A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Deutz BF6L913T zimny dymi na niebiesko, a jak już złapie temperature to praktycznie wcale. Wtryski nowe WUZETEM. Luz na 0,25mm wszystkie. Jakieś pomysły?
Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje
Tam są świece dogrzewające. Nie są potrzebne do rozruchu. Sa po to żeby nie dymił na niebiesko zimny. Włączają się na dłużej po uruchomieniu silnika. Mówimy o tym modelu na VP44 oczywiście.
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! wtrysk to czarny dym. samochód zimny zawsze dymi, bo to para wodna z układu wydechowego, i dopóki nie wyparuje to będzie biały dym. jak samochód nie kopci po nagrzaniu to nic mu nie jest. jeżeli ciepły samochód dymi na biało to może to być uszczelka pod głowicą.
Witam. Silnik po odpaleniu rano, lub po kilkugodzinnym postoju (zimny) dymi na niebiesko i nierówno pracuje przez około 1 - 2 min. Kontrolka od świec żarowych nie zapala się, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury cieczy zaczynają świece grzać i silnik odpala bez ww. objawów (świece żarowe były spalone i je wymieniłem), czujnik temperatury wymieniony...
To pewnie ma model eko .On się różni wtryskami i inaczej jest pompa ustawiona ale podobno idzie to przerobić.Mój jest natomiast mocny ,praktycznie nie dymi pod obciążeniem ale musi się rozgrzać bo zimny dymi niebiesko i biało.
co do tego dymienia, to musi brac olej jak silnik zimny to na niebiesko a jak się rozgrzeje to biało.
Też jestem ciekawy jaka była przyczyna dymienia na niebiesko. pozdrawiam
mam golfa 3 gt 20 8v wcześniej nic sie nie działo ,aten nagle zaczyna dymić na niebiesko (niby niewielki przebieg i rzadko odpalany na zimnym silniku bo ma webasto)od czego zacząć:?:
Dzięki kolego , mechanik dzwonił że poszła świeca żarowa czy to przez nią mogł tak dymić? wydaje mi się że świece grzeją jak jest chłodno?
Witam, jak w temacie od pewnego czasu zauwazylem ze po 2-3 min po uruchomieniu silnika zaczyna mocniej dymić... dym nie jest ani czarny ani niebieski tylko ciemno siwy i czuc spalinami, jak juz silnik osiaga 90st wszystko jest dobrze nawet po przygazowaniu dymka nie pusci. Podczas jazdy na przyspieszeniach dobrze sie wkreca moc jest i z wydechu nic...
Objaw jakby układ paliwowy się zapowietrzał . Zobacz wszystkie przewody paliwowe a w szczególności filtr paliwa z oringami .
Autko jak w temacie 1.8T AWT czysta Pb. Mam taki problem, odpalam zimne autko chodzi na ssaniu jest okej, zejdzie z ssania zaczyna dymić na niebiesko im dłużej stoi tym mocniej zaczyna dymić, podczas jazdy, przyspieszania brak dymu. Czasem zdarza mu się nie dymić jak stoi na jalowym a często jest chmura niebieskiego dymu który śmierdzi benzyną. Ostatnio...
W celu zminimalizowania niebieskiego i białego dymienia z zimnego silnika , trzeba przyśpieszyć początek wtrysku, wiele razy opisywane na forum.
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
Witajcie Mam problem z moim Renault Traffic 2.1D(rocznik 1992). Otóż gdy samochód jest zimny strasznie dymi na niebiesko ale tylko do momentu gdy nie złapie temperatury, w dodatku strasznie rzuca silnikiem przy odpalaniu na zimno, po odpaleniu silnik pracuje przez jakiś czas dość nierówno. Mam nadzieję że to nie pierścienie bo samochód nie bierze oleju....
I stąd to dymienie jakby nieprzepaloną ropą?
Witam mam problem z autem a dokładniej wcześniej odcinało moc i często dymił na jasno niebiesko zostało wymienione turbo problem z dymieniem znikł ale dalej jest ograniczona moc z rana gdy silnik zimny po odpaleniu przez krótką chwilę auto tak jakby chodzi na 3 cylindry . Moc znika gdy auto dojdzie tak do 3000 obr może trochę ponad 3000 obr. Co może...
Silnik po 5 godzinach nie jest taki zimny jak po nocy. Jak by ci się cofało to by nie dymiła na biało :!: :!:
Tłoki robione czyli pierścienie masz nowe ,ale mi chodziło też o cylindry .Robione-Tak? Jeśli tak ,to kompresja jest -hmm :?: Zawory docierałeś czy były tylko sprawdzane na szczelność? Sorry , że pytam, ale zaczyna mi brakować przyczyn co do tego dymienia.
Witam Mam taki problem z moim Seicento od niedawna zaczął mi dymić na niebiesko zwłaszcza kiedy jest zimny i coraz bardziej się to nasila , zwłaszcza kiedy ruszam spod świateł . Moje pytanie jest takie czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy pierścieni , dodam jeszcze że po odpaleniu straszenie przerywa i gaśnie ale kiedy przełącze na gaz znika problem,...
Gdyby palił olej silnikowy to dymiłby na niebiesko.
Witam. Problem to Scania 124 1998 r. Auto jak jest zimne dymi na niebiesko, może lekko na biało. Równo pracuje. Jest trochę słabe. Cóż to może być?
świece sprawdzałem pod akum.pojedyńczo i grzeją,dymić na czarno nie dymi tylko chwilke na biało a po chwili już nie i pracuje normalnie.myśle też że gdyby to były pierścienie to dymił by na niebiesko
Robiłem kiedyś takiego focusa, 2 korby krzywe po wjechaniu w wodę, w miarę nagrzewania dymienie ustaje, zimny nie spala do końca ON, ciśnienie prawdę ci powie,
Bierzesz pod uwagę skraplanie pary wodnej w zimnym wydechu rano? Ubywa czegos z płynów?
Paliwo ustawiłem tak jak mówisz właśnie. Ale jest takie coś ze na zimnym silniku dymi na niebiesko. Wystarczy że popracuje 3min i dymienie mija. Wygląda mi to kąt wtrysku. Widzę że pompy były już kiedyś wyciągane bo są zaznaczone i nie wiem czy ktoś może podkładki pomylił.... Dlatego pytam jak to się robi. Będę wdzięczny za tą podpowiedź
Jak na to co opisałeś to wygląda mi że na którymś tłoku zastały się pierścienie i to przyczyna niebieskiego dymu. Po prostu pierścienie nie uszczelniają cylindra i nie zgarniają nadmiaru oleju. Niebieski dym to w 85% spalanie oleju co daje specyficzny zapach spalin. Na zimnym silniku nie widziałeś bo po rozruchu do nagrzania ma zwiększona dawkę paliwa...
Witam, od roku jestem posiadaczem forda focusa c-maxa z 2005 roku z silnikiem 1,6 TDCI 109km. autko ma 154tys przebiegu. Jakiś czas temu miałem taką przypadłość, że po odpaleniu jak auto było zimne delikatnie falowały obroty i mocno dymił przez kilka sekund w kolorze jasnym szaro-niebieskim... znajomy mechanik wyczyścił mi egr'a lecz to nie pomogło,...
Robiłeś wtryski bo dymił, czy dymi po wymianie wtrysków? Pompa wtryskowa była wyciągana?
Witam wszystkim. Jestem jak na razie szczęśliwym posiadzaczem Renaul Laguna II z 2001r. Silnik 1.9 dCI 120km. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość, mianowcie gdy odpalę samochód, a silnik jest zimny to po przegazowaniu lekko dymi na niebiesko, jeśli silnik spokojnie chodzi na wolnych obrotach dymienie nie występuje.. Ustaje w momencie, gdy...
Witam.Mam pytanie -czy jak wyjme katalizator to dymienie na zimnym silniku zniknie?????
Czy przed remontem silnik brał olej na to nie zwróciłem uwagi ponieważ po przejechaniu około 300 km padła mi właśnie uszczelka pod głowicą. Wycieków z silnika nie mam ,odma nie jest zapchana ale zbiera się w niej jakiś biały syf, silnik może delikatnie jak jest zimny dymi na niebiesko a jak złapie swoją temperatur to już nie.
Pomimo wieku auto ma nieduży przebieg (niecale 200 kkm) i świece nie wiem czy nie są jeszcze oryginalne. W każdym razie sprawdzalem grzeją wszystkie. Nie ma natomiast znaczenia czy grzeję je raz czy nawet dwa razy aż do rozłączenia przekaźnika. Poza tym jak pisalem wyzej lekka zmiana ustawienia pompy i zimny pali super bez żadnego dymienia czy też rzucania...
Dzięki za informację, jutro będę regulował, a odnośnie dymienia to on puszcza dymki przy przegazówce i na zimnym silniku, jeżeli jest ciepły to nie puszcza żadnego dyma
...tylko skąd wiesz w jakim stanie kupisz "nowy" silnik? Sprawdź kompresję bo dymić to może przez puszczające uszczelniacze zaworów. Mój brał jakieś mniej niż 1l na 10 000 km, zimny kopcił na biało, ale nigdy na niebiesko, niebieski dym = silnik do remontu.
Udało ci się uporać? Dodano po 6 Mam podobny problem. Do 2-2.5tys. silnik pracuje idealnie powyżej zaczyna drżeć i dymić na biało-niebieskie. Problem jest na Prawej głowicy. Wtryski sprawdzone, dolot odpięty przy kolektorach, kolektor wydechowy zdjęty. Rozrząd po prawej stronie przestawiony o pół zębu 10°. Ale wątpię żeby to skutkowało takim problemem....
Jak nawet lekko dymi na niebiesko to pewnie pierścienie przepuszczają.Sugeruję próbę olejową.
Ten sam problem co w temacie 2.0 TDDI 115KM Pomocy jakieś uwagi ? od czego zacząć ? jakie koszty ? przyczyny ?
stan oleju jest ok. Przy cięższej pracy np orka , ubytek oleju po całym dniu to 100ml ,ciśnienie oleju wynosi na mocno rozgrzanym silniku 1.5bara. Zimowe odpalanie objawia się bez problemu , jedynie to straszne niebieskie dymienie , które jest jak kolega wyżej wspomniał gryzący w oczy .
Zawsze na zimnym jest bardziej intensywne, nie zanika na nagrzanym silniku, taki ot, delikatnie biało-niebieski dymek.
Nie mam 100% pewności ale kiedyś gdzieś czytałem, że niebieski dym jest spowodowany zużytymi uszczelkami na silniku.
Witam jakiś miesiąc temu po porannym odpaleniu zblokowało mi silnik.Po zdemontowaniu głowicy okazało się ,że winowajcą była urwana świeca żarowa. Silnik już po remoncie.Do wymiany poszło: -jeden tłok -komplet pierścieni na cztery tłoki -kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze) -panewki korbowodowe...
Witam wszystkich od roku posiadam mazde mx3 1.6 dohc 79kw 107km benzyna + gaz mam problem z odpalaniem znaczy w tym roku jeszcze nie było mrozów takich a silnik już ma problem z odpaleniem po odpaleniu po 4 10 sekundach zaczyna dymić na niebiesko i tak dymi z pół minuty do 2 minut im zimnej tym bardziej dymi dosyć gęsty dym i jak się mu daje po dupie...
Witam, problem polega na tym, że gdy odpalam, kopci na niebiesko-biało, ale bez przesady. Jak dam gazu więcej, to dymu jest tyle, jakby papieża wybrali. Po nagrzaniu silnika dym znika. Ściągałem rury od IC i oleju, praktycznie brak, bardzo mało. Odma ma coś do tego? Uszczelniacze zaworowe? Saab 93 1.9 TID 150 KM
vw passat 1.6d (bialo niebieski dym) jak moze byc tego przyczyna slyszalem ze w silniku diesla ustawia sie zaplon na czym to polega i jak to sie robi??i chce zapytac o jeszcze jedno dlaczego diesel bardzo dymi (siwo-niebiesko) czy to moze byc uszczelka pod glowica czy pierscienie?? pozatym ciezko pali bez roznicy czy zimny czy cieply co to by moglo...
Z tego co już przeczytałem rozumiem że na ciepłym silniku już objaw dymienia nie występuje.To dymienie na zimnym silniku jest objawem braku jeszcze wystarczającego ciśnienia oleju w układzie.No a co za tym idzie jego braku w pierwszej chwili przy zaworach.
Dziś dałem do zbadania wtryski i fachowiec powiedział ze są idealne. Ciśnienie oleju na zimnym wynosi 3 bar a na rozgrzanym 0.8 bar czyli nie jest dobrze.
Odświeżę temat, może komuś pomoże rozwiązanie identycznego problemu u mnie: 307 2004 2.0 Hdi 107 FAP Na zimnym silniku bardzo słabe wchodzenie na obroty (max. 2400), klekot, biały dym z rury, wysokie spalanie. W momencie, gdy auto osiągało temperaturę z połowy drugiego pola (60-70 stopni), wszystkie parametry wracały do normy: przyspieszenie, wchodzenie...
teraz odpała ale tylko na plaku jak jest zimny dymi na biało czasem na niebiesko masakra z tym autem. Pomocy
I to samo co napisałem, czwarty leje a 1 zmniejsza do równej pracy, a dymienie na zimnym występuje bo na zimnym kąt jest inny i gorzej spala itd.... pozdrawiam
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Witam Ponawiam temat Otóż u mnie również na zimnym silniku aż do uzyskania 90 stopni występuje nierówna praca oraz kopci bardzo mocno na biało jakby zła mieszanka była wymieniona wiązka wtrysków filtry mechanik sprawdził wszystko i stwierdził że może mapa wtrysków się rozjechała. Z moich osobistych obserwacji samochód dosyć trudno osiągalny peratura...
No więc tak. Wczoraj gdy wracałem z pracy nie było żadnych objawów dymienia tylko trochę na czarno. Komp wykrył nieszczelność w dolocie powietrza (błąd ukazuje się powyżej 3tys. Dodam że DPF wycięty i podobno wylogowany z systemu. Piszę podobno ponieważ kompem można uruchomić wypalanie ale nie pokazuje żadnych wartości poza temperaturą spalin. W momencie...
Spoko-nie ruszaj tego-to juz stare auto-ma prawo To Hit co piszesz. Ale jakoś dziesiątki tysięcy innych starych TDI jeżdżą po drogach i tak nie dymią , jak to możliwe ? Dodano po 6 Pytanie czy to nie wypalają się resztki oleju z dolotu , bo stare turbo pewnie puszczało olej ? Silnik dymi na zimnym po odpaleniu , i potem przestaje czy cały czas???
Niebieski dym to oznaka niespalonej mieszanki - a więc proponuję sprawdzić wtryski a dopiero później zabrać się głębszą diagnozę.
Cześć, Pacjent Saab 9-3 II z 2005r silnik 1.9 TiD o mocy 120KM. Okresowo, na rozgrzanym silniku występuje duże dymienie z rury wydechowej w jasny kolorze (biało-niebieski dym) i dokładnie w tym samym momencie występują wahania w obrotach - szarpnięcia. Z początku obstawiałem wtrysk jednak wyłączając silnik i od razu ponownie go włączając problem ustaje...
Nie no oczywiście że rozrząd pójdzie do roboty na jesieni. Tak być na pewno nie może. To już nawet nie jest kwestia czy mogę z tym żyć czy nie ale tam z tych kół jest napędzana pompa olejowa więc jakby nie patrzeć dość istotny element dla ciągnika. Remont robił warsztat który się w tym specjalizuje. Nie powiem, zrobili dobrze bo ciągnik naprawdę po...
Jak jest zimny prawie dymu nie widać żadnego , nawet jak stoi rozgrzeje się trochę , dymu nie widać, przejade te 50km, tak 100-130, ruszyłem ze świateł patrzę w lusterku smok niebieski , myślę ładnie komuś dymi, następne światła już stałem sam.. a tu jedynka szybsze ruszenie a tu smok niebieski mnie goni i zapach spalonego oleju tak mi się wydaje, wcześniej...
To normalne jesli objawy zanikają po rozgrzaniu, zimny silnik nie spala poprawnie oleju, często z przyczyny zimnego oleju i niewłaściwej pracy zaworów, hydropopychaczy. Zmartwieniem jest niebieski. Wymiana w terminie oleju i własciwe jego parametry są bezcenne.
Przy okazji przyjrzyj się czy dymi na niebiesko (szczególnie zimny ) i czuć spalany olej.
Czy konieczne jest demontowanie całej klawiatury czy wystarczy zdjąć osłonę? Jeśli znajdę trochę czasu to postaram się wykonać ten pomysłowy przyrząd. Panowie nie minął jeszcze tydzień odkąd dolałem 0,25 l oleju a dostałem wiadomość, że kontrolki na powrót świecą na zakrętach. Samochód jeździ codziennie po 10km w tą i 10km z powrotem - dojazdy do pracy....
Tzn. Jeśli zawory trzymaj jak powinny nie. Ale jak wspomniałem jak się zaczopuja pierścionki to olej nie przelatuje do dołu silnika i zostaje w cylindrach jest tam spalany z benzyną i masz dymienie jak jest za duża dawka proporcjonalna paliwo tlen to też masz dymienie egr otwiera się i blokuję masz dymienie. Nie otwiera lub blokuję się klapka iepłe...
Witam. Mam problem z movano 2.2 dti,po odpaleniu jak silnik jest zimny strasznie dymi ze nie widać auta (kolor biało - niebieski z przewaga białego) i przez jakiś czas obroty dochodzą tylko do 2 tys i szarpie. Po dłuższym gazowaniu przejdzie przez ten próg i chodzi lepiej. Po rozgrzaniu silnika przestaje dymić ale szarpie delikatnie przy obrotach 2...
Gdyby pierścienie nie trzymały, to dymiłby na niebiesko. Niesamowity smród następuje w większości samochodów z katalizatorem, dopóki się on nie rozgrzeje. Każdy zimny silnik wydziela parę wodną w różnych ilościach. Jeżeli nie ubywa płynu chłodzącego, co mogłoby świadczyć o nieszczelnościach w układzie głowica- blok lub w samej głowicy(pęknięty płaszcz...
Witam! Niedawno kupiłem audi i mam pewien problem, a mianowicie: jak odpalam rano gdy jest zimny to mocno dymi na jasno coś jakby na biało trochę podchodzące na niebiesko. Po chwili dym ginie, ale jak dodam gazu to odrobinę sie pojawia mały obłok. I w trakcie jazdy jak docisnę to potrafi zadymić na czarno. Silnik ma 177tyś, km przejechane. Czekam na...
chłopie przejechałeś 2 tyś km i było ok to co ty chcesz teraz sprawdzać jechać dalej a to dymienie jesli na niebiesko i tylko na ciekłym silniku to jak pisał kolega uszczelnienia na zaworach aj ak jeszcze i na zimnym to pierścienie zurzyte
Drogi kolego nie pisałem nic o skurczeniu metalu, miałem przypadek w Astrze 1.7 silnik isuzu pęknięcie w głowicy pomiędzy zaworami. Na zimnym chodziła idealnie a jak się nagrzała Astra to strasznie przebierała aż w końcu gasła.
Jakby brał olej to bardziej by dymił na niebiesko. Mój passat nie bierze oleju (między wymianami dolewam około 250ml) a kiedyś upaprałem sobie rano spodnie bo ładowałem rzeczy do bagażnika przy włączonym silniku (jeszcze był zimny). W końcu ta cała sadza musi gdzieś uciec, bo by się wydech zapchał.
Nie sprawdzalem kompresji ani nic takiego, olej byl eczesniej 10W40, ale tak zaczal troche kopcic i pomyslalem, ze jak mu wleje 15W40 + nowy filtr to sie polepszy i troche sie nawet pogorszylo. Czy przyczyna moze byc np: zapchana odma? Na zimnym na bialo (plynu nie ubywa) i na cieplym podczas jazdy na niebiesko lub granatowo
Znaczy ciśnienie idzie z kolektora w stronę pompy czy ciśnienie z kolektora wysysa paliwo z pompy w stronę kolektora? Zresztą nieważne, czepiam się szczegółów. Dziś lepiej zapalił. Najpierw chmura niebieskiego dymu, teraz dymi wyłącznie na szaro. Był taki moment - 10 sekund, że w ogóle nie dymił. Ale potem znów dym się zaczął pojawiać. Czy jak odepne...
Witam Niestety. Silnik w moim samochodzie- delikatnie mówiąc- nie jest w najlepszej kondycji. Co ciekawe - rok temu przeszedł remont, który zleciłem "podobno" dobremu mechanikowi. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe, gniazda zaworowe. Głowica została splanowana, a wszystkie uszczelki wymienione- PODOBNO. Po tej naprawie, samochód...
Dzień dobry, zrobilem test przelewowy wtryskiwaczy w mojej 2 litrowej 163 konnej jedynce. Zrobiłem go tylko z powodu dymienia na czarno przy mocno wciśniętym gazie i wysokich obrotach oraz po zimnej nocy falują chwilę obroty i puszcza niebieski dymek 2sekundy i przestaje (świece, sterownik świec nowy) ale nie o tym. Samochód ma 315 000 km przejechane....
Nawet na pewno ma turbo, ale z uszkodzonym, dymił by raczej na niebiesko. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego. Bały, gęsty dym w połączeniu z problemami w uruchomieniu silnika i wydobywający się z wydechu nawet po zagrzaniu silnika, to najczęściej objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, lub samej (pęknięcie) głowicy. Z drugiej strony, jak miałem...
To że zakopci na czarno podczas przyspieszania,to w starszych "ropniakach"normalne. Dym z miarki, trzeba sprawdzić czy odma jest drożna, przydało by się sprawdzić ciśnienie w silniku(kompresję) . Co do białego dymu, jeśli kopci tylko na zimnym silniku(jak się rozgrzewa) to może być to para wodna,przez wilgoć w tłumikach. Płynu chłodniczego nie ubywa?
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Witam Nie dawno kupiłem samochód marki Nissan Vanette (bus) diesel 2,0 z roku 92. Mój problem polega na tym że jak auto odpalam na zimnym silniku to przez pierwsze około 15 sekund chodzi normalnie, później zaczyna przebierać na garach i dymić na niebiesko. Auto zaczyna palić normalnie jak go wkręcę na wyższe obroty do półki się silnik trochę rozgrzeje,...
99 rok to stary silnik iveco sofim ze zwykłą pompą na linkę. przebieg pewnie dawno 500 tyś minął to i olej ścieka z głowicy na cylindry i kompresja pewnie nie za waleczna to norma ,że dymi. ale zapewne tylko pierwsze 30 kilometrów bo później już jest oki. Akurat użytkuję iveco 2 z tym samym motorem i jest dokładnie tak samo. świeca sprawna ? jak odpala...
Ja mam problem taki że jak z rana odpale i ruszam nawet bez większych przyspieszeń zaczyna puszczać niebieski dym włączam bieg 2 troche jeszcze podymi i już jest ok tak samo jak ruszanie ze skrzyżowanie dzieje się to samo tylko jak jest zimny i niedogrzany ,auto odpala sprawie bez zadnych problemów , wtryski sprawne są sprawdzone własnym próbnikiem...
Witam mam kłopot z moim ursusem. Po odpaleniu strasznie dymi na niebiesko i na wysokich obrotach przerywa,występuje to na zimnym i ciepłym silniku(na ciepłym troszeczkę mniej). W ciągniku została zrobiona cała góra silnika, (spowodowanie było to pękniętą głowicą i małym ciśnieniem w silniku).Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów?...
Fiat ducato 2.5Tdi. Mam problem z silnikiem w tym modelu. Nie ma problemu z uruchomieniem i wszystko jest ok do momentu gdy motor jest już ciepły. otóż po wyłączeniu zapłonu i próbie ponownego uruchomienia silnik nie reaguje na dodanie gazu i zaczyna mocno dymić na niebiesko,nie ma mocy a co za tym idzie nie chce wejść na wyższe obroty.dodam że podczas...
Witam , Posiadam audi a4 benzynę o silniku 2.4 litra automat, rok produkcji 1999 . Problem : W pewnym momencie samochód zaczol dymić ( kolor taki pomieszany biały z niebieskim , może bardziej szarawy... trudno określić ) . Objawy zaczęły się parę tygodnie temu, kiedy stwierdziłem, ze samochód nie posiada takiej siły jak wcześniej. Odczułem to na rożnych...
przerabiałem ten temat w scenic-u parokrotnie gdy zimny - obwód świec żarowych gdy rozgrzany - nieszczelność turbo, często może się komuś wydawać że niema luzu na zimnym ale rozszczelnienie następuje po osiągnięci wysokiej temperatury trzecia przyczyna dymienia i oleju w układzie leży po stronie odmy, jeśli olej masz przed turbo to zdemontuj odmę (...
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Uszkodzenie turbiny objawia się między innymi niebieskim dymem z charakterystycznym zapachem spalanego oleju. Biały dym oznacza jednoznacznie wodę w cylindrach. Miałem kiedyś podobny przypadek, BMW 320d, dymił po przejechaniu około 40 km, na zimnym było wszystko O.K. Okazało się, kadłub w okolicy czwartego cylindra był pęknięty. Pęknięcie było na tyle...
Hm powiadasz ze na niebiesko i oleju nie bierze, jesteś tego pewien. Możliwe przyczyny to uszczelniacze na trzonkach zaworów, wadliwa turbina, zły stan techniczny silnika. Jak powiadasz ze odpala bez problemu to to ostatnie można czesciowo wykluczyć. Jak ściągniesz wąż idący do kolektora ssącego to przypadkiem nie ma w nim za dużej ilości oleju?
Jeszcze jedno pytanie niecialem dodawać niego tematu. A mianowicie silnik bierze dużo oleju około może nawet ponad 1l na 1000km. Dziś z rana na zimnym silniku zauważyłem że przy odpalaniu i gdy dodałem gazu do 3tys to gdy schodził z obrotów dymił na niebiesko zimą dymił przy dodawaniu gazu ale raczej barwa byla normalna i tu moje pytanie czy to będę...
Witam mam problem z corsą 1.3 cdti 2007r. Po odpaleniu zimnego silnika przez 15-20 sekund faluje na obrotach i kopci na biało-niebiesko i czuć niepalone paliwo. Silnik jest po remoncie pierścienie i głowica zrobione. Wtryski sprawdzone. Objawy tylko przy zimnym silniku. ( po przestaniu min.6 godzin ) jak jest ciepły nie ma problemu i mocy nie brakuje.
witam.mam problem z moja corolla e10 rok 1996 170tys przebiegu,silnik 4afe 1.6 16v...kupiłem ja w pazdzierniku zeszłego roku...w ziemie przy rozruchu rano na zimnym silniku zauwarzyłem ze nie chodzi równo(chyba nie pali na wszystkie gary),nastepnie zauwarzyłem ze przy przegazowaniu dosyc mocno dymi na niebiesko i przy sprawdzaniu stanu oleju zeczywiscie...
Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość, jeśli rano odpalę samochód przy temperaturze w okolicach zera stopni i ruszam, wybieram D na lewarku zmiany biegów i dodaję gazu trzymam gaz gdzieś do 2000rpm to chwilowe spalanie pokazuje ponad 90 litrów, czasem nawet 96-98 litrów. Podejrzewam, że to nie jest normalne. Samochód nie dymi na czarno ani na niebiesko....
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Świece żarowe rzekomo sprawne, ale czy zasilanie dochodzi do każdej świecy. Z opisu usterki (moim, zdaniem) wynika, iż "chwilowy biały dym" może pochodzić z niespalonego paliwa w którymś cylindrze. Stałe "dymienie" na biało mogłoby m.in. sugerować uszkodzoną uszczelkę a niebieski spalanie oleju. Silnik diesel tdi o tej porze roku niby nie powinien korzystać...
Mam problem z moim 325 td cały czas palił na strzała nie dymił itp. Dziś rano było może 2-3 C i silnik za żadne skarby nie chciał zapalić, kręcił jak szalony ale żaden cylinder nawet nie próbował zapalić. Zapaliłem go na plaka (ciężko ale odpalił) przegoniłem go na trasie 100km moc w normie ładnie sie zbiera następnie wlałem dodatek do paliwa SKYDD...
Witam Pierwsze pytanie po dlugim porannym odpalaniu cos zakopci? i na jaki kolor? Jesli zakopci na bialo to znaczy ze siedzi zawor zwrotny na pompie i cofa ci sie poprostu paliwo. Ja mialem podobny problem ale z Oplem Omega 2,2 DTi. Autko zjezdzilo wszystkie serwisy w dolnoslaskim i nic nie wykazal komputer, zajrzal znajomy mechanik i wymienil ten...
Witam, Planuje zakup Fiata Bravo z silnikiem 1,9 JTD, rocznik około 98-00. Diesla jeszcze nie miałem a chciałbym wiedzieć jak w miarę możliwości na miejscu sprawdzić stan silnika. Z tego co się orientuję to tak samo jak w benzynowych przede wszystkim nie może dymić z wlewu oleju czy pluć z bagietki. Dymienie na biało to złe spalanie ropy, na niebiesko...
trochę różnie z kolorem dymu z oleju jest najczęściej niebieski ale jego barwa zależy też od naświetlenia (najlepiej jest gdy dym jest oświetlony przez słońce) dlatego ja wolę powąchać i mogę diagnozować po ciemku hehehe a poważnie to jak z ubytkami oleju? czy kopci podczas np przyspieszania?
Witam mam problem z moim oplem. Gdy stoję w korku czyli wolno jadę samochód dymi na niebiesko. Dymi również gdy ruszam po postoju na światłach itd. Na zimnym silniku dymi słabiej. Nie posiadam LPG. Corsa ma zaślepiony EGR. Nie szarpie itd. Podczas normalnej jazdy nie dymi. Co jest przyczyną dymienia?? Jaki koszt naprawy?? Czytałem już sporo wątków na...
dymić zimny dymić niebieski silnik dymić niebieski
oznaczenia pinów wzmacniacza projekt packet pamięci starego komputera
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
Schemat elektryczny lodówki Bosch KGN36KL35/05 Schemat płyty 640-0565A-Z_REV06 - dostępność i naprawa