W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Daj dokładniejsze zdjęcie ale wygląda na przelew wody do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
Skoro sterownik załącza wentylator, termostat jest nowy, nowe czujniki, układ dobrze odpowietrzony i nie popełniono żadnego błędu przy montażu to pozostaje pompa (mała wydajność) lub mało sprawna chłodnica. Przydałoby się odczytać testerem aktualną temperaturę i co się dzieje w układzie.
Skrzynka bezpieczników przy lewym reflektorze. Po lewej stronie skrzynki znajdziesz oddzieloną sekcję na 6 małych przekaźników i 9 bezpieczników. Twój (10A) jest najbardziej wysunięty do przodu samochodu i w lewo (najdalej od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ze wszystkich bezpieczników).
Kolego mógł się też rozszczelnić wymiennik ciepła , takie same objawy.
1.7 turbo diesel isuzu nie był stosowany w corsie B, przed miesiącem zmieniałem silnik 1.7 diesel isuzu - kod silnika 4EE1,X17d - na 1.5 diesel isuzu kod 4EC1. Problemy były następujące: 1. mocowanie silnika prawa strona inne mocowanie poduszki 2. kolektor dolotowy silnika 1.5 koliduje ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, przełożyłem kolektor...
Sprawdź czy działa zawór obejścia obiegu płynu. Elektrozawór koło zbiornik wyrównawczy płynu a sam zawór pod łapa silnika od kierowcy.
https://motobanda.pl/yamaha-xvs-1300-v-s... Poczytaj.
Trudno jednoznacznie to potwierdzić :?: ,ale sugeruje póki co jeszcze sprawdzić cisnienie na cylindrach :idea: ,wygląda jednak na zle działający termostat :idea: :idea: ,a jaki jest poziom płynu rano na zimnym i czy ogrzewanie działa w aucie :?: :idea:
Rur nie montuj bezpośrednio na wydech, Odsuń je około 3 cm (Trzy!). Zbiornik wyrównawczy VW. Będzie działać.
Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
Witam, problem został rozwiązany, kiedy wymieniałem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, wtedy założyłem stary oryginalny sterownik i wszystko działa prawidłowo.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
szukałem posta o podobnej treści i nie znalazlem ciekawi mnie sposób w jaki mozna sprawdzic poprawność działania czujnika poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? może należałoby jakiś zbudować układ elektroniczny? jesli ktos z forumowiczów zajmował sie tym tematem to zapraszam do dyskusji
Jedź do kogoś test CO2 i będziesz wiedział .
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
Dzień dobry. Jak mogę sprawdzić sprawność działania zaworu ciśnieniowego zamontowanego w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego? Auto to Skoda Superb 2,8v6 z 2002 roku. Kiedy są mrozy wycieka płyn (w sumie nawet ciężko namierzyć którędy). W lecie problemu nie ma, lub występuje raz na kilka lat. Na internetach wyczytałem że może to być właśnie...
Witam Chciałbym się zorientować czy do BMW e46 1.8 2003r kombi podejdzie zbiornik od BMW e46 1.9 1999 sedan?
Olej "czysty" pod korkiem tez a brud zbiera sie tylko w zbiorniku wyrównawczym ....
Witam ,kolego zagrzej auto do temperatury roboczej, nastepnie sprawdz weze czy dwa sa tak samo twarde? czy maja podobna temperature? jezeli dolny jest odczuwalnie zimniejszy, i wczesniej sprawdziles termostat -gwarancja ze jest dobry-mozliwie ze twoja chlodnica kwalifikuje sie do wymiany jest zasyfiona w srodku, osobiscie przedmuchal bym ja sprezonym...
Na zdjęciu od góry, zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, zbiornik płynu do wspomagania, filtr paliwa i zbiornik płynu do spryskiwacza.
Czasem upg nie daje typowych objawów. Na próbę zdemontuj oring z korka zbiornik wyrównawczy płynu.
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Pod maską razem z puszką filtra par paliwa. W większości VW po prawej w okolicy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego lub spryskiwaczy
Masz kolego nieszczelny korek, wymień go i po problemie ;)
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
silnik jest całkowicie suchy, parkuje w jednym miejscu, nie ma śladu oleju na chodniku polo z 2002 roku dym jest jak się przygazuje, czarniawy, ale wydawało mi się że przy takiej ilości spalanego oleju powinno być siwo za mną, a jest umiarkowanie, na wysokich obrotach około 5000 dopiero wyraźnie widać Dodano po 1 co do płynu chłodzącego, ja uzupełniam,...
Zbiornik wyrównawczy płynu jest z czujnikiem? Najczęściej jego awaria zapala kontrolkę
Witam Próbowałem podważyć ten korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ale nie chce się odblokować. Jest jakiś patent na odblokowanie?
Więc zainteresuj się czujnikiem poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - przy ubytku, zaświeca się właśnie czerwona kontrolka przegrzania.
witaj miałem podobny problem , u mnie felerna okazała się uszczelka pod głowicą sprawdz stopień sprężania na zimnym i czy nie robi się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego powodzenia
Kostka jest 30 pin. Na 28 pin wchodzi sygnał z ręcznego i na kostce pokazuje się sygnał w zależności czy zaciągamy ręczny czy opuszczamy ale po podpięciu licznika niestety kontrolka się nie zapala. Zworka pomiędzy pinem 28 i 30 załatwia sprawę ponieważ na pin 30 wchodzi sygnał że zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego. Ale dalej nie mam kontrolki...
Może napisz jaki silnik itd.Poniżej nasz schemat.Odpowietrzasz układ wlewając do zbiornika wyrównawczego płynu i odkręcasz odpowietrznik przy chłodnicy ,aż zacznie swobodnie płyn lecieć. http://obrazki.elektroda.net/68_12634839...
Pewnie zaciąga płyn chłodniczy do komory spalania. Smrodek specyficzny, trochę jak palony olej ale jednak inny. Zajrzyj do zbiornika wyrównawczego, płynu wcale nie musi zauważalnie ubywać - ale jak masz na wierzchu "rosół" to taka mieszanka gdy się dostanie do cylindra daje fajny zapaszek. Jeśli nic innego nie widać na wierzchu silnika to do zdjęcia...
Jak poradzisz sobie z wymianą to bez. W tym modelu zbiornik wyrównawczy nie ma czujnika braku płynu chłodniczego. Jeśli auto się nie przegrzewa to awarii uległ czujnik temperatury. Podpięcie pod komputer powinno potwierdzić diagnozę.
Ja mam zalane około 100l. glikolu (płyn ze strony http://www.plyny.pl/plyn_do_chlodnic ) i 60l. wody. Instalacja starego typu, tzn grzejniki żeliwne, układ otwarty, dołożona pompka. Wszystko działa dobrze, żadnego zapachu, parowania płynu ze zbiornika wyrównawczego. Instalacja odporna na zamarzanie. Przy -27 płyn nie zamarzl
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
Wlewasz płyn nie zakręcasz korka na zbiorniku wyrównawczym, odkręcasz ten kapturek, w środku nie ma żadnego zaworka. I czekasz aż poleci ci płyn. Jak na wiosnę miałaś robiony rozrząd to już dawno się odpowietrzył.
Nie wiemy czy masz instalację gazową czy też nie. Ale skoro na wodzie było w porządku to musi być dobrze na płynie. Istnieje możliwość zapowietrzenia układu podczas wymiany płynów. Teoretycznie układ z czasem powinien się odpowietrzyć po kilku grzaniach i studzeniach, jeśli poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym odpowiedni. Może sią zdarzyć rozłączenie...
Przewód masowy pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Często się urywają
Na górze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego.
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Po prawej stronie nie ma tych plastików Dodano po 4 W golfie 4 i w audi 3 spotkałem się z osłoną na zbiorniczek wyrównawczy oraz zbiornik płynu spryskiwaczy ale to raczej nie o to chodzi...
Korek był odkrecony na zimnym silniku, wiem że na gorącym się nie odkręca, Gdyby to kolega zaznaczył na początku to, byłoby mniej gdybania. w instrukcji od 206 z takim samym silnikiem jest napisane że przy odpowietrzaniu układu po wymianie płynu zbiornik ma być otwarty, a tu się tak nie da po prostu, pół minuty i wywala płyn, porażka jakaś i tyle....
Dziś wracałem do domu i postanowiłem go porządnie przegonić po dojechaniu do domu odkręcam korek wlewu płynu i fontanna z pod korka.
dzisiaj miałem znowu kolejną niepokojącą przygodę... stojąc na światłach silnik wpadł w nierówne obroty, a w pewnym momencie spadły tak że aż zgasł... ale zapalił na dotyk.
Pompy wody z plastikowym wirnikiem często padały.
Masz otwarty zawór od ogrzewania. Jest w komorze silnika pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Dodano po 34 Lub jest uszkodzony.
witam od niedawna jestem posiadaczem jeepa 3,1td auto dobrze się sprawuje tylko od niedawna zaczęło rosnąc ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego i ucieka gdzieś przewodami,temperatura jest w porządku czy to jest coś poważnego ?
Od kilku dni, gdy temperatura utrzymuje się poniżej 0, pod odpaleniu mruga mi kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Silnik dogrzewa się bez problemów, niedawno wymieniłem zbiornik wyrównawczy, płynu też jest odpowiednia ilość. Dodam, że kontrolka mruga bez względu na to czy jadę w mieście czy w trasie, ale gdy zgaszę silnik, a po chwili odpalę, problem...
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
Dzięki chłopaki. Jednak korek i badziewny zbiornik wyrównawczy.
Witam! Potrzebuję pomocy przy skonstruowaniu modułu z buzzerem, który pohałasuje gdy w aucie w zbiorniku wyrównawczym ubędzie płynu chłodniczego. Zbiornik pochodzi chyba z wolkswagena LT. Ogólnie układ musi być jak najprostszy (do zmontowania na płytce uniwersalnej) zasilany z instalacji 12V auta. Problem w tym, że totalnie nie umiem projektować układów....
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawił się olej. Tak było ale wiesz jak przez chłodnicę cały czas wydostawał się olej Pewnie remont silnika był niepotrzebny.
Witam! Patrząc na datę niewiem czy komuś się to jeszcze przyda ale dodam że w still-u to normalny objaw którego przyczyną jest niesprawny jednen z przekaźników w instalacji elektrycznej, montowany gdzieś pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, zazwyczaj przekaźnik zalewa się i przestaje działać. Wózek odpala bez problemu po czym po kilku sekundach...
Witam. Pracowałem w Seacie i z tą linką to prawda, choć nie zawsze wina leży po stronie samoregulatora a po prostu linki. Jej wewnętrzny stalowy splot ściera się podczas użytkowania i po pewnym czasie przetarte druty z tego splotu oddzielają się od reszty robi się jakby jeżyk i sprzęgło nie chodzi płynnie a po pewnym czasie linka potrafi stanąć na amen....
Witam posiadam Opla Astrę F z 94 r. Chciałem wyczyścić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego bo jest trochę kamienia. Czym to najlepiej jest zrobić i czy po wkręceniu czystego zbiornika trzeba coś robić dodatkowo (np odpowietrzać układ chłodniczy) ? Czy tylko wlać płyn i zapalić silnik ?
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
WItam , mam seat ibize 1.9 tdi 2007r 101 km. Od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wejście na kostkę, nic tam nie jest podpięte ... Szukałem jakiegoś przewodu który czasem nie został odpięty..nic takiego tam nie znalazłem ...czy powinno coś tam być podłaczone?? to jest jakiś czujnik temp.??
W którą stronę się kreci pompa to wiem, aczkolwiek wolałbym kupić pompę jakąś zbliżoną do aktualnie, aby zbytnio nie przerabiać jej mocowania itp. Może są jakieś wzmocnione pompy, które by były na tyle wytrzymałe, aby nie uszkadzały się tak szybko poprzez napęd paska? A co do zbiornika wyrównawczego, to mógłby on pochodzić od zbiornika wyrównawczego...
czu zbiornik płynu jest z prawej strony silnika za zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy?:?:. Jaki płyn mam dolać ? mam nadzieję ze jak doleję to nie bedzie szybko ubywał. tak to ten duży zbiornik pomiedzy tym od spryskiwaczy a kielichem amortyzatora i ma on żółty korek wlewu, najlepiej to spuść stary płyn i wlej nowy np. Dynagel 2000, bo nie wiadomo...
Witam. Audi A6 C7 2,0 TDI. Przebieg 150 tys. km. Kod silnika CNHA. 2016 r. Po wymianie rozrządu jest delikatny ubytek płynu chłodzącego przez zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem zbiornik na nowy i płyn przestał wyciekać, ale pojawił się nowy problem, twarde węże. Zrobiłem test i okazało się, że są spaliny w układzie. Co to może być? Proszę o namiary na...
Minęły czasy wkręcanych w głowicę czujników temperatury. Współczesne silniki mają czujniki montowane w plastikowych króćcach kilka centymetrów od głowicy. Wyciek płynu powoduje na początku obniżenie wskazań a dopiero jak zacznie się topić plastik wskazania idą w górę. Montowanie czujnika do plastikowego króćca bez kontrolki poziomu płynu nie wiele...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Zbiornik wyrównawczy jak sama nazwa mówi, ma kompensować różnice objętości cieczy wynikające z rozszerzalności cieplnej płyny (zinmny/gorący) oraz uzupełniać ewentualne ubytki płynu i nie jest jego zadaniem zamykanie obiegu. Uważam, że masz wszystko w porządku. Moim zdaniem, jeżeli jest wymiana płynu przez zbiornik wyrównawczy (wtedy płyn w zbiorniku...
należałoby zacząc od korka... Witam Tak już przy wymianie na wiadomo jaki, kolega sprawdzi czy w zbiorniku wyrównawczym płyn nie bom belkuje i drugi sprawdzian dosyć nie miły, nadstawić dłoń do rury wydechowej i smakowo ocenić skroploną ciecz na dłoni.
Miałem to samo po wymianie płynu chłodzącego, ot po prostu płyn nie wypełnił dokładnie całego silnika chłodnicy itp. Trzeba poczekać np. całą noc z otwartym zbiornikiem wyrównawczym płynu. Rano ewentualnie dolać i zapalić silnik, musi być dobrze.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Samochód z silnikiem AFN 1.9 TDI. Po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem, że temperatura utrzymuje się na poziomie 60C. W zbiorniku wyrównawczym nie było już płynu – pęknięty waż spowodował jego wyciek. Płyn G12 roczny. FIS nie sygnalizował żadnych problemów. Czujnik w zbiorniku wyrównawczym bez płynu ma oporność koło 3,5 MΩ. Przy pustym...
Przeprowadziłem regeneracje reduktora brc zestawem naprawczym. Odkręcilem korek zbiornika, wyrównawczego płynu chłodzącego i dolałem nie zakręcałem go. Samochód tak pochodził 10min. Zakręciłem. Kolejnego dnia zauważyłem że wskazówka cieczy na blacie podchodziła pod max temp. Podniosłem maskę a tam w zbiorniku płyn chodzącymi podbiło na maxa. Co jest,...
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
Może uszczelka pod głowicą? Sprawdź czy na wlewie oleju nie masz śladów płynu chłodniczego lub w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju.
Witam. Mam taki sam problem ale nie mogę znaleźć tego wężyka.Czy mógłbyś dołączyć zdjęcie w którym miejscu się znajduje? Z tego co widzę u siebie to mam wąż dolotowy i wylotowy (płynu chłodniczego) oraz od spodu prawdopodobnie jakiś czujnik z którego wychodzą przewody elektryczne. Poza tym nic innego na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie...
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Jeśli wymieniłaś uszczelki na pompo wtryskiwaczach,to może zwróć uwag że jeszcze za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania, powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym, może to oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej...
Wymieniłem pompę wody oraz zbiornik wyrównawczy i jak na razie już drugi miesiąc jest wporządku
Zakładam, że sprawdziłeś, czy nie ma płynu w oleju i / lub oleju w płynie. Zacznij więc od najprostszej rzeczy - sprawdź korek zbiornika wyrównawczego płynu. Z autopsji wiem, że czasem zamiast wymieniać UPG wystarczy dokręcić korek :D. Może to być też brudny lub uszkodzony zaworek w korku - Demontaż, czyszczenie i montaż może pomóc, ewentualnie wymiana...
Ma wisieć sobie swobodnie. To przelew w razie zagotowania, lub zbyt dużej ilości płynu chłodzącego.
Jak nie będzie kompresji, to nie znaczy, że padł dół tylko np. przegrzałeś silnik i się wygięła głowica i kompresja ucieka, np. do kanału olejowego lub wodnego. Nie wyrzuca Ci wody ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego?
Witam! Jeżeli masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego z tzw. przelewem, po schłodzeniu silnika, ostrożnie otwórz korek od tego zbiornika i uruchom silnik. Niech druga osoba delikatnie doda gazu, a Ty sprawdź czy po dodaniu gazu przelewem wraca płyn chłodzący. Jeżeli nie, bądź bardzo słabo przyczyna prawdopodobnie tkwi w pompie wymuszajacej obieg...
Witam, mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Posiadam Audi A3 z silnikiem 1.6, 101 KM (produkcja - 1999 rok). Co 2-3 dni muszę dolewać do zbiornika wyrównawczego płyn, przejadę kilkadziesiąt kilometrów i włańcza mi się kontrolka od chłodzenia. Byłem u mechanika, poradził bym wymienił korek od zbiornika wyrównawczego, powiedział że w zbiorniku...
Jak ustalić przyczynę/y w ubywania płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jakie prawidłowe ciśnienie powinno być na zbiorniczku wyrównawczym? Głowica i uszczelka są w porządku.
Witam dzięki za odpowiedź. Właśnie sprawdzałem i nie ma nieszczelności ani na układzie ani na korku. Po ostygnięciu silnika odpala normalnie ale jak się zgrzeje nie ma chęci zapalić. Jedynie to muszę trzymać nogę na gazie i trzymać na wysokich obrotach. czy to jest normalne . Jak nagrzeje się silnik i odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego płyn...
Czujnik temperatury silnika to jest Dodano po 22 do niego idzie wąz z chlodnicy i od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?
Wartości zmierzonych teraz nie podam, ale jak tylko sobie przypomnę to napiszę. Znalazłem jeszcze jakiś dziwny przekaźnik pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego o nazwie AHO. Nie wiem co to jest ale demontaż przy tej temperaturze mija się z celem. A żeby go sprawdzić musiał bym go zdemontować. Wiecie co to jest?
Mam satysfakcjonującą cię odpowiedź: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Witam, pojazd z 2011r, z przebiegiem 1,1mln km. Zaczął pobierać kilka litrów płynu i zarazem wywalał płyn przez korek z zaworkiem w zbiorniku wyrównawczym. Pierwsze moje podejżenie to sprężarka, wymieniona na regenerowaną z Moto Press. Następny tydzień w trasie i dalej to samo. Decyzja z mechanikami że zrzucamy głowicę bo pewnie pęknięty kanał wodny....
ale w zbiorniku wyrównawczym jest płyn chłodniczy co prawda na minimum ale jest
trzeba sprawdzić czy termostat sie otwiera i wiatraki działaja ,potem na ciepłym test uszczelki głowicy,pompa wody czy sie kręci ,jak wszystko działa, sprawdz czy przelewa do zbiornika wyrównawczego płyn tym przewodem cienkim na zakreconym korku, czesto jest zapchany a jak bierze płyn to głowica do zwalenia
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Nie raczej ten co idzie do termostatu i ten poniżej czuć że są cieple i tak jak by była w nich ciecz wymień korek zbiornika wyrównawczego. prawdopodobnie nie trzyma ciśnienia.
zbiornik wyrównawczy płyn chłodnica zbiornik płyn zbiornik wyrównawczy bojler
zmiana rozdzielczości laptop automapa memory młotek trzonek
mikrokomputer cobra1 topolski mirosław
Uszczelnienie manometru w kompresorze Barracuda Programowanie silnika bramy Wayne Dalton - instrukcje