Zimne luty.
Wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe, sprawdziłem wszelką możliwą elektronikę i bezpieczniki. Dalej jest ten sam problem szarpania, gdy auto jest zimne (do ok. 60°C).... Praca wtryskiwaczy, gdy auto jest zimne:
Trzeba przejrzeć płytkę licznika pod kątem zimnych lutów.
Zimne luty. Szczególnie należy się przyjrzeć przy złączu.
Więc to pompa nie może zapowieyrzyc ? Bo to dziwne. Jechałem i nagle zaczęło zimne lecieć.
Zimny pali? Pozdrawiam.
Do remontu co inego cewke w pierwszej kolejnosci
Licznik do naprawy. Zimne luty.
Czy udało ci się rozwiązać ten problem? Bo u mnie zdarzyło się to samo. Tzn. wszystko działało ok, aż jednego dnia nagle z jednej strony leci tylko ciepłe, a z drugiej tylko zimne powietrze.
Witam mam volvo s90 t5 2017r 2.0 250 koni Na zimnym silniku gdy obroty wskakują na 1200 aby nagrzać silnik wystepuje metaliczny dźwięk mniej więcej przez 30 sekund gdy obroty opadną problem zanika całkowicie i tak mam za każdym razem gdy rano odpalam samochód. Proszę o pomoc dzięki
Poziom oleju w skrzyni sprawdzony zgodnie z technologią - na zimnej i gorącej ? Filtr oczyszczony ? Od tego zaczniemy. Sprzegło hydrokinetyczne raczej nie, skoro na zimnym wygląda prawidłowo.
Krzywe korbowody
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Po pierwsze zamień wtryskiwacz z innym cylindrem, po drugie zmierz sprężanie na zimnym z rana zaczynając od 3 cylindra.
Witam serdecznie, Zastanawiam sie czy w tym temacie cos sie rozwiazalo? Jak skonczyla sie sprawa z falujacymi obrotami na zimnym silniku?
Co trzeba zrobić ? Na czym polega naprawa?jakiś zimny lut?
Standardowy problem w S60 to zimne luty w zegarach.
Przyczyną również mogą być zimne luty na płycie.
Miałem podobny problem w 2.0 HDi. Okazało się, że był walnięty czujnik temperatury. Komputer odczytywał, że jest wciąż zimny i palił więcej.
Tak można; ssący 0,15-0,25 wydechowy 0,35-045 zimny silnik
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
Witam wymieniłem ostatnio olej na motula x-clean 5w30 A czy przed wymianą nie stukał.
W twoim układzie klimatyzacji nie ma freonu. Przy naprawie czujnika nie trzeba odzyskiwac czynnika. Przy wymianie zaworu już tak.
Jak robi dla siebie niech drutuje dojdzie do wprawy w podnoszeniu kabiny i zdejmowaniu trumny😀 jeśli dla kogoś to TYLKO I WYŁĄCZNIE WYMIANA na nową i telefon będzie zimny😀
Oleju sam nie wymienisz. Olej w automacie wymienia się metoda dynamiczną, przy pomocy specjalnej pompy. Do wymiany potrzeba około 8-10 litrów oleju. Można wymienić statycznie ale nie ma gwarancji, że stary olej zostanie całkowicie usunięty ze skrzyni. Koszt wymiany oleju około 400 zł.
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Na moje zimne luty w CEM.
Nie. Sprzedali to auto. Ale kiedyś coś jeszcze szukałem z innym Volvo i podobno zimne luty w pompie ABS się robią. Dużo ludzi oferuje naprawę.
czy powinno tam być 3 bary?. Tak. Przekaźnik pompy paliwa rozbierałeś? - tam lubią się robić "zimne luty"
Witam, Volvo 940 II B200FT + LPG. Po uruchomieniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 cylindrach, chmura niespalonego paliwa z wydechu i trzęsie nim strasznie. Po ok 20sek jest już ok aż silnik wystygnie. Ciśnienie sprężania po 9,5 bar, ciśnienie paliwa 2,9 bar, czujnik temperatury silnika nowy, wtryski sprawdzone na stole. To ciśnienie paliwa nie jest...
Zle napisalem. Tak podnosi się plyn. Ale czy to normalne na zimnym silniku?
Regulator można łatwo sprawdzić, ale faktycznie są awaryjne bo się przegrzewają i zimne luty produkują.
Trzeba będzie posprawdzac dokładnie jeszcze te przewody i szczelność tego ukladu. Auto ogólnie jak pracuje to słychać ciągle taki gwizd, swist coś w stylu jakby to był pasek jednak to było wszystko sprawdzane i nie ma różnicy tu czy jest zimny czy gorący cały czas jest ten gwizd słyszalny.
Trzeba otworzyć pilot i posprawdzać. Skoro bateria wymieniona, to zacząłbym od sprawdzenia sprawności przycisków a później szukałbym zimnych lutów, jeśli przyciski sprawne.
Jeżeli (oba przewody są ciepłe) może być nagrzewnica zamulona, można ją przepłukać np wodą z octem lub sprężarką. Niedziałający wskaźnik temp. silnika - uszkodzony czujnik temperatury silnika lub coś nie kontaktuje w tablicy zegarów np. zimne luty.
Witam, kupiłem niedawno Volvo S60 automat rok 2002 mam mały problem - jak zimny to długo nie może przerzucić na 3 bieg, jest zamontowana druga skrzynia, była robiona wymiana oleju już raz.
Jaki powinien być idealny poziom oleju i kiedy go sprawdzać? Przed odpaleniem mam powyżej max Po odpaleniu i zgaszeniu na zimnym i odczekaniu 10min mam lekko ponad min Po rozgrzaniu motoru zgaszeniu odczekaniu 5min mam 3/5 stanu, po odczekaniu 10min od zgaszenia mam 4/5 stanu Który poziom jest prawidłowy? Na zimnym silniku dowolny poziom między mini...
udało się ustalić usterkę,mam to samo,zrobione wszystko,pozostaje chyba rozbiórka silnika..
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Zaznacz sobie dokąd łapa idzie na zimnym, a dokąd na ciepłym.
Wina kalibracji ?nie znam się ale skoro raz działa normalnie a za godzinę np już nie to gdyby to była kalibracja to by ciągle nie działało ?a ten moduł w wlaczniku w drzwiach może coś mieć do tego?bo zauważyłem że jak przyszły wyższe temp to częściej działa .może zimne luty są?
Po pierwsze poda kod silnika. Po drugie napisz czy zimny czy cieply nie pali.
A przekażnik nie ma zimnych lutów?
Ja osobiście rozebrałbym panel i poprawił luty na płytce przy wtyczce, może być gdzieś zimny lut , powodzenia w szukaniu
Stało się to nagle, czy wcześniej były problemy ze wskaźnikiem? Sprawdź płytę pod kątem zimnych lutów.
Miałem ten sam samochód z tym samym silnikiem i zachowanie te same . zero problemów z przyduszaniem czy czymś innym a żeby miał ciężej to zawsze klimatyzacja pracowała . Bo różnic w spalaniu nie było jak i w osiągach .
AC SA dobrze napisał, podjedź do jakieś specjalisty który Ci wystroi przez AFR to twoje T3 które jest na turbosprężarce.
W zasadzie właśnie nie ubywa. Może delikatnie kilkaset gram od wymiany do wymiany, ale to norma przy aucie 20-to letnim Być może, rzeczywiście jest to kwestia mechaniki, np zużyte popychacze hydrauliczne, które dopiero po chwili napełniają się olejem ?!? Hmm. No nie wiem , ale chcialbym wyeliminować jak najwięcej możliwości . A silnik jest dokladnie...
Witam mam volvo s70 z 99 roku i od jakiegoś czasu zauważyłem ze zaraz po włączeniu silnika załącza sie wentylator chłodnicy i pracuje caly czas mimo ze silnik jest zimny. Co moze byc przyczyną takiego zachowania?
Witam, w swoim Volvo problem rozwiązałem. Konieczna była wymiana panewek na wałku rozrządu i przy okazji założony nowy czujnik ciśnienia oleju. Teraz na zimnym to ma prawie 7 bar, a na rozgrzanym 3.
Sprawdź kompresję na zimno
Jaka jest procedura wpisywania kodów wtrysków, nie wiem czy dobrze rozumiem, trzeba kupić soft i poprzez vidę online można zakodować nowe wtryski? Czy dobrze to rozumiem?
Witam, w samochodzie Volvo FH 12 grzeje się chłodnica, jej dół jest zimny a górna część się gotuje, jaka może być przyczyna?
Częstym problemem tych silników jest powietrze w układzie paliwa. Odpal i sprawdź czy masz bąbelki powietrza w przewodzie koło filtra paliwa. Rano sprawdzę. A jak będą to jak temu zapobiec??
Dokładnie, objawy występują na benzynie i na gazie, jutro skocze wymienic kable WN, i zajrzę do cewek i świec, które byly wymieniane jakieś 4tys km temu. I teraz smaczek, po odpaleniu jak juz obroty sie wyrównają w miarę przez parę minu chodzi tak "puf puf puf" zamiast " brrrrrrrr" - wiem jak to wygląda ale moze to tez jest trop:D postaram sie wrzucic...
Sprawa dawno rozwiązana. Zapomniałem napisać że wymiana kolejnego sterownika rozwiązała problem. Oryginalny i dwie używki z takimi samymi objawami. Pech ???. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
wystarczy przelutować procesory i poprawić "zimne luty"[url=http://tablica.pl/oferta/liczn... To standardowe uszkodzenie Licznika w tym modelu. temat poruszany wielokrotnie jako "zimne luty" [url=http://volvoforum.pl/viewtopic.php?... Licznika Volvo
to volvo ma przebieg 85 tys. Ale po odpaleniu działa idealnie tyylko jak jest zimny i przekrece kluczyk to nawet rozrudsznik nie kreci.
Zdaję sobie z tego sprawę :). Wydaje mi się ze gdyby ścieżka była pęknięta to klimatyzacja nie działała by cały czas. A tutaj regularnie klimatyzacja się wyłącza przy wysokich temperaturach bez wyjątków. Może jakiś zimny lut?
Witam. Może ktoś miał takie objawy? Volvo XC 90 T6, na zimnym silniku odpala idealnie, natomiast ciepły już nie. Jest błąd z czujnika, koła zamachowego. Zamieniony na nowy i dalej to samo.
Witam, Powyższy model radia. Załącza się jednak dźwięku w głośnikach brak. Systematycznie cykanie w głośnikach, bez względu na ustawienie głośności. Sporadycznie się załącza i gra prawidłowo przez kilka minut. Sprawdzone pod kątem zimnych lutów.
Witam Moje volvo na zimnym silniku slabo pali(trzeba dlugo krecic). Swiece kopulka i przewody wymienione.Z tego co slyszalem to silnik od Renaulta. Moze ktos sie juz spotkal z takim problemem? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
to, że pompa nie chodzi, widać przy diagnostyce. Czy dochodzi do niej napięcie? górny wąż chłodnicy jest gorący, a dolny zimny. Czy to może być przyczyną powietrza w układzie Tak!
Mam Volvo V40 TD 99r. które bardzo słabo odpala z nocy i na zimnym silniku. Czego to może być wina ? Proszę o szybka odpowiedz.
Masz nieszczelności za przepustnicą. Najczęściej problemy z odmą silnika.
Niech tak będzie, jest zamiennik. Ale co z samym uszkodzeniem bo napotkałem się na parę podobnych problemów jak mój czyli zero reakcji a scalak zimny i żadnej odpowiedzi.
...albo krzywe korbowody. Nagminne wręcz przy tych silnikach. Przerabiałem ostatnio tez v50. Po rannym rozruchu dymi na niebiesko i jezeli odrazu ruszyłes autem, to tak jakby wtryskiwacze stukały. Trenowałem ten silnik ładnych pare dni, az padła dezyzja na zdjęcie głowicy i wyjęcie korb. Moim oczom ukazały sie korby w kształcie litery s.
Uprzedziłem tylko w razie czego. Lepiej dmuchać na zimne!
Przerabiałem to na zimnym silniku szarpie ciężko odpala jak sie zagrzeje to jest lepiej i poddymia. Korbowody pogięte
Ale jakiś test jest w stanie to wykryć? Bo to wyrzuca raz na jakiś czas. Test wstępny to spojrzenie w parametry i ich odpowiednia interpretacja. Tak samo cenne były by dane z ramki zamrożonej. Opis mówi że: " Signal Stuck Rich" więc trzeba sprawdzić czy tak rzeczywiście jest i jak zachowuje się sonda od zimnego do nagrzanego silnika. Wtedy dowiesz...
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
Jeśli jest mokro w środku to pierwsze co to wyciągnij BSI i spróbuj osuszyć , mogą też być zimne luty w BSI , sprawdzić też można 3 masy pod maską.
Witam , mam identyczny problem z kątem wtrysku, wywala bład i zimny bardzo ciężko odpala. Czy ktoś powie jak samemu ustawić kąt wtrysku? VOLVO V70 2.5TDI 1998 rok
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
Przebieg CAN, który pokazałeś wygląda dobrze, na drugiej magistrali przebieg powinien być zanegowany w stosunku do tego co pokazałeś, napięcia w porządku. Ewidentnie sterownika ma problem temperaturowy, żeby to sprawdzić, (w momencie jak jest zimny) to mocna suszarka bądź opalarka i podgrzej mniej więcej od strony elektroniki, jesli podgrzany sterownika...
Witam. Mam volvo 440 z silnikiem 1.7 renault. Mam założony zwykły gaz. A problem mam taki: Przy odpalaniu na gazie wlacza sie przy przelaczniku od gazu zielona kontrolka silnik zapala i zaraz gasnie kontrolka rowniez ale zapala sie kontrolka sondy lambda,zamykaja sie wszystkie elektrozawory. Czasem jak uda mi sie od razu po zapalenieu wkrecic go na...
Rozkręcaj i oglądaj okolice gniazd pod kątem zimnych lutów. Miałem kilkanaście takich przypadków, i jeden z uwalonym procesorem (po burzy).
Wzmacniacz nie,może zimne luty w głowicy (szczególnie na cewkach).
Wentylator zalacza sie mimo zimnego silnika, pracuje po wylaczeniu zaplonu przez jakis czas. Nowy czujnik temp., odlaczalem panel klimy, czujnik cisnienia... Ktos mial problem podobny? Wentylator przestaje pracowac jak odlacze mu kabel sygnalowy od sterownika.
Witam Czy komuś się udało rozwiązać problem ? Mam wszystkie opisane objawy plus ostatnio dodatkowo odcina mi pompę paliwa? Jak się już temperatura umiarkuje to powoli zaczynają wskakiwać po kolei odcięte zasilania (światła, nawiew, kierunkowskazy, szyby), sygnalizując to cykających przekaźnikami raz przodu raz bagażnika . Zastanawiam się czy wyciągnięcie...
Dziś rano podpompowałem paliwo gruszka na podstawie filtra i zapalił bez problemu
Kolego w 1.9 TD jest taki sterownik po prawej stronie kolo szyby on steruje podgrzewaniem plynow.Jak ci padl to bedziesz mial taki problem
Witam wszystkich i z góry dziękuję za zainteresowanie. Mam mały problem, mianowicie podczas jednostajnej jazdy samochód przyszarpuje w zakresie 1500-1900 obrotów, jest to denerwujące jadąc za kimś, nie da się jechać dodam że dzieje się to nie okresowo i nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, ma ktoś jakiś pomysł?
Naprawiłem zimne luty. Zamykam
Pomocy: problem w tym,ze samochod odpala na zimnym silniku bez problemu, ale nie trzyma obrotow. Odpala od pierwszego razu, ale jesli nie przytrzymam go gazem - gasnie. Przy odpalaniu na cieplym silniku za to potrzebuje chwili na pokrecenie, musze dodac nieco gazu i dopiero lapie. Czy ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic, zwlaszcza z odpalaniem na zimno?...
-Silnik benzynowy. -Tak, jak jest zimny to rozrusznik nie daje oznak życia (nie kręci nawet) po którymś tam razie zaczyna kręcić a jak tan napis gaśnie to odpala bez problemu.
Kup puszkę zmywacza do hamulcy i umyj to na zimnym silniku. Potem posyp mąką ziemniaczaną jak wyschnie zmywacz. Będzie widać dokładnie skad ciecze olej.
Gdzieś masz zimne luty, lub kostka stacyjki nie łączy jak powinna.
Na zimnym oleju zmienia biegi idealnie ale jak sie rozgrzeje ciezko przeżuca z n na D i z n na r I podczas jazdy przeciąga biegi ale jak zimny jest wszystko ok
Witam volvo v40 1.9 gaz miałem awarię ogrzewania nie było wcale na pewnym odcinku potem słabe się pojawiło a na drugi dzień na całkowicie zimnym silniku wypchnęło mi płyn ze zbiorniczka co może być przyczyną - dzięki za odpowiedź
A jednak błąd świadczy o czujniku temperatury na kotle.Jeżeli to thermo 90 to rezystancja na zimnym kotle około 1 kΩ.
Witam Mam problem ze swoim volvo. Mianowicie na zimnym silniku biegi chodza ciezko, a praktycznie trzeba je wkladac na sile. Jedynka i wsteczny sa najdziwniejsze, poniewaz przy probie ich wrzucenia samochod delikatnie rusza w przod lub w tyl w zaleznosci od biegu. Zastanawiam sie czy to wina sprzgla czy ogolnie skrzyni biegow?? Spotkal sie ktos kiedys...
auto odpala na tym liczniku Najprawdopodobniej "żyje", tylko objawiły się zimne luty. Pokaż zdjęcie na włączonym zapłonie, i uruchomionym silniku.
Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Ecu nie ma śladów zalania, zaśniedzenia, itd...
Miałem sąsiada (już nie żyje) który swoim Volvo (dieslem) jeździł głównie po mieście i nie dymił nadmiernie, nawet gdy odpalał zimny silnik. Nie usprawiedliwiaj dziadostwa jeżeli nie chcesz równać do ich poziomu. Znajomki w ten sposób zarżnęli forda Mondeo. Wzięty z salonu jako nówka. Ciągłe problemy z DPF. Po dwóch latach użerania z gwarantem zamienili...
Sęk w tym ze nie zawsze zgrzyta czasami wcale wystarczy odczekać te pare sekund A czasami jak jest na ssaniu i zimny to nawet po odczekaniu aż 10 sekund jest ostry zgrzyt i nie wchodzi R trzeba wtedy wrzucić bieg do przodu i dopiero R wchodzi elegancko
Luzy zaworowe przy zimnym silniku, wartości regulacyjne: Dolot.....0,2 mm Wydech.....0,5 mm Wydech, VEB.....1,60 +0,1 /–0,05 mm Pompo-wtryskiwacze po nr podwozia: 3-4 ścianki śruby. A tak z ciekawości ile ma przelatane ???
Jakie to zegary? Czy to takie jak w Scani 4 - jeśli tak. Rozbierz zegary i poszukaj zimnych lutów na płycie przy opornikach. Schemat jest prosty sam dojdziesz co i jak.
A w sterowniku nie ma zadych zimnych lutów?Jakie napiecie jest z termistora przy samym sterowniku przy odłaczonym rezystorze?
volvo zimny silnik zimny silnik szarpie volvo zimny bojler
schemat pozycjoner renault scenic pedał seicento klema
wiertarka celma kondensator klimatyzacja czujnik temperatury
Jak ustawić datę i godzinę w Peugeot 207 (2006) Schemat elektryczny Lancia Y 1.2 60 KM 1996