No jest to bardzo proste, jeśli masz zasilacz komp. atx to nie włączy się sam. Trzeba zewrzeć szary przewód z masą(czarne przewody) wtedy zasilacz się uruchomi. Żólte przewody to 12V, czarne to masa. No i wiadomo jak masz wzmacniacz samochodowy to pewnie ma gniazdo masowe, 12V i jedno gniazdo załanczające wzmacniacz( trzeba na nie podać 12V.) i już...
Czy bez tej diody ten wzmacniacz może działać? Oczywiście. Tylko że jak podłączysz odwrotnie zasilanie to na 99% odparuje końcówka mocy + kilka ścieżek.
Sprawdziłem i nie jest zwarta
może głośnik dostaje zwarcia
A wiadoma jest przyczyna uszkodzenia poprzedników? Może po prostu masz walnięte jeszcze sterujące, może jakieś zwarcie.
Sprawdzałeś co się dzieje po stronie wtórnej? Nie ma tam zwarcia? Czy układ prostowniczy na wtórnej nie jest zwarty?
Witam. Masz tam BRIDGET w mostku + i -. I popraw te przewody by te "frędzle" nie zrobiły zwarcia! Bo...
Na wyjściu trafa przetwornicy są dwie diody i elka wyjściowe. O te diody mi chodzi. Czy któraś z nich nie będzie zwarta
Zielony zewrzeć z czarnym-opisywane wielokrotnie. Wiatrak w zasilaczu sam się włączy, może nawet będzie sam regulował obroty, jeśli 120W to całkowita moc gałęzi 12V na zasilaczu to tyle może pobierać radio, głośniki mogą być nawet 1000W co z tego jeśli wzmacniacz ma moc 4X40W...
Okey jak bym wiedział jak go naprawić ro nie robił bym tematu. Grzał się rezystor R904 - 82Ω. Po wlutowaniu tranzystorów K1191 na płytce "Q901 i Q902" niema zwarcia.
Mosfety ok. Jak sprawdzić ten wzmacniacz??? Czy kupić nowy;) Dodano po 34 Tl494 wymieniony dalej nic. Sprawdzałem bo jak podpinam zasilacz to iskrzy na stykach ale to nie jest zwarcie.
Witam! Czy kolega testy wzmacniacza przeprowadza przy podłączonych chinczach czy bez? Jeśli bez to, bez podłączonych chincz może pojawiać się taki problem. W chwili kiedy zapali się czerwona dioda protect wystarczy na chwilę zewrzeć masy chincz do masy zasilania. Wszysto się wówczas okaże. Pozdrawiam!
Zeby ruszyl to musisz je zewrzec:
Jak robi sie zwarcie to na pewno uszkodzone sa te tranzystory. Kup mocniejsze IRFZ44N. Mozliwe tez ze przyczyna usterki sa spalone tranzystory w koncowkach mocy. Trzeba je sprawdzic czy nie maja zwarcia miedzy C-E.
Artur k. Widziałeś kiedyś wzmacniacz samochodowy ?!?! A Ty widziałeś taki co ma napisane "remonte" ??, bo ja nie. Tak jak sam stwierdziłeś powinno być "remote", autor postu nawet nie potrafi poprawnie przepisać tego co jest napisane na wzmacniaczu. Pomijając już kwestie tego że wystarczy zajżeć do instrukcji lub na google i wszystko staje się jasne....
Jak masz możliwość zdobyć zasilacz komputerowy (z komputera stacjonarnego, oczywiście) to weź go i poszukaj schematu wyprowadzeń złącza ATX oraz który pin należy zewrzeć z innym aby zasilacz wystartował "poza komputerem". Jeśli natomiast chcesz kupić zasilacz taki jak na załączonym wyżej zdjęciu to np tu: https://abc-rc.pl/product-pol-9233-Zasil...
ej, ale nie zapominaj co on napisal : wzmacniacz pobiera 8 A !!!! w przypadku uszkodzenia na przerwe nie pobieralby tak duzego pradu!!!! nanuko : zdejmij obudowe ze wzmaka, podlacz go i sprawdz, czy ktorys element szczegolnie mocno sie grzeje, jesli takowy bedzie to na 90 % on bedzie uszkodzony, i do tego przebity - zwarcie
No to THD żeczywiście duże :( ale to w końcu mostek. Można spróbować może podać sygnał na 2 takie kostki i je zewrzeć na wyjściu, albo: + -_+ - ta kreska _ to jest połączenie wyjść drucikiem a głośnik podłączyć do zewnętrznego + i zewnętrznego - . Tak się chyba robi we wzmacniaczach samochodowych. Może i tu by się dało tak zrobić?
a jak to sie fahowo nazywa?? dioda prostownicza?? jeśli podłączę "minus" i plus do wejścia "REM" kontrolka na wzmacniaczu sie zapala tak jakby działał ale ty chcem podłączyć plus wtedy jest zwarcie
Ale plus od czego ci się zwarł? Od zasilania czy od głośnika?
No widzisz sam sobie teraz odpowiedziałeś.Jak koledzy na tym drugim forum opisali-jest typowe wejście napięcia dodatniego z radia(dodatkowy kabel zasilający'3',który powoduje załączenie wzm po załączeniu radia).ALe jak masz obawy to rozkręć ten wzm i zmierz ten sprzęg. Albo daj model lub link ze zdjęciem. Pozdro. Dodano po 6 Zresztą zobacz tutaj: http://img04.allegro.pl/photos/oryginal/...
1. Jakie tranzystory kupiłeś za D1065? (podaj ich nazwę) 2. "I jeszce jedna sprawa te nowe tranzystory się grzeja a stare sprawne na drugiej koncowie sa zimne" ??? Mówisz o końcówce mocy czy o przetwornicy? Przetwornica jest raczej jedna na oba kanaly. 3. Podaj oznaczenia innych tranzystorów i układów scalonych. Czy nie ma wśród nich B829? 4. Nie będziemy...
Proponuję przed wykonaniem stabilizatora sprawdzić, czy w Twoim playerze masa słuchawek jest na potencjale minusa zasilania. Możesz to sprawdzić miernikiem uniwersalnym, włączonym na zakres pomiaru rezystancji. Pomiędzy masa słuchawek i minusem baterii (sprężynka) powinno być 0 omów. Oznacza to, wszystko jest w porządku i możesz użyć układu zasilania,...
moznma sumować napiecie z wejść audio, zreszta basy i z jednego kanału i drugiego wiele sie pewnie nie różnią... możesz satelitki połączyć samymi plusami, ich minusy zewrzeć razem, i wlączyć mędzy minususy a wyjścia - subwoofer (tak żeby jakgdyby sub ściągał z 2 kanałów prąd) + odpowiedni filtr do niego.
Tak, masz podłączyć do plusa. To wejście służy do tego żeby je podłączać albo do plusa - wtedy wzmacniacz działa - albo je zdalnie wyciszać przez zwarcie do masy. Możesz zrobić sobie zdalny wyciszacz jakimś włącznikiem.
http://moto.allegro.pl/item155116865_jez...
Zwierasz w tej największej wtyczce 14 pin do masy (może być np. do pinu 15). Tutaj masz opis: http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_S... Następnie podłączasz pod żółty przewód + wzmaka a pod czarny -. Zobacz czy nie wyłącza się pod obciążeniem ( z powodu braku obciążenia innych wyjść) i czy nie masz zakłóceń. Jeżeli są zakłócenia spróbuj dać jakiś...
Collego,Rozer! Trudno nazwać zwarciem, jeśli rezystancja między przewodami zasilającymi a masą jest większa niż 400Ohm przy napięciu 12V!Jeśli masz dostęp do płyty wzmacniacza, sprawdź rezystancję między wyprowadzeniami kondensatora, które są podłączone do przewodów zasilających. Jeśli nie masz zwarcia, włącz wzmacniacz i sprawdź jego działanie.
witam, "padl" mi ostatnio wzmacniacz samochodowy, w zasadzie nie wiem czemu :o , sprawdzilem go miernikiem z kazdej strony i prawie wszystko jest ok, tzn. koncowki mocy sa chyba dobre, zauwazylem tylko jedna rzecz - mam zwarcie na lewym kanale wejsciowym (chinch) :( . rozkrecilem obudowe, nic nie smierdzialo ani nic nie bylo zauwazalnie popalone. co...
Zobacz czy plus ma dobre połączenie. Bo gdy nie pobiera prądu to te 13V jest a w momencie gdy wzmacniacz pobiera to mu brakuje bo coś może nie łączyć. Nawet klemy sprawdź. Zobacz czy gdzieś nie robi zwarcia.
to zalezy jak mocno bedziesz go kattowal jak mocno spali sie wzmak podlacz dwa glosniki szeregowo i wyjdzie ci 8 om co do diodki czerwonej to sie zapala np. jeszcze ppodczas zwarcia
zamiennik: https://www.tme.eu/pl/details/rfp50n06/t... Lampka protect zazwyczaj informuje o potencjalnym zwarciu na wyjściu. Sprawdziłbym i ewentualnie podmienił MOSFETy.
To sprawdz przetworke po diodach... i przed trafo czy czasem niema zwarcia na tranzystorach sterujacych.
Miernik w dłoń i sprawdź czy nie ma zwarcia :) (Jest to prawdopodobnie dioda 3A)
Wzmacniacz ma softstart, a zasilacz - stwierdza, że nic nie ma "na obciążeniu" i się wyłącza". Raczej nie, obstawiam zabezpieczenie przeciw zwarciowe zasilacza. Po podłączeniu wzmacniacza ładują się kondensatory, co zasilacz traktuje jako zwarcie. Żarówka natomiast ogranicza prąd ładowania kondensatorów. Zrób eksperyment po uruchomieniu nie odłączaj...
Witam mam taki starszy wzmacniacz marka nieznana i gdzieś nie daje zasilania, na kondensatorach za przetwornicą 0V a z drugiej strony na wejściu napięcia na przetwornice są same + nieznam się za dobrze na tym ale 6 tranzystorów załączających po lewej stronie jakby działa mierząc miernikiem i po prawej druga 6 także ale jako tako to one też nic niewysterowują...
Witam. sprawdź najpierw bezpiecznik we wzmacniaczu
Jeśli zewrzesz bezpośrednio kanał L i R to stracisz stereo. Musisz zastosować np. pasywny mieszacz żeby otrzymać sumę sygnałów L i R i jednocześnie zapewnić separację kanałów.
Podczas zwarcia uszkodził się wzmacniacz, wróżenie nic nie pomoże trzeba naprawiać.
Witam Mam następujący problem: Buduję robota, którego chciałbym wysterować za pomocą komputera. Problem pojawił się przy zasilaniu. (W robocie będzie ok. 100Ah akumulatorów, więc sprawność nie jest krytyczna) 12V dc -- przetwornica -- 220V ac -- zasilacz ATX do komputera -- komputer I teraz pytanie: Czy mogę zewrzeć masę akumulatora zasilającego przetwornicę...
Potrzebuję zasilić wzmacniacz diy który wykonuję na kości ta8233 która jest na co dzień montowana w ampach samochodowych (Chrysler, BMW). W tym celu kupiłem używany, sprawny stary zasilacz od konsoli XBOX360 w najwyższej wersji 203W z wentylatorkiem w środku. Dlatego ten zasilacz ponieważ w sieci się mówi że jest wyjątkowo wydajny i niezawodny. Zasilacz...
Tak to wzmacniacz samochodowy
A masz schemat i potrzebną wiedzę w naprawach tej klasy wzmacniaczy?
Oporoniki w oryginale to 0,25W, kondziory sprawdziłeś prawidłowo, przeładowują się czyli mają jakąś pojemność i nie są zwarte. Można jeszcze sprawdzić pojemność, ale nie każdy miernik jest wyposażony w tą opcję. Oprócz tych tranzystorów "uwalona" jest także część zasilacza odpowiedzialna za włączanie wzmaka /2-3 tranzystory/ poszukaj po kolei od wejścia...
Sprawdź tranzystory sterujące, te mniejsze na indywidualnych radiatorach. Ewentualnie inne półprzewodniki w uszkodzonym kanale, przejście między B-E na poziomie 0,016 V przewodzenia to albo zwarcie, albo błąd pomiaru.
No to gdzieś masz zwarcie, miernik w łapki i szukaj.
Widze własnie ze nie ten dział... ale spieszyłem sie chciałem napisac posta zanim wyjade. Nie przedstawiłem tego ale chodzi mi o wzmacniacz samochodowy a nie w radyjku
Po przeanalizowaniu instrukcji to jest 1 kanał na subwoofer, a nie 4. Gniazdo jest tylko poczwórne aby zwiększyć jego wydajność prądową, niestety ręki uciąć sobie nie dam, warto by sprawdzić choćby miernikiem ale obstawiam że wszystkie piny w poziomie są zwarte.
Tak z lewą jast coś nie tak. A pomiędzy L a R coś jest? Lub czy L ma jakieś zwarcie do masy?
A czy ten + i - które połączyły sie to na wyscie do głośników??
Nawinąłeś transformator na 50 kHz i dziwisz się, że przy częstotliwości 50 Hz stanowi zwarcie?
A co z tymi dużymi kondensatorami co stoją wzdłuż białej linii takie są na oko nieciekawe, może któryś ma zwarcie, sprawdzałeś to?
Mam pytanie co do zasilaczy komputerowych. Otóż chciałem zapytać się czy zasilacz komputerowy moża wykożystać jako zasilacz do wzmacniacza samochodowego? Z tego co wiem to zasilacz ATX musi mieć duże obiążenie żeby zaczął pracować natomiast zasilacz AT w nim przewody które wychodzą na taśmy zasilające są wlutowane w jednym niejscu i wystarczw któryś...
Wszystko fajnie tylko gdzie taki transformatorek mozna kupić ? Mam prośbę jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć , jak zbudować i jak działa wejscie symetryczne we wzmacniaczu. :) Transformatorki separujące są dość trudne do zdobycia. Te ze starych mikrofonów mają paskudnie ograniczone pasmo od dołu :-( Na dokładkę potrzebujesz dwóch. Wejście symetryczne...
Najwyraźniej masz zwarcie w kablu antenowym. Trzeba to znaleść, alboi zgniecony albo przemoczony wzmacniacz w podstawie anteny. SławeK
Witam Mam wzmacniacz samochodowy taki jak w tytule, po zwarciu. Jest to wzmacniacz klasy D jednokanałowy stabilny do 1Ω. Czy ktoś wie jak zabrać się za jego naprawę??:> Dziękuję i pozdrawiam
No przyznaje się nie mam pojęcia w zasilaczach impulsowych, jest to konstrukcja robiona z części pod ręką oraz z ciekawości. Niestety nie mam dostępu do generatora. Jedynie co zostaje to hmm przejrzenie reszte zasilaczy atx jakie mam(20) w celu oględzin na oko trafa... Jutro jednak chce sprawdzić trafo ze spalonego wzmacniacza samochodowego.
Witam, wiem że na forum jest dużo tematów tego typu ale przedstawię swój i mam nadzieje że uzyskam odpowiedź. Otóż konstruuję głośniki z zestawu samochodowego, czyli głośnik basowy 700 W , wzmacniacz 900 W, kondensator 1.2 Farada i 2 głośniki po 100 W . I problem mam taki że zasilacz komputerowy po pewnym czasie się wyłącza, myślałem że da radę jak...
znam ten temat a czy mogę tylko obciążyć 12V do będzie do mniego podłączony tylko wzmacniacz samochodowy ale muszę też zrobić zwarcie na ponie 14 i 15
OK for everyone: Panel można usunąć, trzeba zapewnić ciągłość linii CAN, w tym celu należy zewrzeć zielone żyły i białe żyły w skrętce zielony/biały, po czym można wypiąć kostkę z panela.Już można wtedy pozbyć się panela i reszty.Światłowody biegną tylko w obrębie komponentów audio,także można to zostawić lub porozpinać i wyrzucić. dorabiamy kostki...
Dzięki za odpowiedź. Radio mus miec bezpiecznika na prąd znamionowy Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym bezpiecznikiem... Czy chodziło Ci o bezpiecznik na kablu zasilającym + pomiędzy zasilaczem a wzmacniaczem? (np. na wypadek jakiegoś zwarcia we wzmacniaczu)
Sprawdź napięcie na wyjściu całej przetwornicy a nie tylko na wyjściu trafo przy odłączonej pozostałej części wzmacniacza. Jeżeli napięcie będzie prawidłowe to usterki szukaj gdzieś we wzmacniaczu ( gdzieś może być jakieś zwarcie np kondensator). Jeżeli wystąpi brak napięcia przy odłączonym wzmacniaczu to pewnie padła przetwornica. Poszukując usterki...
później go podłączyłem ALE plus do minusa a minus do plusa ... po prostu nie zauważona zmiana biegunowości ... i coś strzeliło. Każdy wzmacniacz ma zabezpieczenie przed tym w postaci diody prostowniczej wpiętej na samym początku. Między plus a minus zasilania. Dioda się przepala, robi zwarcie i wywala bezpiecznik. Zabezpiecza to resztę elektroniki...
Mam wzm. samochodowy CZUNCH CA 4125 Power1 500W . Krotko mowiac nie dziala! tzn. przy podlaczaniu zasilania +12 i GND iskrzy -czyli jest gdzies zwarcie dioda power sie nie pali. Jezeli ktos wie co moze byc grane lub nawet ma cos takiego TO BEDE BARDZO WDZIECZNY! Z gory dziekuje.
Witam serdecznie. Każdy z nas ma swój sposób nauki, mnie wiedza najlepiej wchodzi rozwiązując jakiś fizyczny problem. Taki też sobie znalazłem i... utknąłem. Elektronika cyfrowa nigdy nie stanowiła dla mnie problemu (bramki, przerzutniki, rejestry, pamięci, procesory- to wszystko jest dla mnie zrozumiałe i każdemu mogę wytłumaczyć co, jak i dlaczego...
Witam posiadam wzmacniacz samochodowy Kenwood kac525 i ostatnio poluzowały się przewody w terminalu skręcanym głośnika i zrobiło się zwarcie teraz wzmacniacz gra ale dźwięk przerywa. Miał ktoś taki przypadek? Co mogło pójść i co sprawdzić.
Z tego co widzę to jest chyba jedna dioda LED i przypuszczam że Standby a nie ma chyba Leda potwierdzającego prace. Więc pytanie. Skąd wiesz że wzmacniacz nie pracuję poprawnie? Może masz zwarcie w głośniku i końcówka mocy odłącza wyjście?
Chlopie jesli chcesz pograc glosno to te 360W i tak Ci nic nie da z tych 12V to sa przeliczenia teoretyczne.Jak chcesz poszalec to kup sobie dobry wzmacniacz o zasilaniu sieciowym.A bezpiecznik daja zawsze z duzym zapasem ktory przy zwarciu i tak sie przepali!
Witam Na foto nie widzę jakiś poważnych uszkodzeń, jest to prosty wzmacniacz oparty na dość popularnych elementach, jak masz miernie to powoli sprawdzasz czy układ nie ma zwarcia na zasilaniu (diody, kondensatory...)oraz główne elementy wzmacniacza...
Najpierw trzeba sprawdzić czy pomiędzy minusem głośników a masą akumulatora jest przejście czyli zwarcie. Jeśli tak to da się go zmostkować. Wtedy trzeba zmontować odwracacz fazy do wzmacniaczy mostkowych.
Robiłeś testy zwarcia wyjścia do masy ? Jak zachowuje się wtedy przetworka ?
no to jeszcze przetworke sprawdz.. obciaz ja czyms (tylko nie zwarciem ;p) i zobacz czy napiecie spada..
Jedno pytanie ? Masz oscyloskop ? Albo najprościej, podłącz żarówke, np. 12 V/21 W samochodową na wyjście głośnikowe, i sprawdź, czy zamiast wzmacniacza przypadkiem nie zbudowałeś generatora. Wejście oczywiście zwarte do masy.
opisz dokładnie jak podłączyłeś wzmacniacz. czy zasilanie było podłączone prawidłowo (plus akumulator<->plus wzmacniacz, masa<->minus wzmacniacz) i przy podłączonym zasilaniu zwarłeś styk remote do masy? czy zwarłeś kabelek biegnący z radia do styku remote?
Chyba masz miernik do d... ;) bo bezpieczniki powinny mieć zwarcie :) A sprawdzałeś czy teraz na przewodzie remote masz napięcie? bo przez takie zwarcie to prędzej upaliłeś wyjście sterujące z radia.
Zobacz czasem czy nie masz gdzieś zwarcia do masy samochodu :-)
witam jezeli to jest wzmacniacz samochodowy to tam sa trzy zaciski i dwa znich sa zwarte jesto plus a jedno ktore pozostaje to minus
do uruchomienia 5w wystarczy, mogą to również być 24v żarówki samochodowe...
Po pierwsze: Ta końcówka ma 2x 30 W i to maxymalnie. Kupisz najlepiej na giełdach elektronicznych. Po drugie: Nie piszesz jakim plusem kolega dotknął masy. Jeżeli od zasilania to zrobił zwarcie i szukaj przepalonego bezpiecznika w autku.
witam jeśli ciągniesz osobny przewód z aku do wzmacniacza to oczywiście że powinieneś dać bezpiecznik który zabezpieczy instalację przed zwarciem. bezpiecznik ten powinien być taki sam lub nieco większy jak ten we wzmacniaczu pzdr
Troszeczkę źle opisałem problem. A więc od początku. Zrobiłem sobie mały wzmacniacz audio na układzie TDA2003, czyli jakieś 10W, był zasilany 12V (układ przyjmuje 8-16V). Głośnik był ze starego radia, taki eliptyczny dość mały. Całość grała zadawalająco, jednak ostatnio nastąpiła jakaś awaria mechaniczna i przy naprawie musiała coś się zewrzeć i raczej...
Komentarz naprawde nie z tej ziemii.... Gratuluje wiedzy! Moze tak szanowny Pan spytal by sie jakim cudem to pomoglo?? Moze z obudowy po kilkukrotnym wkrecaniu i wykrecaniu srub mocujacych tranzystory mogl urwac sie drut grubosci wlosa, ktorego to wlasnie znalazlem i robil zwarcie miedzy tranzystorem i obudowa?? Ech....
Dzięki, ale nie wiem czy osiągnąłem zamierzony efekt... zmostkowałem + i RMT. Wszystko fajnie dopóki nie włożę bezpiecznika, bo wyłącza wszystko, nawet zasilacz! To na pewno dobre podłączenie? PS. jak zamiast bezpiecznika wcisnę np. kabelek to sytuacja się powtarza, jakby następowało zwarcie (czasami się zaiskrzy)
Pobawiłem się teraz trochę - jest na wyjściu wzmacniacza przejście pomiędzy plusem prawego wyjścia a minusem lewego. Nie widzę zwarcia w sumie nigdzie. Ale tak nie powinno być, opór jest równy 0.
Witam, posiadam wzmacniacz samochodowy w którym spaliły się tranzystory IRFZ44V. Zamówiłem i wlutowalem nowe. Niestety wzmacniacz działał 10 min i znów spaliły się IRFZ44V. Problem w tym że nie ma nigdzie zwarcia. Wszystkie rezystory są git. Wlutowalem 2SK1191 i wzmacniacz chodzi normalnie. Teraz pytanie, czy może tak zostać?
Witam! Element znajduje się w tubie basowej wzmacniacza samochodowego na wejściu zostały zwarte przewody.Teraz sprawdzam poszczególne scalaki i natknąłem się na niego niestety nie znalazłem noty katalogowej. Czy to jest tranzystor? Jakie ma parametry, jak go sprawdzić?
Cofaj się od nóżki z jakiegokolwiek układu. Na 90% do dławika jest +. Tylko lepiej sprawdzić :) Do tego masz diodę która jest tak przeważnie podłaczona, że gdybyś podłączył zasilanie odwrotnie to masz zwarcie i spala Ci bezpiecznik. I jeszcze jedno: Największy elektrolit masz zapewne od filtracji zasilania. On ma też + i - ...
Moc uzyskana w ułamkach milisekund przy pełnym zwarciu na wyjściu zasilany linią WN ;-))) Coś podobnego do PMPO ;-)
> telemah Odpowiem ci ile mniej więcej mocy PMPO ma ten wzmacniacz. Wzmacniacz ma około 2*800W PMPO. Moc PMPO to moc w impulsie jakie wzmacniacz wytrzymuje, najczęściej przy zwarciu przez 0,1S :D . Wszystkie wzmacniacze samochodowe mają podane taką moc PMPO :D . Ja to powiem raczej wg mojej zabawnej teorii co to by było moc PMPO - chwilowa moc po uderzeniu...
Objawy wskazują, że przetwornica najprawdopodobniej jest dobra i chce startować, tylko pewnie w torze audio (końcówce) jest zwarcie i się wyłącza. Na początek sprawdź końcówki mocy.
To chyba troszkę pomylił zasilanie. Wylutuj wszystkie,sprawdź czy niema zwarcia(elki) i zaryzykuj. Powodzenia!
Gdybyś miał zwarcie w przetwornicy to albo upaliłoby ścieżkę,bezpiecznik(jeśli jest) albo z przewodów zostałyby Ci sznurki nieprzewodzące prądu :lol: Napisz czy to jest aku samochodowy i jakiej grubości masz przewody zasilające,a najlepiej zmierz rezystancję między + i - na wejściu zasilającym i będziesz wiedział czy masz zwarcie w przetwornicy czy...
Na jednym jest zwarcie pomiędzy skrajnymi nóżkami Miernik pokazuje 28ohm A pomiędzy lewa a środkowa 98ohm
Witam poszukuję schamatu do wzmacniacza VIBE Monobox IV. Jest to samochodowy wzmacniacz klasy D , jednokanałowy stabilny do 1Ω. Niestety jest po zwarciu na wyjściu. Dziękuję i pozdrawiam
DefSquad - to co Pan opisał to typowy scenariusz uszkodzenia końcówki mocy (TAK!) w tym typie radia. Oczywiście przed wymianą należy poprawić wszystkie przepalone ścieżki mas, bo nowa znów się uszkodzi. Uszkodzenie układu scalonego wynika z jego budowy i nie dotyczy - jak niektórzy sugerowali - bezpośrednio stopnia mocy. O ile końcówka miała by zabezpieczenia...
Nie. Pisząc 2-4 ohm producent miał na myśli to ze nie możesz zejść poniżej tego przedziału (więcej może być ale po co ...? - marnowanie mocy wzmacniacza) Czyli, twoje głośniki podłączone dajmy na to pod dany kanał nie mogą mieć mniejszej rezystancji niż 2 ohmy. Mniejszy opór = zwarcie, a tego wzmacniacze nie lubią. Głośniki samochodowe przeważnie mają...
I tutaj też się mylisz. Nie te czasy. Mylisz regulator napięcia alternatora z regulatorem napięcia prądnicy Może i się mylę, ja nie zajmuję się elektryką samochodową, mam więc prawo nie wszystko wiedzieć i znać jedynie te rozwiązania z którymi miałem bliższy kontakt. Nie mniej jednak zakłócenia w tego typu urządzeniach jak silniki czy prądnice (alternatory)...
(at)ElektrodaBot Witam jak mogę podłączyć to radio Jvc do zasilacza 12V 5A Na radiu jest schemat ale nie wiadomo co na nim pokazano Mam kostki iso i czy możecie mi powiedzieć który + i - https://obrazki.elektroda.pl/2198280300_... https://obrazki.elektroda.pl/9975850900_... https://obrazki.elektroda.pl/1186672900_...
Wydaje mi sie ze najlepszym pomyslem (oczywiscie nie mowiac o kupnie wzmacniacza samochodowego)bylo by zmierzenie napiecia jakie daje trafo w normalnych warunkach przy 230V i zrobic samemu zasilacz i przetwornice ... ominiesz w ten sposob straty na przetwarzaniu 12->230 i 230->napiecie wymagane przez wzmacniacz ... ale zastanow sie czy warto ... obudowa...
no wymiana to nie problem ale ustalic to juz wieksza filozofia bo trzeba mierzyc pewnie mostek wylecial bo jakis tranzystor od przetwornicy byl zwarty wiec trzeba pomierzyc tez czy tranzystory nie maja przebicia
zewrzeć ładowarka samochodowy zewrzeć remote wzmacniacz wzmacniacz operacyjny zewrzeć
przekaźnik corsa piece ekogroszek ustawienia programować skaner uniden
zmywarka whirlpool zmywarka whirlpool
Błąd U029D w VW Tiguan 2017 - Utrata komunikacji z czujnikiem NOx Czy badanie różnicówki musi być wykonywane w każdym gnieździe?