Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Bardzo ogólnie przyjmuje się, że jeśli szczotki ułożone są pod kątem prostym do komutatora, to taki silnik może pracować w obu kierunkach. W twoim przypadku jak widzę na zdjęciu tak nie jest. Co do stosowania tego układu ,to nie eksperymentowałem z nim ,wiec nie wypowiem się.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Najpierw czytaj [url=https://www.google.com/search?q=zmi... potem pytaj. Wrzuc jakieś fotki silnika.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Wszystko zależy z której strony patrzymy. Mnie się wydaję że jak stoję za maszyną i ją trzymam za uchwyt to pod uchwytem mam kosz a z przodu (przed koszem) mam wałem (ja mam założone sprężyny). Wałek kręci się tak że sprężyny zdrapują starą trawę i wrzucają do kosza. Tak czuć jest jakby maszyna chciała sama jechać do przodu bo to efekt wbijania się...
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Witam.Wystarczy obrócić wirnik o 180 stopni.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Więc ten nie ma nauki. Czyli zmiana kolejności uzwojeń i hall-a
Witam, planuję zrobić na mikrokontrolerze sterownik silnika dc głównie chodzi mi o zmianę kierunków silnika lewo - prawo, prawo - lewo za pomocą mikrokontrolera. Czy miał by ktoś schemat takiego układu z góry dziękuję
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2.
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
Z tego schematu który jest na 3 fotce wynika że jest tam jeden silnik dwubiegowy ze zmiana kierunku oraz dwa silniki tylko zmiana kierunku . To wszystko masz na schemacie .Nie wiem czy na fotce pierwszej ( kaseta sterująca - chyba ) jest składnikiem tego sterowania ? Na trzech stycznikach tego nie zrobisz. Dodano po 3 Podaj moc tych silników .Styki...
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Bez zmiany masy to trzeba odizolować cały środek od obudowy. Sterować tranzystorem BUZ11 na przykład. Potem to już z górki.
Cieszę się że mogłem pomóc .Rozwiązywanie problemów * schematowych* to moje ...hobby.:) ..i jeszcze jedno ,chyba nie ma w zwyczaju darowywanie pkt .za pomoc w rozwiązywaniu problemow ,ale wystarcza nacisnąć ikonę na stronie <pomógł> ....a może się mylę .:?: PS .Jestem nietutejszy...:D
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
musze zaprojektowac uklad do zmiany kierynku silnika pradu zmiennego za pomaca przekaznikow. pomozcie. wiem zeby zmienic kierunek silnika to trzeba zmienic przynajmniej dwa przewody z trzech. http://obrazki.elektroda.net/67_11598179... tylko gdzie wcisnac te przekazniki zeby tak sie stalo?? pomocy!!
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić kierunek obrotów silnika w Beninca 424 z centralką CO.B24-SW, bo brama, jak jest otwarta, to napęd widzi, jakby była zamknięta.
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Witaj. Tutaj masz troche informacji na temat zmiany kierunku obrotów w silniku 1 faz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Pytanie ile przewodów idzie do silnika. Jak trzy czyli same "fazy" to nie ma problemu bo wystarczy dowolne dwa zamienić. Problem pojawia się gdy mamy 3 fazy i dodatkowe przewody do czujników halla.
Program powinien wyglądać mniej-więcej tak: wsunięcie sklejki - np. czujnik na wejściu przed pierwszym wałkiem - zaczyna napędzać wałki. po wejściu na pierwszy wałek "chwyta" czujnik między walkami: od teraz napęd jedzie do przodu; sklejka jest prasowana przez drugi wałek na zakładany margines. po wymiarze zatrzymuje się i cofa o wymiar, znów zatrzymuje...
czy w takim silniku można zmienić obroty silnika np po przez zamienienie miejscami kabli w kostce czyli niebieski na miejsce brązowego a brązowy na miejsce niebieskiego? To nic nie da. Należy zamienić miejscami przewody idące od cewek stojana do szczotek.
Na schemacie widać dwa uzwojenia (sprawdzić czy są równe/rezystancja). Zmienić punkt zasilania z sieci; teraz/na rysunku jest: bezpośrednio na black i pośrednio -przez kondensator -white; zmienić na: bezpośrednio na white i pośrednio -przez kondensator -black.
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Nie da się zmienić obrotów, bez ingerencji w wyjścia w uzwojeniu silnika( w środku).
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Zmieniasz tylko w jednym miejscu. Zmiana w dwu MOGŁABY dać kombinację taką że znowu wiruje w złym kierunku.
Tak, nie będzie funkcji zatrzymania, no ale Kolega nie chce przycisku o trzech położeniach, oraz w poście na początku było że pomiędzy zmianami kierunku obrotów zatrzymania może nie być. W tym układzie aby zatrzymać silnik to albo zamontować dodatkowy wyłącznik, albo wyłączyć całe urządzenie.
Wsadź tam silnik z wycieraczek razem z przekładnią. A jak będzie mało to dwa silniki z przekładniami po obu stronach. Tanio, bezpiecznie, bezproblemowa zmiana kierunku. Same zalety.
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
czy mogę zastosować przełącznik (włącznik) z wiertarki ? Z wiertarki na 12V? Wytrzymałość prądowa wystarczająca (25A)? czy regulacja obrotów będzie działać prawidłowo ? Jesli to była wiertarka akumulatorowa to tak.
Zmiana kierunku pracy silnika prądu stałego to oczywiście zmiana podłączenia plusa i minusa baterii do końcówek silnika.Jeśli masz tylko ten przełącznik z trzema wyprowadzeniami to możesz podłączyć dwie baterie: łączysz plus jednej z minusem drugiej i tak połączone końce baterii łączysz do jednego kabelka zasilania silnika, drugi koniec silnika łączysz...
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam temat poruszany wiele razy, ale zapytam i ja:-)jak podłączyć silnik 3 fazowy na 230V i zmieniać obroty lewo prawo?(silnik ma 6 wyprowadzeń, mam już odpowiedni kondensator)dodaje schemaciki proszę mi napisać czy są one poprawnie? jaki przełącznik zastosować i jak to z grubsza powpinać by zadziałało Schemat 3 i 4 to ogólny poglądowy, z którego wynika...
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
Jaki charakter ma obciążenie silników, czy silniki przed zmianą kierunku wirowania będą jakoś wyhamowane.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
Dziękuję za odpowiedź.Niestety pozostaje wykorzystanie innych silników.
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Fajne rozwiązanie, ale tylko raz. Pomyśl troszku - coś przesuwa dźwignię w prawo, następuje zmiana kierunku, teraz silnik idzie w lewo, gdzieś tam znowu zmiana kierunku, silnik znowu idzie w prawo i ......jak ma przestawić dźwignię jak ona jest przestawiona. Jeżeli połączysz dźwignie mechanicznie to ma to sens, ale tak robiono w XIX wieku.
Może lepiej przed zmianą kierunku, wyhamować silnik.
Schemat jest poprawny. Przy jeździe szybkiej silniki są połączone równolegle, przy wolnej szeregowo. Zmiana kierunku odbywa się poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silników. z pedałem gazu Pedał gazu, to w tym przypadku zwykły włącznik mono-stabilny.
Może jakaś niedroga wiertarka z marketu z regulacją obrotów i zmianą kierunku?
Witam Jaki to silnik? napisz coś więcej.
Na podanych zdjęciach masz czarno na białym, punkty zatrzymaj, przydadzą ci się. Przed zmianą kierunku pamiętaj o "Stop" aby zatrzymać silnik, i dopiero zmiana.
Z falownikiem czy bez - przy silniku trójfazowym (jak ten) - zmiana kierunku nie jest żadnym problemem. Z falownikiem jednofazowym ten silnik będzie słabiutki (praca przy 0,6 napięcia, moc rzędu 30% mocy znamionowej).
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Musisz zastosować tzw. przełącznik dwusekcyjny: http://obrazki.elektroda.net/49_11853594...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
silnik zmiana kierunku obrotów silnik trójfazowy zmiana kierunku silnik jednofazowy zmiana kierunku
uszczelniacze zaworowe renault laguna przycisk ignis czujnik
Lokalizacja modułu sterowania silnika w Skoda Fabia 1.4 60kW 2002 Pendrive z przełącznikiem blokady zapisu - Netac U336, Kanguru