Witam.Wystarczy obrócić wirnik o 180 stopni.
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Witam W niektórych silnikach jednofazowych zmianę kierunku wirowania silnika można uzyskać zmieniając podłączenie kondensatora. pozdrawiam
Jeżeli wychodzą 3 wyprowadzenia i jest to silnik 400V, to L1, L2 L3 - to te żyły ze zdjęcia (kolejność dowolna, zmiana kolejności powoduję zmianę kierunku wirowania silnika), PE do obudowy, N nie ma. Widzę że silnik jest w nie najlepszym stanie, przed przyłączeniem należało by zrobić pomiary chociażby rezystancji izolacji. Pamiętaj o odpowiednich zabezpieczeniach...
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń silnika nie ma możliwości zmiany kierunku jego wirowania.
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Jaki charakter ma obciążenie silników, czy silniki przed zmianą kierunku wirowania będą jakoś wyhamowane.
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
Narysuj więc ten prosty schemacik, sprawdzimy, czy dobrze.
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Czy przy zmianie kierunku pracy kondensatory też trzeba przepiąć w inne miejsce? Według schematu, przy zmianie kierunku wirowania tego silnika kondensatory zostają bez zmian. Zmienia się tylko położenie mostków. W Twoim przypadku, brązowa żyła przewodu zasilającego jest teraz na zacisku V1, a powinna być na zacisku U1.
To jest malutki silnik trójfazowy, może opłacałoby się dokupić równie mały falownik zasilany jednofazowo, silnik połączyć w trójkąt- masz i łatwą zmianę kierunku wirowania, i regulację prędkości. V.
Jeśli z korpusu silnika wyprowadzone są dwa przewody i silnik jest zasilany prądem AC to zmiana kierunku wirowania jest niemożliwa bez ingerencji do wnętrza przy założeniu, że jest to silnik komutatorowy. Prościej będzie zastosować inny silnik (tak jak pisałeś 12V DC).
kurka siwa... dzieki (at)quarz za identyfikacje... Proszę, a cała przyjemność po mojej stronie ... :D wiec maly update prosby :) czy posiada ktos jakies materialy odnosnie sterowania takim silnikiem? zarowno wyszukiwarka forumowa jak i wojek google za wiele nie wie :/ zasypuje wynikami wylacznie falownikow a to jednak nie do konca o takie rozwiazanie...
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania tego silnika, chyba że jest możliwość obrócenia stojana ale nie znając budowy tej szlifierki trudno mi się tu wypowiadać. Poza tym zmiana kierunku wirowania w szlifierce, może stwarzać zagrożenie, ze względu na kierunki gwintów na wale silnika i tendencję do...
ATS to rozwiazanie bez sensu. Tu potrzebny jest przekaźnik nadprądowy (OK, jest) i dwa przekaźniki czasowe oraz dwa styczniki. Pierwszy do ,,sprawdzenia" czasu zacięcia ( po wzroście prądu) a drugi pomiędzy stycznikami w przód i w tył. Musi być opóźnienie pomiędzy zmianą kierunku obrotów choćby ze względu na bezwładność mas wirujących. Falownik zaś...
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
no tak mało precyzyjnie przepraszam zmiana obrotów to oczywiście zmiana kierunku wirowania :) silnik mocy 0,3 KW wiec maleństwo,co do odp powyższych kolegów to chyba już mam problemik rozwiązany dzieki nim oczywiście.pozdrawiam i dziekuje
Zanim podłączysz napięcie umocuj porządnie korpus. Może zacząć obracać się (w przeciwną stronę niż wirnik) i spaść ze stołu. Co do połączenia - to rysunek wyjaśnia wszystko. Zmiana kierunku to zamiana czerwonego z białym. Zmiana prędkości to zamiana pary czerwony-biały na zielony-żółty Zmiana kierunku wirowania jak wyżej.
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki...
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Witam, kupiłem silnik 2.2 k W jednofazowy do sprężarki powietrza, lecz mam problem gdyż silnik kręci się w prawo a ja potrzebuję by kręcił się w lewo (chłodzenie sprężarki kołem) i tutaj moje pytanie - czy da się zmienić kierunek obrotów w tym silniku?
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
W jaki sposób można zmienić kierunek wirowania silnika bocznikowego?
Zmiana kierunku wirowania silnika http://obrazki.elektroda.pl/5480382200_1... Przejrzyj internet
Witam otóż chciałbym dowiedzieć się jak zmianić obroty w tym silniku: http://obrazki.elektroda.pl/3961366700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1294289600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8752788900_1... Które kable należy przepiąć?
Witam, czy ktoś zna odpowiedz na tą zagadkę: http://obrazki.elektroda.pl/6058701700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3574971200_1...
jak to zrobić -> zmiana kierunku obrotów w silniku 1-fazowym Pytanie może banalne ale jak to zrobić. Dzięki z góry za odpowiedzi.
jaki jest najprostrzy sposob by silnik krecil sie raz w jedna strone a raz w druga ??
Witam. Mam problem z silnikiem. Mianowicie: mam silnik z przełącznikiem 0-1-2. Kupiłem maszynę,załączam,a silnik kręci się w lewo...zamienilem więc fazy na silniku z 1 na 3,przestał działac stycznik. Prawdopodobnie się spalił...jak zamienić w silniku trójfazowym z regulacją obrotów jego wirowanie z lewych na prawe ?
Witam chciałem się dowiedzieć czy mogę w silniku jednofazowym zmienić kierunek obrotów załączam zdjęcie proszę o podpowiedzi
Witam Jak zmienić kierunek obrotów silnika ze zdjęcia? Z silnika wychodzą 4 przewody, komutator mhy jak na zdjęciu czyli nie podłączony do zasilania (nie jestem super elektrykiem więc nie wiem jak taki układ się nazywa...sorrki) Narysowałem jak wygląda wewnętrzne połączenia uzwojeń
Witam ponownie, przepraszam, że znowu ten sam temat po raz n... Mam pilny problem ze zmianą kierunku wirowania silnika 2,2 kW z kondensatorem i "wyłącznikiem odśrodkowym"-słychać przełączanie w ostatniej fazie przed swobodnym zatrzymaniem. W załączniku szkic podpiętych przewodów-proszę zwrócić uwagę na kolory, może to uławi, ponieważ te konkretne przewody...
Witam, mam problem ze zmianą obrotów w silniku. Załączam schemat, który był do niego dołączony. Może mi ktoś pomóc? http://obrazki.elektroda.pl/5686236700_1...
Witam,proszę o pomoc.Mianowicie potrzebuje zmienić kierunek pracy silnika-jednofazowego Silnik posiada 3 uzwojenia zakończone 3 stykami,najprawdopodobniej jest to silnik z pralki. W załączniku są zdj. Mogę przesłać zdj. na podany adres e-mail. Dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Tomek
Ja bym to wykonał na dwóch przekaźnikach samochodowych 12V. Albo na inncyh dostosowanych do napięcia. w przypadku dwóch sterowników. Można też wykorzystać dwa przekaźniki i jedne sterownik. Przekaźniki samochodowe wytrzymują spokojnie 30A. W pierwszym przypadku wykorzystujemy styki normalnie zwarte np. w popularnych przekaźnikach styki 87a i 30. Mamy...
Witam. Robię piłę tarczową do cięcia metalu (tzw. "gumówkę"). Mam silnik, w którym nie pasuje mi kierunek obrotów. Jak dokonać zmiany tych obrotów? Przeglądnąłem już forum i znalazłem kilka tematów, jednak nie dały mi one jednoznacznej odpowiedzi jak to zrobić. Załączam więc wykonany przeze mnie schemat połączeń pod pokrywą "dekla" silnika. Proszę o...
Tylko, że przełączanie przewodów silnika, czy kombinowanie z obracaniem "stojana", może wywołać zmianę kierunku wirowania silnika, a skoro maszyna pracuje prawidłowo i obraca się we właściwym kierunku, to tutaj nic nie kombinuj. Tym bardziej, że turbina wentylatora jest odśrodkowa z prostymi łopatkami i pompuje powietrze od wewnątrz do zewnątrz, niezależnie...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
1. Zwróciłeś uwagę na poprawność początków i końców uzwojeń w czasie przepinania gwiazda-trójkąt? 2. Jak rozumiem zamiana dwóch faz w gwieździe daje zmianę kierunku obrotów? 3. W przypadku przepięcia gwiazda-trójkąt jeszcze na etapie pierwotnego kierunku obrotów daje wzrost mocy na wale/pobieranego prądu przez fazy uzwojeń? 4. W przypadku zmiany kierunku...
W załaczniku jest schemat podłączenia silnika 2- biegowego na rózne prędkości oraz ze zmianą kierunku wirowania.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Podobno właśnie ma być licznik energii elektrycznej i zmiana kierunku wirowania silnika jednofazowego. Oczywiście to są tylko domysły.
Witam serdecznie! Czy mozliwa jest zmiana kierunku wirowania silnika serwo rexroth-bosch z kartą poprzez zamianę przewodów A2 z A3 tak jak w popularnym silniku trojfazowym zamiana fazy v z w ?? czy konieczna jest zmiana obrotów ze środowiska programującego Indradyn?? proszę o odpowiedz
(at)excray Czy przypadkiem nie jest to silnik dwuprędkościowy, ale ktoś sobie tak podłączył, bo miał cztery przewody. To by trochę wyjaśniało. Być może tam jest jeszcze w środku wyłącznik odśrodkowy. Przy tej mocy ? Mowy nie ma. Jeżeli faktycznie tak jest połączony, jak Kolega rozrysował, to do zmiany kierunku obrotow należało by odwrócić stojan. Wyjąć...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
W urządzeniu silnik zasilany jest napięciem wyprostowanym napięciem sieci, odpowiednio łączonym przez przekaźniki w celu zmiany kierunków wirowania.
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
np: Buczenie. A co do zmiany kierunków to zwyczajnie zamień fazy. Poczytaj. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam . Kondensatory dobiera się ze wzoru C = ( 60 do 70 ) P gdzie C- pojemność kondensatora w µ F , P - moc silnika w kW . Stosuje się tu kondensatory papierowe / blokowe / z krajowych dawnych typów to KBG -MN , BM , MPHP . Musisz na tabliczce znamionowej odczytać jak silnik ma być połączony czy w /gwiazdę / , czy w / trójkąt /. Jeżeli w / gwiazdę...
Może i się mylę ale tramwaj to całkiem inna bajka. Zmiana kierunku wirowania silników trakcyjnych dokonywana jest za pomocą ręcznie napędzanego nastawnika kierunku przez przełączenie kierunku przepływu prądu przez uzwojenia silników. Sterowanie odbywa się na przekaźnikach, stycznikach oraz rezystorach.
Jest jeszcze układ "zabezpieczający" przed zwarciem międzyfazowym uniemożliwiający ( w teorii) załączenie dwóch styczników na raz. Styki pomocnicze styczników odpowiednio połączone stanowią blokadę elektryczną. W ten układ wpięte są też styki pomocnicze bezpiecznika i termika. Brak blokady mechanicznej i zwłoki czasowej potrzebnej na pewne rozłączenie...
Jak na razie działa wszystko bez problemów - wystarczyło zmienić prędkość na niższą (z 115200 na 14400;) ). Docelowo ten procesor ma sterować silnikiem BLDC a PC ma być używany jako terminal do zadawania prędkości i zmiany kierunku wirowania silnika.
Czy w tym przypadku zwykła zmiana przewodów między kondensatorem a N lub L1 wystarczy? Tak prosto się nie da, można spróbować odwrócić stojan silnika i kierunek wirowania się zmieni.
Konstrukcja pompki jest taka, że prawdopodobnie jest wewnątrz jakiś zaworek, lub zaworki, które powodują, że przy zmianie kierunku wirowania silnika ciecz jest pchana w odpowiednie wężyki. Też o tym nie wiedziałem, dopiero uświadomili mnie forumowicze "Octavii". W przypadku samochodu bez wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby jest stosowana inna pompka.
silnik zmiana kierunek wirować zmiana kierunek wirować zmiana kierunek wirować fazowy
volvo silnika kondensatory foliowe ceramiczne aktywny aucie
schemat oczyszczacz powietrza interfejs delphi
Volvo D5, Diesel, benzyna – zimny rozruch, cylinder 5 dołącza po chwili, świece żarowe, cewka Ford Kuga – komunikat „Włącz zapłon naciśnij STOP” przycisk START/STOP, czujnik hamulca, rozruch