kasował się lub po zrobieniu testu 1 2 3 (robił bez problemu) wracało do normy. Teraz wyskoczył na stałe, wymienione filtry główny i IN, przedmuchane przewody, końcówka, dozownik wyczyszczony. Przy teście...
Witam, Mam problem z układem AdBlue w Scanii R420 E5. Mianowice przegniła rura wydechowa i stopiła przewód pneumatyczny podłączony do zbiornika AdBlue. Podczas jazdy zapalił się „dymek” i zaczęło spadać ciśnienie w całym układzie. Po zatrzymaniu i naprawieniu przewodu pneumatycznego, dymek swieci dalej. Kod usterki to EMS 8247 (nieaktywny)...
Próbowałem z oryginalnym SOPS-em- nie ruszyło. Później go przerobiłem. Zegary na ICL2CP. Też nie ruszyło. Po wpisaniu tego auta w Multi wyskakuje ICL1 i ICL2. Koordynator jest drugiej wersji, więc powinien sobie poradzić z ich obsługą. W sumie to je obsługuje prawidłowo tylko nie chcą się przypisać i wiele funkcji nie działa, a inne jak np poziom AdBlue...
Mam problem ze Scanią r450 bardzo duże spalanie ad blue wyskakuje błąd ,,nieprawidłowy roztwór ad blue lim 9h,, po skasowaniu kasownikiem błędów wszystko wraca do normy na 50-60 min i znowu to samo . Na trasie 1100 km na Węgry 60 % zbiornika spalanie ad blue. W serwisie robili testy i tłumik do wymiany . Tłumik wypralem w autoryz. firmie teraz ma wartości...
Jeśli te objawy wystąpiły po przecieku oleju do układu chłodzenia to trzeba wykluczyć przytkanie kanałów wodnych , przewodów odpowietrzających oraz przewodu układu chłodzenia który idzie do układu adblue. Wszystko co jest napisane w powyższych postach wskazuje na problem z obiegiem/właściwym odpowietrzeniem. Spotkaliśmy się z podobnym przypadkiem R...
Wszystko zaczęło się przy wymianie filtra na nowy (nie dało się odkręcić nakrętki pod którą jest filtr w efekcie czego uszkodził się gwint). Po zakręceniu nowej nakrętki był delikatny wyciek i wystąpił błąd za niskiego ciśnienia ale po jednym dniu zgasł pomimo dalszego wycieku. Wymiana podstawy filtra, wyciek usunięty ale po około półtorej godzinie...
Faktycznie ostatnio padła mi sprężarka klimy i jest już wymieniona a jeśli chodzi o adblue to muszę dostać się do wtyczki za zbiornikiem mocznika bo jak poruszam przewodami to raz pokazuje że mocznik jest a za chwilę że nie ma . Zastanawiam się czy błąd dotyczący awarii sprężarki klimy po jej wymianie na nową powinien być już chyba nie aktywny a te...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra To jest silnik V, ale i tak z tyłu. Filtr ad blue jest ukryty w części zbiornika mocznika i trzeba odkręcić 4 wkręty plastikowe chyba , zdjąć plastikową osłonę- klucz do odkręcenia filtra, bodaj 30. Scania zawsze miała wirówkę, którą trzeba rozebrać i wyczyścić, jest centralnie pomiędzy...
Szukać filtra DPF albo katalizatora SCR (ew. zbiornika na adblue). Nie wiem jak się mają do tego nasze przepisy, norma musi być udokumentowana. Z tego co przeglądam musisz mieć opinię niezależnego rzeczoznawcy, względnie wystarczy homologacja dokonanej instalacji. Więc daleka droga przed tobą, skoro sprzedający nie wiedział że to ma to i pewnie papierów...
Witam mam problem z układem ADBlue w Scanii 420 . Wyświetla "dymek" na tablicy wskaźników, moc również została już ograniczona. Do diagnostyki dysponuję Texą. Po diagnozie w układzie nie ma żadnych aktywnych błędów-są tylko trzy nie aktywne ( i nie dające się skasować ) dotyczące NOx . Jeden mówi o ty że poziom NOx był za wysoki a dwa pozostałe chyba...
Sprawdź, czy zarejestrowano inne aktywne kody usterek związane z poziomem emisji. Sprawdź, czy zbiornik reduktora zawiera AdBlue. Sprawdź, czy przewody reduktora i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą. Upewnij się, że dozownik reduktora nie jest zapchany. Kryształki można wypłukać wodą. Sprawdź czujnik NOx. Sprawdź,...
Pracuje przy manie od pierwszego auta f2000/tga z pojedynczym pierwszym wtryskiem - pozniej kabina tga CR pelna/tgx euro 4.5.6 - pierwsze euro6 u nas mają prawie 500tys km, euro 6 ze skrzynią ze scanii pod 180 tys km. Aut które, nie mają regulowanych zaworów i wymienionego oleju do 140 tyś km - bylo kilka na serwisie piszę już o euro 6 ze skrzynią scanii...
Witam, Przymierzam się do kupna ciągnika siodłowego marki Scania R480, silnik XPI (E5 bez adblue), rok 2010. W dowodzie wpisana jest masa własna 8500 kg co wydaje mi się dużo. Próbowałem zweryfikować to w serwisie, ale bezskutecznie. Mają jedynie masę techniczną wynoszącą 50 t lub maksymalne dop. obciążenia osi. Podobno oznaczenie MNA/XNA oznacza wzmocnioną...
zbiornik adblue adblue zbiornik scania adblue
pełna sinusoida zasilacz chiński moduł bramy enkoder
Jak wyłączyć zmieniarkę CD w Citroën C3 Picasso? MAN TGX D26 D38 High Oil Level Warning Light Causes: Overfill, Diesel Dilution, Sensor Fault