Jeśli masz taki jak na zdjęciu, to sprawdź, nawet przy pomocy żarówki 12V, chociażby od świateł pozycyjnych, czy na cewkę - czyli tam, gdzie przyłącza się cienkie przewody, czy tam właśnie dochodzi napięcie w momencie, gdy przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch. Żarówka powinna się zaświecić. Jeśli nie, to nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika, chociażby...
Naładowałeś / sprawdziłeś akumulator? To z aukcji to przekaźnik na sterydach. Można zewrzeć "kluczem" czy innym grubym metalem i powinien kręcić. Piszczeć może jak podczas próby kręcenia spada napięcie, odcina, napięcie wzrasta, próbuje znów załapać, spada i tak w kółko.
Witam Mam prośbę,czy mógłbyś wskazać jak i który przekaźnik zewrzeć na krótko w celu sprawdzenia czy rozrusznik kręci. Dodam że właśnie mam identyczną sytuacje co ty saab 9-3 19Tid 2008r Komunikat traction control failure i właśnie zaczynam szukać przyczyny Dziękuje i pozdrawiam
NIe ma na to rozwiązania. Bo, albo jest problem z rozrusznikiem, sterowaniem przekaźnika rozrusznika, przekaźnikiem, ECM, nie nie ma zezwolenia na start ,korozja na którymś połączeniu. Podczas nie palenia trzeba chociaż sprawdzić czy klika przekaźnik i czy jest jego sterowanie. Można też zewrzeć styki w gnieździe relay i sprawdzić czy rozrusznik kręci....
Bezpiecznik wizualnie może wyglądać na dobry, ale nie być dobry. Tym bardziej że to może nie być jedyny bezpiecznik w motocyklu :) . Jak masz przekaźnik rozrusznika, to masz do niego przykręcone 2 przewody (takie grube). Spróbuj je zewrzeć (uwaga! Może ci "przyspawać" kable jeśli nie będziesz uważać). Rozrusznik powinien natychmiast zacząć kręcić. Jak...
Mam jeszcze pytania dotyczące sposobu sprawdzenia przekaźnika rozrusznika oraz stacyjki. 1.Jeżeli chodzi o ten przekaźnik to chyba aby go ominąć to łącze przy nim 2 przewody. Ten co idzie na stacyjkę i ten co idzie na rozrusznik. Są do tego przekaźnika podpięte jeszcze 2 przewody. Jeden pewnie idzie na alternator, a drugi na amperomierz czego nie jestem...
Zapewne przepalił się jakiś bezpiecznik. Cyka przekaźnik rozrusznika, są dwie wersje, jedna ma śruby na stykach prądowych, można je spróbować zewrzeć śrubokrętem, druga wersja ma wyraźnie szersze konektory, tu potrzeba kawałek drutu aby zrobić zworę i sprawdzić czy rozrusznik ruszy
Przekaźnik podający prąd na rozrusznik do sprawdzenia Można zewrzeć dwie śruby przekaźnika z czerwonym przewodami jeżeli rozrusznik nie kręci to akumulator do ładowania lub wymiany ,jeżeli kreci to uszkodzony przekaźnik lub jego zasilanie
Immo nie blokuje rozrusznika W modelach od około 2001 było zupełnie inne UCH i w nich immo blokuje rozrusznik, jest przekaźnik rozrusznika. Masz może opis pinów, które należy zewrzeć po założeniu emulatora, aby rozrusznik kręcił? Przekaźnik powinien być w skrzynce pod maską i tam możesz zewrzeć
Jest to przekaźnik rozrusznika który załączany małym prądem przez obwód włącznika w manetce włącza rozrusznik. Sam rozrusznik nie jest podłączony bezpośrednio do manetki gdyż pobiera on zbyt duży prąd i włącznik w manetce musiałby być toporny i ciasny a powinien byc lekki i łatwy w obsłudze, dlatego wykorzystuje sie przekażniki, jak pyka to jest ok,...
Rozebrać rozrusznik , wyczyścić komutator (przepolerować) oraz sprawdzić luzy na wirniku (tulejka, łożysko),sprawdzić napięcie na akumulatorze,oraz przewód masy(minusa) przylutować końcówki ,ewentualnie pociągnąć nowy dokręcić do silnika, jest jeszcze przekaźnik rozrusznika (do niego podłączone dwa czerwone grube kable 1 akumulator 2. rozrusznik) aby...
Przepraszam, myślę że nikt się nie obrazi jeśli przypomnę o... klemach. Brudne lub niedokręcone klemy, za mały prąd i nie może nim zakręcić. Natomiast jeśli to jest OK, i wszystko było wymienione, to może jeszcze stan komutatora i/lub uzwojeń. Zarówno przy zwarciu komutatora jak i przerwanych uzwojeniach będzie za małe pole elektromagnetyczne, żeby...
Można też po chamsku zewrzeć kabelki wyjścia L i R w BSM, oraz zwiększyć bezpiecznik do 15 A . Takich rzeczy to się w ten sposób nigdy nie robi. Jak już chcesz "stodołę odwalać" to daj tam przynajmniej przekaźnik separujący. Ale najpierw należy sprawdzić co tam się właściwie dzieje, dlaczego to światło padło. Może kabelek się przetarł, może złącze...
Witam, chciałem użyć wyszukiwarki forum ale: "...SQL Error : 145 Table './rtv/phpbb_posts_text' is marked as crashed and should be repaired..." Mam ogromną prośbę, superforteca zachowuje się prawie normalnie, tzn reaguje prawidłowo na piloty, miga kierunkowskazami, otwiera i zamyka centralny zamek. Niestety brak reakcji na odpalenie silnika. Już wcześniej...
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
8008 Zacisk 50 przy przekaźniku przełączania wstępnego (zwarcie z masą) /przekaźnik na rozruszniku/ W gnieździe 16 pinowym - PIN 12 zasterowanie rozrusznika "50" w gnieździe 55 pin - Pin 18 na "50"
Witam. Potrzebuję porady w sprawie mojego Volvo V50 2.4 D5 z 2007r. Dziś rano zgasł i już nie chce zapalić. Zero reakcji na kluczyk w pozycji III. Po zwarciu przekaźnika rozrusznik kręci, ale nie odpala. Czy może to być wina stacyjki? Jak ją sprawdzić?
Cześć tu masz opis kodu błędu,który podałeś. Sterowanie rozrusznikiem M1 Opis Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie przekaźnika wstępnego rozrusznika. Uwagi Zwarcie do +24 V może spowodować przypadkowe włączenie rozrusznika. Czynności zaradcze Sprawdź podzespoły, złącza wiązek...
Wystarczy zewrzeć styki przekaźnika rozrusznika by w nie całe 5 min mieć 50 procent diagnozy. Często nie łączy wtyczka przy rozruszniku. Ja np wymieniam na cewkę o "normalnym " złączu.
Zamiast przekaźnika zewrzyj te dwa grube przewody. Rozrusznik powinien zakręcić. Dziwne jest to, że masz +12 V na obydwóch cienkich (chyba, że mierzyłeś z włożonym przekaźnikiem). Zamiast miernika użyj kontrolki z żarówki. Wtedy dopiero wszystko będzie jasne. Miernik będzie Ciebie wprowadzał w błąd.
Zwarcie w jednej z cel akumulatora
Zewrzyj styki przekaźnika (duże śruby) ze soba na moment. Rozrusznik powinien zadziałac. Przy naciśnięciu przycisku start słychać ,,klapniecie " przekaźnika ?
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Albo zwarty przekaźnik rozrusznika wtedy wymiana na nowy w komorze silnika.
Jeżeli tak to pozapalały by się kontrolki ABS itp. Jesteś na 100% pewny że prąd nie dociera? Jak nie chce odpalić to zwarcie przekaźnika powoduje rozruch? Bo może sam rozrusznik się kończy.
Wyciągnąć wtykę ze stacyjki, zewrzeć czerwono czarny z czerwonym, jak kręci sprawa jasna jak nie to lecimy dalej przekaźnik alarm...
To będzie taki schemat I zwarcie powstało przez przypadek na przekaźniku rozrusznika https://obrazki.elektroda.pl/9070356000_...
W celu sprawdzenia rozrusznika, zwarłem manualnie przekaźnik . W trakcie tego zabiegu rozrusznik kręci prawidłowo. Raczej wniosek sam się nasuwa, styki tego przekaźnika uszkodzone.
To co tam może być Kolego, a po jaką cholere wsadziłeś tam nowy rozrusznik? Gdybyś chociaż zwarł w gnieździe przekaźnika styki ,to byś miał już 50 procent diagnozy a takzę i my. Więc zapytam się ciebie, czy po zwarciu obwodu wykonawczego przekaźnika rozrusznika kręci on wałem? Idź to sprawdź a potem napisz. Tylko włącz na luz skrzynie.
Świec przecież nie grzeje przed rozruchem w takich temperaturach, nie wiem jak w trakcie. Wg AD tam gdzie jest zworka mógłby być ewentualnie przekaźnik od rozrusznika.
Jak szukasz informacji to zwróć uwagę na to jakiego auta dotyczą te informacje. Ty nawet nie podałeś jaki masz silnik. Wiesz o tym że pompa paliwa jest w dieslu i w benzynie? Akurat ty masz benzynę skoro ma kontrolkę EPC ale tak przekaźnika 109 nie znajdziesz. 109 jest w dieslu i służy do czegoś zupełnie innego i jest w innym miejscu. Zwróć uwagę że...
Jakiś kod producenta. 30 stały prąd 87 wyjście na rozrusznik. 86/85 masa z ECU oraz plus ze stacyjki. Bezpiecznik pali się od zbyt dużego obciążenia rozrusznika. Kończą się szczotki rozrusznika i wymagany jest jego remont. Prześwietl jeszcze gruby fioletowy kabel idzie do rozrusznika czy nie ma gdzieś zwarcia.
To nie chinol. W japońskich skuterach często jest stosowany małogabarytowy przekaźnik Mitsuba, który jest podłączony do tej kostki. Dwa przewody są od cewki przekaźnika, a dwa pozostałe są od styków przekaźnika. Z tego co pamiętam to też występowały dwie wersje tych przekaźników, które różniły się pinoutem, więc trzeba zwrócić na to uwagę. Jeśli dobrze...
Na warsztacie Ford B-max 2013/1.0/74kw brak rozruchu , żadnych błędów wszędzie czysto , ze wszystkim się komunikuje . Po zwarciu styków przekaźnika rozrusznik kręci , czerwona dioda na zegarach gaśnie , zamyka i otwiera z kluczyka . Bezpieczniki pod maską i w nogach pasażera sprawdzone . Przydałby się kawałek schematu do obwodu rozrusznika , poratuje...
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Wyjaśnię cały problem: jeśli występuje zwarcie w przekaźniku rozrusznika, wówczas styk zwierny jest nadal zamknięty, więc wydaje się, że nie ładuje akumulatora ... wspólny problem
Przekaźnik na tej płytce uruchamia stycznik rozrusznika. Sprawdziłeś go ? Przy zwarciu w jego cewce oczywiste jest, że zniszczy się przekaźnik.
Witam, poszukuję schematu silnika i oświetlenia (światła stop) do vw up 2013r 1.0 mti benzyna. auto nie odpala mi z kluczyka, diagnoza wskazuje na zwarcie przekaźnika rozrusznika do masy, proszę o pomoc.
Skoro cyka to: -wyłącz zapłon -weź na luz lub parking -wyjmij przekaźnik -zewrzyj wej z wyj przekaźnika. Jeżeli rozrusznik zakręci to już wiesz gdzie przyczyna a jeżeli nie zakręci to: -zobacz żarówką czy masz napięcie na wej przekaźnika -jeżeli jest to zobacz czy dokręcony jest przewód sterujący do rozrusznika -jeżeli nie ma napięcia na wej przekaźnika...
Na początek by się nie narobić proponuje zewrzeć obwód przekaźnika rozrusznika. Jak kręci to problem ze sterowaniem,uszkodzony przewód albo brak zezwolenia na start. Z tego to kojarzę to PCM steruje i masa i plusem cewki.
Jak nie pali wyjąć przekaźnik rozrusznika i zewrzeć obwód wykonawczy. I już połowa usterek wykluczona.
Jesteś kolego jak ten kot Brexit któremu otwiera się drzwi, a on dalej siedzi i miauczy :) Napisałem powyżej: "Po zwarciu przekaźnika k5 rozrusznik powinien ruszyć - nawet bez klucza w stacyjce. Prawdopodobnie jest dodatkowe zabezpieczenie na zabudowie" Kabel ze styku przekaźnika idzie w oryginale bezpośrednio na rozrusznik. Nie ma zbyt wiele do sprawdzenia....
Witam Od jakiegoś czasu zaczynał się problem z odpaleniem skutera, aż do dzisiejszego dnia kiedy naciskając na przycisk rozrusznika nic się nie dzieje. Po zwarciu na krótko przekaźnika rozrusznika skuter odpala (zdjęcie nr 1) Na przycisku gdzie odpala się skuter jest przejście po naciśnieciu, więc teoretycznie przycisk sprawny. Wszuystkie możliwe kostki...
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Stacyjka nie zrobi zwarcia przy wyłączonym zapłonie i wyjętym kluczu. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to zwarcie na instalacji albo uszkodzenie skrzynki przekaźników, tzw. BSM. Usterka złośliwa, do głębszego kopania. BTW: czy w samochodzie jest zamontowane jakieś odcięcie rozrusznika albo podobny wynalazek?
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
Niestety nie mam schematu To jak się zabierasz do roboty bez podstawowych informacji? Bez schematu może pracować ktoś, kto ma to w głowie i wystarczy, że spojrzy i już podstawowy schemat zna. Przekaźnik czym załączany? Komutowanym plusem, masa stała, czy komutowany plus i dodatkowo załączana masa? PO zwarciu przekaźnika rozrusznik działa? Co sprawdziłeś?...
Dzieki za odpowiedz ! Tak nie było komunikacji z ECU, ale powodem tego było że źle wpiąłem przekaźnik od ECU, nie w to miejsce (R9), teraz już jest prawie wszystko ok z tym, że rozrusznik nie kręci, po zwarciu przekaźnika od rozrusznika (R10) kręci ale nie odpala, gorzej bo brak błędów na kompie, ciśnienie paliwa na szynie jest powyżej 300 a nawet rechnąć...
Prawdopodobnie zwarty jest przekaźnik od rozrusznika-trzeba go wymienić.Przekaźnik jest w skrzynce przekaźników i bezpieczników w kabinie,po stronie kierowcy(przekaźniki widać pod deską od strony pedałów)
Witam mam problem z przekaźnikiem w quadzie 110. Rozrusznik nie chciał kręcić dlatego go wyjąłem i sprawdziłem prosto do akumulatora i działał. Okazało się że coś nie tak było z przekaźnikiem gdy zwarłem 2 śruby na przekaźniku rozrusznik zaczął kręcić tylko mam teraz taki problem że po próbie kolejnej próbie zwarcia tych śrub już nic się nie dzieje,...
(at)Mefiu888 A co potrafi Pan sam sprawdzić ? Bo ja, prosze Pana troche za daleko. Sam rozrusznik, jego przekaźnik ? Ma Pan na myśli że w momencie podpinania kabli do + zwarcie mogło uszkodzić przekaźnik rozrusznika ? A nie ma tam gdzieś jakich bezpieczników w razie takiej sytuacji ??
Zewrzyj dwa grube czerwone przewody na przekaźniku jeżeli rozrusznik zacznie kręcic to znaczy ,że przekaźnik do wymiany. Jeżeli nie bedzi kręcić to trzeba patrzeć do rozrusznika.
Wlacz zapłon i zewrzyj styki na przekaźniku do rozrusznika. Jak zakręci to problem w stacyjce. Jak nie zakręci to problem nie w stacyjce.
Rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Wg diagnozy TEXY: zwarcie na przekaźniku rozrusznika. Nie wiem jak sie to ma do rzeczywistości bo takowego przekaźnika nie znalazłem. Co może być przyczyną? Co można sprawdzić? Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.
Dziękuję. Tak właśnie zamierzam zrobić (masa na krótko) lecz jak wspomniałem rozrusznik nie kręci i obawiam się że to on może robić zwarcie.
Słyszę strzelanie przekaźnika. Może być uszkodzony. Weź gruby śrubokręt i zewrzyj nim styki przekaźnika. Jak rozrusznik zakręci ok, to jest odpowiedź.
Renault Master 2,3 2019 SID 310, nie kręci rozrusznik, błąd przekaźnika pompy paliwa 025B13 Sprawdzone przewody z ECU do modułu pod maską, z modułu do pompy wszystko git, jak zewrę przekaźnik, pompa zaczyna pompować na moment i zgłasza inne błędy, ale mimo to nie kręci 🤔
tylko, że nie kręcił wgl. rozrusznik Uruchomienie rozrusznika to najpierw załaczenie przekaźnika gdzieś w skrzynce, potem wciągnięcie rdzenia elektromagnesu "automatu" rozrusznika, które powoduje przesunięcie zębnika bendixa i zwarcie styków zasilających rozrusznik. "Automat" słychać zwykle jako dość głośne szczęknięcie pod maską. Teraz tak - jeśli...
Witam, piszę, bo mam problem z traktorkiem do trawy Viking MT 540, mianowicie piszczy elektronika, tzn. jest tam mały głośniczek w puszcze z elektryką i on piszczy. Przekręcenie stacyjki nie daje prądu na rozrusznik. Czy ktoś wie, czego to jest sygnał? Jakiś błąd czy niezałączone zabezpieczenie? Traktorek odpala po zwarciu przekaźnika rozrusznika, zabezpieczenie...
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
Okazuje się ze wymontowanie rozrusznika jest dość skomplikowane - dostęp do śrub jest strasznie slaby.... trzeba rozpinać hydraulikę itp...Puki da się odpalić to tak chyba musi zostać.... Przyjrzałem się instalacji - stacyjka, do przekaźnika na desce i potem przewód do elektromagnesu - przewód raczej cienki - izolacja przepalona..... - ktoś wstawił...
Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika. Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy... Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100%...
Przekaźnik cyka tylko gdy kręcisz rozrusznikiem? Może brak masy na zespół napędowy albo zwarcie w rozruszniku.
Nie wiem - jakoś mam wrażenie że mówimy o dwóch różnych autach. Ja ci coś sugeruję, ty i tak robisz i szukasz po swojemu, potem coś się znajduje (jak te bezpieczniki pod siedzeniem), nic z tego co piszesz nie zgadza się z moimi schematami (np bezpiecznik 60 A z którego wychodzi fioletowy kabel i którego zwarcie do masy powoduje uruchomienie rozrusznika)...
Rozumiem że pali się to co jest na schemacie opisane jako przekaźnik... (zaraz obok akumulatora) bo jakotakiego regulatora tam nie ma.... Sorry Edit. Źle popatrzyłem na schemat chyba.... jesteś w stanie zaznaczyć na schemacie co się pali ? Pomyliłem przekaźnik rozrusznika z regulatorem :| Tak napewno pomyliłem... Nie masz zamontowanego akumulatora większego...
Pod siedzeniem kierowcy masz skrzynkę i jest tam jak pamiętam żółty przekaźnik od rozrusznika zewrzyj kabelkiem 2 główne liny włóż przekaźnik i powinien odpalić. Ew ściągnij obudowę i naciśnij palcem styk jak nie będzie reagował na stacyjkę. Do specjalisty dojedziesz normalnie. Chyba że sam przekaźnik padł. Często przeciera się instalacja od fotela...
A czy jest możliwość że spaliłem przekaźnik rozrusznika? Ciężko jest popsuć przekaźnik rozrusznika małym zwarciem.
Stacyjka jest dobra? Rozumiem że odpala tylko po zwarciu śrub przekaźnika załączającego rozrusznik? W ogóle, jaki to model?
Zamykam temat problem rozwiązany poprzez wymianę rozrusznika które robiło zwarcie oraz przekaźnika koszt koło 140 zł Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Pytanie autko jak w tytule nie kręci rozrusznikiem (brak sterowania na przekaźniku K61) Na krótko jak przekaźnik się zewrze rozrusznik kręci. Do tego przy próbie odczytu błędów z ECU brak komunikacji. Posiada ktoś schematy do tego silniczka głównie oczywiście interesuje mnie schemat sterownika silnika.
Panowie, mam problem podobny do tu opisywanego w Volvo V50 2008. W aucie padło sprzęgło i stało kilka miesięcy. Przyholowano je do mnie i okazuje się że nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka zapłon się zapala na pozycji 2 ale na pozycji 3 niestety rozrusznik nie kręci. Zauważyłem ze po przekręceniu na 3 pozycje gasną światła czyli stacyjka odczytuje...
Sugeruję spadki napięć, przekaźnik od rozrusznika zobaczyć rozebrać i zobaczyć czy jak się zewrze styk to tak samo odpala, wtedy już się coś wykluczy,
Koledzy kupiłem mercedesa S320 CDI po przekręceniu zapłonu wszystko dzieła ,przekręcając na start. zero reakcji nie odpala. po włączeniu na start zwarłem przekażnik rozrusznika wkrętakiem silnik obraca a nie zapala.pilot drzwi zamyka i otwiera,wszystkie kontrolki się zapalają a ja nie mogę odpalić. proszę o porade co można z tym zrobić. Z góry dziękuje....
Moduł wymieniłem na nowy, ale nie pomogło. Teraz jest tak, że po odpięciu tylnych lamp przekaźnik na rozrusznik strzela i tyle.
Gdy jest ciepły nie odpala rozrusznik nie reaguje Gdy zewrę przekaźnik kręci i odpala bez problemu Wykonaj pomiary próbnikiem z żarówką w gnieździe przekaźnika rozrusznika. Czy podczas próby zapalania przekaźnik "stuka" a rozrusznik nie kręci ? Czy w chwili gdy nie odpala - pojawia się napięcie sterujące na cewce przekaźnika ? Czy na jednym ze styków...
Jeżeli włącza się wentylator to prawdopodobnie padł przekaźnik ECU.
Witam Kolego sprawdź masę na silniku następnie trzeba posprawdzać wszystkie przekaźniki (zimne luty lub przegrzane połączenia w przekaźnikach). Jeśli się okaże że są ok to jedynie automat przy rozruszniku, często robi niewielkie zwarcie przy rozruchu a to skutkuje nagrzewaniem i rozszerzaniem jego elementów. wymiana powinna pomóc. Ja miałem podobny...
Tak, jednak mialem zwarcie na sterowaniu bramką mosfeta. Pulldown ma 4,7kohm. Zaryzykowałem próbę zwarciowa
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Witam, a może to nie wina rozrusznika tylko samego przekaźnika. Próbowałeś go zamienić?
Zewrzyj te dwie śruby na przekaźniku, jeżeli rozrusznik ruszy, to wypalone styki przekaźnika. Naciśnij start i popukaj czymś w rozrusznik, jeżeli będzie dawał jakieś oznaki życia, to szczotki do wymiany. No i podstawowa sprawa, sprawdź masę do silnika, czyli kabel minusowy od akumulatora
Cewkami tych przekaźników steruje minusem komputer silnika kiedy dostanie sygnał z czujnika położenia wału że silnik się kręci więc musisz to sprawdzać w trakcie kręcenia rozrusznikiem . Co do wtryskiwaczy to one też są sterowane minusem przez komputer silnika.
U mnie passat 1.8 TSI 2016r. Mam takie coś, że wciskam hamulec i start stop, to właśnie wyskakują kontrolki: usterka start stop, ręczny, trakcja itd. Trochę muszę poklikać, żeby odpalił i słychać charakterystyczne cyknięcie właśnie ze skrzynki bezpieczników pod maską. Podłączyłem u mechanika pod kompa, wyszło, że przekaźnik rozrusznika (zwarcie na masie)...
Co masz na myśli zmostkowanie rozrusznika zewrzyj piny 2 i 8 w przekaźniku rozrusznika ostrożnie bo może stale kręcić ,gdy by stale kręcił to podaj mase na pin 1 lub 3 i testuj. Zapomniałem o przekaźniku 109. Czemu jest cały czas wyzwolony (cewka załączona) nawet przy wyłączonym kluczyku? tego nie wiem to przekaźnik silnika i powinien się uruchomić...
Próbowałeś zwierać przekaźnik rozrusznika? po zwarciu rozrusznik kręci prawidłowo? jeśli tak to problem ze sterowaniem przekaźnika. Przekaźnik rozrusznika to najprostszy element jaki może być - ma wyprowadzone dwa przewody(od cewki przekaźnika), podczas próby kręcenia silnikiem z rozrusznika (żeby przekaźnik puścił prąd na rozrusznik) na jednym musi...
tak, daj mu "plus" z akumulatora na wyjście z rozrusznika albo zewrzyj te dwa przewody w automacie (oczywiście na czas odpalania.
mam ten sam problem zwarłem styki przekaźnika. znalazłem obejście do rozrusznika ale nadal nie odpala rozrusznik sie kręci Gdzie jeszcze mam zrobić obejście ??
Witam ponownie sprawa wygląda tak Po naciśnięciu przyciska rozruchu nic sie nie dzieje. Gdy zewrę dwa przewody od przekaźnika rozrusznika - rozrusznik kręci. Co dalej sprawdzać ?
Czyli uszkodzony przekaźnik.... a da się go naprawić?? Dodano po 5 Jak zewrę dwie śruby przekaźnika to kręci rozrusznik.....
Mam podobny problem w takim aucie, różnica jest taka że po zwarciu przekaźnika odpala, brakuje również + na cewce przekaźnika rozrusznika, oraz w tym samym momenice zniknęły swiatła drogowe i dmuchawa
Na początek to trzeba sprawdzić, czy to faktycznie przekaźnik, czy rozrusznik. I trzeba na krótko zewrzeć te dwa grube przewody. Jak zakręci, to już z górki... Ten przekaźnik się nadaje. Musisz wykorzystać styki zwierne, czyli grube przewody do 3 i 5, cienkie do 1 i 2.
Po dłużym postoju na słońcu (nagrzane wnętrze): wkładam kluczyk - odblokowuje się kierownica przekręcam kluczyk na "ON" - zapalają się standardowo kontrolki, wlacza nawiew itd. przekręcam kluczyk na "START" - brak reakcji automatu rozrusznika, tylko dmuchawa nawiewu się wyłącza, kontrolki nie przygasają, nie słychać "pyknięcia" przekaźnika w module...
wygląda mi na to, że przekaźnik od rozrusznika ma zwarcie wewnętrzne.
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
Kolego najpierw to zdejmij sterowanie z rozrusznika, bo może być tak że bakielit w automacie zwarł i rozrusznik będzie chodził non stop.
Dużo czasu minęło ale temat powrócił w innym aucie, mimo, że to będzie czwarte auto, które odpalam zdalnie chciałbym parę rzeczy przedyskutować, gdyż nadal to raczej zdobywanie wiedzy praktycznej dla własnej satysfakcji. Toledo odpalało: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
sprawdź "KONTROLER ŚWIATEŁ" (biały i zielony) w nowszych :p poldkach jest tak ze są dwa ładnie nazwane "kontrolery" odpowiedzialne za sprawdzanie żarówek (kontrolka na desce o przepaleniu) oraz wyłączenie świateł gdy pracuje rozrusznik tam w środku jest normalnie zwarty przekaźnik, który dostaje + z rozrusznika często się to jara, słabe połączenie konektora...
Jeżeli przewód zasilający i jego złącza są w porządku, to prawdopodobnie uszkodzony jest rozrusznik - posiada wewnętrzne zwarcie, które powoduje podczas załączania przekaźnika tak duży spadek napięcia, że przekaźnik się rozłącza. Zapewne to było przyczyną uszkodzenia celi starego akumulatora. Rozbierz rozrusznik jeszcze raz, zwracając szczególna uwagę...
zewrzeć rozrusznik rozrusznik zewrzeć zewrzeć rozrusznik escort
samsung pralka kalibracja microsoft windows ultimate górna grzałka
grundig gamma2 zmiękczacz viessmann
Awaryjne otwieranie maski Mercedes W221 - porady Phantom 1331G – odczyt pamięci eMMC, metody ADB, ISP, chip-off, Android, backup