Trzeba odizolować obie szczotki od masy. Bo teraz w każdym silniku masz jedną szczotkę do masy i dlatego silniki są słabe i palą bezpiecznik. Na jednym jest masa, a na drugim plus i masz zwykłe zwarcie.
Temat do zamknięcia, faktycznie powodem awarii było zwarcie. Spalił się silnik tylnej wycieraczki i spoił ze sobą przewody zasilające go. Dzięki za pomoc.
Parametrem decydującym o doborze mostka H jest prąd zwarcia silnika ( silnik zatrzymany ) a nie pod obciążeniem , dla silnika z wycieraczek będzie więcej niż 10A . Mostek H na TIP14X to max 10A przy idealnym wysterowaniu , oraz idealnym odprowadzeniu ciepła z tranzystorów , przy budżecie 20zł na mostek to jednym sensownym rozwiązaniem to mostek H na...
Brak zasilania powrotu na silniku. Powinno byc zasilanie po zaplonie za silnikach. Masz na myśli cienki brązowy przewód (wycieraczki przod) styk chyba nr 3? Na nim jest 0V bez względu na pozycję kluczyka i manetki wycieraczek. Podejrzewałem(po przejrzeniu elektrody) że tam powinno być +12V. Ten przewód jest tak cienki w porównaniu z innymi, że wygląda...
Witam! Mam bmw jak w tytule i mam problem z wycieraczkami. Działają przez pierwsze 10-15sek i wyłączają się. Można je ponownie włączyć jak wyłączę zaplon i właczę ponownie. Działają wtedy na 2 biegach, działają spryskiwacze i jak daje w dół manetkę to też się załączają i działają 10 sek., na komputerze pokazuje błąd - chyba 49 - silnik wycieraczek zablokowany....
Odkryłem, że jest nieszczelność w gomowej osłonce doprowadzającej przewody do tylnej klapy, po prawj stronie auta, tzn otwór w blasze jest częściowo odsłonięty i np przewody doprowadzające prąd do tylnego prawego klosza są mokre, czy należy te sprawy kojarzyć, czy również może mieć z tym związek nie działająca tylna wycieraczka. Tzn, jak się ją włączy...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Ma problem jak w temacie. Wycieraczki w samochodzie vectra B na biegach czasowych ruszają i zatrzymują się nie wracają. Przy silniku wycieraczek było prawdopodobnie zwarcie bo zgrzało styki, usterka naprawiona lecz problem nie znikł. Potrzebuję schematu do czasowego sterowania wycieraczek. Nadmieniam, że znalazłem są 2 napięcia sterowania jedno wyższe...
Witam Dostałem schemat elektryczny do 407 i wieczorkiem wyślę na elektrodę. Wracając do tematu czy siadł BSI czy BSC (lub BSM na allegro piszą, PSI jest na schemacie elektrycznym) jestem bardziej skłonny przychylić się do BSC, gdyż problem zaczął się od momentu włączania ksenonów, a włączenie ich następuje przez przekaźnik w BSC (a tam też siedzi procek)....
Witam- piszesz że po odłączeniu kostki silnika wycieraczek problem znika . Więc prawdopodobnie masz uszkodzony silnik. proponuję rozebrać go i sprawdzić czy uzwojenia nie są uszkodzone ,mogą powodować zwarcie do masy , sprawdź również przewody pomiędzy klapą a nadwoziem ( te w osłonie gumowej) często lubią się przecierać. A odnośnie zasilania w kostce...
Być może że jest zwarty przełącznik parkowania przy silniku. W wylaczniku wycieraczek przy pozycjj wyl. podawana jest masa a z siliczka może iść + na ten przewód, z zasilania służacego do parkowania.
Witam W tej wtyczce, która na zdjęciu ma napis P1, połącz kabelki koloru - zielony i czarny razem ze sobą. Wtedy zasilacz wystartuje. Na przewodzie kolor - żółty, masz +12V, a masa to przewód koloru czarnego. Podłącz do nich silnik. Powinien chodzić. Właściwie, to najpierw podłącz silnik, a potem zewrzyj te kabelki.
No i jest problem. Ten mechanizm chodzi został wyczyszczony i nasmarowany. Był w bardzo złym stanie. Ale podłączyłem pod wtyczkę i wywala mi bezpieczniki 23 od wycieraczek. Kombinowałem różnie kręcić silnikiem i też wywala. A przed rozbieraniem działał. Sam silnik kręci po podłączeniu pod aku. No zrobiłem nareszcie, dużo by gadać. Okazało się że: 1....
Witam.Problem polega na tym,że wycieraczki "chodzą" bez przerwy,równiez przy wyłączonym silniku.Odwiedziłem 4-rech elektryków - żaden nie pomógł.Każdy z nich podłączał komputer serwisowy, kasował pieniadze,tylko tyle potrafią,a diagnoze każdy z nich miał inną.W każdym przypadku komputer serw.wyświetlał "zwarcie w układzie wycieraczek przednich".Jeden...
Witam. Konstruuje model taśmociągu i chciałbym dobrać przekładnie do silnika. Byłbym wdzięczny za informacje na temat parametrów silnika od wycieraczek przednich z poloneza, przede wszystkim interesuje mnie liczba obrotów na wyjściu z przekładni ślimakowej i prąd zwarcia. Wiem tylko, że są tam dwa przewodu do zasilania, zielony dla wolniejszych obrotów...
Sprawdziłem przekaźnik. Jest sprawny. Cewka ma ciągłość, styki przeczyściłem. Jak palcem zwarłem styk na przekaźniku to wycieraczki ruszyły. Rozebrałem więc przełącznik przy stacyjce. Ale tam to niewiele widać, zresztą spaliłem dwa bezpieczniki jak próbowałem wciskać śrubokrętem kuleczki, które myślałem, że są od załączania wycieraczek. I tak oto dalej...
Zwróć uwagę na jeszcze jeden szczegół-hamowanie silnika. Wirnik po odłączeniu prądu potrafi zrobić jeszcze paręnaście obrotów. Dlatego układ po odłaczeniu zasilania ma dokonac fizycznego zwarcia na wirniku, aby siła przeciwelektromotoryczna zahamowała wirnik.
Dzięki, szkoda że tak mało czytelne i to u źródła czyli w Haynesie, gdzie wstawiono marne skany :( Z analizy schematu oraz oglądu silniczka i sterownika wygląda, że do sterownika dochodzi + i -(masa) oraz dwa przewody zwierane do masy w manetce przy kierownicy. Zwarcie jednego z nich uruchamia wycieraczkę na stale a drugiego z odstępami czasowymi. Ze...
Witam, potrzebuję jednostki napędowej do mieszadła do zbiornika 100 litrów. W tym celu kupiłem silnik 1633ZDR-100W 12V prawy, którego dane i schemat znajdują się tutaj: proszę aby wybrać silnik 1633, tam wszystko się znajduje. Dodatkowo kupiłem zasilacz atx 450W co by mocy nie zabrakło i pracował stabilnie, który ma wyprowadzone 12V przy prądzie 18A...
Uszkodzona deska bezpieczników lub zwarcie przewodów silnika. Wypnij złącza z deski i silnika zbadaj wiązkę silnika.
To są gotowe projekty, które ludzie powielają, udoskonalają itp. Pisałem z ludźmi co robili wg tego schematu i wszystko działa. Jednak oni nic nie mierzyli tylko podłączali i zamykali oczy, na wypadek jakby im kondensatory strzeliły w twarz:) Jest takie ryzyko, że np przy błędzie w szkicu, arduino źle ustawi wysteruje motomonstery, a więc nie da takiej...
.......Zastosowałem dostępny silnik wycieraczek od Poloneza. Ze szrotu za 20 zł. Dwie rurki metalowe z odkurzacza. Przekładnię od kątówki. Sruba z blachy Al gr 2mm. przełączniki tył/przód i 1bieg/2bieg. ...........: 1. jeżeli już ten silnik to koniecznie z jakimś chłodzeniem.2. lepiej żeby to był mocniejszy silnik i najwyżej nie pracował na maxa. Poszukuję...
Witam Mam duży problem z wycieraczkami przednimi w BMW 2 F45. Mianowicie po próbie włączenia wycieraczek pojawia się komunikat na ekranie w samochodzie informujący że wycieraczki mają problem i wkrótce przestaną działać. Oczywiście wycieraczki przednie nie włączają się. Spryskiwacz szyb oraz tylna wycieraczka działa. - Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki,...
Witam. Mam 4przewody lecz masa jest stała. reszta to +12 po stacyjce i 12 na każdym kolejnym biegu.. Samochód to fiat Brava 97r.. Problem pojawił się z silnikiem.. w pkt 0 mam zwarcie (czerwona linia na schemacie) czy to normalne..?
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
PANOWIE Dziękuję :!::!::!: Rozebrałem wtyczkę przy stacyjce, zwarłem styki stacyjki wtyczki 5F/2 (+12V) ze stykiem biegu (1) 5F/3 i wycieraczka chodzi pobiera prąd około 1,6A, następnie zwarłem styki 5F/2 (+12V) ze stykiem biegu (2) 5F/1 i wycieraczka stoi w miejscu :!: :cry: Maska w górę i rozłączam wtyczkę 53 przy silniku z wycieraczkami, styk 2 przysmażony...
Przepalił mi się bezpiecznik nr 30 15A i przestała działać tylna wycieraczka (oraz szyby, lusterko). Po włożeniu nowego bezpiecznika też się przepalił. Rozebrałem panel z bezpiecznikami i odłączyłem kabel idący do tylnej wycieraczki. Okazało się że ma zwarcie do masy. Odłączyłem złączkę przy silniku tylnej wycieraczki zwarcie nie ustąpiło. Wyłączyłem...
Zalaczony przez ciebie schemat jest slabo czytelny i mam problem z odczytaniem numerow pinow przekaznika. Zakladam ze odczytalem numery pinow na przekazniku z lewej do prawej : 1,4,3,6,5,2 Pin 1 (przewod 523, pin 2 na 2 pinowej czerwonej kostce) - plus z przelacznika wycieraczek. Pin 2 (styk ruchomy przekaznika) - tu wychodzi plus do silnika wycieraczki....
Witam Problem dotyczy Peugeota 206 1.1 rocznik 99 - nie działają wycieraczki przednie (tylko), przepalany jest (po każdej wymianie) bezpiecznik B w module BSI. Poza tym jest OK. Sprawdziłem silnik wycieraczki, "na krótko" wycieraczki pracują (na 1 i 2 biegu) prawidłowo. Po odłączeniu wtyczki od silnika wycieraczki w komorze silnika bezpiecznik również...
Witam szanownych forumowiczów Audi A4 1.9tdi 2001 130 koni Otóż mam problem z wycieraczkami ww aucie , wycieraczki chodzą non stop po włączniu zapłonu , reagują na zmianę prędkości przy przełączniu manetką z wyjątkiem czasówki , po podłaczniu kompa nie ma błedów , kolega powiedział że wymieniał centralny moduł elektryki (nie jestem pewien czy go wkodował)...
Witam. Partner miał modyfikację zasilania wycieraczki tylnej - był tam dokładany przekaźnik elektryczny normalnie zwarty (NF). Jeżeli znajduje się on w Twoim aucie w okolicy silnika wycieraczki , to może w nim tkwi przyczyna. Dobrze by bylo przemierzyć przewody pomiędzy BSI (o ile masz) a silnikiem, aby wykluczyć złamanie przewodów np.: w przelotce...
Witam, kilkanaście dni temu dopadła mnie awaria zabezpieczenia odcięcia paliwa, która uniemożliwiała uruchomienie auta (C-Max, 2004, 1.8 benzyna). Odcięcie zostało założone przy module z bezpiecznikami BSI po stronie pasażera.Po usunięciu problemu i wymontowaniu wadliwego zabezpieczenia zostały błędnie przecięte i połączone ze sobą dwa przewody na wtyczce...
Jest to silnik samochodowy na prąd stały komutatorowy dwubiegowy z trzema szczotkami. Na silniku masz trzy szczotki. Jedna na stałe do masy, a dwie do zasilania. Podając zasilanie na jedną lub drugą, uzyskujesz dwie prędkości pracy. Sprawdź miernikiem dla każdej z trzech szczotek czy nie masz zwarcia z masą(jedna z końcówek miernika do metalowej obudowy...
Witam ! Od kilku dni pomimo wyłączonego silnika i wyciągniętej karty ze stacyjki stale -ciągle pracuje tylna wycieraczka - rozłączyłem doraźnie zasilanie wypinając kostkę silnika wycieraczki . Ponadto bardzo szybko rozładowuje się akumulator. Wygląda na to ,że gdzieś jest zwarcie lub usterka w module UCH. Zauważyłem ,że odłączenie manetki z włącznikami...
Witam! W pewnym momencie w samochodzie zaczęły świrować wycieraczki tj. albo działamy na max prędkości mimo ich wyłączenia (nawet po wyłączeniu i załączeniu stacyjki startowały na max) , działały na przerywanym trybie niezależnie od położenia manetki, wyłączały się w połowie szyby. Co już zrobiłem: Po rozebraniu gratów z tym związanych , silnik wycieraczek,...
Popatrz na schemat na samym dole postu. Myślę, że omomierzem lub brzęczykiem znajdziesz dwa kable normalnie otwarte: 1- jeden z nich będzie masą - zapisz kolor, a drugi 2- drugi będzie tym rozłączonym - zapisz kolor, lub na odwrót: potem masz dwie próby każdego z w/w za pomocą akumulatora 12V w szereg z żarówką samochodową 12V i w szereg z pozostałymi...
witam ze sie podepne pod pytanie mam problem z panda 1,2 2003 nowy akumulator ,nowy alternator,jak juz silnik chodzi to jak podlacze miernik na napiecie + do klemy plusowej ale nie na akumulatorze a minus- na karoserie to mam 14,15 v czyli alternator laduje,ale jesli podepne minus- pod kabel minusowy-mase pokazuje 12,5 do 13 v czyli nie laduje tak...
Może ten temat pomoże: Tylna wycieraczka jest włączana przez zwieranie do masy styku 3 gniazda G1 na schemacie. Prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie do masy tego styku i wycieraczka caly czas pracuje. Z wypowiedzi rozumiem, że zespół wycieraczki,"silnik", był podmieniany na inny i jest to samo, więc pozostaje tylko zwarcie do masy.
Przyczyny kodu B1D38 Ford: Wadliwy silnik wycieraczek przednich Uzwojenie silnika wycieraczki jest przerwane lub zwarte Układ silnika wycieraczki słabe połączenie elektryczne Jak naprawić kod Forda B1D38? Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Sprawdź wizualnie wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź uszkodzone elementy...
Ale to też można w łatwy sposób ustalić. Wystarczy zwykły omomierz. Pin minus będzie prawdopodobnie zwarty do masy, obudowy. wartość pomiaru będzie bliska zero Ω Między tak zwanym minusem "masą" a zasilaniem do szczotek będzie kilka, kilkanaście Ω A między masą, minusem a czwartym pinem powinna być przerwa. Ale nie koniecznie, bo to zależy...
Witam, w kuzyna MF 595 MK2 zakładałem radio i musiałem zdemontować panel nawiewu, niestety okazało się że przełącznik wycieraczki był już w słabym stanie i się rozpadł. Chciałem założyć jakiś inny, ale mam problem ze zrozumieniem działania tego starego. Były podłączone do niego 4 przewody, niestety nie wiem jak bo się rozpadła ta część i piny wypadły....
Witam wszystkich mam oto taki problem z Seatem Inca coś po włączeniu wycieraczek robi zwarcie a nie wiem co przejrzałem instalacje, przełączniki podmieniłem na nowe i dalej to samo. Tyle że po włączeniu wycieraczek strasznie ciężko idą do góry i ja dół, ale silnik wycieraczek jest sprawny sprawdzałem na krótko i śmiga. Dodam że jak włączę awaryjne to...
Silnik prądu stałego z komutatorem ( 12 wycinków) . Uzwojenie ciemno-fioletowe . Magnesy stałe (dwa) . Jak zmierzyć lub sprawdzić czy uzwojenie nie jest spalone lub zwarte ? Nie mam magnesówki . Nie wiem czy nie blokowała go przekładnia , która "ciężko chodziła" . Proszę o rady . Dzięki !
posiadam poluwke rok prod. 97 . 1,4 silnik 16V gdy przełącze wycieraczki w tryb czasowy pali mi bezpiecznik zaglądałem do przekaznikow niby wszystko ok w innych trybach jes ok co może być przyczyna czyzby jakies zwarcie na uzwojeniu silnika wycieraczk może mił ktoś podobny problem
musi gdzieś być zwarcie albo: silniki wycieraczek muszą być czymś przyblokowane , przez co może płynąć zbyt duży prąd przez silnik co bedzie powodować palenie bezpiecznika
Jak podłaczysz ten ,,+'' bezpośrednio od AKU, to jak Ci nawalą te styki w silniku to wycieraczki będą bezprzerwy pracować. Żeby sprawdzić czy silniczek dostaje (+ z zapłonu), spróbój go wyjąć, odkręcić tą plastikową kopułke od styków i zewrzeć je czymś na dobre ale przy włączonym zapłonie. Jak silnik sie uruchomi to znaczy ze jest cos z tymi stykami....
Witam serdecznie mam pytanko wywala bezpiecznik od wycieraczek jak tylko wlaczy sie zaplon. po rozebraniu silniczka wydedukowalem za zwarcie robi trzecia szczotka ktora poprzez COŚ podlaczona jest do masy. no wlasnie COŚ co to jest? dwie szczotki przez kondensatory i jakies cewki sa na wyprowadzeniu a ta trzecia do czego? silniczek jest od felki przod.czy...
Dziękuję za pomoc. Po Świętach się za to zabiorę. Popatrzę na Allegro czy są silniczki bo za przewinięcie na pewno się nie wezmę chyba, że to szczotki, ale nadzieja jest tym mniejsza im smrodku jest więcej, a było sporo! 25A bezpiecznik na silniki wycieraczek (orginał) to b. duże zabezpieczenie, przy pełnym zwarciu może coś uratować, ale podejrzewam,...
ten akurat raz kreci caly czas w jedna strone, jak podlacze odwrotnie polaryzacje napiecia to w druga, moze3 jakis swego rodzaju naped do jakiegos modelu, myslalem tez o czyms w stylu zsowanej rolety wewnatrz pokoju, albo przesowane firanki, czy cos z tych rzeczy, zastanawia mnie jeszcze wykoanie pradnicy z niego Dodano po 41 a ze srodka wyprowadzone...
Witam. Koledzy nie ma się co kłucić - uzwojenie rozruchowe tak czy tak jest do wymiany. Kolega robokop ma rację że samo odłączenie zwartego uzwojenia od napięcia nic nie daje - zwój zwarty powoduje powstanie drugiego strumienia magnetycznego przesuniętego w fazie a co za tym idzie nawet bez rozpędzenia za pomocą sznurka powinien ruszyć z miejsca - dlatego...
Do silników wycieraczek doprowadzony jest stały plus (po stacyjce) służący do parkowania ramion po wyłączeniu zasilania. I sprawdź czy gdzieś te przewody nie są zwarte. Jak tam idzie doprowadzenie zasilania do tylnej wycieraczki? Jak przelotką w klapie, to tam też wypadało by sprawdzić.
Witam , autko jak w temacie, kupiłem z taka usterką , do silnika wycieraczki tylnej szyby dochodzą trzy przewody, zielono-żółty - stała masa, pomarańczowy, oraz brązowy, udało mi się ustalić, że brązowy to wyjście na czsówke z silniczka, jak podam na niego masę przez kontrolkę , to odzywa mi się przekaźnik pod kierownicą, znajduje się on w tzw. multiplexie...
To nie zadziała. Dlatego że w chwili podł an czania silnika od wycieraczek powstaje na chwilę zbyt duże obciążenie zasilacza i po prostu uznaje to jako zwarcie. Ten pomysł pójdzie raczej jedynie na zasilaczu z transformatorem lub innym typowo zasilaczu. Nie na komputerowym.
Witam! Panowie mam podobny problem, teraz po włączeniu zapłonu na kostce do tylnego silnika wycieraczek pojawia mi się napięcie niezależnie od pozycji wyłącznika. Sprawdziłem wszystkie przekaźniki pod kolumną kierowniczą i żaden nie jest zwarty czy podpalony, gdzie szukać zwarcia? Wszystko zaczęło się od przecieku płynu do spryskiwaczy tuż za plastykowym...
elektryk ze mnie jak z koziej .... dzieki za pomoc. Jednak jak wyżej napisaliście muszę plus dać ma masę a minus na jeden lub dwa kabelki. Co się stanie jak przykręcę silnik do podajnika ślimakowego bo ma on go napędzać czy nie zrobię zwarcia dając obudowę silniczka na masę podajnika?
Witam mam pytanie u mnie działa cały czas tylna wycieraczka tylko mam plus i masę i cały czas jest włączona jak przekręcę stacyjkę a czy nie powinno być tam jeszcze jakiegoś plusa jakiś sygnał przewody w przelotkach są dobre. Do silniczka dochodzą 4 przewody na jednym plus a na drugim masa i cały czas działa wycieraczka co może tam być może ktoś miał...
He! he! Widzę, że Koledze zależy by było "na moim". Ale nie będzie, tak całkiem. *Po pierwsze, opis był bardziej pod kątem tego taśmociągu, gdzie dając stale zasilanie na niebieski - uzyskujemy zamierzony efekt; dając na pozostałe - nie i je opisałem. *Po drugie, fakt że tak naprawdę stałego nie ma, ale nigdzie na tym obrazku: nawet to zasilanie nazywane...
Witam Koledzy może podpowiedzą gdzie się znajduje w traficu sterownik wycieraczek i dlaczego robi zwarcie powodując błyskawiczne palenie bezpiecznika topikowego. Awaria silnika raczej wykluczona, przełącznik przy kierownicy troszkę wyrobiony ale również nie on jest przyczyną zwarcia. pozdrawiam a.m.
:enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik... :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
I tu rodzi się prośba, proszę o schemat zmieniacza kierunków silnika DC ( mam krokowy od drukarki ) Opisów starowników krokowców na forum dużo, znajdziesz i takie z rewersją. lub AC ( silnik od suszarki do włosów do którego zrobiłem przekładnie). Dokładniej o jaki silnik idzie - część suszarek ma silniki ze zwartą fazą rozruchową, gdzie zmiana kierunku...
Witam. Szukam rozwiązania problemu a wszystkie wątki kończą się bez rozwiązania. Posiadam Skodę Felicię 1.3MPi rocznik 98. Zaczęło się od "cykania" przekaźnika wycieraczek (około 2 tygodni). Następnie po odpaleniu silnika wycieraczki zaczęły same pracować i nic nie było w stanie ich zatrzymać, oprócz wyłączenia zapłonu. Następnie spalił mi się przełącznik...
sprawdziłem przewody wszystkie ok bez czasówki tez pali bezpiecznik ,wychodzi na to ze silnik robi zwarcie
Jeżeli przepala bezpiecznik 30A to przyczyna jest tylko jedna. Jest to ZWARCIE. Zlokalizować możesz je za pomocą omomierza. Odłącz silnik, gdy włączysz wycieraczki nadal pali bezpiecznik? Po odłączeniu silnika (rozpięcie kostki przy silniku) bezpiecznik nie ulega przepaleniu. działa wtedy wycieraczka tylna, a przy włączaniu przednich słychać działanie...
Tak jak napisał miroskop, za niskie napięcie zasilania. Przy ok 5v napięcia sterującego i 12v zasilającego w takim układzie oba tranzystory w jednej gałęzi są otwarte i powstaje zwarcie. Warto zwrócić uwagę na to że maksymalne dopuszczalne napięcie pomiędzy bramka a źródłem tranzystora MOSFET wynosi ok 12 v czyli przy zasilaniu układu 24V i sterowaniu...
Nie trzeba pruć wiążzek aby znaleźć zwarcie lub przerwe ,wystarczy mierrnik i mieżenie rezystancji. Aha, i miernik wyświetli Ci że zwarcie jest 5 centymetrów od kostki? No nie ma w tym przypadku takiego miejsca. Pisownię Kolega poprawi edytując swoje posty. Moje gratulacje z posiadanej aparatury, ja o takim mierniku nie słyszałem. Miałem na myśli omomierz...
A więc tak .Odpowiedzialny za położenie i działanie wycieraczki jest ten układ scalony (ten z 10 nóżkami)a ten tranzystor (3 nóżki) jest urządzeniem wykonawczym.On włącza i wyłącza silnik i działa jak można powiedzieć wyłącznik.Te tranzystory siadają bo są trochę za słabe do silnika wycieraczki.Zmierz miernikiem czy między emiterem a kolektorem ,lewa...
Co do masy to może być rozwiązanie tego problemu, słyszę prace silnika w głośnikach i z tego co wiem to też z powodu słabej masy. Jutro to sprawdzę i dam znać.
Witaj, a odpala normalnie? Sprawdź dokładnie bezpieczniki, jest tam opisany jako UCH. Jak sam napisałeś zwarcie lub przeciążenie poszło z tylnej klapy. Silnik wycieraczki lub przewody w przelotce.
Taki silnik potrafi przy starcie pobrać prąd większy od 10A, zwłaszcza gdy jest obciążony (na wale). To spowoduje, że zasilacz impulsowy wyłączy się odczytując to jako przeciążenie/zwarcie. Albo zasilacz klasyczny (transformator+prostownik+ filtr pojemnościowy) albo można próbować zasilacz komputerowy ATX o odpowiednio wysokiej wydajności prądowej.
Problem rozwiązany problemem było zbyt dużo smaru w silniku wycieraczek i robiło się zwarcie po wyczyszczeniu wszystkiego wróciło do normy. Przy rozbieraniu warto wyczyścić tuleje wycieraczek często się zapiekają ramiona wycieraczek mają chodzić leciutko :)
Nie wiem o co do końca chodzi z podłączeniem silnika "na krótko"? Na krótko to znaczy, bezpośrednio podłącz 12V do silnika wycieraczki. Ja w swoim samochodzie (306) miałem zwarcie na kole w wycieraczce. Sam silnik był sprawny. Na tym kole są blaszki/ścieżki które odpowiadają dla pracy przekaźnika. Żeby konkretnie w tym miejscu wycieraczka się zatrzymała.
Kolego przerabialem ten problem w gre wchodzi wymiana silnika poniewaz plyn od spr dostaje sie do elektroniki co powoduje zwarcie ten model tak mial a jak nie chcesz zmieniac to nie uzywaj tylnego spr i z czasem przejdzie samo do pierwszego uzycia spryskiwacza
Kazdy element obwodu załączania wycieraczki może się do tego przyczynić: Od najgorszego trudnego do zlokalizowania przypadkowego zwarcia przewodu gorącego do plusa już za przekaźnikiem od strony silnika wycieraczki do tego najłatwiejszego w usunięciu jak wymiana przekaźnika. Jeśli w instalacji elektrycznej nie było grzebane to można przypuszczać że...
Przy włączonym silniku w peugeocie 206 plus zwarły się przewody plus i minus przy radiu, światła i wycieraczki same się włączyły, zgasiłam silnik i już nie mogę odpalić. Silnik kręci ale nie odpala, lampa przednia lewa i obie tylne po przekręceniu kluczyka stacyjce się włączają. Bezpieczniki sprawdziłam wszystkie są w porządku a przy podłączeniu komputera...
Schemat w miarę poprawny, tylko z tym ,,stop'' nie tak, jak być powinno. Przycisk NC włączyć w obwód zasilania. Styki NC przekaźników naprzemiennie z cewkami. Zabezpieczy to układ przed zwarciem, w przypadku naciśnięcia obu przycisków ,,start'' w tym samym momencie.
Taki dwusekcyjny przełącznik (bez pozycji środkowej, zerowej) owszem można zastosować, ale tylko do bardzo małych silniczków, np. modelarskich, gdzie prądy są "znikome". Gwałtowne przełączenie kierunku obrotów bez zatrzymania/wyhamowania wirnika jest równoznaczne zwarciu i to przy prawie dwukrotnie większym napięciu niz napięcie zasilania. Silnik wycieraczek...
Mało prawdopodobne, by oddzielne styki sterujące przednich i tylnej wycieraczki w przełączniku ich manipulatora lub styki wykonawcze w silniczkach jednocześnie uległy zwarciu czy sklejeniu. Tym bardziej, że wszystko działało poprawnie dopóki użytkownik nie zaczął wyjmować akumulatora do ładowania przy użyciu prostownika sieciowego. A w tzw. przekaźniku...
Witam. Był sprawdzony silnik od wycieraczek czy nie jest na zwarciu?
Te dwa objawy wystąpiły jednocześnie? Jeśli raz, to nie ma się sensu przejmować - obserwować dalej. Systemy mikroprocesorowe mają to do siebie, że czasem lubią się zawiesić, bądź zadziałać niezgodnie z przewidywaniami. Może kwestia zawilżenia, gdzieś nastąpiło zwarcie chwilowe. Raczej nikt nie poda Ci konkretnej przyczyny, jeśli nie jest to regularne...
mercedes c200 w203 rocznik 2000, benzyna + gaz (lovato), 163KM, kluczyk "rybka", problemy wyglądają następująco: 1. przy niskiej temperaturze na dworze problem z odpaleniem samochodu, pilot otwiera wszystkie drzwi ale za drugim naciśnięciem pilota (tu regres bo otwierał po jednym naciśnięciu), po włożeniu kluczyka do stacyjki zaświecają się wszystkie...
Wyjmowałem silnik wycieraczek na krótko sprawdzałem to działa kupiłem drugi moduł komfortu z takim samym kodowaniem sprawdzałem i z zwartym i z rozwatrym mikrostykiem jak podam bezpośrednio na czarnozielony cieńszy przewód wychodzący z modułu komfortu to działa jak szalona i zatrzymuje się gdzie nie podoba zdejmujesz napięcie i stop po włączeniu n pierwszy...
Witam, mam pewien problem, a mianowicie: Zakupiłem 2 silniczki wycieraczek przednich (1 od Audi A4 B6, 2 od golfa IV) w celu zastosowania ich przy budowie automatyki bramy wjazdowej. Na początku sprawdziłem który przewód we wtyczce prowadzi do szczotek (uważam, że to plus), który do takiej blaszki (sądzę, że to masa), a który do tych 2 blaszek (czujnik...
W końcu dobrałem się od wycieraczki tylnej, wyjąłem silniczek. W obudowie silniczka jest tam mała plastikowa pokrywa zamknięta na zatrzaski. W środku jest płytka drukowana, okazało się, że ścieżki na niej pokryte są nalotem, to prawdopodobnie powodowało zwarcie i szał wycieraczek. Po oczyszczeniu i zakonserwowaniu wszystko działa dobrze. Być może masz...
Silnik według schematu innego podłączony powinien być tak; -1 (+) -2(-) -3 zacik wyłącznika (lewy) -4 zacisk wspólny wyłącznika -zacisk prawy wyłącznika podłączony do (-) Pozycja (0) stop wycieraczek -zwarte 3-4 Pozycja (1)praca wycieraczek 4 podłaczona do masy
Przyczyna może być sam silnik wycieraczek. Najlepiej odpiąć wtyk przy silniku (jeżeli jest taka możliwość) , zobaczyć co się dziej. Później zdemontować silnik i pewnie mechanizm wycieraczek i zweryfikować uszkodzenie. Pewnie jest zalany albo już się kończył i robił zwarcie powodując wtórne uszkodzenia.
O kurcze , no właśnie pod te przewody , czyli jak rozumiem przyłożyć miernik zwarć do obudowy i poszukać sygnału zwarcia na pinach gniazda ?
Mercedes Atego 1215 2001r. Źle działające wycieraczki. Trafił do mnie po przeróbkach. Przy pająku były poprzecinane przewody, dołożone diody prostownicze i wypuszczone do silnika wycieraczek gdzie też została pocięta oryginalna wiązka. Z bezpiecznika nr.3 były wyciągnięte przewody poprzez zwykły włącznik od lampki na biurko, do fioletowego przewodu...
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Czyli niezależnie ile pinów ? Na powrocie do punktu bardzo mi zależy. Daję stałe napięcie i masę, a załóżmy trzecia żyła to wzbudzenie tak? Chodzi mi o to, że to do drzwi przesuwnych w aucie. A gotowych mechanizmów nie ma niestety, to chcę coś sam wymyślić. W drzwiach chciałbym dać okrągły magnes, a na karoserii czujnik indukcyjny(dobrze myślę). Jak...
Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu Ja będę lepszy - podłączasz tak aby po wyłączeniu manetki napięcie po stacyjce było na odpowiedniej bieżni. Samo hamowanie odbywa się na innej bieżni i polega na zwarciu...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy w działaniu, sprawdzony w eksploatacji przez wiele już lat. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej...
Witam, Kilka miesięcy temu zakupiłem Tiguana mk1 z 2011r, po czasie okazało się, że gniazdo zapalniczki i tylna wycieraczka nie działa. Zacząłem badać temat: - sprawdziłem bezpieczniki - ok - dobrałem się do tyłu gniazd bezpieczników i ku mojemu zdziwieniu do "rozdzielni" bezpieczników w kabinie dochodzą dwa kable czerwony i czarno czerwony. Napięcie...
Coś paliło mi bezpiecznik 25A do którego jest podpięty silnik wycieraczki przedniej oraz klakson. Myślałem że to wina wycieraczek, więc zdemontowałem silnik, przeczyściłem, nasmarowałem zamontowałem z powrotem. Miałem też jakiś trefny bezpiecznik na podmianę, którego obudowa się delikatnie nadtopiła ale wkładka została nietknięta. Ktoś mi polecił sprawdzić...
Silnik wycieraczek NIEWINNY - on jest tylko elementem wykonawczym. Wykonuje dokładnie takie polecenia, jakie dostanie z elektroniki sterującej. Jeżeli działa w innych "programach sterowania" oznacza to, że w pozycji x1 manetki nie otrzymuje zasilania. Sugestia weryfikacji "co widzi" BCM w momencie użycia trybu x1 jest jak najbardziej słuszna. Jeżeli...
Manetka robiła zwarcie. Wymieniona, brak przejścia na jednym z przewodów między bezpiecznikami a silnikiem wycieraczek. Temat zamykam.
Witam. Moj problem wyglada nastepujaco: Od paru dni przepala mi drugi bezpiecznik (od przodu samochodu-stara skrzynka-bezp. topikowe). Podpiete sa pod niego wycieraczki, kierunki, swiatla stop, wskaznik poziomu paliwa, kontrolka smarowania i wiecej grzechow nie pamietam... Gdzie szukac usterki? Bo malo przyjemne jest wymienianie bezpiecznikow co 200-300m...
Zrezygnuj z silnika krokowego i zastosuj tak jak pisze Hornet60 silnik od wycieraczek zamochodowych. Do tego celu jest najlepszy. Ja zamias liczenia obrotow zastosowal bym poprostu dwa magnesy wszyte lub naklejone na rolete. Do tego kontaktron umieszczony przy rolecie opuszczajacej sie w dol. Jest to chyba najmniej skomplikowany uklad. W takim rozwiazaniu...
Witam, Mam takie zagadnienie: Silnik szeregowy (zasilany z akumulatora w samochodzie) kręci przekładnią. Po wyłączeniu zasilania całość ma na tyle dużą bezwładność, że przez jakiś czas jeszcze się kręci - tego chciałbym uniknąć. Wymyśliłem, żeby silnik hamować podobnie jak hamuje silnik np od wycieraczek (czyli przez zwarcie). Pytanie, czy dobrze będzie...
Bezpiecznik ten jest na zasilaniu BSI a akumulator rozladowal sie przez zatarty silnik tylniej wycieraczki ktora stanela w polowie drogi.