rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Witam. Mam problem z moim focusem na silniku zetec 1.8. Jak jest zimny i się go odpali (szczegółnie teraz - w okresie zimowym) od razu wskakuje na obroty 1500 1600 bez ruszania pedału gazu. Słychać jak klepią zawory. Następnie obroty bardzo się wachają - silnik chodzi bardzo nieregularnie - od 1600 do 900 (nadal bez dotykania pedału gazu). Najgorsze...
http://ford.sklep.pl/pl/product/view?id=... gasnie na benzynie, i na gazie. krokowiec jest! jak zimny ma muła...
kilka pytań: - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania
witam .sprawdz czujnik temperatury -wypnij wtyczkę czujnika i zapal silnik ,ma byc zimny .znajduje się na obudowie termostatu ,na górze.pozdrawiam
Witam wszystkich posiadam forda mondeo 98 rok 1.8 16V Zetec z sekwencyjną instalacją gazową. Podczas rozpalania samochodu gdy jest zimny na benzynie obroty faluja od 5000 tys do 15000 gdy sie rozgrzeje wszystko jest ok. Samochód zarówno na gazie jak i benzynie zachowuje się tak samo. Wymienione były świece oraz przewody wysokiego napięcia. Przebieg...
witam mam duży problem z fordem mondeo z 1996 r motor 1.8 16V + fabryczny gaz zetec odpala na dotyk ale w trakcie jazdy na luzie np.przy dojeżdżaniu do skrzyżowania spadają obroty i czasem gaśnie bez znaczenia czy czy motor jest zimny czy ciepły czasami gdy chodzi na wolnych obrotach to są momenty że nagle też zaczynają skakać obroty od 300 do 900 i...
Wszystkie możliwe pruby robiłem nawet wymieniłem świece iprzewody.Swiece po wykręceniu i te stare i te nowe są trochę zakopcone to by wyglądało jak by się zalewał ale jak silnik pracuje to równo i nic ne wskazuje na to że go zalewa.Jedyny problem to tylko z tym zapalaniem,czy ciepły czy zimny to ten sam problem.
Jeżeli mu trzepie cały czas na wolnych obrotach bez względu na to czy zimny czy ciepły to zgięty zawór na pewno,tylko pytanie bo nie zrozumiałem kolegi, czy jest tak cały czas czy po przegazowaniu na wolnych jest ok jak jest zimny? Jeżeli zawór zgięty to pomiar pokaże na 99% ,zawór nie będzie się domykał i kompresja mniejsza,zwłaszcza ze tam zawory...
Witam Mój problem polega na tym że gdy silni jest zimny po zdjęciu nogi z gazu od razu gaśnie natomiast gdy się nagrzeje problem znika.Byłem na diagnostyce i wykazało że są zapieczone wtryski więc zrobiłem to co kazali ale żadnej zmiany tak jak było tak jest i dodatkowo wymieniłem cewkę ,przepustnice i silniczek krokowy. Proszę o pomoc :cry:
Mam kolege który ma dokladnie taki sam problem po prawie roku eksperymentów wymianie lub podmianie wszystkich mozliwych czujników itp . okazało sie ze to tzw syndrom zaworowy baardzo słynny w silnikach zetec forda . jedyna rada to nowe popychacze i rzetelna regeneracja głowicy
Przelutuj dokładnie góre skrzynki gdzie masz przekaźniki. Tak jak pisałem gdzieś jeszcze masz zimny lut. To jest robota jak sie ma wprawe na półtorej godzinki ;) na początku mi zeszło z tym ok 4.
nie wybylem tylko poprostu zaprowadzilem samochod do mechanika i zalozyl mi instalacje z lubryfikacja. wszystko jest oki nawet nie widze straty mocy:) po nocy jednak zimny silnik mi gasnie po odpaleniu musze chyba podjechac do niego na jakas regulacje.
Sprawdz czujnik temperatury Dodano po 11 Kolego podstawa to narzedzia internet , termometr z okna i miernik uniwersalny od ruskich i troszke intelektu no i zimny browar .odpal zimnego sprzeta i sprawdz na postoju jak temperatura rosnie na zegarze i w zbiorniku wyruwnawczym dowiesz sie czy to termostat czy elektryka jak elektryka sprawdz przewody czy...
Silnik 1,6 16v Zetec czujniktemperatury (przekazujący info do komputera) wymieniłem, bo znajomy elektromechanik sugerował, że przez to może szarpać na zimnym, nie informując komputera, że silnik jest jeszcze zimny. Wyłączałem centralke gazu, poprawy żadnej. EDIT: dodam, że jeżdzę z odłączonym czujnikiem przyspieszenia. Zauważam także, nasłuchując pracy...
Ja u siebie w kielcach znalazłem zakład zakładający instalacje BRC, powiedzieli mi tam 100zł za orginalny BRC zestaw regeneracyjny do parownika. Tylko muszę czekać do piątku bo im brakło dziś. Ja wole dołożyć 40zł i mieć pewne części. 90zł kosztują w pewnym zakładzie tu na miejscu... ale oni mi powiedzieli żebym z tą instalacją nic nie robił. Bo mówią,...
Witam wszystkich . Z Waszych informacji wynika, że moduł jest zespolony ze sterownikiem. Mam jednak pytanie . Czy warto dokonywać całkowitego demontażu skrzynki bezpiecznikowej tylko po to by znaleźć zimny lut? Przecież należałoby wylutować kilkadziesiąt punktów lutowniczych na płytkach dwustronnie drukowanych. A może jest jakiś inny sposób. Czy lepiej...
silnik zetek 1.6 16v odpala zimny utrzymuje obroty około 1500 po 15-20 sekundach zaczyna szarpać i gaśnie (przy szarpaniu brak reakcji na gaz,)jak próbuje uruchomić zaraz po zgaśnięciu to silnik kręci jakby nie miał kompresji !!!!!? po odczekaniu około 20 sekund odpala od jednego obrotu.. po złapaniu temperatury na oko około 20-30stopni wszystko jest...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy na ciepłym silniku. W momencie gdy odpalę samochód i silnik jest zimny to faktycznie czuć te 90 koni, natomiast po 10-15 minutach jazdy gdy się już nagrzeje to aby ruszyć z miejsca muszę wpierw wcisnąć gaz do oporu i poczekać aż wskoczy na około 2000obr. a następnie sprzęgło pomału...
Niestety odpowiedniego potencjometru w domu nie znalazłem, ale podpiąłem do wtyczki czujnika temp cieczy czujnik temp powietrza (z tego co czytałem na necie mają jednakowe parametry) i tu moje zaskoczenie autko wkręca się bardzo dobrze, chociaż w sumie to logiczne, bo czujnik trzymam w ręce = czujnik jest zimny (silnik gorący) = ecu leje dużo więcej...
witam serdecznie mam problem ze swoim mundi od jakiegoś czasu gdy odpalam samochód i chce jechać mundi zachowuje się jak by coś go trzymało z tyłu zero mocy na 1,2,3 biegu podczas wyprzedzania dusi się strasznie strach wyprzedzać i to jak silnik jest ciepły lub zimny i jeszcze nim strasznie przy tym telepie jak by ktoś coś wiedział o tych przyczynach...
Mam problem z moim Escortem. Po pierwsze na wolnych obrotach po nagrzaniu falują obroty lecz nie gaśnie. Dopiero po nagrzaniu, jak jest zimny jest ok. Po odpięciu przepływomierza powietrza silnik pracuje normalnie. Ponadto wydaje mi się że dużo spala benzyny o wiele za dużo jak dla mnie. Jak przygazuje na postoju silnik osiąga 4000 tys obr i więcerj...
czarnej skrzyneczki nie wymienialem ale dioda immo gasnie i auto lapie za karzdym razem ilekroc sprubuje je odpalic lecz z takim warunkiem ze cofne kluczyk i odczekam chwile zeby pompka podala od nowa paliwo zdejmowalem przewod z zaworka kturym paliwo wraca do zbiornika i paliwo leci nie ma tam jakiegos urzadzenia wspomagajacego zimny rozruch auto stalo...
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Nie wyświetla czasem jakiegoś "check"? Czujnik temp. powietrza wlotowego?
nie EEC IV
Ma ktos jeszcze jakies pomysły? a jak sprawdzić te wtryski ?
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
Witam. Muszękupić reduktor gazu do forda silnik zetec pojemność 1,6 16V. Instalacja założona 6lat temu i stary reduktor już nie daje gazu jak silnik jest zimny. Stary reduktor mam firmy romano. Auto pali 8 d0 10 litrów gazu.
Pompa paliwa to taki maly silniczek elektryczny, więc różne cuda może powodować, mimo wszystko sugerowałbym wymianę, zwlaszcza że większe ciśnienie paliwa jest potrzebne gdy silnik jest zimny.
To skan z infotech z danymi dla 1,6i 16v zetec E-L1H
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Moj samochód to focus 1.6 16V 99. Po wymianie pompy nalałem płynu bez odpowietrzania. Wybiło trochę płynu po krótkiej jeździe około 3km. Spuściłem go nalałem jeszcze raz zgodnie z instrukcja. Ale mam wrażenie ze mało go tam weszło. Chociaż dużo więcej niż na początku bez odpowietrzenia. Teraz efekt jest taki że po odcinku 7km wąż do chłodnicy od strony...
Tutaj według opisu najprawdopodobniej wiesza się sporadycznie termostat Zamknięty termostat nie odcina ogrzewania! wskazówka szybko odchodzi od pionu w czerwien, a w aucie zimno.
A ty chcesz, żeby ciepłe powietrze było już od momentu uruchomienia silnika? Nie da się. A w fordzie jest to jakoś tak zrobione, że z centralnej kratki zawsze leci chłodniejsze, jeśli nie zimne.
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
ludzie pomocy!!! jest zimno a ja nie mam ogrzewania w aucie... znaczy chyba grzeje ale wentylatory nie kreca... moje auto to: ford escort 1.6 zetec 16V 89r
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Odkręć (na zimno) korek od zbiornika płynu chłodzącego - jest ciśnienie? Powąchaj czy nie śmierdzi spalinami.
Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.
Witam. Mam Forda Escorta 1,6 Zetec rok 2000 + gaz sekwencja. Od jakiegoś tygodnia, po odpaleniu silnika samochód gaśnie. Na początku było tak, że jak go odpaliłem ponownie i trochę potrzymałem nogę na gazie to potem pracował normalnie. Od dwóch dni jest tak, że czy zimny, czy ciepły, czy na gazie, czy na benzynie, jak puszczę gaz to gaśnie. Jednym słowem...
Dzięki za odpowiedź. Wiem ,że nie można dolewać zimnej wody do gorącego układu chłodzenia i nigdy tego nie robię.dziś nie było żadnych wycieków . Więc co? Sam jużnie wiem. Proszę jeszcze o sugestie. Pozdrawiam.
Jesli poczytacie na orum forda mondeo to podobno ten problem jest nierozwiazywalny, wiele tych aut cierpi na te przypadlosc i podobno nawet w serwisach nie moga sobie z tym poradzic.Znam juz 4 takie mondeo które po wywaleniu duzej kasy na wymiane wszelkiego rodzaju podzespołów, czujników ,kabli , swiec i przepływek dzialaja tak jak dzialaja czyli szarpia...
w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
odkręć silniczek , podepnij do niego wtyczkę , załącz zapłon i otwórz przepustnicę - powinien na chwilę poruszyć iglicą ( czasami niby pracuje ale sie zacina - nie domyka się - i to jest przyczyna wysokich obrotów ponieważ podaje za dużo powietrza). Sprawdż przepustnicę czy się całkowicie domyka. Jesli to nie pomoże możesz myleć o ECU, ale jak ono padnie...
Z ciśnieniem w tej chwili nie za wiele mogę zrobić, jednak wiem że są auta które mają gorsze ciśnienia i jakoś zapalają. Dodam że jak nie chce zapalić to wystarczy wykręcić świece, podgrzać je na gazie aby wypalić paliwo i po wkręceniu pali na dotyk. Podczas jazdy też nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów. Auto ma moc, na obroty wkręca się bardzo...
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
A podmień czujnik temperatury . Na początek wystarczy odpiąć. W zetec'ach jest przy obudowie termostatu. Diagnostyka komputerowa coś pokazała? Jest kod 11 czy może 99.
Dołączam się do tematu. Właśnie przed chwilą wymieniałem w focusie mk1 1,6 16V zetec s termostat bo silnik się nie dogrzewał. Po wymianie silnik nadal nie dogrzewa się i zauważyłem to co u kolegi RAFAŁ D, że wąż od strony aku robi się gorący, chłodnica nagrzewa się,a wąż za termostatem jest cały czas zimny, a silnik nie chce osiągnąć temperatury włączenia...
zetec iskry zetec gasnąć blokady zetec
forma silikonowa kondensator trzeszcz wymiana grzałki
sprinter spalony sterownik electrolux mruga start
Findent unit – żarówka 24V wymieniona, lampa nie świeci – diagnostyka i typowe usterki Audi A4 B6 1.8T AMB - trudności z odpalaniem