Masz Astrę G czy H? Jeśli G, to z jakim silnikiem: dti czy cdti?
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Witam. Czy rozwiązałeś swój problem z astra J z brakiem mocy na zimnym silniku ? Mam taki sam problem.
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Witam.Sprawdzałeś jaką temperaturę widzi sterownik silnika na zimno?
Jeżeli pompa słabo buduje ciśnienie lub któryś wtrysk daje za bardzo w przelew to silnik może równo pracować ale będzie miał problem z uruchomieniem.
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
wtrysk mono, oznaczenie silnika, chodzi o wolotgf..?
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
sprawdź przewody podciśnienia,
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
Tak tulejki
Pozim płynu chłodzącego w normie ? Może sprężarka od klimy poszłastąd to obciążenie silnika wyciekł zimny odczynnik i wyparował.
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Witam tez mam podobny problem Renault Clio II 1.4 16V + LPG 4-tej generacji.Auto od jakiegos czasu ma problem z odpaleniem rano i tylko rano trzeba krecic z 30 sekund az zaskoczy, chwile ma problem z wejsciem na obroty, czasem sie zaksztusi i zgasnie jak mu chce dac troche gazu...ale jak mu to przejdzie to nie ma problemu przez caly dzien az do rana....
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
Przecież zdejmowałeś filtr przy niepracującej pompie .Wiec skąd miało być ciśnienie?Mogło być ale jakbyś zaraz wymieniał ten filtr po wyłączeniu silnika - zawór zwrotny jakiś czas utrzymuje to ciśnienie po zgaszeniu. Jak wymieniłeś filtr paliwa to teraz najpewniej teraz zbadać ciśnienie manometrem na wtrysku. Będziesz wiedział czy pompa siadła czy regulator...
Jak widać wskazuje jak chce więc gdzie jest problem faktycznie w przepływie? Raz pokazuje 8,4 raz 10,4. Również nie problem to ustalić. W kwestii korzystania z programu czy ja cię oceniłem tak jak ty mnie? Ale to Ty prosisz o pomoc, a nie ja. Ja wiem co w okienkach powinno być i czego w związku z tym szukać. I albo darujesz sobie podobne mądrości,...
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Przyczyną dużego spalania może być termostat, który się zbyt wcześnie otwiera lub niedomyka.
Jeśli zaraz po odpaleniu ucicha, myślę że puki co możesz jeździć.
kliknij w ten link mysle ze to i tak kopułka -http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam, mam problem ze stukajacym z16xe. Stuka jak na filmiku. Była robiona glowica, pierścienie, panewki korbowodowe. Silnik byl strasznie zasyfiony w środku. Silnik stukał przed i po naprawie identycznie. Zimny ciepły nic się nie zmienia.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Jak ktoś ci powiedział ze za 500 zł bedzie w porządku to wydaje mi się że sprawa jest jasna. Zapłaciłeś za instalacje z komputerkiem gazowym a założyli ci bez komputera. Pewnie włożli samo pudełko. nowy komputer + wymiana + zarobek = 500zł. Teraz rozumiesz. Poleciałeś robić gaz do kolesia co 3 miesiące temu rury kanalizacyjne przepychał i takie są rezultaty....
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Proponuję sprawdzić sterownik silnika niedawno miałem podobny przypadek, okazało się zimny lut na sterowniku
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Dzień Dobry czy udało się rozwiązać ten błąd ? Tj P0101? Też mam Opla Astry w 1,6 diesel i 3 mechanik nie może dojść do problemu ,auto szarpie na zimnym silniku.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
Podaj wiecej danych.Rok produkcji i oznaczenie silnika. Dodano po 4 Pewnie silnik C14NZ. Czesto uszkodzeniu ulega czujnik Halla.i powoduje takie objawy.
Wcześniej jak to działało? Na zimnym też gasł silnik?
Na zimnym silniku przy zmianie biegów spadają obroty z 950 do 500 i słychać piszczenie i po chwili wraca wszystko do normy. co to może znaczyć ?
nie ma gazu. w jaki sposób sprawdzic przekaznik? ale dlaczego tylko na zimnym silniku są problemy?
jak odpalam auto muszę trzymać go na obrotach żeby nie zgasł, jak się rozgrzeje to raz chodzi dobrze a innym razem jest masakra
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Co może być przyczyną, że ciepły silnik nie odpala w samochodzie Opel Astra 2002 rok DTI, a znowu zimny pali na dotyk
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
Czyżby silnik 8V? I problem z odpaleniem występuje tylko jak silnik jest zimny?
Po nagrzaniu silnika obroty wzrastaja jak by mial wyskoczyc z zawieszenia natomiast jak jest zimny silnik obroty sa ok
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Odczyt temperatury czy jest prawidłowy. Ogrzewanie sond lambda i odczyty.
Cześć, mam podobny problem. Co było przyczyną u Ciebie?
Czy to się dzieje przy każdej temperaturze otoczenia tzn od -20 do +20 te same objawy. Jeśli przy niskich temperaturach to czy przez te 2 sekundy rozrusznik kręci "ciężko". Napisałeś że za drugim odpaleniem szybko odpala. Może masz gęsty olej bądź słaby akumulator i za pierwszym razem ciężko mu ruszyć zimny silnik.
No i właśnie dlatego zadałem koledze pytanie czy robi tak na zimnym silniku
Kolor świec, oraz stan elektrod dużo mówi o kondycji silnika. Mówię z góry, świece na zimnym silniku zawsze będą okopcone.
http://obrazki.elektroda.pl/2989279300_1... Tu masz pokazane miejsca z numerami i kodem silnika.
Czy problem występuje jednakowo na ciepłym i zimnym silniku ?
Swiece grzeja.
Cofa się paliwo
Witam, Problemy, 1. podczas jazdy Astra F gaśnie i nie chce zapalić; 2. Po holowaniu, i dłuższym postoju z astrą jest wszystko wporządku. Zgaśnięcie astry występuje w losowych odstępach czasu (silnik zimny, ciepły). Astra-F|Silnik|X 16 SZ 1995 r Typ :KOMBI. Błędy na kompie jakie wyskakują w sterowniku : 00025 - Za niskie napięcie zaworu wtryskiwacza...
Sprawdzić sprawdzę, ale na gazie odpala dobrze, więc podejrzewam, że gdyby to był czujnik temp. to na gazie też by "wariował", choć może się mylę? Tak jeszcze zauważyłem, że jest mały wyciek przy uszczelce pokrywy zaworów, może mieć to wpływ na odpalanie zimnego silnika?
I w kodach błyskowych będzie kod "666-ten samochód na zimno nie pali bo..."
Skoro mam 14,3 V to ma sens wymieniać regulator? Mam wrażenie, że alternator niema pełnej mocy. Dodano po 5 Piny w złączu są oznaczone FL lub WL. Dodano po 17 Zmontuje FL ARE2032, on powinien ładować nawet na zimnym silniku.
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Na zimnym silniku astra 1.6 16v xel 1995 r. odpala, obroty w porządku, samochód żwawy, po nagrzaniu się obroty spadają i silnik pracuje nierównomiernie czy miał ktoś coś podobnego.
Witam Moja Astra ma wolne obroty po odpaleniu i po chwili gaśnie, dopiero po kilku odpaleniach kiedy się już nagrzeje problem znika wymieniłem świece ale to nie pomogło. Co może być przyczyną złej pracy na zimnym silniku.
Sprawdzić błędy to podstawa
czujnik wału podmieniłem na inny i to samo jak się trochę rozgrzeje to gaśnie , teraz nawet nie dochodzi do 90 stopni ...... co jeszcze mogę sprawdzić ??? czy może to być wina czujnika cieczy chłodzącej ??? silnik strasznie się nagrzewa ... a czujnik może pokazuje na kompa ze silnik jest zimny ????
Cześć. Moim zdaniem powinieneś na początek zmierzyć ciśnienie paliwa na zimnym silniku i przy okazji wymienić filtr paliwa.
niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D
Spróbuj odczytać kody usterek, tam są przecież kody błyskowe i nie potrzeba żadnych specjalistycznych testerów. Przy uszkodzeniu czujnika temp. który podaje informacje do sterownika objaw może być podobny, sterownik nie wie aby zwiększyć dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika.
Bez LPG? Może pompa paliwa. Trzeba także sprawdzić co ECU widzi na zimnym silniku. Zwłaszcza temperatury płynu i powietrza. Przepływomierz powietrza warto wyczyścić nawet zapobiegawczo.
Miałem to samo w zafirze z tym samym silnikiem . Zmierzyłem opornosc kazdej swiecy i jedna była uszkodzona . Wymieniłem wszystkie i skasowałem błąd . A kontrolka od swiec zapala sie dopiero przy niskich temeraturach ale przy zimnym silniku .
Aku masz padnięty i tyle.
Dodałem logi zrobione programem op-com
Jedyne co moge podowiedzieć to : czujnik temperatury silnika. Sprawdz jeżeli możesz na komputerze w parametrach na zimnym silniku. A skoro check się zapala więc coś musi tam zapisac w sterowniku. a jak nie to miernikiem sprawdz czujnik na zimnym silniku. pozdrawiam
a według mnie to może być czujnik temperatury odpowiadający nie tylko za załanczanie świec w niskich temperaturach ale za zwiększenie dawki paliwowej w chwili rozruchu zimnego silnika
Problem w dużej części rozwiązany. Powodem "strasznego muła" był zapchany katalizator. W wyniku czego spaliny nie mogły rozkręcić turbiny. Teraz jest dużo lepiej aczkolwiek przy zimnym silniku astra nie jest demonem szybkości a w zasadzie przyspieszenia. Rozgrzana jednak potrafi zadziwić. Może to sprawa automatycznej skrzyni biegów i tego, że olej musi...
Witam mam problem z opel astra H 1.4 90 koni Ben +gaz na zimnym silniku szarpie i nie ma reakcji na pedał gazu, jednak jak się rozgrzeje jest ok. Wymieniłem już połowę części a ona nadal nie chodzi. Może ktoś miał podobny problem i może pomóc Pozdrawiam
ja w swojej astrze miałem podobny problem co ty umnie byla zamala dawka gazu na zimnym silniku sprawdz to
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
A teraz blok pomiarowy wskazników , wszystko robione na zimnym silniku.
tak tyka to raczej nie wtrysk tylko klapka przepustnicy,ponieważ wtryski nie mają ruchomych części.Jak zimny silnik to głośniej tyka
Sprawdź czujni temperatury silnika :D ten dwu przewodowy.
Problem rozwiązany Prostym sposobem na żarówkę stwierdziłem spalenie świec żarowych na 2 i 3 cylindrze. Po wymianie kompletu świec na Boscha autko odpala bezbłędnie [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym silniku
Witam, czy poradziłeś sobie z tym problemem? Mam ten sam problem.
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Kolego jacek0503 możesz mi wytłumaczyć na czy polega szlifowanie zaworów jeśli luz zaworowy jest zbyt mały bo nie bardzo rozumiem co Ci mechanicy u Ciebie zrobili??Rozumiem płytki szlifować bądź zamieniać miejscami ale chyba nie powiesz że szlifowali trzonki zaworowe, przy których są zamki?? luzy mierzone na zimnym czy rozgrzanym silniku??
Napisałeś że problem masz na gorącym silniku, twoja sonda nie działa na zimnym silniku.
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Cyka cały czas czy tylko na zimnym silniku?
astra zimny silnik astra zimny astra zimny silnik jazdy
komputer napotkał należy laptop wyłączać chwila onkyo podłączyć bluetooth
Dekoder WIWA - logo pojawia się przy każdym włączeniu Zwarcie w instalacji radia uniemożliwia uruchomienie auta - diagnostyka i rozwiązania