Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
Przekaźnik mógłby mieć ale siedzi tam zworka, po prawej nad 109. 103 chyba od świec żarowych.
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Wystarczy zewrzeć styki przekaźnika rozrusznika by w nie całe 5 min mieć 50 procent diagnozy. Często nie łączy wtyczka przy rozruszniku. Ja np wymieniam na cewkę o "normalnym " złączu.
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Nie powinien. Tam zasilanie idzie na jeden styk przycisku, a z drugiego do rozrusznika. Jeżeli zdejmiesz przewody z przycisku i je zewrzesz to rozrusznik musi się uruchomić (o ile jest sprawny).
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
To nie chinol. W japońskich skuterach często jest stosowany małogabarytowy przekaźnik Mitsuba, który jest podłączony do tej kostki. Dwa przewody są od cewki przekaźnika, a dwa pozostałe są od styków przekaźnika. Z tego co pamiętam to też występowały dwie wersje tych przekaźników, które różniły się pinoutem, więc trzeba zwrócić na to uwagę. Jeśli dobrze...
Jak nie pali wyjąć przekaźnik rozrusznika i zewrzeć obwód wykonawczy. I już połowa usterek wykluczona.
Witam mam pytanie udało Ci się z tym skuterem?
A przy klemie plusowej nie ma bezpiecznika?
Wiadomo co było przyczyną ?
Żeby uruchomić rozrusznik "na krótko" wystarczy zewrzeć np. śrubokrętem, te dwa duże zaciski śrubowe na styczniku rozrusznika. Tylko uwaga, bo jak się nie pomyśli jak ten śrubokręt przyłożyć, to może się "przyspawać".
Jak go wymienić? Czy jest to część wymienna, czy trzeba zrobić mostek z tym stykiem 50b? Go czyli kogo rozrusznik? Jak nie masz prądu na kabelku co idzie do cewki to są trzy opcje. Zgnity kabelek,kostka stacyjki,pseudo alarm. A jak juz miałeś dostęp do rozrusznika to trzeba było zewrzeć na ostro i sprawdzić czy chociaż rozrusznik działa. Tylko skrzynie...
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Mogla "zgnić" masa silnika. Rozrusznik kręci jak zewrzesz śruby elektromagnesu? Można wkrętakiem.
Jak zewrzesz te dwie śruby duże kluczem to kręci, pomijając elektromagnes?
Spróbuj zewrzeć zaciski na elektromagnesie jakimś kluczem (to znaczy te dwie śruby chyba ósemki
Wyciągnąć wtykę ze stacyjki, zewrzeć czerwono czarny z czerwonym, jak kręci sprawa jasna jak nie to lecimy dalej przekaźnik alarm...
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
tak, może być wina tej kolejnej stacyjk, sprawdź czy kostka nie jest przy niej przepalona. Metodą partyzancką może na krótko zewrzeć styki rozrusznika i uruchomić auto, ( co ma na celu sprawdzenie automatu , bendix itp).
Na początek by się nie narobić proponuje zewrzeć obwód przekaźnika rozrusznika. Jak kręci to problem ze sterowaniem,uszkodzony przewód albo brak zezwolenia na start. Z tego to kojarzę to PCM steruje i masa i plusem cewki.
witam, mam taki problem z moim cieńkim że nie chce kręcic rozrusznik. Wyciągnąłem go i śmiga, to chyba stacyjka bo nie ma plusa na cewce rozrusznika. Chcę się upewnić czy to nie jakiś przetarty przewód, jak sprawdzić stacyjkę? które kable zewrzeć żeby rozrusznik zakręcił? Czy kostka jest wymienialna czy całą stacyjkę muszę wymienić? z góry dzięki za...
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
Aby sprawdzić automat należy założyc rozrusznik do samochodu(lub połączyć go z akumulatorem kablami do pożyczania prądu) i zewrzeć np. śrubokrętem 2 śruby na automacie. silnik powinien zakręcić. Jeśli nie kręci to wina jest rozrusznika. Jeśli kręci to nalezy przewodem (może byc dość cienki) podać + z akumulatora do konektorka na automacie. Jeśli nie...
To zmierz na silniku rozrusznika.
A na krótko odpala, jak zewrzesz przy rozruszniku? bezpieczniki wszystkie ok? może kabina z automata ? Dodano po 6 Prąd nie dochodzi do rozrusznika w takim razie ? może na skrzyni została pominięta jakaś wtyka.
Zewrzeć te dwie (śruby) wkrętakiem, lub czymś podobnym. Oczywiście tylko do momentu odpalenia silnika. https://obrazki.elektroda.pl/7184411900_...
Stawiam na rozrusznik. Jeśli masz kanał, to spróbuj na chwilę zewrzeć przewody na elektromagnesie rozrusznika (cienki i gruby przewód), Pozwieraj kilka razy, aby upewnić się czy rozrusznik pracuje dobrze czy źle. UWAGA, auto na luzie.
Immo nie blokuje rozrusznika W modelach od około 2001 było zupełnie inne UCH i w nich immo blokuje rozrusznik, jest przekaźnik rozrusznika. Masz może opis pinów, które należy zewrzeć po założeniu emulatora, aby rozrusznik kręcił? Przekaźnik powinien być w skrzynce pod maską i tam możesz zewrzeć
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
Zico63, mam wrażenie, ze akumulator uszkodzony wewnątrz. Niestety tylko wymiana.
Zapalania z"pociągu" powinno się unikać, ze względu na możliwość przeskoczenia rozrządu. Skoro rozruch dał znak wolniejszym kręceniem, to raczej jego wina. Jak jest dostęp do startera, to spróbuj zewrzeć grube śruby jakimś grubym śrubokrętem, tylko nie zapomnij ustawić dźwignię biegów na luz. Jak się odezwie, to wina może tkwić w stacyjce.
prawdopodobnie wypadaly ci zaplony i dlatego paliwo spalalo sie w wydechu. zobacz jeszcze do instalacji bo moze cos zle zrobiles. a swoja droga to podlacz oscyloskop i zobacz jakie sa impulsy sterujace cewke , moze jeszcze cos padło?
Przekaźnik podający prąd na rozrusznik do sprawdzenia Można zewrzeć dwie śruby przekaźnika z czerwonym przewodami jeżeli rozrusznik nie kręci to akumulator do ładowania lub wymiany ,jeżeli kreci to uszkodzony przekaźnik lub jego zasilanie
Skąd takie działania wszystko wymieniać? Stacyjkę można zewrzeć drutem styki startu, rozrusznik- można podać napięcie prosto do cewki wrzutowej. Po to aby sprawdzić czy działa. Jak się jest pod autem, to warto sprawdzić próbówką, czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika po przekręceniu stacyjki. Stawiam, że nie dochodzi.. Nie wiem, czy jest tam immo,...
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Witam Mam prośbę,czy mógłbyś wskazać jak i który przekaźnik zewrzeć na krótko w celu sprawdzenia czy rozrusznik kręci. Dodam że właśnie mam identyczną sytuacje co ty saab 9-3 19Tid 2008r Komunikat traction control failure i właśnie zaczynam szukać przyczyny Dziękuje i pozdrawiam
Wilgoci dostał wyłacznik elektromagnetyczny rozrusznika i nie kontakci. Na początek sprzedałbym rozrusznikowi kilka delikatnych młotków, jak nie pomoże to trza pruć rozrusznik. Możesz jeszcze spróbować na rozruszniku zewrzeć śrubokrętem złącza elektromagnesu. Ech po co ja to piszę jak nawet pewno nie wiesz jak ten rozrusznik wyglada... Jeśli rzeczywiście...
Zewrzeć śrubokrętem śruby elektromagnesu
Odprężnik po to jest żeby go używać. Władki do palenia są ciężkie przy -5 to już kicha. Rozrusznik masz już chyba z przekładnią? Czy to jeszcze stary rosyjski? Spróbuj zewrzeć jakimś płaskownikiem wyprowadzenia od automatu rozrusznika, ominiesz tym samym automat i sprawdzisz czy na nim nie występuje problem, bo może tam jest słaby styk.
Jeśli możesz dojść do zacisków rozrusznika zamontowanego w samochodzie to wystarczy połączyć na chwilę zacisk do którego przychodzi przewód ze stacyjki ze śrubą do której jest podłączony kabel od akumulatora. Elektromagnes powinien włączyć rozrusznik.W ten sposób wyeliminujesz styki stacyjki. Jeśli elektromagnes "cyknie" a rozrusznik nadal nie uruchomi...
Może elektromagnes zwarty?
36 ohm i ok 18 ohm Czyli w miarę dobrze, co nie wyklucza zatarcia czy też zwarcia miedzyzwojowego. Rozrusznik PTC mierzyłeś ?
Bez wymontowania sprawdź na krótko rozrusznik - dwie śruby na cewce automatu należy zewrzeć , dodatkowo sprawdzić napięcie akumulatora.
Ja bym proponował tak: Zewrzeć przy automacie rozrusznika czymś metylowym (np. klucz) dwie grube śruby (trzeba to zrobić mocno i stanowczo, najlepiej na nakrętkach) pisze to, dlatego że widziałem jak gość się wystraszył trzasku rozrusznika i wypuścił klucz, co spowodowało upalenie kabli i poparzenia dłoni. Jeśli rozrusznik dalej będzie obracał się opornie...
Sprawdź probnikiem 12V czy elektromagnes podaje napięcie na śrubę z plecionką. Nawet zwykła oprawka z żarówką. Napisz co zrobiłeś. Rozkręcałeś rozrusznik? Można jeszcze metodą na tzw. zwarcie. Śrubokrętem połączyć (zewrzeć te dwie śruby). Metoda bezpieczna, trochę zaiskrzy, ale dowiesz się czy rozrusznik kręci. Jak zakręci to elektrowłącznik zepsuty....
Jak nie odpali to musisz dostać sie do rozrusznika i tak jak napisał poprzednik spróbować uruchomić na krótko :) Przy elektromagnesie srubę musisz zewrzeć z mała wsuwką ;)
Problem Będzie w rozruszniku, proponuje próbować na krótko zewrzeć cienki przewód przy automacie rozrusznika i gruby też przy nim ale idący od akumulatora. Zrób to jeszcze z jakąś dodatkową osobą która będzie siedzieć w samochodzie aby cię przejechał. Na początek przy nie przekręconym zapłonie, powinien kręcić ale nie zapalić. I tak jeśli zewrzesz cienki...
NIe ma na to rozwiązania. Bo, albo jest problem z rozrusznikiem, sterowaniem przekaźnika rozrusznika, przekaźnikiem, ECM, nie nie ma zezwolenia na start ,korozja na którymś połączeniu. Podczas nie palenia trzeba chociaż sprawdzić czy klika przekaźnik i czy jest jego sterowanie. Można też zewrzeć styki w gnieździe relay i sprawdzić czy rozrusznik kręci....
Witam.Twój imobilajser odcina rozrusznik musisz znaleźć przewody w imobilajserze które odcinają rozrusznik i je zewrzeć pewnie masz jeszcze odcięcie zapłonu i musisz zrobić to samo.
W razie braku pomocnika i kontrolki zewrzeć "cienki" z "grubym" przy rozruszniku kawałkiem przewodu. Też na luzie! Poruszałem regulacją kierownicy i auto odpaliło. Więc raczej kostka, albo kable przy niej.
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Przejrzyj dokładnie styki przewodów od akumulatora. Zawsze możesz wziąść miernik i zobaczysz co Ci zostanie z napięcia na rozruszniku jak zewrzesz na krótko do rozruchu. Z drugiej strony jeśli uda Ci się obrócić wałem to może warto poprosić sąsiada z ciągnikiem i pociągnąć go na linie.
Jeśli masz taki jak na zdjęciu, to sprawdź, nawet przy pomocy żarówki 12V, chociażby od świateł pozycyjnych, czy na cewkę - czyli tam, gdzie przyłącza się cienkie przewody, czy tam właśnie dochodzi napięcie w momencie, gdy przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch. Żarówka powinna się zaświecić. Jeśli nie, to nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika, chociażby...
Jak słychać pyk z rozrusznika a nic nie przygasa to elektromagnes do naprawy/wymiany. Jak zewrzesz kluczem śrubu M8 na automacie rozrusznika sam rozrusznik chodzi jako silnik na luzie?
Okazuje się ze wymontowanie rozrusznika jest dość skomplikowane - dostęp do śrub jest strasznie slaby.... trzeba rozpinać hydraulikę itp...Puki da się odpalić to tak chyba musi zostać.... Przyjrzałem się instalacji - stacyjka, do przekaźnika na desce i potem przewód do elektromagnesu - przewód raczej cienki - izolacja przepalona..... - ktoś wstawił...
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Witam, też miałem taki problem i okazało się że czujnik podniesionej nóżki źle działał. A gdy nóżka jest opuszczoną to yamaszka nie chce palić dla bezpieczeństwa podróżnych. U mnie wystarczyło popsikac wd40, ale można chyba dla sprawdzenia też zewrzeć dwa kable co idą so tego czujnika
Póki co Prąd nie dochodzi do rozrusznika Prąd nie dochodzi do świec zarowych bezpieczniki sprawdzone Masa sprawdzona Samochód kręci tylko robiąc zwarcie rozrusznikiem, Powoli zaczynam stawiać na to że komputer wyzionął ducha...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Zawsze jet szansa , można jeszcze jeden myk zrobić -mianowicie obydwie klemy zewrzeć na 15 minut po rozpięciu z akumulatora.
Rozebrać rozrusznik , wyczyścić komutator (przepolerować) oraz sprawdzić luzy na wirniku (tulejka, łożysko),sprawdzić napięcie na akumulatorze,oraz przewód masy(minusa) przylutować końcówki ,ewentualnie pociągnąć nowy dokręcić do silnika, jest jeszcze przekaźnik rozrusznika (do niego podłączone dwa czerwone grube kable 1 akumulator 2. rozrusznik) aby...
Spróbuj zewrzeć te dwie grube śruby na rozruszniku,jeżeli zaskoczy to wina automatu,natomiast gdy będzie tylko iskrzyć to wina rozrusznika(pewnie krótkie szczotki).
To koło przekaźnika to rozrusznik, czyli po zamontowaniu alarmu, gdy ktoś się włamie ale go nie rozbroi to wyłamując stacyjkę i ją zwierając nie przekręci rozrusznikiem metoda za prosta bo rozrusznik można zewrzeć na krótko lub pchnąć samochodzik, niektórzy stosują rozłączenie zasilania komputera głównego wtedy deska jest czarna ale rozrusznik kręci...
Zostaje Ci obstukać młotkiem rozrusznik - byle nie tam gdzie są przykręcone przewody , lub zewrzeć dwie wystające szpilki z małego walca rozrusznika, i jeśli coś tam ruszy silnik, próbować dalej odpalać z kluczyka. Albo na sznurek, bo pchać będziesz do najbliższego ocieplenia za kilka dni. A alarm wywal, tylko powoduje kłopoty, i teraz nawet pchając...
Tak do końca jeszcze się nie wyjaśniło. W zeszłym tygodniu auto w poniedziałek całkiem stanęło. W sumie dopiero w piątek go wziął mechanik lawetą, bo to automat :) dziś naprawił rozrusznik - coś tam było popalone. Możliwe że od zwarcia na rozruszniku te atrakcje były. Na razie musze trochę pojeździć żeby stwierdzić czy to od tego. Póki co nic się nie...
Czemu jeszcze nikt nie napisał: te "coś" na rozruszniku ma dwie śruby M10, na klucz 17; te dwie śruby zewrzeć ze sobą śrubokrętem, ma zaiskrzyć (bo prądy są ogromne) ALE ROZRUSZNIK MA RUSZYĆ!!! .
Jak zewrzesz wszystkie do kupy to tylko włączysz zapłon i jednocześnie rozrusznik, zwarcia nie będzie. Próbuj aż trafisz na właściwą kolejność, nic złego się nie stanie. Wiadomo- SKRZYNIA NA LUZIE!!! Czerwony-zasilanie Siwo/pomarańczowy-rozrusznik Zielono/niebieski-zapłon
Jest kostka łącząca wiązkę przednią z wiązką tylną, jest ona w bagażniku, zaraz koło skrzynki bezpieczników
Cześć tu masz opis kodu błędu,który podałeś. Sterowanie rozrusznikiem M1 Opis Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie przekaźnika wstępnego rozrusznika. Uwagi Zwarcie do +24 V może spowodować przypadkowe włączenie rozrusznika. Czynności zaradcze Sprawdź podzespoły, złącza wiązek...
Witam! Niedawno zmieniano mi rozrusznik w samochodzie. I po kilku dniach przestał działać, w instalacji było zwarcie, auto traciło napięcie a gdy było odpalone grzał sie akumulator i kable dochodzące do niego. Jak się okazało w innym warsztacie rozrusznik wypadł(ktoś go nie dokręcił) i robił zwarcie. W między czasie jeszcze strzelił gaz(gdy było zwarcie)....
nie miałem golfa i nie jestem pewien czy mam teraz rację ( może tam jest inna konstrukcja) ale jeśli bendix wybija a nie włączy Ci samego rozrusznika to szukałbym przyczyny w samym siłowniku rozrusznika który moim zdaniem bo wciągnięciu bendixa na wieniec powinien zewrzeć styki i uruchomić rozrusznik a widocznie tego nie robi, może po zamontowaniu do...
Bezpiecznik wizualnie może wyglądać na dobry, ale nie być dobry. Tym bardziej że to może nie być jedyny bezpiecznik w motocyklu :) . Jak masz przekaźnik rozrusznika, to masz do niego przykręcone 2 przewody (takie grube). Spróbuj je zewrzeć (uwaga! Może ci "przyspawać" kable jeśli nie będziesz uważać). Rozrusznik powinien natychmiast zacząć kręcić. Jak...
mam podobną sytuacje, dodatkowo czasem wyświetla się komunikat "awaria hamulców" :( co było przyczyną w opisywanym przypadku? informacyjnie - awaria rozrusznika. może pozwoli to komuś zaoszczędzić parę groszy, jeśli auto odpali z silnika, to z dużym prawdopodobieństwem jest to rozrusznik
Jak zewrzesz minus z minusem to się nic nie stanie. Dodano po 1 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
Kolego spróbuj po prostu mając rozrusznik w autku kawałkiem przewodu zewrzeć śrubę pod którą podłączony jest gruby przewód ze śrubą od cienkiego przewodu. Jeśli rozrusznik zakręci silnikiem tzn,że masy i napięcie na rozruszniku jest w miarę ok a problem leży w instalacji elektrycznej autka np gdzieś na zasilaniu stacyjki.
Witam Poszukuję porady jak odpalić na krótko VB 2.0, stacyjkę mam rozbebeszoną, próbowałem połączyć przewody każdy z każdym przez żarówkę, ale rozrusznik się nie odzywa. Problem jest taki że zepsuła się stacyjka. Kluczyk w pozycji rozrusznika sam nie odbijał z powrotem, trzeba było ręcznie cofnąć bo inaczej rozr. kręcił się razem z silnikiem. Po powrocie...
Gruszka wymieniona dalej nie odpala, Bład ciśnienia pojawi się tylko jak nawie się biegami na zapłonie jeżeli odpalam na zwarcie rozrusznika w czasie jazdy Nie ma żadnych błędów tylko mnie można wrzucić luzu i nie działa tryb automatyczny
Na początek to trzeba sprawdzić, czy to faktycznie przekaźnik, czy rozrusznik. I trzeba na krótko zewrzeć te dwa grube przewody. Jak zakręci, to już z górki... Ten przekaźnik się nadaje. Musisz wykorzystać styki zwierne, czyli grube przewody do 3 i 5, cienkie do 1 i 2.
Racja - to jest rozrusznik, gruby czerwony + akumulatora, gruby czarny - akumulatora. Pozostałe 2 wiązki to prawdopodobnie od zrywki (wyłącznika bezpieczeństwa) i stacyjki jednocześnie i włączenie rozrusznika. Spróbuj mając podłączony akumulator pod 2 grube kable zewrzeć cienkie z obydwu wiązkach i napisz czy rozrusznik zaczął kręcić.
Zapewne przepalił się jakiś bezpiecznik. Cyka przekaźnik rozrusznika, są dwie wersje, jedna ma śruby na stykach prądowych, można je spróbować zewrzeć śrubokrętem, druga wersja ma wyraźnie szersze konektory, tu potrzeba kawałek drutu aby zrobić zworę i sprawdzić czy rozrusznik ruszy
Czyli twierdzisz, że w jednej chwili zbiegiem okoliczności padł rozrusznik i osobno zapłon Tak twierdzę! Zwarcie w rozruszniku , było powodem uwalenia, któregoś z elementów, odpowiedzialnych, za generowanie iskry!
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
Witam.Miał pan kkknc racje trzymając rozruch i na krótko do rozrusznika to odpala. A próbowałem zewrzeć D+ z masą i nic nie kręci.Będe musiał dać do sprawdzenia alternator.
Witaj kolego najprościej było by zewrzeć na chwilę jakimś przewodem gruby kabel + idący do rozrusznika z drugim sterującym elektro włącznikiem wtedy rozrusznik powinien się odezwać skoro piszesz że 12V dochodzi
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Po dłużym postoju na słońcu (nagrzane wnętrze): wkładam kluczyk - odblokowuje się kierownica przekręcam kluczyk na "ON" - zapalają się standardowo kontrolki, wlacza nawiew itd. przekręcam kluczyk na "START" - brak reakcji automatu rozrusznika, tylko dmuchawa nawiewu się wyłącza, kontrolki nie przygasają, nie słychać "pyknięcia" przekaźnika w module...
Witam. Prąd był ale słabo kręcił i dlatego postanowiłem doładować. A na dzisiaj tak zajrzałem pod fotel ponownie i jest dobrze są dwa bezpieczniki 25 amper i jeden duży . Dodatkowo 25 amper obydwa założyłem nowe i nadal nic. Co zauważyłem spod fotela wychodzi przewód fioletowy w miarę gruby i dalej on idzie z dwoma cieńszymi do płyty bezpieczników i...
Wygląda na to, że nie do końca pozbyłeś się automatycznej skrzyni i komputer nie widzi pozycji P w związku z czym nie działa rozrusznik. Ktoś pisał, że wystarczy zewrzeć dwa kable i po sprawie.
Nie musisz mieć nowej kostki.Wystarczy że kawałkiem przewodu zewrzesz styki które załączają rozrusznik po przekręceniu kluczyka.Jak będzie odpalał bez problemu to masz do wymiany kostkę.Wyłącznik możesz założyć na tych właśnie przewodach musi mieć tylko odpowiedni prąd styków bo za mały prąd spowoduje że szybko go uszkodzisz .Trochę to pajęczarstwo...
Rozrusznik do wymiany. Czasem w stacyjce potrafi zrobić się zwarcie i wtedy pali rozrusznik. Ale wtedy słychać tak jakby próbę załączenia rozrusznika podczas pracy silnika. Nie słyszałeś przypadkiem podczas jazdy "próby uruchamiania rozrusznika" albo nie słychać było podczas jazdy żeby rozrusznik się uruchamiał?
A ja sądzę, że nie. Wystarczy czymś porządnym zewrzeć obie śruby elektromagnesu, aby się przekonać, czy silnik elektryczny rozrusznika jest ok.
W C 360 nie ma możliwości odpalenia na korbę. W tym traktorku jeśli chodzi o elektrykę rozruchu to; dobre akumulatory , masa i rozrusznik, jeśli ten jest jeszcze oryginalny to warto sprawdzić czy nie robi zwarcia.
nie robiłem takiego rozrusznika ale robilem bardzo duzo od ŻUKA,C-330,C-360 niemniej proponuję taka kolejność uruchomic rozrusznik na -krótko zewrzeć styki na bendixie jesli zastartuje to rozrusznika nie rozbieraj zasil bendiks prosto z kabla - gruby od akumulatora jesli rozrusznik bedzie dobrze krecił to pozostaje ci do wymiany kabel od stacyjki ewentualnie...
w samochodach z automatem jest jeszcze tak zwany "inhibition switch" - taki wielopozycyjny przełącznik na dźwigni cięgna wybierania biegów i on często zagniwa w środku i trzeba go rozebrać wymyć i nasmarować - tam są też styki do rozrusznika, żeby nie odpalić na innej pozycji niż P i N. w Astrze już 2 razy go czyściłem, można też zewrzeć na stałe tą...
widać prąd zwarcia nie przekraczał wartości przewidzianej dla bezpiecznika w tym obwodzie....jak wspomniałem wyżej- miejsce ruchliwe (klapa zamknięta ,otwarta etc...).....przewody na sztywno nie były zwarte.... pozdrawiam
Witajcie koledzy. Wczoraj spotkała mnie niemiła niespodzianka a mianowicie: Wsiadłem do auta włożyłem kartę wcisnąłem start i zobaczyłem ciemność, tylko czerwona diodka na środku pulpitu świeciła ciągle. Pierwsza myśl szlak trafił kartę, poszedłem więc po zapasową ale dalej nic, rozebrałem czytnik hmmm... tez nic. Rano okazało się że spalony jest 60A...
rozrusznik zewrzeć zewrzeć rozrusznik escort wirnik rozrusznik zewrzeć
świeci dioda power przewod ethernet triak przekaźnik
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Zabezpieczenia prądowe w szlifierkach Ferrex TCL 40-MT21X7-MPA2HG Power Board Schematic Availability and Compatible Models