Witam, Przeczytałem wiele tematów na temat tego webasto, ale brakuje mi jeszcze kilku informacji, których nie znalazłem, albo zbyt słabo szukałem. Do sedna. Kupiłem zestaw Webasto Thermo Top C (dogrzewacz) z mazdy. Mam cały zestaw razem: piec, pompę paliwa, pompę obiegu wody, przycisk do załączania. Planuję zamontować go w Jeepie Grand Cherokee WH/WK...
czym to odczytałeś jeśli zegarem modułowym to jest błąd 48 tak jest czasem wyświetlany brakuje kreski w wyświetlaczu sprawdzić musisz pompę paliwa
1)Diagnoza zegarem modułowym Eberspacher - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 2)Tester zegarowy do Eberspacher ( z literkami "L L") - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 3)Instrukcja programowania tygodniowego zegara Scani - [PL] 4)Elementy sterujące Eberspacher - Instrukcje obsługi zegarków [PL] 5)Edith - Diagnoza do Eberpsacher [DE] 6)KD200 - [PL]
Witam. Widzę, że kolega obeznany z eberkami. Prosiłbym o małą podpowiedź. Otóż uruchomiłem ostatnio D3WZ (na razie w warunkach garażowych). Piecyk działa super jednak przy próbie odczytu błędów zegarem modułowym na wyświetlaczu przez chwilę błyśnie AF:00 a potem zegar blokuje się na migającym napisie --:-- . Wyłączyć go można jedynie przyciskiem grzania....
zegarem modułowym ? podobnie jak ebera?
Koledzy proszę o pomoc reasumując bo już sporo się na czytałem .. w galaxy 99 rok w którym linia diagnozy nie jest podpięta pod auto eberka można diagnozować tylko zegarem modułowym ebera tak?? napięcia mam wszystkie ok i pompa paliwa jest ok a piecyk milczy :( ...zima się zbliża i nie chcę grzebać przy tym w śniegu please Help !
Witam, w załączniku masz potrzebne materiały. Życzę powodzenia, Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/54_12604441... http://obrazki.elektroda.net/46_12604442...
Wg. mnie ten włącznik to jakiś totalny wynalazek. Wszystkie piecyki eberspachera były sterowane głównie analogowo zegarem modułowym (tak jak puściłem w instrukcji), cyfrowo zegarem modułowym z rozbudowanym programowaniem i cyfrowo po canie pojazdu tzw. fabryczne. Jednym słowem, żeby cokolwiek sprawdzić to musisz wymontować piecyk. Nie wiem jak twoje...
Wysłałem Ci trochę opisów. Daj znać czy doszło.
Możesz podłączyć się zegarem modułowym najtańsza wersja aby sprawdzić błędy, lub masz do wyboru EasyScan Diagnostic(221550890000), EDith(20.2800.70.1200) i (221541890000) ;) . Diagnostyka jest na Niebiesko/Białym albo na Niebiesko/Żółtym(Daf) kabelku. I takie pytanie jaki jest numer z sterownika ?
W dafie przewód diagnozy jest koloru bodajże niebiesko żółtego. Wpinasz się przewodzikami z testera(czterema) równolegle do kostki za siedzeniem pamiętając że biało niebieski z testera należy podłączyć do żółto niebieskiego w kostce. To jest mój taki sposób i błędy wyświetla mi odrazu.
http://img251.imageshack.us/img251/5640/... Nie słyszałem żeby sharan posiadał grzałki silnikowe ale mogę sie mylić. Zeby sprawdzić piecyk zmostkuj czujnik temp.nr 5 odpal na zimnym silniku i po chwili powinno być słychac "huczenie" spod progu nr 2. Jeśli nic sie nie dzieje to trzeba po kolei sprawdzić bezpiecznik, przekaźnik ,pompkę paliwa,...
Zapytam nieśmiało, czy ustawiłeś w zegarze aktualną godzinę? Czujnik temperatury nie jest niezbędny, służy tylko do wyświetlania temperatury i do niczego więcej. Inne piny podłączone? Żeby zegar działał potrzeba podłączyć masę na piny 4 i 12, zasilanie na 11 i zasilanie po stacyjce (+15) na pin 10. No i ogrzewanie do pinu nr 2 ale i bez tego zegar powinien...
Ok dzieki, czyli nie bedzie problemu z podpieciem. A drugie pytanie to czy da sie je diagnozowac zegarem modułowym tak jak eberspachera? tylko zegar oczywiscie z logiem webasto
kolego jeśli jest coś dedykowane do danego modelu to firmy dbają żeby nie pasowało do urządzeń konkurencji eberspacher ma 90 kodów błędów a webasto 15 eberspacher ma na dodatek blokowanie sterownika po 5 ciu cyklach nie udanych odpaleń ,kasowanych zegarem modułowym lub testerami specjalizowanymi ,jak chcesz zdjęcia takich urządzeń to przedstawię
MOŻNA,w instrukcji którą posiadam jest opisany zarówno sposób odblokowania testerem i zegarem modułowym i co Pan na to Panie Skylark ?
Może jest zablokowany sterownik . odblokujesz zegarem modułowym
Spróbuj zwykłym zegarem modułowym Ebera, powinno pomóc zdiagnozować usterkę
F48 to błąd ciągłości obwodu pompy dozującej.Jeżeli nastąpiło zablokowanie agregatu to można odblokować np. zegarem modułowym eberspacher takim który ma przyłącze 12 pin.
Dalej nie podałeś jaki piec jest zamontowany. Od tego wszystko zależy. W Scanii były montowane ogrzewania mokre ( rzadkość) i suche w różnych wersjach. Kod błędu E- 44 ( przegrzanie) jest najczęściej spowodowany w przypadku suchych ogrzewań zapchaniem wlotu powietrza do ogrzania oraz zniszczeniem ( zgnieceniem , przewodu ssącego lub tłoczącego gorące...
Diagnoza w Eberach jest zazwyczaj na przewodzie biało-niebieskim. Po podpięciu się pod ten przewód czy to potencjometrem eberowskim, czy zegarem modułowym powinieneś uzyskać diagnozę.
Jestem posiadaczem Sharana 1,9 TDI AHU 97r Maggo jeśli posiadasz D3WZ to nie odpalisz go z zegarka bo jest to dogrzewacz i pracuje tylko w momencie pracy silnika. Istnieje jeszcze możliwość ze ktoś wcześniej rozbudował go do ogrzewania postojowego ale wtedy musiałbyś posiadać dodatkowo pompę obiegowa wody i sterownik który włączy dmuchawę. Ja te posiadam...
Dzięki bardzo. Dodano po 9 Witajcie.Moja radość była zbyt szybka i pochopna.Ogrzewanie znowu nie zawsze działa.Zrobiłem diagnozę zegarem modułowym ,ale nic nie wykazała,zadzwoniłem do gościa ,który niby naprawia,ale nie ma czasu itd.Zastanawiam się nad tym czy nie kończą się szczotki w silniczku.Proszę o jakieś porady.
Próbowałem zczytać kody błędów zegarem modułowym i wyszły mi 2 błędy: 020 - przerwa na świecy żarowej lub sztyfcie 021 - zwarcie na świecy żarowej lub sztyfcie Jeśli to nie są stare błędy i po wykasowaniu powracają i wykluczając uszkodzony sztyft żarowy to uszkodzony będzie tranzystor kluczujący w sterowniku.
Mechanik podłączył komputer przez ODBII i stwierdził, że nie ma komunikacji z dogrzewaczem i najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik. Czytałem na forum, że nie we wszystkich modelach Sharana jest możliwa taka komunikacja przez komputer, tylko trzeba podłączyć się zegarem modułowym bezpośrednio do piecyka. A jak to wygląda w waszych samochodach?
Na zegarze modułowym od scani niema podanego napięcia no ale na pewno na 24V. Odłączyłem ten zegar i podłączyłem w ten sposób szaro-czerwonym a biało brązowy jest opór 2,2 koma,a żółty i czerwony zwarłem i niema żadnej reakcji wymieniłem sterownik drugi i to samo też niema reakcji .Natomiast rozebrałem sterownik i dotykałem przekażnika jednego to włącza...
mam d5wz dołożyłem do niego pompe obiegową nawet dodatkowy akumulator odczytywałem błędy zegarem modułowym i nie ma błędów.Jeśli odpali chodzi bez zażutów po wyłączeniu ponownie niewystartuje chyba go zalewa ,aby ponownie odpalić musze zciągnąć wężyk doprowadzający paliwo do pompki tak aby się zapowietrzyła i wtedy znowu wystartuje.Prosze o pomoc czy...
tak taki ale w polskiej insrtukcij eder 3/4/5w sc pisze ze takim można ale w sumie szukam programowania po polsku
A czy przewód paliwowy nie ma jeszcze gdzieś jakiejś przerwy? Sprawdź czy nie kapie gdzieś paliwo... Sprawdź świecę żarową i sitko. Czujniki sprawne,ale to co opisujesz wskazuje albo na zapowietrzony układ paliwowy, albo na uszkodzenie cz.temp. bo wydaje mi się, że następuje przegrzanie. Możesz sprawdzić jeszcze czy przewody rozprowadzające ciepłe powietrze...
Witam! :idea: Opis poprawy sterowania nagrzewnicą. W sterowniku temperatury CTT jest termostat (rezystor NTC kolor niebieski) Należy go wydłużyć tak aby nie wystawał za obudowę a nie był schowany. Dodatkowo z tylnej strony termostatu nałożyć niewielką gąbkę tak aby ciepło z tranzystorów nie podawałociepła na termostat. Wtedy można będzie ustawić temperaturę...
Nieposiada ale zrobiłem swoją starą pompkę i się polepszyło jeszcze to nie jest to ale myśle że powoli dojdę dzięki za pomoc pozdrawiam Kolego w tym typie ogrzewania nie ma sitka, wymiennik z płaszczem chcą wymieniać? Jeśli nie ma widocznych dziur to po co? Śrubka regulacyjna na pompce? He dobre :D Posłuchaj w tym dogrzewaczu masz problem w komorze...
Cześć, Ostatnio postanowiłem przywrócić do życia dogrzewacz w moim aucie (Opel Omega, 2.0 DTI, 2000r, Hydronic D3WZ nr 25 2008). Dogrzewacz nigdy wcześniej nie działał. Po odkręceniu sterownika okazało się, że do wymiany jest świeca. Wszystkie inne podzespoły były sprawne - wentylator się kręcił, pompka podawała paliwo, czujniki (przy temperaturze 0...
Jeśli pompa była zablokowana a raczej sam wirnik to najprawdopodobniej sterownik został zablokowany ze względu na przegrzanie pieca ,,i teraz wymagana jest diagnoza albo zegar modułowy albo czarna magiczna skrzyneczka plus przystawka do hydronika .Szkoda że tak daleko bo ogarnęlibyśmy to szybko ,jak nie dasz rady u siebie na miejscu to najwyżej podeślesz...
Tylko po agielsku ale to język urzędowy UE wiec nie powinno być problemu. Zresztą zagadnienie jest dość proste. Miłego dnia.
Jak do tego doszło? Kupiłeś to dopiero, skąd wymontowane? Popraw błędy. Zdanie zaczynamy z wielkiej litery. ...
Proszę o podanie typu podgrzewacza. Czy jest do tego zegar modułowy??
Zegar modułowy służy do kasowania błędów, co do interfejsu nie wiem
Ażeby zdiagnozować (i ewentualnie rozblokować - dotyczy tylko 5cio krotnego włączenia z zapowietrzoną, nieszczelną instalacją paliwową) te ogrzewanie nie potrzeba żadnych zegarów modułowych. Wystarczy spinacz biurowy, który wtykamy pomiędzy 9 i 11 pin oraz włączamy grzanie. Jeżeli jest zablokowane to się rozblokuje, a jeżeli jest aktualna usterka elektryczna...
Nie, nie, rezystancja tego czujnika rośnie wraz ze wzrostem temperatury a w moim termometrze musi być odwrotnie. Przy 9 stopniach 4,7 k a przy 25 stopniach 2,2 k.
Zegar modułowy służy do kasowania błędów, co do interfejsu to nie wiem.
Nie koniecznie, jeśli wszystko dobrze podłączone jak napisałeś, wystarczy podpiąć się zegarem modułowym, by odczytać i ewentualnie skasować błędy...
najtańszy to będzie zegar modułowy Czy mógłbym prosić o oznaczenie takiego zegara lub jego zdjęcie, żeby wiedzieć czego szukać? Pozdrawiam
To jest raczej zegar modułowy Eberspächer. W załączniku trochę schematów połączeń do nagrzewnicy Hydronic. Powinno pomóc.
Potrzebuję porady. Do eberspachera B5WS producent zaleca zegar modułowy o numerze: 22 1000 30 34 00 (numer zamówienia na Niemcy - znalazłem to w instrukcji) Czy mogę zamiast tego kupić zegar modułowy o numerze: 22 1000 30 35 00? Taki znalazłem w internecie i mam pytanie: czy będzie to działać?? Mam B5WS analog. Dodano po 1 Jeszcze jedno pytanie: czy...
Można, jeżeli posiadasz w zestawie zegar modułowy.
A to szukanie boli? Jak twoja naprawa ma polegać na skasowaniu błędów to mija się z celem.Piec jak ma wszystko sprawne - startuje.D3wz nie idzie vagiem. Potrzebny zegar modułowy.
Koledzy potrzebuje fachowej pomocy jak podlaczyc razem zegar modulowy i miniregulator ( standardowo dostarczany razem) do urzadzenia Eber... Airtronic D2. Za wszelka pomoc podziekowal. Powinno sie dac aby razem wspolpracowaly Airtronikiem,ale nie wiem do konca. Zegar modulowy mam bez potencjometru,troche lipa do ogrzewania suchego,ale co zrobic bylo...
Zakupiłem specjalnie interfejs. Program Edith i kd2000 nie radzi sobie z odblokowaniem. Zegar modułowy również.
Witam. Posiadam ogrzewanie Eberspacher Hydronic D5WS na olej napędowy. Z tego co się dowiedziałem nie ma możliwości odpalenia go "na krótko" - muszę kupić zegar modułowy, żeby go uruchomić. Jeżeli to nieprawda, to proszę - napiszcie :) I teraz pytanie, jaki zegar modułowy będzie pasować? Czy może być dowolny zegar firmy Eberspacher? Taki zegar będzie...
Podepnij zegar modułowy i będziesz wiedział. Tematy o podobnym problemie były już poruszane na forum
zegarem atmega8 termostat zegarem listwa zegarem
arkusze odpowiedzi pasmo lotnicze przyczyna awarii pompy paliwa
Iskry, swąd i dym podczas prania - co robić? Jak przerobić wtyczkę zapalniczki na USB w aucie