Nie, bo wtedy na obydwu biegunach będzie ten sam potencjał. Gdy obydwa przekaźniki są wyłączone to jak popatrzysz na schemat na obydwu biegunach silnika mamy minus. Gdy oba przekaźniki są załączone to na obydwu biegunach masz potencjał plus, czyli znowu brak różnicy potencjałów, czyli brak napięcia. Jak chcesz mieć blokadę to możesz wykorzystać kolejny...
Jedynym wytłumaczeniem dlaczego chcesz to zrobić, to za oszczędzenie kasy na regulatorze i nie zależy ci na regulacji obrotów. Ja proponuje kupić takie 4szt.: http://sklep.avt.pl/p/pl/482322/mikroprz... Łączysz je po dwa i mocujesz po każdej stronie orczyka, blaszki na mikro włączniku łączysz tak aby orczyk wciskał je jednakowo....
Jak kupisz orginalne to sam zobaczysz jakie to proste. Przewaznie sa dwa przewody idace do silnika podnosnika szyby. Zmiana bieguna w silniku to zmiana podnosenia lub opadania szyby .Cala reszta to przelącznik na nim cala procedura
Zastosuj jeden z regulatorów obrotów silnika prądu stałego 24V stosowanych w migomatach: Zobacz do tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Do zmiany obrotów zastosuj przełącznik którym zmienisz biegunowość. Podobnie działa przełącznik krzyżowy stosowany w oświetleniu klatek schodowych...
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Czy jest możliwość zmiany biegunowości silników w siłownikach bez szkody dla centrali sterującej? Jak najbardziej można zmienić kierunek pracy siłowników. Weź pod uwagę że są to bardzo mocne siłowniki, potrzebujące odbojów i na zamknięciu i na otwarciu. Może się okazać że będą wyłamywać i niszczyć Twoją bramę.
Witam. Podobny temat i schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Będzie problem , bo wprawdzie kiedyś znalazłem magnes pierścieniowy o takich gabarytach ale bieguny były po przeciwnej stronie osi magnesu , a muszą być poprzecznie aby następowała zmiana pola magnetycznego . Pozostaje wymiana silnika na nowy . Próba ściągnięcia magnesu ze starego silnika kończy się jego pęknięciem .
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Witaj, Pokaż schemat, będzie łatwiej szukać przyczyny. Czy być może spowodowane jest to tym, że zarówno L293D jak i Atmega16 zasilane są z jednego źródła? Skoro obawiasz się problemu zasilania to możesz poczytać: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Mostek prostowniczy pomiędzy siec a silnik zamieni prąd przemienny na stały a zmianę kierunku można zrobić poprzez zmianę biegunów silnika przy podłączeniu do mostka. Pozostaje kwestia miękkiego startu i praca z pełną mocą. Silnik podobny trochę do stosowanych w bieżniach elektrycznych.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Sterowanie prędkością odbywa się przez zmianę napięcia zasilania 1,5-24V. Zmiana kierunku obrotów zmieniając bieguny zasilania. Da się to zrobić łatwo ale wiesz może jakie ten silnik ma wymiary? Na oko to jest za duży gabarytowo do takiego projektu. Ale wyobraź sobie jakie to ma być duże. Usuń ten link bo na tym forum zabronione jest publikowanie linków...
Jak zmienia się z częstotliwością 50Hz, to wystarczy sam rezystor do diody. Jeśli te zmiany są wolne, raz na jakiś czas np zmiana obrotów silnika, to mostek Gretza, są dostępne takie miniaturowe scalone, albo poskładany z czterech diod małej mocy.
To proste - wentylator z lewej strony zdjęcia, powinien się kręcić w lewo (patrząc na niego od przodu), a ten z prawej, w prawo. Wtedy wentylatory będą miały największą wydajność i sprawność. To wynika z kształtu i ułożenia łopatek wirnika.
Proszę mi wybaczyć pytanie(uczę się elektroniki), tzn. dając po jednym kontaktronie z cewką w obwód silnika będzie działać ?(rozważałem to, ale będą zmieniać się bieguny a że nie jestem pewien czy to będzie działać dałem aż 4). Teoretycznie (tylko by zrozumieć)chcący dać bezpiecznik przed napędem/silnikiem, raz będzie on na + a przy zmianie biegunów...
powinno to wyglądać jakoś tak: home: do if pin..... =1 then goto przod elseif pin ...=1 goto tyl end if loop przod: Do Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: set port.... 'przekaźnik zmiany biegunów silnika Do if pin..... = then reset port.... pwm1a=0 goto home: end if . . Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: Do if pin........
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Witam dziękuje za podpowiedz myślę ze to będzie raczej zabawka a nie jakiś olbrzym.Moje fundusze są narazie ograniczone więc musze budować raczej z odpadów niż z nowych części.Myślę ze na początek wystarczy mi sterowanie na kabel. Jutro przyjedzie do mnie mój kolega on trochę się zna na elektryce.Mam jeszcze pytanie czy w skanerze jest silnik i jakaś...
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Rozumie Panów . Tylko mi chodzi jak to się właśnie dzieje ,że powstają pary biegunów . Problem polega na tym ,że nie wiem jak fizycznie owe bieguny powstają . Przykładem gdzie zmiana ilości par biegunów jest pożądana jest chociażby pralka automatyczna gdzie silnik klatkowy pracuje przy rożnych prędkościach obrotowych . Ale to tak BTW.
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
https://termoregulatory.pl/pl/blog/p-sil... Mniej więcej zacząłem rozumieć dlaczego jest stosowany kondensator, ale mnie wciąż ciekawi (ponieważ nie mogę sobie to wyobrazić) jak wygląda taki rozpływ prądów oraz przesunięcie kątowe (czy się znoszą, czy jak). Dlaczego zmiana umiejscowienia kondensatora zmienia biegun obrotów...
Witam. Jest to silnik szeregowy. Należy zmienić kierunek prądu w wirniku. Zamień miejscami przewody doprowadzające szczotek. Przed tym zabiegiem sprawdź, czy szczotki są w osi komutatora. Pzdr.
(at)kryst227 Odróżnijmy pewne rzeczy a) mostek H jest naturalnie nasuwającym się elementem siłowym (ostatnim, dającym odwracane napięcie na silnik) b) reszta co piszesz, to piszesz o sterowaniu. Potrzebny do tego jest jakiś "rozumek" np arduino, czujniki końcowe itd. Jakiś niegłupi algorytm, dobrze by było, aby miał zabezpieczenia np przed awarią czujników...
.... a ten sterownik powinien dostawać impulsy dla potwierdzenia działania silników, żeby je wyłączać, jak dojdą do końca zakresu - działa bez tego? A poza tym sterowanie musi mieć 3 stany: ruch w jedną stronę, ruch w drugą, brak ruchu. Jak ma być przekaźnik, to on musi to przekazywać. Rozumiem, że w bramie masz silnik, który kręci się w jedną, albo...
A jak zrealizować zmianę obrotów silnika? poprzez zmianę biegunów silnika.... Czyli np łącznikiem krzyżowym
Witam! Mam problem z podłączeniem elektrobębna 1-fazowego. Chciałbym zmieniać obroty prawo-lewo w sposób gwałtowny. Czyli silnik obraca się w prawo i po przełączeniu nagle w lewo (bez zatrzymania). Próbowałem oczywiście nagle zamieniać bieguny uzwojenia wzbudzenia, ale dopóki silnik się nie zatrzyma, zmiana biegunów uzwojenia wzbudzenia nie zmienia...
Wystarczy zastosować sterownik dwukanałowy i dwa odpowiednio skonfigurowane przekaźniki z sykiem przełączanym. Silnik jest na stykach wspólnych com przekaźników, a zasilanie "+" i "-" na stykach tych samych przełącznych. Załączenie przekaźnika powoduje podanie na jego wspólny styk com innego bieguna zasilania niż jest podany z przekaźnika drugiego pozostającego...
może tak, żeby nie utrudniać sprawy. dobrze rozumiem sterowanie silnikiem na przekaźnikach, ale zależy mi na tym, aby po włączeniu prawych obrotów silnik wysuwał się (gdyż byłby zamontowany w elemencie wynurzalnym) do momentu aż krańcówka przerwie obwod. natstępnie za pomoca przycisku zmienić obroty i żeby element sie chował aż do momenty wykrycia kolejen...
Witam, mógłby ktoś opisać, który kabel za co odpowiada? Wg mnie zielony odpowiada za szybkie obroty, czerwony za wolne obroty, czarny masa, a pozostałe 2? http://obrazki.elektroda.pl/2633056800_1... Czy jest możliwość zmiany kierunku bez zmiany biegunów?
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Możesz osiągnąć zmianę polaryzacji zasilania np za pomocą dwóch przekaźników. Zmianę polaryzacji możesz wykonać jednym przekaźnikiem jeśli ma przynajmniej 2 komplety przełączalnych zestyków, jednak wówczas jedna z polaryzacji za przekaźnikiem jest zawsze załączona. Jeśli układ zawiera krańcowkę rozłączającą zasilanie silnika, przekaźnik załączony może...
Czy jeżeli użyje np 10 cienkich drucikow(fabrycznie 14), ale nawine je 12 x(fabrycznie 8x) to wtedy moc spadnie, czy podniesie się? Czy wtedy stosunek kV(obroty/Volt) się zmieni? W oknie (żłobku, w przestrzeni nabiegunników) mieści się zawsze określona ilość miedzi. W zależności od przekroju przewodu masz odwrotnie proporcjonalne grzanie, a od długości...
No i zrobione postąpiłem prawie tak jak napisał kolega Adasku z ta różnicą że po przełączeniu akumulatora przed odpaleniem silnika zwarłem wyłacznik prądu zwrotnego w regulatorze i ze zwartym odpaliłem silnik, pochodził tak ok 30s i po sprawie prądnica już ma odpowiednią biegunowość.
Witam. Obroty nie ulegają zmianie. Prędkość obrotowa związana jest z konstrukcją silnika (ilość par biegunów). Pzdr.
Dzięki za podjęcie tematu, ale wracając do sprawy, chodzi o to że drut jest na plusie a obudowa silnika na minusie przy zmianie biegunów silnik jakoś ciężko chodzi, pozostaje odizolowanie. Jak by ktoś mi powiedział jak jest w orginałach byłbym wdzięczny. Jeśli chodzi o podpowiedzi to jeszcze niewiem na co się zdecyduje schemacik jest prosty.
widzę, że sam muszę odpowiedzieć sobie na post. Zrobiłem podstawowy błąd, uzwojenia muszą być nawijane w odpowiedni sposób. tzn. uzwojenia sąsiadujących biegunów ( chodzi o uzwojenia tej samej fazy) muszą być nawinięte w przeciwnym kierunku. Bzdurą jest stwierdzenie jakie przewijało się na forum, że silników krokowych nie da się przewinąć. W najbliższym...
Ok. Znalazłem tez coś takiego http://www.wobit.com.pl/produkt/7902/ste... , http://www.wobit.com.pl/produkt/10352/st... w karcie jest wszystko ładnie opisane. Temat do zamknięcia.
Jak działa przednia to nie szukaj bezpiecznika, pompka jest jedna ale dwu funkcyjna, zmiana funkcji w pompce jest realizowane poprzez zmianę biegunów na silniku. Skoro działa przód to znaczy ze manetka czy bordnetz nie zmienia biegunów albo pompka działa a nie skojarzyłes że to z przodu a jest urwany załamany gdzieś przewód wodny między właśnie przodem...
witam, mam pytanie ? Jaki układ zastosować do suwnicy ok. 1m sterowany elektrycznie przez silnik aby mógł dojść z jednej strony na drugą a później z powrotem (uklad powinien zmnienić biegunowość zasilania silnika ). Może powinny znajdować się dwa układy z jednej i drugiej. Suwniczka będzie sie przesuwać do końca szyny gdzie napotka na układ (przełącznik),...
Pierwotne bo tam płynie mniejszy prąd, ale pod warunkiem, że zasilanie płytki sterowania silnikiem nie jest pobierane z prostownika spawalniczego.
A gdzie prostownik ????? Trzeba dać mostek na conajmniej 15A, z kawałkiem radiatora - ok. 100cm2 blachy AL o grubości 2mm. Na silniku pisze: "U 40V= ", co oznacza, że powinien być zasilany PRĄDEM STAŁYM ("="). Ponadto podany pobór prądu 15A jest kilkakrotnie większy, niż to, co wynika z danych transformatora (który daje prąd ZMIENNY): 100VA dzielone...
Jest tylko jeden przekaźnik, który odcina napięcie na silnik (wyjście "MOT"). Wygląda na to, że drugi biegun i zmiana kierunku obrotów realizowana jest przez programator. Niestety nie mam schematu dla tego modelu.
Tu jest ciekawy dział o trakcjach może cie zainteresuje http://transportszynowy.pl/siectramzasil... Gdyby tylko w ów pojeździe był silnik na prąd stały to zmiana biegunów by nie zaszkodziła tylko pojazd by odwrotnie działał tak jak mała kolejka na prąd dwie szyny silniczek jak się zmieniło polaryzację to jeździła to tyłu :D W tramwaju to może...
hmmmm nie jestem elektronikiem i dlatego pytam bez podtekstów ja jak musialem cos takiego zrobić musiałem wyprowadzic dodatkowy kabel ze szczotki i dopiero tak chcial działac lewo prawo zmiana biegunów nic nie dawala czy ten schemat wyeliminuje koniczność rozbierania silnika ? Nie. Nie znam wszystkich silników od wycieraczek, te które widziałem były...
Jeśli jest to silnik szeregowy to zamiana biegunów nie zmieni kierunku obrotów. Należełoby zmieniać bieguny tylko w jednej gałęzi tzn. w wirniku lub stojanie. Zmiana kierunku prądu w obydwu uzwojeniach nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. No chyba że jest to silnik z magnesami trwałymi- ale nie byłby to silnik szeregowy.
Ja bym to rozwiązał tak, zmiana polaryzaci na zasilaniu wirnika zrobiona na przekazniku na zewnątrz, cewka przekznika w szereg z diodą aby przekanik działał tylko po zmianie biegunów zasilania silnika- co ty na to 0X
Chodzi mniej więcej o coś takiego, robione na szybko, bieguny mogą być pomylone. Pytanie czy będzie zmiana polaryzacji, chodzi o kierunki obrotów silnika czy muszę to rozwiązać w inny sposób. http://obrazki.elektroda.pl/4361014700_1...
Witam, wykonuję sobie podnoszony stół do wiertarki stołowej. Podnoszenie stołu będzie realizowane poprzez podnośnik krzyżowy, napędzany silniczkiem od wycieraczek samochodowych 12 V DC. Mam już zakupiony do tego zasilacz montażowy 12 V, 25 A, oraz włącznik kołyskowy dwupozycyjny 6 pin. Jak wiadomo, zmiana kierunku obrotów w silniku wycieraczek samochodowych...
Witam. Potrzebuję zlutować schemat załączania silnika DC. Silnik pracuje na 11V. Pakiet baterii to 11.6V. Aktualnie wszystko działa na zwykłym włączniku tyle, że podczas rozruchu silnik pobiera około 3.5A, przez co przepalają się styki. Oprócz tego chciałbym, aby podczas odłączania silnika nastąpiła chwilowa zmiana biegunów tak, żeby silnik hamowany...
podpiąłem wszystko i się odpaliło ale jest problem bo na wyświetlaczu pojawiły się dwa znaki ;EE; i brak reakcji na cokolwiek.po włożeniu kasety silnik działa
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Zanim podejmie się próbę skonstruowania regulatora obrotów proponuję zastanowić się nad zasadą działania silnika, który posiadasz. Silniki prądu przemiennego dzielimy na: - silniki asynchroniczne indukcyjne (klatkowe lub pierścieniowe) - synchroniczne - komutatorowe Z tego co piszesz wnioskuje, że chcesz zrobić regulator na triakach ograniczając czas...
Ciekawy temat. Ponieważ zostałem wywołany przez Rycho T dorzucę swoje trzy grosze. Zmiana kolejności zasilania cewek zapłonowych jest najmniejszym problemem. Stosunkowo małe prądy obsłuży przekaźnik z dwoma parami styków przełączalnych min 8 A. Oczywiście gaszenie silnika musi być zrealizowane osobnym wyłącznikiem. Gorzej wygląda sprawa prądnico-rozrusznika....
Układ będzie stosowany do sterowania windą w urządzeniu, stąd przełączanie góra/dół. Oczywiście nie jest konieczna zmiana biegunowości pod obciążeniem, z doświadczenia jednak wiem że nawet przypadkiem można to zrobić, a jak się będzie miało pecha to przełączniki akurat wtedy się zepsują. Winda, a więc, jak rozumiem, silnik. To lepiej uniemożliwić zmianę...
Mam nadzieje ze nic nie zamotałem krańcówki normalnie zwarte po dojściu do końca następuje ich rozwarcie więc silnik sie zatrzymuje gdy przełączysz włącznik otwórz zamknij następuje zmiana biegunów zasilających silnik i wtedy prąd płynie przez diodę która przewodzi . Po chwili następuje zwarcie krańcówki i silnik kręci się do drugiego skrajnego położenia....
Jak pisałem, zworka zdjęta. Bieguny silnika przesuwu w porządku . Porównałem piny lasera starego z nowym i wszystko się zgadza... Rozumiem, że nie wymagana jest zmiana 'czegoś' w trybie serwisowym ?
Mam płytka sterująca taką jak na obrazku powiedzcie naciśnięcia pedału gazu w samochodziku słyszę kliknięcie czy to poprawne działanie. Czy może być skutkiem za małej mocy (15w). Nie reaguje na zmianę biegunów silnika skrętu kół. https://obrazki.elektroda.pl/8107406200_... https://obrazki.elektroda.pl/5991438600_...
Domino 16 Tak namieszałeś, że ja się zawstydziłem. Jak pisał kolega powyżej w dzisiejszych pralkach są silniki trójfazowe i pracują. Silnik trójfazowy 2 KW 220/380 należy przełączyć z 380 na 220. Na tabliczce zaciskowej są trzy blaszki (łaczówki) ułożone poziomo na dole. Należy te blaszki odkręcić i umieścić je na śrubach pionowo obok siebie, to będzie...
Witaj Silniki zmienno-biegunowe w przemyśle są od lat 30-tych zeszłego wieku - zmiana liczby biegunów jest realizowana przez odpowiednie przepięcie zacisków na silniku. Przeważnie są wykonywane w stosunku 1:2. Kiedyś powstawały wersje 1:3 - ale powstawała w nich wielka asymetria prądów wiec szybko zniknęły. Sam mam takie silniki zamontowane w maszynach....
Witam. Odwrócenie biegunów zasilających przy pompie nic nie da. Ten silnik zawsze kręci sie w jedną stronę.
Sterownik który masz wypuszcza 230V więc musisz zastosować przekaźniki. Pytanie jaki masz silnik ? Rozumiem że DC 12V gdzie zmiana biegunów zmienia obroty ?
Drukarka jest bardzo stara dlatego nie było mi jej żal nie wiem jak wygląda silnik krokowy ale ten wygląda najnormalniej poza tym to drukarka hp. Druga sprawa da sie zmienić kierunek obrotów bo inaczej głowica podaczas drukowania pruszała by się w jedną strone tylko a porusza się w obydwie.Pozatym nie ma najmiejszego problemu z przykęceniem lub przyklejeniem...
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
mam już silniczek od forda mondeo przednie wycieraczki. Jest na prod stały, obroty już ma dobre, zostaje tylko zmiana kierunku obrotów. Tak sobie myślę czy zamiast przekaźnika czasowego można zastosować coś co zmienia bieguny + - co jakiś czas (10 - 20) sekund bo w tedy kierunek obrotów silnika też się zmieni ?? dobrze myślę?? było by to prostsze od...
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
1 zwarty z 5 na jeden styk silnika i 3 na drugi.
Ma ktoś może jakieś najprostsze rozwiązanie? Najprostszym sposobem jest zmiana konstrukcji przekładni, np zmień średnice kół pasowych. Zmiana "elektryczna" obrotów w trójfazowcu jest skomplikowana. W niektórych silnikach jest możliwość zmiany obrotów poprzez zmianę ilości biegunów ale nie sądzę aby Twój silnik był takiej (skomplikowanej ) konstrukcji....
Retrofood mała uwaga do: Oczywiście, bez podłączenia do sieci, układ żadnego prądu nie wygeneruje. . :D Można zastosować baterię kondensatorów wtedy może (układ) działać autonomicznie (samotnie). Warunkiem jest oczywiście magnetyzm szczątkowy. Układ trochę kłopotliwy bo do wymagana jest zmiana pojemności wraz z obciążeniem. Dokładny opis z wzorami...
Aby autko jeździło w tył i w przód musi być zmiana biegunowości zasilania silniczka. Z tego co widać na zdjęciu jest to realizowane na tych dużych tranzystorach w układzie mostka H. Mostek taki ma dwa wejścia A i B. Je żeli na A jest stan wysoki a na B niski to obroty są w jedną stronę, jeżeli na A niski a na B wysoki to odwrotnie. Sprawdź czy tak jest....
Dziękuję bardzo za pomoc. Faktycznie to jest układ Dahlandera. Jeden kierunek, dwie prędkości przez zmianę ilości par biegunów. Silnik podłączyłem i wszystko działa. Pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedź, szczególnie za rozrysowanie przykładu przez kolegę (at)gps79 - dzisiaj będę testował. Dodam jeszcze że to jest silnik od siłownika do bramy (ale chyba nie ma to znaczenia - podłączony siłownik bezpośrednio do zasilacza działa poprawnie przy zmianie biegunów)
Dzięki kolego:-) Właśnie o coś takiego mi chodziło. Myślę, że taki układ wystarczy żeby kontrolować minimalne napięcie. Wątpię że będzie głośniejszy od odkurzacza ale na odkurzacza nie używa się jakoś ciągle. Jeśli nawet pracuje to pracuje przez dosłownie kilka minut.:-) Chodzi o to, że w swoich zasobach warsztatowych mam gdzieś ładowarkę modelarską....
Wiem że temat jest stary ale kolega nie odpowiedział na pytanie ja szukałem też odpowiedzi czemu cewki są nawijane czasami w jednym kierunku a czasami co druga cewka w przeciwnym kierunku. Odpowiedz jest prosta te nawinięte w jednym kierunku zachowają tyle biegunów magnetycznych ile jest magnesów nawijane co druga w przeciwnym kierunku redukuje bieguny...
Witam kolegę według mnie da się zrealizować taką funkcję na dwóch przekaźnikach i dwóch przyciskach poniżej zamieszczam prosty schemat i krótki opis do niego http://obrazki.elektroda.net/23_12653119... a więc tak naciśnięcie przyciski S1 powoduje połączenie zasilania bezpośrednio z silnikiem elektrycznym i załączenie przekaźnika PR2 który uniemożliwia...
.....Przezwajamy z 400V na 135V ......... Zastanawiałem się jeszcze z panami z zakładu przezwajania silników nad uzwojeniem specjalnym (przełączalna ilość par biegunów z 2p=2 na 2p=4 , poskok y=10) , co wy na to , czy ta uniwersalność nie pogorszy parametrów silnika ? .....] Po co te komplikacje? Miałeś dobry silnik do którego wystarczyło zaadoptować...
Chodzi o obrót stojana względem szczotkotrzymacza Problem jest taki, że autor obracał ten stojan z magnesami i kierunek się nie zmienił co wydaje się niemożliwe. To może ustalmy fakty: - silnik po złożeniu kreci się w przeciwnym kierunku niż normalnie - na biegach do przodu, kręci do tyły i odwrotnie przez co ma 5 biegów wstecz i 3 na przód. Czy to...
Moim zdaniem nie tak, obroty silnika indukcyjnego reguluję się albo zmianą par biegunów albo częstotliwością, w tak małym silniku zmian par napewno nie będzie więc pozostaje falownik. Dioda przepuści składową stałą, silnik się uszkodzi, a opornik zmniejszy moc silnika pracującego w tym przypadku z niestałym obciążeniem
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Witam, Widze, ze nikt nie jest wstanie mi pomóc, wiec zapytam inaczej. W jaki sposób działa silnik szyb elektrycznych? Czy to zależy od zmiany biegunów zasilania na silnik który jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie ? Próbuje sam dojść do tego, jak to teraz złożyć w całość, ale nie chciałbym spalic silników.
O hybrydowym niewiele jest, ale za to o innych krokowych w miare dużo a jakoż, że hybrydowy to niejako złożenie silnika krokowego z magnesem trwałym i o zmiennej reluktancji toteż można przy tak ubogich informacjach o hybrydowym drogą dedukcji dojśc do hybrydowego... no i tutaj mam problem. Co powoduje obrot wirnika silnika hybrydowego??? Bo dla silnika...
Witam. Ja do budowania bramy uchylnej wykorzystałbym aktuatory liniowe dostępne w sklepach z osprzętem TVSAT. Kupowałem taki do sterowania klapą w kominie. Wiem, że można kupić spokojnie aktuator o sile udzwigu do 100kg, więc nie powinno być problemu z otwarciem bramy. Aktuator (siłownik liniowy elektryczny) zbudowany jest tak, że silnik za pomocą przekładni...
Czy jest realne przepięcie w jakiś sposób par uzwojeń ?? Jak silnik nie ma nawiniętych więcej par biegunów to nic nie przepniesz. Jedynym wyjściem w takim wypadku jest przezwojenie silnika na większą ilość par biegunów.
Nie zasilanie musi być na (2U,2V,2W)dla wysokich obrotów. Wchodzimy z zasilaniem w innym miejscu w uzwojenie i następuje zmiana liczby biegunów w silniku. A więc 1 stycznik dla wolnych obrotów. Dwa styczniki dla wysokich obrotów (chyba że ze styków pomocniczych zrobisz zwieranie gwiazdy ,ale najczęściej te styki będą potrzebne do sterowania).
Nigdy nie powstaje coś z niczego. A kto powiedział że z niczego? E = -L*(di/dt) gdzie: E - siła elektromotoryczna samoindukcji L - indukcyjność di - delta I (zmiana prądu) dt - delta t (czas w jakim ta zmiana nastąpiła) "Pamiętając że prąd w cewce nie lubi zmian zobacz co się stanie gdy odłączysz cewkę od zasilania. " Stanie się dokładnie to samo co...
Witam, potrzebuje w miarę prosty sposób badać zmianę polaryzacji napięcia. W urządzeniu będzie procesor więc proszę wziąć pod uwagę wykrywanie polaryzacji przez procesor (AVR). Napięcie pochodzi z 2 pinów innego urządzenia sterującego silnikiem 12DC. W stanie spoczynku napięcia na pinach to 2 minusy-prawdopodobnie hamowanie silnika. Zmiana polaryzacji...
k4m3l: Masz rację, że wschodzi o różnych porach ale zauważ, że azymut Słońca jest np. o godzinie 10 rano taki sam w zimie jak i w lecie (+/-20minut co wynika z eliptyczności orbity). Różnica polega jedynie na wysokości Słońca nad horyzontem. Robisz oś obrotową biegunową (oś zgodną z osią obrotu Ziemi - najprościej to po prostu celujesz osią w gwiazdę...
Wyobraźmy sobie, że mamy silnik BLDC, który ma 4N biegunów magnesów na wirniku i tyle samo biegunów elektromagnesów na stojanie. Chcemy zwiększyć grubość drutu, którym są nawinięte cewki, więc zmieniamy ilość biegunów (i wirnika, i stojana) na 2N - na wirniku składamy po 2 magnesy równolegle, na stojanie - po 2 rdzenie elektromagnesów, i po 2 cewki...
Tak, bluma znam, ale myslalem o wlasnym ukladzie. Wlacznik bistabilny umozliwi nam podtrzymanie napiecia: https://www.youtube.com/watch?v=84p4HFEL... - przykład lub na ne555 Reszta to zmiana biegunowości. Spróbuję to jakoś połaczyć Pozdrawiam
Witam! Zabrałem się za zdalne sterowanie bramą przesuwną (lewo prawo). Brama jest na szynie na kołach łożyskowanych i pracuje dosyć lekko więc w górnej części zamontowałem listwy zębate i pasowne do tego koło które jest 'nabite' na silnik 12 V (pp. od wycieraczek). Z silnika mam 3 przewody. Jeden "-" i dwa zasilające. Zmiana obrotów silnika następuje...
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Z tego co mi wiadomo prędkość takowego silnika zależy tylko i wyłącznie od poślizgu, liczby par biegunów oraz częstotliwości. Napięcie ma w zasadzie wpływ na prąd i moment.
A uczestniczysz w zawodach wydajnościowych? Więcej biegunów i magnesów, to więcej miejsc szczytowego momentu obrotowego w trakcie obrotu. Przekazywanie mocy jest płynniejsze. Nie jest to może wielka zmiana, ale dla modelu latającego np. akro 3D, może to mieć znaczenie.
Positive to biegun dodatni (plus) zasilania. Reset służy pewnie do zatrzymania i zmiany prędkości. Zapytanie dodatkowe: czy permanentne odwracanie polaryzacji w celu uzyskania przeciwnych obrotów w żaden sposób nie zaszkodzi temu silnikowi. Z tego co widzę to nie możliwości zmian kierunku obrotów. Chyba, że reset jest w jakiś sposób do tego wykorzystywany.
Zmiana prędkości obrotowej to zmiana ilości par biegunów niekoniecznie związana ze zmianą konfiguracji uzwojen gwiazda /trójkąt
Mam problem.. otóż podczas robienia mojego robocika spotkałem się z problemem zmiany biegunów na silniku. Problem ten postanowiłem rozwiązać w następujący sposób jaki przedstawia schemat. Lecz podczas podania stanu wysokiego na komplementarne bazy silnik obraca się o bardzo mały kąt i pali się tranzystor T3 lub T4 w zależności od tego ktory był polaryzowany....
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
strikexp napisał: Tutaj to raczej mamy silnik z osobnymi uzwojeniami który przy odpowiednim sterowaniu i połaczeniu może pracować jako szeregowy, bocznikowy, szeregowo-bocznikowy lub obcowzbudny. Bzdury, Szanowny Kolego, bzdury, bo ze schematu wyraźnie widać, że ten silnik ZAWSZE pracuje jako szeregowy, co najwyżej zmieniane poprzez przekaźniki sa...
Koledzy i koleżanki mam problem z pralką Beko Volumax 5. Pralka po ok 9 latach przestała pracować, proszę o porady co mogę sprawdzić aby przywrócić ją do żywych. Diody na przednim panelu świecą, silnik zmierzyłem induktorem i jest ok podłączyłem go na krótko i rusza bez żadnych problemów. Po zmianie biegunów zasilania silnika dalej kręci w ta samą stronę...
zmiana biegun biegun silnik zmiana biegun akumulator
przelotka naprawa windows schowek bezpiecznik wycieraczka tylny
briggs stratton nierówna praca kamera samochodowa rejestrator
Znaczenie wartości D w czujniku T7335 Skoda Fabia 2008 - Czy posiada immobiliser?