Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
Witam. Panowie mam ten sam problem silnik 2.0 AZM. U mnie wyświetla błąd 17831 (obiegu wtórnego powietrza - zbyt mały przepływ). Zdemontowałem pompę powietrza wtórnego, sprawdziłem na krótko (działa), przewody powietrzne ok. Analogicznie jak u strazak73 zaworek stuka po ok pół minuty po odpaleniu na zimny silniku.
Witam, jestem przy zakupie Passata B8 2.0 diesel BlueMotion z AdBlue 190 PS z 2015 r. I przed kupnem chciałbym się zapytać, czy silnik powinien tak pracować. Na nierozgrzanym silniku wydobywa się dziwny dźwięk, czy to normalne? Proszę o informacje i ewentualne zdiagnozowanie, co to może być i czy jest groźne. Auto ma już przejechane 255 tys. km. Z góry...
Na 1----się resetuje (średnią oblicza od ostatniego odpalenia) Na 2----nie resetuje się (oblicza średnią przez cały czas użytkowania) Tryby przełączane manetką.
Nieszczelna odma
Omomierzem, silnik zimny >2kΩ, ciepły, 80° 300Ω
U mnie w ALH swiece wlanczaja sie gdy wlacze nadmuch przedniej szyby, oczywiscie jak silnik zimny
Dobrze rozumiem że leci ciepłe a jak silnik osiągnie temperaturę to zaczyna lecieć zimne ?
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Zamiast zmieniać olej lepiej zdiagnozuj co stuka bo może się okazać że zmienisz olej i silnik stanie
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Przy siłowniku na skrzyni jest odpowietrznik spróbój to odpowietrzyć.
U nas podobnie jest, zaraz po odpaleniu jak się ruszy to narywa przez kilkanaście sekund tak że się nie da jechać. Ale w moim przypadku wywąchałem wyciek paliwa, może wężyk sparciał(I się układ paliwa zapowietrza). Wszystko tak jak autor opisał, odpala i pracuje na jałowym wzorowo. Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie...
Należało by sprawdzić wszystko po kolei.
witam.. n9ie moglem znalesc podobnego tematu wiec napisze tutaj.. mam passata 1.8t 2003r.+lpg przy zapaleniu na zimnym slychac stuk..przez chwile potem jest juz ok...sytuacja sie powtarza tylko na zimnym silniku.,.. na filmiku slychac... https://filmy.elektroda.pl/95_1653989889...
Tak napinacz już pewnie ma dosyć nie trzyma oleju plus zużyty łańcuszek, przerabiałem temat wielokrotnie.
Jak nie posiadasz ciśnieniomierza to nic nie zdziałasz.
Do sprawdzenia: świece i czy prąd do nich dochodzi akumulator rozrusznik połączenia mas i prądów do silnika.
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
Nie analizator spalin tylko zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Czy podczas gdy auto zaczyna się gotować z nawiewu jest w stanie lecieć gorące powietrze czy tylko zimne/ciepłe?
Kolego oznaki które podałeś wskazują według mnie na to że świeca żarowa nie podgrzewa w pierwszych minutach pracy zimnego silnika! A powinna.
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Ok. Myślę że to pomoże ale i tak rozrusznik może być do naprawy. Tak jak pisałem wcześniej u kolegi też szukali , a okazało się że rozrusznik. Powodzenia.
Witam! sprawa wygląda następująco:mam passata rocznik 2001, 1.9 TDI, gdy jest silnik zimny to puszcza dość spory obłoczek dymu,po przegazowaniu przestaje i tak w kółko, prosze o rade!
no tak ale ona się nieraz nie zapala nawet jak jest zupełnie zimny silnik
Diagnostyka z parametrami na żywo i wtedy powinno być wiadomo co boli auto.
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Na zimnym silniku temperaturę płynu widać taką samą jak zewnętrzną?
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
A czy moze być to powód dymienia na bialo podczas odpalenia jak silnik jest zimny
Tak około 2 sekund po odpaleniu głównie na zimnym silniku...
głowice strzelają między zaworami, dzieje się tak jak jest zimny silnik i ktoś mu butuje. Ale to temat o audi, nie o BMW
Witam.W ustawieniach sterownika zaawansowane wyłącz całkowicie zubożenie na zimnym silniku i wszystko powinno być ok.
Jak wygląda kąt wtrysku na ciepłym i zimnym silniku?
A nie jest może tak że przełącza CI się na gaz na dość niskich obrotach i nie zawsze mu to wychodzi i wtedy gaśnie? Np. jak silnik jest zimny, ma zwiększone obroty przez sterownik i wtedy centralka "od razu" po odpaleniu próbuje przerzucić na gaz na zimnym silniku?
Jeśli nieszczelnosc to dlaczego chłodnica i Wąż za termostatem zimny?
Nie podałeś jaki silnik ,ale na początek podłącz Vag i sprawdź jaki masz kąt wtrysku oraz jaką temperaturę paliwa pokazuje czujnik na zimny silniku.
Witam, czy okazało się co to było? Teraz mam identyczny problem ten sam dźwięk po odpaleniu zimnego silnika.
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
Witam mam taki problem z autem jest to Passat B5 1.9 TDI 130 KM jak odpalę zimny to kopci na czarno i silnik nie równo pracuje jak się rozgrzeje problem znika. Wtryskiwacze są po regeneracji EGR nowy na allegro kupowałem czy on może być przyczyną? Dziękuję za pomoc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę i chce się podzielić
A gdzie znajduje sie ten sterownik? Nie mam napięcia na 5 wtrysku przy zimnym silniku.
Siemka, a powiedz czy przy tej nie równej pracy miałeś również niebieski tym z rury ?
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
A jaka jest temperatura na tym czujniku kiedy silnik jest zimny?
Bzdura: Jesli cie dobrze zrozumiałem to silnik dymi tylko po odpaleniu, jak tak to jest normalne. Każdy silnik nawet nowy jak jest zimny to pusci dymka Uszczelniacze do wymiany.
Który to Passat i który rok? Jaki kod silnika? Słodki dym to glikol.
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
jaki to silnik, jaki przebieg?
Witam Pacjent Passat B6 2.0 FSI. Na zimnym silniku chodzi jak by miał dziurę w tłumiku. Jak już się rozgrzeje to wszystko działa jak należy. Tak jest za każdym razem rano i nie tylko. Nawet jak postoi 10-15 min dzieje się tak samo. Po chwili cisza. Co to może być? Tak jak by była nieszczelności w tłumiku i po rozgrzaniu tak jak by się uszczelnia od...
Zobacz jaką temperaturę widzi sterownik gdy silnik jest zimny. Szczelność układu ssącego ma kolosalne znaczenie bo przy nieszczelności będzie oszukiwany przepływomierz i będzie dobrana zła mieszanka. Przy nieszczelności raczej miałbyś błędy związane ze złą mieszanką.
Normalne przy zimnym silniku. Tak ma być.
Tak, tam jest zaworek powietrza dodatkoego, ale jego po wymontowaniu sprawdzilem i dziala. Pytanie podstawowe czemu one sie zawieszaja tylko na zimnym silniku ?
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Nie. Za duża rozbieżność. Wtryskiwacze, może pompa wtryskowa kończy żywot.
Zimne luty w płytce drukowanej podejrzewam.
Tak jak wyżej podano - "ciśnienie" w Twoim silniku to już graniczne, jeśli chodzi o uruchomienie silnika diesla. Może źle przeprowadziłeś pomiar, a może auto zostało sprowadzone z zachodu i ma jeszcze raz tyle km. . Powinno być równe w każdym cylindrze, dopuszczalna niewielka tolerancja. Czeka Cię remont silnika albo podmiana na inny.
Jest to passat z silnikiem ABS ,jednopunktowy wtrysk .moje pytanie jest następujące: czy w nim jest przepływomierz powietrza a jeżeli tak to gdzie go szukać i jak on wygląda, gdyż mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku.
a jeszcze pytanie silnik cieply czy zimny...
U mnie działo się tak głównie na zimnym silniku. W kompie niby wszystkie parametry były ok, ale po odpaleniu kopcił na biało i się telepał. Zapach spalin był taki, że łzy z oczu leciały. Po konsultacji z znajomym zakładem zajmującym się układami wtryskowymi oddałem im auto. W naprawie chodzi o wyrównanie gniazd pompowtryskiwaczy i uszczelniania wszystkiego.
Ok, sprawdzę. Czy możne przez sondę lambda nie odpalać na zimnym silniku? Tak ma instalacje LPG
Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać. Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych. 1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje 2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym...
WWitam mam problem passat b5 1.9 tdi awx 130km , wymieniałem uszczelke pod głowicą bo takie były objawy , teraz dolewam płynu i odpowietrzam układ tylko , kwestia jest taka ze podczas jazdy nie ubywa mi płynu chłodniczego a na postoju jak silnik robi sie zimny ubywa mi płynu grubo pod kreskę pod minimum nie wiem co robić pod autem zero wycieku , mechanik...
Witam, posiadam Passata B4 z silnikiem 1.6 101 KM i instalacją gazową. Gdy się skończyło lato jest problem przy odpalaniu na zimnym silniku. Odpala i zaraz gaśnie (i czasem na ciepłym). Tylko na benzynie tak się dzieje, w LPG nie. Proszę o pomoc, dziękuję z góry.
Sprawdziłem swiece i grzeją wszystkie i gdzie tu dalej szukać
Na króćcu w głowicy silnika masz dwa czujniki temperatury.Jeden jest odpowiedzialny za podanie sygnału do wskażnika temperatury.Drugi podaje sygnał do komputera silnika.Przy zimnym silniku czujnik podający sygnał do komputera powinien mieć oporność ok.3 kiloohma.W tym silniku nie ma przepływomierza powietrza!Tyle narazie.Więcej na maila rocaria(at)o2.pl
Postaram coś załatwić na podmiankę ale zmian w pracy silnika niema żadnych,silnik pracuje bardzo równo jaz halem tak i bez niego. Dziś zauważyłem stopioną izolację przewodu masowego czujnika halla i to stopienie izolacii przewodu poszło wiązka do listwy wtryskowej pod kolektor ssący i niemam schematu odnośnie gdzie ten przewód idzie a rozpruć wiązkę...
To nie efekt przyslaniania mikrofonu tylko praca zimnego silnika. Oczywiście w momencie gdy silnik przechodzi w taki stan to i obroty skaczą. Dzieje się tak gdy silnik zimny i na dworze jest chłodno.
Dziękuję za odpowiedź mi to też wygląda na hydropopychacz ale wolę poznać opinie innych. Ewidentnie wysokie obroty mocno rozgrzany silnik i wtedy uruchomiony po kilku minutach zastukał przy rozruchu. Albo jaki wpływ może mieć czas, czyli rozgrzany mocno silnik wyłączam i włączam i jest OK, ale jak odczekam 10 czy 15 minut i wtedy próba odpalenia i zastuka...
Mój passat na zimnym silniku chodzi nierówno. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Spalanie gazu wzrosło do 16-17l/100km. Co moze być nie tak?
ok jutro sprawdzę i powiem co i jak
Nie jestem pewny do końca czy to będzie to, ale wydaje mi się że to będzie rozwiązanie waszych problemów. Jak pomoże to proszę to dokładnie opisać na forum żeby więcej już nikt nie musiał się zastanawiać.
Jakiego koloru jest ten dym? Dobrze Ci zapala na zimnym jak i na ciepłym silniku?
Może być duży przebieg silnika, niskie ciśnienie sprężania w cylindrach albo problem z urządzeniem rozruchowym zimnego silnika.
Prawdopodobnie naprawiłem usterkę ale nie będę sie dziś rozpisywał bo mogło być tak że gdy sie trochę rozgrzał to załapywał więc zobaczę czy jutro z rana odpali na zimnym silniku ;p
Sprawdzałeś ciśnienie sprężania na zimnym silniku - zrób próbe olejową.
zapomniałem dodać że LPG jest w aucie już 5 miesięcy a ta usterka pojawiła się kilka dni temu kiedy przy kasowaniu błedów na komputerze/ odłączyłem akumulator na noc wyjąłem bezpieczniki od LPG a rano rozgrzałem silnik aby komputer zapamiętał ustawienia gorącego silnika i dopiero włożyłem bezpieczniki i przeszłem na gaz /.Wówczas śilnik na LPG zaczął...
od pewnego czasu zimny nie odpala na benzynie. na gazie odpala bez problemu po rozgrzaniusilnika problem znika
jeżeli masz zbiorniczek to nalewasz do wskaźnika grzejesz auto do 100 wtedy otwiera się termostat czekasz aż ostygnie następnie dolewasz jeżeli potrzeba oczywiście na zimnym silniku, obadaj tak z 2-3 razy i powinno być gites...
Problemem okazał się dolot , ze świecą szukać kogoś kto wie i coś powie. Temat został rozwiązany około pół roku temu a informację zostawiam dla potomnych. Bez dostania się do głowicy nie da się problemu rozwiązać także polecam tylko dla ludzi którzy mają trochę smykałki w tej dziedzinie, gdyż demontaż wcale nie jest taki prosty.
Sprawdzić rozrusznik a następnie koskę stacyjki może być przyczyną takiego problemu.
czujnik temp. to miesza gdy silnik jest zimny. A o jaki silnik krokowy ci chodzi w passacie??
Czy on ma 338 czy raczej 668 :) tysi ? Po za tym za mało informacji dużo za mało Na ucho się nie naprawia silnika
Kolega raczej ma marne pojęcie, taka masa czujników nie siada nagle, jest problem z zasilaniami czujników albo z wiązką, miernik sprawdzanie Koledze zalecam, auto wkręca się do 3000 obrotów bo wchodzi w tryb awaryjny. Przypuszczalnie wzrost temperatury powoduje utratę ciągłości zasilania stąd też na zimnym jest wszystko OK. Ale jak Kolega sobie życzy...
witam ponownie silnik w passacie gada tylko ma jakis dziwny metaliczny dzwiek jak sie nagrzeje jak jest zimny praca jest jaknajbardziej ok. co to moze byc ma ktos jakies sugestie
Do tego zmierzałem. Jakie parametry wtrysków zlogować? Co sugerujesz?
Problem rozwiązany. Wymienione wtryskiwacze benzynowe i auto już dobrze pali. Nie ma problemu z jazdą na benzynie. Czy zimny czy ciepły to dobrze odpala.
Tak, kod silnika to AHL. Dodatkowo posiadam dokumenty serwisowe które wskazują że: świece i przewody zapłonowe zostały wymienione 08.07.16r przy przebiegu 149tys. sonda lambda 16.08.16r. więc przebieg podobny. "czyszczenie przepustnicy z wprowadzeniem nastaw" przebieg 113tys. wykonane 13.05.09r. W tygodniu skocze na komputer, zobaczę co pokaże. Najdziwniejsze...
Niewesoło - sprawdź ciśnienie w silniku. Pozdrawiam.
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
witam posiadam passata b6 2.0 tdi 136 km oznaczenie silnika BMA i mam z nim mały problem . Auto jak jest zimne pali na tzw dotyk a jak jest ciepły trzeba go pokręcić z 3-5 sekund i auto odpala . co to za przyczyna?
20 stopni uważa się silnik, że jest zimny. Nierówna praca silnika zimnego w Twoim przypadku może być spowodowana tym, że nie masz zrobionej wymiany oleju. Pozdrawiam.
możesz podać oznaczenie silnika?
Witam Czy silnik pracuje nie równo tylko na zimnym czy tez na ciepłym.
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi sie-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ?
Sprawdż przekażnik główny silnika
a jak raz łączy a raz nie kiedy olej jest zimny izoluje a jak sie rozgrzeje to spływa i lepiej stykają się styki tak było u mnie
Uszkodzona okazała się sonda
na ciepłym silniku ma 4 stopnie i zapłon ma w porządku tylko jak dłużej pokręci to wyskakuje ze nie czyta prędkości obrotów silnika czy cos takiego
passat zimny passat kopcić zimny zimny silnik nierówna praca passat
rezonans karoserii skrzynia automatyczna szarpie zmiana polaryzacji zasilania
aparaty słuchowe aparat słuchowy
Moment dokręcania nakrętki koła napędu pompy wtryskowej John Deere 4045TL052 Wymiana podświetlenia przycisku Sport w Oplu Vectra B 1.6 benzyna