Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
No to niestety ten modul do Twojego sie nie nadaje raczej, bo jest wlasnie sterowany przerywaczem, a tutaj przerywacza nie masz. Ale cewke mozesz wyprobowac, a noz-widelec okaze sie ze na tej bedzie ok. Ale najpierw jednak regulacja, to nie zaszkodzi :)
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Może być i zasilanie. Musisz pomiary zrobić.
Ja bym jednak stawiał na przepustnicę. Przerabiałem ten problem w tym silniku w Berlingo i mimo tego, że przepustnica wydaję się być czysta lubi się zawieszać. Sprawa w sumie dość prosta - skorzystać z Lexii i zobaczyć jak po odpaleniu zmieniają się wartość napięcia z przepustnicy w odniesieniu do naciśnięcia pedału gazu. Zastosowany do tego silnika...
proszę pomozcie jak jest zimny silnik sa problemy z rozruchem gdy silnik jest cieply pali na dotyk
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa (ma być 4bar), a zwłaszcza zawór jednokierunkowy w pompie
No nie jeżdzić tylko uruchomić silnik,zobacz co się będzie działo.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
I tak, jak przedmówca pisze, zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. Jak sterownik "widzi" 60-70°C to nie wzbogaca mieszanki przy rozruchu przez co uruchomienie zimnego silnika jest utrudnione
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
Coś z podcisnieniem .
Witam. Te klapki działają jak działa ssanie, wtedy są przymknięte. Zwiększonego zużycia paliwa nie powinno być jak działa poprawnie ssanie. Problem może być z rozruchem zimnego silnika.
Hej kolego, co ostatecznie było przyczyną?
Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju. to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.
To jest termik podgrzewany elektrycznie służący do podnoszenia obrotów przy rozruchu zimnego silnika. Jeżeli diagnoza jest dobra i to on powoduje palenie bezpiecznika od świec żarowych to jest źle podłaczony. Do niego ma być plus po stacyjce.
Z tego co pamiętam w Golfie z silnikiem 1.8 16V był montowany wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika. Dodaje on paliwo w czasie rozruchu zimnego silnika. Wtryskiwacz rozruchu regulowany jest przez termiczny przełącznik zegarowy. Zegarowy przełącznik termiczny reguluje pracę wtryskiwacza rozruchu zimnego silnika od 1 do 12 sekund, zależnie od temperatury...
ten biały dym to niespalona ropa, wychodzi na to, że ropa nie jest spalana w pierwszym etapie uruchamiania silnika, dlatego ważnym jest aby świece podgrzały ropę w odpowiednim momencie - albo świece nie grzeją kiedy trzeba (bądź część lub wszystkie są spalone) albo telepie silnikiem, bo świece są sprawne i nie jest podawany na nie prąd - masz Leona...
Hej, sprawdź ciśnienia paliwa.
Fajnie, auto na boschu. Musisz znaleźć kogoś kto ma VCDS i mógłby podłączyć auto i sprawdzić jak ustawiona jest pompa wtryskowa, a w razie konieczności skorygować jej ustawienie, bo zbyt późny statyczny kąt zapłonu, może powodować problemy z rozruchem zimnego silnika.
Witam mam problem z odpalaniem koparko ładowarki Case 580 a mianowicie czy silnik ciepły czy zimny jest problem z rozruchem tzn po przekręceniu stacyjki słabo kręci silnikiem, dotychczas co udało mi się sprawdzić to przeczyscilem masę został wymieniony akumulator przekaźniki i dalej to samo,ale jak tylko na chwilę podłącze prostownik z rozruchem to...
Tą dźwignią załączasz tzw. ssanie - podniesiona do góry (ograniczenie dopływu powietrza -więcej benzyny silnik dostaje), załączamy jak silnik jest zimny; - dźwignia skierowana do dołu (opuszczona), jak silnik jest rozgrzany. Opuszczamy ją stopniowo podczas rozruchu zimnego silnika. Zdejmij filtr powietrza, i sprawdź sobie wzrokowo jak ta dźwignia działa. Do...
Podjedź na analizator spalin i sprawdź. Jeżeli ci się nie chce, musisz być pewnym, że silnik nie pracuje "na zimno" w trybie zimnego rozruchu, czyli ze ma prawidłową temperaturę pracy. Spradź, czy jakieś 2-3 minuty po rozruchu nie masz ciepłej chłodnicy. Czy obroty na biegu jałowym są prawidłowe?? Czy spaliny nie śmierdzą??
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Witam.Posiadam Zetora 8011 ma problem z rozruchem na zimnym silniku dlugo kreci nim zapali...kopci bialy siwy dymek...pompa po regeneracji wtryski wymienione..na cieplym pali od strzalu....jakie moga byc przyczyny ciezkiego rozruchu na zimnym...
Jeśli mówimy o tym samym to pierwsza "łopatka" to przepustnica ssania - zamyka się podczas rozruchu zimnego silnika, a potem ma być otwarta. Druga głębiej to przepustnica regulacji prędkości. Jak jest w pełni otwarta to silnik ma maksymalne obroty. Do niej powinno być przymocowane cięgno regulatora odśrodkowego i silnik sam dobiera prędkość w zależności...
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
WITAM POSIADAM Traktorek Gutbrod, silnik Kawasaki dwucylindrowy. Na zimnym silniku, przy rozruchu, zadymi na czarno, tak samo po rozgrzanym przy odpalaniu czarny dymek się pojawia. Działka 20 ar spala około 7 litrów. Czy ktoś coś pomoże?
pisze w razie jakby ktoś miał podobnie. wyszło że zaworki powrotów wtrysków się zatarły. temat do zamknięcia
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
Bardzo dziękuję za radę i za pochwałę pod moim adresem (o ile to nie jest ironia) Na pewno sprawdzę ten czujnik. Pozdrawiam.
Witam -Golf III rok 93 pojemność 1.8 ben. jednopunktowy wtrysk -problem z rozruchem gdy jest zimny nie chce palić trzeba go trzymać na wyższych obrotach gdy złapie temperaturę zaczyna pracować normalnie i nie gaśnie , powtarza to zawsze gdy jest zimny silnik. -za wskazówki wielkie dzięki
psuły się przepływomierze. Jest na ECU przy kolektorze ssącym.
Posiadam Poloneza Caro Gli 1,6 rocznik 1995 z instalacją gazową. Od pewnego czasu mam kłopot z rozruchem w przypadku zgaśnięcia silnika przed jego rozgrzaniem. Zimny silnik oraz gorący pali bez problemu. Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc.
Witam. Jak odpalam swojego VW Sharana 1.8 TDI 110 rano silnik zimn to przez około 1 sekundę słyszę głuche stuki w okolicy silnika. Po około 1 sekundzie pomimo że silnik jest jeszcze zimny wszystko ucicha. (olej wymieniany w grudniu 2009, od tego czasu przejechane ~ 5000 km) Jakieś pomysły co to może być?
Kolego pisałem wyżej że świece grzeją jeżeli chodzi o zwiększenie czasu grzania świec to raczej nie da to nic. Odpinalem kostkę z czujnika temperatury płynu wtedy czas grzania świec zwiększa się do maksimum nic to nie daje niestety.
Sprawdzałeś ciśnienie sprężania na zimnym silniku - zrób próbe olejową.
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Mam pytanie czy ten silnik ma swiece płomieniową? Czy cos innego do rozruchu zimnego silnika.
Witam Proszę o pomoc audi a6 2,5 AFB problem z rozruchem na zimnym silniku,(lato-zima) długo kręci jak odpali zakopci na biało.Pytanie jakie powinny być obroty rozrusznika podczas kręcenia? Dodano po 1 Oczywiście chodzi o obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem.
A jak kosa odpala na samostarcie? Na przykład takim w aerozolu? Czy na samostarcie też są takie problemy z rozruchem?
Spróbuj awaryjnie uruchomić zimny silnik na gazie. Jak nie będzie problemu, znaczy że trzeba szukać w układzie paliwowym.
No skoro tak mówisz to zobaczę jeszcze jutro może coś wymyśle. Mam jeden plan w głowie. Dam nam jeszcze jedna szansę. Jemu i sobie. Jak nie będzie chciał mojej pomocy, to do doktora pojedzie hehe. .. Krok po kroczku przelecę jeszcze wszystko . Dzięki za post choć nie pomógł w niczym. Jeśli ktoś ma jakiś ciekawy plan aby wskrzesić gwiazdeczkę z rana...
Przede wszystkim, to nikt nie wie co to za silnik i w jakim stanie. Bo pewnie nie jest to nowy z ASO. Nic nie pisze aby miał kłopoty z rozruchem na zimnym/ciepłym silniku, więc przyjmujemy, że silnik, wtryskiwacze, pompa tandemowa jest w dobrej kondycji.
Tu nie masz ssania, tylko komputer ci dawkuje odpowiednio do warunków pracy (między innymi od temp. silnika i innych)
Ale czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Tu nie chodzi o ten co włącza wentylator chłodnicy tylko o ten co jest zintegrowany z MAPa rozruchu silnika. W dużym skrócie gdy sterownik widzi zimny silnik dobiera inny "program" do rozruchu a gdy ciepły inny. Częsta przypadłość w TDI
Witam dzięki za pomoc. W dalszym ciągu są problemy z uruchomieniem silnika ponieważ stwierdziłem brak prądu na wtyczce przy silniku krokowym przy zimny silniku, nie uruchamia silnika krokowego przy rozruchu. Jaka to może być przyczyna?
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Zimny odpala bez problemu .
poszukuję schematu instalacji elektrycznej samochodu szczegolnie części poświęconej rozruchowi zimnego silnika i sterowaniu świec żarowych
Witam, kupilem opla omege b fl z 2000r. W okazyjnej cenie z silnikiem 3.0V6 z sekwencyjna instalacja gazu. Problem w tym, ze auto ma problemy z rozruchem na zimnym silniku. Wczoraj rano auto zimne zapalilo normalnie, ale wieczorem juz nie. Silnik krecil krecil nagle jakby zlapalo silnik czy rozrusznik i dalej krecil po czym strzelil z wydechu i tak...
Nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem usterki.Po przekreceniu kluczyka nie słychać pompki paliwa. Powinno ją słychać przez moment.Muszę pokrecić ok.15 sekund i zapala.Troszkę silnik pochodzi i zapala bez problemu. Potem w ciągu dnia wystarczy , że silnik jest trochę ciepły pali od razu. Mam tak od kiedy ją kupiłem. W skrzynce bezpiecznikowej był mostek...
Znalazłem u siebie starą pompę od jakiegoś forda. Zawór jest nie rozbieralny. Można by go wrzucić w myjkę ultradźwiękową i próbować wysterować go ileś razy, możliwe że by pomogło. Co do tranzystora to nie zagłębiałem się czy daje odpowiedni prad. Miernikiem można by porównać w obydwu ciągnikach jaki jest w momencie rozruchu.
akies porady? Warsztat albo: sprawdzenie ciśnienia paliwa podczas tego rozruchu odczyt parametrów (np temperatura ) ogólnie diagnoza
Witam:!: Problem jak w temacie. Napiszę trochę dokładniej o co chodzi..... Po pierwsze: Gdy uruchamiam auto po nocy uno odpala od "dotknięcia", ale po kilku sekundach zaczynają falować obroty i auto gaśnie. Odpalam ponownie, dodaje trochę gazu i jakoś chodzi. Gdyby nie dodanie gazu po odpaleniu cały czas by gasło... Po drugie: Dopóki auto nie dostanie...
Ja miałem podobny problem, choć w innym skuterze. U mnie był za mały luz zaworowy i przy zimnym silniku po prostu nie domykał się zawór, jak już go trochę wymęczyłem i lekko się zagrzał wszystko było ok. a to za sprawą różnej rozszeżalności cieplnej użytych materiałów- luz robił się większy. Warto to sprawdzić, choć ciśnienie sprężania przy zimnym silniku...
Podaj numer sterownika EMS lub vin chociaż. Dodano po 1 Tu Masz opis tak na czuja... :D Napięcie akumulatora Opis Napięcie akumulatora miało wartość niższą niż dopuszczalna. Wartość napięcia wynosiła 9 V lub mniej przez 0,2 s. Przyczyna Usterka może wystąpić w trakcie rozruchu zimnego silnika, jeśli akumulator jest słaby. Uwagi Jeśli napięcie jest za...
Wygląda na to że pracuje na wszystkie cylindry tylko jak jest zimny to muszę przez około pół minuty trzymać nogę na gazie aby nie zgasł po ciężkim rozruchu .
dzięki za rady!!! Jesteście na prawde świetni! Z tym, że trzeba mieć dużo paliwa to racja, ostatnio też na to wpadlem, mam 2/3 baku i jest lepiej niż bylo, ale dalej nie za dobrze. Muszę sprawidzić też sugestię, że mam wyciek, bo pare razy wydawało mi sie że po moim samochdozie jest plama paliwa, ale nie chciało mi sie wierzyć że to z mojego wyciekło...
Aha dziekowa. A mozesz stwierdzic po uslyszeniu tego dzwieku co wrzucilem czy wina rozrusznika ze tak kreci ?? Z 5 razy pokreci i akum siada, sprawdzalem ladowanie, mysle ze chyba bede musial zakupic akum nowy. Czytalem tu na forum ze jezeli producent zaleca 40aH to mozna gora 10Ah wiekszy kupic a z jakiej filmy najlepiej? Dzieki za Odpowiedz
Witam! Dzieki za zainteresowanie tematem. Zanaczam ze brak checi odpalania stal sie w momencie, z dnia na dzien. W tej kwesti jeszcze raz przewertowalem instalacje i doszedlem do bezpiecznika swiec zarowych, nie byl on spalony, ale koncowki polaczeniowe nie zawsze laczyly, byly zasniedziale. Zrobilem to, dałem nowy bezpiecznik i juz jest lepiej... Ale...
Witam mam pytanie czy ktos wie co jest odpowiedzialne za sterowanie zimnym rozruchem silnika Poprostu niedziała mi linla zimnego rozruchu. Nie wiem co jest odpowiedzialne za uruchamianie tego urzadzenia. Silnik krokowy działa sprawdzałem. Czy jest jaiś czunik odpowiedzialny za to urządzenie i gdzie sie znajduje. Z góry dzieki za pomc.
Sterownik do wymiany, walkowalem to samo ostatnio w astrze...
Opisz czynności jakie wykonujesz przy rozruchu zimnego silnika krok po kroku.
Zmienia kąt na zimnym silniku do rozruchu. Temperatura wyłączenia (nie znam dokładnej wartości), około 10°C.
Hie hie Motor to 3.0 TD . Świecę żarową wymieniałem. Przepraszam za niekompletną informację.
Znajomy ma podobny problem z golfem II ale tylko po zimnych nocach na dworze. A kopci potem jak juz odpali i nierowno pracuje? Nie znam sie super na dieslach ale moze to koncówki wtrysków. Moze spowrotem paliwo z pompy spływa do baku i układ sie zapowietrza (to juz chyba było pisane) to chyba tyle co moge zasugerować... Pozdrawiam :)
Przekaźnik pompy i główny sprawdziłem zaraz na początku nie zawracał bym Wam gitary takimi pierdołami. Paliłem na zworkach i efekt ten sam. Ciśnienie paliwa jest 3,4 atm. Czujnik temperatury silniki działa prawidłowo. Te wszystkie rzeczy sprawdziłem od razu przepraszam że od razu o tym nie pisałem. Czasami auto zapala bez problemu nawet jak zimne.
Witam! Mam problem z odpaleniem auta jak w temacie. Mianowicie przy zimnym silniku po podgrzaniu świec (jak zwykle) kręcę i w pierwszej chwili jakby łapał ale nie daje rady i przy dalszym kręceniu lekko rzuca silnikiem. Po kilku kręceniu rozrusznikiem udaje się odpalić i wówczas jakby brakowało mu obrotów po lekkim dodaniu gazu wraca do normy. Próbowałem...
Witam wszystkich. Mam nissana primerę 2.0 slx z gazem, wtrysk jednopunktowy. Od niedawna pojawił się problem z rozruchem zimnego silnika, tzn. zapala, ale po dłuższym kręceniu. Do tej pory palił wręcz na dotyk, poprzedniej zimy też. Wymieniłem już świece, palec oraz kopułkę aparatu zapłonowego, a także przewody wysokiego napięcia i... nic. Silnik nadal...
Raczej zostawił ci go w pozycji zamkniętej, nikt normalny nie zostawia otwartego EGR. Miałbyś wtedy co najmniej duże problemy z rozruchem silnika, a nawet niemożliwość jego odpalenia. Zawór działa odwrotnie niż opisałeś ;) Na zimnym i gazie w podłodze zamkniety, otwiera się na ciepłym w warunkach średniego obciążenia. Jeśli jeździ ok, check ci nie przeszkadza...
Witam! Tak więc:mój ciapek jak jest zimny to nie pali "od ręki", bajeruję z "delikatną pomocą" - przykładaniem palnika do wlotu powietrza (po odchyleniu filtra powietrza, który jest na jednej śrubie), daję dodatkowe paliwo (tym przyczkiem przy pompie), grzeję świecami, gaz do dechy i dopiero wtedy "załapie". Jak jest ciepły to nie ma problemu - pali...
Jeśli chodzi o świecę z silnika modelarskiego, to musiałbyś wstawić taką o najwyższej ciepłocie, ponieważ zapłon benzyny w takim silniku nie dałby rady utrzymywać odpowiedniej temperatury świecy. Ale na 100% nie wiem. Natomiast świeca żarowa od Diesla, teoretycznie powinna dobrze się sprawować, jednak pobiera ona bardzo duży prąd i więcej energii byś...
Coś trze bo inaczej pisku by nie było.
Witam. Problem z rozruchem Toledo 2, auto długo kręci zanim zapali, zimny ok 4-5sekund a jak jest ciepły dłużej. Jak odpali silnik ładnie pracuje, obroty nie falują. Co może być przyczyna?
Mam taki problem, ponieważ nie wiem czy to normalne jest w Audi A8 4.2 v8 benzyna. Podczas rozruchu (gdy zimny silnik) występuje bardzo głośna praca silnika, przez kilka sekund a później wszystko wraca do normy. Czy to normalne czy nie? Jeśli nie, to co może być tego przyczyną?
rozłączone przewody lub zamienione na silniku lub module, zimny lut, uszkodzony silnik pompy - uzwojenie rozruchu, uszkodzony triak modułu nie sprawny obwód SILNIKA POMPY MYJĄCEJ - uzwojenie pomocnicze
Teraz pytanie , czy ma smarowanie pod ciśnieniem , tak jak to jest w oryginale , czy też rozbryzgowo i łapie mu na panewce ?? Jak ma ciężko ruszyć niech sprawdzi najpierw , czy da się przekręcić ręcznie ? Bo może problem tkwi w czym innym ?? :| Dodano po 5 Ciśnienia raczej nie tworzy , bo napisał , że z wyjścia prosto do atmosfery , więc może za gęsty...
i czy niezapowietrza sie
Jeśli tak, kiedy to miało miejsce? Kiedy? Generalnie stara zasada jest taka, że nie uruchamia się silnika na włączonych światłach. Nagraj moment rozruchu, jak brzmi to przygasanie, z widokiem na zegary oraz na silnik. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku np. uruchomienie silnika po całonocnym postoju, czy również na ciepłym?
" odkurzacz" działa? Powinno być go słychać przy rozruchu zimnego silnika.
Podejrzenie zupełnie nietrafne
Stawiam na źle ustawiony rozrząd, mianowicie pompa jest nie prawidłowo ustawiona (opóźniona) co powoduje problem z rozruchem na zimno. Podłącz pod vaga, wybierz bloki mierzone, grupe 000 basic settings i podaj wartość z drugiego pola. Dodano po 42 A dlatego, że dawka rozruchowa jest podawana od pewnych obrotów silnika. Opisujesz problem z odpalaniem...
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
sprawdz pompe paliwa a mianowicie cisnienie paliwa ortaz filtyr paliwa sprawdz takze czy poprawnie pracuje sonda lambda na zimnym silniku powinna oscylowac w granicach 1v tzw ssanie
Nie to nie powinna być pompka.
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
Właśnie... Podkładany był sterownik "nie skażony gazem" i to samo. Swoją drogą jaki powinien być czas wtrysku dla rozruchu zimnego silnika?
Oczywiście że jest. Mam dwa w rodzinie. W obu był problem z rozruchem na ciepłym. Zamiana dawki na ciepłym na taką samą jak na zimnym i po problemie.
12,05 na światłach nie jest źle ale 9,38 przy kręcącym rozruszniku to zbyt mało. Różne źródła podają jako dolną granicę od 9,5 do 10 V przy rozruchu zimnego silnika. Wygląda, że nie masz zwarcia celi ale jedna lub kilka cel mogą być silnie zasiarczone i mają bardzo niską pojemność. Dodano po 4 ze światłami i włączonym zapłonem 9,38 Nie odpala się zimnego...
Powiedz jakie obroty silnika i ciśnienie paliwa widzi sterownik w trakcie rozruchu zimnego silnika?
W mojej astrze 1.4 16V jest podobny problem a mianowicie w czasie jazdy z niewiadomych przyczyn nagle szarpnie i jedzie dalej. I to tak od kilku miesięcy. Drugi problem z rozruchem. Zimny silnik pali bez problemów, ciepły za pierwszym razem nie załapie, załapuje za drugim, jeśli się uda za pierwszym razem po dłuższym rozruchu zapala się kontrolka serwisu.
Cena kompletu rozrządu to około 70 zł + wymiana.Jaki przebieg ma ten rozrząd bo słychać go jakby łańcuch tarł o obudowę.
mam problem z rozruchem zimnego silnika 18td mondeo mk1.swiece sprawdzilem są dobre byl pekniety przewod przy pompie plynela w nim ropa byl przykrecany na imbusa zalozylem przezroczysty wezyk i jak samochod juz odpali widze w nim pecherzyki powietrza . mysle ze tak nie powinno byc acha podgrzewacz paliwa wywalilem bo byl pekniety gdzie moze lezec przyczyna...
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
Dziękuję za odpowiedź. W moim wypadku gdy komora silnika jest nagrzana od słońca a sam silnik jest zimny, to przy rozruchu jakby mu paliwa brakowało. Pierwszą sekundę rozrusznik pracuje normalnie, a później już jakby na sucho, bez paliwa.
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms, po uruchomieniu spada na 4 ms, pracuje na b. jał. 1,5 ms.
tylko że reduktor jak ma twarde membrany to z reguły zimny silnik ma problem bo go zalewa gazem, wtedy śmierdzi nieprzepalonym gazem z tyłu. W miarę rozgrzewania membrany robią się elastyczne i silnik zaczyna chodzić poprawnie... a tu problem jest odwrotny, a może tłoczek w elektrozaworze sie blokuje i wtedy ma mało gazu i szarpie.
silnik jednofazowy rozruchem prostownik rozruchem sharan rozruchem
wtórnik katodowy ecc83 satel czujka pożarowa staż elektryk
kodowanie pilota bramy kodowanie pilota bramy
Czy badanie różnicówki musi być wykonywane w każdym gnieździe? Jak odłączyć przewód elektryczny od silnika dmuchawy BMW X3 3.0 SI 2008