Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Emulsja oleju z płynem miała większą lepkość, niż sam olej i pozwalała utrzymać ciśnienie na zużytych panewkach. Czyli to jest naturalne zużycie panewki, czy jej uszkodzenie nastąpiło w wyniku tego, że pojechałem traktorem ok. 10 km do mechanika, gdy płyn był już w oleju? Traktor był po generalnej renowacji z zewnątrz i wymianą olei. Osprzęt typu czujniki...
Witam mam problem ze światłami(wszystkimi).Niedawno zamontowałem nową instalacje elektryczną wszystko jest podpiete dobrze, żarówki nowe, lampy nowe zegary nowe mozna powiedzieć ,że cała elektryka jest nowa. Po wciśnięciu kluczyka na pozycji 0 palą się oczywiście kontrolki oleju i ładowania akumulatora wszystkie zegary podświetlone.Kierunki działają...
gieniuw dzięki rzeczywiście wygląda podobnie i wg tego tak samo mam podłączone. Chyba wszystko wskazuje na kontrolkę bo ta z tego co mi wczoraj ktoś sprawdzał nie świeci. Będę przy tym w sobotę i mam nadzieje uda mi się do tego dobrać, bo zegary nie wyciąga się tak łatwo jak w aucie a od spodu raczej nie będzie widać co tam jest podłączone. Jedynie...
Witam! Jakie były orginalnie stosowane alternatory w ursusach C-385? 6 czy 9 diodowe? Pytam o to gdyż w moim jest 9 diodowy. I tu kolejne moje pytanie: Jak w tym ursusie powinna być podłączona kontrolka od ładowania? W alternatorach 9 diodowych jest ona wpinana szeregowo w obwód wzbudzenia, ale w moim Ursusie biegnie do niej tylko jeden kabel. Patrzyłem...
Witam mam problem i nie jestem pewien jak go rozwiazac otóż gdy zdjałem liczniki w swoim ciagniku kilka kabli było juz bez izolacji tak przetopione. gdy wymieniłem je to okazało sie ze zaczeły sie dymic. Ze stacyjki przewód który wychodził czarny i jak sie okazało to pradowy bo po włozeniu kluczyka do stacyjki prad sie w nim pojawia i szedł do kontrolki...
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Ten, co "sobie wisi" to jest właśnie resztka przewodu do kontrolki - ktoś odciął gdy demontował alternator na złomie. To w jego miejsce, zamiast niego, należy wpiąć ten poprowadzony od kontrolki w zegarach.
Pod 58 są podpięte światła pozycyjne i podświetlenie zegarów, a kontrolka na pozycyjnych się nie świeci.
Jeżeli odkręcałeś górną deskę z zegarami, to sprawdź czy nie został przygnieciony przewód od przełącznika kierunkowskazów, czy kontrolka kierunkowskazów nie zwiera się do masy.
Witam. Mam problem z moim ursusem c 360 3p. Mianowicie ostatnio kupiłem nowy wskaźnik temp. wody i jak go podłącze pod prąd to zapala się kontrolka długich świateł i podświetlenia zegarów jednak gdy nie jest podłączony pod prąd to wszystko jest w porządku.
zgadza się tylko w kombajnie claas są dwa czujniki i oprucz zegara jest jeszcze kontrolka bynajmniej u mnie jest tak w dominatorze
Wiem to 10 atmosfer tyle pokazuje zegar i tyle naisałem
Czemu nie zrobisz tego w standardowy sposób mechaniczny. W handlu są dostępne do 60-ki komplety zegar, czujnik kontrolki, przewód, trójnik.
Koledzy, w Ursusie C-360 zaczęła świecić kontrolka ładownia. Stało się to po niewinnej z pozoru wymianie zegara (w którym ta kontrolka jest zainstalowana). Napięcie na alternatorze (po dodaniu gazu) 14,2V więc ładuje. Mimo to kontrolka nie gaśnie nawet przy pełnym gazie. Sprawdziłem połączenia pod deską, tak profilaktycznie, bo przecież jakby coś nie...
Trąbi tylko po zgaszeniu można podłączyć pod większą lampę niż kontrolka ale to oszpecenie załóż zegar to bajer ,wąż zbrojony olejoodporny .
ixs napisał: Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ). Ten przewód zasilający od stacyjki do kontrolki zostawiasz. Drugi przewód od kontrolki zdejmujesz i na jego miejsce dołączasz właśnie ten cienki...
Zgadzam się z przedmówcami że kontrolka jest bardzo przydatna. Wiem to z doświadczenia, w C-385 mam tylko zegar, no i podczas pracy, nie patrzy się stale na niego, trzeba patrzeć do przodu, a także i na maszynę. W C-330 natomiast mam kontrolkę no i gdy się zaświeci to od razu się zauważy, i zatrzyma ciągnik. Ja także uważam że najlepszy jest zestaw,...
Witam. Najlepiej wymień czujnik i kup sobie zegar do ciągnika zebys widział jakie masz ciśnienie na bieżąco bo czujnik oleju żeby zacza świecić musi być ok 0,5 Bara A wtedy to już panewki mogą się delikatnie przetrzeć. Nie ma co oszczędzać jeśli chodzi o takie sprawy taki zegar można kupić już za 50 zł więc to nie jest majątek A szlif wału to już jest...
Tak trzeba wymienić cały ten zegar lewy - dwuwskaźnik czarny. Jeśli chcesz dobrze to kup polski nie chiński. Jeśli chcesz to możesz kupić trójwskaźnik biały. Czujnik wody będzie pasował do głowicy. Różni się tym że trzeba doprowadzić olej rurką (lub wężem) zamiast kontrolki.
Witam Podłączyłem wg schematu instalacje w c-360. Brakowało tam kontrolki od kierunkowskazów w zegarze i zostawiłem niepodłączone kabelki. Po sprawdzeniu włąsnie tylko kierunki nie działają. Podłączyłem przerywacz że od bezpieczników idzie do przerywacza na + a z przerywacza na przełącznik z L albo P. Czy kierunki działają tylko z kontrolką?
Znalazłem na tutejszym forum. Czujnik jest na 2 przewody, czyli jeden przewód do niego to zasilanie +12V a drugi idzie do zegara tak? 1 - masa (-), 2 - włącznik awaryjny ciśnienia oleju np. DADM03, 3 - 12V (+), 4 - czujnik ciśnienia DD6-E, 5 - podświetlenie, 6 - kontrolka ciśnienia z dołączonym na stałe +.
Napisałeś że przepala Ci się bezp. 3 jak jest założony 4. Przy instalacji bez zwarcia punktem wspólnym jest zegar z kontrolkami. Zobacz jakie masz oprawki na kontrolkach, są takie gdzie ważne jest miejsce podłączenia masy i przewodu "prądowego". Jeszcze jedno pytanie czy kabina ma podłączony osobny przewód masowy, czy też masa prowadzona jest skorodowaną...
Ta rurka, to jest rozsądne wyjście. Nawet nie trzeba kulki jako pływaka, bo będzie widać poziom paliwa. A jak chcesz pływak, to dziura z góry zbiornika, dospawanie szpilek, by przykręcić podstawę pływaka i ramie pływaka dobrane tak, by sięgało dna i i dawało się podnieść do samej góry. I odpowiedni do ego pływaka zegar. W sumie, to wystarczyć już powinna...
Nie widzę nic złego w tym że zamontował manometr wszystkie duże ursusy,mtezety i małe iwany go mają seryjnie montowanego i co wszystkie się zacierają?A bizon ma nawet 2 czujniki jeden na zegar a drugi na klakson.Zegar jest o wiele lepszy od kontrolki zwłaszcza jak się jeździ starym rupem bez obrazy.Miałeś 6 atm przy zatarciu trochę to dziwne motor był...
Nie mam żadnego zegara. To jest SAM, skrzynia i most Star, oprócz rozrusznika, alternatora i czujnika ciśnienia oleju nie mam żadnej instalacji... (W sumie była, ale tak pokręcona że musze zrobić od nowa) Wskaźnika nie było żadnego, tylko kontrolka ciśnienia oleju, stacyjka, przycisk rozrusznika i świec żarowych. P.S. Wykręciłem śrubę, nalałem wode,...
Panie i Panowie ,,machanicy" :). Szukam pomocy w temacie instalacji el.do traktorka sam,na bazie silnika Isuzu 1,7D.z alternatorem.To znaczy instalacje zrobiłem,ale po swojemu :).Chciałem to wszystko zabezpieczyć bezpiecznikami.Nie wiem jak zabrać się do tematu.To znaczy gdzie w skrzynce +,gdzie -.Jak podlączyć kable.Akurat w tym temacie jestem zielony.Mam...
Panowie dokładnie nie wiem gdzie idą te przewody od kontrolki ( ogólnie tam cały panel jest rozwalony) i potrzeba to na nowo składać ale generalny remont chcę zrobić gdzieś na zimę dopiero. Obecnie już zrobiłem mocowanie alternator siedzi i jak podłączę ten gruby czarny przewód pod B+ (który idzie na rozrusznik) a tamten przewód co mam przerobię i podłącze...
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V. A kierunek obrótów ma...
I tu pewnie jest przyczyna. Wał zaciera się w panewkach.Jeśli ma być dobrze to nie ma takiej opcji aby wał obracał się z coraz większym oporem w miarę dokręcania.Możesz dokręcić najmocniej a wał ma się dać lekko kręcić ręką. To jest bardzo prawdopodobne, ale odpal go po parę godzin i z dyszkę ropy musisz wypalić na wolnych obrotach i wtedy zobaczysz...
Witam! Mam problem z układem świec żarowych w swoim samochodzie Opel Astra F z silnikiem 1.7 Isuzu 82KM, na który nikt nie może znaleźć rady. Całość się zaczęła z 3 lata temu tym że jak tylko zrobiło się zimniej (10°C i niżej) to silnik zaczął gorzej odpalać. Czym zimniej tym gorzej. Gdzie nie pytałem, kto co nie sprawdzał to wszystko jest dobrze, a...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam posiadam ciągnik z 90roku wersja fin z rozbudowaną elektryka i hydrauliką. Powoli staram się rozszyfrować kontrolki a dokładnie szukam informacji czy była oryginalnie kontrolka od ciśnienia oleju silnikowego. Na zegarze pokazuje ciśnienie zimny silnik 3 gorący 2 atm (filtr odśrodkowy). Jest jakaś czerwona kontrolka która się zaświeca na wolnych...
zegary ursus ursus zegary kontrolka ursus
wieża philips mechanika blokada ekran galaxy android pilot
zmywarka whirpool wgranie plików rozruchu
BMW F10 – czy instalacja lewej lampy pasuje do prawej? Różnice wiązek, kodowanie, TMS Temperatura pieca do podgrzewania wody – optymalne ustawienia CWU, Legionella, zawory mieszające