20°C - 34000 Ω 85°C do 90°C - 1300 Ω Około.
czujnik jest na obudowie termostatu,od dołu.Dostęp iście kurewski-aby go wymontować musisz odmontowac puszkę rezonatora powietrza ( to z napisem 2 litre 136PS)spuścic płyn,i odpiąć dwa węże.Wtedy dopiero jest możliwy dostęp.Ten czujnik od góry na termostacie cię nie interesuje w tym momencie.
Czujnik temperatury silnika jest na obudowie termostatu,po lewej stronie silnika.Sa tam umieszczone dwa czujniki,ten górny jest do sterownika wtrysku,ten dolny jest do termometru-jeżeli mówimy o benzyniaku (zetec).
Fiesta ma silnik 1.25 zetec, klimatyzację, czujnik temperatury ma dwa wyjścia, są dwa przekaźniki (2 biegi) . Potrzebuję zasadę działania i schemat.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Normal to poprawna temperatura. Czemu chcesz żeby przekraczała podziałkę?
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Ford Escort 1,6 16V zetec 97rok
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Występują 2 czujniki, tak jak piszesz - jeden do wskaźnika, a drugi do ECU. POsłuchaj rady kolegi Elektrit'a - w Fordach (ZETEC) czujniki temp. do wskaźnika dość często uszkadzają się. Wiem, ponieważ przerabiałem temat na Escorcie oraz Mondeo.
Jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury wskaźnika deski. Zmierzoną temp mam 96 stopni wlącza się wiatrak a wskaźnik wtedy jest już na czerwonym polu, poza tym jego wskazania są dość chaotyczne przy wyższych temp i nie wiem czy to czujnik czy wskaźnik. Silnik 1,6 Zetec kod silnika L1 czujnik dwuprzewodowy.
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Ja stawiał bym na czujnik temperatury cieczy chłodzacej
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
FOCUS MK1 CZUJNIK TEMPERATURY 93BB10K936AA gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza dolotowego może ktoś mi pomuc ? jest to silnik 1,6 16 v benzyna zetec 2001r
No właśnie różnie to bywa. W tym modelu Forda nie ma czujnika wentylatora w chłodnicy.
dziękuję Ci aabgrx5 miałeś rację mam Forda Focusa 1,6 ZETEC Męczy łem się od 2,5 roku z temperaturą skakała jak szalona : odpowietrzanie, wymiana pompy , czujnika, podłączanie do komputera - kupa pieniędzy i nic.... A tu nagle Twoja rada. Nie wierzyłem ale cóż zrobić? w sumie żaden koszt. Dobrałem klucz i wykręciłem czujnik jak kazałeś. Co się okazało?...
silnik Zetec, RK, rok produkcji 1996 czujnik temperatury cieczy po podłączeniu TEXY do sterownika silnika pokazuje w ogrzewanym warsztacie 18 stopni. Dodano po 1 świece wymienione odłączony cały układ wydechowy
Mam ten sam problem lecz kolega Jarosz2012 nie napisał jaka to ostatecznie była usterka!!!Czy to termostat ,czy może czujnik temperatury? Mondeo MK3 1.8 Bezyna 2001
wtyczka jest na 4 piny Chyba raczej na 5 tylko jeden wolny. Różnica to czujnik temperatury powietrza.
Tak jak kolega wyżej powiedział a jeżeli nie masz możliwości to przynajmniej jeszcze czujnik temperatury
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
witam .sprawdz czujnik temperatury -wypnij wtyczkę czujnika i zapal silnik ,ma byc zimny .znajduje się na obudowie termostatu ,na górze.pozdrawiam
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Witam. Ja w podobnej sytuacji po prostu wymieniłem czujnik temperatury i pomogło cena około 20 zł. Pozdrawiam.
Zacząłbym właśnie od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy i temperatury zasysanego powietrza.Jeśli któryś z nich będzie uwalony to silnik dostaje nie takie dawki paliwa i może gasnąć.
Mam ten sam problem co dwóch poprzedników. Miałem walnięty termostat więc wymieniłem na nowy orginalny ale niestety problem nie zniknął. Objawy to znaczy wzrost temeperatury jest nieco mniejszy jeśli mam poluzowany korek w zbiorniczku wyrównawczym. Układ jest prawidłowo odpowietrzony nie ma wycieków silnik ma przejechane dopiero 110000km i do tej pory...
szczególnie chodzi mi o zestaw wskaźników i czujniki temperatury schemat aktualny na 1997 rok z góry dzięki Leszek
Problem w obrębie czujnika temperatury silnika, choć może tez być wina wtyczki łączącej wiązkę głowicy z wiązką komory silnikowej.
Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.
Sprawdź opór na wtyczce czujnika - jeśli wynosi 20k Ohm to problem w sterowniku jeśli tak jest to odezwij się na pw postaram się pomóc
może być ( ale nie brak ci mocy) sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie wyjściowe z przepływomierza . W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe, przepływomierze i sondy lambda czasami czujnik temperatury cieczy , cewka zapłonowa a na końcu jest ECU.
Czy czujnik temperatury też był sprawdzony? Jak dobrze rozumiem samochodu nie daje się zmusić do dłuższej jazdy (dogrzania silnika do normalnej temperatury).
W moim fordzie była to przyczyna czujnika temperatury .Miałem takie same objawy gasł szarpał .Lub też może ciągnąc lewe powietrze jak koledzy wyżej mówią .
Jak wyglądają wskazania temperatury, są poprawne? Czy jest reakcja jak odepniesz kostkę z czujnika temp. gdy sinik pracuje? Zmieniają się obroty? Sprawdź czujnik temp. silnika.
Szanowni koledzy, jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o naprawy samochodów ale sytuacja finansowa zmusza mnie bym swoim escortim zajął się sam. A sprawa dotyczy Escorta 1,6 zetec z 1997 r czyli MKVII Nie załącza mi się wentylator chłodnicy jak i również wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie działa i nie wiem który czujnik za co odpowiada....
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
problem jak w temacie brak usterek w ECU, jak wysteruję przekaźnik masą to się wentylator załączy. Odpinam czujnik temperatura -40C, wentylator się nie załącza. Grzeję silnik do 110C dalej to samo, brak masy sterującej przekaźnik. Dodam jeszcze że rury chłodnicy gorące , temp na czujniku w głowicy 110C a jak odkręcę korek zbiorniczka brak ciśnienia...
W moim fordzie mam taki problem że faluje na wolnych obrotach do tego gdy dotaczam sie do swiateł na luzie to obroty sięgają aż 3 tyś obrotów po wciśnięciu sprzegła spada do dwóch poczym po zatrzymaniu się całkowicie dalej faluje. Dodam że były zmienione świece i przewody, krokowy wymieniony czujnik temperatury, już nie mam pomysłu proszę o pomoc ....
Witam, posiadam forda focusa mk1, 1.6 zetec 2000r. w zeszłym roku zaczął się przegrzewać gdy odpuściły upały. Wymieniłem termostat(działo się to samo), chłodnicę (bez efektu), pompę wody, rozrząd, czujnik temperatury w głowicy i dalej się grzał, ale tylko przy prędkości ok 90 i powyżej, więc poluzowałem owy czujnik. Było dobrze, gdy kilka dni temu zaczęło...
Witam Opiszę mój problem w punktach... 1. Samochód: Ford Escort, MK7, 1998r, 1.6, 16V, Zetec, LPG 2. Historia problemu: Auto odpaliło rano normalnie. Po przejechaniu około 2km na gazie (optymalna temperatura) zatrzymałem się i przełączyłem na benzynę. Silnik momentalnie zgasł. Po dolaniu około 2l benzyny odpalił na 0,5s i zgasł ponownie. 3. Co sprawdziłem...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Witam, mam taki problem że ciężko jest odpalić mi mojego focusa. Mam w nim instalacje gazową staga, jest to combi w 1.8 zetec. Niekiedy gaśnie, gdy np. zjeżdża się z górki. Nie wiem co jest grane, ponieważ razem z ojcem sprawdzaliśmy różne warianty, i dalej nic. Ostatnio wymieniliśmy pompkę paliwa, ponieważ myśleliśmy że przez to nie chce odpalać i...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
Witam wsztstkich , mam pytanie: Posiadam Fiestę 97 rok 1,25 zetec i mam problem z obrotami , mianowicie na wolnych obrotach trzyma wysoko i równo 2200 obr/min ,a czasrm max 2500 obr/min , Czy ktoś mi odpowie co się dzieje ? Czytałem na tym forum o czujniku temperatury , gdzie on się znajduje ? nie mogę namierzyć . Bardzo proszę o pomoc bo już poniosłem...
Mam problem z niezałączającym się wentylatorem chłodnic w tym autku. Układ elektryczny wentylatora działa, bo można wymusić pierwszy i drugi bieg na przekaźnikach. Niestety autyomatycznie się nie załacza. Czujnik temperatury ma dwa wyjścia. Jaka jest istota i waruki załączania pierwszego i drugiego biegu? Może ktoś ma schemat? Jeszcze co ciekawe - jak...
czujnik temperatury mam nie podpiety wiec skąd on wie kiedy sie ma przełączyć.?? raz mi przełączy a raz nie... :( kupiłem sobie nowy czyjnik poziomu Gazu w butli pobiety jest ok opó przy centralce sie zmienia ale stag pokazyje mi ze cały czas jest pełno w butli.... chyba macie racje ze jest walniety sterownik....
Witam. Problem w moim fordzie focusie 1.6 16V zetec z 2003r polega na tym , że nie włącza się wiatrak chłodnicy.Podłączyliśmy auto pod komputer i temperatura dobiła do 110 stopni , a wiatrak się nie załączył.Kupiłem włącznik wiatraka (foto poniżej) by go wymienić lecz nie mogę zlokalizować gdzie on jest zamontowany w aucie. Drugi problem to pojawiający...
Temat już stary (natrafiłem na niego przypadkowo) ale napiszę co wynika z mojego doświadczenia, bo jak widać przypadłość dosyć częsta w Escortach więc może komuś się przyda. Tak więc któtko: Escrot 1.6 16V Zetec '98r. Objawy podobne, ale ponadto grzał się podczas jazdy (powodem był wentylator, który obracał się w niewłaściwą stronę, więc warto go sprawdzić...
tez nad tym myślałem ale silnik po swapie od razu dostał nowy komplecik rozrządu i wszystko dobrze wg. instrukcji ustawiłem (przed wymiana silnik chodził tak samo chociaż rozrząd był trochę przestawiony) ale sprawdzę to jeszcze chociaż logicznie myśląc skoro autko po odpięciu czujników zachowuje się prawie idealnie to chyba można wykluczyć mechaniczne...
diagnoza to tylko kody błędów ,parametrów bieżących brak ,za stary grat Sterownik to EEC IV 93BB-12A650-AC A skąd, parametry są, na dwupinowym złączu tym koło trzypinowego, elegancko tam wszytko widać, i obroty, i temperaturę, i przepływ powietrza. Zobacz czy nie oblazły z izolacji kable idące do czujnika, zmierz czy nie ma zwarcia na wtyczce co idzie...
Siema. Dzięki. Przekonuje mnie 1 i 3 podpowiedz dotycząca układu paliwowego ale przed chwilą gadałem z angielskim menadżerem mechaników w Mazda UK i powiedział że to może być dopływ powietrza, czujnik temperatury powietrza lub inny sensor kontrolujący dopływ powietrza naprawa może mnie wynieść nawet 500 funtów sam znam się na tym ale nie mam żadnych...
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
Kolego ok 1500 nie bedzie mial ale nie wiele mniej a zreszta mniejsza o to na razie wogóle nie podnosi obrotów ja to jeszcze dam rade ale mlodsza siostra dla niej jako poczatkujacy kierowca to spory problem. Czujnikiem cisnienia od wspomagania wogule sie nie interesowalem wspomoganie chodzi idealnie nie dostałem jednoznacznych wskazowek wiec sprubóje...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Wybaczcie Panowie, nie omieszkam jednak wcisnac swoje piec groszy, bez glupiej pyszalkowatosci bo ja tu smarkacz jestem. Ktos zadaje pytanie i dostaje sto milionow odpowiedzi z opisem usterek ktore kiedys komus wypadly. Jak dla mnie jest pare constansow w problemie Kolegi, ECU nie rozmawia z DIAGIEM bo nie ma na to ochoty po tym jak specjalista od gazu...
witam, mam problem, z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. mianowicie przy niższych obrotach http://img143.imageshack.us/img143/2808/... wyczyściłem dokładnie przed założeniem nowego. jaki mogła mieć ona skutek? Pisownia p. 8.2 popraw post bo do kosza. manta
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć, odłączany akumulator i nic, problem pozostaje....
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
Wiem czytać najpierw tematy już istniejące ale nie znalazłem (niestety) podobnego. Objawy: -trzeba czasem długo kręcić żeby odpalił -potrafi zgasnąć nagle (na wolnych, podczas jazdy, praktycznie w dowolnej chwili) -czasami podczas jazdy pali jak na ubogiej mieszance albo na 2-3 cylindrach -czasem obrotościomierz przestaje działać i wtedy lepiej silnik...
A podmień czujnik temperatury . Na początek wystarczy odpiąć. W zetec'ach jest przy obudowie termostatu. Diagnostyka komputerowa coś pokazała? Jest kod 11 czy może 99.
Podłączyłem już wszystkie czujniki oprócz sondy lambda. Mam w związku z tym pytanie - co się stanie jeśli nie podłączę rezystora wstępnego ogrzewania sondy lambda? Wiem, że wtedy sonda dłużej będzie uzyskiwała temperaturę pracy, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki na pracę silnika po rozgrzaniu? Na razie podłączam tylko czujnik sondy lambda,...
Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi. Ktoś zaproponował bym zrobił zdjęcie tego czegoś - ok wykonam jeszcze dziś i wstawię. Ktoś pyta o temperaturę...więc konkrety są takie. Auto sprowadziłem wiosną i wiele się narobiłem przy wężach i czujnikach po niechluju zza Odry (tak tak). Dla próby (szczelności i ogólnej) układu wlałem wodę. Pomęczyłem auto po pagórkach...
Bonus, pierniczysz jak by ci ktoś kręcenie wora koparką zrobił. trzeba obejść tą złączkę od tego czujnika lutując ją na stałe,] Po co? też czujnik temperatury cieczy w dolocie yyyy, co takiego??? , albo jak masz przepływomierz A widziałeś kiedy Zeteca bez przepływomierza? może silniczek krokowy A widziałeś go kiedy w escorcie? Dpamiętaj że po naprawach...
Witam wszystkich. Moje auto to Ford Mondeo MK2, silnik 1.8 ZETEC 16V, 85kW, 1997r. Problemem jest u mnie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Pokazuje, że płyn ma zbyt niską temperaturę. Zlokalizowałem czujnik temperatury nad termostatem. Czujnik ma rezystancję 50kOhm - pomiar na zimnym silniku przy temperaturze zewnętrznej około +5*C. Czy ktoś z...
Witam miło wszystkich. "Podłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej do zestawu wskaźników Posiadam Forda Escorta 1600 16V rok produkcji 1998 "Bolero2" według opisu w książce Ford Escort i Orion w obudowie termostatu znajdują się dwa czujniki:patrząc z góry -czujnik temperatury cieczy chłodzącej systemu wtryskowo-zakłonowego a drugi w dolnej części...
zetec temperatura czujnik zetec czujniki zetec temperatura
zrobić czujnik poziomu cieczy końcówka 6230i laguna katalizator
klimatyzator whirlpool klimatyzator whirlpool
Oznaczenie płukania w pralkach Beko i innych Radio Dacia Duster nie łapie stacji - przyczyny i rozwiązania