Szukaj dokąd paliło wiązke tam będzie zwarcie.. Przelotka klapy, lampy , hak. Dodano po 1 Zobacz tez na bezpiecznik jak zawatowany to wiadomo że go paliło i ktoś wkładał mocniejsze.
Cóż.. ambicje nie chcą pozwolić na taki ruch ale jest jeszcze ekonomia - a wg niej lepiej kupić "nową" płytę :D
Może być zwarta wiązka w przelotce lewych drzwi.
Bo masz zwarcie w przelotce do drzwi.
Rozbierz odudowę i sprawdź, bo może ktoś czasem na stałe zwarł te przelotki.
Wszystkie drzwi zamyka? Stawiam na zwarcie w przelotkach. Sterownik podaje na przemian plus i minus na silniczki w drzwiach, tak, żeby kręciły się raz w prawo raz w lewo.
Zwarcie sprawdź przewody w przelotce do klapy
Do ścieżek nie mam zastrzeżeń, poza jednym - ta ścieżka pod skosem do punktu odprowadzenia ciepła zwiększa szanse zwarcia. Przelotki widzę, że mają więcej miedzi, punkty lutownicze nie zmienione, spróbujesz i podejmiesz decyzję. Zasilanie podasz na przelotkę? Nie ma złącza? Będziesz musiał zgrać dwie warstwy; do tego mogą się przydać punkty na rogach...
Czasem zwarcie jest w kablach na przelotce klapy do trzeciego światła Stop. Sprawdź to miejsce.
Odnośnie pierwszego pytania zobacz . Odnośnie drugiego pytania po uruchomieniu testu DRC w przypadku zwarcia - nałożenia ścieżek powinien on sygnalizować Overlap czyli nałożenie ścieżek - zwarcie.
Wystarczy poszukać na elektrodzie, ten temat był wiele razy na tapecie !! Oczyścić należy czarny osad który powstał na przelotkach (robi zwarcia)
Bezpiecznik nr 14 odpowiada za oświetlenie najczęstsza przyczyna przepalenia tego bezpiecznika jest zwarcie w przelotce klapy bagażnika, oświetlenie lusterka kosmetycznego strona kierowcy i pasażera. Powodzenia.
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Może masz zwarcie w przelotkach gumowych w drzwiach i to powoduje obciążenie
Wygrzewanie układów raczej tu nie wskaże usterki. Można zrobić reflow (reballing jeśli kule są utlenione) wszystkich BGA - można podejrzewać uderzenie/upadek laptopa. Warto zbadać zachowanie napięć na cewkach w czasie resetu - może dochodzi do zwarcia lub skoku napięcia - jeśli wykryje się anomalię można zawęzić poszukiwania. Uszkodzony może być też...
Zwarcie w przelotce tylnej klapy.
To jest aż niemożliwe . Też tak sądze bo własnie patrzyłem w schemat i pozostaje w zasadzie szukać zwarcia(przelotkę sprawdziłem) reszta łącznie z silniczkiem nowa(silniczek zamiennik skv ale montowałem to nie raz nie dwa i działaja). Jak pisałem jak mam szukać jeszcze dwa dni to bym to musiał wycenić a nie "przy okazji".
TONI_2003 - niepotrzebny znak zapytania. Zgadza się, tam jest optyczny czujnik soli. Jest też - "impeller meter" Konfiguracja tego modułu to "małe piwo przed śniadaniem". Jest sporo elementów do wymiany ale można to jak najbardziej naprawić. Wyświetlacz jest ciemny bo brak jest sygnału z procesora. zeźliłem się na taką politykę producenta W czasie...
Zwarcie masz od kostki ze STOPem do punktu z LEDem i dalej nic. Powinieneś mieć to zwarcie aż do przelotki zaznaczonej przeze mnie na czerwono. Po drodze jest przelotka zaznaczona przeze mnie na niebiesko. Zobacz jak idzie ta jedna ścieżka po jednej i po drugiej stronie płytki, przykładaj miernik po kolei do kolejnych punktów i znajdziesz gdzie przelotka...
Jak wejdziesz w właściwości tych przelotek to jakie masz tam warstwy ustawione? Może zamiast TOP-BOTTOM (1-16) masz ROUTE2-ROUTE3 i program stwierdza, że to jakaś przelotka tylko na tych dwóch warstwach jest i nie "dosięga" ona to innych warstw?
Zwarcie w przelotce klapy.
Brakuje tu info o bezpiecznikach. Zwarcie w którejś przelotce wysadziło bezpiecznik?
NA 100szt średnio 0-5szt do poprawy czyli: -przelotka -element na odwrót -zwarcie(rzadko)
Stawiam na zwarcie w przelotce .
zwarcie w przelotce do klapy
A co to za wozidło? Może masz delikatne zwarcie w przewodach, przelotkach drzwi... Strzelam. Ps. Bardziej mi trzeszczy jak piszczy.
Jeżeli dysponujesz miernikiem, omomierzem sprawdź czy działają same switche, po naciśnięciu powodują zwarcie. Zmierzysz bez demontażu płyty na przelotkach ścieżek.
Przyczyną może być pozostająca w radiu sprężynka zamykająca zaślepkę kieszeni odtwarzacza lub zwarcia powodowane wysiękami grafitu wypełniającego przelotki ścieżek na płycie głównej. Usuń wszystkie brunatno-czarne wysięki grafitu z przelotek na płycie głównej.
Podświetlenie rejestracji działa ? .Połamane/zwarte kable w przelotce klapy bagażnika
Zobacz czy przy wymianie tych kondensatorów nie zrobiłeś zwarcia lub nie uszkodził się przelotka jakie kondensatory wymieniałeś i dlaczego?
Po samym demontażu uszkodzonych kondensatorów znalazłem zwarcie między punktami gdzie był jeden z uszkodzonych kondensatorów - obok slotów ram (zwarte pomimo braku elektrolitu na samych tulejkach tudzież przelotkach). Tutaj też taka rezystancja czy całkowite zwarcie? Na jakie napięcie ten kondensator?
Być może polowy za nim pq2203 był pzrebity wcześniej... pomiar nie wykazał Masz dalej zwarcie.... w linii +B> czyli wszędzie - próba zwarciowa za tymi polowymi powinna dać odp. gdzie szukać dalej uszkodzenia Na forum cos pisano o tej płycie Pokaz na foto miejsce zalania. Kiedy to się stało i po jakim czasie podjęto próbę "umycia_wysuszenia" masz slady...
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wiązka w przelotce tylnej klapy.
Przelutuj układy, punkty na złączach na uszkodzonym. Jak nic nie da to przelotki na ciągłość/ew. zwarcia trzeba sprawdzić. A moduł można naprawić jak będzie wiadomo na czym zrobiono sterowanie a na razie to tajemnica. A kupić poza firmą, producentem to nie wiem
I tak jest to plus po stacyjce i dodatkowo wyłączany wyłącznikiem przy pedale. Raczej zwarcie w przelotce klapy lub moduł komfortu.
Wszystkie silniczki spalone i w teście komputerem "cisza" jest to realne,ale i w aucie musi być coś nie tak,zazwyczaj kable w przelotkach uszkodzone i zwarcie powodujące ciągły impuls na silniczki i one po paru minutach płoną.
Zapewne jakieś zwarcie. Nie zaszkodzi sprawdzić przelotki między klapą i karoserią.
No może być pierwsze wyjęcie czy nie zzieleniał dwa czy czasem nie masz zwarcia na którejś przelotce drzwi (pierwsze kierowcy dwa klapy bagażnika potem reszta drzwi).
Są trzy powody, zwarcie w gnieździe przyczepki zwarcie w przelotce klapy lu samych oprawkach. POdaj + na ząrówke i zobacz czy w ogóle zaświcą. W nowszych BSI postojówki sterowane scalaczkami niestety.
Te kable to stały plus i masa (brązowy). Zwarcie nastąpiło w przelotce drzwi kierowcy (pękła izolacja i druciki zaczęły się stykać)). Napraw, wymień przewody i po problemie.
Według mnie uszkodzony siłownik albo zwarcie w przelotce i cały czas idzie sygnał na otwórz . A światełko gaśnie w środku po zamknięciu drzwi ????. Bo może krańcówka nie widzi zamkniętych drzwi .
Dwie masy prościej zewrzeć bo wystarczą przelotki. Przy GND i VCC nie zmieścił bym się na mojej płytce bo do tego trzeba dwie przelotki i kondensator na każde "zwarcie".
Polaczenie miedzy 3 a 6 nozka niepotrzebne, mozesz to zrobic na koncu lutujac kynar nad przylutowanym ukladem. Przy drugiej nozce masz zwarcie z przelotka bezposrednio nad padem (tam nie bylo raczej sciezki). Rozumie,ze ten zolty kynar jest przylutowany i przygotowany aby polaczyc z nozka 5 (?). Posiadasz topnik(?), troche ta cyna wyglada na wypalona...
Komputer tylko podmianą na pewny. Może to być palec, kopułka (częsta usterka)podłączenie gazu( zwarcie w przelotce do kabiny) uszczelka pod głowicą. Na jakie obroty wchodzi? Pozdrawiam.
Połamane i zwarte kable w przelotce klapy bagażnika
Może być zwarcie na instalacji - przelotki w drzwiach do sprawdzenia. Ale to takie gdybanie. Nadal nie wiemy jakie radio i jakie auto.
Dopiero później jak wylutuje te elementy podam pomiary Nic już nie wylutuj do pomiarów bo nic z tego nie zostanie (widziałeś jak zmasakrowałeś przelotki)...
To jest kontrolka przegrzania katalizatora, ale.. żadna astra f takowej nie miała. Najprawdopodobniej ktoś gmyrał w kablach i pozamieniał. Objawy wskazują na brak masy w którejś lampie tylnej lub zwarcie w przelotce klapy, a kontrolka, która w takim przypadku (nie)powinna się zapalać, to tylne światło przeciwmgielne
Zwarcie na przewodzie głośnikow(przelotki gumowe drzwi), może... Za mało danych. Co za radio, dokładniej, co za wozidło?
PCBWay mi raz zrobił zwarcie pomiędzy przelotką a ścieżką, oczywiście test elektryczny przeszło, ale zwarć nie wykrywają. Ale delikatnie przeciąłem zwarcie i poszło lux. Teraz profilaktycznie testuję miernikiem. Ogólnie jestem zadowolony zwłaszcza dlatego że robią 6/6 mils. Soldermaska: niebieską, czerwona, zielona dobrze wygląda. Żolta wyglada brzydko,...
Kolego za przeproszeniem nie p........ akurat tu memorke łatwo wylutować , jak nie umiesz podnieść 2x4 nóżek to zleć to komuś kto umie. Po drugie skoro driver leży to po co zmieniasz cały moduł. I skąd w ogóle wiesz że nie masz zwarcia w przelotce klapy, albo w wiążce w progu. Temat do kosza.
Kabelki sprawdzone,ale klapy nie odłączyłem,jutro od rana zaczynam znowu walkę z tym gó.nem.Było zwarcie w jednej przelotce i pewnie uszkodziło moduł komfortu.
Najprawdopodobniej któryś z włączników krańcowych nie rozwiera po zamknięciu wszystkich drzwi, maski/klapy. Podobne będą objawy gdy występuje zwarcie przewodów w przelotkach drzwiowych
Celem wyjaśnienia przyczyny błędu braku napięcia 3,3V - uszkodzenie struktury PCB - przerwy na przelotkach pod MB39A128A i w wyniku tego zwarty klucz Mosfet markowany SP8K1.
lub zwarły się przewody w przelotce do bagażnika
Zwarcie było w przelotce, wymieniłem gniazdo i linię "+" wlutowałem tak, aby nie wchodziła w laminat, tylko łączyła się z od razu z plusem na dławiku i wszystko pięknie działa.
Dobrze byłoby przelutować połączenia od strony druku. To jest druk dwustronny może któraś przelotka nie łączy. Ostrożnie by nie zrobić cyną zwarcia między punktami. Jeżeli podłożysz papier i będzie działać, to czemu nie.
Przelotki gumowe do tylnych drzwi . Wewnątrz przelotek połamane/zwarte przewody.Naprawić i tyle .:D
Echo? Z tego wynika, że jest wadliwa przelotka (robi zwarcie wewnątrz). Miałem już taki przypadek.
Przekluczył ztacyjkę odpalił auto zaczął bawić się swiatłami dmuchawą itp w momencie właczenia grzania tylnej szyby i lusterek zaśmierdziało i okazało się ze kolejny moduł spalony a bezpiecznik nie ruszony Kolego do 3 razy sztuka , skoro człowiek nie ogarnia VB to olej go . Jedź gdzie indziej. Równo dobrze może być zwarcie w przelotkach drzwi, gdzie...
Najczęstszą tego przyczyną są tzw. kwitnące przelotki (grafitowe). Pousuwaj czarne plamy (które robią zwarcia z sąsiadującymi ścieżkami),zabezpiecz np.lakierem spirytusowym i powinno być OK.
Sprawdź kable w gumowej przelotce drzwi kierowcy, lubią się połamać i robić zwarcia. Do czego idą kable na zdjęciu ?, ściągnij sobie .pdf z instrukcją montażu centralki zamka, to będziesz wiedział do czego słuzą
Może być jakies zwarcie lub przegnicie w przelotce. Jeśli chodzi o procka to cięzko bedzie go wymienic.
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Możesz mieć zwarcie do masy w głośniku lub w przelotce drzwi. Zdarzyło mi się tak już. Wtedy radio jest ciche bo zabezpiecza końcówkę mocy.
Odepniesz wtyczkę od lampki, ale w przelotce dalej jest napięcie i przepala... Tak ciężko to zrozumieć? Jak jest zwarcie na przewodach w przelotce to tam + daje na masę i wywala bezpiecznik. Odepniesz wszystkie lampki to i tak będzie przepalał. Edit: Żebyś miał zwarcie w lampce, to odpięcie lampki by pomogło.
Należy podłączyć jeden koniec multimetru na zakresie testu diody do + baterii i sprawdzić w okolicy gdzie jest zwarcie do pobliskiej przelotki czy pada. Następnie sprawdzić czy - baterii nie jest na masie, lub na którymś z padów czy przelotce w okolicy baterii. Jeżeli to ustalisz, to tak się wlutuj z baterią tymczasową i możesz starą odpiąć i wymienić...
Hej, sprawdź przewody w przelotkach do drzwi, mogą być przerwane lub zwarte.
Te duze pady to odpowiednio 0603 i 0402. Na powiekszeniu tak nie widac ale 3 pady qfp daja odcinek dlugosci 1mm :D. Co do pytania, to tak wyciete pady nazywaja sie 'wendy house' i firmy robiace szablony powinny to okreslenie znac i wiedziec o co chodzi jezeli poprosisz ich aby wykonali je na twoim szblonie.Zmniejszaja one ilosc pasty na padzie ale przede...
Witam, nie chcę ciągnąć kabli do monitorowania stanu UPSów w domu, a zbliża się lato i częste przerwy w dostawie prądu u mnie :-( Stąd pomysł aby zarządzać i monitorować ich stan przez WiFi, ale potrzebna jest jakaś przejściówka. Znalazłem coś takiego "WIFI ESP8266 sterowanie RS232 - ESP-01S" https://abc-rc.pl/esp8266, ale nie wiem czy to spełni moje...
To ostatnie wyjaśnienie wskazuje (zakładam, że zasilacz jest sprawny) na zwarcie w płycie głównej. Może ono być w gnieździe zasilania (wypalona i zwarta do masy przelotka ) , jak i na płycie głównej (tranzystor CMOS, kondensator (y) i.t.d.
Witam , przerabiałem kiedys podobny temat, przyczyna uszkodzenia modułu było zwarcie i przerwane przewody miedzy karoseria a klapą bagaznika (przelotka gumowa ), sprawdz to polaczenie a reszt to tak jak kolega wyzej pisze , trzeba troszke kabelkami pomieszac i kompa przeprogramowac .
Centralne zwarcie to zwarcie wielopunktowe na całej płycie głównej (na przelotkach i/lub pod elementami). Charakteryzuje się bardzo dużym poborem prądu i rozgrzewaniem się elementów (zwłaszcza układy logiki lub płyta). Marne szanse na naprawienie takiego telefonu. A co do zadziałania temperaturą to miałem na myśli np. lutownicę powietrzną lub coś w...
Cześć, czy jak włączasz radio , słyszysz "pykniecie" w którymś z głośników? Jeżeli tak to ten właśnie głośnik ma zwarcie do "masy" . Szczególnie w przelotkach do tylnych drzwi łamią się przewody.
A może masz popękane przewody w przelotkach drzwi i szyby działają tylko jak kable się zewrą. Tak było od zawsze, czy problem sie pojawił? Auto było bite i robione?
Wiązka od tablicy ma złączkę i tam szukać przyczyny lub standardowo w przelotce drzwi-karoseria.
Wyższe napięcie kondensatora nie powoduje takich przypadłości, z tym że sam kondensator jest pewnie gabarytowo większy. Sprawdź poprawność montażu kondensatora, czy przy okazji nie zrobiłeś jakiegoś zwarcia albo przy wylutowaniu starego nie wyciągnąłeś przelotek. Może cyna gdzieś zwarcie robi, jakiś odprysk.
Oj tam, odłącz tę wtyczkę od komfortu czy bordnetz. 1. Podaj przez żarówkę jakaś 21 wat prąd z aku to będziesz wiedział ze szyba zamyka obwód. 2. ewentualnie sprawdz rezystancję w stronę szyby i ponów próbę z bezpiecznikiem 20 amper przez kabel minimum 3 mm2. Bbędzie się lekko grzał, a jak lupnie bezpiecznik to będziesz wiedział ze zwarcie na przelotce....
Coś już sprawdziłeś poza patrzeniem na "lampkę sufitową" ? - poprzerywane i zwarte ze sobą przewody w przelotce drzwi, - uszkodzony mikroswitch w zamku drzwi, - uszkodzony przełącznik (zwarcie) wewnątrz lampki sufitowej, - .... Działa buzer nie wyłączonych świateł po otwarciu drzwi kierowcy ?
Źle polutowane przewody. Tylko to mogło spowodować takie działanie. U mnie radio i nawiew działało, jak miałem zwarcie na przewodach w przelotce klapy bagażnika. Też działało bez kluczyka.
Zapewne jest to któryś z modeli Grundiga (Mid, Lov lub High), produkowany w Portugalii i oparty ichniej płycie głównej. Sprawdź czy w obrębie przelotek nie występują czarno-brunatne plamy powstałe na skutek wysączania się grafitu wypełniającego te przelotki. Grafit penetrując powoduje zwarcia z sąsiadującymi ścieżkami, co jest przyczyną różnorakiego...
ALbo ci siadł któryś zamek albo masz zwarcie plusa po stacyjce w przelotce drzwi.
Najtańsza "naprawa" - przecinasz jeden z kabelków idących do czujnika (czujnik jest w zamku klapy). Plusy - gwarancja do końca samochodu że kontrolka się nie zapali, zerowe koszta minusy - brak podświetlenia bagażnika Ale najpierw sprawdź przelotkę, być może masz zwarte kabelki.
Klapy działa tylko gdy podejdziesz do klapy (antena), a co do otwierania klapy po włączeniu grzania- zerknij w przelotkę czy w klapę i zobacz czy kable nie są zwarte.
prawdopodobnie padl ci ten scalak wymien go, i powinien dzialac ,albo przelotka jakas ma zwarcie pozd. Piotr Anglia
A moim zdaniem nie będzie to przerwa w przelotce lecz zwarcia ścieżek spowodowane "wykwitami" grafitu z przelotek.To syndrom tych Grundigów powodujący najdziwaczniejsze usterki.
Fakt że to nie tyrystor tylko triak po odczytaniu parametrów silnika pompki 230V AC założyłem triaka T4 0560 / 64DFK 2 ponownie brak reakcji okazało się że podczas zwarcia została uszkodzona przelotka na płytce od bramki triaka , po zlutowaniu wszystko działa OK , temat uznaję za zamknięty . Pozdrawiam Jacek .
To że na pinie 9 jest duża oporność na mierniku nie oznacza że kondensator ceramiczny-przelotka wyprowadzenia pod napięciem 33V nie powoduje zwarcia, jeżeli jest dostęp z lutownicą to grzać, jak nie to obejśc przewodem po wylutowaniu obu końców lub od razu wymienić.
Ale łukaszek nawet nie pochwali się skąd jest . Dodano po 3 Pojechałem do mechanika i okazało się, że kabel od szczotkotrzymacza był upalony i dlatego nie odpala. Zobacz dokąd było zwarcie , czy na przelotce gumowej zespawało do obudowy korpusu czy w środku.
Ok, już telefon sie włącza. Wyskrobałem to przypalone z tej przelotki i pomogło. Ciekawe dlaczego zrobiło sie zwarcie. Telefon wyglądał na nierozkręcany.
Kusi mnie żeby to podłączyć tak jak jest Takim sposobem, w najlepszym porządku wyskoczy korek. Trzeba znałeś zwarcie, na zdjęciu wygląda, że przelotka dostała. Miernik na test diody, sprawdzasz mostek prostowniczy, diody, kondensatory, na razie bez wylutowania, jak miernik pokazuję w okolicy 0 to element podejrzany. Pytanie czy coś wylutowałeś do pomiarów,...
Może gdzieś przelotka puściła, albo ścieżka. Albo zwarcie uwaliło most południowy
Nie jest to jakieś straszne wydłużenie, szczególnie, że ukłąd nie pracuje na wysokich częstotliwościach. o ułożeniu zworek zapomniałem wspomnieć, ale rzeczywiście nie sprawdziłem czy można ich całkiem uniknąć. Co do warstwy restrict (a nie keepout, jak napisałem wcześniej), to nie martw się. Sam jej używam ;) Błędy wychwytywałem narzędziem DRC - naprawdę...
Jaki masz zamek dostawiany czy orginał jaka jest wersja twojej Fabji? Jak masz fabryczny zamek to podłaczasz VAGA i sprawdzasz błędy. jak bedziesz miał taki bad że sygnał z zamka niezrozumiały zamek idzie do wymiany zdaża się przy orginale a jak masz dostawiany zamek centralny to musisz po kolei przejrzec przewody czy nie są po przełamywane najczęściej...
Upewnij się że to na pewno przelotka, i zewrzyj ją, na próbę lepiej przez rezystor. Może jakaś wilgoć ją zżarła. Pamiętaj tylko że takie płyty są wielowarstwowe i ścieżka może wchodzić gdzieś w środek.
Zapomnij o zimnych lutach. Weź coś do skrobania i usuń z płyty głównej czarne naloty z przelotek. Powodują one zwarcia, upływności itd. Pozdrawiam
Testowałeś bez radia? I sprawdź dokładnie, czy przy porawianiu lutów nie zrobiłeś gdzieś zwarcia - no i może, jeśli piny są jednocześnie przelotkami - lutować po obu stronach płytki (tam gdzie jest dojście). Może któraś się urwała.
Witam. Niedawno zacząłem popełniać całkiem spory projekt w Kicadzie i napotkałem kilka problemów. Może ktoś z szanownych użytkowników będzie w stanie mi pomóc. Oś Y odwrócona. Da się coś z tym zrobić? Wieloletnie przyzwyczajenie że oś Y zwiększa się w górę poprostu czasami szarpie mi tak nerwy że muszę na pół godziny się oderwać i ochłonąć. Serio. Przy...
Mogło wystąpić zwarcie na linii 3V3, proszę sprawdzić napięcie w przy przelotkach 1 i 6 portu serwisowego.
Po pierwsze sprawdzić lewą przelotkę drzwi (na okoliczność przerwania kabli,braku w ich izolacji,zwarcia) Potem prawa strona,przy okazji sprawdzania przelotek sprawdz czy działają rygle centralnego,(zamek musi być zamknięty) Napisz co i jak to powalczymy z tym tematem dalej. Pozdrawiam.
uszkodzi przelotka przelotka ibiza przelotka okienny
smart sterownik gaznik zalewa silnik satelitarny tuner analogowy
volkswagen sharan volkswagen sharan
Sanyo JA-2503 – prąd spoczynkowy, ustawienia bias, wartości rezystorów emiterowych VW Passat B7 1.6 TDI 2011 – maska otwiera się podczas jazdy, zamek, linka, naprawa