Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Jeden do zegarów drugi do silnika.
Czójnik temperatury silnika? Może widzieć cały czas zimny silnik.
witam, 0,1mm i 0,25mm zimny, powodzenia
Ciśnienie jest w normie Oleju nic nie ubywa O dym jest siwy i czuć taka spalona ropę wtryski są ok .Może być problem w jakimś sterowniku który podaje za dużo paliwa na zimnym silniku?
Sprawdz na wszelki wypadek luzy na zaworach 0,2 0,4 zimny silnik.
Jak się to stało, że jeszcze nikt nie napisał o czyszczeniu krokowca? Wychodzi z mody w tym sezonie?
Ma piszczeć i .... to dość długa historia. Bo silnik jeszcze ciepły. Gdybyś odpalił to by spadła bo zaciagałby zimne powietrze.
Przepływomierz, silniczek krokowy? Nie zapędziłeś się trochę?? :D
Być może coś na osprzęcie, rolka ,sprzęgło altka. Albo coś na rozrządzie.
jakie ciśnienie sprężania powinno być tym silniku? Minimalne 9,7.
zobacz sterownik czy niema zimnych lutów
Witam Przeczyszcziłem przepystnice i silniczeki krokowy i jest o wiele lepiej, już nie buja w ogole, ale pozostał problem gasniecia przy dojezdzie do skrzyzowania gdy jest zimny silnik....
Zimny silnik 0,20 ssący 0,40 wydech
Witam! Jestem posiadaczem reno od pewnego czasu po uruchomieniu obroty szaleją .Wzrastają i maleją prawie do zera.Po nagrzaniu silnika obroty się stabilizują.proszę o radę .
Klima ma wplyw na wlaczanie wentylatorow, nawet na zimnym silniku.
To przecież można przedłużyć. A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
Dziurka na przewodzie doprowadzajacym Która się uszczelnia na zimnym silniku?
Sprawdziłeś kompresje na cylindrach ? Na zimnym i na gorącym silniku ?
Zmierz napięcia na tych dwóch pinach z podłączonym i odłączonym modułem na ciepłym i zimnym silniku.
Cześć! 2km do pracy i jeździsz samochodem :D? Świece żarowe sprawdź.
nie koniecznie, jeśli regeneracja jest uczciwie przeprowadzona, to nasz rozrusznik jeszcze nam posłuży, a regeneracja jest alternatywą, żeby zaoszczędzić parę zł, a w tym przypdku to dobre i parę zł, po tylu niepotrzebnych inwestycjach:)
Trzeba zdjąć pokrywe nastawnika dawki i czujnik masz na dłoni.
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Jeśli mokro jest przy wężyku to weź klucz i dokręć nakrętkę ... dociśnie się i powinien wyciek ustać
Dopisz mu jeszcze, że zaworu się nie naprawia a wymienia, bo będzie pytał jak wymienić kulkę, która ciasno siedzi...
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Filtr paliwa,pompa paliwa.
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
Nie przepustnicva to to w niebieskim kółku pozdro i daj znać oc i jak. ----------------------------------------... no więc ja to już dzisiaj poczyściłem i dalej nic...jak gasł tak gaśnie... Sprawdziłem że jak mi gaśnie to czujnik temperatury pokazuje ok 3kohm czyli jakieś 20 oC może za wcześnie pokazuje ze sie ciepło robi?
Jaka kompresja?
Wiam Polecam zajerzeć na forum Klubu Renault Laguny - dział techniczny i zadać pytanie: http://www.renaultlaguna.pl/forum/ Tam prędzej na ten temat uzyskasz odpowiedź Pozdrawiam
Pytać, kolego, pytać. Znajomych a nawet przygodnych właścicieli renówek/dacii/nissanów, gdzie serwisują swoje auta, zwłaszcza te z silnikami dCi. Mechanik musi posiadać na wyposażeniu diagnostyczny interfejs CLIP. Innego typu testery, to szukanie igły w stogu siana, do tego po omacku, zwłaszcza dla osób, z małym doświadczeniem z układami zasilania dCi....
http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... popatrz tu lub http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... lub http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... poszukaj tu http://renaultlaguna.pl/forum/Dzial-Tech...
Rozpatrzyć działanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej , najlepiej jak by kolega znalazł kogoś z CLIPem,i wtedy go zdiagnozować na zimnym silniku.
Odpuść sobie ten środek. Zostanie Ci syf w silniku i narobisz sobie problemów. Proponuje spuścić to co masz w silniku, przepłukać go wodą destylowaną, wymienić termostat i zalać płynem. Oczywiście wszystko na zimnym silniku.
Proszę o informację czy usterkę usunięto . Mam podobny problem ale z zimnym silnikiem.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Może być i zasilanie. Musisz pomiary zrobić.
Jest też taka możliwość że masz coś z układem zapłonowym typu moduł ma przebicie albo coś nie teges z rozrządem
Ssący jak i wydechowy 0.20 na zimnym silniku.
Dobra, podpowiem, sterownik widzi źle lub wcale nie widzi temperatury.
Pomiary były na postoju, przy obrotach ok. 800 rpm i zimnym silniku.
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
Mam jeszcze jedno pytanie. Przy odpalaniu na zimnym mi zgasł tak jak by się silnik zadusilo wysokim biegiem . Czy to może być wina wysprzeglika?
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Zakręć butlę
Mam podobny problem wymienione świece, wykluczona cewka i przewody może ktoś pomoże. Dodam że słychać otwieranie elektrozaworu par paliwa na zimnym silniku.
Nie wydaje mi sie żeby to była wina wtrysków.Spalanie auta jest normalne.a problem jest tylko na zimnym silniku.
Podpatrz jaką temperaturę powietrza i chłodziwa widzi sterownik na zimnym silniku.
na diagnostyce silnika dowiedziałem sie że w tym aucie nie ma komputerka do pompy wtryskowej jest tylko zwykły sterownik świec żarowych połączony z przestawiaczem konta wtrysku i nadal nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania się zimnego silnika.??
No nie zaczynaj od wymiany cewek :D Podjedz najlepiej na clipa może ma coś kalkulator w pamięci , a jak nie to trzeba popatrzyć na parametry pracy zimnego silnika :]
skoro to nie czujnik bo sprawdziłem że w nowszych modelach jest on podłączany do wskażnika temperatury na konsoli to co jeszcze może powodować gaśniecie na zimnym silnik?
Miernikiem na zimnym silniku.
Sprawdz pompe paliwa wydajnosc i cisnienie mialem kiedys taki dziwny przypadek w 206 1.4 na zakretach i przy hamowaniu gasla na zimnym silniku
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
Mam nowy problem na zimnym nie równa praca silnika
Tak, był to czujnik położenia wału. Nowy źle mi pokazywał, ponieważ niby był brany po nr VIN, ale okazało się, że są dwa typy, inna wtyczka. Przelutowałem kable i samochód zaczął odpalać, ale po chwili kręcenia. Kupiłem prawidłowy czujnik, zamontowałem, auto odpaliło od strzała. Dodano po 1 Na komputerze nie pokazywał mi błędu, ale jak porównałem nowy...
Renault Laguna 2,2dt rok 98 auto gadające nie chce zapalić na zimnym silniku gdy temperatura przekroczy -0 C. Świece mam nowe, paliwo nie wraca do zbiornika jak w końcu odpali to silnik pracuje równo. Nie ważne czy jest 0 czy -20 taka sama trudność w rozruchu.Akumulator jest nowy, jak ciepło to odpala od razu
Nie ma żadnej blokady turbo na zimnym silniku.
usterka od przekaznika zniknela po przeczyszczeniu wtyczki przy przekazniku swiec teraz w komputerze niema zadnych bledow a i tak niema poprawy w odpalaniu zimnego silnika
>> jak słychac pisk to pasek z alternatorem proste , jak zimny to piszczy >> napiac i bedzie działał i dawał prad:) Hmm, tym mnie zaintrygowałeś.... Mam bezobsługowy akumulator. Sprawdziłem go: oczko jest czarne, a więc aku wymaga doładowania. Napięcie akumulatora: 12,7 V Czy to może być przyczyną kłopotów z odpalaniem zimnego silnika ?
A sprawdzał kto czujnik temperatury silnika? może on uszkodzony i auto zalewa? problem na ciepłym czy zimnym silniku?
Termostat wymieniony i trzyma temperaturę , na biegu jałowym obroty spadają do 600 i później wracają do normy 900 tak jest co jakiś czas przedtem tego nie miałem czy silnik był zimny czy dogrzany
Program do diagnostyki samochodowej ale jaki programem to nie wiem.Problem z odpalaniem sie poglebil teraz ciężko odpala na ciepłym jak i zimnym silniku
Podłącz pod Clipa i podejrzyj jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku.
witam,problem rozwiązałem podkładając inny przekaźnik czasowy swiec żarowych od starego kadeta.Rozłoncza po około 30 sekundach po rozruchu silnika.Minusem jest to że nie czyta temperatury silnika i czas grzania na ciepłym jest taki sam jak na zimnym silniku.
jest następujący problem.gdy silnik jest zimny są wielkie trudności z uruchomieniem go.Gdy załapie i chwilę pochodzi to problemu z uruchomianiem już nie ma. za wszystkie sugestie co do tej usterki z góry dziękuję AndrzejN.
Występuje to tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnik chodzi normalnie.
auto powinno odpalic bez swiec do -5 Po raz drugi powtarzam , będzie palić o ile jest sprawne, więc nie powtarzajcie bezmyślnie miejskich legend. To według tej teorii producenci montują świece z przyzwyczajenia, bo są one zbędne do rozruchu zimnego silnika.
jakie masz czasy wtrysków na zimnym i ciepłym silniku?
Zgadzam się z kolegą wtryski do sprawdzenia na przelew , albo zaworek niskiego ciśnienia pompy hp .
Sprawdź luzy zaworowe, jak by to była wina WN to awaria bardziej daje znać o sobie jak silnik jest zimny, bo potrzebna jest większa energia wyładowania iskrowego. Normalna sprawa, luzu już nie ma bądź jest znikomy, jak się silnik nagrzeje to kasuje się całkiem.
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam tylko jedno pytanie do tego. Czy gdyby dostawal lewe powietrze nie mialby problemow z obrotami rowniez na zimnym silniku ?
To, że one grzeją cały czas to normalne, bo one służą do podgrzewania płynu chłodzącego kiedy silnik jest zimny
Jedyna porada to oddać do warsztatu. Forma zapytania to potwierdza.
Może jestem monotematyczny z tymi dieslami ale napisz ile ma nalatane i jaki rocznik i czy mierzyłeś ciśnienie sprężania na zimnym silniku:)
z komuptera nic nie wyszło Nie wyszło bo diagnosta był kiepski. Podstawa ciśnienie na szynie. Świece se odpuść bo to CR ,a tym bardziej w tych temperaturach.
Objawy występują na zimnym czy na rozgrzanym silniku?
Na ciepłym czy zimnym silniku? Sprawdzić parametry sondy lambda.
Szarpanie i dławienie na zimnym renault Megane 2 2004r 1.6 16v 110km Panowie sprawa wygląda następująco samochód na zimnym silnik szarpie dławi się jak jest ciepły to jest ok Wymieniony map sensor czujnik temperatury cieczy. Nowe świece nowe cewki . Nowy rozrząd wraz z oryginalnym kzfr od renault. I teraz zamówiłem zawór kzfr z nadzieją że pomoże bo...
Podłącz pod komputer odczytaj błędy , sprawdź temperaturę silnika na zimnym i pozostałe parametry.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
W takim razie dlaczego w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa ,ciekły gas zdąży się rozprężyć przy rozruchu zimnego silnika?
Na forum megane.com.pl masz dokładnie rozpisany ten problem. Podsumowując czeka Cię powrót do mechanika, który wymieniał Ci rozrząd a nie umiał tego zrobić poprawnie w tym silniku.
Po wymianie rozrządu, auto na zimnym silniku gaśnie i odczytałem takie błędy. 4pkt
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Podobna sytuacja Laguna II 1.6 16V. Zaraz po uruchomieni silnik w miejscu pracuje równo. Problem zaczyna się kiedy, dodaje sie gazu i to szczególnie więcej. Auto szarpie, dusi się przez kilometr. Później kiedy się nagżeje pewnie silnik problem znika.
Mimo mojej nieskładności ale wiedzy rozwiązałem problem i dziękuję za pomoc Ale nikt nie podpowiedział jak trzeba ale to taki testik tego portalu Mając kilka masterów lata praktyki Pozdrawiam Komputer zimny lut
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
sprawdź termostat czy jest sprawny
proszę o pomoc renault laguna III 2.0 TDI 2012r. przy zimnym silniku skaczą obroty czyli spadną do około 500 i znowu są normalne spadek ten jest chwilowy czyli krótko trwały a po pełnym nagrzaniu silnika praca jest prawidłowa.
dodatkowo wymiienilem wtryski sonde ii czujniikk temperatury problem pozostał:-( teraz gdy silnik jest zimny dodatkowo przeez pierwsze 4-5km silnik po wrzuceniu luzu przygasa lub gasnie:-(
który czujnik i gdzie on jest?
Po bardzo długiej przerwie wywołanej postojem u mechanika skrzynia została rozebrana i poprawnie złożona , teraz pojawił się czysto elektryczny problem . Traktor strasznie szarpie do tego stopnia że można spać że siedzenia . Ciśnienia jak i przepływu są ustawione prawidłowo , Jedyne widoczne błędy to pedał sprzęgła . Działa on na zasadzie 2 potencjometrów...
Do tej pory lalunia odpalała, za którymś razem ale odpalała. Dzisiaj nie odpaliła, mróz 20 stopni. Wykończyłem akumulator. Co robić, żeby na zimnym silniku chciała palić?
witam. jestem posiadaczem samochodu marki renault scenic 1.9dti.Gdy silnik jest zimny jest duży problem aby go uruchomic.świece żarowe sprawdzone,bateria na gwarancji,paliwo lane z konkretnej stacji. Kiedy silnik troche popracuje, z ponownym odpaleniem nie ma problemu( za pierwszym razem).[/code]
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
ok poprawiłem rzecz w tym, że nie działa gdy jest cieplej,bo na zimnym silniku jest ok przez ok 10km
renault laguna zimny silnik renault megane zimny silnik renault szarpie zimny
programator zmywarki bosch programator amica kuchenka podświetlenie łącznika
zmywarka wirpool makita dmr106
Wymiana pękniętego ekranu w telewizorze Manta LED 32LHN89T Resetowanie błędów w zmywarce Bosch SRS45T62