Wyjąć wirnik i zamontować go odwrotnie.
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Jeżeli wychodzą 3 wyprowadzenia i jest to silnik 400V, to L1, L2 L3 - to te żyły ze zdjęcia (kolejność dowolna, zmiana kolejności powoduję zmianę kierunku wirowania silnika), PE do obudowy, N nie ma. Widzę że silnik jest w nie najlepszym stanie, przed przyłączeniem należało by zrobić pomiary chociażby rezystancji izolacji. Pamiętaj o odpowiednich zabezpieczeniach...
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Jaki charakter ma obciążenie silników, czy silniki przed zmianą kierunku wirowania będą jakoś wyhamowane.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Zmiana kierunku wirowania silnika http://obrazki.elektroda.pl/5480382200_1... Przejrzyj internet
Jeśli z korpusu silnika wyprowadzone są dwa przewody i silnik jest zasilany prądem AC to zmiana kierunku wirowania jest niemożliwa bez ingerencji do wnętrza przy założeniu, że jest to silnik komutatorowy. Prościej będzie zastosować inny silnik (tak jak pisałeś 12V DC).
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
no tak mało precyzyjnie przepraszam zmiana obrotów to oczywiście zmiana kierunku wirowania :) silnik mocy 0,3 KW wiec maleństwo,co do odp powyższych kolegów to chyba już mam problemik rozwiązany dzieki nim oczywiście.pozdrawiam i dziekuje
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Podobno właśnie ma być licznik energii elektrycznej i zmiana kierunku wirowania silnika jednofazowego. Oczywiście to są tylko domysły.
Witam serdecznie! Czy mozliwa jest zmiana kierunku wirowania silnika serwo rexroth-bosch z kartą poprzez zamianę przewodów A2 z A3 tak jak w popularnym silniku trojfazowym zamiana fazy v z w ?? czy konieczna jest zmiana obrotów ze środowiska programującego Indradyn?? proszę o odpowiedz
W załaczniku jest schemat podłączenia silnika 2- biegowego na rózne prędkości oraz ze zmianą kierunku wirowania.
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Zanim podłączysz napięcie umocuj porządnie korpus. Może zacząć obracać się (w przeciwną stronę niż wirnik) i spaść ze stołu. Co do połączenia - to rysunek wyjaśnia wszystko. Zmiana kierunku to zamiana czerwonego z białym. Zmiana prędkości to zamiana pary czerwony-biały na zielony-żółty Zmiana kierunku wirowania jak wyżej.
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania tego silnika, chyba że jest możliwość obrócenia stojana ale nie znając budowy tej szlifierki trudno mi się tu wypowiadać. Poza tym zmiana kierunku wirowania w szlifierce, może stwarzać zagrożenie, ze względu na kierunki gwintów na wale silnika i tendencję do...
Posiadam silnik synchroniczny BLDC po przepięciu silnika z gwiazdy w trójkąt i przesunięciu czujników Halla o 30stopni mam problem ,gdyż silnik nie chcę się kręcić w prawidłowym kierunku. Nic nie daje zamiana z sobą faz oraz czujników, obrócenie stojana, przelutowanie uzwojeń w drugi trójkąt, czy przesunięcie czujników Halla w drugą stronę o 30stopni...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Może i się mylę ale tramwaj to całkiem inna bajka. Zmiana kierunku wirowania silników trakcyjnych dokonywana jest za pomocą ręcznie napędzanego nastawnika kierunku przez przełączenie kierunku przepływu prądu przez uzwojenia silników. Sterowanie odbywa się na przekaźnikach, stycznikach oraz rezystorach.
http://obrazki.elektroda.pl/7139180100_1... Witam, mam problem ponieważ nie mogę znaleźć żadnej specyfikacji tego silnika. Co więcej zastanawiam się jak podłączyć taki silnik, ewentualnie stworzyć jakiś układ umożliwiający zmianą kierunku wirowania silnika.(lewo , prawo). Do silnika doprowadzone są trzy przewody i niestety nigdzie nie...
Czy w tym przypadku zwykła zmiana przewodów między kondensatorem a N lub L1 wystarczy? Tak prosto się nie da, można spróbować odwrócić stojan silnika i kierunek wirowania się zmieni.
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Witam, to nie zmienia postaci rzeczy, czy jest to silnik krokowy bipolarny, czy sterowanie nawrotne (zmiana kierunku wirowania) silnika prądu stałego, ponieważ w obu przypadkach możesz zastosować te same i do tego celu dedykowane sterowniki mostkowe. Taki sterownik ma wszystko co potrzeba i co ważne zabezpieczenie przed zwarciem (jednoczesnym załączeniem)...
Wrzuć jakieś fotki, silnika i tego gdzie sie podpina zaciski(za mało danych). Wtedy coś więcej będzie można powiedzieć, bo czasem może się okazać niemożliwa, bez zbytniej ingerencji w budowę samego silnika, zmiana kierunku. Pozdr.
niebieski i czerwony przewód to zasilanie 230V, do dwóch czarnych podłączony jest kondensator. W tym silniku nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania. podłączony jest prawidłowo.
Tyle, że w automacie potrzebna była zmiana kierunku wirowania, a tu potrzebny tylko jeden kierunek.
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
Witam ponownie, przepraszam, że znowu ten sam temat po raz n... Mam pilny problem ze zmianą kierunku wirowania silnika 2,2 kW z kondensatorem i "wyłącznikiem odśrodkowym"-słychać przełączanie w ostatniej fazie przed swobodnym zatrzymaniem. W załączniku szkic podpiętych przewodów-proszę zwrócić uwagę na kolory, może to uławi, ponieważ te konkretne przewody...
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Kolego (at)bubek2500 , zmiana kierunku wirowania tego silnika prosta nie będzie. Sposób kolegi (at)KMal , jest w tym przypadku błędny. Jeżeli stojan jest symetryczny to można go obrócić, jeśli nie to tylko przełączenie wyprowadzeń na czołach uzwojeń, o ile będzie taka możliwość.
ATS to rozwiazanie bez sensu. Tu potrzebny jest przekaźnik nadprądowy (OK, jest) i dwa przekaźniki czasowe oraz dwa styczniki. Pierwszy do ,,sprawdzenia" czasu zacięcia ( po wzroście prądu) a drugi pomiędzy stycznikami w przód i w tył. Musi być opóźnienie pomiędzy zmianą kierunku obrotów choćby ze względu na bezwładność mas wirujących. Falownik zaś...
(at)excray Czy przypadkiem nie jest to silnik dwuprędkościowy, ale ktoś sobie tak podłączył, bo miał cztery przewody. To by trochę wyjaśniało. Być może tam jest jeszcze w środku wyłącznik odśrodkowy. Przy tej mocy ? Mowy nie ma. Jeżeli faktycznie tak jest połączony, jak Kolega rozrysował, to do zmiany kierunku obrotow należało by odwrócić stojan. Wyjąć...
Zmieniasz tylko w jednym miejscu. Zmiana w dwu MOGŁABY dać kombinację taką że znowu wiruje w złym kierunku.
Zamieniłem końce uzwojeń wirnika i silnik kręci się w drugą stronę. Szczerze mówiąc, nie przyglądałem się czy silnik iskrzy czy nie, ale po podłączeniu regulatora KDSF35 można regulować obroty praktycznie od zera do maksymalnych. (Silnik pochodzi ze starego odkurzacza Zelmer). Czy w tych silnikach, zmiana kierunku wirowania nie wpłynie niekorzystnie...
Tak jak napisał poprzednik, warto rozejrzeć się za silnikami prądu stałego od wycieraczek samochodów ciężarowych. Łatwo i tanio można regulować obroty i zmieniać kierunek, cena też nie jest wygórowana. Możesz też poszukać silnika DC na 230 V i do tego jakiś regulator tyrystorowy lub zwykły nastawnik (oporniki).
http://obrazki.elektroda.pl/2797061900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4328930300_1... Zmiana kierunku wirowania - np. zamiana miejscami R1 z R2 Pozdrawiam. Stefan
Jeżeli Chcesz zmienić kierunek obrotów w tym konkretnym silniku ,musisz się dostać do uzwojenia i odszukać drugi koniec uzwojenia pomocniczego. Trzeba będzie rozłączyć istniejące połączenie i wyprowadzić na zewnątrz ten odłączony koniec uzwojenia. Wówczas będzie możliwość zmiany kierunku wirowania tego silnika gdy będziesz mógł przez układy połączeń...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Najprostszym sposobem byłoby odwrócenie stojana silnika względem wirnika, oczywiście pod warunkiem, że rdzeń jest osadzony symetrycznie. Należy jednak mieć na uwadze, że wirnik jest zakończony gwintem i zmiana kierunku wirowania będzie skutkowała tendencją do odkręcania się nakrętki.
Witam! Najczęściej w wentylatorach kuchennych są stosowane silniki asynchroniczne z zezwojem zwartym. W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania przez zmianę połączeń elektrycznych. Jedyną możliwością jest zmiana kierunku wirowania mechanicznie. Należy z silnika wyjąć wirnik (przez spiłowanie nitów rurkowych) i obrócić stojan o 180°....
Tak ,tylko nawrotny nie do końca rozwiąże temat ( niedostępny w zestawieniu ) . Układ ma pracować prawo-przerwa-lewo-przerwa-prawo i tak do momentu przerwania obwodu sterującego.
Z podanych danych oraz załączonych zdjęć wynika że jest to silnik jednofazowy z kondensatorem 8µf zmiana kierunku wirowania następuje po zmianie biegunowości na jednym z uzwojeń
Moim trudem doszedłem do podłączenia (PRAWO), niepokoi mnie grzanie się silnika. Nie rób takich doświadczeń bo go spalisz. Jest duże prawdopodobieństwo, że silnik nie jest przystosowany do zmiany kierunku wirowania. Ile wyprowadzeń jest bezpośrednio z silnika do tabliczki zaciskowej i do których zacisków są dołączone? Daj też zdjęcie tabliczki znamionowej...
A mnie się wydaje jednak ze ten silnik nie jest 3 fazowy a 1 fazowy z uzwojeniem wzbudzenia coś jak we frani a kostka przyłączeniowa standardowa 6 połączeń to by się zgadzało. 2 uzwojenia oraz styki wyłącznika ośrodkowego. Ze zmianą kierunku wirowania z kondensatorem.
Witam: O silniku 1: Jest możliwa praca jednofazowa silnika trójfazowego, ale moc wyjściowa będzie wynosiła około 1/3 mocy znamionowej silnika . Dla pracy jednofazowej należy – pomiędzy dwa zaciski tabliczki ( np. S i T ) podłączyć kondensator o pojemności ok. 4μF/kW ( to znaczy moc silnika × 4 μF). Trzeba zwrócić uwagę żeby: 1.napięcie...
Możesz zbudować mostek typu H i sterować go falą PWM np z mikrokontrolera (PIC18 czy inne). Uzyskasz wtedy regulacje obrotów plus zmiana kierunku wirowania. Zależy tylko jaki masz duży silnik, czy wystarczy układ z wcześniejszego postu czy potrzebny będzie duży mostek H
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
4,5 KW moc z zapasem (ale warto) Kierunek wirowania pola zmieniać za pomocą zmiany 2-ch faz .Uwzględnić trzeba hamulec który wyhamuje silnik przed zmianą obrotów(praca dla mechanika) ---Pozdrawiam--- kierunek wirowania pola inaczej kier.obr. przepraszam
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Krótka odpowiedź, nie. Jest to wentylator wyciągowy i po ewentualnej zmianie kierunku wirowania będzie "mielił" powietrze w miejscu. Szukanie silnika z rozwartym zwojem narazi cię na śmieszność ze strony sprzedawców.
Jeśli z silnika wyprowadzone są trzy przewody to uzwojenia ma połączone wewnątrz. Jeśli uzwojenia nie są symetryczne to musisz się dostać do punktu połączenia i zamienić ze sobą końcówki któregoś uzwojenia. Jeśli to możliwe to może po prostu odwróć stojan.
Witam ! Czy silnik miał kondensator ? Zmianę kierunku obrotów wykonuje się przez zamianę miejscami np. E1 z A1 Zamiana E1 z A1 z jednoczesną zmianą A2 z E2 nie spowoduje zmiany kierunku wirowania. Pozdrawiam. Stefan ps. przydało by się zdjęcie silnika, typ silnika
Tytuł na zdjęciu z tabliczki :Silnik jednofazowy z kondensatorem roboczym i wyłącznikiem nadprądowym. Jest to silnik nawrotny taki sam jakie kiedyś były w pralkach automatycznych . Zmiana kierunku wirowania przez przełożenie przewodu Mp z zacisku Z na zacisk V. Ważne jest zachowanie początków i końców uzwojeń U-V, W-Z. Do zacisku U/W należy podłączyć...
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń silnika nie ma możliwości zmiany kierunku jego wirowania.
Zamiana początku z końcem jednego z dwu uzwojeń Twojego silnika, to zmiana kierunku wirowania. Jeśli sterownik, parametrami zasilania, jest odpowiedni do tego typu silników, nie spodziewaj się uszkodzeń. http://obrazki.elektroda.pl/7629866300_1...
O co tu chodzi ? Jeżeli Kolega chce zmienić kierunek wirowania tego silnika, musi ODWROCIĆ końcówki któregoś z uzwojeń (rozruchowego lub roboczego).
Witam, jestem bardzo początkujący jeśli chodzi o programowanie mikrokontrolerów zwłaszcza w asemblerze dlatego moja pytanie brzmi: czy ktoś wie może jak zabrać się do napisania programu sterowania falownikiem trójfazowym przy uzyciu modulatorów pwm. Program miałby działać na mikrokontlorerze 8051 i zawierać: -Uwzględnienie zmiany częstotliwości pracy...
połączenie zasilania z kondensatorem silnika pralki LUNA(od kostki silnika)wirowanie,obroty lewe,obroty prawe.
Witam Posiadam silnik AS-2 od samolotu , jego dane to nap 27 VCD i prad 2,5 A. Podlaczylem go do zasilacza ktory bez obciazenia daje 34 V ale po zalaczeniu silnika spada na 21 V i powoli rosnie dochodzac do 24 V , pobor pradu ustala sie na 2,45 A przy 24 V. Silnik ten zastosowany mam do wiertarki do obwodow drukowanych ale kreci sie w nie ta strone...
Witam Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość posiadam mały problem z silnikiem trójfazowym. A mianowicie z obrotami, oczywiście w takim silniku zmiana kierunku wirowania to nić trudnego ale jam mam silnik ok 20kW i po zmianie kolejności faz silnik kręci się oczywiście w drugą stronę ale nie morze osiągnąć swojej prędkości obrotowej. Po kolejnej zamianie...
Witam ! Połącz tak: 2800obr/min do 5 i 6 podłącz 230V 50Hz do 5 i 2 podłącz kondensator np 16uF 300obr/min np. tak 3 i 4 podłącz 230V 50Hz 1 i 4 podłącz kondensator np 16uF lub tak ( zmiana kierunku wirowania ) 3 i 1 podłącz 230V 50Hz 1 i 4 podłącz kondensator np 16uF Silnik przeznaczony jest do pracy krótko trwałej. 2800obr/min około 10minut Pozdrawiam....
Witam.Spotkałem się z tak szybką zmianą obrotów za pomocą 2 elektromagnetycznych sprzęgieł.Silnik kręci się w jednym kierunku, zmiana kierunków wirowania jest realizowana za pomocą przekładni.Sprzęgła pracują na przemian. Możesz zastosować silnik krokowy.Pozdrawiam
Witam Czy zmiana kierunku wirowania ma być też realizowana?
Katowane to są, ale jednak chwilami, okresami. Z żądanym reżimem pracy nie ma nawet porównania. Poza tym miewają dłuższe czasy pracy bez zmiany kierunku wirowania i wentylatory mogą trochę wywiać.
Zmiana kierunków obrotów silnika trójfazowego przy wirowaniu w jednym kierunku na drugi to hamowanie przeciwprądem. Nie jest to zbytnio zabójcze dla silnika lecz nie wytrzymują zabezpieczenia termiczne i bezpiecznikowe. Najkożystniej silnik zatrzymać i puścić w drugą stronę. Pozdrawiam. Spektra
Zapewne jest to silnik z tzw zwartą fazą rozruchową. Charakterystyczne jest to, że część magnetowodu (rdzenia) zwarta jest zwojem grubego drutu. W takim silniku zmiana kierunku wirowania możliwa jest poprzez odwrócenie wirnika w magnetowodzie. Po prostu, trzeba zdemontować wirnik i zamontować go tak aby, wałek na który zakładasz śmigło znalazł sie po...
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów? My doskonale rozumiemy, że silnik pracuje ale do zmiany kierunku wirowania musimy znać układ uzwojeń w silniku, o ile taka zmiana jest w ogóle możliwa....
kurka siwa... dzieki (at)quarz za identyfikacje... Proszę, a cała przyjemność po mojej stronie ... :D wiec maly update prosby :) czy posiada ktos jakies materialy odnosnie sterowania takim silnikiem? zarowno wyszukiwarka forumowa jak i wojek google za wiele nie wie :/ zasypuje wynikami wylacznie falownikow a to jednak nie do konca o takie rozwiazanie...
Zasilanie wchodzi przez kondesator filtrujący do cewek stojana na krzyż, z cewek stojana do komutatora (wzajemne przełożenie koncówek stojana , zmiana kierunku wirowania). Nie powinno bać tam żadnego mostka prostowniczego. Silnik powinien pobierać na luzie około 0,5 do 1A prądu.
Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
Dzieki za szybka odpowiedz. Na poczatke zeskanuj to : Praca równoległa transformatorów- str. 53 (caly rozdzial) Rozruch silnika indulcyjnego- str. 156 (caly rodział) Zmiana kierunku wirowania i nastawianie predkosci wirwania silnika indukcyjnego- str. 164 (caly rodział) Uzwojenie twornika maszyn komutatorowych pradu stalego- str. 289 (caly rodział)...
Najpierw sprawdź bezpośrednio silnik tak kak napisałem, wymien kondensator ( nie zaszkodzi a może pomóc), jeśli bezpośrednio pod 220v silnik tak samo będzie szwankowal- wymiana stojana prawdopodobna. Jeśli działa źle tylko pod centralką możliwe jej uszkodzenie ( choćby przypalone styki przekaźnika kierunku). Z silnikem jest tak: stojan ma 3 uzwojenia...
Jabym proponował sprawdzić dokładnie grzałkę.Jak grzałka dostaje masy,dostaje masyrównież uzwojenie silnika,silnik zaczyna hamować.
To chyba z pralki a bęben w pralce wiruje w obu kierunkach.
W urządzeniu silnik zasilany jest napięciem wyprostowanym napięciem sieci, odpowiednio łączonym przez przekaźniki w celu zmiany kierunków wirowania.
W silnikach krokowych stosuje się 5-fazowe Możesz taki wskazać - 5 przewodów to nie 5 faz - jeden jest wspólny tak jak przy trójfazowym połączeniu w gwiazdę. Taka anegdota szkolna z dawnych lat: Nauczyciel: Dlaczego w instalacji trójfazowej nN na słupie są 4 przewody? Uczeń: Jednym płyną wolty, drugim ampery, trzecim waty.... N: A czwartym? U: Czwartym...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Ten silnik jest z wyłącznikiem odśrodkowym , i w takiej konfiguracji powinien pozostać. Zmiana kierunku wirowania przez zamiane wzajemnie przewodów żółtych, tak jak teraz masz to jedne obroty a jak odkręcisz żółte i wzajemnie zamienisz je to będą odwrotne obroty.
hmmmm nie jestem elektronikiem i dlatego pytam bez podtekstów ja jak musialem cos takiego zrobić musiałem wyprowadzic dodatkowy kabel ze szczotki i dopiero tak chcial działac lewo prawo zmiana biegunów nic nie dawala czy ten schemat wyeliminuje koniczność rozbierania silnika ? Nie. Nie znam wszystkich silników od wycieraczek, te które widziałem były...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Czarny 1- Czarny 2 4,2Omów Uzw.Robocze? Nie, to jest uzwojenie rozruchowe. Biały 1 -Biały 2 1,8 Oma. Uzw.Rozruchu Nie, to jest uzwojenie robocze. Teraz jeszcze mam pytanie czy kondensator w tym wypadku jest kondensatorem pracy czy rozruchu ? To kondensator rozruchowy. Schemat podłączenia. https://obrazki.elektroda.pl/9664770900_...
Sorry ze zapytam, ale przy takim sprzęcie jak silniki 260kW nie macie żadnego elektryka ?
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Zrobiłem kiedyś regulator analogowy dla silnika DC24V/60W, zasilanie stojana 24V (zmiana polaryzacji=zmiana kierunku wirowania) a wirnik zasilałem 3-24V DC(prosta aplikacja 723 ale można i na LM), regulował pięknie.
madiz08. Bardzo mi się spodobał twój pomysł. Idealnie się wpisuje w cenę z tematu i prostotę niezrażającą amatorów. Mam propozycję układu sterowania dla ciebie i i innych, którzy nie chcą się bawić w programowanie mikroprocesorów. Potrzebne: 1"zegar sterujący" wspominany wyżej. 2. Zasilacz stabilizowany lub jakiś inny stabilizator napięcia. Ja proponuję...
Witam ! Podaj typ silnika. Wykonaj pomiary omomierzem pomiędzy wszystkimi wyprowadzeniami silnika i podaj je. Czy silnik jest jedno fazowy ? Narysuj schemat silnika bez przełączników, przekaźników. Jeśli z wnętrza silnika są wyprowadzone trzy przewody to możesz mieć problem ze zmianą kierunku wirowania wirnika. Rzadko się zdarza aby oba uzwojenia silnika...
Witam . Kondensatory dobiera się ze wzoru C = ( 60 do 70 ) P gdzie C- pojemność kondensatora w µ F , P - moc silnika w kW . Stosuje się tu kondensatory papierowe / blokowe / z krajowych dawnych typów to KBG -MN , BM , MPHP . Musisz na tabliczce znamionowej odczytać jak silnik ma być połączony czy w /gwiazdę / , czy w / trójkąt /. Jeżeli w / gwiazdę...
Konstrukcja pompki jest taka, że prawdopodobnie jest wewnątrz jakiś zaworek, lub zaworki, które powodują, że przy zmianie kierunku wirowania silnika ciecz jest pchana w odpowiednie wężyki. Też o tym nie wiedziałem, dopiero uświadomili mnie forumowicze "Octavii". W przypadku samochodu bez wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby jest stosowana inna pompka.
Jak na razie działa wszystko bez problemów - wystarczyło zmienić prędkość na niższą (z 115200 na 14400;) ). Docelowo ten procesor ma sterować silnikiem BLDC a PC ma być używany jako terminal do zadawania prędkości i zmiany kierunku wirowania silnika.
Czujnik musi po wykryciu zaniku lub asymetrii wyłączyć zasilanie odbiornika 3 fazowego w tym przypadku silnika wiec musi rozłączyć stycznik. W czujniku jest przekaźnik i ten przekaźnik musisz wpiąć szeregowo w obwód zasilania cewki stycznika. Co do oznaczenia faz stosuje się specjalne wskaźniki kierunku faz dzięki temu można określić `` kierunek wirowania...
Jest jeszcze układ "zabezpieczający" przed zwarciem międzyfazowym uniemożliwiający ( w teorii) załączenie dwóch styczników na raz. Styki pomocnicze styczników odpowiednio połączone stanowią blokadę elektryczną. W ten układ wpięte są też styki pomocnicze bezpiecznika i termika. Brak blokady mechanicznej i zwłoki czasowej potrzebnej na pewne rozłączenie...
Witam. Podany powyżej schemat jest dobry, ale dla silnika DC z magnesami wzbudzenia w stojanie. ArturZy . darob - jaki masz silnik? Otóż sprawa jest prosta dla silników z magnesem trwałym w stojanie, bo tam wystarczy zamienić biegunowość jak pisali przedmówcy. Jeżeli silnik ma uzwojenia w stojanie to zmiana biegunowości napięcia może sie okazać nie...
Witam! Kolega chozby dobrze Ci podpowiedział. Wystarczy albo od zasilania albo jeżeli wygodniej przy silniku zamienić kolejność 2 faz i silnik zmieni obroty na przeciwne.Jest to spowodowane zmianą wirowanie pola.Nie potrzeba do tego żadnego schematu.
Po połączeniu wg schematu jaki zamieściłeś po zamknięciu zielonego stycznika przełączając niebieskim będzie następować zmiana kierunku wirowania pola magnetycznego a co za tym idzie i zmiana kierunku obrotów wirnika. Osobną kwestia jest pojemność tego kondensatora ale tą już zapewne masz dobraną.
Przede wszystkim trzeba wiedzieć jak jest rozwiązane sterowanie (co dokładnie odpowiada za zmianę kierunku wirowania silnika). Czy w samym silniku były odłączane jakieś przewody? Może tam jest coś zamienione. Najleprzy byłby schemat lub dokładny opis układu sterującego.
zmiana kierunku wirowania wirowania kierunku kierunku wirowania
renault laguna kontrolki cyfra moduł halogenowy transformator
zamrażarka whirlpool amica instrukcja
Kod Arduino do odczytu wagi z czujnika HBM HLCB Fortnite wyłącza się podczas uruchamiania - co robić?