Masz racje Przepraszam chodziło mi jednak o to ze jesli jest przerwa na tej lini to bedzie zgłaszało bład
To działa w drugą stronę. Aby osiągnąć maksymalne obroty, czujnik trzeba zewrzeć.
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Skoro świeci na pomarańczowo, to zasilacz jest w trybie stand-by i trzeba go uruchomić. Znajdziesz w Internecie co zewrzeć, aby wystartował.
Nie jestem Fachowcem, ale te tranzystory to najprawdopodobniej bramki. Sterowane są napięciem 3V a przepuszczają 12V. Na pewno nie przetwarzają napięcia.
Na chłodnicy jest wkręcony włącznik termiczny wentylatora. Odepnij i zewrzeć piny w wiązce powinien zadziałać wentylator.
Jak to jest przy chłodnicy to jest raczej włącznik wentylatora, a nie cz.Temperatury. Jak zewrzesz te dwa do kupy to powinien załączać się wentylator. Miejsce w które podłączysz kabelki mogą mieć tylko wpływ na ten żółty kabelek który zapewne informuje komputer w jakim stanie jest wentylator.
Po co robisz takie rzeźby? Już ktoś napisał, żeby zewrzeć wtyczkę czujnika na chłodnicy. Ma działać wtedy wentylator i już. Jak nie działa to szukasz w elektryce, jak działa podmienić czujnik na próbę. Jak nie pomoże to termostat, zapchana chłodnica, leży uszczelka itp. itd. To że był wąż zimny po dwudziestu minutach znaczy tyle co nic. Przy jakiej...
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Żeby chodził na max obrotach, musisz zewrzeć czujnik.
Na początku czytając obstawiałem procesor (zakręcenie wentylatorkami). Ale skoro zmiana pozycji zasilacza (mogłeś coś zewrzeć w nim przy wyjmowaniu i zadziałał. Sprawdź na innym zasilaczu.
Tylko staraj się ich nie zewrzeć, bo jeszcze CPU usmażysz :/
Sporo czasu minęło od kiedy zajmowałem się tym piekarnikiem. Koniec końców okazało sie, że powodem zwarć i wyzwalania zabezpieczeń był silniczek do rożna. Jest on zamontowany w narożniku obudowy i tam również pojawiały się skropliny. Mimo, że wczesniej opisywałem najbardziej podejrzane miejsce w piekarnkiu, które dosłownie rzuca się w oczy po zdjeciu...
W dokumentacji nic nie ma na temat temperatury ale wynika z niej że nie ma co się tam popsuć bo włącznik jest bimetaliczny. Temperatura jest pojęciem względnym i to co się tobie wydaje w cale nie musi oznaczać dużo. Jedyne co można zrobić to zewrzeć włącznik w celu sprawdzenia wentylatora i sprawdzenie włącznika wrzątkiem, ale nie wiem czy to dobry...
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Od wentylatora idzie gumowy wężyk do presostatu, w momencie jak włączy się wentylator to styki zwierają, spróbuj w tym momencie zewrzeć kable presostatu
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Skoro ma pierwszy bieg gdy pracuje klima to i dla normalnego chłodzenia powinien mieć. Tymi przekaźnikami steruje ECU i nie ważne czy klima jest czy nie te przekaźniki mają być. Czy gdy zewrzesz styk przekaźnika palcem to wentylator rusza, tzn czy działają oba biegi jak zwierasz styki przekaźników? Czy jak włączysz klime to dziala pierwszy bieg wentylatora,...
witam, po pierwsze kotly turbo nie cierpią na usterkę presostatu tylko na instalatorów ktorym niechce się czytać instrukcji montażu,a w szczególności zasad dotyczących komina-ODPOWIEDNIA DO SYSTEMU I DŁUGOŚCI KRYZA(zamontwoana fabrycznie w kotle niezawsze jest ok i dlatego dają jeszcze dwie i wcale nie jako gadżety ani do zabawy) po drugie test elektroniki-presostat...
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Wentylator prawdopodobnie nie dostaje napięcia lub jest uszkodzony. Zawarcie presostatu musi nastąpić po załączeniu wentylatora. Jeśli zewrzesz presostat zanim płyta wysteruje wentylator to automatyka wykryje błąd.
W bardzo prosty sposób można sprawdzić działanie wentylatora. Należy odłączyć wtyczkę przewodów przy czujniku (włączniku) wkręconym w chłodnicę i przy pomocy krótkiego przewodu zewrzeć konektory ( oczywiście po sprawdzeniu zasilania - wg. przepisu p. dufka . Sprawny wentylator uruchomi się natychmiast - oznacza to, że uszkodzony jest czujnik. Jeżeli...
W obwodzie zasilania wentylatora (na płytce zasilacza) wstawiony jest szeregowo rezystor (z toru +12V). Powinieneś zmniejszyć jego wartość lub go zewrzeć.
Wg.kodu błędu sprzęgło wentylatora zwarcie do masy.
Obudowa plastikowa czy metalowa to już rzecz gustu (osobiście też mi się to nie podoba, ale bardziej ze względu na wymiary i kształt). Bo to, że jest plastikowa nie znaczy, że będą problemy z przydźwiękiem... I nie trzeba być jasnowidzem żeby zauważyć, że jest to jedna z pierwszych konstrukcji tego autora… Ten mostek tez mi się nie podoba, chociaż...
Na przekaźniku jest schemat który zamieściłem na zdjęciu. Które numery styków muszę zewrzeć ?
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
A czy mogę ominąć ten opornik i zewrzeć pin 1 i 3 (grube kable) "drutem", aby sprawdzić, czy bez opornika ruszy wentylator?
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
W Vento i golfie 3 nie ma przekaźnika i jest tylko włącznik "dwu pozycyjny". Pierwszy bieg uruchamia się przy 95° a drugi przy 105°. "Pierwszy bieg" łączy przewody czerwony z czerwono białym, a drugi bieg czerwony z czerwono czarnym.
A może po prostu zewrzeć tranzystor w wentylatorze, tak aby puścic go na maks obroty i juz? Działać będzie działa, ale ciagle bedzie się kręcił na maxa
Koledzy na forum odradzaja takie polaczenie, bo w przypadku zwarcia wentylatora zwiera do siebie 2 plusowe linie, a zasilacze nie sa czesto na taki wypadek zabezpieczone. Niemniej sam od lat tak laczylem wentylatory i jakos nic sie nigdy nie stalo ;) Ale uprzedzic warto.
Dla pewności daj jeszcze zdjęcie drugiej strony płytki. Edit: Te czarne to do wentylatora, jak zewrzesz to : a) uszkodzisz wszystko b) zadziała wyłącznik nadmiarowi prądowy
Temp zwarcia styków wentylatora to 90 - 94 st C.
Cześć. Połączenie musi być pewne - wentylator ma około 100W. Spróbuj sobie dla pewności zewrzeć te dwie blaszki od cieńszych wtyków, upewnisz się że działa i potem zrób połączenie ich docelowo - raczej grubszym przewodem lub lepiej kawałkiem blaszki skręcanym z tymi dwiema blaszkami (jak na fotkach pokazujących montaż uzwojenia opornicy do styków po...
Uszkodzeniu uległ zasilacz twojego urządzenia. Na pewno poleciały warystory i być może tylko on. Pokaż lepsze zdjęcie okopconej płytki i podaj pełen model urządzenia Model urządzenia już nie potrzebny znalazłem dokumentacje od twojego sterowania zasilacz który Ci się uszkodził dostarczał 24V DC. Jeśli nie uda się go naprawić wystarczy podmienić go na...
Młodzież głupieje... Tak jak pisali wyżej: Daj ogłoszenie w dziale bazar że zlecisz taką naprawę. Będzie prawdopodobnie potrzebne lutowanie. Swoją drogą, po co wymieniałeś wentylator na tak słabej karcie? Gwarancja się skończyła, czy chciałeś ją po prostu stracić?
Wygląda to na jakąś niestabilność, najprawdopodobniej układów zasilania. Network Boot Agent wskazuje, iż BIOS nie znalazł napędów z których mógłby załadować system więc uruchamia kartę sieciową do bootowania przez LAN (jeśli taka kolejność poszukiwania systemu ustawiona w BIOSie). A procesor chłodzony poprawnie (pasta)? No i, może błahostka, ale warto...
Na razie po poruszaniu przekaźników wszystko działa jak należy. (po za resetowaniem się stale gazu i nie możności na nim jeżdżenia) Komputer wtrysku jest sprawny. Oporniki są ok. Bezpiecznik również. Dlaczego bo wentyl chodzi z różnymi prędkościami teraz już prawidłowo. Natomiast nie mogę nigdzie znaleźć parametrów dla tych przekaźników. Czyli jakie...
Zmostkuj ?? Zewrzeć je?
Opcje są trzy: 1. Wentylatory 3 pinowe - bezpośrednio pod zasilacz, brak kontroli, kręcą się zawsze na 100%. 2. Wentylatory 4 pinowe, podpięte do płyty głownej (zakładając, żę masz wolne złącza) - w zależności jaką masz płyte główną, być może będziesz mógł ustawić dla każdego osobna krzywą prędkości, ale prędkość ta będzie sie zmieniac wraz z temp....
Czym te pady zewrzeć?
Tak, ten "pierdzielniczek" to termistor. Możesz go zastąpić zwarciem, wtedy wentylator osiągnie max.
To wszystko przypuszczenia, zmien jeszczce raz czujnik temperatury, jak mozesz to podepnij inny wskaznik temperatury na desce, sprawdz termostat, jaka ma temperature otwarcia?, moze otwiera za pozno? , zewrzyj wentylatory chlodzenia na krotko, niech pracuja bez przerwy, wowczas wyeliminujesz evtl. niesprawny uklad stwerujacy. Pytanie, odpowietrzales...
Witam proszę sprawdzić styk nr 5 przełącznika obrotów wentylatora powinna być " masa " , sprawdzić styk nr 6 na tym przełączniku tam jest wyjście "masy" na styk nr 16 modułu A/C. Można wyjąć przekaznik wentylatora i zewrzeć styki w podstawie tego przekaznika nr 5i6 i jeżeli przełącznik ma zasilanie "masy" silnik powinien ruszyć na każdym zakresie przełącznika.Jeżeli...
Zwarcie na wentylatorze lub ledach od wentylatora - miernikiem sprawdź wentylator i jego podświetlenie LED. Jak na innym działa a na tym nie problemem jest chłodzenie be quiet pure rock 2 fx i reklamuj je.
To jest czujnik 2- pinowy zamontowany z tyłu termostatu, w zielonej obudowie? odłączyłem czujnik jednak wentylator nie ruszył...próbowałem jeszcze w gnieździe przekaźnika na sucho zewrzeć przewody w których siedzą styki robocze przekaźnika niestety nic z tego.....
Czujnik temperatury na termostacie to termistor. A do wentylatora jest termostat na chłodnicy. I to jemu trzeba piny zewrzeć by wiatrak wystartował
Witam. Od kilku dni nie włącza mi się wentylator. Już nie mam pomysłów, co może być nie tak. Wymienione przekaźniki(2szt), bezpieczniki(2 szt), czujnik temperatury, silniczek działa. Jak włączę klimę to włącza się wentylator ale to jest chyba tylko pierwszy bieg bo i tak się grzeje silnik. Poza tym, co mnie zdziwiło, jak wyciągnę wtyczkę z czujnika...
Witam Wymieniłam w moim stary Dellu dysk na SSD i teraz przy każdym włączeniu komputer zgłasza błąd wentylatora HDD (bo go nie ma). Muszę wciskać F1 żeby się uruchomił. Wytłumaczcie jak krowie na rowie gdzie i co zewrzeć, żeby komputer myślał, że ma podłączony wentylator. Pozdrawiam
A nie powinien przypadkiem zewrzeć kabli do cujnika temperatury żeby wentylator ruszył na max obrotach??
Żadne wejście nie jest uszkodzone to normalne że schodzi plastik kiedy dobrze jest wciśnięta wtyczka i wyjmuje się ją na siłę. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie naprawić to oddaj do serwisu a jeśli chcesz jednak naprawić to sam wyczyść tą spaleniznę i zrób ostre zdjęcia tego miejsca na początek trzeba ocenić co się popsuło. Może to być błahostka...
Nie to nie tak. Czujniki w chłodnicy sterują masą albo prądem.Wystarczy zewrzeć styki czujnika i wentylator powinien się włączyć. Jeżeli nie wiemy jakie jest sterowanie sprawdzamy na silniku czy jest tam stała masa czy stałe zasilanie, wtedy dowiemy się czym steruje czujnik.Pozdr.
Kondensator należy zostawić w spokoju bo nie ruszy. Powinien zejść z obrotów przy obniżonym napięciu czyli rezystor w szereg z zasilaniem. Do prób możesz użyć żarówki 20-60 W 230V. Może się okazać że na czas rozruchu należy zewrzeć rezystor.
Wystarczy zewrzeć spinaczem biurowym odpowiednie piny i go tam zostawić. Wyłączanie oraz włączanie można wtedy powierzyć wyłącznikowi zasilacza który znajduje się na jego obudowie. Rozwiązanie proste a do tego się sprawdza.
Jak zewrzesz A1 i A2 to tak będzie. Sprawdź czy na bramkę sygnał dochodzi.
robisz zwarcie na plycie dlatego tez zasilacz sie wyłacza
Zewrzeć to możesz włącznik na chłodnicy a tamto to nie wiadomo jaki czujnik i czy na pewno temp. Czy masz w chłodny włącznik temp.?
Znaczy się, działa non stop wentylator, ale nie grzeje? Możliwe, że padł tranzystor sterujący (zwarcie) wentylatorem.
Pisałem już o tym na Elce, wystarczyło poszukać ! Tu masz linki -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... I lepiej nie podłączaj układu do -5V , takie połączenia pomiędzy różnymi liniami zasilacza są bardzo niebezpieczne, np. w przypadku zwarcia wentylatora lub LM - zabezpieczenia zasilacza...
Do włącznika wentylatora (jest wkręcony w chłodnicę) dochodzi wtyczka i cztery przewody:niebieski, zielony i dwa brązowe (jeden grubszy i jeden cieńszy). Jak wiadomo włącznik załącza wentylator po przekroczeniu pewnej temperatury.Czyli zwiera któreś z tych przewodów. Pytanie zasadnicze: KTÓRE TO PRZEWODY ZOSTAJĄ ZWARTE PRZEZ TEN WŁĄCZNIK I POWODUJĄ...
EP 6000 - wystarczy zewrzeć sygnał zwrotny z wentylatora do masy (któryś niebieski z zielonym), żeby błąd 0040 sie nie pojawił nigdy, skuteczność 100%
mam podobny problem wentylator nie kreci a wskazówka od wody prawie na max, przewody do chłodnicy gorące ze dotknąć nie idzie, przekaźniki zdrowe ale po ich zwarciu wentylator nadal milczy, po zwarciu wentylatora na krótko do ako w końcu ruszył, bezpiecznik przy kierownicy ok i co jakiś czas wywala mi błąd (nie wiem jaki) niedawno była wymieniana chłodnica,...
A sprawdzałeś przekaźnik ? Trzeba odłączyć te duże kostki z tymi grubymi przewodami i zewrzeć po kolei czerwony(30) z pozostałymi i wentyl powinien chodzić odpowiednio na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Jaka wartość nie wiem ale i tak nie podejdzie nic innego tylko orginał.
Błąd, który znalazłeś dotyczy starsznej generacji pralek Whirlpool. Obecnie Whirlpool to krewniak Indesit/ Ariston: https://fixagd.pl/awarie-agd/usterki-pra... Gdzieś tam coś w trawie piszczy, ale daleko i cicho xD F13 0x01 Sonda NTC suszenia otwarta/zwarcie. Silnik wentylatora zablokowany. Zatkany kondensator lub dmuchawa 0x02...
Witam. Po załączeniu powinno być słychać jeszcze stuknięcie sprzęgła magn. sprężarki(można sprawdzić czy jest podawane + na przewód sprzęgła), jeżeli nie to może być mało czynnika w układzie, można na krótka chwilę zewrzeć czujnik ciśnienia (na przewodzie wys.ciśn.), jeżeli sprzęgło zaskoczy to mało czynnika, trzeba znaleźć nieszczelnośc a po usunięciu...
Zewrzeć oba wyjścia na wtyczce wlącznika elektrowentylatora.
Czujnik temperatury załączający wentylator musi być umiejscowiony w chłodnicy. Jeżeli auto posiada klimatyzację sterowanie wentylatora może być bardziej skomplikowane , wentylator może być sterowany modułem elektronicznym, Szukaj schematów od konkretnego modelu. W pierwszej kolejności podłączył bym wentylator "na krótko" aby sprawdzić czy jest sprawny....
Witam, przy podkręcaniu procka często pada zasilanie na płycie.Tym bardziej,że przy Bartonie 3200+ zasilacz ma tylko 350W.I nie ma bezpośrednio nic wspólnego z BIOS-em.Myslę,że trzeba dać płyte do chirurga. Dodano po 8 Zasilacz można odpalić na sucho.Podłaczyc zasilanie 220V.W złączu 20- pinowym zewrzeć przewód zielony z czarnym kawałkiem spinacza.Jeśli...
Nie wiem czego nie zrozumiałeś. zewrzyj żółty i czerony wychodzące z radia i podłącz do plusa stałego w kostce samochodu. Do plusa po stacyjce wychodzącego z samochodu nic nie podłączaj. Jak zewrzesz plusy w samochodzie to ci wentylatory się włączają. Masz zewrzeć plusy przy radiu nie w samochodzie. Może zrobić taki myk. bez radia zewrzyj w samochodzie...
Witam.Jeśli masz instalację z jednym biegiem wentylatora to spróbuj zewrzeć styki wtyczki czujnika temperatury na chłodnicy.Jeśli wentylator się włączy to najprawdopodobniej masz uszkodzony ten czujnik. Dodano po 38 Czy jest możliwe że mam tylko 1 bieg wentylatora jak się grzeje to się włącza? tak.
Wentylator padl czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie Wentylator to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć jej piny kawałkiem przewodu. Wentylator powinien się zakręcić i będzie pewność że dobry. Powodem przegrzewania może też być uszkodzony termostat. Może się "zaciął" i nie otwiera przepływu na chłodnicę.
Jak uważasz... Ja bym tam wolał oddać i mieć zrobione z free. Jak chcesz czekać na koniec gwarancji i wydawać kasę na naprawę to Twoja sprawa. Tyle, że teraz dostrzegłem, że to MSI, więc nie wiem jak oni zareagują, bo ja miałem na myśli serwis firmy Gigabyte. Nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że to płta Gigabyte-a jest, bo przecież nawet nie takie oznaczenie...
Dokładnie opisałem Ci co możesz zewrzeć, a Ty po swojemu metodą prób i błędów! Po co tak robisz, skoro się nie znasz? Wiesz za co odpowiadają pin 1i2 w presostacie? sprawdzilem prestostart zwarlem na jednym zwarciu wentylator chodzil, na drugim nic sie nie dzialo Ten bezpiecznik od czego jest, albo w którym miejscu siedzi?
Witam. Mam taki oto zespół sterowania komorą laminarną firmy POLON. http://obrazki.elektroda.pl/5692077000_1... Sytuacja wygląda następująco. Załączam nawiew, pracuje sobie przez dowolnie długi czas. Lecz jeżeli wyłączę nawiew i załączę ponownie to następuje zwarcie i wywala bezpiecznik w szafce elektrycznej na korytarzu (16A). Po odłączeniu...
Ja miałem podobną sytuacje w audi, odepnij i spróbuj zewrzeć ze soba gniazdo, jakimś drucikiem, jesli wentylator sie włączy to znaczy ze czujnik do wymiany.
Dziwi mnie jeszcze tylko czemu na niektórych aukcjach są wszystkie 3 kolory w przejściówce. Przejściówki są tak robione, że mają wyjścia żółty-czarny (12V), czerwony-czarny(5V) i bywają też żółty-czerwony(7V) - tego ostatniego połączenia nie polecam - można wszystko popalić ! Gdy nastąpi zwarcie na wentylatorze to +12V pójdzie na linię +5V - a co wtedy...
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Jeśli masz zasilanie wentylatora niezależne od oświetlenia. tzn napięcie jest na nim niezależnie od włącznika światła. W takim układzie można zastosować przekaźnik który w momencie zasilenia (zapalenia światła) rozewrze styki zasilania wentylatora, kiedy zgasisz światło styki się zewrą a wentylator się uruchomi na określony czas ( napisałeś że masz...
Mozesz ja sprawdzic w taki sposob,ze podlaczysz jakis wentylatorek zewrzesz srubokretem jumpery i wtedy jesli wentylatorek bedzie sie krecil to mozesz jedynie domyslac sie,ze wszystko z nia OK. Oczywiscie mozesz ja rowniez obejrzec (glownie) tak sie sprawdza plyty glowne.
Po prostu, z róznych przyczyn przekaźnik nie jest w stanie zewrzeć swoich styków i przełączyć maszyny ze stanu ,,start'' do stanu ,,praca''. Trzeba odkryć drogą pomiarów co się dzieje, następnie wymienić uszkodzony element. ELEKTRYCZNIE, KIEDY NASTĄPI TRWAŁA PRZERWA W OBWODZIE SOFT STARTU TEJ MASZYNY WENTYLATOR RÓWNIEŻ ZDECHNIE. Dedra b ędzie pracować...
Jak w temacie Klakson ( jeden ) sprawny - bezpieczniki też wszystkie ok - sterowanie jest minusem? Druga sprawa to brak wskazań temperatury i wentylator nie działa - podejrzewam termostat ale gdzie on jest i co zewrzeć aby wykluczyć jego awarię
masz na chłodnicy dwa czujniki,jeden włącza jeden wiatrak,drugi-drugi wiatrak.Ale żeby było śmiesznie to lewy czujnik włącza prawy wiatrak,i vice-versa.Jeżeli zewrzesz końcówki na czujnikach-wentylatory powinny ruszyć.
Zwarcie w wentylatorach? Ciachnięty kabel albo uszkodzony wentylator? Podstaw dla pewności inny zasilacz może ten faktycznie umiera. 12V trochę niskie jak na odczyt z BIOSu ale w normie - pytanie co się z nim dzieje jak dostaje obciążenie.
Witam. Mam ten sam problem. Czy udało się Panu go rozwiązać? Tzn. Mam tylko kable od oświetlenia i chcę pominąć timer. Czy wystarczy zewrzeć T z L i doprowadzić fazę a pod N neutralny?
Z opisu wynika że padł moduł sterowania znajdujący się w dużym wentylatorze, jeśli kable całe, nie pognite, wentylatory do wymiany.
Jeżeli to s754, to można zerwać czapkę z niego, posmarować zalmanem STG1, i wypolerować radiator. Oczywiście starą pastę czyścimy uprzednio benzyną ekstrakcyjną. W Idle powinien mieć coś w okolicach 38stC. W stresie nie przekraczając 50-ciu. Jeżeli nie zalezy ci na ciszy, to możesz zewrzeć termistor w wentylatorze. Ale przede wszystkim podaj pełne oznaczenia...
Sprawdź diodę zintegrowaną podwójną na radiatorze często padają Pytanie czy układ startowy działa, to najmniejszy transformatorek , a na wtórnym ma być ok 10-12V Przy sprawnym - zielony przewód wtyczki zewrzeć do masy i wentylator powinien ruszyć. Więcej info to więcej powiem.
Ja podobnie jak kolega owik nie spieszyłbym się z UPG. Pompa wody, chłodnica, włącznik wentylatora i sam wentylator w chłodnicy to podstawowe kwestie w tym aucie. - zewrzeć na krótko wentylator celem sprawdzenia czy działa - wstawić włącznik o obnizonej temperaturze załączania (to popularny manewr w tym aucie z bardzo dobrym rezultatem) - założyć termostat...
Jak mogę to zrobić? Gdy próbowałem uruchomić je na stole, odczytując na schemacie, które przewody zewrzeć (idące oryginalnie do zegarka modułowego), wentylator się włączał na kilka sekund i wyłączał. Działo się to zarowno w pierwszym, jak i drugim (bodajże przez rezystor) trybie.
Dzięki,czyli mam dokupić czujnik i wtedy sprawdzę A jak mam mozliwośc zewrzeć kostkę to w jakim sposób można?
Nie kombinuj z czujnikiem bo jeszcze uwalisz sobie ECU chodź teoretycznie nie powinno nic się stać, jak chcesz sprawdzić sam wentylator to zewrzyj styki 30 i 87 przekaźnika.
Raczej nie znajdziesz schematu, ogólnie do zasilaczy UPS zwłaszcza tych lepszych ciężko o schematy (no chyba że tutaj jest inaczej). Zacząłbym od prostej diagnostyki, czyli znalezienie elementu wykonawczego który załącza wentylator i sprawdzenia czy dostaje odpowiedni sygnał do załączenia i czy przychodzi tam zasilanie.
Próbowałeś zewrzeć przewody w kostce od czujnika?
Dosyć szybo i mocno nagrzewa się radiator na płycie głównej. Dodano po 55 podłącz zasilanie do płyty i sprawdź czy napięcie wychodzi z wtyczki procesora , obejrzyj również wszystkie kondensatory . Możesz również zrobić reset biosu i zewrzeć zworki. Przecież zmierzyłem napięcia...
Procesor może pracować na oryginalnym chłodzeniu,po to jest taki duzy radiator.Termistor możesz zewrzeć,będzie miał max.obroty.
najczęściej wentylatory posiadają trzy wyprowadzenia czyli zasilanie i impulsy z tacho i po odłączeniu wentylatora tą nóżkę w gnieździe gdzie te impulsy są podawane należy zewrzeć do masy,wtedy uda się oszukać elektronikę a przynajmniej u mnie tak było w necu,dodam tylko że nie nalezy zwierać bezpośrednio do masy tylko poprzez jakiś rezystor około 100-200...
Diesla ciężko zagrzać żeby wentylator się włączył, nawet latem.. Jak na klimie chodzą oba to jest ok. Możesz ściągnąć wtyczkę z termowłacznika na chłodnicy i zewrzeć piny - w ten sposób wymusisz 1 lub 2 bieg wentylatorów.
Albo w ustawieniach ktoś zmienił nastaw minim. obrotów na max. wentylatora (nieświadomie), albo czujnik uszkodzony, albo przekaźnik w sterowniku zwarty, zablokowany.
zewrzeć wentylator chłodnica zewrzeć wentylator nawiew zewrzeć obwód wentylator
skaner microtek bateria wkrętarka naprawa instrukcja serwisowa zmywarki
Sterowniki USB dla myPhone Halo C - jak podłączyć? Procesory ARM i platformy FYT/TS10 w radiach samochodowych