Witam Wszystkich! Mam taki problem może zacznę od początku,Kupiłem 3msc temu Opla Vivaro 2.0dci 90km 170tys przebiegu (niby sie zgadza z strona zagraniczna,stan samochodu rownież nie jest zniszczony) samochód sprowadzony,sprzedąjacy mówił ze lekko podkapca bo długo stal i trzeba go rozjezdzic niestety jazda nic nie dala i zaczął się problem z Kopceniem...
Zmiana przez kolegę lekko dawek paliwa za pomocą VCDSa pomogła i pali od strzała na ciepłym. Fachowcy za taka usługę w Warszawie liczą od 150-450zł !!!!
No wiesz co !! nie masz się czym chwalić oprócz ciężkiej nogi. 1.4 to pojemnosc dla dzieci , kobiet i starców. Ale masz racje z tym spalaniem. Od kierowcy dużo zależy. Technika jazdy też się liczy. Dodatm tylko że zmiana dawek paliwa w instalacjach sekwencyjnych nie zmieni ilości spalanego paliwa lub zmieni niezauważalnie. Ja zmieniłem dawki w moim...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
No cóż BLB ma częste problemy z odpalaniem ze względu na fabryczna ochronę dwumasy realizowana przez konieczność rozpędzenia silnika za pomocą rozrusznika do odpowiedniej prędkości obrotowej i dopiero wtedy podaniu paliwa do pompek. W pierwszej kolejności wydrzyj rozrusznik, zrób czyszczenie i regenerację (tulejki,szczotki itp.), następnie zaś, jeśli...
Niestety cisnienie podawanego paliwa musi byc zdecydowanie wyzsze niz wewnatrz komory spalania chociazby dlatego by dokladnie rozpylic ciecz... A muszę powiedzieć że zastosowanie parownika jest sposobem nie kontrolowanym a rozpylenie poprzez wtryskiwacze można kontrolować, a paliwo rozpylane poprzez wtryskiwacz jest na tyle z atomizowane że zmiana...
Najskuteczniej i najprościej to zmienić wskazania czujnika ciśnienia doładowania. Kilka silników ma tak zrobione i nic im nie jest, z tym że to oszukiwanie czasem ma skutki uboczne, tj. turbo, itd.
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
Witam. Pytanie dotyczy VP44 z allroada. Czy jest możliwość zmiany dawki paliwa w pompie vp44? Zamontowałem elektronikę z innej podobno o tym samym numerze. I mam z nią mały problem. Mianowicie injection quantity wynosi u mnie 12-15mg a powinno max 8mg. Odczyt w grupie 1 w wartościach mierzonych. Reszta parametrów w normie. Objawia się to tym, że spala...
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Witam, posiadam ciągnik International 745XL i w nim niedawno oddawałem pompę wtryskową paliwa do regulacji ciśnienia, jest to pompa Bosch VA i mam taki problem, ponieważ ciągnik nierówno pracuje przy ok 1000 obr/min a przy wyższych obrotach już jest gładko, podejrzewam, że dawka paliwa może być za mała i chciałbym to wyregulować. Więc takie pytanie...
Witam. Miałem identyczny problem (98 r. AHF, 110 km). Pomogła zmiana dawki paliwa na rozruchu (koszt 400 zł) - pali na dotyk.
(at)fake4r Zdejmij korek ze zbiornika paliwa,, rozgrzej silnik i sprawdź czy jest poprawa, dalej zdejmij filtr powietrza i zasłoń wlot ręką i czy wtedy ci silnik zgaśnie, następnie ustawienia spinki na iglicy w obu gaźnikach, trzeba popróbować zmianę dawki paliwa, dalej to nieszczelności wycieki, dalej rozpięcie kabli od gaszaka, dalej zmniejszenie...
interesują mnie wszystkie parametry w zakładce mixture, vehicle ,sensor. Możliwość zmiany dawki paliwa.
Witam Posiadam opla astrę 2,0 DTL około miesiąca temu nawalił mi sterownik pompy wtryskowej. Po wymianie zauważyłem, iż spalanie dość znacząco wzrosło. Co prawda od tej awarii tankuję tylko vervę wcześniej zwykłe ON. Czy istnieje możliwość zmiany dawki paliwa w mechaniczny sposób czy tylko komputer? Będę wdzięczny za rady i opinię. Pozdrawiam Marcin
Zmieniasz kolektor wylotowy, reszta połączeń wedle fantazji. Do opcji ekstra zmiana pompy wtryskowej lub zwiększyć maksymalną dawkę paliwa i wałek rozrządu jeżeli ma inne kąty otwarcia zaworów w wersji turbo. Przy większych przyrostach chłodzenie oleju wskazane, ewentualnie lepszy wentylator na chłodnicy. Co do zmiany korbowodów to olej temat przy takich...
Mało kto prowadzi usługi wróżkarskie a kolega nie podał żadnych szczegółów. Regulować obroty można falownikiem, przekładnią , wariatorem, zasilaczem regulowanym, przez zmianę dawki paliwa, przez odpowiednie motywowanie chomika , przez zmianę kąta natarcia łopat itp.
i jak twój mtz się prowadzi?? jak to z Tym jest? a czy odprężałeś silnk?? zmiana dawki paliwa?? dużo dało to mocy? masz fotki?\ a co myślisz o moim problemie?
Witam Mam takie pytanie czy w silnikach z rodziny 2.5 tdi jest możliwość zmiany dawki paliwa tak jak się to robi w silnikach 1.9 tdi, czyli login, adaptacja, wpisanie nowej dawki? Czy da się to zrobić VAG'iem? Pozdrawiam
To ze trzęsie to może trzęsie dwumas. A sprawdzales wskazania przeplywomierza podczas tych zmian dawki paliwa?
Teraz jest ciepło i poszukaj sobie o kłopotach z odpalaniem ciepłego silnika. Czeka Cię zmiana dawki paliwa w sterowniku. Zrób test, wyjmij bezpiecznik od świec żarowych, zeby nie grzały, odepnij czujnik temperatury i próbuj odpalić. Jak zapali bezproblemowo, pojechać na zmianę dawki.
Zmiana mapy dawki rozruchowej paliwa jest jedynym możliwym i fachowym sposobem naprawy Twojego problemu. Wszystkie pozostałe metody nie naprawią samochodu.Mogą jedynie na jakiś czas poprawić odpalanie.
Ten typ tak ma, pomoże zmiana mapy dawki paliwa w sterowniku.
Problem masz złożony ale do ogarnięcia. Udziel nam informacji co się zmienia najpierw i czy konsekwencją zmiany dawki paliwa jest zmiana masy powietrza czy na odwrót, bo to jest kluczowe. O przepływomierzu nic nie napisałeś czy nowy oryginał, zamiennik, czy nowy ze szrotu. Czego od nas oczekujesz jak nie potrafisz podać podstawowych wiadomości. Przenoszę...
w chiptuningu zmieniana jest mapa zapłonu i wtrysku zmianę dawki paliwa to można za pomocą rezystora uzyskać-przyrost mocy prawie żaden a zwiększenie zużycia paliwa co najmniej 30% zidanel odpowiedź na twoje pytanie: Tak
Witam Wszystkich Poszukuję dokładnego opisu {tj. w którym bloku, jaką wartość wpisać aby podnieść dawkę lub obniżyć) dot. zmiany dawki paliwa w silniku 1Z za pomocą programu Vag, lub vwtool. Dodano po 2 Sorry za dwukrotne wysłanie tego samego tematu
ja mam ustawione w tej chwili 5mg auto zbiera sie dorze Zostaw jest Ok, po zmianie nie odczujesz mniejszego spalania.
Są dwa rodzaje kodów. To nie może być licznik błędów(prędkość pojazdu), ponieważ podczas ruszania nic się nie zmienia :p (tak wyczytałem) Dodano po 1 A co myślicie o zmianie dawki paliwa vagiem podczas rozruchu?
Witam. Panowie mam pytanko odnośnie pompy wtryskowej. Jest możliwość zmiany dawki paliwa na suwaku rsw na listwie zębatej. tak jak w pompach mechanicznie sterowanej, chodzi mi o podniesienie dawek. Jest to pompa sterowana elektrycznie z EDC. Dodano po 47 Jeśli tak to w jaki sposób
Kolega miał na myśli zmianę dawki paliwa w momencie odpowietrzania zbiornika, jakby na to nie patrzeć działa podobnie negatywnie co egr. Niestety taka instalacja gazowa jak i każda inna jest podatna a to na przepływ a to na ciśnienie kolektora dlatego nie sprawdza się w systemach vvt, egr, klapkowych itp. Trzeba kombinować żeby działało dobrze.
Dokładnie, silniki wolnossące (bez turbo) można mapować w bardzo małym stopniu 2-6% mocy. To dla tego iż do podniesienia mocy najwazniejsze są dwa warunki : zwiększona dawka paliwa i zwiekszona dawka powietrza, pierwszy warunek mozesz spełnić, lecz bez drugiego , cały misterny plan wpiz.... ; ) O zmianach faz, polerowaniu dolotów, kutych czy 'odchudzonych'...
Czujnik temperatury wody ma istotny wpływ bowiem fałszowanie temp.powoduje zmianą dawki paliwa podczas rozrychu np. jeżeli na zimnym silniku czujnik mówi sterownikowi że ma 20stopni więcem zmniejsz dawke startowa. Ale u Ciebie problem jest też na ciepłym. Radziłbym sprawdzić po czujniku tem.prędkosć obrotowa podczas rozruchu byc może rozrusznik nie...
Co masz na myśli mówiąc "przegiołeś" ?? Nie twierdzę żeby usunąć sąde z układu wtryskowego w którym takowa pracuje, proponuję jedynie aby projektójąc wtrysk samemu iść taką samą drogą jak technika motoryzacyjna - naipierw w wtryskach sąd nie było. Branie pod uwagę tylko sygnału z sądy podczas dozowania mieszanki spowoduje zamianę silnika w coś ala oscylator...
Witam. Czy zwykły kabel od Chińczyków obsłuży mi program VAG? Chodzi mi o zczytanie i kasowanie błędów lub prostej diagnostyki silnika, jak dawka paliwa, kąt wtrysku i zmiana nastawu dawki początkowej. Odczyt z turbiny w VW Passacie B5 z 1999 r. - 2002 r., wersja B3, silnik AFN 110 km. Więcej tam nic nie trzeba robić, bo to silnik po swapie do innego...
Dziękuję bardzo. Na dniach przetestuję i dam znać. Tylko zapytam czy zmiana wartości osi dawki paliwa na mapie boost target była celowa ?
Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika. Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów...
To jeśli chodzi o utrzymywanie stałej prędkości rozumiem. Co ze zmianami biegów?
Nie było klimy. Problem według mnie jest w podnoszeniu obrotów silnika przy zmianie obciążenia. W oryginalnym sterowaniu pompą ECU zwiększało dawkę paliwa.
Witam, posiadam skuter 125ccm "4t" Nova Motors SP125i 2019r. wtrysk. Mam problem z dawką paliwa. Po zmianie wydechu na tuningowy (seryjny był uszkodzony), nie trzyma mi wolnych obrotów oraz ma za dużą dawkę paliwa . Jedzie ledwo 75 km/h a normalnie jechał z 85km/h i pod górki jedzie bardzo słabo. Zwalniają obroty oraz bardzo dużo pali. Jak to wyregulować...
Który typ silnika masz, były dwa, zewnętrznie różniły się tylko chłodzeniem turbo. Masz immo na pompie? Za nim jest regulacja dawki. Dla Twojej informacji, zmianą dawki akurat mało zdziałasz w tym silniku.
bo się pewnie sprzeda. Tak tak handlujcie tymi podróbkami a pan Kocisz z Adako tylko na to czeka. Ok nie sprzedam. Może kiedyś wrócę do opla. Ale bądźmy szczerzy ,nie kupi ode mnie to kupi na aliexpress i co to zmieni? A nic. Ten pan z adako musiałby zablokować sprzedaż na Ali. Żaden szaraczek aby raz na jakiś czas skasować błędy nie wywali kilka tysi...
Parametry skrzyń są dostosowane do odpowiedniej gamy silników. Zmiana, którą opisujesz może wpłynąć niekożystnie na spalanie paliwa. Niższe obroty w benzynie to niższa moc silnika więc jak będziesz go mulił ,to układ zasilania będzie podawał większe dawki paliwa w celu rękompensaty mocy itd. Pamiętaj, że diesle mają inny momen obrotowy. Możesz przetestować...
A może rozjechały się mapy przez lpg i sterownik podaje za mało paliwa przy rozruchu? Tylko że podmieniałeś i też tak było hmm. Możesz jeszcze podnieść dawkę paliwa vcdsem. Po zmianie paliwa na lepsze chodził ok aż komputer znów obniżył dawkę i wracamy do punktu wyjścia. Coś powoduje że komp źle dobiera mieszankę - tylko co? A jeszcze z innej beczki...
Do takich eksperymentów silnik diesla nie jest zbyt wygodnym pomysłem z uwagi na trudność z ingerencją w dawkowanie paliwa. w silnikach benzynowych wtryskowych ingeruje się dość proście poprzez zmianę ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Zdecydowanie najprościej jest w LPG. Kilka kliknięć myszką i już mamy dowolną dawkę paliwa.
ps. Ustawienie 0 w zakresie od 0-300 nie oznacza brak paliwa podawanego na rozruch. Takie ustawienie miałem przed zmianą do którego wróciłem.
Dzień dobry . Jeśli podniesiesz dawkę paliwa i doładujesz ten silnik bez odprężenia go to raczej długo nie pożyje . Można doładowć ale w granicach rozsądku . Bez zmian w silniku nie osiągniesz takiej mocy jak fabryczny silnik turbo . Nie znam tego silnika ale znam inne . Taki eksperyment skończy się wyciągnięciem śrub głowicy z bloku .Takie jest moje...
Wróćmy do sedna. Pytałem o algorytm dla PWM - nie znacie, nie potraficie określić - darujcie sobie porady w stylu: napraw co zepsute. Mnie nie potrzeba informacji co ja mam robić, tylko szukam sposobów JAK. To, że wprowadziłem w przyczyny mojego zainteresowania tematem miało tylko przybliżyć cel modyfikacji, zatem adam7009 - żeby odpowiedzieć na pytanie...
Jest też możliwość, że jest to wina elektryki/elektroniki. Miałem kiedyś Tolka tylko z innym silnikiem. Szarpał przy zmianach biegów, bardziej przy redukcji. Uszkodzony był chyba przepływomierz. Podczas szybkiej zmiany gazu sterownik podawał złą dawkę paliwa. Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu ok.
Zrób diagnozę ale pod kątem bloków pomiarowych, sprawdzi który z parametrów jest dziwny lub ulega jakimś zmianą. Głównie temperatura, napięcie zasilania dawka paliwa itp.
zmiana paliwa korekcja dawek wtryskiwaczy zmiana dawki paliwa
filtr paliwa scenic pikanie radia citroen kamera laptopa telefon
kursy szkolenia kursy szkolenia
Audi A6 C6 2.7 TDI 2006 – brak napięcia na bezpieczniku pompy paliwa: przekaźnik, MAXI, E-box Diora MDS 432 – szuflada nie wysuwa się, wymiana pasków, czyszczenie mechanizmu