Czjnik położenia wału korbowego b.ważny czujnik.I on jest przyczną twoich kłopotów. Zmieniając skrzynię powinieneś sobie zdawać sprawę że koło zamachwe jest b.ważnym czynnikiem który współpracuje czujnikiem wału ponieważ na kole są powinne być coś w rodzaju otworów i czujnik powinien to czytać a ty powinieneś to widzieć na ocyloskopie lub multimetrze....
Moj connect jest w Pollsce czy moze ktos sie podejmie sprawdzenia i ewentualnej naprawy sterownika?? Prosze o odpowiedz pozdrawiam
Witam. Czy istnieje możliwość aby przy sprawnych świecach i przewodach przyczyną braku iskry na jednym cylindrze jest coś innego niż cewka zapłonowa? Autko to ford 1.4 zetec.
Zamykam temat, pozdrawiam
Immo sparowane???
Dziękuję za porady. Uszkodzony komp. silnika
EDIS ma zasilanie?
na 2000
Pytanie czy nie ma iskry wcale czy na którejś parze tj 1-4 lub 2-3 cylinder. Na dwóch cylindrach odpali ale bardzo opornie.
Mam pytanie o ten schemat na necie jak mozna go odnalezc??? Mam identyczny problem z 1.8 zetec ta sama hiostoria brak iskry. Jak ten schemat znalezc do sprawdzenia cewki -znaczy polaczen cewki ze sterownikeim itd. Prosze o pomoc.Z gory dzieki
Witam wszystkich. Mam problem z moim escortem.Kilka dni temu ( rano ) nie chciał zapalić. Rozrusznik nie kręcił, nie było iskry i nie było słychać pompy. Cewka sprawdzona ok. Po zdjęciu plastiku z przekaźnika( skrzynka bezpieczników- w tym modelu ma kolor żółty) dotykając palcem blaszek rozrusznik kręcił ale ani iskry dalej nie było ani pompy nie było...
Witam. Tak szukam informacji dotyczących dławienia i może coś pomogę. Przerabiam to w mojej Foczce MKI 1,6 16V po po raz drugi. Pierwszym razem koszt naprawy okazał się sporym wydatkiem gdyż silnik zaczął mi nie równo chodzić. Pomyślałem cewka :) Kupiłem cewkę (zamiennik nie polecam !!!!) Kable BOSH i świece oryginalne. Zamontowałem , poszedłem odpalić...
zobacz czy masz iskre, czy slychac pompke paiwa przy kreceniu rozrusznikiem, pracy wtryskiwaczy niestety nie sprawdzisz sam:(. Jesli nie ma iskry i i pompki to podejrzewam czujnik polozenia walu korbowego. Jesli jest iskra a nie ma pompki pewnie skrzynka bezpiecznikow padla
Witam. Mam takie autko Ford Mondeo 1997 rok 1.8 benzyna zetec sterownik silnika eec-V . Potrzebuję schematu / rozpiske wyprowadzeń tego sterownika . Problem jest mój następujący . Po kluczu kontrolka immo gaśnie , ale autko nie pali . Nie działa rozrusznik ani nie ma iskry . Błędów niestety nie ma po podpięciu pod komputer . Wygląda na objaw uszkodzonego...
witam escort 1.8 16v zetec lpg 98r zmieniałem stacyjke plusem od kostki zwarłem do stacyjki poczym zapalił jeszcze pare razy ale na wolnych gasł i sie zapalał dosc intensywnie aku jakby rozładowany palił tylko z popychu ale na krutko i tylko na wysokich obrotach objawy jakby niebylo ładowania sprawdziłem instalacje pruba niereaguje rozrusznik ,przepatrzylem...
- brak iskry na świecach (po wymianie modułu na nowy bez różnicy) - rozrusznik nie kręci ( jest sprawny bo kreci na krótko ) - był podłączony alarm pod instalacje ( ale poprzedni właściciel coś musiał namieszać bo wiele kabelków jest rozłączonych ) nie wiem czy jedno może mieć powiązanie jedno z drugim czy może wina komputera
Witam. Mam fiestę z silnikiem 1,25 (zetec),otatnio padł w niej komputer -okazało się że po wymianie szyby (około rok temu), nie było szczelności i woda dostała się do komputera wypalając kawałek płytki, a konkretnie wyjście sterowania cewką pin 26 i 52. Próba naprawy nie przyniosła pozytywnych efektów, brak w dalszym ciągu iskry ( nie wychodzi też żaden...
Witam. Mondeo znów prawidłowo pali na BP i LPG. Głupio mi z powodu tego, że nie mam nawet podstawowej wiedzy dot. pracy silnika. Pomógł mi młodszy kolega co ma praktyki u elektryka samoch. Jeśli jest iskra na świecach to czujnika położenia wału nie potrzeba sprawdzać. 1. Problem tkwił w zalanych świecach 1 i 4 !!!! Jak mi wtedy zabrakło benzyny to mu...
Ale o którą głowicę Tobie chodzi ?. Tą starą czy tą już wymienioną ? tej wymienionej nikt mi nie przeglądał, jeszcze tamten co mi robił wymianę części to tylko wymienił i nie mam narazie czasu do niego podjechać, ale wkońcu to zrobie, a ten drugi elektro-mechanik tylko zauważył, że świeca iskry nie ma. Więc pojechał, kupił nową, wymienił i wziął 40...
Do mnie musisz trochę prościej pisać :D nie znam się na elektronice kompletnie, chociaż Jestem mechanikiem z zawodu (ale od wymiany drążków rozrządów itd.) to elektryki się nigdy nie łapałem. A więc opisze ci to po mojemu zaczynając od cewki do jej podstawy również jest przykręcony jakiś mod ulik idąc dalej wiązka z kablami rozchodzi się jedna cześć...
Witam wszystkich serdecznie i dziękuję za zainteresowanie tematem. Nie było mnie przez pewien okres czasu na forum z uwagi na to ,że nie miałem czasu dokonać sprawdzeń. Dzisiaj jednak tego dokonałem. Byłem w zakładzie serwisowym i sprawdzono mi cewkę - okazało się ,że jest ona sprawna. Wobec powyższego dokonałem pomiaru napięcia dochodzącego do cewki...
ad1. Co do wymiany świec to możesz się jeszcze wstrzymać bo są jeszcze młode a jak będziesz już wymieniał to każdy będzie zachwalał to czym handluje lub to co fabrycznie zakładają , ja się na tym przjechałem bo mam audi 100 i producent upiera się na świece boscha które kupiłem i autko cienko chodziło jakby nie paliło na jeden gar , a po podjęciu decyzji...
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
Witam! Mam problem ze swoim Fordem. Na gazie jest wszystko ok. Na benzynie po odpaleniu zimnego (po calej nocy) odpala i schodzi z obrotow i zgasnie. Po drugim odpaleniu trzyma obroty w normie. Dodanie gazu daje efekt jakby nie dzialal jeden cylinder, tak jakby nie bylo iskry na jednym cylindrze lub uwalony bylby przewod. Tak najlatwiej moge opisac...
oczywiście
Mam głupie pytanie do autora-iskra jest?
Napewno miał. Pierwszy krok to trzeba podiagnozować auto a później posprawdzać podstawy czyli czego brakuje. Paliwa czy iskry,czy tez wszystkiego. Czy mamy zezwolenie od immobilizera itd. Czy mechanicznie wszystko ok.
Ciśnienie sprężania,sprawdzenie czy jest iskra na zalewanym cylindrze ,sprawdzenie instalacji wtryskiwaczy.
Może sprawdź wtryskiwacze, mogą lać. Ostatnio ze znajomym mieliśmy Fusion z silnikiem zetec gdzie na jednym cylindrze nie było iskry, ale multimetrem nie szło wykryć uszkodzenia cewki. Oporność była ok. Dodam, że drugi cylinder zasilany z tego samego uzwojenia działał prawidłowo. tyle, że wtedy ten jeden cylinder wogóle nie pracował.
ale jakby prądu brak na świecach? Już jadę do Lublina sprawdzić czy masz iskrę podczas kręcenia. Czekaj na mnie.
Próbowałeś wykręcić świece i wygrzać nad kuchenką lub opalarką? Który rok mondeo? Duratec czy zetec?
Czy po zatrzymaniu sprawdzałeś iskrę na świecy i czy podaje paliwo?
napewno nie pompa :) pawel ja mysle ze powinienes sprawdzic na poczatek kable wysokiego napiecia=>swiece=>cewke lub co tam jest odpowiedzialne za wytwazanie iskry,wedlug mnie to problem elektryczny a nie mechaniczny :)
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Silnik to 1.6 16 V ZETEC.Cisnienie sprawdzalem ze 3 razy na wszystkich cylindrach i jest ok.Iskra tez jest idealna na wszystkich swiecach
co masz a czego nie ? iskra otwarcie wtrysku? sprawdz jak wyzej czujnik temp i zasilanie na ster
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
jak natrafisz na ta dzure z obrotam sprawdz czy iskra jest albo brak paliwa nie ma cudow
W czasie jak autko nie odpala to kręci rozrusznik? Ile masz paliwa w zbiorniku? Jak dłuższy czas jeździłeś na oparach paliwa to możliwe że pompa paliwa się uszkodziła. Pompa paliwa jakie daje ciśnienie? Czy iskra jest w momencie nie odpalanie?
W aucie paliwo czy gaz/benzyna. Sprawc iskrę na świecach oraz czy pompka paliwa w baku działa, najlepiej sprawdz czy jest podawane na nią zasilnie 12V w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Powodem całego tego zamieszania okazały się świece i przewody. Oczywiście pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem świece i przewody nawet zamieniałem miejscami. Iskra była jak powinna a jednak nie taka jak sobie życzył silnik. Normalnie zrobiły mnie w banbuko.
OK, problem się wyjaśnił. Po podpięciu do kompa wywalił błąd na 4 cylindrze :idea: Okazało się, że świeca choć wizualnie dawała iskrę, było to niewystarczające. Szybka zmiana świec i silnik chodzi jak zegarek :) :D Dzięki za wszystkie pomysły :)
Witam, Miałem podobny problem z escortem 1.8 16v zetec. Auto było zmulone,dużo paliło czasem było słychać puknięcie w kolektor sący i nierównomiernie przyspieszało. Zostawiłem sporo kasy u wielu magików i nie pomogło :(. Znalazłem rozwiązanie problemu . Sprawdź czy na świecach na porcelance (część na którą nachodzi przewód zapłonowy) nie występują czarne...
Witam forumowicze! Czemu od razu wymieniać rozrusznik, a jak nie umiecie czytać postów to nie piszcie bzdur. Proszę przeczytać dodatek Blazeja. Covboy1974 1: sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na start pojawia się napięcie na cienkim przewodzie na automacie w starterze, 2: sprawdź iskrę, 3: sprawdź czy wtryski pracują. Miłej zabawy. Pozdrawiam!
paliwo które przez nie przepływa chłodzi wtryskiwacze Bzdura 1000 lecia za którą powinieneś dostać ostrzeżenie. Jedyny znany mi system wtrysku wielopunktowego, gdzie rzeczywiście paliwo chłodziło wtryskiwacze to systemy EEC IV i V w silnikach Zetec. Wtryskiwacze tam są rzeczywiście omywane paliwem.
Mam forda eskorta 1.8 z 95.roku od pewnego czasu odpala dopiero po trzecim razie.Po pierwszym przekręceniu kluczykiem nawet nie daje oznaków zycia,po drugim zaskoczy i gasnie,dopiero za trzecim razem zapali i z poczaątku nierówno pracuje a pózniej jest wszystko w porządku.Następnie jak się zagrzeje to wcale nie chce zapalić.Iskra na świecach jest ,ciśnienie...
najprawdopodobnie jest uszkodzona cewka bo iskra jest tylko na 2 i 3 cylindrze zlom mi sie straszny trafil najpierw sterownik a teraz cewka padla albo byla padnieta od samego poczatku
gdyby nie to że platyny to należało by wymienić a tak... no ewentualnie można by sprawdzić ale raczej nie ma sensu. w tym tygodniu dwa razy wymieniałem nowe świece na nowe dla dwóch klientów (świece NGK) po przejechaniu paru kilometrów iskra gineła, po zmianie na championa nie ma problemu chyba powiedzenie świece boscha wrzuć do kosza zacznie obowiązywać...
Ale czy to na pewno świece? Martwi mnie to, że nie przychodzi mi iskra z jednego kabla, podmieniałem kable ze sobą i dzieje się to samo więc to nie wina kabli, a cewka nówka. PS. (Do Motronic) Diagnozowane ELM327 scantool i scanmaster niestety. A czemu do gaziarza?
Witam mam problem z pracą silnika w Mondeo 1,8 zetec benzyna +gaz, a mianowicie przy zimnym silniku sprawia wrażenie jakby pracował on na trzech cylindrach (iskra jest na wszysykich) nie podnosi sobie obrotów tylko odrazu ustawia je na ok 800obr/min z tendencją do ich zaniżania, po przełaczeniu na gaz odrazu dochodzi do detonacji w dolocie i wybicu...
zetec zimny zetec gasnąć blokady zetec
demontaż sterownik alpine zwarcie osłony przekaźników
bateria parkside kabel brake radio
Kod P1693 w Ford Custom - Obwód ładowania turbo Jak rozpoznać wyjścia w obudowie TO-3?