Elektronika świetlówek kompaktowych stosuje ciepły zapłon lub zimny zapłon w zależności od konstrukcji. W niektórych przypadkach da się przerobić elektronikę z zimnego zapłonu na ciepły zapłon lub odwrotnie przez wstawienie lub usunięcie jednego lub dwóch elementów. Taki układ może zadziałać tylko wtedy, gdy jest stosowany zimny zapłon, a i tak nie...
Sprawdz czujnik połozenia wału , moduł zapłonowy, i czujnkik temp . Dodano po 1 tylko przerywanie silnika zaczęły się na jesieni tego juz nie skomentuje
Ja bym w tym "stateczniku" dodał termistor ptc równolegle z kondensatorem zapłonowym, albo zmienił ten wynalazek na porządną elektronikę z ciepłym startem. Zimny zapłon dość szybko ubija lampy. Te nie są tanie.
Tak, ta ma zapłon na ciepło (na pierwszej stronie tematu widać na moim filmiku jak Philips ma zimny zapłon i jest podwójny rozbłysk).
Witam, "ciepły zapłon" jak sama nazwa wskazuje polega na podgrzaniu żarników przed lub w czasie zapłonu, jest to metoda powszechnie stosowana i dość skuteczna. Zapłon zimny realizuje się poprzez znaczne podniesienie napięcia na zimnych żarnikach ( powyżej 1kV ), metoda dość kłopotliwa i obniżająca trwałość świetlówki.
Może być jeden ale mocny :) Pomysł z wstępnym podgrzewem przez wodę kotłową- ok ale co przy pierwszym "zimnym " zapłonie ? czy wystarczy jeden? Ja nie testowałem. Pierwszy zimny zapłon wspomagany grzałką elektryczna, ustawiona np na 60* , po przekroczeiu tej temp przez piec pogrzewanie przejmie kawalek (lub dwa) rury w zbiorniku, a termostat wyłączy...
Możliwie uproszczone objaśnienie zamieszczonego na początku schematu: Przetwornica transformatorowa samoograniczająca z zimnym startem. Startuje i od razu daje na tyle wysokie napięcie, aby nastąpił zapłon. Przetwornica ma „miękką charakterystykę” i po zapłonie ogranicza prąd wyjściowy do w miarę stałej wartości, a napięcie na świetlówce...
Trzeba najpierw sprawdzić a potem skorygować wartość kąta wtrysku a do tego potrzebne jest podpięcie auta pod interfejs diagnostyczny na rozgrzanym silniku. Wszystko wskazuje, że u Ciebie kąt wtrysku jest mocno opóźniony. Gdyby przyczyną była wina przekaźnika to z pewnością zauważyłbyś, że przy nieudanej próbie uruchomienia silnika nawet nie mignęłaby...
Liniowa a energooszczędna to jest dokładnie to samo. Kwestia tego, że energooszczędna jest "połamana" aby zmniejszyć jej wymiary. Poszukaj gdzieś jakiejś uszkodzonej energooszczędnej, rozbebesz ją i podłącz elektronike do "liniowej". Chodzi o to, że jak podłączysz świetlówkę bezpośrednio pod trafo zapewniasz jej zimny zapłon oraz brak stabilizacji prądu...
Jest to raczej zimny zapłon, ale z lekkim podgrzaniem ;D Bardzo dobrze się spisuje ;D, zobaczymy tylko jak będzie z żywotnością ;D
Twarda praca po paru minutach pracy jest prawidłowa ale nie powinien mieć metalicznego dźwięku.Twarda praca po paru minutach jest wynikiem obrania strategii pracy zimnego silnika po wstępnym pomiarze parametrów pracy zaraz po zapaleniu.Potrzebuje paru minut zanim zacznie wyprzedzać zapłon a to z uwagi na emisję spalin.)Zbyt wczesny zapłon przez pierwsze...
Jeśli wyjmowałeś klimatronic mogła się wypiąć któraś z kostek sterujących klapą ciepłe-zimne powietrze . Włącz zapłon bez odpalania silnika i ustaw temperaturę max zimno a puzniej max gorąco . Powinieneś usłyszeć przesuwającą się klapę.Jeśli nic nie słychać wykręć klimatronic i sprawdź połączenia wszystkich kostek.
Może i tak - ale pompa to powinna dać radę napompować. No to może analiza - przekręć na tym "zimnym" zapłon ale nie zapalaj i tak z 3 razy a potem zapal.
Do świetlówek małej mocy - do 15 W od zawsze stosowałem "zimny zapłon" zasilacz w układzie podwajacza napięcia z pojemnościowym ogrzniczeniem prądu po zapłonie.
Jakość gazu LPG też głośno o tym mówili nie zachwyca. Na Bence działa ok? To szukamy przyczy w instalacji LPG czasami rozlegulowywuje się sterownik jeśli jest. Przyczyną parametry gazu sterownik, elementy sterowania filtry i zabezpieczenia. Do do benzyny jeśli pompka nie trzyma to coś nieszczelne albo pompka do wymiany. Niestety jak jest tak jak na...
Świetlówka będzie kilka razy mrygać podczas zapłonu (tak jak kolega wyżej pisał, próby przedwczesnego startu) również na stateczniku elektronicznym, przy użyciu standardowego NIEelektronicznego zapłonnika? Co w ogóle zmienia elektroniczny statecznik? Jest on w stanie dłużej utrzymać świetlówke przy życiu? Elektroniczny statecznik nie potrzebuje dodatkowego...
Strzela chyba w tłumik. Zdiagnozuj w co strzela :!: Głownie zapłon :!:
Jak ma się to do standardowych świetlówek używanych na codzień w oświetleniu ?? Różni się sposobem zapłonu, tu jest zimny zapłon, wysokim napięciem.
Zapewne i są, ale jest z nimi jeden podstawowy problem. Sieją niemiłosiernie zakłóceniami i realizują zimny zapłon świetlówki (na bank wszelkiego rodzaju low-cost'y). Ps. Domyślam się, że kolega (at)Ryszard Maciejewski buduje przenośną lampę UV-C. Powodzenia, bo temat nie jest prosty...
kto ma protela to chętnie podeślke swoje rozwiązanie. ukad zasiala dwie 20W niebieskie lampy- w dodatku działa i jest zmątowany, czeka tylko na zawieszenie pod samochód. tak w ogóle to ZIMNY ZAPŁON szybko wykańcza lampę i nie wiem czy wymiana raz na miesiąc w chodzi w gre!. ja mam przetwornice na 310DC( podobna do tej z EdW, tylko że na TL 494) w tej...
Niekoniecznie trafo od mikrofali, w każdym razie na świetlówkę 36W musi być coś, z czego można otrzymać impulsy o napięciu minimum 1200V, najlepiej dużej mocy. Przy świetlówce 18W wystarczy napięcie ok. 600V, do tej świetlówki można zmontować prosty układ składający się z kilku diod i oporników, który realizuje zimny zapłon. Ogólnie, do tego celu nadaje...
Piszemy jeden przez drugiego a ja nie dopatrzyłem. Druga chyba coś nie teges. Ma być tak: wszystko całkowicie zimne. Włączasz zapłon i napięcie drugiej jest albo 0,45V albo blisko 0. Jutro sprawdzę jak jest w K4M. Odpalasz i czekasz aż zacznie falować pierwsza, niedługo później zaczyna falować duga. Pierwsza faluje cały czas a zakres oscylacji drugiej...
Zimny zapłon oznacza zapłon świetlówki bez podgrzewania skrętek napięcie zimnego zapłonu jest dwa razy większe niż zapłonu klasycznego. Napięcie zimnego zapłonu dla świetlówek o długości do 60cm wynosi 550V, dla świetlówek dłuższych wynosi ponad 800V. Układ zimnego zapłonu złożony jest z kondensatorów i diód prostowniczych.
Ja stosowałem elektronikę z przepalonej świetlówki kompaktowej 15w do liniowej 40w i ten układ pracuje już 2 lata W jednej z świetlówek ze spalonym żarnikiem zastąpiłem go oporkiem 10Ω (W świetlówce kompaktowej) i działa Jest jeszcze problem jak zimny zapłon wpłynie na żywotność lampy
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Chciałbym zrozumiec na czym polega "przepalenie'. To zależy. Samo "przejście" na żarnikach nie oznacza że rura nie będzie świecić bo to zależy od balastu (zimny zapłon, ciepły zapłon). Może warto się zapoznać z zasadą działania świetlówki, oraz poznać różnice między tradycyjnymi balastami a elektronicznymi? czy pchać się w trzydzieści układów? Może...
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Prawie. Między innymi z tego względu że "ssanie" to nie tylko zwiększenie obrotów silnika, ale także wzbogacenie mieszanki ponad stechiometryczną dla prawidłowej pracy silnika do czasu osiągnięcia temperatury pozwalającej na prawidłowe odparowanie i zapłon paliwa. Reasumując - zimny silnik bez ssania nawet po dodaniu gazu, pomimo że nie zgaśnie, będzie...
Taka uszkodzona świetlówka będzie świecić jeśli podłączy się układ zimnego złożony z czterech diod 1N4007 oraz dwóch kondensatorów 0,22uF 400V. Tego nie wiedziałem, rozumiem że chodzi tu o zimny zapłon, czy możesz podać schemat tego układu, czy wymagany jest do tego dławik i czy osiąga pełny strumień świetlny pozdrawiam
Ja się zastanawiam jak wyglądają schematy dławików zapalających lampy polem magnetycznym Układy zasilające lamp indukcyjnych wyglądają podobnie do układów zwykłych stateczników elektronicznych. Różnica polega na częstotliwości pracy oraz braku układu podgrzewania skrętek, dlatego że lampy indukcyjne maja zimny zapłon (brak elektrod).
tylko dwie możliwośi widzę przy tych objawach ,zapłon lub zapowietrzanie.
Oj kolego. Widać że słabo się znasz. ŚWietlówka 13W jest jednocześnie świetlówką T5 - T5 oznacza średnicę rury 16 mm i należą do tego typu świetlówki o tej właśnie średnicy - miniaturowe 4,6,8,13 W i nowej generacji: HE 14,21,28,35 W oraz HO 24,39,54,49,80W. Awaria o której mówisz, albo nie dotyczy statecznika, albo świadczy o kiepskiej jakości oprawach,...
A gdzie w tym układzie jest element ograniczający prąd świetlówki? Podanie odpowiednio wysokiego napięcia spowoduje zimny zapłon świetlówki (co jest niezalecane), po czym zewrze ona źródło zasilania. Zapalona świetlówka zachowuje się jak neonówka lub LED - występuje na niej określony spadek napięcia (prawie stały, w rozsądnym zakresie prądów), ale potrzebuje...
Zimne luty. Szczególnie należy się przyjrzeć przy złączu.
Czujnik cieczy do komputera 100% sprawny (podmieniłem na drugi, oba pomierzyłem, mają prawidłową oporność, płyn tam dociera) Na zimnym jeździ się nieprzyjemnie, lubi poszarpywać i zgubić zapłon, gdy się rozgrzeje jeździ się bardzo dobrze. Jeździłeś na tym drugim czujniku, czy tylko pomierzyłeś? Raczej gaśnie niż gubi zapłon. Jak gubi zapłon to do sprawdzenia...
Elementów nie wymienia się „na wygląd” tylko po pomiarze parametrów - wymieniasz te, które nie trzymają parametrów. Sprawdź tez czy nie ma zimnych lutów - to tez może być przyczyna. Rezystorom raczej daj spokój. Raczej skup się na kondensatorach. Pomierz ich pojemność, ale przede wszystkim ich dobroć. To da Ci odpowiedź - które wymienić. Pozdro
Spaliła mi się jażeniówka w testerze banknotów a nigdzie w okolicy nie ma w sklepach (mała 4W). Tymczasowo pobiegała by na zimny zapłon. Kiedyś zdaje się w Radio-Elektronku był projekcik jak przedłużyć życie jarzeniówce. Był to mostek diodowy z powielaczem. Coś tam się zmieniało też w zależności od mocy jarzeniówki. Może ktoś coś ma takiego w archiwum...
Zapłon był ustawiony dobrze i on jeździł potem jak się przyrzał to przerywał na krótko. Teraz jak jest zimny to od razu. Nadmieniam że zapłon elekt ustawia się raz i działa
Następna nowość!!! Po dokładnym umyciu komory silnika zauważyłem, że ktoś wcześniej pozamieniał wtyczki: silnika krokowego i potencjometra klapy spiętrzającej. Silnik dalej chodzi jak chce (nierówne obroty, szarpanie, czasami gaśnie). Sprawdziłem dla pewności jeszcze raz sondę "lambda" i czujnik temperatury wpinając miliamperomierz do regulatora ciśnienia...
Witam Sprawdź jeszcze raz zapłon, jest przyspieszony dlatego wali w gazinik.
Od jakiej pompy pali się kontrolka?
Silnik zimny, zapłon włączony: PIN 1 sygnał 2,14V PIN 2 sygnał 12,02V PIN 3 sygnał 0,01V PIN 4 sygnał 4,97V PIN 5 sygnał 0,98V Dodano po 7 Silnik zimny, bieg jałowy pracuje pompa dodatkowego powietrza PIN 5 1,7V Pompa się wyłącza napięcie spada do 1,42V, odkręcam korek wlewowy oleju napięcie wzrasta do 1,5V.
Warto rozróżnić zimny zapłon od zapłonu bez zapłonnika. W tym drugim przypadku są przecież znacznie gorsze parametry trwałości dla świetlówki. Jedyną zaletą takiego rozwiązania jest uniknięcie ryzyka iskrzenia podczas zapłonu co może przydać się w strefach zagrożenia wybuchem. Jednak świetlówki do tego celu są w specjalnym wykonaniu - tzn. na powierzchni...
witam mam pytanie odnośnie świetlówek uv, czy do oprawki ze zwykłe swietlówki mozna włożyć swietlówke świecącą światłem uv TAK, ale nie można podłączyć innej świetlówki niż tej, do której jest dławik - chodzi mi o moc a nie o rodzaj światła, czyli UV a zwykła nie ma znaczenia. Gdy się podłączy inną niż opisana na dławiku (np. za duży dławik) to świetlówka...
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
Wykręcanie zawsze na gorącym (60- 70 °C). Ja uważam że świece w benzynie na zimnym :D
Zapłon jest zimny. Raczej nie, jest wstępne podgrzanie skrętek. https://www.tridonic.com/com/en/download... Zresztą byłby to wyjątkowy badziew gdyby faktycznie zapłon był tylko na zimno.
u mnie golf 1,6 dzwonił przy przyśpieszaniu, bo jakiś pastuch założył źle pasek rozrządu, był pzresunięty o jeden ząbek chyba w tył...... Trza sprawdzić pasek i potem ustawić zapłon, zawory grają na zimnym silniku...
Coż, mówią, że każda sroczka swój ogonek chwali, ale jest to prawda Startery EI potrafią odpalić lampę nawet z uszkodzoną skrętką. Hala produkcyjna w której są produkowane te świetlówki jest wyposażona w oprawy Pacyfik EI i narazie sprawują się perfekcynie. Żadziej uszkadzają się lampy, nie ma efektu stroboskopowego. Lampy palą się stabilniej i pracują...
Witam nie masz możliwości podpięcia ECU do kompa ? najlepiej szukać tam gdzie coś było ostatnio robione nie ma jakiś kontrolek na pulpicie ? co już sprawdzieś ? Obiawy wygladają na silniczek krokowy, map sensor albo katalizator nie wypada tb zapłon przypadkiem
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Witaj. Trzeba ustalić czy winny jest inwerter podświetlenia czy świetlówki. Pomierz oporności trafek na uzwojeniach HV, można pomierzyć i porównać impulsy po 'zimnej stronie' na trafkach i ustalić która lampa ma nieodpowiedni zapłon, względnie jest uszkodzona.
diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy. są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec... co do kolegi z problemem opis...
zapłon na 18° Przed GMP regulator podciśnieniowy podłączony, przy okazji sprawdzić czy ów regulator działa
Witam.Panowie problem jest problem. Czy czytaliście wypowiedz kolegi Kazo79 ? tam jest wszystko napisane co potrzeba.Widze ze jest wkoło wałkowana sprawa co moze być.Sami w garażu przy pomocy Vag'a czy innych ustrojstw nienaprawicie silnika.Do tego jest potrzebna WIEDZA,NARZĘDZIA,MASZYNY.Krótko mówiąc samochód musi trafić na warsztat jesli chcesz tym...
bubbo -> może jakiś schemacik ;) co do takich rozwiązań to jak pisałem wcześniej, moja pierwsza świetlówka na trafie sieciowym miała wymiary niewiele większe od tego trafa a radiatora nie trzeba było wogóle. Ale jasność świecenia... no przemilcze... ;) przedwczoraj miałem 18 i światła na działce nie było ino akumulator więc popełniłem własną świetlówke...
moze kolego musisz przestawic zapłon ja u siebie to zrobiłe mi pali na dyk :)
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności zapłon.. świece, przewody,kopułka,palec,cewka i jeśli masz taką możliwość diagnostykę silnika zrobić..
Układ zapłonowy jest zimny. Świetlówki nowe. Zapłon jest elektroniczny, bez dławika. Smugi występują około 15 min po zapaleniu się w różnych lampach, jakby losowo. Dlatego jest to takie dziwne.
1.wpisz do wójka google "zatarty 2t" pooglądaj zdjęcia porównaj ze swoim przypadkiem. 2.spróbuj przejechać się chwile na zdemontowanym tłumiku. 3.Wymień jeszcze raz świece, sprawdź fajkę świecy. 3.Sprawdź okablowanie odcinające zapłon, zaśniedziała stacyjka itp...
żartowe źródła światła nie nadają sie na stroboskop z racji dużej bezwładnosci cieplnej wstępne podgzrewanie sosuje sie w reflektorach estradowch ale i tak nie udaje sie migać szybciej niż ok 2Hz bo żarówki nie nadążają ze stygnięciem jeśłi upierasz sie na ząrówki klasyczne i strobo to spróbuj zrobić shutter -rozwiązanie z urządzeń na lampach wyładowczych,...
, po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe Jaka może być przyczyna? czy możliwe zużycie elektrody zapłonowej Opisany problem z uruchamianiem pieca gazowego, który występuje tylko przy pierwszym uruchomieniu, a po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe, może mieć kilka przyczyn. Oto szczegółowa analiza możliwych przyczyn i kroków diagnostycznych:...
Dzięki jurex2. Zabieram się za eksperymenty. Ja myślałem, że to przez ten elektroniczny zapłon takie zimne światło.
Witam ponownie. Chyba wiem w czym jest problem. Tak jak mówiłem po tym dłuższym postoju, gdy samochód jest zimny włączam zapłon.. Powinienem słyszeć charakterystyczny dźwięk pompy paliwa.. Jednak go nie ma. Co ciekawe, gdy po wielu próbach zapalenia na gazie (w końcu uda się go zapalić) pochodzi chwilę, nagrzeje się po czym go gaszę. Gdy włączam ponownie...
Czarne(okopcone)świece, to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za bogata)ale również źle ustawiony zapłon. A czy przypadkiem silnik nie spala Ci sporo oleju? Silnik oleju nie bierze.Zapłon był ustawiany na tzw. słuch. Jeśli jest to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Mam problem z zapłonem na zimnym silniku, akumulator jest ok, kręci, po przekręceniu kluczyka muszę przytrzymać 2 minuty na obrotach i dopiero jak silnik trochę się zagrzeje, mogę jechać, bo inaczej gaśnie jak spuszczę z obrotów, muszę zapalać trzymając już nogę na gazie. To niedawny zakup więc dużo jest już wymienione, m.in świecie, termostat, ogólnie...
Po około roku to samo nie chce palić na zimnym ale jeśli na zimnym przekręcę kluczyk na zapłon odczekam 2-3 sek pompka napompuje odpala od strzała jaki wniosek - lipna pompka. Sprawdzałem tak, przekręciłem zapłon poczekałem chwilę, wyciągnąłem kluczyk, wsadziłem kluczyk, przekręciłem poczekałem to po 2 sek odpaliło i przymuliło go i zgasł, potem odpaliłem...
Po odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje temperaturę jeżeli dobrze pamiętam ok -30 stopni, tak więc pompa wali dawkę chyba największą jaką może i świece grzeją wieczność... Kolego bez podpięcia auta pod komputer i odczytu parametrów o których wyżej pisałem nie poradzisz sobie z tym problemem raczej. Ewentualnie możesz próbować " na oko" delikatnie...
jeżeli jest pewny ,że w kablach jest wszystko w porządku ,to wymień aparat na inny i będzie dobrze,a co do blokowania na zimnym to zapłon za wczesny .
Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra , Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon.
Sprawdzić czy blokuje zapłon Jeżeli zimny nie odpala to masz nieszczelny gaz zbiera się w kolektorze ssącym i pierwszy rozruch jest ciężki
Osobiście uważam, że wcale nie masz powodów do zmartwień - twoja lampka prawdopodobnie będzie świeciła dłużej, lub przynajmniej nie będzie znacznie ciemniała z czasem. Wstępne rozgrzanie żarników pozwala świetlówce na delikatny start, natomiast obecnie produkowane świetlówki (np. kompaktowe) mają często zapłon "zimny start" (jak twoja poprzednia lampka)...
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
Witam wszystkich, problem z podgrzewaczem wygląda następująco: gdy jest zimny ładnie odpala zapłon jak i palnik główny, natomiast gdy rozgrzany nie odpala - słychać gdzieś iskrę, jednak nie ma jej widocznej na aparacie zapłonowym. Nie mam pojęcia gdzie przeskakuje ta iskra ale gdzieś ją słychać. Czy to może być ten nieszczęsny niebieski moduł? Naczytałem...
Nie mając czasu zostawiłem tak, w piątek założyłem gaz. Po założeniu zapłon na zimnym dalej wypadał ale już nie tak. Przejechałem nim 350 na gazie i problem znikł :mrgreen: tzn. nie do końca bo falują obroty na benzynie i na gazie ale już nie tak jak wcześniej. Da się żyć.
Witam... dostałem escorta z 1994r diselka 1.8. Samochód nieźle zadbany i dopiero 200tys... Słyszałem że na diesla całkiem nieźle... Mam pytanko... Jest to silnik 1.8 D czyli bez turbin itp...Byłem w serwisie diesla bo lekko kopcił i ciężko palił jako zimny... Przestawili zapłon i teraz no problem... Da rade założyć jakaś turbo sprężarkę?Chce żeby to...
Tak czy siak pompa wtryskowa nie jest w stanie do tego stopnia obciążyć rozrusznika, by ten nie mógł obrócić wałem silnika. Sprawny, rozgrzany silnik nawet przy wolnym obracaniu wału jest w stanie wytworzyć warunki pozwalające na zapłon. Podczas bardzo wolnego obracania gorącego silnika zwłoka między wtryskiem a zapłonem jest za krótka i zapłon następuje...
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
Powodem niedomagania jest brak iskry. dodam że aparat zapłonowy, cewka zostały wymienione i usterka dalej sie pojawia. cała instalacja przejrzana.... brak mi już pomysłów
Po czasie okazało się, że jest prawie dobrze, a nie zupełnie dobrze. Jak poświeci, to po jakimś czasie może, (nie zawsze) pojawić się coś w rodzaju łuku lub iskry przechodzącą przez całą rurę, ale mimo to świetlówka świeci bez gaśnięcia, coś, jakby zgasło wyładowanie i statecznik cały czas dawał impulsy wysokiego napięcia. Jak się nie patrzy na samą...
Źle ustawiony zapłon...
Układ jest do zasilania tradycyjnej świetlówki jarzeniowej. Powielacz napięcia służy do zapłonu "na zimno" (wymuszał wyładowanie wewnątrz rury) a potem napięcie pomiędzy elektrodami spada do ok 70-100V. Zapłon świetlówki na zimno drastycznie skraca jej żywotność - elektrody ulegają szybszej degradacji ale większość tzw świetlówek kompaktowych tak była...
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
sprawdź instalacje gazową czy skład mieszanki bo jest możliwe że mapa benzyny zmienia się pod wpływem gazu i na zimnym silniku wypada zapłon posyłam program staga
ok, ostatnio zaczeła mi mygac kontrolka ktorej nigdy wczesniej nie widziałem ,taki kluczyk z czyms tam, podejzewam ze to od imobilaizera. Tylko w czym tkwi blad, raz wlacze zapłon ( silnik zimny) terkocze cos w pompie i kontrolka od swiec szybkjo gasnie, potrzymam go chwile na zapłonie, cały czas terkocze, wylaczam , wlaczam i juz wszystko jest ok.
Bardziej bym powiedział ze to może być czujnik temperatury bo kontrolka sie swieci od płynu chłodzącego lecz płyn jest. Świeci sie na zimnym nawet jak uruchomie zapłon..
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Przed odpaleniem zastosuj taką procedurę.Przekręć kluczykiem w stacyjce aż zapalą się kontrolki ale bez kręcenia rozrusznikiem i gdy sterownik odłączy już pompę paliwa wyłącz zapłon,i tak ze trzy razy za czwartym razem próbuj odpalić powinno pomóc
Jak na gazie jest ok to zapłon można wykluczyć (gdyby to był zapłon byłoby gorzej). Błędy to ewidentnie brak przyspieszenia wału które wskazywało by na brak zapłonu (czujnik położenia wału nie wykrywa przyspieszenia wału po podaniu iskry na cylinder) na 4 cylindrze i losowych cylindrach. Pozostaje więc skład mieszanki. Do sprawdzenie ciśnienie na listwie...
To sprawdź czy jak wpsikasz plaka podczas pierwszego odpalenia na zimno do dolotu to też zgaśnie, jeśli nie zgaśnie to będzie wiadomo, że problem tkwi z podaniem paliwa. Przecież napisałem, ze pomaga kilkukrotne przekręcenie na zapłon.
Niestety musisz zdjąć wskazówkę i najlepiej rano na zimnym silniku włączasz zapłon wskazówki się zerują wyłączasz zapłon i zakładasz wskazówkę. Tylko pamiętaj przykładasz i wciskaj.
Witam. Mam dosyć nietypowy problem w moim VW T5 2.0 benzyna. Jakoś w listopadzie, gdy samochód był zimny przekręciłem kluczyk na zapłon ale go nie odpalałem tylko coś kombinowałem przy radiu. Po około 30s załączyła się kontrolka ciśnienia oleju i zaczęło piszczeć. Zdziwiłem się trochę ale mając w pamięci że jedną z zalet tego świetnego silnika jest...
Przy rozgrzanym silniku mam problemy z uruchomieniem samochodu oraz przy obrotach około 3.000 następuje szarpanie silnikiem (podobne szarpanie jak w przypadku braku paliwa). Przy zimnym silniku zapłon jest OK.
Objawy jak przy niesprawnej pompce cyrkulacyjnej. Włącz zapłon i posłuchaj czy chodzi.
Witam Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego zachowanie dogrzewacza Eberspächer w autku Sharan 2003 TDI 1.9. Szukałem w wielu wątkach na wielu forach i nie znalazłem wyjaśnienia. Może ktoś coś podpowie: Objawy: - Pod dłuższym postoju pod chmurką (np. 0 stopni) dogrzewacz zawsze się uruchamia co się objawia miłym cykaniem i buczeniem :) - Zwykle jednak...
w załączniku jest schemat układu który zastępuje 3-końcówkowe moduły w mitsubischi i mazdach,jak tez moduły w aparacie w MX3 i MX6 oraz probe. Rezystor oznaczony jako 1 ma mieć 0,1 oma. ---------------------------- 220 ma mieć 220 om Tranzystor od strony zacisku cwki to BU 931ZP,941ZP Tranzystor zabezpieczenia nadprądowego to dowolny NPN (np BC238)...
Witam, chciałem podłączyć się do tematu. Posiadam Berlingo 1.9D 1997r. Podobnie mam problem z odpalaniem - nie ma jednak znaczenia czy jest zimny czy nie. Przekręcam zapłon kontrolka od świec pali się normalnie - silnik odpala, kontrolka przy starcie zapala się i momentalnie gaśnie - silnik nie chce zaskoczyć. Czy któryś z kolegów spotkał się z podobnym...
Zarwka kompaktowa ze stabilizatorem elektronicznym zwykle nie ma PTC a zapłon jest oparty o nieco inną zasadę i zawsze wiąże się to z podgrzewaniem na pierwszym etapie cyklu zapłonu skrętek żarników lampy. Napięcie zapłonowe lampy wynosi ~600V a w czasie pracy ~50V. Elektroniczny statecznik od lampy kompaktowej nie nadaje się do CCFL gdyż ta lampa pracuje...
zimny zapłon świetlówki zimny wypadać zapłon wypadać zapłon zimny silnik
zasięgu 433mhz komora rezonansowa mieszanka paliwo
mocom exacta mercedes przekaźnik świateł
Naprawa modułu sterowania Siemens 00650036 w ekspresach do kawy Lampa EM80 - przyczyny braku rozchylenia listków