Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
Witam, jestem przy zakupie Passata B8 2.0 diesel BlueMotion z AdBlue 190 PS z 2015 r. I przed kupnem chciałbym się zapytać, czy silnik powinien tak pracować. Na nierozgrzanym silniku wydobywa się dziwny dźwięk, czy to normalne? Proszę o informacje i ewentualne zdiagnozowanie, co to może być i czy jest groźne. Auto ma już przejechane 255 tys. km. Z góry...
W Passacie TDI/TSI po odpaleniu zimnego silnika słychać stukanie przy wolnej jeździe. Zastanawiam się, czy to popychacze, rozrząd, dwumasa czy problem ze smarowaniem.
Zamiast zmieniać olej lepiej zdiagnozuj co stuka bo może się okazać że zmienisz olej i silnik stanie
Kolego oznaki które podałeś wskazują według mnie na to że świeca żarowa nie podgrzewa w pierwszych minutach pracy zimnego silnika! A powinna.
Na 1----się resetuje (średnią oblicza od ostatniego odpalenia) Na 2----nie resetuje się (oblicza średnią przez cały czas użytkowania) Tryby przełączane manetką.
witam.. n9ie moglem znalesc podobnego tematu wiec napisze tutaj.. mam passata 1.8t 2003r.+lpg przy zapaleniu na zimnym slychac stuk..przez chwile potem jest juz ok...sytuacja sie powtarza tylko na zimnym silniku.,.. na filmiku slychac... https://filmy.elektroda.pl/95_1653989889...
Nieszczelna odma
Witam, czy okazało się co to było? Teraz mam identyczny problem ten sam dźwięk po odpaleniu zimnego silnika.
Jak wygląda kąt wtrysku na ciepłym i zimnym silniku?
Rozepnij przewody od dolotu. Zobacz czy nie są zaolejone. jeśli tak to szykuje ci sie turbina do remontu. Zaczyna puszczać olej który sie spala i dlatego kopci. jak by to były pierścienie to by kopcił cały czas a to mi wygląda na turbinke:(
Tak około 2 sekund po odpaleniu głównie na zimnym silniku...
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
A gdzie znajduje sie ten sterownik? Nie mam napięcia na 5 wtrysku przy zimnym silniku.
Ciśnienie paliwa tandempompy.
A nie jest może tak że przełącza CI się na gaz na dość niskich obrotach i nie zawsze mu to wychodzi i wtedy gaśnie? Np. jak silnik jest zimny, ma zwiększone obroty przez sterownik i wtedy centralka "od razu" po odpaleniu próbuje przerzucić na gaz na zimnym silniku?
Do sprawdzenia: świece i czy prąd do nich dochodzi akumulator rozrusznik połączenia mas i prądów do silnika.
Na zimnym silniku temperaturę płynu widać taką samą jak zewnętrzną?
Przy siłowniku na skrzyni jest odpowietrznik spróbój to odpowietrzyć.
Witam.W ustawieniach sterownika zaawansowane wyłącz całkowicie zubożenie na zimnym silniku i wszystko powinno być ok.
Jak nie posiadasz ciśnieniomierza to nic nie zdziałasz.
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
U nas podobnie jest, zaraz po odpaleniu jak się ruszy to narywa przez kilkanaście sekund tak że się nie da jechać. Ale w moim przypadku wywąchałem wyciek paliwa, może wężyk sparciał(I się układ paliwa zapowietrza). Wszystko tak jak autor opisał, odpala i pracuje na jałowym wzorowo. Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie...
Jest to passat z silnikiem ABS ,jednopunktowy wtrysk .moje pytanie jest następujące: czy w nim jest przepływomierz powietrza a jeżeli tak to gdzie go szukać i jak on wygląda, gdyż mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku.
Nie jeszcze nie bo jak to każdy mechanik szuka szuka i i bez końca przyczyny znaleź nie może.Podpowiedziano mi na forum, że może to być wina poboru zbyt dużego prody na starcie przez rozrusznik.Kupie nowy akumulator bo chyba mam juz słaby rownież i zobacze, bo dziś podladowałem go i auto o 50% lepiej odpaliło na zimnym silniku
Tak napinacz już pewnie ma dosyć nie trzyma oleju plus zużyty łańcuszek, przerabiałem temat wielokrotnie.
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Witam mam taki problem z autem jest to Passat B5 1.9 TDI 130 KM jak odpalę zimny to kopci na czarno i silnik nie równo pracuje jak się rozgrzeje problem znika. Wtryskiwacze są po regeneracji EGR nowy na allegro kupowałem czy on może być przyczyną? Dziękuję za pomoc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę i chce się podzielić
Tak, tam jest zaworek powietrza dodatkoego, ale jego po wymontowaniu sprawdzilem i dziala. Pytanie podstawowe czemu one sie zawieszaja tylko na zimnym silniku ?
Normalne przy zimnym silniku. Tak ma być.
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
Może być duży przebieg silnika, niskie ciśnienie sprężania w cylindrach albo problem z urządzeniem rozruchowym zimnego silnika.
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Diagnostyka z parametrami na żywo i wtedy powinno być wiadomo co boli auto.
Prawdopodobnie naprawiłem usterkę ale nie będę sie dziś rozpisywał bo mogło być tak że gdy sie trochę rozgrzał to załapywał więc zobaczę czy jutro z rana odpali na zimnym silniku ;p
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Ok, sprawdzę. Czy możne przez sondę lambda nie odpalać na zimnym silniku? Tak ma instalacje LPG
Tak, kod silnika to AHL. Dodatkowo posiadam dokumenty serwisowe które wskazują że: świece i przewody zapłonowe zostały wymienione 08.07.16r przy przebiegu 149tys. sonda lambda 16.08.16r. więc przebieg podobny. "czyszczenie przepustnicy z wprowadzeniem nastaw" przebieg 113tys. wykonane 13.05.09r. W tygodniu skocze na komputer, zobaczę co pokaże. Najdziwniejsze...
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
Sprawdzałeś ciśnienie sprężania na zimnym silniku - zrób próbe olejową.
Na początek ładowanie do sprawdzenia .
Cześć, U mnie problem ustępuje po ponownym uruchomieniu samochodu lub nagrzaniu silnika. Możecie mi podpowiedzieć w co celować ?
Mój passat na zimnym silniku chodzi nierówno. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Spalanie gazu wzrosło do 16-17l/100km. Co moze być nie tak?
Świetnie, popróbuję i dam znać co i jak.
Witam. Panowie mam ten sam problem silnik 2.0 AZM. U mnie wyświetla błąd 17831 (obiegu wtórnego powietrza - zbyt mały przepływ). Zdemontowałem pompę powietrza wtórnego, sprawdziłem na krótko (działa), przewody powietrzne ok. Analogicznie jak u strazak73 zaworek stuka po ok pół minuty po odpaleniu na zimny silniku.
jasne świece sprawdzone i wymienione(ale czy w tym modelu jest tak jak piszesz..),głowny bezpiecznik świec żarowych sprawny oczywiscie.ale z tego co po kabelkach szukalem to przekaznik swiec zarowych bierze sygnał z czujnika temperatury i na tej podstawie okresla czas grzania-chyba ze sie mylę,jesli dostaje złą wartosc z czujnika to czas grzania moze...
Jakiego koloru jest ten dym? Dobrze Ci zapala na zimnym jak i na ciepłym silniku?
Witam Pacjent Passat B6 2.0 FSI. Na zimnym silniku chodzi jak by miał dziurę w tłumiku. Jak już się rozgrzeje to wszystko działa jak należy. Tak jest za każdym razem rano i nie tylko. Nawet jak postoi 10-15 min dzieje się tak samo. Po chwili cisza. Co to może być? Tak jak by była nieszczelności w tłumiku i po rozgrzaniu tak jak by się uszczelnia od...
Który to Passat i który rok? Jaki kod silnika? Słodki dym to glikol.
Witam, posiadam Passata B4 z silnikiem 1.6 101 KM i instalacją gazową. Gdy się skończyło lato jest problem przy odpalaniu na zimnym silniku. Odpala i zaraz gaśnie (i czasem na ciepłym). Tylko na benzynie tak się dzieje, w LPG nie. Proszę o pomoc, dziękuję z góry.
Postaram coś załatwić na podmiankę ale zmian w pracy silnika niema żadnych,silnik pracuje bardzo równo jaz halem tak i bez niego. Dziś zauważyłem stopioną izolację przewodu masowego czujnika halla i to stopienie izolacii przewodu poszło wiązka do listwy wtryskowej pod kolektor ssący i niemam schematu odnośnie gdzie ten przewód idzie a rozpruć wiązkę...
Jeśli chodzi o czujnik, to juz byl zakładany od drugiego silnika i efekt był ten sam. A tak nawiasem mowiac, to juz ktos wczesniej musial cos kombinowac, gdyż byly wczesniej zwarte taka laczowka 2 przewody przy wyjsciu z czujnika - moze komp bral informacje o temperaturze ze wskazania na zegarach. A co do rezystorka, to czy te 200 om to jest opor jaki...
Problem dotyczy Passata B2 - benzyna. Po zapaleniu wchodzi na strasznie wysokie obroty, po nagrzaniu spadaja juz na normalne. Jak wyregolowac mu obroty w czasie nagrzewania silnika? albo w czym tkwi problem.
Ile cm płynu lub mm może się podnieść płyn po nagrzaniu silnika? 🤔
sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym silniku
Omomierzem, silnik zimny >2kΩ, ciepły, 80° 300Ω
Niewesoło - sprawdź ciśnienie w silniku. Pozdrawiam.
zapomniałem dodać że LPG jest w aucie już 5 miesięcy a ta usterka pojawiła się kilka dni temu kiedy przy kasowaniu błedów na komputerze/ odłączyłem akumulator na noc wyjąłem bezpieczniki od LPG a rano rozgrzałem silnik aby komputer zapamiętał ustawienia gorącego silnika i dopiero włożyłem bezpieczniki i przeszłem na gaz /.Wówczas śilnik na LPG zaczął...
Kolego pomierz kompresje. Przecież napisałem, że jeśli wyjdzie zła kompresja. Nie ruszę niczego bez potwierdzenia tego. Czytaj ze zrozumieniem :) Btw. Jaka jest prawidłowa kompresja dla mojego silnika na zimnym i ciepłym silniku?
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
jeżeli masz zbiorniczek to nalewasz do wskaźnika grzejesz auto do 100 wtedy otwiera się termostat czekasz aż ostygnie następnie dolewasz jeżeli potrzeba oczywiście na zimnym silniku, obadaj tak z 2-3 razy i powinno być gites...
Dobrze rozumiem że leci ciepłe a jak silnik osiągnie temperaturę to zaczyna lecieć zimne ?
Wydaje mi sie że miarodajna metoda na sprawdzenie przewodów to spryskiwacz do kwiatków zalany wodą i psikać po przewodach, kopułce i świecach gdy samochód pracuje, nie powinien zacząć kuleć a przewody świecić, świece że nowe nie znaczy że dobre, sprawdż na innych, kiedyś tak miałem, podmień czujnik temperatury może komputer nie załącza ssania na zimnym...
Tdi 1994 r wymieniłem.świece wszystkie filtry czujniki sprawne zbiornik czyscilem sprawdziłem napięcie.na świecach. Po 2 tkm od wymiany kompletnego rozrządu zaczęło się coraz więcej czasu potrzebował żeby oddalić aż wkońcu niekiedy 10minut to trwało odpalal szarpał silnikiem nie na wszystkie cylindry palił ale jak wkońcu zapalił chodził normalnie Okazało...
Nie jestem pewny do końca czy to będzie to, ale wydaje mi się że to będzie rozwiązanie waszych problemów. Jak pomoże to proszę to dokładnie opisać na forum żeby więcej już nikt nie musiał się zastanawiać.
0.8-1.1 bara przy takim ciśnieniu powinien puszczać zawór w korku. Przewody ściskałeś przy rozgrzamym czy zimnym silniku? Jeśli na zimnym,felerny korek.
Czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie go szukać ?
U mnie w ALH swiece wlanczaja sie gdy wlacze nadmuch przedniej szyby, oczywiscie jak silnik zimny
Do tego zmierzałem. Jakie parametry wtrysków zlogować? Co sugerujesz?
Witam Podstawowe, które odpowiadają za rozruch zimnego silnika i zmianę dawki. pozdrawiam
Pacjent strasznie dymi biało niebieski kolor zapach niespalonej ropy. Na zimnym silniku pali na dotyk i równo pracuje. Passat miał wymienione turbo oraz zregenerowane pompowtryskiwacze, korekty wygladają dobrze. Jakieś pomysły co może być przyczyną?
witam wszystkich, mam problem z asb w vw passat b5 110ps. mianowicie przy zimnym silniku auto po przejechani kilkuset metrow wchodzi na obroty ok2500-3000 tak jakby nie ciagnal na zadnym biegu potem nastepuje szarpniecie i przelacza normalnie. czytalem niektore wypowiedzi ze moze zmienic olej ale nie wszyscy sa zgodni czy to pomoze czy zaszkodzi. komputer...
Zmierz czujnik temperatury na zimnym i ciepłym silniku.
Jaką temperaturę powietrza i wody widzi ECU zimnego silnika przed porannym rozruchem?
Sprawdzić rozrusznik a następnie koskę stacyjki może być przyczyną takiego problemu.
na ciepłym silniku ma 4 stopnie i zapłon ma w porządku tylko jak dłużej pokręci to wyskakuje ze nie czyta prędkości obrotów silnika czy cos takiego
Na króćcu w głowicy silnika masz dwa czujniki temperatury.Jeden jest odpowiedzialny za podanie sygnału do wskażnika temperatury.Drugi podaje sygnał do komputera silnika.Przy zimnym silniku czujnik podający sygnał do komputera powinien mieć oporność ok.3 kiloohma.W tym silniku nie ma przepływomierza powietrza!Tyle narazie.Więcej na maila rocaria(at)o2.pl
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
Zimne luty w płytce drukowanej podejrzewam.
możesz napisać coś więcej? jaka instalacja LPG czy przerywa na zimnym i ciepłym silniku?
Uszkodzona okazała się sonda
Witam! Ja miałem podobne problemy z Paskiem 2,8 VR6 na pełnym wtrysku. Co ciekawe każdy mechanik radził co innego. Na wolnych obratach wariował albo całkiem gasł. Okazało się, że wystarczyło odłączyć akumulator na kilka godzin ( najlepiej całą noc ) i później jak ręką odjął, nie ten samochód. Czasami coś przestawia się w komputerze od gazu i dlatego...
Problemem okazał się dolot , ze świecą szukać kogoś kto wie i coś powie. Temat został rozwiązany około pół roku temu a informację zostawiam dla potomnych. Bez dostania się do głowicy nie da się problemu rozwiązać także polecam tylko dla ludzi którzy mają trochę smykałki w tej dziedzinie, gdyż demontaż wcale nie jest taki prosty.
tak jak w temacie samochód źle mi odpala na zimnym silniku a dokładnie Passat b5 1.9 90 km pokazuje mi błąd nie pamiętam o jakim nr ale pamiętam ze jest to "zwarcie w przewodach do czujnika temperatury płynu czy coś takiego po odczepieniu czujnika płynu chłodzącego jest tak samo dorzucę do tego filmik jak dokładnie odpala i proszę o opinie i pomoc
Może byś chociaż napisał jaki to silnik.
Nie wyszukuj sobie sam problemów kolego w twoim samochodzie prąd na świece idzie dopiero jak jest ok 5 stopni, czyli tylko rano pierwsze grzanie i koniec. A czujnik stopu ma 4 przewody, 2 idą na światła stopu a pozostałe dwa idą do kompa. Zrób diagnostykę koniecznie rano na zimnym silniku.
Przekaznik 109. znajduje sie obok sterownika silnika bodajze
Niestety nie udało mi się jeszcze rozwiązać problemu. Trzy razy wybrałem się do mechanika i za każdym razem przy wizycie silnik chodził idealnie. Zbliża mi się wymiana oleju, wtedy na zimnym silniku dolegliwość będzie słyszalna.
Według mnie źle odpowietrzony układ i pompa po uruchomieniu silnika przegania pecherz powietrza w inne miejsce, a jego miejsce zajmuje płyn i dlatego go ubywa w zbiorniku. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca na swoje miejsce. A jak z twardością węży na zimnym i gorącym silniku?
dodam logi dynamiczne(tak to się chyba nazywa) robione na rozgrzanym silniku bo muszę jeszcze podłączyć go na zimnym pod kompa.
Brak styku biegu jałowego.Prawdopodobnie trzeba całość wymienić /silnik krokowy/.
A jaki olej w silniku zalany?
Problem polega na tym, że wr ó ciłem z trasy około 1500km, po dwóch dniach odpaliłem silnik na zimnym i było szarpnięcie silnikiem i obroty delikatnie falowały. Trwało to około 15 sekund, na ciepłym nie ma tego problemu. Problem jest codziennie, gdy odpalam na zimnym.
Problem może być spowodowany brakiem grzania sondy sprawdź czy dochodzi napięcie grzania na sondę najlepiej zmierzyć jak sonda jest wpięta na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
Passat 89'. Kontrolka poziomu płynu chłodzącego i zbyt wysokiej temp. zapala po włączeniu zapłonu. Ciekawe jest to, że dzieje się to tylko przy zimnym silniku. Po zagrzaniu i wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu jest ok. Poziom płynu jest w porządku; temp. też. Nie wiem czy to czujnik w zbiorniczku czy coś dalej. Może ktoś wie jak działa czujnik...
Nie analizator spalin tylko zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Czy podczas gdy auto zaczyna się gotować z nawiewu jest w stanie lecieć gorące powietrze czy tylko zimne/ciepłe?
trzeba przyspieszyć kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej jeśli to silnik VP lub sprawdzić kąt synchronizacji jeśli to silnik PD, zbyt późny wtrysk powoduje problem z odpaleniem zimnego silnika, podgrzanie ręczne świec żarowych podnosi temperaturę komór spalania więc wtedy łatwiej zapala.
na 1 cylindrze 26 na drugim 28 mierzone miałem tylko na dwuch na zimnym silniku
passat falują obroty zimnym silniku wysokie obroty zimnym silniku passat przerywa zimnym silniku
chrysler voyager zasilania termik sprężarka honda magna
Radio Blaupunkt Tokyo 110 - Brak Odtwarzania Wideo Zmywarka: Tryb Eco, brak wody, piszczenie, miganie