Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
L to kontrolka ładowania są tam dwa stany masa (nie do końca prawda) jak silnik zgaszony nie kreci się, i plus jak silnik pracuje i jest ładowanie. Jak coś masz uwalone z L to i kontrolka ładowania powinna świrować.
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
I w czym tu problem ? Masz zwarcie w którejś z pięciu gałęzi. Odcinaj po kolei aż będzie git, potem po kablu znajdź gdzie "leci" i napraw.
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
(at)tomekshlm06t Owszem, jest - zewrzeć zaciski 51 z 67 i pradnica powinna zadziałać. Sprawdź żarówką 12 V/ 21 W np. To jest samowzbudna prądnica DC i mogła utracić magnetyzm szczątkowy. Po podłączeniu żarowki do zwartych ze soba zaciskow 51 i 67 i masy, podaj tam na moment napięcie z akumulatora, o ile prądnica sama się nie wzbudzi. Kierunek obrotów...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Witam. Sprawdź ładowanie. Jeśli się pali cały czas kontrolka zwarcie do masy w instalacji lub zegary uszkodzone. Przy skrzyni biegów jest wtyczka koło rozrusznika, lubi gnić tam.
Jak nie ma kontrolki a ładuje podejrzewam zwarcie pinu L z plusem
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
Mam se ja Fergusona 6455. Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka oleju, nie zapala się kontrolka od ładowania. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka od oleju. Przy obrotach 2000 kontrolka od ładowania zapala się, gaśnie przy około 2500 i wtedy wzbudza się alternator. Czy czujnik powinien być rozwarty czy zwarty przy ciśnieniu oleju podczas pracy?...
daj + przez kontrolkę w miejsce niebieskiego przewodu będzie ładowanie to przyczyna zwarcie niebieskiego przewodu do masy lub licznik
Wszystko wskazuje na rozładowany lub wyeksploatowany akumulator. Najlepiej zacząć od sprawdzenia poziomu elektrolitu, w razie ubytków uzupełnić i solidne 14godzinne ładowanie. Potem zobaczymy jakie efekty. Czy oby nie zostawiłeś czegoś włączonego na noc ? Może masz jakieś zwarcie w elektryce? Po naładowaniu sprawdź jaki pobór pradu jest na wyłączonych...
Witam. Po odłączeniu przewodu 3 żółty z czerwonym kontrolka musi zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to znaczy że masz zwarcie tego przewodu do masy gdzieś po drodze do deski. Zastąp ten przewód żarówką 2W 12V do + akumulatora w szereg jak po rozruchu zgaśnie powinno ładować i regulator jest sprawny.
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Witam mam problem w golfie II 89r ponieważ kiedy go zapalam to świeci się kontrolka ładowania i nie ma ładownia aku i kiedy lekko przygazuje to kontrolka gaśnie i ładowanie aku jest. Czy to jakieś zwarcie na kablach ?
Co tu Ci pomóc. Musisz zaprowadzić auto do elektryka który ogarnie to w godzinę. Najwidoczniej gdzieś jest albo zwarcie albo brak masy.
Mam problem odkurzaczem model Elektrolux EER7ALlRGY, ładuje akumulator po załączeniu zapalają się na moment kontrolki i gasną. Tak wygląda jak by było zwarcie. Jak można ustalić co jest przyczyną, rozebrałem częściowo jak na foto. https://obrazki.elektroda.pl/5451692400_...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
elektryk wymienil regulator napiecia i ładowanie jest ale wystapilo jakies zwarcie w instalacji i kontrolka od akumulatora cały czas sie świeci. Dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
Problemem może być sama kontrolka ładowania. Zewrzyj ją do masy przy alternatorze przez probówkę.
Szybkie pytanie: czy sam cokolwiek sprawdzałeś? Choćby czy jest ładowanie? Czy mamy ci wróżyć?
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
Zwarłem ten styk na zdjęciu z masą i teraz nie działają: deska rozdzielcza, ładowanie i poziom oleju-kontrolki, immobiliser i trudno powiedzieć co jeszcze. Działają wycieczki, radio, zapalniczka, wentylator szyby. W każdym razie nie odpala. Kręci rozrusznik, ale gdzieś nie ma napięcia by odpalił. Co mogło jeszcze się zepsuć. Pomocy https://obrazki.elektroda.pl/6096703800_...
Na przyszłość poczytaj sobie o "zimowaniu" motocykla. Akumulator proponuje wyciągać na zimę i utrzymywać go w stanie naładowanym okresowo ładując go prostownikiem.
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Sprawdzileś ładowanie chociaz? , pozatym to zabytkowy licznik na zaróweczki może przebijać zarówka od innego wskaznika , sprawdz ładowanie na poczatek, moze też być jakieś zwarcie do innego obwodu.
Ładuje do 3kresek i przestaje ładować , napięcie na akumulatorach łączenie 21 V przy próbie włączenia napięcie nawet nie drgnie A i za nim ta dioda zacznie migać jest chwila takiej zwłoki i po chwili zaczyna migać Sprawdzałem tranzystor zwarcia nie ma, wiesz może jak do dokładniej sprawdzić i jakie napięcie ma iść na niego?
A szczególnie przewód od wzbudzenia alternatora ten cienki co dochodzi do alternatora jak bedzie miał zwarcie do masy to bedzie sie w czasie jazdy palić ładowanie[kontrolka]
Po zwarciu napiecie skacze 0.5 1.24 2.23 3.24 Po zdjęciu wzory zostaje 3.26 Po zwarciu zero reakcji na wentylatorze Bateria chyba się ładuje bo kontrolka jest pomarańczowa a po kilku godzinach podłączenia zmienia się na niebiesko
u nas byla to jedna dioda we wloskim badziewnym alternatorze Magneti Marelli Alternatory takie same, jak każde inne - nie mniej i nie bardziej badziewne od innych. Proszę wyjaśnić, która dioda była zwarta, że powodowała niewielki pobór prądu, a alternator nadal ładował i kontrolka się nie świeciła?
Do sprawdzenia ładowanie i sam alternator.
Ten od kontrolki zewrzyj do masy i po włączeniu zapłonu zobacz czy się świeci kontrolka. Jeżeli świeci to wina najprawdopodobniej leży w regulatorze, jego sczotkach lub wirniku.
sprawdź pobór prądu tej szyby. Może ładowanie nie domaga? nie wykluczone również zwarcie w okolicach przepustów gumowych.
Wtyczka od ładowarki którą wpina się do laptopa została uszkodzona i doszło do zwarcia. Zakupiłem nową ładowarkę i laptop działa ale nie ładuje baterii. Czy coś można zrobić aby to naprawić? Przed tą awarią bateria trzymała 3 godziny. Kontrolka baterii pokazuje Pozostało 0% (podłączony, ładuję)
Witam. Mam zasilacz EVER Sinline 1600, po wymianie akumulatorów na nowe (EUROPOWER) świecą się wszystkie kontroli od obciążenia wraz kontrolką zwarcia (nawet podczas pracy bez obciążenia). UPS nie wydaje przy tym sygnałów dźwiękowych. Wszystko działa poprawnie. Ładuje akumulatory, podtrzymuje po odłączeniu 230V. Generalnie wszystko działa poprawnie...
Świecenie kontrolki po zgaszeniu wskazuje na zwartą diodę w mostku prostowniczym, ale to ładowanie trochę za wysokie, nawet jak na uszkodzony regulator. Tak czy inaczej mostek do wymiany, a regulator nie powinien być drogi, więc też najlepiej od razu wymienić.
A no m.in po to, żeby wiedzieć czy siedzimy w CC czy w CV i jak "głęboko" siedzimy w CC. Tj. czy lekko przeszkadza nam ograniczenie (ot, trochę za nisko mamy limit) czy jest porządne zwarcie i właśnie wypala nam jakieś elementy. Kontrolka powie nam co najwyżej o fakcie zadziałania ograniczenia, amperomierz osobny daje nam natomiast więcej informacji....
ładować zewrzeć kontrolka zewrzeć zewrzeć złącze ładować
schemat płyty indukcyjna schemat przekaźników renault scenic schemat przekaźnik czasowy
rockwell modem mikrokomputer cobra1
Wymiana gąbki w drukarce atramentowej - krok po kroku Zanieczyszczenie głowic i rolek w magnetofonie