Stawiam na zwarcie stojana.
Wygląda na zwarty stojan.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Skoro masz zwarcie w stojanie do masy to go wymień.
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Ale nie wiemy co uważasz za buczenie, łożyska wydają świst bądź szelest, zwarty stojan wyje, luźny pasek piszczy..... to będzie jak najbardziej wycie ....czyli zwarty stojan?
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Zwarcie stojana.
Lub zwarcie międzyzwojowe stojana
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Cześć. Bardzo często zwarcia dostaje filtr przeciwzakłóceniowy czyli kondensator podłączony równolegle z wyłącznikiem. Można go odłączyć i sprawdzić czy szlifierka działa, jeżeli dalej jest zwarcie to pozostaje wyłącznik lub zwarty stojan.
Stojan jest jeden :), ale ma 2 cewki. Prawdopodobnie sprawny.
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
Tam nie ma żadnego zwarcia stojana a pomiary można wykonać we wtyczce po odłączeniu zasilania. Jednym z objawów problemu z termikiem powinien być brak przejścia na wirniku.
Zwarcie stojana.
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
Zwarty stojan.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Witam Moim zdaniem wirnik lub stojan ma zwarcie w uzwojeniach i to by było wszystko na ten temat.Powinno być to widać po obejrzeniu albo też czuć!
Hm, może skaleczyłeś gdzieś powłokę drutu i zwoje się zwarły?
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Zmierz rezystancję pomiędzy fazami dokładnym multimetrem który zmierzy opór rzędu 1mOhm. Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do stojana.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
Alternatory sprawdza się na stole pod obciążeniem, bo w Oplach Bosche potrafią mieć zwarte stojany i jest problem.
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Płomień dookoła komutatora, to zwarcie w cewkach stojana.
Witam. Według mnie jak koledzy pisali brak jednej fazy (wypalony styk i dostaje szczątkowe napięcie), może też być ruchome zwarcie stojana lub wirnika.
Czyli ewidentnie zwarcie połowy stojana nie wirnika raczej na półkę na pamiątkę ustawić.
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
Z twojego opisu wnioskuje że silnik ma zwarcie, stojan lub wirnik. Jeżeli silnik jest nie rozbieralny to już go na dzień dobry dyskwalifikuje dalsza naprawa. Może się to nie opłacać.
Zwarcie w uzwojeniach stojana.
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Panowie, ogień dookoła komutatora, to zwarcie w stojanie, przestańcie wymyślać.
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
badalismy go w stanie zwarcia, jalowym Co było zwarte w stanie zwarcia, stojan? To znaczy, że wał silnika musiał być napędzany inną maszyną. Najlepiej jak byś wrzucił jakieś schematy ze skryptu.
Sprawdź najpierw wartość napięć na każdej fazie, może być uszkodzenie na zasilaniu, jeżeli napięcia są równe to prawdopodobnie skrót na uzwojeniu, bardzo rzadko może tez być zwarty stojan blach /brak izolacji między blachami stojana/, co powoduje wytwarzanie się prądów wirowych. Sprawdź jeszcze pobór prądu miernikiem /cęgi/, może softstart jest uszkodzony?
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
Widać że stojan jest zagrzany od temperatur na bank zwarcie jest na stojanie
Witam Jaką ma pojemnosć 1.3 Zobacz czy rozrusznik nie ma zwarcia na stojanie i czy nie robi sie gorący ja miałem prawie taki sam problem i okazało sie ze rozrusznik miał zwarcie na stojanie Sprawdz jeszcze wirnik i szczotki U mnie na pych tez odpalał bez problemu Pozdrawiam
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Podłączyłem bez regulatora i bez kondensatora, wywaliło bezpiecznik, najprawdopodobniej gdzieś było zwarcie na stojanie bo nie ma już oporu. Dodano po 1 Kupiłem inną szlifierkę.
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Tam jest chyba zwarcie na stojanie. Pierwsze zdjęcie.
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Tak,zwarcie w stojanie,albo popuścił impregnat i "goni" cewka ale jeszcze sprawdź prostownik.
Diody najlepiej w mostku posprawdzać przy pomocy żarówki i akumulutora (prostownika) dla diod mocy halogen H4, a dla małych diod o ile występują żarówkę z 10W. Zwarcia stojana do masy na warsztatach sprawdzaliśmy przy użyciu napięcia 230V z trafo separacyjnego. Podobnie z wirnikiem. Testy multimetrem są czasami niemiarodajne.
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Sprawdzałem miernikiem , nie posiadam induktora. Każdy pin sprawdzałem względem masy. Miernik da niepewny pomiar . Lepszy byłby napięciem sieci poprzez żarówkę do masy, a najlepszy induktorem . Jednak myślę że masz zwarty stojan lub wirnik . Lepsza sytuacja ze stojanem , bo tańszy w przewinięciu .
Po upadku mógł się uszkodzić kondensator. Jednak uszkodzeniu mógł ulec także wirnik lub stojan, który robi zwarcie. Trzeba by zmierzyć. Na odległość raczej trafnej i jednoznacznej diagnozy nie da rady postawić.
Pęknięta obudowa, zwarcie międzyzwojowe stojana.
Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego wykrywania zwarć, podobnego jak w przypadku wirników,...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Tzn. nawet jeśli u mnie się grzeją jak szalone i są zwarte do masy stojana to nic to nie da? Wydawało mi się, ze maja być odizolowane i z normalnego drutu emaliowanego. Powinny być odizolowane od stojana, jednak ze względu na to, że indukuje się w nich bardzo niskie napięcie (poniżej 1 V) a stojan to nie lita stal tylko pakiet cienkich blach, nie powinien...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Skoro się bardzo nagrzewa to ma zwarcie międzyzwojowe stojana. Przy włączonych dziennych ledowych światłach spoko pokonasz te 70 km. Możesz też zabrać ze sobą prostownik i w połowie trasy na stacji benzynowej doładować akumulator. Nie wyłączaj silnika, a jeżeli już musisz to stawaj na górce aby go móc odpalić z popychu.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Stojan zawsze stoi, a rotor wykonuje rotację. Niedawno u mnie spalił się silnik Schragego (3 zespoły uzwojeń, z tego 2 wirujące, zasilany pierścieniami wirnik). Komutator nie wytrzymał przewijania, więc w porozumieniu z wykonawcą przewinięcia oraz producentem falownika zleciliśmy przewinięcie silnika na asynchroniczny ze zwartym stojanem. Falownik 22kW...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Witam. Posiadam wyżej wymieniony rozrusznik rozrusznik. Na stole kręci nie zbyt szybko a po zamontowaniu do ciągnika na odprężniku ledwo kreci. Akumulatory sprawdzane, gęstość elektrolitu ok. Rozebrałem rozrusznik. Sprawdzałem zwarcie stojana i wirnika do masy nie było przejścia. Mierzyłem omomierzem, stojan ma ok. 52 kohm. Natomiast wirnik ma duże...
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Witam. Diody sprawdzone ? Szczotek w tego typu agregacie nie ma. U mnie były zwarte uzwojenia stojana , oraz uszkodzony regulator AVR . Jeśli przy częstotliwości 50 Hz masz 290V pod obciążeniem , to najprawdopodobniej AVR jest uszkodzony . Ja mam wymieniony AVR na elektroniczny typ: AVR 20 .
Opory OK, nie wygląda na zwarcie w stojanie, sprawdź jeszcze opór między żółtozielonym a resztą przewodów - powinien w każdym wypadku być nieskończony czyli przerwa. Do testu "na ostro" podpinasz niebieski (czyli N) sieci 230V do szarego lub niebieskiego z siłownika. Reszta j/w. Broń boże nie podpinaj przy teście niczego do żółto zielonego - to masa...
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Wobec tego, pewnie uszkodzenie, tylko jakie? iskrzenie na szczotkach duże? Zwarcie zwojowe w stojanie?
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Mostek sprawdzasz w następujący sposób. Ustawiasz na symbolu diody i przykładasz po kolei na wszystkie możliwe kombinacje. W kierunku przewodzenia powinno pokazać 600-800 a w zaporowym poza skalą (zwykle 1). Jeśli będzie wartość bliska zeru to mostek ma zwarcie.
stojan zewrze zewrze uzwoi stojan zewrze komutator stojan
cyfra moduł silnik odkurzacz iskrzy szczotka aktualne klucze windows
kemppi minarc polonez chłodnica
Oleo-Mac 937: Wzrost obrotów po obróceniu na bok Spięcie w kabelkach robota kuchennego - przyczyny i naprawa