Odpowietrzyć poprawnie i dokładnie ale jak?rozumiem ze odpowietrzyc sam parownik bo reszta ukladu jest goraca. Zluzuj opaskę na wężu podłączonym do parownika ( ten który jest wyżej ). Delikatnie ściągnij wąż. Gdy przeleje się płyn przez parownik szybko załóż z powrotem wąż, dociśnij opaskę. Sprawdź poziom płynu. Jak sporo wypuściłeś to uzupełnij. AMEN...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Obie rurki zimne to normalne w tym aucie, tam jest dysza rozprężna na rurce HP w pobliżu prawego koła. Ile czynnika jest w układzie?
Kolego nie wiem jaką masz instalację w tym poldku. Ja miałem I generację i przy 30* mrozie odpalałem go na gazie bez żadnych grzałek i polewania wrzątkiem. Przy mrozach na benzynie miał ciężki rozruch. Odpalał od pierwszego razu i przy takich mrozach miał 400 obrotów (chodził równo). W miarę nagrzewania na luzie obroty rosły. Rozpoczynałem jazdę jak...
Poziom plynu jest na odpowiednim poziomie, raz dolewalem bo mialem akcje gdy odkrecilem "kurek" to poszlo mi powietrze pod cisnieniem do gory - pewnie byl uklad zapowietrzony.
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
Przy parowniku to możliwe, że jest to nalot z uciekającego płynu chłodzącego, który jest doprowadzany do parownika aby go ogrzewać. A co do uciekającego gazu to jedź do jakiegoś zakładu regulującego/montującego lpg w aucie i powinni mieć tester do sprawdzania nieszczelności w instalacji.
Czasem pomaga oszlifowanie trzpienia w sześciokąt -krawędziami będzie mu trudno się przykleić, lecz sądzę z doświadczenia własnego i prac przy autach innych, że możesz Kolego mieć ciut za słabe podciśnienie w dolocie. Innymi słowy auto może zasysać lewe powietrze -przez to więcej syfu zalegnie w parowniku(nie porwie go do silnika, a część jednak porywa)...
Hej. Fiat uno 2002 899cm3 Autogaz Stag-50 , parownik : Tomasetto AT-07 W parowniku jest czujnik temperatury, z tego co wiem na podstawie tego czujnika powinien załączać się gaz przy osiągnięciu odpowiedniego ciepła parownika. Gaz zaskakuje od razu na zimnym silniku, gdy tylko przygazuje do ok 2 tys obrotów, a jak wiadomo, na zimnym silniku gaz nie działa....
Jeśli masz zimny parownik to prawdopodobnie zamarza przez nadmiar gazu.
To teraz jeszcze sprawdź czy parownik i skraplacz są ciepłe/zimne, ew zmierz ich temperaturę.
Archiwum pęka od "mba", czujka parownika chłodziarki lub zimne luty na pokretle od regulacji temperatury chłodziarki. Przekop szukajke :)
Wyłącza się jak parownik za zimny lub ciśnienie za wysokie.
Nowa cewka ma tę samą oporność i nie pomogła. Przy przestawianiu trybu na Wakacje po zamknięciu drzwi jest wyczuwalne działanie zaworu rozdzielającego jakby co. Zawór chyba jest dobry. Wczoraj po włączeniu trybu Wakacje zamrażalnik rozpędził się do -23 i utrzymał taką temperaturę przez 1 h potem sam z siebie zrzucił do okolic 0. Dziwne że wtedy (zbijanie...
Ale nie powyżej 60°C, w takiej instalacji na ogół wystarczy kilkanaście stopni. Problem nie wynika z urody ale, czy zimny parownik dostarczy odpowiedniego ciśnienia gazu. Większość parowników działa wystarczająco nawet na zimno. Problem i sens tego zagadnienia, to to żeby parownik prawidłowo rozprężył gaz, poprzez ogrzanie go. Bardzo łatwo zalać silnik...
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Termostat był jednak zamontowany prawidłowo. Po zamontowaniu nowej chłodnicy i kilku prób odpowietrzenia układu chłodzenia nadal jest problem zimnego parownika LPG i zimnych przewodów nagrzewnicy. Płynu w chłodnicy jest na full, termostat po kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach ładnie się otwiera, góra i dół chłodnicy gorące, rury gumowe...
Co było przerabiane/naprawianie? Bo wygląda jak szeregowe połączenie z obiegiem nagrzewnicy a w takim wypadku to będzie działać tylko przy włączonym ogrzewaniu w tym aucie.
Mozna wstawić 2 świece żarowe do parownika i zawór blokujący dopływ cieczy, zeby silnik nie wychładzał parownika jak jest zimny. Po nagrzaniu silnika świece sie wyłączają, zawór otwiera i parownik ogrzewa płyn z silnika. Jeżdże tak 3 lata na samym lpg.
To jest coś w rodzaju termopary, zabezpieczenie przeciw zamarznięciu parownika, jak za zimno w parownik to odcina klimę.
Jak wyglądają korekty. Parownik nie puszcza.
Jeśli iskra jest można rano polać gorącą wodą parownik i kręcić na gazie, jak parownik jest zimny i przełączasz z benzyny na gaz to gaśnie z powodu zimnego parownika a zalany jest gazem tak że odpalić znowu jest problem, wtedy przełącz na benzyne i gaz do dechy przy kręceniu.
W jakiej odległości jest elektrozawór od parownika ? Parownik puszcza gaz do kolektora. Jak silnik jest zimny to mu łatwiej zapalić, ale jak jest gorący to mieszanka jest za bogata i jest problem. Albo jest parownik lekko uszkodzony tzn puszcza uszczelka na dźwigni od dawki, albo gazownik Ci rozregulował wstępne napięcie membrany. Jeśli Cię to interesuje...
Beż świateł powienien mieć ok 950obr/min. nie mniej! Widocznie trzeba podkręcićobroty. A na co jest ten samochód? Na gaz czy na benzynę? Poniżej 800obr./min. włącza się ontrolka ładowania, u ciebie też? na gazie na początku szarpie i chodzi nierówno bo jak jest zimny parownik to auto chodzi na ssaniu, sprawdź na rozgrzanymsilniku
Rurki idące do parownika pod deską są ciepłe, zimne? Zdemontuj schowek i zobacz z czego dochodzą te dźwięki. Możliwe że będzie to silniczek od obiegu zamkniętego ale mogę się mylić. Trzeba sprawdzić czy pracuje silniczek od klapki ciepłe/zimne.
to nie jest normalne,parownik tak łatwo nie zamarza jak ci piszą jesli układ nie jest zapowietrzony to nawet na minusowych temperturach nie zamarznie,oczywiscie zgodzę sie z tym ze zimny parownik nie ma takiej wydajnosci jak ciepły ale auto nie powinno gasnąć,rozgrzej silnik do +-80 stopni i spusć ten ,,olej,,z parownika służy do tego śrubka na samym...
Jakieś podpowiedzi może? Parownik ma być zimny a skraplacz goracy.
Jeżeli nie masz możliwości w tej chwili podania ciśnień układu, to podaj przynajmniej temperatury z 2 miejsc (na 1 rysunku), oznaczonych numerami 12 i 19. Przy 12 temperatura MUSI być niższa niż przy 19. Jeżeli są zbliżone to czynnik nie pobiera ciepła z powietrza przepływajacego przez parownik.
Jak płyn chłodniczy osiągnie 20 stopni. Czyli po 1-2 minutach. Czyli zimny płyn skutecznie ostudzi parownik i co potem?
miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
Po pierwsze to 5 tka kombi , po drugi jest tam jeden parownik i nie może być w połowie ciepły i zimny.
Dlatego gasnie na gazie bo zimny jest parownik i nie ogrzewa gazu. Zeby samochod dobrze chodzil na gazie musi byc wystarczajaco cieply parownik zeby ogrzac gaz. Gaz dochodzi do parownika w stanie plynnym i pod wplywem temperatury przechodzi w stan lotny i miesza sie z powietrzem. Odrazu po odpaleniu przełączasz na gaz?
przeszło 3 bary przy 2 tys. obrotów. ok 1 bara na obrotach jałowych Chyba na zimnym oleju...
sa 3 odpowietrzniki jeden blisko silnika na wezu lub obudowie a drugi na wezu taki koreczek ktory idzie od nagrzewnicy czyli z tylu za silnikiem przy scianie grodziowej.
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
parownik by tak robił na zimnym silniku, albo gdyby było zimno, wydaje mi sie zee to jest le wyregulowana instalacja gazowa, najlepiej jechac do pana który zakładał i aby ja sprawdził w azie czego wyregulował :)
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Czyli trafiłem w "zaufanego" gazownika?
Ale zimny przecież odpalasz na benzynie więc parownik nic do tego nie ma, nadal pozostają ci kable WN do sprawdzenia.
Typowy objaw zamarzającego gazu w parowniku. Dotknij parownik po zgaśnięciu silnika a będzie zimny lub wręcz zalodzony. Parownik do wymiany i po kłopocie. Pozdrawiam.
Skoro i parownik zimny to zajmij się pompą wody.
Termostat został zdemontowany. Przewody od parownika zimne jak lód.
Witam! Mam taki problem z moim autkiem opel astra 1,8 16V 1996r + gaz mianowicie zaczeło sie od ubywania płynu (raz na jakiś czas ok. 1 litra płynu) na moje nieszczęście posłuchałem teścia i dolałem jakiegoś zatykacza do układu chłodzenia co niby miał pomóc ale po około 2 tygodniach zaczeło słabo grzać na wolnych obrotach (mało płynu - wyciek na wężu...
juz znalazłem problem cewka przy parowniku sie wieszała jak był parownik zimny to nie chodziła a jak sie rozgrzał to chodziła ale dzieki pozdro
Witam ! Mam kilka problemów związanych z instalacją gazową w Renault CLIO I ‘93. Problemy te dotyczą w zasadzie komfortu w użytkowaniu instalacji, i chciałbym jakoś je naprawić, żeby nie mieć za dużo zmartwień :). Pierwszą rzeczą jak mnie denerwuje to, to że gdy silnik jest zimny, na gazie gaśnie na niskich obrotach. Mam parownik LANDI (chyba...
Jeśli na zimnym silniku jest ok to znaczy że gas do parownika dochodzi prawidłowo bo te elementy przed parownikiem się nie nagrzewają. Problem będzie po stronie parownika możesz spróbować spuścić osad(olej) z parownika na zagrzanym i zgaszonym silniku śrubą w dolnej części parownika, bo olej ten jak się zagrzeje od przepływającego płyny przez parownik...
Na 100% stwardniały membranki w parowniku. Wymiana kompletu naprawczego około 150 zł.
Nawet gdy maksymalnie dokręciłeś śrubę TZR, to nadal temperatura za parownikiem była wyższa niż za regeneracyjnym? Dół sprężarki był zimny?
może masz w parowniku czujnik temperatury i przelacza na gaz po jej przekroczeniu, albo zapowietrzony parownik. Auto po odpaleniu na benz i odrazu przelaczeniu na gaz powinno chodzic ponieważ jest obieg plynu. Wiem po sobie ze wystarczy ze plyn chociaz zacznie krążyć chociaz nawet zimny a parownik nie zamarznie.
Jak ostatnio robiłem to aparat cyfrowy kosztował wypłatę - bo bym wam pokazał czym grozi niedogrzany reduktor. Szczerze nie wiem co sie dzieje. 1. Nie rozgrzany parownik przy zimnym silniku ale czynnym obiegu cieczy nie zamarzie, tzn jego temperatura nie spadnie wydatnie ponizej temp otoczenia. 2. II gen w jednym z moich pojazdow jezdzi od 2 lat "bez...
Jestem po drugiej wizycie serwisu, lodówka juz pracuje. Wystarczyło porządne rozmrożenie komory zamrażalnika, a dokładnie parownika, który był kompletnie zalodzony (lód pozatykał kanały rozprowadzajace zimne powietrze). Grzałki parownika i kanału odpływu skroplin sprawne->dlaczego nagromadziło się tyle lodu->podobno czasami tak bywa (inf.serwis) Czasami...
Witam serdecznie. W ubieglym miesiacu zamontowalem instalacje sekwencyjna Zenith w samochodzie Nissan Micra. Wtryski valteki zolte. Od samego poczatku jest problem z przelaczaniem na gaz. Kiedy silnik osiaga temperature instalacja przelacza sie na chwile na gaz a nastepnie na benzyne. I tak kilkanascie razy. Zauwazylem, ze te objawy wystepuja przy niskich...
witam mam problem z golfem a mianowicie chodzi oto ze gotuje mi sie plyn w ukladzie 110 stopni mysle ze to wina podlaczenia parownika gdyz podlaczony jest szeregowo na powrocie z nagrzewnicy, wymienialem termostat, nagrzewnice i uszczelke pod glowica i nic czy parownik ma byc podlaczony rownolegle? Proszę o pomocdodam jeszcze ze dolny waz chlodnicy...
Czemu masz dodatnia temperaturę za kapilarą ? Kapilara w funkcji grzania może być ciepła od strony wymiennika wodnego, to normalne , dopiero za kapilarą musi być ujemna temperatura i krótką rurką idzie do parownika . Jak w układzie masz za dużo czynnika, to gdzieś musi się podziać , może zalegać w parowniku i nie masz rozprężania po wyjściu z kapilary...
pompa wody ma niecały rok i napedzana jest paskiem wiec raczej zyje a przewody do parownika zimne sa i na gazie gasnie
Zamarza parownik klimatyzacji (ten w środku) najczęściej przyczyną jest czujnik temperatury parownika - uszkodzony lub wypadł ze swojego miejsca.
Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz że się nie da? Ja odpowiem tak - w II generacji też się da, bo zasadniczo to ona poza sprzężeniem z sondy niewiele się różni od...
No frost szwankuje. Po zaszronieniu parownika zimne powietrze nie jest tłoczone przez wentylator do góry do chłodziarki. Prawdopodobnie padla grzałka lub jakiś czujnik czy bezpiecznik. Co poradzicie ?
Witam. Mam podobny problem. Wentylator się nie kręci, sprężarka chodzi, przysłona reaguje. Górny czujnik pokazuje bzdury, tzn przyłożyłem go do zimnego parownika i pokazuje 22⁰. Na kostce wentylatora brak napięcia Proszę o wszelkie sugestie Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... 3.1.19. Publikowanie wpisów...
Ja bym wymienił parownik na zintegrowany(znacznie prościej wymienia się póżniej filtr i nie będziesz miał problemów z wymianą filtra w starym elektrozaworze).Te dwa przewody doprowadzają płyn ogrzewający parownik.Sama wymiana nie powinna sprawiać najmniejszych problemów.Trzeba zakręcić zawór gazu na zbiorniku,następnie popuścić przewód miedziany(doprowadzający...
Zrobiłem pompe a właściwie przerobiłem pompkę z pralki automatycznej i założyłem wszystko do samochodu. Odłączyłem całkowicie obieg płynu chłodniczego od parownika a parowink połączyłem tylko z nagrzewnicą przez pompę. Tak jak się spodziewałem parownik ma zbyt małą moc żeby schłodzić wnętrze samochodu, nie obrastał lodem i trzymał cały czas jedną temperaturę...
Problemem jest podłej jakości gaz, zbyt mała ilość propanu i przy zimnym parowniku drugi stopień zostaje napełniony ciekłą fazą która po zgaszeniu zagazowuje kolektor,wyjściem jest bardzo delikatne operowanie gazem do momentu zagrzania silnika,im mocniej na gaz tym bardziej zchładza parownik itd.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Jeśli rurka od parownika zimna. To zostaje tylko klapa temperatury. Raczej uszkodzenie mechaniczne (zerwana). Czujnik z niej pokazuje dobrą wartość. Czy zmiana nastawy temperatury zmienia ją faktycznie np. nastawa na max temperaturę powoduje że grzeje. Jak zmienia się wtedy wartość w bloku 03 i 04. Płynnie o kilka/kilkanaście czy skok od razu do wartości...
Dzisiaj odkryłem w sofce do OMVL możliwość rejestracji paramertów podczas jazdy. To co się dzieje z ciśnieniem na zimnym parowniku woła o pomste. Skacze od 0,8 do ponad 2 przy odcięciu. W tej sytuacji jeszcze dzisiaj rozbieram reduktor, ale też zamawiam nowy. Wtryskiwaczy na razie nie ruszam, przebieg na LPG 63k.
W parowniku wytrącają się różne "laki, smoły i woski" albo coś podobnego. Blokują skutecznie membranę parownika jak jest zimny. Czasami wystarczy wykręcić śrubkę rewizyjną i wylać to "coś". Ale czasami trzeba rozebrać parownik i usunąć mechanicznie. Przyczyną może też być membrana, która utraciła elastyczność ( ze starości).
to jest stara lodówka żadnych lampek kontrolnych elektroniki itp. wymieniłem termostat i niestety to samo.zauważyłem zato ,że parownik zimny jest tylko z jednej strony,od strony mocowania kapilary nie chłodzi.cały czas słychać przelewający się płyn.
Nikt nie mówi czy parowniki mają czujniki temperatury w obudowie bo jeśli są to powinny wzbogacić mieszankę przy zimnym parowniku. Syn ma gen.2 ,wiszący żółty przewód nie podłaczony. Ze schematu wyczytałem ,że jest czujnik temperatury,którego producent nie umieścił.
Witam Posiadam suszarkę Beko DPU8360X (7188282800) pranie po cyklu jest wilgotne i mokre. Woda normalnie, odprowadzana jest do zbiornika. Ostatniego wieczoru poczułem zapaszek "palonego plastiku" przy suszarce. Przy normalnym użytkowaniu, po otwarciu suszarki, pranie było ciepłe. Teraz jest po prostu wilgotne i zimne. Z parownika, po zdjęciu osłony,...
podczas przełączania na gaz parownik jest zimny ?
Witam, może ktoś się już z tym spotkał. Samochód to Megane 1,6 8V 96r. Instalacja LPG ma już 8 lat, wymieniłem na nowy filtr gazu przy elektrozaworze oraz na nowy parownik firmy Lovato. Problem jest taki: Silnik zimny odpala na PB i po przekroczeniu 2000obr przełącza się automatycznie na LPG wszystko by było ok gdyby nie to że zaraz gaśnie (obroty skaczą)...
A na postoju sprawdzałeś czy parownik jest zimny?? jeśli tak to parownik do czyszczenia i najlepiej filterek z gazu tez wymienić.Ja miałem jeszcze taka przyczyne ze od gaznika przewód powrotny benzyny mi wypadł i sie dusił.Z tym lewym powietrzem też może być. Otwórz klape włącz silnik i jak bedziesz słyszał takie syczenie to bierze lewe powietrze.wymiana...
Wygląda na źle wyregulowany parownik, (albo zużyta membrana), czy ten sam efekt jest kiedy te 400m przejedziesz tylko na benzynie?
Widziałeś kiedyś klimatyzator mobilny ? Na górze ma parownik (schładzacz) przez który wentylator wciąga powietrze z pomieszczenia i wydmuchuje zimne. Kondensat (skropliny) z parownika ściekają na dół na skraplacz a drugi wentylator wydmuchuje gorące powietrze poprzez rurę na zewnątrz pomieszczenia. Taki osuszacz działa bardzo podobnie, tylko parownik...
Jedyne co sprawdziłem to to że jak samochód się mocno rozgrzeje tak do ok 90 stopni to przewody od nagrzewnicy zimne a do reduktora (parownika) gorące jak szlak.
Witam.Sprobuj odlaczyc elektrozawor z gazu.Byc moze przepuszcza on caly czas gaz do wtrysku i laczy sie on z paliwem.Bo jezeli silnik jest zimny(czyli parownik rownierz) do wtrysku gaz leci pod postacia plynna i laczy sie z paliwem i go zalewa.Natomiast po zagrzaniu silnika i parownika,gaz do wtrysku leci juz pod postacia gazowa i tez laczy sie z paliwem...
mam temperature 100 stopni wydaje mi sie ze chyba duza a plyn chlodniczy dolewa sie na rozgrzanym silniku czy zimnym?
Witam,mam maly problemik,otóz jak jest samochód zimny gasnie na gazie,wogule nie chce chodzic.Ale jak złapie troszke temperatury silnik to jak reka odjał,chodzi idealnie.Moze wie ktos co jest nie tak.Przypuszczam ze parownik bedzie do wymiany lub membrany sa juz twarde.Filt gazu zmienialem,a parownik jest firmy Elpigaz.A te zestawy naprawcze co sa sprzedawane...
Witam posiadam klimatyzator marki Enviracaire model Coolmaster 75G (identyczny sprzedawany również jako Honeywell czy Haier). Kupiłem używany i przez pierwsze 2-3 tygodnie pracował bardzo dobrze, cały parownik był zimny i zaszroniony. Któregoś gorącego dnia zauważyłem, że klimatyzator jakby mniej chłodzi i odkryłem, że 1/4 parownika (górna część) jest...
witam miałem podobny problem jak kolega !!U mnie jak przełaczyłem na gaz przy zimnym parowniku to auto gasło dopiro po rozgrzaniu parownika cos w nim puszczało gaz i autko chodziło normalnie!! Co sie okazało elektrozawór na parowniku był zasyfiony czymc podobnym do smoły i dopiero po rozgżaniu parownika puszczał gaz na instalacje!! Wystarczyło przeczyscic...
Panowie przecież to czysta fizyka, w zimnym parowniku gaz się rozpręża i parownik zamarza (szroni się) - starzenie membrany, oringów i uszczelek, sztywna membrana nie pracuje i auto kiepsko chodzi i w krótkim czasie parownik do kosza itp itd. Może i komuś chodzi, ale krótko, a zimą kiedy parownik już ma temperaturę ujemną i jeszcze gaz się rozpręża...
W parowniku składa się "kit" blokujący zaworek podciśnienia. Do rozebrania i wymycia tylko dobrze mieć nowe uszczelki, po montażu sprawdzić szczelność. Nie należy wszystkiego brać bezkrytycznie ale ogólnie https://www.youtube.com/watch?v=Mv-DhoF5...
W Punto Evo nie startuje od razu wentylator chłodnicy, więc u ciebie jest ok. Jeśli masz takie problemy to sprawdź klapkę ciepło - zimno, teoretycznie jest gruby wąż jest zimny to taka sama temperatura jest na parowniku w środku i powinno wiać zimnym powietrzem.
witam. Gaz (propan-butan) dostarczany jest do parownika w postaci płynnej dopiero tam przechodzi w stan lotny poprzez dodatnia temperature a jezeli silnik jest zimny to jest czesciowo w stanie płynnym lub w nia z powrotem przechodzi.
A parownik robi się zimny? Może faktycznie gdzieś przewód zagięty i klima będzie grzała zamiast chłodzić lub też ewentualnie tani chinski zawór rozprężny ci założyli.
W zasadzie to sam sobie dałeś odpowiedź na postawione pytanie ( pięć lat nic nie robione ) . To co się zbiera w parowniku to parafina która zastyga i usztywnia membrany dla tego nie możesz uruchomić zimnego silnika . Zesztywnienie membran jest też wynikiem czasu i dla poprawy pracy parownika należy je co jakiś czas wymieniać . Na początek proponuję...
to jest przypadłosc renówek , bardzo słaby impuls na cewce zapłonowej az do nagrzania , ale tak jak pisałem trzeba sprawdzic na zimnym silniku czy widzi te obroty ewentualnie zmienic pobranie impulsu to czy parownik jest zimny czy ciepły niema w tym przypadku znaczenia
Filtr paliwa nie jest zapchany? Jeżeli pompa głośno pracowała możliwe że układ paliwowy jest nie drożny. Poszukaj instrukcji do tej instalacji albo podaj dokładny model. Większość instalacji pozwala na awaryjne odpalanie na LPG (odpalanie przy wciśniętym przełączniku benz/gaz), ale przy zimnym parowniku dostaje on trochę w d... i szybciej się zużywa.
No to jak wystąpią objawy, to zatrzymaj auto i sprawdź parownik - czy nie jest zimny. Przepraszam, nie zauważyłem, że na benzynie też problem występuje.
Rurka rurką-trzeba ją poprostu odkręcić,założyć nową tzw baryłkę na rurkę i ponownie skręcić. Co do poprawnej pracy na zimnym silniku to masz problem uważam źle wyregulowanej instalacji. Na zimnym pracuje ci dobrze bo parownik jest zimny i wtedy silnik dostaje dużo większą dawkę gazu natomiast po rozgrzaniu parownika dawka gazu jest inna (u ciebie w...
Jak gosciu w zime jedzie na benzynie 150m zanim przelaczy na gaz to nie dziw sie, ze parownik jest zuzyty. Gaz w zime zamarza, zamarza i w lato rozpezajac sie - po to masz dogrzewanie parownika za pomoca obiegu plynu chlodniczego. Po 150m silnik jest zimny a temperatura parownika zbyt niska w taka pogode, aby moglo to poprawnie pracowac. Raczej wszystko...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
a druga, ENT na 2 agregatach i z funkcją nofrost. Skąd wziąłeś tę informację? Ja we wszystkich specyfikacja takowej inf nie znalazłem. Wg. mnie jest tylko jedna sprężarka. Na dwie, co i tak jest wybitną rzadkością, cena jest za niska. Do tego nie jest to prawdziwy nofrost! Parownik chłodziarki jest za tylną ścianką jak w tradycyjnych lodówkach. Dołożyli...
Cześć! Mam proste pytanie: Czy część skraplacza odpowiedzialna za chłodziarkę jest ciepła czy zimna??? Jeżeli jest ciepła to układ jest sprawny i klejenia ściany ma sens. Jeżeli jest zimny lub częściowo ciepły (na krótkim odcinku) to niema gazu i konieczny jest nowy parownik. Jeżeli powstaje tz.balon jest to zawsze w wyniku nieszczelności parownika...
Kolego darekwko jeżeli mówimy o Systemie No Frost, a Ty powracasz do gazu freon (inna epoka) to nic dziwnego, że nie rozumiesz tego co napisałem. Jeżeli w zamrażalniku jest parownik, i system dystrybucji powietrza zimnego do chłodziarki odbywa się kanałami powietrznymi, to z reguły do parownika leci kapilara i rurka ssąca (powrót). Zatem nie jest problemem...
Nie wiem czy zacząć temat w innym dziale - ale do rzeczy. Dziś myśląc na nad skokową zmianą składu mieszanki LPG przy przekroczeniu pewnej temperatury płynu chłodzącego w obiegu, zrobiłem eksperyment. Silnik został nagrzany do 80 stopni ( odczyt z wskaźnika temperatury z tablicy rozdzielczej samochodu ) po czym zrobiłem kilka km z niezbyt dużą prędkością...
Gaz w zbiorniku jest w fazie plynnej. Rozprezony jest bardzo zimny. W parowniku jest on podgrzewany, podgrzewa go plyn chlodzacy silnik. Gdy silnik nie jest zagrzany,plyn takze jest chlodny i gaz nie jest podgrzewany wystarczajaco- co za tym idzie moga byc problemy podczas jazdy na gazie (ja do czasu ogrzania silnika musze miec wlaczone ssanie, inaczej...
czy zużyte membrany w parowniku mogą być powodem gaśnięcia silnika gdy on jest zimny? dodam jeszcze że kiedy silnik ma ok 70 stopni problem znika. na tym parowniku przejechane było 50 000km
zimny parownik lodówki gaśnie gazie zimny parownik zimny bojler
technics ca1080 xantia regulator serwer minecraft
manta 50lua28l zdjęcia rezonansu
Czy nawigacja Mio Pilot 15 LM aktualizuje mapy automatycznie? Schemat przodu BMW E30, w tym bizel