0,15 0,30 Na zimnym
Zacząłbym właśnie od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy i temperatury zasysanego powietrza.Jeśli któryś z nich będzie uwalony to silnik dostaje nie takie dawki paliwa i może gasnąć.
http://ford.sklep.pl/pl/product/view?id=... gasnie na benzynie, i na gazie. krokowiec jest! jak zimny ma muła...
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
witam .sprawdz czujnik temperatury -wypnij wtyczkę czujnika i zapal silnik ,ma byc zimny .znajduje się na obudowie termostatu ,na górze.pozdrawiam
Cos mi się pomyliło przepraszam!
tak na kompie byłem już 3 razy ale nic nie znalezli
w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
A może tak regulacje luzu zaworowego by zrobić, na pewno nie zaszkodzi.
Jak brak błedów to się patrzy na parametry, i taki jeden o nazwie "obciązenie CLV".
A rozdzielacz zapłonu?
rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
Sprawdź jaką temperature silnika widzi sterownik (szczególnie przy zimnym)
Witam mam problem z pracą silnika w Mondeo 1,8 zetec benzyna +gaz, a mianowicie przy zimnym silniku sprawia wrażenie jakby pracował on na trzech cylindrach (iskra jest na wszysykich) nie podnosi sobie obrotów tylko odrazu ustawia je na ok 800obr/min z tendencją do ich zaniżania, po przełaczeniu na gaz odrazu dochodzi do detonacji w dolocie i wybicu...
Wraz z nagrzewaniem silnika poszerzają się gniazda w głowicy, co może powodować przedmuchy na zaworach, no i mieszanka jest stosunkowo uboższa niż na zimnym silniku.
Tak. To typowe w tym przypadku.
Witam. Mam problem z moim focusem na silniku zetec 1.8. Jak jest zimny i się go odpali (szczegółnie teraz - w okresie zimowym) od razu wskakuje na obroty 1500 1600 bez ruszania pedału gazu. Słychać jak klepią zawory. Następnie obroty bardzo się wachają - silnik chodzi bardzo nieregularnie - od 1600 do 900 (nadal bez dotykania pedału gazu). Najgorsze...
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Witam Mó mondek to rocznik 93 , 1.6 Zetec. Oporność czujnika przy zimnym silniku wunosi około 37kohm. Moim zdaniem wymień ten czujnik , ale musi być na taki sam (jeśli wcześniej wszystko było w porządku z odpalaniem) Taka wartość oporności w moim samochodzie jest przy ciepłym silniku , więc może to być przyczyną problemów z odpaleniem. Pozdrawiam
Pompa paliwa to taki maly silniczek elektryczny, więc różne cuda może powodować, mimo wszystko sugerowałbym wymianę, zwlaszcza że większe ciśnienie paliwa jest potrzebne gdy silnik jest zimny.
16V ale nie zetec
tu chodzi o zimne luty samej skrzynki nie poszczególnych elementów.
Witam. Muszękupić reduktor gazu do forda silnik zetec pojemność 1,6 16V. Instalacja założona 6lat temu i stary reduktor już nie daje gazu jak silnik jest zimny. Stary reduktor mam firmy romano. Auto pali 8 d0 10 litrów gazu.
mam taki problem jak zdiagnozowac mondeo zetec 1.6 16V.to jest chyba EEC4?problem jest taki ze na zimnym silniku trudno jest go uruchomic odpali dopiero wtedy jak doda sie gazu i lubi zgasnac.dopiero jak sie nagrzeje wszystko jest ok i nie gasnie.o ile sie nie myle to trafil mi sie ten co niema kodow blyskowych ani diagnostyki PWM.pod kierownica jest...
Wszystkie możliwe pruby robiłem nawet wymieniłem świece iprzewody.Swiece po wykręceniu i te stare i te nowe są trochę zakopcone to by wyglądało jak by się zalewał ale jak silnik pracuje to równo i nic ne wskazuje na to że go zalewa.Jedyny problem to tylko z tym zapalaniem,czy ciepły czy zimny to ten sam problem.
witam na dowlandzie zamiesciłem schemat dla Ciebie, pozdrawiam i życze zimnego dmuchu:) Dodano po 1 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... tutaj jest ten plik
A ty chcesz, żeby ciepłe powietrze było już od momentu uruchomienia silnika? Nie da się. A w fordzie jest to jakoś tak zrobione, że z centralnej kratki zawsze leci chłodniejsze, jeśli nie zimne.
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
Problem z Escortem 1.6 16V 96r. polega na duzym spalaniu (około 14l) i zabuzonej pracy gdy jest zimny, obroty wariują spadają, skaczą, gasnie i nie pali odrazu. Wymienilem filtr powietrza, przeczyscilem swiece i zmniejszylem na nich odległość , brak poprawy, pomóżcie.
Witam wszystkich posiadam forda mondeo 98 rok 1.8 16V Zetec z sekwencyjną instalacją gazową. Podczas rozpalania samochodu gdy jest zimny na benzynie obroty faluja od 5000 tys do 15000 gdy sie rozgrzeje wszystko jest ok. Samochód zarówno na gazie jak i benzynie zachowuje się tak samo. Wymienione były świece oraz przewody wysokiego napięcia. Przebieg...
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
Moja Fiestka bardzo dławi się na zimnym silniku ; mechanik wyczyścił wtryski za 500 zł i dalej jest to samo pozdrawiam
Mam ciągle problem z Escortem 1.6 16V Zetec z 96 roku następujący: przy zimnym silniku jak zaraz wyjadę w trasę wrzucając na luz nagle z ok. 2200 obr spada na 500 i poniżej po czym gaśnie zaświecają się kontrolki od akumulatora i oleju jednocześnie przestają działać hamulce, ręczny i kierownica!!! Dopiero po ekspresowym wyłączeniu stacyjki i odpaleniu...
Mam kolege który ma dokladnie taki sam problem po prawie roku eksperymentów wymianie lub podmianie wszystkich mozliwych czujników itp . okazało sie ze to tzw syndrom zaworowy baardzo słynny w silnikach zetec forda . jedyna rada to nowe popychacze i rzetelna regeneracja głowicy
Moj samochód to focus 1.6 16V 99. Po wymianie pompy nalałem płynu bez odpowietrzania. Wybiło trochę płynu po krótkiej jeździe około 3km. Spuściłem go nalałem jeszcze raz zgodnie z instrukcja. Ale mam wrażenie ze mało go tam weszło. Chociaż dużo więcej niż na początku bez odpowietrzenia. Teraz efekt jest taki że po odcinku 7km wąż do chłodnicy od strony...
nie wybylem tylko poprostu zaprowadzilem samochod do mechanika i zalozyl mi instalacje z lubryfikacja. wszystko jest oki nawet nie widze straty mocy:) po nocy jednak zimny silnik mi gasnie po odpaleniu musze chyba podjechac do niego na jakas regulacje.
Witam. Miałem napisać że problem zniknął jednak kilka dni temu ponownie ten sam błąd. Od tego czasu robiłem tylko sprzęgło. Przejechalem ok 2000 km po mieście. Auto nie jest słabsze i nie pali więcej. zdarzyło mi się tylko z 2 razy że przy dojechaniu do skrzyżowania na 2 biegu po wciśnieciu sprzęgła silnik zszedł za nisko z obrotami i zgasł. Absolutnie...
Przelutuj dokładnie góre skrzynki gdzie masz przekaźniki. Tak jak pisałem gdzieś jeszcze masz zimny lut. To jest robota jak sie ma wprawe na półtorej godzinki ;) na początku mi zeszło z tym ok 4.
Ja u siebie w kielcach znalazłem zakład zakładający instalacje BRC, powiedzieli mi tam 100zł za orginalny BRC zestaw regeneracyjny do parownika. Tylko muszę czekać do piątku bo im brakło dziś. Ja wole dołożyć 40zł i mieć pewne części. 90zł kosztują w pewnym zakładzie tu na miejscu... ale oni mi powiedzieli żebym z tą instalacją nic nie robił. Bo mówią,...
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Panowie odświeżę temat.Po wejściu w testy zegarów pokazuje temp.-12 *C przy zimnym silniku i temp otoczenia 6*C .Po uruchomieniu silnika temp stopniowo wzrasta aż osiągnie 90-97*C.Po wypięciu czujnika temp w ukrytym menu 200*C .Drożę temat,bo na zimnym silniku po odpaleniu dławi się,muszę ruszać na półsprzęgle żeby nie zgasł.Po nagrzaniu jest OK.Na...
Silnik to 1.6 16V zetec-e z katalizatorem Czy mozna domowym sposobem sprawdzic ten czujnik??
Silnik 1,6 16v Zetec czujniktemperatury (przekazujący info do komputera) wymieniłem, bo znajomy elektromechanik sugerował, że przez to może szarpać na zimnym, nie informując komputera, że silnik jest jeszcze zimny. Wyłączałem centralke gazu, poprawy żadnej. EDIT: dodam, że jeżdzę z odłączonym czujnikiem przyspieszenia. Zauważam także, nasłuchując pracy...
Witam mam problem z mondeo mkII 1997 rok zetec 1.8 manual a mianowicie problem jest z IV biegiem tak samo na cieplym jak i na zimnym silniku jak wrzucam IV z III wtedy ciezko wchodzi trzeba uzyc wiekszej siły ale czasami zdarzy sie ze wejdzie lekko jesli redukuje z V na IV problemu nie ma i IV wchodzi bez problemu olej ostatnio sprawdzalem oleju brakowalo...
Dzięki za odpowiedź. Wiem ,że nie można dolewać zimnej wody do gorącego układu chłodzenia i nigdy tego nie robię.dziś nie było żadnych wycieków . Więc co? Sam jużnie wiem. Proszę jeszcze o sugestie. Pozdrawiam.
Witam. W silniku Zetec, (który zresztą uważam go za bardzo udaną konstrukcję), jest gumowy przewód doprowadzający powietrze do czujnika zimnego powietrza. Jak spojrzysz w góry na blok silnika to zobaczysz gumowa rurkę około 1 cm średnicy. Prowadzi za silnik, pod krokowca. Często jest nieszczelna lub pęknięta przy kroćcu dolotowym. Ona powoduje podanie...
Wydaje mi sie ze masz przedmuch na uszczelce do ktoregos z cylindrow (przeciek tylko pomiedzy cylindrem a kanalem chlodzacym) powiedz mi czy jak odkrecisz korek od zbiornuczka wyrownawczego i odpalisz silnik to nadmiarem wraca sam plyn czy pojawiaja sie bombelki. ( sprobuj na zimnym silniku ew na cieplym ale uwazaj zeby sie nie poparzyc przy odkrecaniu
Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.
Witam wszystkich forumowiczów taki mam problem z Fordem Mondeo MK2 18 Zetec przed założeniem instalacji gazowej kme na benzynie jeździł jak strzała odpalał bez problemu Nie szarpał wszystko było OK po założeniu wyżej wymienionej instalacji jest taki problem że po zapaleniu na benzynie szarpie i nie można jechać wyskakuje błąd zbyt bogata mieszanka w...
witam mam duży problem z fordem mondeo z 1996 r motor 1.8 16V + fabryczny gaz zetec odpala na dotyk ale w trakcie jazdy na luzie np.przy dojeżdżaniu do skrzyżowania spadają obroty i czasem gaśnie bez znaczenia czy czy motor jest zimny czy ciepły czasami gdy chodzi na wolnych obrotach to są momenty że nagle też zaczynają skakać obroty od 300 do 900 i...
Sprawdz czujnik temperatury Dodano po 11 Kolego podstawa to narzedzia internet , termometr z okna i miernik uniwersalny od ruskich i troszke intelektu no i zimny browar .odpal zimnego sprzeta i sprawdz na postoju jak temperatura rosnie na zegarze i w zbiorniku wyruwnawczym dowiesz sie czy to termostat czy elektryka jak elektryka sprawdz przewody czy...
Znalazłem przyczyne duszenia sie na zimnym silniku tego. chwilowo do sprawdzenia podpiąłem rezystor 40 k w miejsce czujnika i zapalił bez problemów i najwazniejsze nie kaszle na zimnym . Czujni zamontowany w temp 20 st pokazuje 21 k.Mam teraz 100 proc. pewnosci ze czujnk do wymiany. Dzieki zamykam temat
Przejade się do Elbląga bo z rankingu z http://www.fordclubpolska.org/fordclub/r... wynika, że jest solidniejszy niz w Gdyni :) A co do kwestji świec i przewodów to jednak najpierw wymienie bo od 5lat nic nie było tam robione ze świecami (rocznik 2000). Co do tego czy chodzi nie równo na wolnych obrotach to nie...jest wszystko ok,ale jak przy...
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Ford Mondeo '97 ZETEC-E 1,6 ECC-V (benzyna) Mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego >=2000obr/min zarówno na gorącym jak i zimnym silniku Sprawdziłem niemal wszystko, tzn: -przepływomierz (po odłaczeniu silnik chodzi nierówno z tendencją do gaśnięcia - założyłem inny, bez róznicy w działaniu silnika) -szczelność układu powietrznego (po zatkaniu...
Sprawdźcie sobie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Zalecana wymiana chyba co 50tyś km Oraz czy lewego powietrza nie łapie na wężykach również Trójnik pod cewką Można również wyje.. ERG. (ZAŚLEPIANIE zaworu recyrkulacji spalin EGR w silniku) http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzi...
Witajcie Panowie i Panie, mam problem z Focusem MK1 - przy wysprzęglaniu samochód gaśnie, na komputerze zero błędów, wcześniej występował błąd czujnika położenia przepustnicy i samochód przerywał podczas jazdy jednostajnej ze stałą prędkością jednak po jego wymianie problem ustąpił (po rozebraniu czujnika okazała się wytarta ścieżka na taśmie), pozostał...
Ford po odpaleniu ma jakieś 1500 obr/min. Po zejściu ze ssania jakieś 1100 jeśli gwałtownie dodam mu gazu to przygasa, potrafi zgasnąć, trzeba leciutko dodać gazu, po zejsciu ze ssania ma rowne obroty(na zimnym)czytałem gdzieś, że to może być tak zwany silnik krokowy, jest on na dwa piny, prawda? Ktoś gdzieś napisał, że można go odłączyć z wtyczki i...
Witam. Kupiłem niedawno pumę 1,4 16V ZETEC-S 98r 100k przebiegu, jeszcze ciepła a już same z nią problemy. Auto jak jest zimne to bardzo ciężko zapala, trzeba kręcić praktycznie do wyczerpania akumulatora wtedy może zaskoczy a może nie. Dodatkowo jak już odpali pływają obroty, Na zimnym kiedy są podwyższone nie jest to tak odczuwalne, dopiero jak się...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy na ciepłym silniku. W momencie gdy odpalę samochód i silnik jest zimny to faktycznie czuć te 90 koni, natomiast po 10-15 minutach jazdy gdy się już nagrzeje to aby ruszyć z miejsca muszę wpierw wcisnąć gaz do oporu i poczekać aż wskoczy na około 2000obr. a następnie sprzęgło pomału...
silnik zetek 1.6 16v odpala zimny utrzymuje obroty około 1500 po 15-20 sekundach zaczyna szarpać i gaśnie (przy szarpaniu brak reakcji na gaz,)jak próbuje uruchomić zaraz po zgaśnięciu to silnik kręci jakby nie miał kompresji !!!!!? po odczekaniu około 20 sekund odpala od jednego obrotu.. po złapaniu temperatury na oko około 20-30stopni wszystko jest...
witam serdecznie mam problem ze swoim mundi od jakiegoś czasu gdy odpalam samochód i chce jechać mundi zachowuje się jak by coś go trzymało z tyłu zero mocy na 1,2,3 biegu podczas wyprzedzania dusi się strasznie strach wyprzedzać i to jak silnik jest ciepły lub zimny i jeszcze nim strasznie przy tym telepie jak by ktoś coś wiedział o tych przyczynach...
Mam problem z moim Escortem. Po pierwsze na wolnych obrotach po nagrzaniu falują obroty lecz nie gaśnie. Dopiero po nagrzaniu, jak jest zimny jest ok. Po odpięciu przepływomierza powietrza silnik pracuje normalnie. Ponadto wydaje mi się że dużo spala benzyny o wiele za dużo jak dla mnie. Jak przygazuje na postoju silnik osiąga 4000 tys obr i więcerj...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Zamknięty termostat w pewnym momencie spowoduje powstanie korków pary w układzie. Wcale temperatura nie musi przekroczyć max. Prosta recepta. Odpal silnik (zimny) na wolnych obrotach i obserwuj temperatury poszczególnych elementów układu chłodzenia. Ja to robie termometrem bezdotykowym, można i ręką, byle ostrożnie. Najpierw ma zagrać obie rurki od...
odkręć silniczek , podepnij do niego wtyczkę , załącz zapłon i otwórz przepustnicę - powinien na chwilę poruszyć iglicą ( czasami niby pracuje ale sie zacina - nie domyka się - i to jest przyczyna wysokich obrotów ponieważ podaje za dużo powietrza). Sprawdż przepustnicę czy się całkowicie domyka. Jesli to nie pomoże możesz myleć o ECU, ale jak ono padnie...
A podmień czujnik temperatury . Na początek wystarczy odpiąć. W zetec'ach jest przy obudowie termostatu. Diagnostyka komputerowa coś pokazała? Jest kod 11 czy może 99.
Witam mam taki mały problemik zapala mi sie kontrolka smarowania silnika silnik jest raczej nagrzany ciężko to powiedzieć bo raz sie pali na nagrzanym innym razem sie pali na zimnym dolałem trochę oleju do silnika i kontrolka zgasła lecz po 3 minutach pracy silnika zapaliła sie i paliła tak na pół gwizdka czy może być to czujnik ciśnienia oleju i z...
Dołączam się do tematu. Właśnie przed chwilą wymieniałem w focusie mk1 1,6 16V zetec s termostat bo silnik się nie dogrzewał. Po wymianie silnik nadal nie dogrzewa się i zauważyłem to co u kolegi RAFAŁ D, że wąż od strony aku robi się gorący, chłodnica nagrzewa się,a wąż za termostatem jest cały czas zimny, a silnik nie chce osiągnąć temperatury włączenia...
Kupiłem samochód wczoraj,w drodze do domu zauważyłem że silnik się nie dogrzewa, a obroty są powyżej 1200 obr. i ma trochę mało mocy jak na 2l(szczególnie przy niskich obrotach).Rano po dokładniejszym obejrzeniu samochodu zauważyłem,że wentylatory chłodzące się nie wyłączają-nawet przy zimnym silniku.Nie wiem jaką mam klimatyzację(załącza się ją przyciskając...
To dzięki, znam kogoś z Wds/Ids'em. W Aso pewnie nie tanio. Ciekawe, że silnik odpala od kopa, nie ważne czy zimny, czy ciepły. Obroty nie falują i auto płynnie przyśpiesza. Po wymianie czujnika będę opisywał co się dzieje z obrotomierzem. Auto jest teścia, nie mam stałego dostępu do niego. osobiście mam Fiestę MK5 z silnikiem Zetec 1,25. I powiem Ci...
Nitro ? Nie wiesz co piszesz. Do montażu systemu wtrysku podtlenku azotu trzeba przystosować samochód - między innymi potrzebne są zimniejsze świece i przestawiony zapłon, do tego nie nadaje się to do każdego silnika... nawet przy dyszy 25KM. I jest to drogie, jeśli nie wie się, co się robi...
Niestety odpowiedniego potencjometru w domu nie znalazłem, ale podpiąłem do wtyczki czujnika temp cieczy czujnik temp powietrza (z tego co czytałem na necie mają jednakowe parametry) i tu moje zaskoczenie autko wkręca się bardzo dobrze, chociaż w sumie to logiczne, bo czujnik trzymam w ręce = czujnik jest zimny (silnik gorący) = ecu leje dużo więcej...
czarnej skrzyneczki nie wymienialem ale dioda immo gasnie i auto lapie za karzdym razem ilekroc sprubuje je odpalic lecz z takim warunkiem ze cofne kluczyk i odczekam chwile zeby pompka podala od nowa paliwo zdejmowalem przewod z zaworka kturym paliwo wraca do zbiornika i paliwo leci nie ma tam jakiegos urzadzenia wspomagajacego zimny rozruch auto stalo...
Dzień dobry. Najpierw opisze swój problem. Posiadam Forda Mondeo mk-2 1997 1.8 zetec-e 115KM. Dużo nim jeżdżę bo rocznie robię około 30 tys. km przy czym dokładnie co 10 tyś robię wymianę oleju i (wszystkich) filtrów. Oczywiście Ford jest zagazowany zwykłym prostym gazem typu "TOMASSETTO/MASSARETTO" (czy jak się to pisze). Po ostatniej mojej wyprawie...
Ma ktos jeszcze jakies pomysły? a jak sprawdzić te wtryski ?
Witam,założyłem nowy wątek iż na żadnym innym nie uzyskałem żadnych pomocnych mi wiadomości ponieważ zrobiłem już wszystko co dało rady tzn; -wymieniłem przewody i świece -wymieniłem cewkę -czyściłem przepustkę(przepustnice) ,regulator biegu jałowego -sprawdzałem immobilaizer,wtryski,egr,czujnik wolnych obrotów Auto nie łapie lewego powietrza.Wymieniłem...
Ford mondeo "95 1,8 16V zetec,instalacja brc-reduktor tecno(100kw),system kontroli lambda(maxi λ prod.Lecho) Problem mój polega na niestabilnych wolnych obrotach tzn.czasami jest wszystko w porządku przez kilka godzin a czasami po odpaleniu auta(bez względu czy ciepły czy zimny)auto na wolnych obrotach gaśnie.Sytuacja wygląda wtedy tak:odpalam...
Witam. Otóż autko w dniu dzisiejszym z dnia na dzień postanowiło ulec awarii a mianowicie sytuacja wygląda następująco. Auto szybko łapie temp. i często występują dziwne jej skoki... a dokładnie... po odpaleniu i przejechaniu kliku km. łapie temperaturę w stanie normalnym po czym łatwo dochodzi do maksymalnej, ale jak powiedzmy przyhamuję czy ostro...
nie wiem czy byla czyszczona przeustnica.wiem,ze czyscili silnik od biegu jalowego.ja sam wymienilem lambde,bo ta miala grzalke zwalona,czyscilem przeplywomierz powietrza i nic.jest jeszcze taki objaw,ze jak jest zimny,to sa wyzsze obroty i jest prawie ok.potem sie nagrzewa i tak w okolicy 60-70 stopni najbardziej jest czuly na bolaczki opisane powyzej.jak...
Witam, mam problem z escortem 1.6 16v zetec, problem polega na tym że nie wkręca sie powyżej 4k, odpala normalnie, ma moc ,przyspiesza na każdym biegu, tylko nie chce się wkręcić więcej niż 4k, dodam tylko że zawory dość głośno grają na zimnym silniku ale w tych silnikach to raczej normalne, proszę o jakieś sugestie co i jak sprawdzać.
Witam, Stałem się posiadaczem Escorta jak w temacie, ale autko ma pewne problemy związane z obrotami. Jak samochód jest zimny, wolne obroty falują. Znalazłem że prawdopodobnie łapie gdzieś lewe powietrze, macie Koledzy sugestie skąd, czy powoduje to coś innego ?? Da się jakoś domowym sposobem zdiagnozować ?? I chyba najważniejsze gdzie szukać... Drugi...
Witam, mam problem z moim escortem, rocznik '97, dwuletnia instalacja gazowa, 1.6 16v zetec. Mianowicie zdaża mu się, codziennie, że po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu, wchodzi na wysokie obroty, około 3000, i tak już zostaje. Zauważyłem ze pomaga zgaszenie silnika w czasie jazdy i szybkie jego odpalenie, wtedy obroty są już takie jakie powinny być...
Podaj dla silnika zimne powietrze, a nie podgrzane. Powinieneś poczuć różnicę, zwłaszcza że odparowany gaz nie potrzebuje ciepłego powietrza. Co do tego '"na gazie lepiej" to niejeden by się spierał. Dla mnie jest oczywiste, że dla "dołu silnika" z całą pewnością jest lepiej. Mniej zanieczyszczeń, olej czysty. Dla głowicy i zaworów to już nie zauważam...
Witam mam pytanie. Mój Escorcik od jakiegoś czasu jest po prostu nie do strawienia tzn. zapalam po nocy i ruszam w drogę to na zimnym silniku więcej niż 80 nie pojadę, przy najbliższym skrzyżowaniu auto schodzi do 500 obr. ale nie gaśnie i tak jakby zalewało świece i trzepie budą ( sprawdziłem i okazało się że 4 świeca jest mokra płynu nie ubywa i oleju...
Witam forumowiczów. Problem jest dość ciekawy dla potężnych mózgów. Sprawa wygląda tak... Odpalamy auto jest wszystko ok Sonda oscyluje elegancko. Autko się zagrzewa do temperatury roboczej i jest wszystko ok. Gasimy pozwalamy 10 min na ostygnięcie odpalamy i jest buba, sonda nie pracuje stoi na 0,01 V i falują obroty. Ciekawa opcja bo po odpięciu przepływki...
Mam Pytanko;D? zrobiłem właśnie podmiane silnika w moim escorcie miałem 1.4 8v włożony został 1.6 8v zetec .problem jest taki że na początku ten nowy silnik chodził bardzo nie równo tak jak by chodził na 2 lub 3 garach.Wymieniłem kable wysokiego napięcia i świece na oryginały. Poprawiło sie po wymianie tych części ale jest kolejny problem. Auto gdy...
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z Fordem Mondeo z 1999 roku silnik 1.8 16 v zetec z czawno pokrywą zaworów założona instalacja kme nevo dwuletnia od pewnego czasu silnik zaczął ciężko zapalać i szarpać na zimnym silniku na benzynie ogólnie szarpanie na wolnych obrotach silnikiem no to zacząłem wymieniać przewody wysokiego napięcia 3 cewki...
To skan z infotech z danymi dla 1,6i 16v zetec E-L1H
Witam! Jestem posiadaczem focusa rok 2000 silnik zetec-s 1.6 16v 210.000km problemy sie zaczely jakies 5000km temu, pekl kolektor wydechowy ale to sie zdarza w tych autach, mimo spawania i tak nie trzymal, wymienilem na uzywany, po tym jak zaczalem czuc spaliny w aucie zapalila sie kontrolka od silnika, czasami mocne przykopcanie z rury na biało gęsto...
Bez przesady. Na naszym rynku 5W30 to chyba wszystkie mają sporo syntetyku o ile nie podrobione - wymieniaj jak wymieniasz, to daleko do szkodliwego longlife, chyba że te wymiany są rzadziej niż co rok, to wtedy skróć do roku niezależnie od przebiegu. Co do poboru oleju-to jest nic i ja bym nie kombinował. Pytanie co zrobić jak wzrośnie mu kiedyś? Zastosuj...
dziękuję za szybkie odpowiedzi Dodano po 1 co prawda sprawdzę to dopiero jutro, ale myślę że tam właśnie będzie .jeszcze raz dziękuję Dodano po 2 mam jeszcze jedno pytanie , skoro nie euroscan,to czym można to zdiagnozować mam jeszcze diagnoskop launch x431, ale z tego co mi wiadomo to fordowskie 16 pin to nie jest obd. pozdrawiam Dodano po 2 trochę...
Witam. Autko jak w temacie. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator jest ok na drugim biegu pracuje normalnie. Rezystor szeregowy wraz z termikiem jest sprawny. Termo wyłącznik w gumowej rurze tez jest sprawny , przynajmniej tak mi się wydaje. Na wtyczce od tego termo wyłącznika są cztery przewody pierwszy...
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
Bonus, pierniczysz jak by ci ktoś kręcenie wora koparką zrobił. trzeba obejść tą złączkę od tego czujnika lutując ją na stałe,] Po co? też czujnik temperatury cieczy w dolocie yyyy, co takiego??? , albo jak masz przepływomierz A widziałeś kiedy Zeteca bez przepływomierza? może silniczek krokowy A widziałeś go kiedy w escorcie? Dpamiętaj że po naprawach...
Odkręć (na zimno) korek od zbiornika płynu chłodzącego - jest ciśnienie? Powąchaj czy nie śmierdzi spalinami.
Witam dołączę się do tematu . Mianowicie jestem posiadaczem Forda mondeo mk2 1.8 zeteck problem z autkiem polega na tym iż po wymianie świec zapłonowych autko zwariowało gaśnie podczas jazdy nie trzyma obrotów szarpie skacze jednym słowem masakra dziś miałem już tak ze na zimnym nie odpalił po wciśnięciu gazu i próbie odpalenia zapalił dałem mu 3000...
Sprawdź rozrusznik, opór może być na tulejach rozrusznika i dlatego go blokuje. Mała szansa, tam jest rozrusznik z przekładnią planetarną. W Fordach z przodu nie ma tulejki a jest łożysko igiełkowe, taki prezent do Boscha dla Forda. Nawet niezły prezent. Prawdopodobnie szczotki w rozruszniku do wymiany Wtedy nie przyciągnie zwory elektromagnesu. Nie...
zetec gasnąć zetec iskry focus zetec
czyszczenie zmywarka indesit wideodomofon otwarcie rygiel bilans elektryczny
izolowane lakierem rms451 przestrojenie
Wiązka instalacji fotela elektrycznego Mercedes W208: diagnostyka i naprawa Schemat instalacji fotela elektrycznego Mercedes W208