Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
No tak, ja myślałem o żarówce ;-) tylko trochę dłużej będzie się ładować. Żarówka żarowa to też rezystor niebyt dużej wartości. Dobrać odpowiednią i po sprawie. Oczywiście czas łądowania wydłuży się ale też wydłuży się czas (lata) użytkowania akumulatorów. Ładowanie zbyt wysokim prądem skraca życie akumulatorów. PS. Jeżeli byłem pomocny to klinij "Pomógł".
Ładowałem nap. 14,2-14,4 v mierzonym na wyj. prostownika przed podłączeniem do aku. Zależy jakie to napięcie 14,4V? Jeśli jedynie po wyprostowaniu przez mostek to zbyt wysokie by ładować akumulator ok 20V.
Temat do zamknięcia... Na kostce co wchodzi do alternatora na jednym pinie nie było napięcia co powodowało ze ładowanie było za duże przyczyna: jeden z kabelków dochodzących do alternatora tak zaśniedział ze aż się przerwał.
Akumulatory obecnie produkowane Ca-Ca wymagaja koncowego napiecia 16.2 i pradu w okolicach 1-1.5A, wtedy nastepuje wysycenie i zrobi sie gestosc elektrolitu, dawniej aku w technologi antymonowej zadowalaly sie napieciem 14.5V ale mialy wysokie samorozladowanie i tak zwana utrate "wody"
Odpowiadając na Twoje pytania: 1.Wystarczy dać jedną diodę na cały układ ogniw fotow. - ma ona zabezpieczyć akumulatorek przed rozładowaniem w nocy. 2.Przy tak małym prądzie nie jesteś w stanie przeładować akumulatorka-nie musisz stosować żadnych zabezpieczeń przed przeładowaniem/zbyt wysokim napięciem.
To, że napięcie jest dobre to nie znaczy, że pod obciążeniem będzie tak samo. Większość inteligentnych (procesorowych) ładowarek sprawdza rezystancję wewnętrzną akumulatora, jeśli jest stary i zużyty to od razu jest błąd ładowania. To samo w aparacie, kiedy załącza się przetwornica lampy to napięcie spada przy słabych aku i system się wyłącza. Nowe,...
A w razie reklamacji producent uzna, że akumulator zepsuł się przez ładowanie do zbyt wysokiego napięcia. Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora.
Ładowarka do baterii akumulatorów litowo jonowych ogranicza najpierw prąd ładowania, później utrzymuje stałe napięcie i kończy ładowanie baterii. Ładowarka nie ma w związku z tym żadnych modułów zabezpieczeń. Płytka zabezpieczająca jest zamontowana w baterii. Czy można zastosować ładowarkę baterii litowo jonowych do ładowania baterii akumulatorów kwasowo...
Raczej gra nie warta świeczki. Lipiej zastosować magazyn energii ale nie taki jak wciskają za parę(dziesiąt) tysięcy. Można to zrobić dużo taniej i zastosować mikroinwerter. Do sieci zrzucać tylko jak akumulator będzie w pełni naładowany i w godzinach porannych. Kiedy innym wyłączają się inwertery przez zbyt wysokie napięcie sieci ładować akumulatory.
Sprawdź połączenia masowe kabina silnik rama do akumulatora
Lepiej 1ładowarką co podałeś ładować,zbyt wysokim napięciem rozwalisz-uszkodzisz akumulatorek
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Najlepszym wyjściem będzie prostownik. przy zbyt wysokim ładowaniu akumulator może po prostu wybuchnąć co może się bardzo źle skończyć. Na własne potrzeby wystarczy prostownik za ok. 100-130zł ze wskaźnikiem naładowania akumulatora.
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Akumulator powinno ładować się prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora lub mniejszym. W tym przypadku 0,8A. Jest też ładowanie szybkie. Ustawienie zbyt wysokiego prądu może skutkować uszkodzeniem akumulatora.
Być może oryginalny akumulator Bosch ma Bms i on powinien odciąć ładowanie akumulatora w przypadku zbyt wysokiej temperatury. Oryginalna ładowarka bez podłączenia akumulatora ma napięcie 5v tylko na 3 pinie. Dopiero jak się podłączy ładowarkę do akumulatora wtedy pojawia się na 1 pinie 42v więc to raczej zabezpieczenie żeby nie ładować byle czym. W...
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
Prosty temat, a jednak? Nie wiem. Akumulator - jak ładować, aby nie stracić gwarancji. Kiedyś przeczytałem, iż akumulator współczesny ma możliwość sprawdzenia ładowania zbyt wysokim napięciem. Po jego przekroczeniu akumulator traci gwarancję. W aucie mam napięcie ładowania mniej więcej 14,4V. Gdy ustawię takie napięcie ładowania (na 14,4V), nie otrzymuję...
Akumulator "kończy się." PS. ładowanie na 15.8V(multimetr - 16V) Trochę przesada i to być może go wykończyło. Akumulator zimny ale cicho bulgocze To efekt ładowania zbyt wysokim napięciem i jest szkodliwe dla akumulatora.
Zbyt wysoka temperatura zmniejsza trwałość akumulatora, dlatego przy szybkim ładowaniu konieczne jest jej ograniczanie; porządna ładowarka zmniejsza prąd, jak wykryje za wysoką temperaturę, ale ładuje nadal, a jak akumulator ostygnie, to znowu zwiększa prąd ładowania. Ładowanie NiCd poniżej 1h, lub NiMH poniżej 2h może zauważalnie zmniejszać trwałość....
Regulator zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem więc z tej strony nic akumulatorowi nie grozi. Problem może być natomiast ze zbyt wysokim prądem ładowania - akumulator 7 Ah powinien być ładowany prądem nie większym niż 1-2 A. Większe prądy ładowania mogą znacznie skrócić żywotność akumulatora.
Ładowanie zbyt wysokim napięciem akumulatorów z elektrodami ze stopu ołowiu z antymonem (około 10%) powoduje później ich.... A jak ładuje alternator? Na start wali duży prąd, a jak duży prąd to i napięcie odpowiednio wysokie prawo Oma.
Zbyt duże napięcie na ładowaniu akumulatora, proponuję odesłać centralę do autoryzowanego serwisu a nie eksperymentować samemu.
Sam sobie odpowiedziałeś. Teraz im będziesz jeździł dłużej tym więcej wydasz. Narazie regulator, dojdzie może mostek prostowniczy, może stojan, wirnik się przegrzeje i też padnie. Mam pisać dalej, czy udasz się do fachowca by naprawił? Za duże ładowanie jest bardziej szkodliwe, niż niedoładowanie. :|
Prostownik dwudiodowy pełnookresowy (na duodiodzie) zasilany z uzwojenia z odczepem jest pod wieloma względami równoważny z prostownikiem Graetz'a, ale ma jedną zaletę - ma mniejszy spadek napięcia. Prostownik Graetza to spadek napięcia ok. 1,5-2V, dwudiodowy - połowa tego, a zastosowanie diod Schottky to następne 2 krotne zmniejszenie spadku. Napięcie...
Regulator włącza grzałkę gdy napięcie na akumulatorach wzrośnie do 28.8 V i tak też było, ale amperaż był zbyt wysoki i rozładowanie akumulatory do 22 V gdy wyszło słonce to po kilku min już włączało grzałkę, a powinny się ładować kilka godzin, więc zbyt wysoki amperaż jest szkodliwy dla akumulatorów, nie nadążyły gromadzić prądu.
Szanowny Autorze, dzieje się tak, ponieważ padłeś ofiarą nazewnictwa. Nie wypada mi tutaj użyć odpowiedniego epitetu. Zatem Zasilacz 5V nazywany ładowarką ładuje, ale z pewnością szybko ulegnie usterce. Komputer ogranicza prąd wyjściowy z gniazd USB, które w żadnym razie ne nadają się do użycia jako ładowarki. Komputer nie jest ladowarką, choć głupiec...
witam, prad ladowania akumulatora 40A napiecie 15V. Akumulator ulegl zniszczeniu, prosze o porade w tej sprawie. Czy to jest wina regulatora czy tez jakas inna przyczyna. pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
5 lat, nie wiadomo, ile cykli ładowania przeszły, nie wiadomo jak przechowywane. Czyli znowu trzeba podsumować zasady używania akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych. Akumulator... szczelne, ale mają zawór pozwalający upuścić gazy, gdy ciśnienie wewnątrz jest zbyt wysokie. Gazy to para wodna lub tlen i wodór, gdy dojdzie do elektrolizy. Na szczęście...
80uA to może być prąd rozładowania. Jaki prąd był ustawiony w ładowarce? Akumulatory NiMH bardzo nie lubią wysokiej temperatury. Jeśli zepsuły się po pierwszym ładowaniu i przy tym się grzały to przyczyny mogły być następujące: 1. zbyt duży prąd ładowania i przez to nadmierna temperatura. Ładowarka powinna zatrzymać ładowanie. Tutaj zmniejszyć prąd...
Ten układ ma skłonności do wymuszania prądu przez akumulator ze względu na użycie tyrystora jako elementu wykonawczego (jak się włączy, to przez jeden półokres przewodzi), oraz ze względu na dodatnie sprzężenie zwrotne w regulatorze, dzięki któremu ma on pewną histerezę regulacji. Nie oznacza to jednak utrzymywania stałego prądu ładowania - maleje on...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Może za niska temp tylko aplikacja jest źle przetłumaczona ? Akumulatory nie lubią niskich temp. Choć przy ok -1 jeszczenie nie powinny robić cudów. No jest jeszcze jedna możliwość coś sie zepsuło, zamokło, zamarzło.
Czemu za dużo? Tyle ma być - przy pracy buforowej ma nie przekraczać 13,9V/akumulator - tym bardziej że napięcia ładowania to tam się chyba nie kalibruje w żaden sposób.
MOSFET się tu nie nadaje - aby zaczął przewodzić Upv>Uak+Vgsth - a to tylko początek otwarcia (i ma wtedy duże Rds i duże Uds) i aby MOSFET otworzył się całkowicie potrzebuje dużo wyższego Vgs.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Pozostaje posprawdzać elementy po stronie pierwotnej transformatora (diody, tranzystory) i później po stronie wtórnej. Po sprawdzeniach próbować podłączyć do sieci przez żarówkę o mocy 100 W. W razie zwarcia w zasilaczu żarówka mocno zaświeci i ograniczy prąd pobierany przez zasilacz. Czy proteza ma zbyt wysokie napięcie, czy nie, to zależy od tego...
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
spaliły się wszystkie żarówki pozycyjne Co może być przyczyną? Starość, przypadek, prawo Murphiego, Zbyt wysokie napięcie ładowania akumulatora ... Żarówki przepalone - wymienić. Czy nowe - wymienione - działają ?
Po symbolu na twoim akumulatorze CBTX7A-BS wynika, że jest to akumulator w technologi AGM. https://motor-x.pl/akumulator-etx7a-bs,p... Łopatologicznie może być to zbyt nowoczesny (nieodpowiedni) akumulator do twojego skutera. Bowiem technologia AGM wymaga kontroli napięcia ładowania max to 14,4 V a instalacja skutera potrafi nawet do 17 V ładować....
Akumulator 12V 7.2Ah ma w sobie energię ok. 85 Wh. Do tego chcesz podpiąć przetwornicę o mocy znamionowej 600W zabezpieczonej na łącznie 90A. Przetwornica będzie obciążona łączną mocą 130W. Zakładają zupełnie nieuzasadnioną sprawność 100% akumulator wystarczy na 85Wh/130W = 0.65h pracy co daje niecałe 40 minut. Nie mam pojęcia, jak doliczyłeś się 12...
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
A czy światła, czy może wentylator może wprowadzać zbyt wysokie obciążenie co może powodować niedoładowanie akumulatora?
witam Co to znaczy "mocno" - jest ciepły, gorący, parzy? Przyczyn nadmiernego grzania się stabilizatora może być kilka: - mimo, iż akumulator jest nowy, może być nie do końca naładowany i do momentu jego naładowania calkowitego może on pobierać większy prąd. w momencie naładowania prąd pobierany (doładowujący) będzie mniejszy; - za duży akumulator (typowo...
Dobra - stary i wielokrotnie sprawdzony układ zasilacza buforowego: Transformator sieciowy TS15/29 (nie pytać czy można zastosować inny, bo zjem!), mostek Greatza 2A/50V (może być mocniejszy), akumulator żelowy 12V/7Ah (taki jak do UPSa - może być trochę mniejszy, może być trochę większy 4-12 Ah). Gotowe! Taki układ zasilacza buforowego był i zapewne...
Co może być tego przyczyną? Na ślepo, ale warto sprawdzić - jakie jest napięcie ładowania akumulatora? Przy zbyt wysokim napięciu (np. 17 V), radia m.in. Sonego wyłączają się i nie dają się włączyć, dopóki napięcie nie opadnie. Ale pewnie mowa o fabrycznym radio?
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
Fajnie, że działa. Brawo. Upadł mi z niewielkiej wysokości na ziemię. Jak sprawdzić, co się mogło uszkodzić Poza tym napięcie 14,5V jest zdecydowanie zbyt wysokie. Miernik mierzy napięcie średnie, a akumulator ładuje się do szczytowego. Podeprzyj proszę to napięcie jakimiś danymi katalogowymi akumulatorów.
Adamo, podobna sytuacja. W "kiblu" zobaczyłem taką rzecz: http://www.bikepics.com/pictures/1502258... . W pierwszej kolejności sprawdź instalację elektryczną oraz ładowanie. W w.w. przypadku było zwarcie w przełączniku oraz przerwane przewody masy (skorodowane) - przerwana pętla masy (podkreślam - pętla) robiła istną choinkę oraz problemy ze zapłonem....
Uszkodzona, zwarta jedna cela. Na resztę cel przypada zbyt wysokie napięcie, stąd prąd i ciepło.
A może to sprawa ustawienia prądu na regulatorze? Zasilanie lamp idzie z akumulatora? Ładować większym prądem można, nowoczesne akumulatory to wytrzymują, tylko żeby nie do zbyt wysokiego napięcia, bo na to żelowe są bardzo wrażliwe.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Jak najbardziej, napięcie nie może być stabilne bo pewnie jest ładowany jakiś pakiet akumulatorów.
tylko skąd takie wziąść do takiego typu alternatora ?/ Jedynie wyprowadzić szczotki i regulator na zewnątrz Właśnie takie regulator mam innym ciągniku i tam nie przekroczy 14,5 a jedyym odbiornikiem jest akumulator
Raczej nic szczególnego się nie dzieje. W telefonach i innych małych urządzeniach stosowane są akumulatory wysokonapięciowe HV które są ładowane do wyższych napięć. Akumulator w tym telefonie ma oznaczenie 3,88V a nie jak standardowe 3,7V i w przybliżeniu oznacza to o ile maksymalne napięcie tego akumulatora może być wyższe. Ten akumulator może być...
Wyjście wysokoprądowe ma dwa stany: 0V i 12V, wyjście niskoprądowe: 0V i stan wysokiej impedancji; czyli żaden z kompletu stanów Tobie potrzebnych. Do wyzwalania sygnalizacji prądy są minimalne, większy jest potrzebny do ładowania wewnętrznego akumulatora sygnalizatora. Ale mimo to te prądy są zbyt małe, aby uszkodzić/wyłączyć wyjście. Przekaźnik potrzebujesz...
http://obrazki.elektroda.pl/9158787900_1... Miniaturowa w pełni automatyczna ładowarka akumulatorów Li-Ion i Li-Poly do 1A i końcowym napięciu ładowania 4,2V zasilana z 5V. Coraz więcej jest dostępnych akumulatorów Li-Ion i Li-Poly a nadal jest mało ładowarek do nich, więc postanowiłem skonstruować. Płytka jest bardzo mała: 16,9mm x...
Najlepiej ładować podobnie jak ogniwa NiCd, choć można też zwyczajnie - ograniczenie napięcia do 14,2V i prądu do 5C - ale w praktyce najlepiej nie więcej niż 2C. Akumulatorów żelowych nie wolno ładować prądem wyższym niż 0.3C. Co oznacza, że akumulatora 7Ah nie wolno ładować prądem wyższym niż 2.1A. Ładując prądem 5C zakatujesz go błyskawicznie.
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
No to przetwornica step-down, nastawiasz ją na 12 V i działa. Baterie możesz wymieniać i ładować w dowolnym momencie. Będzie trochę zabawy z dorobieniem złącza, ale to lepsze niż składanie wszystkiego od podstaw. Ładowarki już masz. Przetwornice typu XL4015, LM2596. Aby napięcie wejściowe nie było zbyt wysokie. 18V przy przeciętnym 1,2 V daje 15 sztuk...
Ja zrobiłbym mostek półsterowany z regulatorem fazowym. Unikniesz w ten sposób strat mocy w stabilizatorze szeregowym, który i tak ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatorów. Obecnie produkowane akumulatory kwasowe nie powinny osiągać napięcia wyższego niż 14,4-14,5V.
Tak jest, bo akumulator litowo-jonowy ma mały opór wewnętrzny i podłączenie go do napięcia 4,2 V lub co gorsza do 5 V (tyle daje tzw. ładowarka, ale durniom to nie przeszkadza) spowoduje uszkodzenie akumulatora albo z powodu zbyt dużego prądu ładowania, albo zbyt wysokiego napięcia. Przeładowany akumulator buzuje energią i uwalnia ją gwałtownie, można...
Mam nieodparte wrażenie, że zabierasz się za rzeczy o których pojęcia nie masz i to jeszcze na zlecenie innych osób które myślą, że wiesz co robisz. Można zrobić regulację prądu na żarówce / żarówkach stosując przełącznik 3 pozycyjny 2 obwody (6pin) możesz mieć regulację np. poza żarówką/ 2 włókna / 1 włókno Piszesz, że udało Ci się wyciągnąć podczas...
15 (D+) leci do + po stacyjce. Drugi kabel podłączony do alternatora jest na śrubkę. Podłączony jest do + po stacyjce Zaden z zaciskow alternatore nie powinien byc polaczony z + po stacyjce. To polaczenie powoduje, ze nie mozesz zatrzymac silnika. Dwa cienkie kable ida do regulatora, gruby ze sruby do akumulatora (w praktyce do stacyjki, ale do jej...
Takiej magii w takim lichym wyrobie raczej nie ma. Poza tym układ nadzorujący musi najpierw policzyć ile energii weszło lub wyszło z akumulatora, a tutaj pojawił się nowy akumulator naładowany w 100%. Gdybyś znalazł układ nadzorujący, to być może udało by się znaleźć jego dokumentację i sprawdzić, co on potrafi i jak to robi. Może jednak zacząć od rzeczy...
Piszesz Ustawiłem na 14,4. Prostownik ma regulacje. Min jest 12,6V maks 15,6V. Mierzysz Przed żarówką 16,5V. Na akumulatorze 12,5V. Gdzie prawda ? Prawdopodobnie zbyt wysokie napięcie ładowania prostownika. Jak jest zrealizowana regulacja?.
Wszystko zależy od mocy transformatora, przy wystarczającej to tutaj wystarczy 28V. Ale jeśli w obu przypadkach zastosujesz za słaby transformator, to musisz dołożyć i tu i tu kilka woltów, bo o te kilka spadnie jak zacznie ciągnąć rozładowany akumulator, a jeśli znowuż dasz mocny transformator o zbyt wysokim napięciu to będziesz ładować akumulator...
Nie koniecznie powinien się uruchomić inwerter. Ale odłączając panele od inwertera i podłączając "na krótko" do akumulatora, kontrolując napięcie powinno udać się podnieść napięcie do takiego, by podłączony inwerter się uruchomił. Podczas ładowania ratunkowego należy odłączyć inwerter, bo napięcie na wyładowanym akumulatorze może wzrosnąć ponad max...
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Tak też myślałem, ale właśnie szukam kogoś, kto walczył z podobnym problemem, zresztą już tylko dla własnej satysfakcji, bo właściciel widząc problemy dał sobie spokój i zostawił mi zabawkę na pamiątkę, więc może ktoś dysponuje schematem? Dziękuję za zainteresowanie
Jaki to akumulator i prostownik. Możliwe, że prąd ładowania był zbyt wysoki co doprowadziło do uszkodzenia akumulatora.
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Bez zmierzenia napięcia z prostownikiem i kondensatorem trudno będzie zgadnąć, czy z dynama wyciągniesz 7V - jak mniej, to trzeba będzie połączyć trzy, a nie dwa szeregowo, a wtedy z sześciu dynam uzyskasz tylko około 1A (jakby dawały wyższe napięcie, to około 1.5A) - to powinno naładować akumulator 10Ah w kilkanaście godzin. Mostek prostowniczy trzeba...
Wpisz w wyszukiwarce "rave rover 45". Tam powinieneś znaleźć schemat elektryczny do swojego auta. Mnie opisane problemy kojarzą się ze słabą masą (o ile nie było problemów np. z ładowaniem - zbyt wysokie napięcie). Spróbuj odkręcić, wyczyścić i ponownie zmontować wszystkie punkty masowe, zerknij do skrzynki bezpieczników czy coś nie jest upalone, zmierz...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Stabilizator liniowy przy prądzie 40A :O Jak to się mówi, małe nieporozumienie? :) Tylko przewinięcie transformatora ma sens. Najlepiej byłoby porobić po stronie pierwotnej odczepy do regulacji prądu ładowania. Dodano po 10 Prąd 0,3C nie jest szkodliwy dla akumulatorów kwasowych. W samochodach prąd ładowania na wpół rozładowaniego akumulatora zaraz...
Ile roczków liczy akumulator?
Akumulator 6V ładujemy analogicznie do akumulatora 12V. Napięcie w instalacji samochodowej powinno utrzymywać się w przedziale 13.8V-14,4V. Dzielimy to przez dwa i otrzymujemy 6,9V do 7,2V. Na akumulatorach żelowych często, żeby nie powiedzieć, że zawsze, opisane są wartości dopuszczalnego napięcia i prądu ładowania. Akumulatory żelowe nie lubią zbyt...
Można użyć opornika. Jest to jednak rozwiązanie przedłużające czas ładowania. Lepszym rozwiązaniem jest tzw. źródło prądowe pokazane na rysunku poniżej. http://obrazki.elektroda.net/48_12337117... To nie idealne rozwiązanie problemu, ponieważ utrzymywanie ciągłego prądu ładowania na stałym poziomie też nie jest najlepsze dla akumulatorów. Jest...
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Autor i naśladowcy wmontowali akumulatory Eneloop, które nie wiedzieć dlaczego nazywają bateryjkami... Bateryjką od biedy można nazwać ogniwo alkaliczne a nie akumulator NiMH. Wymiana akumulatorów- oczywiście, że pomoże jeśli stare są zużyte. Przy akumulatorach NiMH występuje efekt leniwej baterii, czyli nie rozładowane do 1V i ładowane, przy kolejnym...
Uważaj zbyt wysokie napięcie ładowania szybciej zniszczy Ci akumulator (opadnie masa czynna). Sensowną alternatywą szybkiego naładowania akumulatora jest dostarczenie mu większego prądu lub ładowanie na postoju z prostownika.
W UPS-ie APC SMART 700I po wymianie akumulatorów dzieją się dziwne anomalia. Od chwili wymiany akumulatorów zawory bezpieczeństwa w nich zainstalowane co pewien czas piszczą czyli świadczy to o przeładowaniu akumulatora (chyba?). W związku z tym mam kilka pytań: 1. Jak prawidłowo zmierzyć napięcie ładowania? (do tej pory miernik podłączałem do zacisków...
O, i nikt nie wytłumaczył, że 5V to napięcie zasilania na linii USB. Dużo urządzeń ma takie gniazdo, więc sobie wymyślono, żeby zrobić z tego zasilanie do różnych urządzeń. Jednym z tych urządzeń jest ładowarka akumulatorów litowo jonowych. Ładowarka liniowa, więc różnicę napięć zamienia w ciepło tym większe im większy prąd ładowania. Są też ładowarki...
Im więcej baterii w szeregu, tym problem bardziej "palący" Tym akumulatorem szarpało przez zbyt wysokie RW, on był ciągle niedoładowany. Gdy się ładował napięcie było za wysokie, gdy rozladowywał, to spadało za nisko. W końcu się poddał.
Już któryś raz czytam takie błędne informacje o akumulatorach litowych tu na elektrodzie. Po pierwsze 99.9% akumulatorów również tych z telefonów nie ma wbudowanych układów ładowania ! Ten układ przy akumulatorze to pcb zabezpieczające przed zbyt wysokim napięciem i przed rozładowaniem poniżej napięcia minimalnego. Jak sam kolega napisał podczas takiego...
Bardziej rozładowany,mniejsza rezystencja wewnętrzna . Nie wprowadzaj w błąd. Jest dokładnie odwrotnie. I popraw pisownię bo tego nie da się czytać. Sorki,to przez pośpiech.Oczywiście że rezystancja jest wyższa.
Paraclitus - jeśli za parę godzin zmieniasz sens pierwszego postu , to nie pytaj się w którym miejscu pisałeś o pojemności. Miernikiem "dobroci" akumulatora , nie jest napięcie , ale pojemność . Jeśli chcesz polemizować w temacie ładowarek i "zbyt wysokiego ładowania", to ten akumulator powinien mieć napięcie takie same jak jest na wyjściu ładowarki...
OK, po raz kolejny kilka gorzkich słów nt. podejścia sprzedawcy do klienta. Na aukcji masz szumną nazwę "moduł ładowania". Nazwa może sugerować, że jest to ładowarka - a figa z makiem, żeby nie powiedzieć stolec prawda. BMS - oznacza battery management system. To co jest sprzedawane pod tą nazwą, to tylko układ zabezpieczający, który nosi nazwę PCM....
UPS nie ładuje zbyt wysokim napięciu w przeciwieństwie do instalacji w samochodzie więc może być w środku. UPS ma w środku wsuwki są też duże pola lutownicze do których są przelotowane wsuwki a przewód to bym ci polecił bardziej 25mm². Dolicz jeszcze sprawność u przetwornicy wie przy pełnej mocy ponad 60A. Chociaż pewnie całej mocy dlatego co pisałeś...
Uszkodzony alternator , zbyt wysokie ładowanie wyłącza się elektronika. Najprawdopodobniej uszkodzony regulator.P
Kilka dni temu zainstalowałem moduł do zdalnego odpalania sms-em.Działa za każdym razem. Sms o treści " odpal" uruchamia silnik, sms o treści zgaś gasi. Zostawilem na polu moją starą polówkę z zalanym do pełna zbiornikiem lpg i mam chwile spokoju z jeżdżeniem tam. Nie miałem czasu wyciągnąć silnika z tico.Może w tym tygodniu to zrobię i wyspawam do...
Witam Napięcie 18V może być za wysokie dla obu układów scalonych. Zarówka rozł. może być np. 12V 0,22A, natomiast rezystora od ładowania nie zastępowałbym żarówką. P.S. W moim U2400B dziwnemu uszkodzeniu uległa końcówka "Discharge", ma dziwnie dużą oporność wewnętrzną i przez to prąd rozładowania jest b. mały (tranzystor wykonawczy i cała reszta jest...
Zmierz napięcie ładowania - zbyt wysokie swiadczy o zasiarczeniu akumulatora
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Po pirwsze zbudowałeś baterię z dziesięciu akumulatorów, które nazywane są też ogniwami wtórnymi. Po drugie nie czytałeś nic o sposobach łączenia ogniw w baterie. Po trzecie nie masz pojęcia o ładowaniu akumulatorów litowo jonowych. Przy równoległym połączeniu napięcie baterii jest takie jak jak napięcie ogniwa. Prąd płynący przez akumulatory w baterii...
Akumulator Li-Ion po naładowaniu powinien mieć napięcie 4,2V. 4,5V to zbyt wysokie napięcie, które szybko doprowadzi do śmierci ten akumulator. Ładowarka jest do niczego jeśli go ładuje do takiego napięcia.
wysokie ładowanie akumulatora wysokie ladowanie akumulatora focus wysokie ładowanie
termostat lodówki regulacja śrubki dokręcić kabel wilgotność ściana
zwrotnica magnat quantum kalkulator simlock nokia
Trzeszczący mikrofon Samson Q7 - przyczyny i rozwiązania Diagram and Components of a Bluetooth Speaker Player