Sory, że odkopuję, ale mam pytanie: co może się stać z silnikiem, jeśli będę jeździł z jedną bardzo startą krzywką? Auto to Fiat Palio 1,2 8v 75KM EDIT: zapomniałem, starta jest krzywka zaworu wydechowego trzeciego cylindra.
Raz założyłem nową rzemieślniczą podstawę gaźnika do malucha i auto stanęło. Okazało się, że grubość jej ścianek była tak duża, że opierała się o podkładki tych dwóch śrub, które pod nią są. I trzeba było podbierać materiał z tej felernej podstawy. Zdejmij kolanko z gaźnika, podlej gaźnik paliwem i próbuj odpalić. A listą uszkodzeń, z jakimi miałem...
usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:...
Działanie tego przełącznika krańcowego jest w istocie niezwykle proste. Mając chwilkę - można się tym pobawić. Pod dekielkiem przekładni będzie krzywka sterująca blaszką ze stykiem przełączającym. Albo starła się nieco krzywka, albo wygięło ramię styku albo zabrudził sam styk - wszystko okazuje się po otwarciu. Możliwy jest jednak też niesprawny któryś...
Witam odgrzewam temat mam dokładnie to samo auto i ten sam problem. 1. przepływ oczekiwany 5-10 razy więkrzy niż zmierzony. 2. przeładowuje do 3 bar 3. mało mocy, słabo wkręca się na obroty Po wypięciu przepływki jest lepiej ale bez rewelacji. Napięcie na przepływce zmienia się od 1 do 4.7V czyli ok, ale wskazanie w FES pokazuje od 50 - 300 mg/w. Myślałem...
a Może uszkoczony masz wałek rozrządu (starta krzywka) cisnienie wtedy będzie ok lecz silnik nie pali dobrze. W starych alfach scierały się nie wiem jak w nowych i sprawdz czy nie masz zatkanego katalizatora odczep wydech i zobacz jak bedzie dzaiłał
Przyczyny unieruchomienia silnika w maluchu z jakimi się spotkałem: - przebita świeca, - uszkodzony przewód wn, - uszkodzona cewka, - urwane kółko zębate w aparacie zapłonowym, - uszkodzony przerywacz, - uszkodzony kondensator, - zapchane dysze w gaźniku, - urwany pływak w gaźniku, - zapchany smok ssący w zbiorniku, - zatkane odpowietrzenie w zbiorniku,...
Umnie tez jest pompa rotacyjna. Jeden "Elektrodowicz" przysłał mi na priv taką wiadomość cytuje: Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tego typu maszynach, ale spotkałem się z sytuacją gdzie identyczne objawy dawał uszkodzony rozrząd, a dokładniej starte krzywki na wałku rozrządu. Tylko że to dotyczyła małego silnika benzynowego w samochodzie osobowym...
No nie. pozycji wałka rozrządy nie da się korygować tak jak pompy. Teraz części to lipa... niestety. Nikt się nie przykłada robiąc je do starych ciągników. Wychodzą chyba z założenia że i tak będzie chodził bo to idiotoodporne, toporne, chłop to w stodole robi i tak się nie kapnie. Sąsiad kupił wałek rozrządu do 360, po KILKU godzinach pracy ciągnik...
maciorkusowaciasty: Szacunek dla Ciebie za jeżdżenie tym. Mnie najbardziej przerażało zawieszenie a co z tym idzie, bezpieczeństwo. Dlaczego nie warto powyżej 5k rpm to wiadomo, 8V. Okej, za 200zł (+uszczelki nie uszczelki, duperele) + 2 dni pracy + skrzynka piwa ze szwagrem i mam znowu wyrób samochodopodobny w którym panewa nie klepie. Ale czy warto,...
kiedys mialem problem ze starta krzywka walka rozrzadu, tez kulal na wolnych obrotach. problemem moze tez byc uklad iskry (kopulka, cewka) zaczal bym od sprawdzenie tego.
No nic nowego. Miałem okazje robic remon 3P w którym mimo ze wszystko było zrobione na glanc po krótkim czasie wyleciała dziura w tłoku. to samo nówka wałek rozrządu w 60-ce w którym starły się krzywki po kilkunastu godzinach pracy silnika. Trzeba sie przyzwyczaić... niestety. Bedzie jeszcze gorzej z cześciami do tych ciagników.
Witam. Czy ktoś może mi doradzić od jak najprościej wymienić wałek rozrządu? Na klawiaturze jedna z rolek się z niewiadomych przyczyn zatrzymała i starła mi krzywkę na wałku. Jak ktoś posiada schemat ustawienia rozrządu to ja chętnie przyjmę. :)
A skąd wiemy, że silnik ma bardzo dużą moc, subiektywne odczucie właściciela? Auto z głośniejszym wydechem też wydaje się mocniejsze!!! Ten silnik na seryjnym doładowaniu ( a zakładamy że takie jest), by solidnie dymił, to z mocno podlanym paliwem musiał by mieć pod 130KM !!! Jeśli wszystko podmienione łącznie z softem sterownika, a dalej dymi, to może...
-2,8 to już praktycznie wartość graniczna. Wymontowanie i oddanie pompowtryskiwacza nr 2 do sprawdzenia lub zamiana miejscami np z 4. Jak korekty przeskoczą za pompowtyskami to ewidentnie ich wina. Jak pozostaną to coś mechanicznego w danym cylindrze Np. Brak kompresji ,starte krzywki wałka, rozjechane gniazda pompowtyskiwaczy lub ich uszczelnienia....
Witam, pamietaj jednak jeszcze o dzisiejszej benzynie, ktora jest przeznaczona do silnikow o stopniu sprezania co najmniej 9 : 1 [ 95 Oktan ], natomiast silniki WSK byly produkowane w czasach, kiedy benzyny na stacjach mialy : 78 lub 94 Oktany. WSK 125 ma stopien sprezania od 6,9 : 1 - do 7,8 : 1 - czyli byly skonstruowane do bardzo 'wybuchowej 78 Okt.',...
hmm patrzylem na ten wałek przy regulacji luzow i powiem szczerze ze patrzac na niego myslalem ze jest w stanie bardzo dobrym zero oznak jakiegokolwiek starcia-no chyba ze tak idealnie do okola krzywki by sie starły na calej szerokosci krzywki.. poskladalem wszystko szczelnie cały układ ssący,wymieniłem wtryskiwacze i wszystkie uszczelnienia i węzyki,i...
Czyli jak to w czeskim motorze, jest czeski błąd :D Ponieważ to zabytek, to rządzi się on własnymi prawami. Usterka może zdarzyć się tam, gdzie się jej najmniej spodziewamy, np. obluzowana ośka przerywacza, uniemożliwiająca ustawienie przerwy na nim. Starta krzywka lub bakelitowy element przerywacza. Przewody elektryczne tak skorodowane wewnątrz instalacji,...
Sprawdź rozrząd, mogą być zjechane krzywki, temat dotyczy także Sierry i Tempry, gdzie krzywki na niektórych garach, potrafiły zetrzeć się prawie do zera. Stan od środka sprawdza się boroskopem, ale przeważnie i tak trzeba czapkę ściągać. Oleju Ci ubywa w silniku?, jeżeli tak to ile.
Sprawdź krzywki na wałku rozrządu - mialem kiedyś taki przypadek a objawy identyczne. Krzywki były starte.
Wydaje mi się że problem nadal tkwi w karuzeli z tonerami. Ona kręci się wiadomo w kółko ;) ale również ma takie wychylenia do przodu i do tyłu - wtedy kiedy przybliża się do bębna. Po wyciągnięciu całej karuzeli, na takim pręcie z tyły jest krzywka która odpowiada za te wychylenia. Miałem kiedyś taki przypadek że ta krzywka się tak starła że jej fragmenty...
Z samą krzywką jako taką nic się nie dzieje, chyba że ktoś na siłę coś np. młotkiem zgwałci. Jest za to możliwe, że już znacząco starły się stopki przerywaczy i wtedy może braknąć zakresu regulacji punktu zapłonu. Kiedyś jak niczego nie dało się kupić, to się podginało przerywacze (młoteczki i kowadełka) i to dalej działało, ale dziś nie ma problemu...
sprawdź kompresję, w escortach tez często padają cewki zapłonowe, tylko wtedy zazwyczaj na 2 cylindrach równoległych. a w marei to miałem taki przypadek, że jedna krzywka nie dostawała smarowania i tak sie starła, ze nie otwieral się zawór!
Podobno w maluchu nie psują się tylko tylne szyby, pod warunkiem, że nie otwierane... Przyczyn może być cała masa. W tych strasznych czasach, kiedy maluch był siłą przewodnią na naszych drogach, to pamiętam takie usterki, jak wypadające gniazdo zaworowe (objawy identyczne: niskie obroty - jeden cylinder, wysokie - oba), starta niemal na zero jedna krzywka,...
Kompresję sprawdzałeś na zimnym silniku... obejrzyj wałek (czy krzywki się nie starły i mają odpowiedni skok) i popychacze, sądzę że na ciepłym silniku zawory albo są podparte albo się za mało otwierają. Przeczytaj też to: - wymieniałeś też sterownik tego gaźnika? - czy po dalszym rozgrzaniu do 90*C objawy ustępują? - wymieniałeś aparat zapłonowy?
racja,wkoncu 3 cylindry ma,auto ma 80kkm przebiegu,olej i itp regularnie wymieniane,olej syntetyk od nowosci,ponoc lubia padac walki rozrzadu w matizach,ale tak szybko? Dla Twojej wiadomości ja wałek wymieniłem przy coś około 40 000 km, była krzywka starta na 2 cylindrze. /odrazu poszły tez wszystkie dźwignie do wymiany/. Wtedy jeździłem na pełnym...
Witam serdecznie. Silnik z 85 roku... Dla fiata to bardzo dużo. A nic autor nie pisze o przebytych już remontach. Nie tylko panewki. Tam się pewnie uzbierało wszystko, czyli oprócz panewek, luźny wałek, wytarta pompa... Swojego czasu uzbierała mi się ciekawa kolekcja z silników maluchowskich: - wałek rozrządu ze startą na zero jedną krzywką, - zębatka...
jak dobrze pamiętam to wszystko jedno z tymi popychaczami pasują oba, a tak przy okazji to radze sprawdzić też krzywki wałka rozrządu bo jak starte to pomoże tylko na chwile.
Nie ma takiej mozliwości co od razu nie znaczy, że nie wymieniał. Poza tym co sobie ciotka ubzdurała z wymianą wałka na ten przebieg? Zatarte krzywki? Może starte/podtarte
Owszem, może byś standardowo zatkana magistrala i starte krzywki, ale jeżeli cylinder nie chodzi tylko na jałowym, to przyczyną mogą być również wypalone zawory i gniazda. Zdejmij pokrywę i sprawdź stan wałka. Jak będzie OK, to zmierz kompresję. Jak i tu będzie wszystko OK, to poszukamy dalej.
Problem rozwiązany. Gdy zaczęło stukać cały czas trzeba było już rozbierać. Wytarta krzywka na wałku rozrządu i starta dżwignia zaworu wydechowego.
Miałem taki przypadek ze zapalał sie ABS i ESP , przy troszke szybszej jeżdzie , gdy zgasiłem odpaliłem wszystko było ok . Znajomy ciągle mowił zeby zdjąć pokrywe zaworów i sprawdzić jak wygląda wałek i szklanki . Okazało się że na 4 cylindrze krzywki na wałku były bardzo starte a szklanka dziurawa aż dziwne , że to auto chodziło i miało moc .
Są lekko starte i nie zazębiają się ze słupkiem w nowym pokrętle. Dlaczego to ma być zaraz problemem? Można załatwić nowy z odzysku programator każdy z mechaników AGD zapewne ma taki na stanie (lub przynajmniej tą krzywkę z wytartymi zębami - musi być taka sama)... Lub mając trochę inwencji twórczej :D Cienkim grotem lutownicy, a taki zapewne Masz...
Witam ,dzisiaj skończyłem podmianki wszystkiego co się dało ,mam drugiego quada sprawnego więc wykluczam pomyłkę. Podmieniłem po kolei, gaźnik , obydwa moduły ,cewkę zapłonowa,jeszcze raz sprawdziłem zawory tzn. szczelność i luz zaworowy wszystko wydawało by się ok. Ale tak nie jest, mianowicie silnik odpala normalnie i na wolnych obrotach chodzi, ale...
A magneto zamontowałeś? Krzywka do platynek jest na magnecie. Jeśli nadal nie da się obniżyć platynek, to tylko zużyta/starta już stopka przerywacza, czyli do wymiany.