Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Sprawdź silnik poza pralką, wygląda mi na zwarcie międzyzwojowe.Pozdrawiam.
Czym sie wykrywa zwarcia miedzyzwojowe?
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Prawdopodobnie to zwarcie międzyzwojowe. Silnik do przezwojenia.
Prawdopodobnie zwarcie międzyzwojowe w silniku.
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Zobacz na pomiary rezystancji, róznicę 2 om niesposób wytłumaczyć złym kontaktem końcówka miernika->zaciski przyłączeniowe. Skrót, czyli zwarcie międzyzwojowe.
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
Witam. Jak podepniesz na krótko, a będzie słaby kondensator ( obniżona pojemność ) to może ruszyć ale jak będzie miał pompować wodę ( pod obciążeniem ) to będzie buczał. Czyli możesz mieć padnięty kondensator, ewentualnie zwarcie międzyzwojowe silnika.
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Odłącz silnik od płytki i zmierz oporność uzwojeń silnika pomiędzy przewodem neutralnym a pozostałymi: Low, Medium, High (trzy pomiary) i podaj je... Możesz jeszcze zmierzyć oporność pomiędzy Low a Medium oraz pomiędzy Medium a High... Być może w ten sposób wykryjesz ew. zwarcia międzyzwojowe w silniku wentylatora... Do kompletu musisz mieć pewność,...
Zwarcie międzyzwojowe\międzyfazowe. Silnik 3x380V czy 2x220?
Mechaniczne połączenie osi silnika z kołem pasowym jest O.K.Pasek klinowy ma odpowiedni naciąg,a napięcia na stykach silnika prawidłowe.Czekam aż Kolega Damian22 pomierzy oporności i porównam je z moimi.Jednak jestem już w 50% przekonany,że to zwarcie międzyzwojowe,silnik mocno się grzeje i czuć zapach izolacji uzwojenia,za mocno!Drag.
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie międzyzwojowe w silniku. Skrócenie długości uzwojeń na skutek zwarcia => spadek rezystancji uzwojenia => zwiększony pobór prądu => wyższa temperatura elementów zasilania.
Witam ponownie. Nie mam mostka i elektromagnesu, więc zrobię jak kolega Mirosław radzi. nie mam doświadczenia w przezwajaniu silników ale myślę że sobie poradzę - nie zaszkodzi zdobyć nowych umiejętności. Silnik ma uzwojenie rozruchowe odłączane przez wyłącznik odśrodkowy. Podejrzewam że uzwojenie główne jest dobre, tylko w rozruchowym jest zwarcie...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
oczywiście -30µF-dziękuję jak sprawdzić to zwarcie międzyzwojowe?-induktorem?
To ma silnik komutatorowy czy bezszczotkowy? Weź pod uwagę uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe. Jeśli to silnik trójfazowy to sprawdź prądy fazowe podczas pracy (koło w powietrzu). Zwarcie międzyzwojowe daje też efekt zwiększonego oporu podczas obracania wałem z zewnątrz. W pracy miałem silnik 24V 200W z przekładnią od jakieś hulajnogi. Jak...
wymontuj silnik ,podłącz go bezpośrednio i zatrzymasz turbinkę palcem a silnik będzie się grzał.masz z pewnością tzw. zwarcie międzyzwojowe na cewce silnika..wymiana!!!
W tych pompach jest powtarzalny bezpiecznik termiczny na uzwojeniu silnika. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu silnik sie przegrzewa i czujnik go odcina, powodów może być wiele - od przeciążenia poprzez "fabryczne" zwarcie międzyzwojowe w silniku, uszkodzony kondensator rozruchowy i wiele innych...
Po dokładnym wyczyszczeniu i spryskaniu preparatem wypierającym wilgoć silnik póki co pracuje. Zauważyłem tylko jeden fenomen, mierząc stan izolacji induktorem(każdy zacisk w stosunku do PE)wychodzi że jest zwarcie, w silniku indukcyjnym byłoby ewidentne zwarcie miedzyzwojowe i silnik do przewinięcia, a ten silnik pracuje, dlaczego??
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
Obawiam się że jeżeli silnik pracuje nierówno to jednak uszkodzony jest wirnik. Miałem ciekawy przypadek w indukcyjnym silniku pralki automatycznej, Podczas nawijania uzwojenia stojana (w fabryce) na drucie nawojowym zrobiło się "oczko" które prawdopodonie drgało w czasie pracy silnika. Po kilku latach pracy pralki przetarł się lakier na oczku i zwoju...
Załączam uproszczony szkic uzwojeń tego silnika . Reszta tak jak napisał kol. Bleble . Uzwojenie wolnoobrotowe mierzone na wyprowadzeniach w stosunku do wypr. wsp. ma powyżej 50Ω . Jeśli silnik nie pracuje prawidłowo po podłączeniu kondensatora to uszkodzony jest kondensator lub silnik ma zwarcie międzyzwojowe .
Jeżeli inaczej pracuje w lewo a inaczej w prawo, to może mieć zwarcie międzyzwojowe.
Witam Zdaję sobie sprawę,że mozesz mieć trudności ze sprawdzeniem wirnika.Najlepiej idż z nim do zakładu,gdzie przezwajają silniki i tam Ci sprawdzą-miernikiem nie zawsze sprawdzisz zwarcie międzyzwojowe. Przy sprawdzaniu silnika warto mierzyć prąd jaki pobiera.
ARDO A500 nie ma modułu sterującego silnikiem, tylko kondensator. Zgadzam się co do przypalonego złącza przy silniku, natomiast sugeruję sprawdzenie (ewentualnie podmianę) kondensatora. Od tego zawsze zaczynamy w takich przypadkach. Nadmierne grzanie się silnika może być spowodowane brakiem chłodzenia w czasie gdy silnik dostaje napięcie, a nie kręci...
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Witam Kabelki jak widać na zdjęciu masz bardzo anemiczne, przerabiane silniki z CD potrafią wziąć bardzo dużo prądu. Drugi powód jaki mi się nasuwa to zwarcie międzyzwojowe w silniku. Po pierwsze sprawdź czy nie masz zwarcia do stojana, to jest łatwie do zaobserwowania omomierzem. Po drugie pokręć szybko ośką silnika, jeśli da się bez problemu to pewnie...
Sprawdziłeś multimetrem czy wskazany element ma zwarte wyprowadzenia COM i OUT? https://obrazki.elektroda.pl/5189414900_... Jeden i drugi będzie odpowiedni, -8SN jest na napięcie do 800V a -6SN do 600V. Różnią się ceną i minimalną ilością którą można kupić. Weź raczej ten na 600V(3 szt.) bo może pompa ma zwarcie międzyzwojowe na silniku...
Poszukaj pozystora od lodówkowego agregatu. Zastapi on uszkodzony ewentualnie wyłącznik odśrodkowy. Na uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe to już tylko ,,przezwajacz" (taka nowa profesja :D ) Ci pozostał.
Opis zachowania świadczy o uszkodzeniu uzwojenia - po prostu masz zwarcia międzyzwojowe i silnik do wymainy-(tańsze rozwiązanie)- niż do przezwojenia- szkoda na przezwajanie kasy. Zaden kondensator już mu nie pomoże- na dłuższą mete. Założysz większy - może jeszcze jedno pranie przeżyje i kaput!.
Może raz jeszcze, tym razem od początku. Gdzie są mostki konfigurujące ten silnik - trójkąt /gwiazda? Jeżeli je zdemontowałeś, a otrzymałeś takie wyniki pomiaru jak napisałeś, to silnik ma zwarcie międzyzwojowe i stąd efekt zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Ma ten silnik chociaż podłączony przewód PE ?
Masz zwarcie międzyzwojowe rozruchu. Trzeba przezwoić silnik.
To nie szczotki. To spalony wirnik silnika - zwarcia międzyzwojowe. Czyli szrot. Pozdrawiam
To że łożyska lekko sie obracają jest dobrze ale ważne jest czy nie mają luzu w obsadach łożyskowych to jest jedna kwestia druga to to że silnik moze mieć zwarcie międzyzwojowe. Czy na silniku nie ma żadnych danych?Zazwyczaj na silniku wraz z jego danymi odana jest wartoć kondensatora, neraz taka informacja znajduje sie na tabliczce znamionowej kosiarki.
Zanieś do sprawdzenia wirnik na zwarcie międzyzwojowe do zakładu, gdzie przezwajają silniki.
Silnik jest z jakiejs TOYOTY. Nie wiem, czy to jakiś bus czy osobowy. Jak mogę sprawdzić czy silnik ma zwarcia międzyzwojowe? Mam zmierzyć rezystancje uzwojeń. Nie mam charakterystyk tego silnika, nie wiem ile powinna wynosić ta rezystancja. Napisz jak sprawdza się takie zwarcia. Pozdrawiam
Samemu nic. Do sprawdzenia wirnik i stojan na zwarcia międzyzwojowe.
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
:arrow: djset Nigdy chyba kolega nie mierzył rezystancji uzwojeń takiego silnika, będzie w okolicy 0,2om lub 0,1om. Dodatkowo przy pomiarze zwyklym multimetrem zasilanym baterią 9V może nie wystąpić zwarcie międzyzwojowe. Należy sprawdzić: 1) czy softstart kończy rozruch i przełącza się na stycznik. W softstarcie może jedna faza być podłączona na stałe...
Silnik do sprawdzenia poza układem pralki podejrzewam zwarcie miedzyzwojowe na wirniku. Pozdrawiam
Czy silnik był cały przezwojony czy tylko wymienione było uzwojenie rozruchowe?Jak dawno?Czy znasz parametry uzwojeń(rezystancję).Z Twojego opisu można wywnioskować,że masz zwarcie międzyzwojowe. Silnik był przezwojony w całości.wyprowadzenia uzwojeń były wypuszczone osobno. Silnik pracował może jakieś 3h wszystkiego.
Silnik ma zwarcie miedzyzwojowe i jest do przewinięcia. Można jeszcze sprawdzić na złączu sinika czy nie ma zwarć miedzy konektorami .
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jeśli możesz to zmierz prąd na poszczególnych fazach (po sprawdzeniu zasilania i izolacji), jeśli będą znaczne różnice to silnik niestety ma zwarcie międzyzwojowe. Możesz także zmierzyć oporność uzwojeń na poszczególnych fazach.
Sprawdzałeś jaki prąd pobiera w czasie pracy? Czy sprawdzałeś jak obraca się wirnik, czy w pewnym momencie nie zaciera? Objawy wskazują na łożyska ( może być niewielki luz w gnieździe ) lub bardziej na zwarcie międzyzwojowe, bez rozebrania silnika i sprawdzenia chyba się nie obejdzie ( jeśli budowa na to pozwala).
Nie podlączałeś przewodu neutralnego? Silnik Twój ma tylko 3 wyprowadzenia faz i na tabliczce także symbol gwiazdy więc ma pracować tylko w gwiazdę i nie da się połączyć w trójkąt, teraz będzie połączony w gwiazdę (zdjęcie 2) o ile w przewodach masz 3 fazy i o ile na przewodach wcześniej nie masz przełącznika gwiazda/trójkąt, ale aby dopełnić połączenia...
Witam. Pierwsze co to zmierzyć pobory prądu na wszystkich fazach oraz napięcia na zaciskach silnika. Jeżeli silnik będzie miał zwarcie międzyzwojowe to zwykłym omomierzem tego się nie zmierzy. Pozdrawiam.
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
Według mnie bez rozebrania silnika się nie obędzie, nawet wygrzanie uzwojeń może na nic się nie zdać, zawsze zostanie wśród zwojów stojana troszkę wilgoci, co spowoduje zwarcie międzyzwojowe i trwałe uszkodzenie silnika.
Różnica w oporności jest nieznaczna, to może byc różnica w docisku szczotek, albo ich zużyciu. Różnica w prądzie wynika prawdopodobnie z różnych oporów mechanicznych, objaw "przycierania" może byc tego potwierdzeniem. Rozbierz silnik, wyczyśc co się da naftą albo ropą, siknij WD40 i zobacz, czy prądy spadną, jeżeli tak - to po prostu zgęstniały smar...
Jeżeli silnik zepsuty pobiera większy prąd to znaczy to, ze jego moc też wzrasta zgodnie z zależnością P=UI ? :P Tak, ale nalezy dodać że jest to moc POBIERANA ze źródła. Moc oddawana jest parametrem decydującym i uwierz mi ze ona wtedy nie rosnie, nawet wręcz maleje. Przeciez lepiej jak moc jest większa ..czyli wygląda na to że najlepiej popsuć silnik...
Bez kondensatora to rzadko kiedy silnik może ruszyć. Musi być ten kondensator. Wartości kondensatora masz na tabliczce silnika (2,5u). Zwarcia międzyzwojowe można sprawdzić mierząc prądy (z kondensatorem) i porównując z tabliczką.
Silnik może mieć zwarcie międzyzwojowe ( niewielkie ) i będzie się zachowywał podobnie , ale sprawdź kondensator , jak radzą inni , ma mieć -biorę to z głowy - chyba 22 µF .
Jesli tak podlaczys silnik wystartuje bez problemu. Mozesz jeszcze sprawdzić rezystancje uzwojen. Najpierw rozlacz blaszki pozniej. sprawdzasz między U1 a U2, v1 a V2. W1 a W2. Mniej wiecej powinny wynosic tyle samo. Zaciski na listwie zaciskowej rozmieszczone sa nastepujaco. U1 V1 W1 W2 U2 V2 Gdy bendą sie róznic silnik prawdopodobnie ma zwarcie miedzyzwojowe...
Zawiesza sie wylacznik rozruchowy zwierajac non-stop uzwojenie rozruchowe lub silnik ma zwarcie miedzyzwojowe powodujac zwiekszenie pradu uzwojenia roboczego - dlatego nie wylacza sie rozruch. ----------------------- oj, nie doczytalem, jesli to mruczenie silnika, to znaczy silnik nie rusza tylko stoi, to kolega wyzej juz napisal ;)
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
Generator wytwarza 4,5 KW mocy w układzie trójfazowym(400V) co daje po 1,5KW na każde gniazdo w przypadku korzystania z układu jednofazowego(230V), podłączając 1,4 KW do układu jednofazowego to pomijając prąd rozruchowy zbliża się Pan do maksymalnego obciążenia urządzenia po dotarciu, natomiast dodając prąd rozruchowy bez wątpienia przekracza Pan maksymalne...
Zwarcie międzyzwojowe lub spalony regulator, który źle zasila silnik.
Witam. Sądzę że cała wina leży po stronie silnika. Prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe wirnika i przez to pobiera nadmierny prąd.
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Witam. Jest to dość nowa pralka, ale niestety nie na gwarancji. Silnik miał zwarcie międzyzwojowe stojana w wyniku czego wypaliło ścieżkę i uszkodziło triak. Po wymianie triaka i naprawie ścieżek, pralka nie daje życia. Brak innych widocznych uszkodzeń. Gdzie szukać przyczyny?
Masz zwarcie międzyzwojowe wirnika, zanieś wirnik do zakładu gdzie przezwajają silniki to ci sprawdzą. Dla pewności zmierz omomierzem cewki stojana.
Ma Pan na myśli tą dużą bańkę? Nie, flaszkę browaru. To się nazywa kondensator elektrolityczny. Co do zasilania takiego silnika DC to nawet uszkodzony (zwarcie międzyzwojowe na wirniku), z akumulatorów będzie się krecil wizualnie poprawnie. Z zasilacza o kontroli napięcia, prądu i prędkosci obrotowej już nie.
Technics6 ma racje. Silnik ma zwarcie międzyzwojowe. Prędzej czy później i tak się spali a mogą jeszcze polecieć łożyska. Lepiej od razu przewinąć cały silnik i wtedy masz pewność że jeśli go nie będziesz przeciążał to trochę pochodzi. Rozumiem że jest zabezpieczony zabezpieczeniem termicznym o wartości jego prądu nominalnego?
Silnik zawiozłem do zakładu przezwajającego. Diagnoza: zwarcie międzyzwojowe wirnika. Zagadka rozwiązana, temat wyczerpany. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
Po kilku minutach pracy z puszki silnika zaczął wydobywać sie dym... i zaczęło śmierdzieć... Przewód zasilający zrobił się dosyć ciepły i miękki... Czy możliwe jest, że przewód który zamontowałem może być za słaby? Jest to przewód zasilający od PC .... Jeżeli stało się to bez obciążenia, lub z minimalnym, najprawdopodobniej przebił się kondensator,...
A dlaczego jest zbyt duży prąd? Działa cały czas na rozruchu? To jedna hipoteza, inne przyczyny - za duże obciążenie robocze, zatarta mechanika (ogólnie - za duże opory ruchu) zwarcia międzyzwojowe w uzwojeniach silnika. A czy ta zwora którą zaznaczyłem podczas pracy silnika powinna być wciągnięta? Prąd wciąga ją tylko przy przełączeniu włącznika i...
A polaczony "na krotko " silnik dziala poprawnie? Byc moze w wynikuprzegrzania zrobilo sie zwarcie miedzyzwojowe i dla modulu wiertarka caly czas jest przeciazona (tj silnik pobiera zbyt duzy prad)
Bardzo wygodnym sprzetem do wykrywania zwarc miedzyzwojowych jest zwykly miernik RLC z funkcja pomiaru Q. Zwarcie miedzyzwojowe powoduje bardzo drastyczny spadek dobroci cewki i zmniejszenie jej indukcyjnosci.Dobrze jest przy tym miec taka sama cewke sprawna(porownanie) ale gdy nabierze sie wprawy to bez porownywania jest sie w stanie ocenic czy jest...
Witam, mam problem z silnikiem w kosiarce. Problem polega na tym, że silnik, gdy jest zimny, włącza się i pracuje normalnie (dławi się około 2 sekundy przy starcie, ale nie jest to problem). Natomiast gdy silnik się nagrzeje (wystarczy około 3 minuty), to nie buczy on głośno i próbuje ruszyć, jednak bez skutku. „Dokręcenie” go ręcznie nic nie daje,...
Witam. Niestety silnik może mieć czasem niewielkie zwarcie międzyzwojowe, które objawia się dopiero przy większych obciążeniach. Można to oczywiście wykryć przy odpowiednich pomiarach. Inną przyczyną skoków poboru mocy mogą być uszkodzone łożyska w silniku.
Pomiar rezystancji niewiele mówi. Niestety jak napisał kolega powyżej spalone uzwojenie - zwarcia międzyzwojowe i być może przebicie do obudowy.
Silnikowi komutatorowemu biegunowość zasilania raczej nie robi różnicy.
Zwarcie miedzyzwojowe! Jakim mostkiem mierzysz? Pozdrawiam
Witam. Czy ten problem p[ojawił się podczas pracy czy po jakiejś naprawie. Po rozbiórce mógł być rzeczywiście inaczej złożony. Przychodzi mi jeszcze na myśl zwarcie międzyzwojowe ale byłyby wtedy różne pobory prądu.
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Jak można uszkodzić uzwojenie startowe skoro ono pracuje max 2 sekundy🤔? Jest wiele przyczyn uszkodzenia uzwojenia rozruchowego a do najczęstszych należą : ciężki rozruch ( duże obciążenie), wadliwa praca wyłącznika odśrodkowego, uszkodzenie izolacji w wyniku przegrzania, procesu starzenia się itd. Jak się obraca to ma siłę... Nie zatrzymam...
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
Automatyka sterownia silnikiem służy do utrzymania zadanych obrotów. Tacho przekazuje do sterownika informację (napięcie) o obrotach rzeczywistych a elektronika przez wysterowanie triaka zwiększa/zmniejsza napięcie skuteczne silnika do osiągnięcia zadanych prędkości obrotowych. Tj. ujemne sprzężenie zwrotne i ma za zadanie niwelować zakłucenia wynikające...
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Witam!! Sprawdź czy silnik niema upływności-induktor lub miernik rezystancji izolacji (przebicie),pomierz rezystancje uzwojeń(przy odłączonym kondensatorze)-wystarczy multimetr lub omomierz. Jeśli jest to możliwe sprawdź czy nie przebija między uzwojeniem pracy a rozruchowym(jeśli ze stojana wychodzą 4 końce to dwa są od pracy a dwa to rozruch,jeśli...
Skoro jest woda to hydrostat działa.Po pewnym czasie będzie grzała wodę.Ilość wody jest wystarczająca!Skupmy się na tym czy pompa dobrze podaje ciśnienie wody.Podczas pracy pompy myjącej słychać jest pracę ramion spryskiwaczy,jak strumień wody uderza o kocioł wodny. Chciałbym zapytać czy silnik pompy był zamoczony,to widać powanience dolnej/czyli spód...
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Albo rezystor ma za malą moc albo silnik jest > NADPALONY < czyli zwarcie międzyzwojowe na wirniku lub stojanie , co powoduje zwiększoną konsumpcję prądu , co z kolei odbija się na rezystorze ktory nie wydala tyle mocy ile potrzebuje nadpalony silnik ktory gdyby byl nie nadpalony bralby mniej prądu . wienio
Uważam, że jest, bo w okolicy ludziom popaliło komputery, telewizory itp... Czy w Twoim domu poza silnikiem coś nawaliło? Wyłącznik jest ok. Jak się włączy to coś tam słychać, Co słychać? Gdyby "się zjarało" nic by nie było słychać, może to zwarcie międzyzwojowe lub zablokowanie wirnika. Silnik trójfazowy czy jednofazowy - przy trójfazowym wystarczy...
(at)Robert B Możliwe 2 x po 3 ? Ale i to nie zwalnia Autora od dokonania pomiarów tych tranzystorow, uprzednio odłaczywszy silnik. A i silnik też mógł się uszkodzić - zwarcie międzyzwojowe.
[quote="bearq"Co do remontów to koszty tez nie są wielkie a przebiegi naprawdę kręcą ogromne. Nawet używka zakupiona do domu prawdopodobnie przeżyje właściciela o ile będzie pilnował serwisów...[/quote] Atlas Copco 50 tys. godzin i blok śrubowy do remontu. Kaeser 40 tys godzin blok śrubowy do remontu, 1 tys. godzin później silnik do wymiany ( zwarcie...
Ten wątek wiele pozmieniał w moim życiu Pozdrawiam Wiedza nie jest nowa , pracę pompy ciepła opisał Pan Carnot na przełomie 18 i 19 wieku, określił nawet maksymalną , teoretycznie możliwą sprawność cyklu. Jeden z wybitnych uczestników tego wątku pisał ,że ma w swojej pracowni napis na ścianie " temperatury głupcze" i jak czegoś nie kuma to czyta napis...
Do dokładnego zbadania potrzebne jest przyrząd elektromagnetyczny badający zwarcia międzyzwojowe , wybierz się do jakiegoś serwisu AGD lub przezwajacza powinni zdiagnozować za fri trwa to kilka sekund.
Temat zamknięty. Przeszlifowałem komutator, pogłębiłem izolację, dałem nowe szczotki. Na podniesionych kołach obserwowałem pracę generatora. Nie iskrzył, prawidłowo napędza silnik jazdy.
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
wirnik zewrzeć międzyzwojowe silnik międzyzwojowe zwarcie międzyzwojowe silnik
sterujacy samsung gwarancja tabliczka znamionowy blaupunkt pobór prądu
sterowania nawiewem pralko suszarka
Opinie o chłodzeniu silnika w Atlas E 65 Konfiguracja nowego routera T-Mobile z identycznymi ustawieniami