Lampka kontrolna spadku ciśnienia powietrza.
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
W żukach są dobre wskaźniki temperatur na złomach zazwyczaj tego nie demontują manometr ruski mtz ltz itp. kosztują ok 30zł manometr od powietrza jest w każdej 60 na potrójnym wskaźniku.Ale poco ci woltomierz aperomierz......,... przecież jest kontrolka
Prawidłowo powinno być tak włączasz lewy to lewa prawy prawa kontrolka. Jak podłączysz przyczepę pod gniazdo to po włączeniu lewego lub prawego to palą się dwie kontrolki. Tak było w naszym jak jeszcze pachniał nowością. Teraz to palą jak chcą a nikt przy tym nie grzebał.
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
Ani w 330 ani w 360 nie trzeba wymieniać licznika.
Właśnie aku ładuję Na którym przewodzie na tym od kontrolki?
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Dalej? Nic to jest już wszystko :) No jeszcze kontrolka na zewnętrznych stykach przełącznika i finito :)
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
W jakim stanie jest cały szczotko-trzymacz ? patrzyłeś? Jak nie to od tego zacznij. Daj jakieś foto czczotkotrzymacza i wirnika. Ja u znajomego właśnie wymieniłem ten element i po sprawie.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
kontrolki przygasają
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
To uważaj bo dym jest przed ogniem. W trybie pilnym sprawdź zaciski.
15 lub 54. Chociaż to jest dziwne że po włożeniu kluczyka przestaje świecić. Po złym podłączeniu powinna albo cały czas świecić nawet i po włożeniu kluczyka, lub dopiero po przekręceniu. W sumie nie ma takiej możliwości żeby działo się tak jak u Ciebie chyba ze masz jakąś lipną stacyjkę.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Witam . Czy jak włączysz kluczyk ,to jakaś kontrolka gaśnie?.
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Najprawdopodobniej na 99.9% stacyjka, lub po prostu urwany przewód. Dodano po 2 Podaję jeszcze schemacik troszkę w innej formie. Jak dla mnie bardziej czytelny.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Lampka kontrolna ciśnienia oleju w układzie wzmacniacza momentu..
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
W ciagniku i przyczepie kierunki dzialaja prawidlowo tylko te kontrolki nie sygnalizuja.
Sprawdź przekaźnik rozrusznika.
Tablica jest od Ursusa 1634
Założyłem nową stacyjkę gdyż stara się rozleciała. Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju.Wyciągam kluczyk i kontrolki gasną a gdy przychodzę rano to kontrolki się świecą.
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
Witam. Najprawdopodobniej źle podłączyłeś pływak. W pływaku masz 3 wyprowadzenia. Jeden to masa, drugi to wskaznik paliwa a trzeci to rezerwa. Masa jest wspólna dla obu pinów. Pomiedzy masą a pinem od rezerwy w położeniu minimalnym powinno byc zwarcie(zapalona kontrolka rezerwy).
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Czyli mogę na mase ; alternator puścić inny kabel i na silnik ? gdzie dokładnie wychodzi kabel masowy od alternatora? bo u mnie wchodzi w wiązkę ( kabel do kontrolki , kabel do rozrusznika)
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Opornik wpinamy równolegle do kontrolki, tak, że rezystancje nie zsumują się.
Gruby czerowny dajesz do górnej śruby rozrusznika, masę masz z obudowy - tylko przykręć. Cienki niebieski to kontrolka, czyli d+ tj. ten kabel ciągniesz do jednego bieguna kontrolki (lampki) a drugi biegun (lampki) pod stacyjkę (15). Pozdrawiam
Witam Sprawdzałeś czy nie jest przetarty przewód od kontrolki ,łatwo przecież to sprawdzić .
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Od plusa stacyjki przez kontrolkę ładowania-żaróweczkę.
W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
Jak kolega wyżej kontrolkę podpiąłeś pod zacisk 19, a ma byc pod 17.
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Grzanie świec włączasz dźwignią włączania rozrusznika (na raz świece, na dwa rozrusznik) - oczywiscie kluczyk wciśnięty. W C-330 M jest trochę więcej czujników niż w C-330. Oprócz czujnika ciśnienia oleju i czujnika stop-u jest jeszcze czujnik ciśnienia powietrza (do tej czerwonej kontrolki z prawej strony obrotomierza na dole - ta górna pomarańczowa...
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
Alternator został założony nowy czy drugi? To jest 360 nie ma świecy, a kontrolki powinny zapalać się po wciśnięciu kluczyka.
Czarny przewód do kontrolki, styk z prawej zasilanie po zapłonie.P
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
30/51 jest wspólny, do masy 85 do alternatora 87 do kontrolki
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
30- plus aku 1- kontrolka ładowania 2- plus po stacyjce
Na małych obrotach na zimnym silniku jest 4,5kg na ciepłym na małych obrotach jest 5, na wysokich obrtotach na zimnym silniku jest 6kg a na rozgrzanym 6,5kg. Alternator kupiłem w agromie ale to jest dokładnie ten sam: http://allegro.pl/alternator-ursus-c-360... tak po zapaleniu świateł kontrolka gaśnie
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Przy jakich obrotach? I sprawdź czy jak odłączysz czujnik kontrolka dalej świeci.
Przy rozgrzanym silniku świeci kontrolka, że nie ma smarowania
Ten włącznik włączasz na 3 razy 1- zapłon 2- świece ( z kontrolką ) 3 -rozruch.
Odłącz kabel "wzbudzenia" od alternatora dotknij masy wtedy kontrolka ma świecić, jeżeli tak jest oddaj badziew na reklamację.
tylko ten czujnik jest od sąsiada z działającego ciągnika i jest wszystko ok u niego. na dodatek po wykręceniu czujnika wywala ciśnienie oleju i dopiero wtedy kontrolka się zaświeca.
Kontrolka nie chce zgasnąć
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Regulator "trzyma " kontrolkę do czasu zaniku plusa po zapłonie.Po ponownym włączeniu zapłonu powinna się zaświecić. Jest wszystko ok.
czy to normalne chyba nie ? Dodam że mija 5 sekund po odpaleniu zanim zgasnie kontrolka od cisnienia na ciepłym gasnie od razu
Ok nie będę go już odpalał .Pompa jest nowego typu. Zawleczka na swoim miejscu. Króćce dokręcone. Czy myśli Pan że to może być zapchany kanał. Czy mogą mieć z tym coś wspólnego panewki?.
W większości przypadków zapalają się wszystkie kontrolki, w niektórych jeszcze chodzą wskazówki.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
na poczatku biały pozniej czarny jak smoła nawet czuc jak by ktos opone palił sproboje nagrac . a do cisnienia oleju musze miec manometr specjalny ? czujnik niby wskazuje ze cisnienie jest ok bo kilka sekund zakreci rozrusznik i kontrolka gasnie.
Możesz połączyć obie kontroli ze sobą i do przerywacza - wtedy będą świeciły obie strzałki na raz. Możesz też wyprowadzić od każdego styku przełącznika kierunków osobny przewód i dać do każdej żarówki osobno - wtedy będzie migać kontrolka tylko z tej strony, z której jest włączony migacz.
Wklejcie mi kilka zdjęć samego mechanizmu przełącznika - nie mogę znaleźć w sieci, rozebrany widziałem ostatnio w wojsku. Romuś, wzajemne rozładowanie baterii to albo brak wyłącznika "masy", albo źle podłączony ten przełącznik - przypadkiem po rozłączeniu akumulatorów nie żarzyła się lekko kontrolka ładowania?
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
W większości dwunastowoltowe sprzedają jako do żuka lub nysy. Mam chyba schemat instalacji od żuka jeśli jest taki na schemacie to będziemy wiedzieli jak jest podłączony. Fabrycznie to nigdy nie był montowany w żukach i nysach ten przerywacz. Normalne termobimetaliczne były jak do wszystkich polskich aut. Zresztą typowe podłączenie szeregowe pozwala...
u mnie po zmienieniu srubki bez dziury jest na zimnym 6 a na rozgrzanym przy zapaleniu kontrolki ladowania prawie 3 czy to dobrze???? pry 6oo obrotach 4
Schemat jest raczej dobry miałem możliwość pobawić się chwilkę tym wspomaganiem u kumpla na jego scenicu bo akurat trochę go "rozbierał" działa po podłączeniu pinów głównego zasilania i modułu, chyba awaryjnie bo świeci się kontrolka ale działa
W sumie ma to sens, dzięki. Jeszcze takie pytanie, jest jakiś sposób na ominięcie kontrolki? W sensie no D+
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Odwrotnie ,na + z skrzynki bezpiecznikowej.P
Wymień stacyjkę i powinno być ok.
Miejsce znam mniej więcej. W układzie napędowym powinno być w 60-ce więcej oleju jeśli pracuje w terenie górzystym. Zdaje się że 30 litrów musiał bym sprawdzić. Smok pompy jest w samym tyle i jak stanie z górki może złapać powietrze. To samo tyczy silnika. jak stanie mocno pod górkę to zapali się kontrolka oleju.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
ursus kontrolka kontrolka kluczyk ursus żarówka kontrolka ursus
radio hitachi omega pulsacja podświetlenie łącznika
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Opel Meriva 1.6 nie odpala w mrozie - przyczyny i rozwiązania Schemat podłączenia regulatora obrotów Bosch GWS 7-115 E