Proszę, 1540 , niczego nie wnosi-ot kosmetyka , żadnych zmian sprzętowych.
No właśnie. Zmiana dyfuzora = odblokowanie motocykla. Konieczne jest przy tym zmiana mapy w ECU, lub nawet wymiana całego ECU jeżeli znajduje się w kicie odblokowującym, o ile dyfuzor który masz jest kompatybilny (jest dedykowany do TPI i nie wymaga innej mapy). Jeszcze jest druga ważna sprawa, smarowanie. Dozownik jest tutaj elektroniczny, a KTM przy...
Witam, Szukam kogoś kto potrafi zmodyfikować mapy ECU. Po wymianie silnika okazało się że w nowym są inne pompowtryski i silnik pracuje nierówno. Mam komputer od tego silnika i potrzebuje wgrać dane sterowania pompowtrysków do drugiego kompa. Wsady z obu ecu mam już zgrane na komputerze. Proszę o kontakt. Praca zdalna wiec płatność przelewem, termin...
zmieniałem kodowanie ale nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu Dodam że rozrusznik,początek wtrysku,sprężanie,aku, itp. są oki zostaje chyba zmiana map w ecu .
Pierwsze diagnoza czyli komputer i podgląd jakie obroty osiąga rozrusznik na ciepłym. Jak się potwierdzi przegląd rozrusznika przewodów zasilających i akumulatora lub udać się na przeprogramowanie ECU zmiana mapy tak obniżyć obroty blokady. Jest jeszcze bieda wersja czyli przekaźnik rezystor i oszukiwanie ECU przed odpaleniem że ma zimny silnik.
Co innego kontrola podłączenie ,a co innego zmiana mapy sterowania EGR ,a jeszcze co innego wywalenie błędu z listy (by się nie pojawiał) czy zmiana warunków wykrywania . Najprostsze wycięcie EGR to zmiana mapy od EGR by ECU go nie otwierało. Test i błąd po odpięciu wtyczki dalej w takim wypadku jest. Dlatego po zablokowaniu w programie otwierania EGR...
To podgrzewa świece na ciepłym silniku, może pomóc, ale to tylko oszukiwanie ECU.
Mi chodzi o modyfikacje map a nie zgrywanie i wgrywanie
Podnoszenie mocy czyli zmiana map w ECU nie jest taka sprawa prostą. To ile można uzyskać wzrostu mocy/momentu jest uzależnione od stanu silnika i jego osprzętu jak również przeniesienia napędu. To że mam mniejszy przebieg nie oznacza że wszystko co napisałem w lepszym a nawet takim samym stanie technicznym. Dlatego też ważny jest przebieg całego procesu...
Autko zrobione , teraz chodzi jak pszczolka,ladnie rowno przyspiesza, bez jakich kolwiek szarpan czy dlawien, pomoglo dopiero przeprogramowanie sterownika ECU (zmiana map) Temat do zamkniecia
Na obudowie rozrządu. Vcds odczyta tylko numer części sterownika (ECU). Inny kod silnika wiąże się przeważnie że zmianą wiązki elektrycznej i sterownika silnika. Czasem wystarczy zmianą mapy w sterowniku.
Czyli rozumiem że nie warto robić nic oprócz zmiany map w ECU ? Dokładnie tak, nie warto. Programem w takim aucie zwiększysz moc o 2-5 kM, reszta to grubsza sprawa, dolot, wydech, ostrzejszy wałek, zwiększenie kompresji i dopiero modyfikacje softu. Bez tych modyfikacji to jedyne co zyskasz to większe spalanie.
Zmiana dawki w adaptacjach pewnie nie pomoże , bo problem jest inny. Mapa dawki jest tak zrobiona, że na ciepłym silniku poniżej 250obr/min wynosi 0. Problem najczęściej tkwi w słabym aku lub rozruszniku. Trzeba zmienić dawkę w mapie i zrobić korektę na osi obrotów ale bez przesady bo dwumasa ucierpi.
Dzięki Panowie. Ciężko w internecie znaleźć konkretne informacje. A czy możecie powiedzieć czy WinOls się nadaje do takich rzeczy? On jest chyba na licencji? Ma ktoś z was jakieś dokumentacje/poradniki odnośnie edycji map?
Po 1 to potencjometrów a nie pocentiometrów.. A po drugie to jakie te programy mają być? czemu ma służyć zmiana programu?
tzok ma rację, skład mieszanki zależy też od czasu trwania/długości impulsu napięcia wysokiego i niskiego, z tym że wykombinować taki układ, to mało realne. Jak wydłużysz czas trwania sygnału H to sterownik benzyny zmieni wartość L (niskiego) i tak w kółko. Jedyny rozsądny sposób według mnie, to zmiana mapy sterownika ;)
Jest mozliwosc odłączenia zaworu EGR bez zmiany mapy w ECU. Auto jedzie lepiej i brak jest błedu P0400.
Żeby cokolwiek modyfikować przy silniku na wtrysku, trzeba mieć interfejs diagnostyczny + mapy do niego. Zmiana wydechu powoduje zmianę przepływów przez silnik co przy starej mapie zmienia skład mieszanki. Podobnie zmiana cylindra na 65 (Morini) lub 70 cm³. Malossi dawało do zestawu swoje ECU z oprogramowaniem pozbawionym wielu systemów kontroli...
wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK, chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika...
Odkopuje temat. Mam problem w swoim Audi A3 8P 1.9TDI BKC z odpalaniem na ciepłym. Rano odpala na zimnym od strzała, a na ciepłym 4-5 kręceń rozrusznikiem. Tak jak opisane to jest w temacie użytkownika z golf forum. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=3... "Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji...
Przybliż może o jakie auto chodzi bo wyjdzie temat rzeka i nas pogonią To moze i ja pozwole sobie podlaczyc sie do watku :) : interesowala by mnie zmiana map zaplonow (no i na koncu oczywiscie tez wygenerowanie wlasciwych sum konktrolnych) w ECU SIMOS2P...
Wiesz w ogóle o czym piszesz i o co Ci chodzi? Zadzwoń do firmy zajmującej się profesjonalnie zmianami map to może Ci wytłumaczą, mi się nie chce pisać wykładów.
Nowszy silnik jest uruchomiony na starszym sterowniku. Kolego zawsze mi się podobało takie bezsensowne swapowanie silników, potem mnóstwo problemów z czujnikami i mapami i osprzętem.
Chodzi Ci o tzw chiptuning zmianę parametrów pracy zapisanych w ECU ceny są różne od 800 do ponad 2000 PLN
Panowie, a więc tak mpps v16 uwala sterownik siemens sid 801 podłączyłem mpps v16 próbowałem wgrać jeszcze raz mapę i nic wywala nic nie ruszałem koło auta wziął galletto 1260 citroen Berlingo hdi 2.0 Siemens sid 801 boot mode mapa oryginalna poszło auto odpaliło no to próba kolejna znowu sterownik mpps v16 auto nie pali zmiana. Na galletto 1260 zmodyfikowana...
Zmiana sterownika bez sprawdzania czy on obsługuje odpowiednie wątki to jest kluczowy błąd. ECU 16bit jest lepsze do zmian map zapłonu, ale po co jest potrzebne w Golf III 1.9 TDI 1Z? Jedź do czego człowieka, co ten sterownik robił i niech szuka przyczyny, dlaczego podgrzewacz nie działa. P.S. nie każdy AHU miał podgrzewacz.
Kolego, jestem w stanie położyć glowę, że to wina rozrusznika. Nie rób tego bo głowa poleci ! przyczyną trudnego rozruchu ciepłego silnika TDI VP jest normalne eksploatacyjne zużywanie się elementów pompy wtryskowej gdzie można sobie radzić czyszczeniem/regeneracją rozrusznika, wymianą akumulatora na nowy, korekcją dawki startowej lub nawet zmianą...
Dzieki za odpowiedz. Skoro tak mówisz to masz wiedze na temat zmian map w ecu to moze cos pomożesz
zobacz czy się uruchomi /bedzie jakaś zmiana z odłączonym tym czujnikiem, nowy czujnik oczywieście może być wadliwy ale genaralnie dawką paliwa zażądza ECU wiec jeśli czujnik ok, to może być uszkodzone ECU albo ktoś grzebał w mapach wtrysku albo cośtam jeszcze jest wpięte z tych boosterów i oszukuje ECU. Sprawdż jeszcze jaką temperature powietrza i...
Kolego a mogłbys powiedziec skad pobrać firmware do sterownika i jak zrobić jego reset? reset - otwierasz program elpigazn, zakladka zmiana zasilania, na dole strony okno "resetowanie ECU i powrot do parametrow fabrycznych" zmiana firmvare - otwierasz program elpigan, zakladka "reprogramowanie ecu" i dlaej wybierasz firmvare odpowiedni do swojego sterownika...
Kiedyś bez zmiany mapy próbowałem uruchomić AFB po zmianie z automata na manual i miał może z 500 obr/min i nie reagował na pedał gazu. Oczywiście zmiana 0001 na 0002 nic nie da, tutaj tylko zmiana mapy i to też nie zawsze będzie dobrze. Czasem lepiej ori ecu od manualki włożyc
wiem ale sama zmiana wsadu też podobno polepsza osiągi może wiesz na czym jest zapisana mapa bo jeszcze nie zaglądałem do kompa poz.piotr
Witam, niedawno wpadłem na dość niecodzienny pomysł, aby wyeliminować z samochodu jednostkę sterującą silnikiem (ECU) i zamienić ją na komputer typu laptop, pierwsze założenia to: szybka zmiana map paliwowych, i monitoring poszczególnych czujników, gdyby się udało, możnabyłoby dołożyć zmienna wysokość i charakterystyke zawieszenia, ciśnienie doładowania...
Może grzebany sterownik jest powodem Twoich problemów. Zgraj to co masz teraz w sterowniku, wgraj ori z manuala i zobaczysz jak będzie. W razie co wgrasz stary soft. Jak zmiana softu zagada to z netu winols i żmudne kopiowanie map z twojego starego softu(z automatu) do nowego (z manuala)
size=16] Nowy interfejs w ofercie: ECU reader - cena 700 zl -zaawansowane narzędzie do pojazdów silnikowych z ECU: odczyt EEPROM, zapis i kodowania przez złącze OBDII (w zależności od typu pojazdy), połączenie z komputerem poprzez gniazdo RS232 (COM). Jez\yk interfejsu angielski. http://obrazki.elektroda.net/94_12778078... VW, Audi, Skoda, Seat (VAG)...
Kolego nie wiem na ile się znam ale z tego co wiem to komputer gazu uczy się od map ecu silnika. Więc nie mam pojęcia jak i kto wgrał mapy gazu z 2.8 do sterownika LPG jaki masz sterownik silnika? Jeśli masz MS42 to jestem Ci w stanie pomóc mam oryginał i stage 1 jeśli cię interesuje.
Zeby pozbyc sie problemu ciezkiego palenia to trzeba zmienic dawke rozuchowa w ECU zeby to uczynic to trzeba zmienic zawartosc w mapie sterownika i bedzie ok,VCDS ma małe mozliwosci jesli chodzi o zwiekszenie.A na poczatek przed taka zmiana sprawdzic akumulator czy 100% sprawny oraz rozrusznik czy nie ma luzu na tulejkach.
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
Wszystko fajnie ale wtedy ograniczamy się do całkowitej konwersji na lpg+on, tracimy możliwość jazdy na samym on. Nie znam dokładnie algorytmu sterowania ecu i nie wiem jakie maksymalne korekty wprowadzi, ale przecież obecne sterowniki do lpg w dieslu korzystają tylko z MAP sensora, EGT i czujnika położenia pedału gazu. Czy faktycznie obecne rozwiązania...
Powiem tak... To że silniki są takie same, a różnią się mocą (mapami silnika) to wszyscy wiedzą. Jeżeli chodzi o pobieranie nowego oprogramowania z serwera to jest ono automatycznie przyznawane przez fabrykę (mówię o ciągnikach, nie wiem jak jest w silnikach przemysłowych) do danego auta i jest to oprogramowanie poprawiające, różne parametry pracy silnika,...
Opornik to złe rozwiązanie, bo to tak jak któryś z kolegów wyżej pisał, oszustwo ECU, poprzez to, że cały czas widzi za niską temp. Jeśli aku nowy i nie pomaga to tez stawiałbym na rozrusznik (zresztą jak ktoś już wcześniej wspomniał). Jeśli chodzi o mapę to wątpię, żeby się rozjechała, bo niby przez co miała by się rozjechać. To jest normalne, że jeśli...
Zakup oprogramowania i sprzętu (nie piszę o piratach) znacznie przewyższyłby koszt tego samochodu więc lepiej skorzystaj z czyjejś pomocy. Trudno mi natomiast powiedzieć ile "ktoś" za to weźmie, każda firma ma swoje ceny. Generalnie aby to było dobrze zrobione konieczna jest zmiana wielu rzeczy w sofcie, znacznie więcej niż w przypadku zwykłęgo "tuningu"...
Zmniejszenie poziomu obrotów przy których włącza się VTEC nic nie polepszy, a wręcz pogorszy. Co z tego, że ostra charakterystyka zaworów włączy się przy 3000rpm, jak ECU nic o tym nie będzie wiedział. Punkt VTEC to nie tylko obroty, mapy wtrysków też trzeba było zmienić. A zmiana map wtrysków w locie, to wyższa szkoła jazdy. Podsumowując, VTEC działa...
No właśnie moj pokazuje tyle samo, ale podłączony wakuometr na jałowych pokazuje 60 kPa, a program 35 kPa. To by się zgadzało że mój zaniża jednak. Zamówiłem teraz używany inny bardzo tanio więc zobaczymy. Jeżeli masz dobrego MAPa to dlaczego na screenach masz cały czas 99 kPa przy zamknietej przepustnicy? To by wslazywało, że tewoj ecu nie czuje mapa....
Nic Ci po samym wtryskiwaczu, musisz mieć sterownik i czujniki z którymi współpracował. TPS masz w przepustnicy (chyba że kupiłeś sam wtryskiwacz), potrzebujesz więc MAP, sondę lambda i CPS (czujnik położenia wału). Czasy wtrysku nie są zależne tylko od obrotów, zależą od podciśnienia w kolektorze i kąta uchylenia przepustnicy, tylko moment rozpoczęcia...
Odświerzyłem swoje wiadomości w tym temacie. Sorki, że dopiero dziś pisze ale wcześnie nie dałem rady. Dokładnie tak właśnie się działo. Raz samochód potrafił przejechać kilka set kilometrów, a raz wystarczyło kilkanaście aby zalogował się błąd. Problem leży w tym, że po przełączeniu na gaz wtryski benzyny przestają pracować co powoduje zmianę ciśnienia...
Nie widzę tutaj odpowiedzi pytam o konkrety ECU z jakiego samochodu jaki rocznik albo jaka seria cokolwiek co by mnie naprowadziło.Próby stworzenia własnego sterownika to według mnie strata czasu i pieniędzy jeżeli na rynku jest multum konstrukcji od tych oddawanych za 5zl na OLX po te za 10k do ferrari itp... Nikt nie mówi o wykorzystaniu takiego...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć od fachowców jak w tym aucie ustawić najlepszą emulację sondy lambda. Jest to Citroen Xsara 1999 rok z instalacja gazowa Bingo s4 II gen. Obecnie emulacja sondy jest ustawiona na przebieg i czasy L i H ustawione na 275ms co dobrze sprawdza się w mieście i na biegu jałowym,natomiast w trasie 4 i 5 bieg dłuższej jazdy powoduje...
Ów efekt przygasania zegarów towarzyszy również zmiana obrotów wentylatora nawiewu.... To jest zupenie normalne, po prostu za niskie obroty by alternator mógł produkować sensowny prąd. Ja bym się jeszcze zajął odczytami MAP bo być może wprowadzają w błą ecu. Pozatym kiedy przyuczałeś przepustnice?
Do Ditecha (pierwszej generacji) firma Malossi przygotowała specjalny zestaw zawierający dedykowany moduł ECU, o bardziej bogatszej mapie paliwa, pozbawiony systemu diagnostyki i paru funkcji które były upierdliwe w oryginalnym rozwiązaniu, dzięki czemu wtryskowiec na ECU Malossi chodził lepiej. Wymiana samego cylindra (swoją drogą nie 70 a tylko 65...
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Romet Z ONE S. Motocykl dławi się przy przyspieszaniu. Problem ten jest ogólnie znany posiadaczom Rometów o pojemności 125 cm3 na wtrysku. Niestety serwis Rometa zamiata sprawę pod dywan mówiąc, że "ten typ tak ma". Cały problem rozwiązać można poprzez podmianę sterownika od motocykla Romet ADV 250. Jako że nie...
Jeśli przekodował z manuala na automata to będzie sypać błędami, pomaga zmiana dawek startowych przez tunera lub najmniejszym kosztem - założenie obwodu na kabelek z pinu nr 3 czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego kabelka z przełacznikiem, którym w kabinie będzie sobie przed rozruchem odłączał sygnał z G62 do ECU co spowoduje zwiększenie dawki...
MAF-MAP na seryjnym sterowniku nie wypali, bo przecież wzór na LOAD będzie inny. albo robisz Reverse Engineering ECU i modyfikujesz ASM procedury, albo nic z tego nie będzie.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany map wtrysku w tym sterowniku (multec F) ? Z tego co słyszałem nie da się tego zrobić Techem ani niczym takim tylko trzeba przeprogramować jakąś kość która zawiera mapy. Wie ktoś może coś więcej na ten temat ? Chodzi o to że mam w tej chwili silnik 1.6 8V na monowtrysku a chciałbym wsadzić głowice...
Nowy interfejs w ofercie: ECU reader - cena 750 zl -zaawansowane narzędzie do pojazdów silnikowych z ECU: odczyt EEPROM, zapis i kodowania przez złącze OBDII (w zależności od typu pojazdy), połączenie z komputerem poprzez gniazdo RS232 (COM). Jez\yk interfejsu angielski. http://obrazki.elektroda.net/94_12778078... VW, Audi, Skoda, Seat (VAG) - wszystkie...
mam jedna kosc zmieniona tylko z mapa paliwowa jeszcze za cczasow jak auto bylo u niemca i odkad mam to auto ciagle jest cos nie tak mimo ze juz wszystko co mozna bylo to wymienilem w tym silniku a i ciagle tak samo odpala i przykapca nawet na postoju i lato czy zima nie odpala od kopa ale o dziwo na zimnym lepiej pali a zmiana pompy i wtryskow nic...
Przekłamanie tps skutkuje zmianą obrotów, kopcenie może być spowodowane błędnym wskazaniem czujnika temperatury,lejącymi wtryskami( w autach z instal. gazową bardzo częste),przekłamaniem MAP, zestarzałym paliwem i adaptacją ECU do warunków pracy na gazie Filtr powietrza nie został polizany płomieniem? często tworzy się ledwo widoczna powłoka raczej...
Po zakończeniu gwraancji istnieje możliowśc płatnego dostepu do ECU. Koszt wygenerowania hasła to 100 zł. MAP SENSOR podłączony miał króciec VACUM do kolektora ssącego - podłaczenie było poprawne. Myśle, że należy skontaktować się z jednym z autoryzowanych serwisow a nie prowadzić eksperymentow ale decyzja nalezy do Pana o ile Pan sobie życzy po podaniu...
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
Sztanga chodzi płynnie, próbowałem wciągać powietrze przez rurkę i chodzi lekko, ciśnienie nie ucieka. Ja bym się przyjrzał czujnikowi MAP jesli geometria chodzi płynnie od ogranicznika do ogranicznika. Masz namyśli przepływomierz czy map sensor w ecu?? Podaj dokładny numer błędu. 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - -...
i tu z zaprzyjaznionego forum https://mhhauto.com/Thread-Renault-Megan... Ale tu mowa o zmianach w samym ecu. Co chcesz osiągnąć tymi zmianami ? Może będę mógł pomóc inaczej.
Oczywiście polega to na oszukaniu ECU, tak samo jak modyfikowanie map ECU też jest oszustwem bo przecież tego producent nie zamierzał. NO proszę Cię, nie prowokuj :D Zmiana map nie jest oszustwem, bo zmienia się program sterujący pracą silnika, a nie "zakłóca" jego pracę, jak w przypadku boxów. Nie wypowiadam się na temat wykresów, bo musiałbym jeszcze...
Witam- problem pompowtrysków zacznij od zamontowania deklarowanych do tego silnika ,owszem można dobrać pompki inne pod warunkiem że zmienisz oprogramowanie mapy wtrysku w ECU silnika. Zamontuj poprawne pompki, dokonaj prawidłowej regulacji pompek, sprawdź działanie i parametry silnika VAG- iem . poprawne wyniki zanotuj . Jeżeli będzie ok. to daruj...
Cześć, mam Barton Falcon 50 4t euro4 2020rok. Temat wałkowany jeśli chodzi o blokady ale nie mam wszystkich informacji dlatego ten post:) i mam kilka pytań. W skuterze wymieniłem moduł ecu na odblokowany, drogi ale działa, brak kagańca i chyba jakaś zmiana mapy gdyż lepiej idzie pod górę. Mimo wszystko osiągi są żenujące. Jestem duży (100kg) plus kobieta...
Większość podzespołów w samochodzie pracuje w magistrali komunikacyjnej. Dysponując odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem można zmieniać ustawienia tych podzespołów lub nawet zmieniać cały firmware. Jeżeli chodzi o skok radia jest to realizowane przez oprogramowanie radia i jestem przekonany że w tym wypadku również należy dokonać zmiany softwarowej....
Nie chcialem sie rozpisywac, chodzil na trzy gary bo mial problem z wtryskiem p0202, wiec blad musial byc a nic nie pokazywal, odlaczalem maf i nic. Ogolnie pisalem z gosciem i korespondencja nienaganna, byl zdziwiony i przyslal mi poprawiona mape ale jeszcze nie mialem czasu wczytac. A korzystajac z okazji, jesli ktos kto sie bawi mapami profesjonalnie,...
Przy dobrej sondzie lambda i prawidłowej mieszance napiecie mierzone na jej zaciskach nie jest stałe, ale zmienia się okresowo (czestotl. ok. 1-2Hz). Wynika to z charakterystyki sondy, w obszarze λ=1 (napięcie ok. 0,45V) jest tak stroma, że nawet najmniejsza zmiana zawartości telnu w spalinach powoduje, że zmienia się albo do wartości bliskiej...
Kolego Adamas zwracam się jeszcze raz o pomoc. Niestety mam ponad 1400 rejonów kodowych i zmiana formuł na taką ilość danych jest karkołomna. Może uda się to zrobić na zasadzie skopiowania gotowego koloru komórki ( sam wypełnię kolory w kolumnie, w zależności od wartości). Kod powinien go tylko odczytać i skopiować na mapę. Oczywiście po zaimportowaniu...
Szukam wybitnego elektronika do naprawy ECU z pojazdu zbudowanego przez Peugeot Sport. Sprawa wygląda tak, że sterownik nie wysyła danych do wyświetlacza. Chodzi o parametry silnika, hamulców, skrzyni. Jest to prosta wiązka, trzy moduły: ECU, wyświetlacz oraz konsola z przyciskami. Silnik pracuje i reaguje na zmiany mapy, natomiast nie podaje żadnych...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Witam Swap zakończony powodzeniem Powodem błędu czujnika g40 był przestawiony rozrząd w głowicy na łańcuszku o jeden ząbek. Komputer czyta czujnik w danym momencie poprzez przestawienie rozrządu w tej chwili miał zawsze zasłonięta czujne blaszka zamiast zmieniać sygnał I dlatego informował że jest zwarty. Silnik 2.4 i 2.8 zawsze miał tan sam dwumas...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Witam, Słuchajcie, mam programator, zgranych kilka programów z różnych aut - również tych po chipie. WinOlsa ściągnąłem z_crackiem wiec zostaje mi tylko temat sum kontrolnych. Na jednej ze stron widziałem screen Winolsa, gdzie w mapie 3D jedna oś jest wyskalowana w RPM (obroty). Czy ktoś wie jak to zrobić? Bo u mnie winols czegos takiego nie pokazuje....
sonda szerokopasmowa co prawda jest droga w niektorych przypadkach kosztuje nawet 1500plnow moja jest pieciozylowa po co ciekawie wygladalby w samochodzie monitoruje sklad mieszanki mam zmieniony kolektor na d16a9 usunietego kata, stozek teraz chce dokonac modyfikacji kolektora ssacego i przepustnicy i pobawic sie z mapami.... ale najpier kabel, ecu...
Generalnie pozamieniane PIN-y to mały problem zrobienie adaptera aby pasowal pod jakis eprom 27xx nawet w profesjonalnej firmie zajmującej się PCB to jakieś grosze (mowa o firmach zajmujących się prototypami) ot np. Elmax/Satland itp. Pamięć może być nawet większa nie podpinasz wtedy wszystkich adresów, albo użyjesz sobie dodatkowe piny adresowa do...
Czesc, W aucie mam od dluzszego czasu problem a mianowicie po odpaleniu na zimnym telepie nim jakby jeden gar nie dzialal. Jak przyspiesze jade od razu to dziala super ale wolnych obrotow nie ma. Czy to na lpg czy na pb jest to samo, telepanie. Bledy jakie daje mi auto to raz na ruski rok missfire detected na 1 cylindrze. A to co jest co chwile to mieszanka...
Pewnie że tak. Ot by mapa wtrysku.
dzieki za spostrzezenia ja okreslam sie jako amator-zlotaraczka wlasciwie cos takiego jak regulacja przeplywomierza przez zmiane naciagu wstepnego sprezyny oficjalnie nie wystepuje tzn jak opowiesz o tym komus z serwisu to niezdziw sie jak powiedza ci ze cie chyba boli glowa moja teoria jest taka ze po odpieciu sady lambda ecu podstawia sobie domyslna...
Tutaj nie chodzi o tajemna wiedze, tylko o lenistwo ludzi. Zauwaz ze kazdy by chcial "tanio" - a niestety tuning nie jest tania zabawa. Kolejna sprawa to poza ta tanioscia najlepiej jak by nie trzeba bylo myslec i sie uczyc. Niestety tak pieknie nie ma w zadnej dziedzinie. Osobiscie nie uznaje zbytnio gotowych chipow - wole strojenie pod auto. Z tym...
Sondę odłączyłem. Te 450mV to jest napięcie jakie generuje ECU na wejście dla sondy. Samochód jest na gaz, więc i tak silnik nie powinien mieć rzeczywistego sygnału z sondy, a prymitywny emulator lambdy (generator fali prostokątnej) wcale nie lepszy. Zwarcie wejścia lambdy do masy - ECU może to interpretować jako ubogą mieszankę i psuć mapę. A kiedy...
Nie rozumiesz czym jest mapa :) ale nie martw się bo gazownik na którego się powołujesz też nie wie i udaje mądrego. Mapa z kilku dni to zwyczajnie losowo zebrane punkty , które układają się w różne krzywe . Komputer sterujący silnikiem nie działa na stałej mapie tylko ulega ona stałym korektom zależnym od wielu czynników i ten fakt ma bezpośrednie...
Możesz przeprogramować mapy w EPROMIE. Do znajdowania map w epromie są specjalne programy dostępne w emulu. Problemem jest suma kontrolna liczona wg jakiegoś tajnego algorytmu. Bez niej ECU nie ruszy po zmianie map. A najprościej w Nexii z gazem zrobić tuning przez obrócenie aparatu zapłonowego tak, by wyprzedzić zapłon o 3 stopnie.
Witam, Auto z roku 2003 posiada s1b1 2 przewodowa oraz s1b2 4 przewodowa. Koło prawej nogi kierowcy zlacze obd2 z ktorym nie laczy sie elm, delphi, opcom ani kts. Napiecie linii K 1.24v, masa jest i 12v jest. Auto nie pracuje rowno na wolnych gdy jest zimne oraz swieci check. Kompresja 12 12 12 10, czujnik temperatury przy okolo 60 stopniach na oko,...
Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem: EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza. Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa? Dwumas jest w porządku. Po przeglądzie: Gruszka turbiny dziurawa, wymieniona na sprawną, zmienna...
i jak nie pomoże wymiana rury dolotowej to już rozkładam ręce. Zawsze możesz odbudować układ do stanu fabrycznego, zmiany dokonane w mechanicznej budowie osprzętu silnika nie mają korelacji w zmianach oprogramowania ECU . Chwilowa zgodność parametru nie oznacza prawidłowej mapy wtrysku która pozwoli normalnie użytkować samochód. *W jaki "sposób" usunąłeś...
Wydałbym wiecej jak sa lepsze ale kto mi to dobrze skonfiguruje i za ile? Mam kabel do centralki ale brak softu z mozliwoscia ustawiania mapy. Mam soft ale bez tej mozliwosci... Dlaczego ma mniej spalac? Gdzie w Valtekach ucieka nadmiar gazu? W powietrze czy jest spalany - a jak za duzo sie go spala to nie wypala mi to silnika?:)) Ile moze kosztowac...
AFR - Air to Fuel Ratio - stosunek ilościa powietrza do paliwa EGT - Exhaust Gas Temperature - Temperatura gazów wydechowych Dodano po 6 1. czyli jeśli mi gaśnie (bardzo rzadko) przy wysprzęglaniu w mieście to mam źle nastawy bądź dysze dobrane. Tylko jeśli to się zdarzy to jest to najczęściej przy małych prędkościach i wysprzęglanie z obrotów poniżej...
Czujnik ETC wymieniłem wcześniej dla pewności. Co do MAP - sensora przedmuchałem dokładnie przewody sprawdziłem czy wszystko jest dobrze podłączone i bez zmian. Czyli rozumiem że może być uszkodzony MAP w ECU. Gdzieś ktoś kiedyś pisał że ta membrana w czujniku może się zabrudzić i można ją wyczyścić. Czy może praktykowałeś Jerzy czyszczenie MAPA w ECU....
Popgadamy za pół roku jak coś wypadnie, Tuningowcy jakoś nielubią tych autek robić. BDM ruszy ecu ale trzeba rozbierać.
Dzień dobry koledzy. Znalazłem działający software do BIGAS SGISN sequential. 847515 Zrobiłem kalibrację, zmiany typu odcięcie, mapa i do tego można zrobić update samego ECU do wersji 13.7. Działa większość opcji, jeśli nie wszystkie, na standardowym kablu z internetu za 30 złotych. Pozdrawiam. ----------------------------------------...
Czy mimo błędu w sterowniku spowodowanym zwarciem do masy po przełączeniu na benzynę sterownik nadal będzie w trybie awaryjnym ?? Po uzyskaniu prawidłowego sygnału z sondy lambda ECU przechodzi w normalny tryb pracy. Niemniej jednak te zmiany map wtrysków, które zostały spowodowane faktem, iż sterownik ECU zanim załapał, że sonda ma zwarcie do masy...
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Jeśli nie występuje błąd, najlepszą emulacją jest ustawienie na masę. ECU przechodzi w tryb awaryjny i nie modyfikuje mapy PB. Jeśli błąd samoczynnie nie znika, pojawia się problem zwiększonego spalania podczas jazdy na PB. Natomiast jeśli sterownik wykryje sondę podczas jazdy na PB wszystko powinno działać poprawnie. TPS to tylko sposób na przełączenie...
Witam, mam pytanie dotyczące Fiata. Chodzi oto czy da się zmienić mapę wtrysku aby zmniejszyć spalanie. Wiem że istnieją osobne sterowniki tzn. EcuMaster czy coś takiego ale nie wiem czy można je zastosować w owym Fiacie. Widziałem filmik na youtubie jak koleś w golfie (ale w dieslu) zmienia sobie programy wtrysku podczas jazdy. Czy takie coś da się...
o jest ogniwo "stężeniowe" - a więc napięcie nie zależy od żadnego normalnego potencjału redoks - na obu elektrodach to napięcie "się znosi" i wpływ ma jedynie druga część równania Nernsta E = A*log No to zaczyna być ciekawie i zupełnie zmienia tok myślenia (przynajmniej mój). :) Do tej pory, a tak wynikało mi z przeczytanych opisów, myślałem jednak,...
A na co ci temperatura NVS jeśli można wiedzieć? Trochę dziwne że po pewnym czasie grafika nie przechodzi na niższe tryby taktowania bo rozumiem że wskakuje na maximum i tak się trzyma cały czas? edit A nie miałeś przy pierwszym odpaleniu sensorów jakiegoś info o EC? Odpowiadam na pytania :) Grafika NVS 140M w T61 jest dość wrażliwa na przegrzanie,...
Wróćmy do sedna. Pytałem o algorytm dla PWM - nie znacie, nie potraficie określić - darujcie sobie porady w stylu: napraw co zepsute. Mnie nie potrzeba informacji co ja mam robić, tylko szukam sposobów JAK. To, że wprowadziłem w przyczyny mojego zainteresowania tematem miało tylko przybliżyć cel modyfikacji, zatem adam7009 - żeby odpowiedzieć na pytanie...
Witam, pacjent to de facto fiat 125p ;) Został włożony do niego silnik z BMW E36 318 8v wraz ze skrzynią. Do swapa była wzięta cała wiązka silnika, która została dopasowana potem do instalacji fiatowskiej. Silnik odpala, auto jeździ i nawet całkiem fajnie sobie radzi. Ostatnio w ręce trafił kompresor, więc został on dołożony i tutaj (zgodnie z oczekiwaniami)...
Witajcie!!! Problem w moim aucie rozwiązałem zmianą sterownika ponieważ kosztował on 80zł wraz z centralką FiatCODE i kluczykiem matką (wyjmowany transponder mało inwazyjnie) Mimo to bardzo korci mnie naprawienie starego ECU i spanie spokojnie, że jak coś padnie to sobie zrobię :D Jak się dowiedziałem sterownik należy przeprogramować... hmm no dobra...
Zwróć uwagę że ja uruchamiam bez MAP sensora być może wypinałeś go na działającym silniku wtedy najprawdopodobniej sie udławił bo dostał skokowy sygnał. Co do sygnału zastępczego ECU zna prędkość obrotową, położenie przepustnicy skład mieszanki z obydwu sond lambda to już całkiem sporo. MAP sensor to przede wszystkim info o obciążeniu silnika. Na wolnych...
zmiana zapłonu zmiana zaplonu zmiana zapłon zmiana zapłon zmiana slajdów
licznik prądu jednofazowy pamieci tomtom renault megane instrukcja obsługi
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Wpływ switcha na ping latency w sieci Komunikat "nieprawidłowe chłodzenie" w ekspresie DeLonghi