Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Masz wyjścia NC i NO w zegarze?
Tak drugi jest od zegara a czujnik jest podłączony do zegara można go zasymilować symulatorem sygnału do masy nie wskaże żadnej zmiany .
Żaden zestaw wskaźników nie pasuje zamiennie do 600. Dodatkowy zegar+czujnik załatwi sprawę.
brązowy - masa dla czujnika na zegary brązowy z niebieskim - czujnik zegary szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU brązowy z szarym - czujnik ECU
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Zasilanie do zegara, masa do zegara, przewód łączący czujnik z odpowiednim wejściem w zegarze. Jeśli dodatkowo chcesz mieć kontrolkę, to potrzebujesz trójnik, by móc równocześnie wkręcić czujnik zegarowy i na kontrolkę.
Jeżeli masz z linką to wpięta jest w skrzyni a czujnik/impulsator w zegarach.
Chciałbym do tego dołożyć czujnik zmierzchu który myślałem wystawić przed zasilanie lamp.z zegara, Czy mógłbyś wyjaśnić, jak ten czujnik zmierzchu ma działać? Jeżeli chcesz go wstawić "przed zasilanie lamp.z zegara", to nie widzę problemu. Styki czujnika wstawiasz w obwód cewki stycznika, i to wszystko. Nie ingerujesz w zegar. Lampy zapalą się gdy...
A nie lepiej zastosować zegar astronomiczny i zrobić przesunięcie załączania ? Tzn. Złącza się o zaprogramowanej godzinie a wyłącza gdy nastanie świt ?
Odpiąłeś właściwy czujnik. Na zegarach wtedy awaryjnie pokazuje temperaturę paliwa z czujnika na przewodzie powrotnym. Ja obstawiam nieszczelności na pompo-wtryskach, częściej się to wtedy objawia zapowietrzaniem na ciepłym.
Licznik - zielona wtyczka- pin 26.Sygnał wejściowy temp.zewnętrznej. Pokazuje tak samo na liczniku i klimatroniku?
w instalacji masz wszystkie potrzebne kable do zegarów itp. czujniki czasami są w komplecie
Szukaj sterownika 56,5 z Vectry i dopiero adaptacje pod zegary , oczywiście czujnik też od 1.8. Co do wtyczki / pinologii/ sterownika - różne!
W Elektronice Praktycznej z września 1994 r. jest dokładnie opisana taka kostka PCF8583. Na dodatek zamieszczony jest też listing programu w assemblerze dla mikrokontrolera 8031/8051 do "rozmawiania" z tą kostką po magistrali i2c. Jak znasz kilka słów po angielsku to ściągnij z sieci data sheet (.pdf) tej kostki a dowiesz się wszystkiego.
Przecież masz napisane jak byk w instrukcji, ze zasilanie to przewody czarny (-) i czerwony to (+). W samochodzie podłączasz przez bezpiecznik 1 A do przewodu ON przy stacyjce i masy. Co za lenistwo!
Kupujesz sobno naświetlacz i osobno czujnik ruchu. Jako "zasilanie" naświetlacza równolegle podłączasz zegar sterujący i czujnik ruchu. Naruszenia czujnika ruchu nie będą miały wpływu na naświetlacz, bo będzie on już się świecił. Czujnik zmierzchu w czujniku pilnuje by do zaświecnia nie do szło przed zmrokiem. Co do zegara, to tanio wyjdzie jakiś Zamel...
zmniejszenie rezystancji powoduje wzrost temp. na wskaźniku a nie na odwrót. Jeżeli ten nowy czujnik to zamiennik po najmniejszych kosztach to czasami tak jest. Porównać temperaturę na zegarze z rzeczywistą Sprawdzić sam czujnik Sprawdzić instalację Czy po wyjęciu wtyki z czujnika zegar opada na zero?
ani przy chłodnicy ani przy termostacie tylko podwójny czujnik temperatury G62/G2 (wysiadł ten G62 ale trzeba wymienić cały bo jest w zespolonej obudowie) a znajduje się on z tyłu króćca wodnego wychodzącego z prawej strony głowicy w Golfie Mk4 lub z przodu głowicy jeśli chodzi o Golfa 3, tu masz foto tego czujnika : Golf 4 http://obrazki.elektroda.net/12_12346264...
Witam, W tym drugim przypadku czujka ruchu zasilana będzie tylko wtedy gdy zegar zewrze styki 11 i 14... (oszczędniejsze gospodarowanie energią...) Rozwiązanie teoretycznie lepsze, ale musimy pamiętać, że czujka może powodować wyzwolenie oświetlenia w momencie podania zasilania na nią co objawi się każdorazowym włączeniem oświetlenia, na jeden cykl...
To nie rozwali mi tego zegara i czujnika? Silnik ma dokładnie 9 lat był kupiony po kapitalce. Nie ma takiej opcji. Od tego jest odpowiedni zawór przelewowy, ustawiony wg. zaleceń producenta motoru.
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Na zegary osobny czujnik. Jak się nie mylę to pod cewką WN. edit: Znalazłem fotkę. http://obrazki.elektroda.pl/3023266900_1...
Witam, Nie ma klimy - nie ma Bitrona. 2 wiatraki i 3 przekazniki, to termowylacznik dwustopniowy na chlodnicy. Niebieski czujnik - zegary - wskaznik i kontrolka (dwa przewody) lub tylko kontrolka (jeden przewod). Pozdrawiam, Georges
Kompilować się będzie zawsze, bo funkcje z delay.h jeśli nie ma F_CPU dają tylko warning i przyjmują domyślną wartość tego symbolu, co IMHO jest błędem. O kurczę, rzeczywiście. Nie widziałem tego wcześniej, ale faktycznie, w pliku delay.h mamy: The main reason is that this file defines the value of F_CPU which needs to be known before including...
a próbowałeś zewrzeć do masy przewód od zegara czy się wychyli. Jeżeli czujnik masz dobry to problem w zegarach lub instalacji
Zewrzyj kable od czujnika na momencik i zobacz czy wskzówka leci na max na zegarach. Jeżeli tak to czujnik do wymiany.
Włącznik awaryjnych po prawej stronie zegarów pod spodem.
Wolna wtyczka jest od czujnika temperatury oleju, ale nie wszystkie zegary miały taki wskaźnik.
Wykręć licznik i sam sprawdź przewody pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Zmarnuj tę godzinę przy tym a bądź pewny. Moim zdaniem uszkodzony czujnik lub instalacja. Nie sprawdzaj przewodów miernikiem tylko żarówką 21W - przy sprawdzaniu miernikiem pokazuje że jest cały a później się okazuje że jednak nie.
https://obrazki.elektroda.pl/3946587900_... https://obrazki.elektroda.pl/8470396800_... Witam, posiadam 3 dodatkowe zegary, boost który ma 3 kabelki czarny,czerwony,pomarańczowy +/- podpięty bez pomarańczowego i działa, ale niestety nie mam pojęcia jak podpiąć kolejne 2 zegary z czujnikami, adaptery pod czujniki już...
Mylicie się, bo to termistor i termowłącznik w jednym.
Witam, w moim cc700 nieprawidłowo działa czujnik temperatury, na wskaźniku wskazówka dochodzi trochę ponad 50stC mimo że silnik ma sporo więcej, pytanko co jest bardziej prawdopodobne: uszkodzenie zegara czy czujnika? i czy pomiar temperatury ma coś wspólnego z czujnikiem 15stopni?
Masz 2 opcje do wyboru: 1. Połączenie wyłącznika zmierzchowego i zegara sterującego programowalnego. 2. Połączenie wyłącznika zmierzchowego i zegara astronomicznego.
Nie jest drogi, na 99% to włąśnie czujnik temp wody, ale uwaga- na silnik, nie ten na zegary. Duży czujnik na klucz bodajże 21 z kwadratową wtyczką z zatrzaskiem. Mierzy się rezystancję w zależności od temepratury płunu chłodzącego. Kup taki w sklepie a następnie poszukaj pod maską. Ewentualnie u mechanika z 30-50 zł wymiana. Pozdrawiam.
Jeden pin - plus Drugi pin - masa Trzeci pin - czujnik Czujnik łączysz z zegarem a jego obudowę do masy. Polecam zajrzeć w schemat skody, bo to zegary od jakiegoś czeskiego jeździdła. I pamiętaj, że do danego zegara musi być odpowiedni czujnik. W przeciwnym razie będą przekłamania lub nawet nie będzie to działać.
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
Wybacz , nie doczytałem lub przeoczyłem - jestem trzeźwy. Będzie trudno coś dopasować , gdyż komunikacja z czujnika stanu oleju i temp. odbywa się szeregowo - przez jeden (1) przewód , czujnik posiada swoją elektronikę. Jeżeli test zegarów bez problemów , to na dwoje babka wróżyła, czujnik temp lub uszkodzenie w zegarach (przetwornik sygnału VAN). Niestety...
Ściągnij przewód z czujnika i dotknij do masy. Wskazówka na zegarze ma się wychylić na maksa. Jeśli tego nie zrobi szukaj w instalacji lub sam zegar
Tu już potrzebny mały zestaw czujnika zmierzchowego oraz zegara sterującego.
Ale to ma być w ramach nauki, treningu lub zabawy czy raczej użytkowo? Bo jak użytkowo to nie ma najmniejszego sensu. W necie kupi się gotowe takie lampy z wbudowanym panelem fotowoltaicznym, czujką ruchu, zegarem, czujnikiem zmierzchu oraz pilotem zdalnego sterowania oraz wieloma rónymi trybami pracy do wyboru za kilkadziesiąt złotych.
Podwójny zegar z kalendarzem i jeden czujnik zmierzchowy koszt całości około 400pln. Można zakupić tańsza wersje zegara np mechaniczny ale w ilości dwóch sztuk koszt całości spadnie do około 250pln.
ursus c-360 [prawie jak smochód!] jesli zdobedziesz zegar to tam jest czujnik z przewodem jakos mondrze przytwierdz to do tego co chcesz mieżyc i gotowe! To nie epotrzebuje zadnych zasilan! Skala powinna ci odpowiadac. Ewentualnie moze bys zegar od c-330! Pozdrawiam!
Zwarcie na linii kostka czujnika zbiorniczka - zegary.
Podłączenie jest proste.Z bezpiecznika na którym występuje napięcie po wciśnińciu kluczyka podciągnij przewodem do zegara i załóż końcówkę tego kabla na zacisk + zegara temperatury wody.Drugi przewód załóż jednym końcem na końcówkę czujnika temperatury a drugi koniec tego kabla załóż na drugi zacisk umiejscowiony na zegarze czujnika temperatury wody.
a może zegar ?
łączy na sto procent. problem w tym, że oryginalny czujnik ma dwa styki zmostkowane i dochodzi do niego jeden kabelek. a obecny sprzedawany na allegro i w sklepach motoryzacyjnych (tu kupiłem) ma dwa osobne styki. Dodam, że kiedy stykam jeden kabelek który dochodzi do czujnika z masą , temp. rośnie. O co chodzi z tym czujnikiem? Może na drugi styk trzeba...
a jaką temperaturę pokazują zegary, możesz mieć uszkodzony czujnik na nagrzewnicy a nie zewnętrzny
wyciągnij wtyczkę z czujnika temperatury (tego dla zegarów) jak kontrolka zgaśnie to wszystko jasne (a zapewne zgaśnie)
Ten na termostacie jest podwójny , masa wspólna i dwa wyjścia , jedno dla sterownika , drugie na zegary.
według mnie można. Zakłądałem różne czujniki i zegary w samochodach "produkcji własnej" były to różne wynalazki i praktycznie za każdym razem przedłużałem przewód i nigdy nie było z tego powodu problemu.
W tico jest sterowanie czujnika paliwa masą wiec jeden kabel przykręcamy do masy a drugi idzie do wskaźnika paliwa w zegarze .
A nie pomylony jest kabel do czujnika z zegarów? I czy ciągłość kabla sprawdzałeś?
Fuse bity ustawione są dobrze na zegar 2MHZ. Czujnik podłączyłem prawidłowo (wykrywa że jest podłączony tylko brak odczytu) wyświetla 0 stopni C pozdrawiam
czy ktoś posiada stabilną wersje softu obsługującą 2 czujniki?
Z tego co kojarzę, a mogę się mylić, to czujnik zużycia biegnie bezpośrednio do zegarów. Częsta usterka w b6 to zzieleniałe przewody w miejscu przelotki na ścianie grodziowej.
Pożyczyłem od kolegi sprawny komplet czujników i zegar. U mnie był zepsuty czujnik i zegar. Prawidłowa rezystancja czujnika to ok. 220 ohm przy 25°C. W zegarze był przerwany drucik od cewki. Przepalił się, bo na rezystorze do niego przylutowanym też widać ślady przegrzania. Pomimo to zlutowałem druciki jak powinno być, i zegar działa. Ale błędnie wskazuje....
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
Problemem były zegary
Ten link do góry - jest to czujnik temperatury powietrza :) A kolega wyraźnie napisał , że czujnik przy termostacie Przy termostacie mamy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnik - jeden daje sygnał do komputera a drugi daje napięcie na wskaźnik temperatury cieczy - na zegarach kontrolnych . Ale czujnik ten na pewno ma dwa przewody - tak jak...
zegar w miejscu czujnika ciśnienia nie reaguje czyli kompletnie nic , zegar sprawny
gdzie ten czujnik morze sie znajdować , i jak można rozróżnić czujnik zegarów od czujnika sterowania.
Zapytam nieśmiało, czy ustawiłeś w zegarze aktualną godzinę? Czujnik temperatury nie jest niezbędny, służy tylko do wyświetlania temperatury i do niczego więcej. Inne piny podłączone? Żeby zegar działał potrzeba podłączyć masę na piny 4 i 12, zasilanie na 11 i zasilanie po stacyjce (+15) na pin 10. No i ogrzewanie do pinu nr 2 ale i bez tego zegar powinien...
Tam wszystko idzie po canie.
Wtyk do gniazda obd i apka diagnosttczna na komórkę . Masz podgląd w parametrach. Lub dodatkowy zegar plus redukcja z czujnikiem na górnym weżu chłodnicy. Kupisz w sklepach do tuningu
Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie pisalem nic o centralce elelektrycznej ani o zadnym sterowniku. Potrzebujesz wyswietlacz ten po zegarami oraz wiązke pomiędzy zegarami, czujnikiem, centralką elektryczną itd Tez mysle ze najwiekszy problem bedzie z wiazka. Wyswietlacz kupisz za grosze na allegro, czujnik pewnie tez a jak nie to w zwyklym sklepie z czesciami...
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
Jeśli styki ok, wiązki i zegary też, to wymień czujnik temperatury i będzie ok. Jest on nie drogi i wymienisz go sam. Pamiętaj aby robić to na zimnym silniku !
Ten wskaźnik z poloneza podejdzie do mojego nowego czujnika? Zrobiłem juz sobie ładną obudowe na zegar
Miernik był ustawiony na ciągłość obwodu nie ma ciągłości bo nie brzęczy przy sprawdzaniu oporność tak jak mi pokazałeś na tym rysunku.Po zwarciu przewodów z czujnika zegara wskazuwka po malutka poszła na full.
Czyli wychodzi na to że zegary są uszkodzone skoro czujnik działa poprawnie kupiłem jakieś zegary najtańsze za 30zl podmienie je i zobaczę czy jak będę czujnikiem kręcił to zegar ruszy
Brązowo/zielony przewód przy czujniku, zegarach, i w złączu C204 pin 1 http://obrazki.elektroda.pl/1523001600_1... 17 to bezpieczniki.
Są dwa czujniki, bo dwa zegary. Tak na marginesie: jak Ci ktoś pomaga to klika się w [ + ]. Takie są zasady.
Wyświetlacz nie miga przy komunikacji z czujnikiem temperatury?
Skoro czujnik pokazuje 0 to zmierz zegarami jak jest faktycznie.
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
sam program czy hex-a , i mam zegar pod czujnik temperatury dht11 oraz zegar pod ds3231
Witam, czasami zdarzy się gdy odpalę samochód i wrzucę wsteczny że wydobywa się krótki sygnał akustyczny, 3 piknięcia i wizualizacja między zegarami czujników parkowania mruga czyli mamy jakiś błąd, czujniki nie działają, ale wystarczy tylko wylączyć zapłon, odpalić ponownie auto i już problemu nie ma, wszystko chodzi. Dzieje się tak losowo, nie ma...
Witam. Mam problem z zegarem i czujnikiem temperatury w c 360 3P. zegar nie wskazuje nic, znaczy jak podłącze kabel który idzie do czujnika do masy to zegar pokazuje max, jeżeli natomiast czujnik nie ma masy na sobie i podgrzeje go wskazuje poprawnie. Zegar był kupiony nowy i czujnik też. Co musze zrobić żeby to działało poprawnie??? dzięki za pomoc
Za mało informacji żeby podać konkretne rozwiązanie. Jaki to jest piec ( gazowy czy na paliwo stałe ). Potrzebny producent i model. Jeżeli na paliwo stałe to nazwa, model sterownika. Raczej nie ingeruje się w obwód czujnika temperatury, bo sterowniki dla bezpieczeństwa mają kontrolę czujników temperatury i wyłapią błąd czujnika. Grzanie zasobnika realizuje...
Jeśli czujnik ma przekaźnik jako element załączający, to możesz fazy wyjściowe (czujnika i zegara) połączyć równolegle, tj zacisk programatora 18 razem z zaciskiem A czujnika.
czujnik temmperatury od wskażnika na zegarach nie ma nic wspólnego z czujnikiem od grzania świec dwa osobne czujniki ,rezystancja maleje ze wzrostem temp.20stopni200-300ohm .A teraz moje pytanie jak to się stało ,że na początku podanie masy na światło mijania nie dało efektu a teraz załatwiło sprawę? ?????
więc odpowiadam że czujnik jest dobry coś z zegarem:/
Masz dwa czujniki temperatury...jeden dwupinowy do ECU a drugi jednopinowy na zegary. Czujnik temperatury od wskaźnika jest u góry pionowo w kolektorze ssącym i jest jeden kabelek, który często spada lub nie łączy. Temat często poruszany, szukaj. Żadna Astra G nie miała osobnego czujnika na wskaźnik, z resztą wyżej masz opisane.
czujnik temp na reduktorze niema nic do tego to jest tylko dla sterownika brc żeby wiedział kiedy przełączyć na gaz zdiagnozuj na kompie silnik i zegary
nie no termostat oczywiście nowy był zakładany tzn. sam wkład bo obudowa została stara. A czujnik założyłem ten stary bo u mnie w okolicy ciężko dostać części do cc na szybko a chciałem się przekonać czy wogóle będzie działać
Chcemy zmienic licznik z Fr-a... Zmieniasz licznik i normalnie smiga
Skoro ciśnienie jest prawidłowe a czujnik sprawny, to pozostaje instalacja od czujnika do zegarów, lub problem tkwi w nich samych. W tym samochodzie kontrola ciśnienia oleju odbywa się w ten sposób, że komputer w zestawie wskaźników sprawdza czy powyżej 1200 rpm czujnik jest zwarty (podaje masę), gdy jej nie ma włącza alarm akustyczny i wyświetla stosowny...
Witam. Szkoda, że nie ma dalszych informacji o całości schematu. 06S1 należy do grupy przełączników. Może to być styk przełączny większego elementu, aktywowanego ... , zwierno-rozwierny. 6Q2 to wyłącznik nadprądowy o charakterystyce zwłocznej i wartości 4A. Jako całość może byc elementem wykonawczym z grupy przełączników. Podobne symbole (bez 6Q2) to...
Jak masz miejsce koło pompy to wyłącznik pływakowy. Nie potrzebny zegar. Poziom się podniesie uruchomi sie pompa woda opadnie zatrzyma się. Rozwiązanie pośrednie to czujnik poziomu sterujący stycznikiem pompy. Bez zegarów.
Witam Twój problem to nie zwarcie a otwarty obwód dla każdego zegara. Tak zachowują się zegary w 4-ce; odpięcie czujnika powoduje wychylenie wskaźnika na max. Skoro podmienione zegary działają prawidłowo to na "uszkodzonej" płytce szukaj zimnych lutów, często pomaga poprawienie lutów na metalowych koszykach ustrojów pomiarowych.
Ogólnie chce zakupić te zegary + czujnik od Alfy odpowiedni do tego licznika a ten oryginalny z seicento zostawić w spokoju. Właśnie w tym problem że nie mogę znaleźć schematu więc postawiłem temat. Nie jest to jakiś drogi sprzęt bo zegary ok. 20zł z paczką i czujnik też. Wychodzi 40zł za wskaźnik temperatury co w porównaniu do wskaźników za 200zł jest...
Czemu nie zrobisz tego w standardowy sposób mechaniczny. W handlu są dostępne do 60-ki komplety zegar, czujnik kontrolki, przewód, trójnik.
Hej, mam zegary samochodowe typu AutoGauge które mają cztery wyjścia: 1. Zasilanie 2. Podświetlanie 3. Masa 4. Sygnał Czujnik jest zwykły, rezystancyjny (2k) z jednej strony masa (na silniku) a drugi koniec podłączany do zegarów - strzelam że to dzielnik napięciowy, zegary mierzą napięcie i w zależności od niego ustawiają wskazówkę w odpowiednim miejscu....
Proponowałbym użycie rejestru przesuwnego mod.200 wyzwalanego impulsami z czujnika butelek i jako zegara użyć impulsów z enkodera.
Witam Buduje drugi egzemplarz tego zegara i pojawił się dziwny problem ,mianowicie termometr pokazuje głupoty ,temperatury od ujemnych po dodatnie i na tym się zatrzymuje dodam że na jednym -88 a na drugim 85 przyczym na drugim egzemplarzu zegara oba czujniki dzialają prawidłowo ...Gdzie może być problem ???
a gdzie ten czujnik od zegarów się znajduje?
Sprostowanie i rozwiązanie. Na obudowie zegara musi być masa. Czujnik z zegarem połączony jest równolegle poprzez dzielnik wbudowany w zegar. Pomiar rezystancji czujnika należy robić na odłączonym przewodzie od wskaźnika. Oryginalny czujnik ma symbol TM100 jego rezystancja w temperaturze pokojowej wynosi około 1kom wraz z wzrostem temperatury rezystancja...
Witam. Zaświeciła się kontrolka od oleju i piszczy. Volvo FH12 1999r. Olej ma ciśnienie sprawdzane zegarem. Czujnik wymieniony na nowy zamiennik, nie działa drugi też. Co może być nie tak? Jak sprawdzić sprawność czujnika i przewody?
łożysko czujnikiem prostownik czujnikiem zraszacz czujnikiem
naprawa kosiarki schemat gniazdo zapalniczka baterie rowerowe połączenie
wspomaganie kierownicy wspomaganie kierownicy
Jak sprawdzić czujnik hamulca w Wegoboard Supreme 3? Demontaż wentylatora w kotle Termet - krok po kroku