Po co robisz takie rzeźby? Już ktoś napisał, żeby zewrzeć wtyczkę czujnika na chłodnicy. Ma działać wtedy wentylator i już. Jak nie działa to szukasz w elektryce, jak działa podmienić czujnik na próbę. Jak nie pomoże to termostat, zapchana chłodnica, leży uszczelka itp. itd. To że był wąż zimny po dwudziestu minutach znaczy tyle co nic. Przy jakiej...
W Vento i golfie 3 nie ma przekaźnika i jest tylko włącznik "dwu pozycyjny". Pierwszy bieg uruchamia się przy 95° a drugi przy 105°. "Pierwszy bieg" łączy przewody czerwony z czerwono białym, a drugi bieg czerwony z czerwono czarnym.
W bardzo prosty sposób można sprawdzić działanie wentylatora. Należy odłączyć wtyczkę przewodów przy czujniku (włączniku) wkręconym w chłodnicę i przy pomocy krótkiego przewodu zewrzeć konektory ( oczywiście po sprawdzeniu zasilania - wg. przepisu p. dufka . Sprawny wentylator uruchomi się natychmiast - oznacza to, że uszkodzony jest czujnik. Jeżeli...
Z opisu wynika że padł moduł sterowania znajdujący się w dużym wentylatorze, jeśli kable całe, nie pognite, wentylatory do wymiany.
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Pewnie jest jakieś zwarcie we wiązce.
sprawdz czy po wypieciu czujnika klimatyzacji gasnie wentylator moze byc zwarty czujnik
Może zwarty stycznik ?
Klimatyzacja mi się nie załącza. Gdybyś uważnie czytał forum byś wiedział że nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki one nadal pracują aż do rozładowania akumulatora. Sorry tego nie doczytałem, to rzeczywiscie jakies zwarcie.
Czy to nie była moja wina że zwarłem czyjnik? Proponuję teraz "zewrzeć"chłodnicę i bedzie git :D
1-2 to cewka, czyli zasilanie/sterowanie przekaźnika. Przyłącz tam 12 V z akumulatora żeby sprawdzić czy przekaźnik się wysteruje, czyli zewrze swój zestyk 3-5.
Są nowe wieści w temacie klimy, Niestety za niewiedzę się płaci a koledzy z forum też nie zawsze wszystko wiedzą więc piszę też dla potomnych - po niepotrzebnym spuszczeniu czynnika, niepotrzebnej wymianie sprezarki i ponownym nabiciu znów było to samo. Na szczęście postanowiłem jeszcze u mechanika zewrzec na krótko elektromagnes za aprobata mechanika.......
Nie kombinuj z czujnikiem bo jeszcze uwalisz sobie ECU chodź teoretycznie nie powinno nic się stać, jak chcesz sprawdzić sam wentylator to zewrzyj styki 30 i 87 przekaźnika.
Wentylator padl czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie Wentylator to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć jej piny kawałkiem przewodu. Wentylator powinien się zakręcić i będzie pewność że dobry. Powodem przegrzewania może też być uszkodzony termostat. Może się "zaciął" i nie otwiera przepływu na chłodnicę.
Ja podobnie jak kolega owik nie spieszyłbym się z UPG. Pompa wody, chłodnica, włącznik wentylatora i sam wentylator w chłodnicy to podstawowe kwestie w tym aucie. - zewrzeć na krótko wentylator celem sprawdzenia czy działa - wstawić włącznik o obnizonej temperaturze załączania (to popularny manewr w tym aucie z bardzo dobrym rezultatem) - założyć termostat...
Czy przy tym zwarciu włączały wam się wentylatory chłodnicy?
1.Termostat - jeżeli sprawny to ciepła chłodnica po jego otwarciu. Jeżeli zimna chłodnica czyli trochę rozbierania - pod rozrządem schowany termostat. 2.Czujnik temperatury - odczyt na liczniku - z kolektora ssawnego na wsuwkę. 3.Czujnik z silnika do komputera. W tym przypadku na 99% walnięty włącznik wentylatora znajdujący się na kolektorze chłodnicy....
Zwarty czyjnik temperatury w chłodnicy lub zwarcie w jego kostce.
To jest ok. Czerwono biały po zwarciu z brązowym ma załączyć wentylator na chłodnicy. Brązowo biały podaje napięcie na brązowo niebieski, który idzie na panel klimatronika, wtyczka C pin 2.
Pewnie że wiem, ale po co mam ci pomóc? Pomogłem w jednym, to nie kliknąłęs "pomógł".
P0694 bieg 2 wentylatora zwarcie do plusa P0692 bieg 1 wentylatora zwarcie do plusa
No więc tak, SD wykazał następujący błąd P1636-004 (wentylator ssący chłodnicy-zwarcie). Da się coś z tym zrobić, czy trzeba wymienić wentylator? Pozdrawiam.
A czujnik wentylatora z prawej strony chłodnicy ? , pewnie jest zwarty
Temp zwarcia styków wentylatora to 90 - 94 st C.
Witam, posiadam Golfa v 1.6 8 v. Mój problem polega na niewłączającym się wentylatorze chłodnicy. Takie objawy zaczęły się o wjechania w sporą wodę. Czekać aż wyschnie kiedyś, czy szukać zwarcia, tylko gdzie?
Sprawdź wentylator osobno, czy działa /najpierw czy nie jest zwarty/.
To zależy jaki tam jest czujnik i gdzie umieszczony. Najprawdopodobniej do załączania wentylatora masz wyłącznik termobimetalowy w chłodnicy. Jeżeli taki jest to tak po zwarciu styków powinien wentylator ruszyć, jeżeli czujnik jest w bloku lub w głowicy to zwarcie nic nie da.
Sprawdź lub podmień czujnik temperatury. Sprawdź przewody. Sprawdź na krótko pracę samego wentylatora (zewrzyj piny na wtyczce).
Udało mi się sprawdzić czy wentylatory działają. Odpiąłem czujnik na chłodnicy, zwarłem go i wentylatory działają. Jednak nadal problem z Climatronikiem pozostał. Czy na chłodnicy od czynnika też jest czujnik ?
Sterowanie wentylatora chłodnicy 1 Przerwa / zwarcie z masą Taki bląd pokazuje
Podłącz amperomierz w szereg z wentylatorem i obserwuj wskazania. Będziesz widział czy to jest zwarcie czy bezpiecznik pada bo jest za mały do wentylatora.
Jakie A-3
za przepalanie bezpiecznika napewno nie odpowiada przekaźnik masz napewno jakieś zwarcie
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Zewrzyj styki w złączu czujnika na chłodnicy. Wentylator powinien wystartować.
Skoro wiesz że pali bezpiecznik gdy chcesz użyc klaksonu to powinienes sprawdzić obwód klaksonu jak i sam klakson. Cos gdzieś robi zwarcie. Co do wentylatora chłodnicy to jest to osobny obwód i temat ten był niejednokrotnie poruszany na forum trzeba tylko poszukać.
Na krótko wentylator chodzi normalnie. Na krótko czyli zamiast termowłącznika zwarłem przewody.
Witam Radzę kupić nowy czunki temperatury w serwisie unikac zamienników włoskich które mozna kupić w cenie od 17 do 30 pl-enów. To ustroństwo jest wkrcone w chłodnicę od strony kierowcy przy leflektorze. Jak zdejmiesz kostkę i zewrzesz styki to śmigło ma się włączyć. Nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam Grzegorz
A więc tak na przekaznik nr1 (foto wyżej) dochodzi napięcie na styk 87. gdy zewrę styki wlącza się wentylator chłodnicy silnika.
Wtam.Układ wentylatora składa się z termowyłącznika umieszczonego w chłodnicy i silnika.Spawdż termowyłącznik prawdopodobnie jest zwarty i załancza wentylator.
Witam, mam problem z wentylatorem chłodnicy . Ogólnie auto się grzeje . Zauważyłem we wentylator się nie odpala. Zrobiłem zwarcie na czujniku chłodnicy i nie działał Okazało się że styki w wentylatorze były zaśniedziałe. Wyczyściłem i się kręci jak robię zwarcie. No to już się cieszyłem ale dalej w czasie jazdy się nie odpala. Bezpiecznik wymieniony...
Na chłodnicy masz włącznik termiczny, zewrzyj jego styki, jak wentylator ruszy to wymień włącznik.
Witam Wszystkich Usterkę usunąłem. Silnik starego wentylatora był uszkodzony, po podłączeniu nowego wszystko działa tak jak powinno. Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator.Jeśli komuś nie będzie działał wentylator a ten bezpiecznik będzie dobry, to należy wypiąć niebieską wtyczkę...
Czujnik temperatury na termostacie to termistor. A do wentylatora jest termostat na chłodnicy. I to jemu trzeba piny zewrzeć by wiatrak wystartował
Na przekaźniku jest schemat który zamieściłem na zdjęciu. Które numery styków muszę zewrzeć ?
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
a więc tak: w silniku następujące błędy: sterowanie wentylatora chłodnicy 1. Zwarcie do plusa, natomiast w klimie: sygnał czasy wyłączenia zapłonu.Niewiarygodny sygnał.
Witam Miałem dziurawą chłodnicę, napełniłem powietrzem do 5 bar, nieszczelność była mała, ale przez dzień ubywało. Jak miałem nabite powietrzem, to klima ruszała, po naciśnięciu guzika załączał się kompresor. Wymieniłem chłodnicę, napełniłem czynnikiem i teraz nie rusza kompresor. Po obu stronach, niska i wysoka mam 5 bar. Czujnik przy chłodnicy ma...
Po włączeniu zapłonu wentylator chodzi non stop,odczytany błąd . P1672 18080 Sterowanie wentylatorem 1. Przerwa / zwarcie z masą.Gdzie szukac przyczyny?
hmm...gdybym była na miejscu to po prostu bym grzebała xD od dzieciństwa mam tą zasade - rozbieraj aż znajdziesz tą część ^^ No ale tak poważnie... http://obrazki.elektroda.pl/5704443300_1... Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator pod deską rozdzielczą jest jeszcze...
Nie wiem po co te wywody skoro sprawdził że wentylator się włącza się po zwarciu styków czujnika i usterka wystąpiła stojąc w korku więc tylko i wyłącznie sprawa czujnika.P
Ja nie wiem po co tu piszesz o czujniku ze regulacją ( dziwo jakieś) jak w tym modelu tego nie ma. Układ jest prosty jak budowa cepa-silnik dostaje plus, następnie idzie kabel brązowy z białym pakiem na termowłącznik i nań jest zapinana masa brązowym kablem. Wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika i zewrzeć oba cycki ( na włączonym zapłonie). Jak fena ruszy...
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
muszę kable na krótkopodpiąć bo wtyczki nie pasują a nie chcę doprowadzićdo zwarcia
Zwarłeś czujnik?
To poszukaj przekaźników od wentylatorów wymontuj pojedynczo i zewrzyj piny styków.
domyślam się że wentylator jest wspólny dla klimy i chłodnicy, więc spróbuj odłączyć czujnik temp. od wentylatora w chłodnicy, skoro się przegrzał silnik to mógł przy okazji paść czujnik(zwarty) w chłodnicy...
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Wentylator podpięty bezpośrednio do akumulatora nie startuje a nie jest zapieczony i omomierz wskazuje połączenie o oporności 600Ω. Czy to wskazuje na zwarcie w uzwojeniach? Chodzi o wentylator chłodnicy samochodowej.
Dzięki za odpowiedź. Wczoraj zauważyłem jeszcze jeden problem z elektryką. Mianowice szyba kierowcy przestała się zamykać płynnie w górę - przeskakiwała stopniowo do góry. W dół było wszystko okej. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie wszystko wróciło do normy. Może rzeczywiście gdzieś jest jakieś zwarcie? Pozdrawiam
Do włącznika wentylatora (jest wkręcony w chłodnicę) dochodzi wtyczka i cztery przewody:niebieski, zielony i dwa brązowe (jeden grubszy i jeden cieńszy). Jak wiadomo włącznik załącza wentylator po przekroczeniu pewnej temperatury.Czyli zwiera któreś z tych przewodów. Pytanie zasadnicze: KTÓRE TO PRZEWODY ZOSTAJĄ ZWARTE PRZEZ TEN WŁĄCZNIK I POWODUJĄ...
Złe podłączenie co zwarło przekaźniki lub wina tylko ich. Ad. 2 Nie może
Pierwszy błąd to nigdy nie wkładaj większych bezpieczników a teraz musisz odłączyć wetylator i sprawdzić czy nie ma zwarcia
Na razie po poruszaniu przekaźników wszystko działa jak należy. (po za resetowaniem się stale gazu i nie możności na nim jeżdżenia) Komputer wtrysku jest sprawny. Oporniki są ok. Bezpiecznik również. Dlaczego bo wentyl chodzi z różnymi prędkościami teraz już prawidłowo. Natomiast nie mogę nigdzie znaleźć parametrów dla tych przekaźników. Czyli jakie...
problem rozwiazany przewód który prowadzi do czujnika temperatury przy chłodnicy przetarł sie dostał troche wody i robiło zwarcie zamykam temat
włłacznik termiczny jest na chłodnicy,zewrzyj te dwa piny we wtyczce i patrz czy fena ruszy.
Jak to gdzie. Do sterownika. Wymień go lub oddaj do naprawy to raz, a dwa zmieni podpis pod loginem. Wiesz ze włącznik wentylatora w 90% samochodów siedzi w chłodnicy
Podczas wymiany przekaźników sterujących wentylatory chłodnicy zwarłem jeden z przewodów do masy i oczywiście wiadomo co się stało. Na tym przewodzie nie mam juz zasilania , ale niestety nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za to bezpiecznika. Na załączonym schemacie zaznaczyłem w kółeczko bezpiecznik który jest za to odpowiedzialny ale nie moge go zlokalizować...
Zobacz czy przy tej temperaturze włącza się wentylator na chłodnicy,steruje nim czujnik umieszczony na chłodnicy ,jego zwarcie na "krótko" powinno uruchomić wentylator (przy pracującym silniku) .
Odepnij wtyczkę od czujnika załączającego wentylator i zewrzyj styki wentylator ma się zaleczyć jeśli nie to sprawdź bezpiecznik wentylatora chłodnicy .
Kolego bez jaj to volvo ładnie się diagnozuje . Po drugie sprawdź czy to faktycznie ecu silnika steruje przekaźnikiem , czy nie zwarta instalacja.
Na chłodnicy jest wkręcony włącznik termiczny wentylatora. Odepnij i zewrzeć piny w wiązce powinien zadziałać wentylator.
Do sprawdzenia silniczek od wentylatora lub czujnik ktory go zalacza, ewentualnie jak jest to przekaznik. Zewrzyj na krotko czy chodzi wentylator.
Witam, potrzebuje rozpiskę, które przewody zasilające wentylator są +(1,2 bieg), a który -. Silnik 1.9TDI AGR 99r. Sprawdziłbym to czujnikiem ale potrzebuje do tego uruchomionego wentylatora, a zrobiło się zimniej i musiałbym bardzo długo czekać aż chłodnica się nagrzeje. Nie chce sprawdzać w ciemno, żeby nie zrobić zwarcia. Pozdrawiam
Najczęstszą przyczyną są uszkodzone elektrowłączniki. Rzadziej bezpieczniki, same wentylatory czy poprostu zaśniedziałe przewody. Zewrzyj na krótko elekrowłącznik i posprawdzaj kontrolką napięcia i masę.
Od niedzieli odpala i jeździ OK (nie rozładował aku). Wczoraj u znajomego podłączyliśmy Lexia + PP2000(PL) i zwrócił 2 błędy: 1. "zestaw wskaźników: błąd stały odległy. Informacja o temperaturze oleju. wartość otrzymana jest nieprawidłowa". Temperatura oleju silnikowego? Gdzie jest czujnik oleju silnikowego? Gdzie jest wskaźnik/lampka temperatury oleju?...
Ten cieńszy to prawdopodobnie czujnik temperatury (do wskaźnika). Ten grubszy to włącznik termobimetaliczny (załączanie wentylatora). Czy wentyl się uruchamia, możesz sprawdzić po zwarciu dochodzących przewodów.
Koledzy mam problem z berlingo 1.9d 2003. Świece nie grzej, kontrolka zapala się na sekundę, po zapaleniu dymi, nie można wyłączyć silnika z kluczyka (trzeba go ''udusic'') Temperatura silnika na ''zimno'' wskazuje 100, po odłączeniu czujnika tak samo. Było jakieś zwarcie na stycznikach od wentylatora chłodnicy. Może ktoś wie co to może być?
20 amper to bardzo dużo, bezpiecznik 80 od świateł? od których? To jest diesel? może świece grzeją, może wentylator chłodnicy ma zwarcie, masz podgrzewacz płynu? masz podgrzewacz paliwa? Ja bym szukał w tych elementach. Masz ksenony? Jak odepniesz alternator pobór spada?
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
Witam, przytrafił mi się następujący problem (seicento 1100+klima 99r) nie działa wentylator chłodnicy, z tym że wentylator w 100% jest sprawny, czujnik w chłodnicy też, po zwarciu styków we wtyczce czujnika chłodnicy, przekręceniu kluczyka stacyjki, napięcie w kostce dochodzącej do silnika wentylatora jest 12 V a prąd tak mały że nie można nawet zasilić...
Sprawdziłem. Rzeczywiście był spalony. Niestety po wymianie i zagraniu silnika, spalił się znowu :/ Wentylator na krutko startuje normalnie! Nie wiem gdzie szukać? Domyślam się, że gdzieś jest zwarcie?
Moje niedomówienie. Laguna 1 Concorde 2000r. Klimatronik. Czy jest możliwe, aby uszkodzona była klima przez zwarcie w tych przekaźnikach? Czy wentylator na chłodnicy powinien się kręcić od razu po załączeniu klimy?
Dzięki,czyli mam dokupić czujnik i wtedy sprawdzę A jak mam mozliwośc zewrzeć kostkę to w jakim sposób można?
Do tego żeby silnik wentylatora pracował potrzeba i plus 12v i masy. Obie te wielkości dochodzą do wtyczki wentylatora po zwarciu kostki czujnika w chłodnicy?
Daje się włączyć z testera. Lub ręcznie po zwarciu przewodów.
Czujnik jest nowy kolego a jego instalacja jest prawidłowa bo po zwarciu styków kontrolka gaśnie.
Wentylator posiada wyłącznik sterowany temperaturą płynu w chłodnicy. Tak więc objawy wskazują na uszkodzony wyłącznik lub zwarcie w obwodzie od wentylatora do masy. Wyjmij wtyk z wyłącznika (jest na górze chłodnicy) odpal auto i zobacz czy wentylator się zatrzyma.
Na 90% włącznik termiczny wentylatora. Wymień, ale dla pewności gdy jest gorąca chłodnica i uważasz że wentylator powinien się włączyć a się nie włączył zewrzyj końcówki na tym wyłączniku. Jeśli się włączy wentylator to masz 100% pewności że to on.
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Opel Astra 1.6 z 2004 r. wentylator na chłodnicy uruchamia się gdy temperatura silnika ma 113 stopni. Wymieniłem termostat, pompę wody, czujnik przed termostatem, czujnik na chłodnicy i nic. Gdy zrobię zwarcie na wtyczce od czujnika temperatury z chłodnicy, to uruchamia sie wentylator. Gdy czujnik wsadzę z chłodnicy do gorącej wody, też wentylator się...
Dzięki. Faktycznie moduł sterowania wentylatorami był zwarty, po wymianie wszystko wróciło do normy.
Witam, mam problem z Golfem IV 1.6 SR APF. A mianowicie, podczas uruchomienia silnika mocno falują obroty, tak około 3 razy wzrosną, po czym spadną. I problem mam taki, że na biegu jałowym nie mogę utrzymać obrotów między 2 a 3 tys., a jest mi to potrzebne, żeby przejść emisję spalin w Niemczech. Auto służy na dojazdy do pracy. Sprawdziłem już chyba...
Presostat, który odpiąłeś reaguje na graniczne ciśnienie w ukł.klimy (odpina zasilanie sprzęgła kompresora i włącza wentylator) Po odpięciu zapewne nie pracowała ci klima,wszystkie znaki na niebie wskazują na zwarcie jego styków sterujących przekaźnikiem wentyla
Nie czujnik tylko temowłącznik do wymiany, pod warunkiem, że chłodnica bardzo gorąca jest, inaczej nigdy nie załączy wentylatora (np. zabita chłodnica, nie otwierający się termostat...)
sprawdź czy zawór ciśnienia klimy niema zwarcia 4 pinowy przy prawym reflektorze
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
Przecież tam jest chyba załączanie wentylatora włącznikiem na chłodnicy, więc tester tu nic nie da. Szukaj jakiegoś zwarcia w tym obwodzie.
Sprawdź miernikiem czy czujnik temperatury od załączania dmuchawy nie zwarł się na dobre.
Jak to jest przy chłodnicy to jest raczej włącznik wentylatora, a nie cz.Temperatury. Jak zewrzesz te dwa do kupy to powinien załączać się wentylator. Miejsce w które podłączysz kabelki mogą mieć tylko wpływ na ten żółty kabelek który zapewne informuje komputer w jakim stanie jest wentylator.
zewrzeć wentylator renault wentylator chłodnica wentylator chłodnica bezpiecznik
prowadnica piła stołowy schemat magnetofon ogniwo peltiera zwarcie
delete override firmware toshiba
Czy enkoder może zastąpić kontaktron? Czy można podłączyć głośnik do zmieniarki CD?