Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
Witam. T tego co pamiętam to musisz rozczłonkować tłoczek czyli zluzować sprężynę i sama pokaże się ta uszczelka.
Witam rozebrałem zetora 7245 pompa poszła do sprawdzenia wtryski też założyłem grubsze uszczelki 1.5mm ciągnik nie chce odpalić proszę o pomoc.
Przerabiałem starego zetora 4 cylindry średnica 95mm na 7211 uszczelki zetor muszą być i trochę trzeba kolektor ssący przerobić inne kąty są- ja w tej chwili zakładam Tubo z BMW-e34 24td. do swojej 60 -tki. wszystko już mam dopracowane ze smarowaniem włącznie , pozdrawiam.
to ani uszczelka pod głowicą Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej uszczelce przciska się do kanału wodnego. Tylko że w tym silniku smarowaniw idzie przez drążki popychaczy. Mój błąd PRZEPRASZAM. Zasugerowałem się czymś innym.
http://chomikuj.pl/konik753/zetor+16145 Siwy dym, nie tworzy się ciśnienie po zastawieniu tego węża, ubywa płynu a olej czysty, uszczelka pod głowica?
BełkotGPT... Rozumiem że zawór do jednoobwodowego układu hamulców pneumatycznych przyczepy? Jak zwykle problemem w pneumatyce jest korozja wywołana sprężonym powietrzem z wilgocią — zżera sprężyny stalowe i niszczy powierzchnie aluminiowe (gładzie po których przesuwają się tłoki gumowe). Do sprawdzenia uszczelka zamykająca dopływ powietrza do przyczepy....
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
A uszczelkę pod głowicę jaką założyliście. https://youtu.be/GbxPxomzAe4?si=HtPwSDo7...
Ciekawe. Możliwe że coś sknocili. Do zetora jest miedziana ale do 30-ki nie spotkałem.
Też mam zetora 7211 i problem z odpalaniem.Ciągnik od nowego właściwie nie palił poniżej zera.Uszczelki mam na pewno 1,5 ,będę zmieniał na 1,2 może to pomoże zobaczymy.Właśnie sprawdzałem początek wtrysku ,odłączyłem przewód pierwszego cylindra,wygiołem do góry ,gaz na max i paliwo pokazuje się tak jak u kolegi 1lub 2mm przed gmp tłoka,na kole są znaki...
Poszukuje takiej uszczelki do odolejacza firmy Jikov. ( uzyskałem informację że odolejacz pochodzi z okresu między wojennego - tak twierdził Pan z obsługi jednego z sklepów. ) Uszczelka która obecnie się tam znajduje kompletnie się nie nadaje - przepuszcza powietrze na tej uszczelce. Uszczelkę która teraz tam się znajduje dał mechanik, niestety ta instalacja...
Dzięki za odpowiedzi. Problem rozwiązany. Przyczyną była odciśnięta uszczelka od filtrów paliwowych, przez co łapał powietrze i się zapowietrzał.
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Jeżeli tuleje i tłoki ocalały to je zostaw. Takich jak masz już nie kupisz. Nowe uszczelniacze na tuleje dobrze wyczyścić ranty pod uszczelki i najlepiej maznąć je silikonem.
Witam panowie mam podobny problem kurcze zapomniałem spuścić wode i zamarzło :/ Mówie o zetorze 5211 wymieniłem głowice bo była pęknieta niby wszystko gra a olej jest szary jeśli możecie to coś doradźcie z góry dzieki
Dla jasności ta śruba to króciec dociskowy pod nim znajduje sie podkładka (uszczelka) a jeszce niżej zawór tłoczący, bartosz789 wiedzial co mówi . A twój sąsiad to lepiej niech sanki naprawia :)
Tak wymieniłem wszystkie uszczelki na takie: http://obrazki.elektroda.net/95_12504341... wcześniej też takie włożyłem ale możliwe że też mogłybyć złej jakości. W sumie to teraz nawet dobrych uszczelek nie ma wszystko to takie badziewie że szok. Próbowałem ściągnąć oryginały do ZETORA 4011 dlatego że powinny pasować do URSUSA C360 i nic z tego. Jedyne...
co do zetora 5211 czy 5011 fakt spalą czasami wiecej niz 360 ale za komfort trzeba zapłacic, ja mam zetora 5211 i ciagne tandema 6 tonowego z obornikiem lub kiszonka i nie mam zadnego problemu tak samo przy scierniskowcu 2,60. co do 3p jezeli jako ciagnik do prac lekkich koło domu to jest oszczedny ale silnik silnik jeszce raz silnik wał i uszczelki...
Znaczy grzeje się czy wyrzuca płyn? Jaką temp na wskaźniki? Ale jak kolega pisal temat prosty głowice do sprawdzenia na szczelność, jeśli dobre sprawdzenie tulei cylindra poprzez przedawnienie jej młotkiem z pęknięcia będzie wychodził płyn. Oglądanie uszczelki głowicy jest złudne niby jest dobra a sadzi.
Fakt że zapomniałem wymienić oring na tej rurce która wchodzi w pokrywę z zamontowaną pompą - jutro jeszcze raz spuszczę olej i wymienię ten oring. O sprzęgle nie pomyślałem- i nie brałem pod uwagę że może mieć wpływ a faktem jest że sprzęgło też się już prosi o wymianę. Ale dzięki za sugestie- zacznę jutro od uszczelki na tej rurce tłocznej. A te miejsca...
WITAM ja też lubelskiego gm.Sosnowica trochę drogi jest bo bym Ci zrobił to a czy cały mechanizm z dzwigniami wyciągaleś? tam jest kołek-zatrzask od reg. siłowej -musi być bądz w jednym badz w drugim otworku .zalerzy jak ruszasz silową dzwignią ta długa spręrzyna jest od wałka skrętnego niema większego wpływu na to co Ci się dzieje.oringi nie mają nic...
Raczej to w Fetorze powinien być fabrycznie zalany olej hydrauliczno-przekładniowy a nie hipol 6 jak do C330, tym bardziej że Fetor ma normalny filtr układu hydraulicznego. Zmień olej na taki sam, czyli na olej klasy UTTO. Typ oleju nie ma znaczenia czy będą wycieki czy nie. Jeśli takowe występują to należy je wyeliminować przez wymianę uszczelniaczy,...
Ja mam Zetora 8045 z oryginalnym ogrzewaniem i dla mnie wystarcza, mimo że dogrzewa do 60st z powodu złej uszczelki pod głowicą to przy obecnych temperaturach jest aż za ciepło w kabinie z włączonym ogrzewaniem, być może masz nieszczelną kabinę; przed dmuchawą jest filtr siatkowy czysciles go? Z lewej strony są 2 linki do sterowania ogrzewaniem działają?
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Trochę dziwne żeby wyprzedzenie wtrysku miało wpływ tylko na jeden cylinder. Ale spróbować można. Myśląc racjonalnie to jeśli kompresja jest znaczy to że pierścienie, tuleja, zawory, uszczelki pod głowicą i wszystko co ma wpływ na ciśnienie jest OK. A jeśli to jest dobre to zostaje układ paliwowy. Wpływ na to może mieć jedynie pompa. Spróbował bym jeszcze...
dziwne że po zmianie filtra to się stało, ciśnienie przed zmianą na zimnym na wysokich ok 3 atm, wolne 2 atm, gorący 80 stopni wysokie obroty 2 atm, wolne 0.5 atm. ja obstawiam że filtr wymienny jest do kitu, w c-360 mam że wnętrze ma duże otwory, tutaj jakaś tarka z mikroskopijnymi otworami, do tego w środku gumowa uszczelka z dętki, że pod temp spuchła,...
Albo zawory albo poszla uszczelka pod glowicą. Czym to mierzyles? Masz specjalny przyrząd do mierzenia ciśnienia w cylindrach? 20 bar to silnik do kapitalnego remontu. Zdejm głowice i zobacz. Zobacz wczesniej luzy na zaworach.
Witam, Proszę o pomoc, mianowicie po zrobieniu remontu silnika (pęknięty wał) orginalny wał po I szlifie u nas nowe panewki, pierścienie na tłokach uszczelka ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu. Czy to dobre ciśnienie? Jeśli nie proszę o info gdzie można i czy można podkręcić pompę oleju w silniku. Kiedyś...
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około. Dziś odkręcam. Uszczelka pod głowicą, pompa, wtryski, pierścienie, tłoki nie były zniszczone nic...
Temat chyba uważam za zakończony. Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu. Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
dzięki za pomoc diody podłączone wszystko działa jak powinno, jeżeli chodzi o alternator to mechanik mi powiedział ze na regulatorze cos jest nie tak i dlatego ta lampka nie gasnie do końca i trzeba będzie go wymienic najprawdopodobniej ale ladowanie jest jak narazie więc stwierdził ze jak jest dobrze to nie ma co psuć. ( chociaż jak rozejrzę się za...
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
Przykro mi ale nie mam przedniego napędu i amortyzatora drgań nie posiadam... A co do pompy możecie mieć rację bo od nowości nie ruszana. A ktoś mi powie może czy tą pompę od wspomagania da się rozebrać i coś w niej zregenerować np uszczelki? a wytarte dekielki na magnesów-kę? A odnośnie regulacji tych drążków kierowniczych sterującego do siłownika...
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Witam! Przepraszam za długą nieobecność... postaram się wkrótce porobić fotki i dokładniej opisać jak to powstało. Tak na szybko jeśli chodzi o żywotność to nie mogę tego porównać z ursusem c-330 bo takiego nie posiadałem, natomiast ostatnio mieliśmy do wymiany uszczelkę wargową w podnośniku hydraulicznym. Udało się zdobyć kilka części poprzez alle.......
W głowicy idzie jeszcze taka listwa (tzw.magistrala rozdzielająca)plastikowa .Ma to na celu zasilanie wszystkich pomp paliwem o tej samej temperaturze.Załóżmy gdyby tego nie było to pompy były by zasilane paliwem o różnej temp.powodowało by to nierównomierną pracę silnika.Ale to chyba nie to.Nie wiem co ci doradzić.Kiedyś widziałem jak goście ściągnęli...
Tuleje można wyciągnąć śrubą lub zniszczyć przecinakiem. Otwór w bloku czyścimy papierem ściernym sprawdzamy czy u góry blok jest nie wypalony bo wtedy jest złe odprowadzenie ciepła z tulei na blok, smarujemy TYLKO otwór i wciskamy tuleję śrubą. Przed końcem wciskania wydmuchujemy otwór w który wchodzi kołnierz oporowy tulei. Do Perkinsa produkowane...
Witam po krótkiej przerwie. Awaria kompa. Więc tak. Rozebraliśmy ursusa c 385 do zera. Wszystkie uszczelki nowe, nowa pompa oleju, Popa paliwa po regeneracji, nowe końcówki (wszystko ustawione), Silnik po kapitalce tak jak pisałem, głowica po remoncie, wałek rozrządu dobry. I teraz jest najlepsze. Do ok 1800 obr/m idzie w miarę, tzn. z przyczepą 2 osiową...
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Xantix napisał: A każda taka elektrownia ma blisko 2x mniejszą sprawność niż w miarę poprawnie użytkowany kocioł węglowy. Oczywiście, oczywiście, przy takiej samej ilości wyprodukowanej energii elektrycznej. ??? Fizykę oblałeś w podstawówce czy co, że nie rozumiesz? Czyż nie można porównywać energii elektrycznej z cieplną? W końcu obie mają taką samą...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Widze ze masz ten sam problem co ja załozylem zimering od zetora taki czerwony i lepszą uszczelke pod miske (korkową) i załozyłem ten zimerng głebiej ze 4 milimetry i pomogło
Dzisiaj na zachodnich trupach można kasę golić jak młode pokrzywy. Niekoniecznie. Silników w zasadzie się nie remontuje, przynajmniej na moim terenie. Chyba, że jakieś stare modele, np. dwudziestoletnie. Generalnie podejście jest takie, że jak ktoś ma nowy ciągnik to pracuje do 10 tys. mth i na sprzedaż. Ale np. na skrzyniach biegów można zarobić,...
zetor zetor forterra zetor głowica zetor sprzęgło
ładowanie chińskiego skutera prążki ekranie centralny zamek sygnalizacja
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook instrukcja obsługi
Lokalizacja sprężyny w wieży Panasonic SA-AK410 Sprężyna mechanizmu kieszeni kasety Panasonic SA-AK410 - przyczyny spadnięcia