Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
Nie podlączałeś przewodu neutralnego? Silnik Twój ma tylko 3 wyprowadzenia faz i na tabliczce także symbol gwiazdy więc ma pracować tylko w gwiazdę i nie da się połączyć w trójkąt, teraz będzie połączony w gwiazdę (zdjęcie 2) o ile w przewodach masz 3 fazy i o ile na przewodach wcześniej nie masz przełącznika gwiazda/trójkąt, ale aby dopełnić połączenia...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Sprawdź silnik poza pralką, wygląda mi na zwarcie międzyzwojowe.Pozdrawiam.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Czym sie wykrywa zwarcia miedzyzwojowe?
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
Prawdopodobnie to zwarcie międzyzwojowe. Silnik do przezwojenia.
Prawdopodobnie zwarcie międzyzwojowe w silniku.
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
Zobacz na pomiary rezystancji, róznicę 2 om niesposób wytłumaczyć złym kontaktem końcówka miernika->zaciski przyłączeniowe. Skrót, czyli zwarcie międzyzwojowe.
Odłącz silnik od płytki i zmierz oporność uzwojeń silnika pomiędzy przewodem neutralnym a pozostałymi: Low, Medium, High (trzy pomiary) i podaj je... Możesz jeszcze zmierzyć oporność pomiędzy Low a Medium oraz pomiędzy Medium a High... Być może w ten sposób wykryjesz ew. zwarcia międzyzwojowe w silniku wentylatora... Do kompletu musisz mieć pewność,...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wrnika.
Witam. Jak podepniesz na krótko, a będzie słaby kondensator ( obniżona pojemność ) to może ruszyć ale jak będzie miał pompować wodę ( pod obciążeniem ) to będzie buczał. Czyli możesz mieć padnięty kondensator, ewentualnie zwarcie międzyzwojowe silnika.
Zwarcie międzyzwojowe\międzyfazowe. Silnik 3x380V czy 2x220?
Witam. Mam problem z podłączeniem silnika który jest zamontowany na wiertarce słupowej. Z tabliczki na wiertarce wnioskuję że posiada on dwa biegi niestety jest to stara wiertarka i nie ma tabliczki na silniku. Silnik posiada 6 wyprowadzeń zgrupowanych po 3 czyli brak połączenia uzwojeń pomiędzy pierwszą trójką wyprowadzeń a drugą. Dodam że rezystancja...
oczywiście -30µF-dziękuję jak sprawdzić to zwarcie międzyzwojowe?-induktorem?
Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie międzyzwojowe w silniku. Skrócenie długości uzwojeń na skutek zwarcia => spadek rezystancji uzwojenia => zwiększony pobór prądu => wyższa temperatura elementów zasilania.
To ma silnik komutatorowy czy bezszczotkowy? Weź pod uwagę uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe. Jeśli to silnik trójfazowy to sprawdź prądy fazowe podczas pracy (koło w powietrzu). Zwarcie międzyzwojowe daje też efekt zwiększonego oporu podczas obracania wałem z zewnątrz. W pracy miałem silnik 24V 200W z przekładnią od jakieś hulajnogi. Jak...
Różnica w oporności jest nieznaczna, to może byc różnica w docisku szczotek, albo ich zużyciu. Różnica w prądzie wynika prawdopodobnie z różnych oporów mechanicznych, objaw "przycierania" może byc tego potwierdzeniem. Rozbierz silnik, wyczyśc co się da naftą albo ropą, siknij WD40 i zobacz, czy prądy spadną, jeżeli tak - to po prostu zgęstniały smar...
Mechaniczne połączenie osi silnika z kołem pasowym jest O.K.Pasek klinowy ma odpowiedni naciąg,a napięcia na stykach silnika prawidłowe.Czekam aż Kolega Damian22 pomierzy oporności i porównam je z moimi.Jednak jestem już w 50% przekonany,że to zwarcie międzyzwojowe,silnik mocno się grzeje i czuć zapach izolacji uzwojenia,za mocno!Drag.
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
wymontuj silnik ,podłącz go bezpośrednio i zatrzymasz turbinkę palcem a silnik będzie się grzał.masz z pewnością tzw. zwarcie międzyzwojowe na cewce silnika..wymiana!!!
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Do dokładnego zbadania potrzebne jest przyrząd elektromagnetyczny badający zwarcia międzyzwojowe , wybierz się do jakiegoś serwisu AGD lub przezwajacza powinni zdiagnozować za fri trwa to kilka sekund.
Zanieś do sprawdzenia wirnik na zwarcie międzyzwojowe do zakładu, gdzie przezwajają silniki.
Witam ponownie. Nie mam mostka i elektromagnesu, więc zrobię jak kolega Mirosław radzi. nie mam doświadczenia w przezwajaniu silników ale myślę że sobie poradzę - nie zaszkodzi zdobyć nowych umiejętności. Silnik ma uzwojenie rozruchowe odłączane przez wyłącznik odśrodkowy. Podejrzewam że uzwojenie główne jest dobre, tylko w rozruchowym jest zwarcie...
Załączam uproszczony szkic uzwojeń tego silnika . Reszta tak jak napisał kol. Bleble . Uzwojenie wolnoobrotowe mierzone na wyprowadzeniach w stosunku do wypr. wsp. ma powyżej 50Ω . Jeśli silnik nie pracuje prawidłowo po podłączeniu kondensatora to uszkodzony jest kondensator lub silnik ma zwarcie międzyzwojowe .
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Jeżeli inaczej pracuje w lewo a inaczej w prawo, to może mieć zwarcie międzyzwojowe.
Jeżeli silnik zepsuty pobiera większy prąd to znaczy to, ze jego moc też wzrasta zgodnie z zależnością P=UI ? :P Tak, ale nalezy dodać że jest to moc POBIERANA ze źródła. Moc oddawana jest parametrem decydującym i uwierz mi ze ona wtedy nie rosnie, nawet wręcz maleje. Przeciez lepiej jak moc jest większa ..czyli wygląda na to że najlepiej popsuć silnik...
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
Witam Zdaję sobie sprawę,że mozesz mieć trudności ze sprawdzeniem wirnika.Najlepiej idż z nim do zakładu,gdzie przezwajają silniki i tam Ci sprawdzą-miernikiem nie zawsze sprawdzisz zwarcie międzyzwojowe. Przy sprawdzaniu silnika warto mierzyć prąd jaki pobiera.
Może raz jeszcze, tym razem od początku. Gdzie są mostki konfigurujące ten silnik - trójkąt /gwiazda? Jeżeli je zdemontowałeś, a otrzymałeś takie wyniki pomiaru jak napisałeś, to silnik ma zwarcie międzyzwojowe i stąd efekt zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Ma ten silnik chociaż podłączony przewód PE ?
ARDO A500 nie ma modułu sterującego silnikiem, tylko kondensator. Zgadzam się co do przypalonego złącza przy silniku, natomiast sugeruję sprawdzenie (ewentualnie podmianę) kondensatora. Od tego zawsze zaczynamy w takich przypadkach. Nadmierne grzanie się silnika może być spowodowane brakiem chłodzenia w czasie gdy silnik dostaje napięcie, a nie kręci...
Masz zwarcie międzyzwojowe rozruchu. Trzeba przezwoić silnik.
W tych pompach jest powtarzalny bezpiecznik termiczny na uzwojeniu silnika. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu silnik sie przegrzewa i czujnik go odcina, powodów może być wiele - od przeciążenia poprzez "fabryczne" zwarcie międzyzwojowe w silniku, uszkodzony kondensator rozruchowy i wiele innych...
Po dokładnym wyczyszczeniu i spryskaniu preparatem wypierającym wilgoć silnik póki co pracuje. Zauważyłem tylko jeden fenomen, mierząc stan izolacji induktorem(każdy zacisk w stosunku do PE)wychodzi że jest zwarcie, w silniku indukcyjnym byłoby ewidentne zwarcie miedzyzwojowe i silnik do przewinięcia, a ten silnik pracuje, dlaczego??
Poszukaj pozystora od lodówkowego agregatu. Zastapi on uszkodzony ewentualnie wyłącznik odśrodkowy. Na uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe to już tylko ,,przezwajacz" (taka nowa profesja :D ) Ci pozostał.
Samemu nic. Do sprawdzenia wirnik i stojan na zwarcia międzyzwojowe.
Witam Kabelki jak widać na zdjęciu masz bardzo anemiczne, przerabiane silniki z CD potrafią wziąć bardzo dużo prądu. Drugi powód jaki mi się nasuwa to zwarcie międzyzwojowe w silniku. Po pierwsze sprawdź czy nie masz zwarcia do stojana, to jest łatwie do zaobserwowania omomierzem. Po drugie pokręć szybko ośką silnika, jeśli da się bez problemu to pewnie...
To nie szczotki. To spalony wirnik silnika - zwarcia międzyzwojowe. Czyli szrot. Pozdrawiam
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
wirnik zewrzeć międzyzwojowe silnik międzyzwojowe zwarcie międzyzwojowe silnik
prowadnica smarować speaker workshop pomiary kenwood 880sd
nawijarka toroid nawijarka toroid
Jak włączyć dodatkowe płukanie w pralce AEG? Still RX20 kod błędu 02A087 – CAN-Bus, sterownik jazdy, diagnostyka, objawy, naprawa