dalej korygujesz ta druga srubką wolne obroty na cieplym silniku i włączonych światłach żeby potem nie zgasł, jazda próbna i zobacz jak się sprzęt zachowuje. spotkałem się tez z takim przypadkiem ze świeca była do wymiany i tez świrowała i miał podobne objawy do twoich
Miałem kiedyś podobnie w touranie po wymianie aku po kalibracjach jazda próbna ostro ruszyć , zahamować kierownica w prawo w lewo najlepiej na ostrych zakrętach i dopiero po takiej jeźdie zgasło wszystko i wspomaganie się włączyło , a zanim zgasło to jazda trwała około 10 km. Przed tym należało by naprawić ten czujnik abs ale spróbuj dłużej ostro pojeździć.
W samochodach jest tzw. serwo hamulcowe, które wspomaga hamowanie. Brak pracy silnika powoduje brak wspomagania hamowania (w Dieslach może być nieco inaczej), ale nie może powodować całkowitej utraty hamulców.
Skoro nie ma kompresji to chyba logiczne gdzie szukać problemu. Przez ten czas co siedzisz i piszesz posty już dawno byś zdemontował cylinder i wszystko by się wyjaśniło.
Problem z którymś przewodem masowym na silniku/skrzyni biegów.
Pompa sią włącza po włączeniu zapłonu? Słychać ją jak kręcisz rozrusznikiem? (najlepiej słuchać we dwie osoby)
Regulator na pompie - wyczyść na początek. Ale coś mi się widzi że zaczynają się problemy z którymś wtryskiwaczem.(przelew)
Z opisu można wnioskować o zlej dawce paliwa (za małej), sprawdź ciśnienie paliwa manometrem, zmień filtr paliwa na nowy. Sugestia kolegi wyżej też możliwa :)
Albo gdzieś się przetarł przewód i zwiera do masy.
Sprawdź: - bezpieczniki - klemy na akumulatorze - punkty masowe pod maską - błędy za pomocą VCDS
Skoro wyskoczył błąd EDC to odczytaj kody migowe i podaj tutaj na forum.
Klapa gdyby była to by na plaku nie palił chyba, nie zassało by. Kurczę zostaje jedynie synchronizacja i wysterowanie wtryskiwaczy czy jest ?. Jeśli inne parametry życiowe są dobre czyli ciśnienie CR ssanie na przepływce, i obroty wału widzi. Paliwo jest pewne tak?.
Cewka,wiązka, ECU.Miernik i do dzieła.
Z tego opisu wychodzi na czujnik temperatury chłodziwa .
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Jaki silnik ? Próbowaleś dać na krótko zasilanie na zawór na pompie wtryskowej ?
Uszkodzony któryś sterownik. Znalazłem na pewnym zamkniętym forum informację, poza tym po wklepaniu w google też wyskoczy trochę info na ten temat.
Takich cudów to nie ma... zatankuj, sprawdź rozrząd - znaki, poziom oleju i iskrę na świecach... podepnij ELM i odczytaj błędy. :-) (edit) Bezpieczniki się mi przypomniały... tak na szybko, szczególnie ten od pompy, jeżeli jej nie słychać.
Jakie są błędy teraz nie wiem, zastanawiam się na zaworem elektromagnetycznym? Podaj kody błędów, bo nie wiadomo czy to problem z ciśnieniem czy problem elektryczny.
kraftstoff einspritzung ausser betrieb to znaczy paliwo wtryskowe poza użyciem(zakresem) ,że ci to tak napisze. czyli nie spełnione warunki ciśnienia paliwa. prawdopodobnie zawór regulacji ciśnienia .Taki komunikat w każdym normalnym aucie odcina moce i po odpaleniu ponownym dalej jedziesz. Renault musisz skasować błąd. odłącz na piętnaście minut akumulator...
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
Kolego sterownik pompy do naprawy i jak filter brudny do połowy to pewnie uszczelniacze na wtryskiwaczach do wymiany jesli tak to będzie zatarty tłok przestawiacza kąta i stąd ta usterka sterownika, zadzwoń to porozmawiamy
Jak nic nie poszło więcej to realne. W Oplu rozrząd to poezja można rzec zabawa. Sobie wymieniałem w godzinkę. Niestety ruda go brała i rozstaliśmy się z "Asią"
Bezpieczniki lepiej sprawdzić niż tylko obejrzeć. Jeśli zgasł podczas jazdy, żadnych kontrolek ani nie kręci to za dużo problemów na raz. Stacyjka albo elektronika. Czasem któryś z czujników.
No to żarówka do ręki najlepiej H7, i podłączyć w miejsce zasilania pompki paliwa, będziesz wiedział czy to wina braku zasilania do pompy czy samej pompy. Możesz także spróbować na krótko zasilić pompę paliwa z chociażby lampki bagażnika i zobaczyć czy auto odpala. Ja najczęściej spotykałem się w tym modelu z uszkodzonym przewodem zasilania pompy.
Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.
Makaron Ci na uszy nawija. Mówiłem sprawdź dokładnie te atrapy złączy jak nie pali. Wtedy łatwo. W szczególności wału i wałka.
Witam, Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej. Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować...
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
Czyli rozrząd do kontroli na początek.
Nie widzi obrotów wału.
Moje zdanie jest takie: auto zostało zalane z powodu dziurawego pływaka lub innego defektu gaźnika. Bardzo częsta usterka przy gazie tzw. I generacji. Do sprawdzenia świece, iskra a następnie gaźnik i pompka paliwa. W tym aucie benzyna nic nie smaruje, bo nie ma co. A i przede wszystkim naładować rozładowane aku. :-)
Wyjmował ktoś z was może silnik z vito? I czy lepiej kupić zamknięty łańcuch czy otwarty? Zamknięty jest sporo tańszy. Można by go później rozpiąć i spiąć? Oczywiście, że wyjmowałem! Sporo roboty, ale cóż - bez pracy, nie ma ... Każdy łańcuch da się rozpiąć i spiąć - kwestia odpowiednich narzędzi... Jak już będziesz miał silnik na wierzchu, to bez...
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Zwal pokrywę zaworów i próbuj odłączyć kolejno i zobacz czy zniknie błąd zwarcia przekaznika tak chyba będzie na razie najłatwiej
Najprawdopodobniej padł kondensator, ale sprawdź przerwę na platynkach jeszcze. Chyba, że to któryś z tych nowych rometów.
Jest taka możliwość że przez któryś wtryskiwacz paliwo wycieka i dlatego pompa nie da rady sprężyć paliwa. Zrób sobie zaślepkę i zaślepiaj po kolei kroćce z szyny paliwowej i sprawdź czy dalej ciśnienie takie niskie.
Odstawić autko na porządną diagnozę . Mogą być pompki ale bardziej obstawiałbym np czujnik wału . Zerknij w bloki mierzone i zobacz co tam widzi .
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Takie przerywanie-rozłączanie rozrusznika jest oznaką spadku napięcia zasilania gdzieś. Na ogół powszechna usterka wyłącznie elektryczna, bo określenie "przeskakuje" przypisałbym do mechanicznej. Przyrostu ciśnienia nie wiązałbym w żadnym wypadku ze skutkiem "odcinki" wtryskiwaczy (brak błędów), tylko regulacją (np. brakiem sterowania) po stronie elektrycznej.
Immo nie zgasi auta podczas jazdy a tak to zrozumiałem że zgasło podczas jazdy bo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Immo off nie problem mogę zrobić skoro tak uważacie.
Ależ nawet nie śmiem się śmiać, poradziłem całkiem poważnie aby poszukał tam, gdzie wskazałeś :) Dodano po 1 Zostaw sterownik, rób co mówimy, to odpalisz szybciej. Podałem Ci co masz sprawdzić, z opisem pinów. Do dzieła.
Ten urwany przewód to pewnie zawór elektromagnetyczny a nie masa,podłącz i sprawdź czy działa.
Bepiecznik otwórz maske po lewej stronie w skrzynce bezpiecznikowej jeden z tych wiekszych pudełeczek przykrecany na śrubki.
jezeli chodzi o hall to w rozdzielaczu wyjscie na 0 zasilanie oklolo napiecia aku sygnal prostokatny najlepiej wlaczyc zaplon i zewrzec + z 0 jak iskra przeskoczy to padl hall jak kolega juz wspomniał warto zdiac kopulke i zobaczyc czy wszystko czyste nie ma sciezek prądowych oluju i td.
Używany to masz w tej chwili. Poza tym, skoro u ciebie padł, to inny używany może być dokładnie taki sam. I kolejna sprawa, czemu niby nowy miałby nie działać? Oczywiście zakładam, że kupujesz oryginał, albo choć dobrej jakości zamiennik, nie najtańszy.
Sprawdź ładowanie.
Przyczyną okazała się cewka zapłonowa.Po jej wymianie oraz po ustawieniu obrotów silnika samochód odpalił i jeździ prawidłowo. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Skrzynka jest taka sama dla benzyny i diesla, różnica jest chyba tylko w przekaźniku nr 3 (sterowanie ECU/EDC) i nr 12 (przekaźnik pompy paliwa/świec żarowych). Ciebie interesuje czy na wyjściu skrzynki w kostce G1 pin 7 pojawia się masa w momencie kręcenia rozrusznikiem (ona załącza ten przekaźnik) oraz czy w tym samym momencie jest na tej samej wtyczce...
Moze więcej danych?
obok info z przejechanymi kilometrami pod zegarami widniała informacja "Service". To informacja o tym iż jest do wykonania obsługa (wymiana oleju itp), resztę dowiesz się po podłączeniu auta pod tester i odczytaniu błędów.
W moim Roverku (identyczne objawy) powodem była uszkodzona kopułka i palec rozdzielacza (chociaż przy sprawdzaniu na kablach na szybko iskra była, ale nie dawała zapłonu :cry: ). Warto też sprawdzić cewkę "WN".
Witaj Nikt nie jest wstanie Ci doradzić na taką odległość. Jeżeli Ty nic nie potrafisz sprawdzić to pozostaje Ci tylko fachowiec lub serwis. Powodzenia
tak przejrzałem wszystkie, wiązka niedawno wymieniona
wymieniony został. Jutro będziemy się dostawać do tej pompki to ją zweryfikujemy . No jeśli napiecie będzie to coś pompką może być . To się już zobaczy co jak jak na wierzchu będzie. Jedynie jak można ją poprawnie zweryfikować to zmierzyć jakie daje ciśnienie ale w aucie nie na zewnątrz.
Bezpieczniki sprawdzone wszystkie probówką. i co jest na nich napięcie? Na odpowiedzialnych za tablice zaplon itd
Uszkodzony sterownik silnika, a dokładnie tranzystory falownika. Zwarte, powodują blokowanie silnika i zwierają akumulator... Wymiana na gwarancji.
Uszkodzony wtryskiwacz siemens. W serwisie wymienią za darmo do 7 lat
Masz problem ze sterownikiem pompy wtryskowej-regeneracja,naprawa.
a jak już odpali to potrafi zgasnąc podczas jazdy?
no więc tak dzisiaj stało mi się to samo olej jest płyn też a paliwo tym bardziej było zatankowane silnik zgasł ale po próbie uruchomienia odpalił bez problemu i dalej jazda,a co do tego brzydkiego zapachu to farba z kolektora się wypala bo po remoncie był malowany silnik.
Miałem podobny problem w Almerze. Uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego. Problem nie występował na zimnym silniku i wtedy zapalał zawsze od strzała. Natomiast kiedy zgasł podczas nagrzewania się lub kiedy już był gorący, to z odpaleniem było różnie. Błąd czujnika nie był rejestrowany. W tym przypadku najrozsądniej byłoby wziąć z sobą diagnostykę...
Pierwotny 0.5-0.7Ω Wtórny 13,6kΩ-20.3kΩ
Witam jeszcze nie sprawdzałem leżę chory jak odpalę to dam znać co było
Sa to podgrzewacze plynu, sterowane przekeznikami potencjalem ujemnym z komputera. Praktycznie niezniszczalne, musialo brakowac plynu i ulegly uszkodzeniu.
Jeżeli radyjko podłączyłeś z przewodów do tego przeznaczonych i jest zasilane z bezpiecznika H8 to nie ma z tym nic wspólnego. A jeżeli chodzi o sama awarię,to sprawdz jeszcze raz dokładnie bezpieczniki 10,16 i 17.Jeżeli będa ok,sprawdz napięcie na pinie 85 i 87 przekaźnika głownego(jest w centralce). Sprawdz też ciśnienie paliwa. No i oczywiście posprawdzaj...
IMMO nie odłączy silnika w czasie jazdy!!!!! usterka na pewno jest w innym układzie bezpieczniki luźne, przekaźniki wypalone, przewody przetarte bo 2000rok, lub uszkodzenia na złączach/wtyczkach, ewentualnie kostka stacyjki. czy odczytałeś błędy w sterownikach?
JA stawiam na nie trzymający wtryskiwacz. Jeśli paliwo jest ok. Jeden przepuszcza i jest za małe ciśnienie na szynie.Dobry warsztat powinien to wykryć.
Sprawdź wyłącznik wstrząsowy, oraz bezpieczniki, brakuje zasilania na osprzęt silnika. To auto zgasło podczas jazdy czy jak?
Odpisałem na priv Post narusza regulamin forum w punkcie 3.1.11, ponieważ sugeruje kontynuację rozmowy prywatnie, co może ograniczać dostępność informacji dla innych użytkowników. 3.1.11 Brak treści, szkodliwe porady, krótkie wpisy, odsyłanie prywatne
Były jakieś wcześniejsze objawy?? Zgasł podczas jazdy, czy poprostu pewnego dnia nie zapalił?? Stawiam na cewke!
A filtr paliwa może być przyczyną? Z tego co się dowiedziałem to był bardzo dawno temu wymieniany
Wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś? Sprawdź F11 20A.Kontrolki sa ?Reszta wyposażenia działa?
Na tygodniu auto trafi do mechanika, ale czego mogę się spodziewać. Co mogło być przyczyną tej awarii? Nie "mamy rozrywkę", ale nie podajesz szczegółów pozwalających postawić jakiekolwiek przypuszczenia. Chrumnęło, gruchnęło, zapiszczało? Efekty zapachowe / para i podobne? To była jazda bezwładna czy wyraźne hamowanie itd... (to automat czy manual?)...
Sprawdzić czy jest paliwo w pomie i czy z niej wychodzi. jeśli jest filtr paliwa przed pompą też sprawdzić .
Witam mam nietypowe zdarzenie jadąc mercedesem viano po wymianie maglownicy na ustawienie zbieżności w czasie jazdy pojawił się komunikat ESP i auto zgasło podczas jazdy. Wróciło auto do warsztatu diagnoza rozrusznik po wymianie rozrusznika ZNOW JAZDA PROBNA BLAD ESP i to samo . Proszę o pomoc z gory dziękuję. mercedes Viano 3,0 v6 diesel 2013 rok
Prawdopodobnie silnik zatarty.
Ale czy przy uszkodzeniu czujnika położenia wału paliwo jest odcinane i występuje brak iskry zapłonowej? Czujnik wału podaje sterownikowi informacje o obrotach i położeniu wału korbowego, i na tej zasadzie podaje iskrę i paliwo na wtryskiwacz/e oraz załącza pompkę paliwa i masę innych peryferiów. Przekaźnik pompki i bezpieczniki masz sprawne (po przekręceniu...
Otwarty EGR dusi silnik przy odpaleniu. Pięta jest też wiązka i wtyki od ECU. Przednie lewe nadkole.
Mam A5 2,0 TDI CR i też zgasło mi w czasie jazdy, tak poprostu zaświeciła sie kontrolka świec i zgasło Może ktoś ma doświadczenie i podpowie coś w tym temacie ?
Wygląda na kiepską masę sterownika silnika
Sterownik został wymieniony.
Weryfikacja bajki o zgaśnięciu podczas jazdy - może odpalali z prostownika i zrobili kuku w module nadwozia lub ECU.
Cewka do gle ma ponizej 1 oma. Sprawa prosta probierka pobudzasz modul zaplonowy na dwupinowym zlaczu i patrzysz czy jest iskra, jesli to aparat winny.
spalona instalacja
Komora silnika, takie czarne z czerwonym kapturkiem gumowym u góry, naciśnij ten kapturek. Co to jest to kkk w "skąd"? Jesteś z ku klux kalnu?
Ok skoro bezpiecznik dobry to i przekaźnik działa a jak z napięciem na pompie ? Jest a nic nie słychać tak? to pompę wymontować sprawdzić czy w ogóle niema rezystancji to wiadomo do wymiany .
Uszkodzony sterownik na pompie.
Wymień przekaźnik 109
Jeśli masz taką możliwość to podmień czujnik położenia wału, miałem tak w jaguarze, auto odcinało przy 4,5 tys obr czasami nawet potrafił zgasnąć podczas jazdy i nie było żadnych błędów.
Jakie ciśnienie ma podczas próby uruchomienia ? Są jakieś błędy w CAS?
Zacznij od wywalenia do kosza tego ELMa....i zrób normalna diagnozę VCDSem przynajmniej....
To est problem z napięciem (z "-") Trzeba dodać dodatkowy "-" na silnik, potem na karoseria i trzeba sprawdzić testerem
auto zgasło podczas jazdy czy przy odpalaniu ? bo jesli podczas jazdy to nie imo spróbuj przyjzec sie obwodom wysokiego napiecia kable swiece takie systemy sa czułe na wszelkie przebicie i potrafia sie dziwnie zachowywac
[url=http://volvoforum.pl/viewtopic.php?... tutaj, chłopaki mają podobnie.
Już wiadomo w czym leży problem... Pytanie tylko czy jest opcja że jak kupię Nowy cylinder i tłok to moto będzie działać czy w tej sytuacji to złom.. https://obrazki.elektroda.pl/8425733600_... https://obrazki.elektroda.pl/3423270300_... https://obrazki.elektroda.pl/4617017500_... https://obrazki.elektroda.pl/8097950600_...
Paliwo w zbiorniku jest. Ściągnij wężyk od kranika i zobacz czy leci paliwo.
Witam . Udalo sie rozwiazac problem ? Mam podobny przypadek
jazda zgasnąć zgasnąć jazda kontrolka zgasnąć samochód jazda
dobicie czynnika excel losować liczba nadawać 433mhz
zestaw komputerowy samsung wf70f5e0w2w
Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso NAVI Skrzynia CVT JF016E w Nissan Qashqai J11 1.6 dCi