W załączniku schematy dla AGZ gdzie jest jedna cewka oraz dla AQN gdzie jest 5 cewek. Pytanie czy zmieszczą się tam cewki?
Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Wymieniasz całość cały kompletny silnik który ma już wszystko łącznie z gaźnikiem.
Należy wcisnąć przycisk na liczniku (jest tylko jeden) przy włączonym zapłonie,wyłączyć zapłon nadal trzymając wciśnięty przycisk aż do zmiany mil na km..
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
O ile pamiętam to tam są dwa ogniwa D wystarczające na zdrowo ponad rok normalnego użytkowania. Przy cenie ok 5-7 PLN za ogniwo nie wydaje mi się owa przeróbka za uzasadnioną ekonomicznie. Praca zasilacza na biegu jałowym może nabić podobną, jak nie większą kwotę na liczniku. Inną sprawą jest kwestia prawna, gdyż piecyk został homologowany do pracy...
Witam, mam pytanie: Zbudowałem własną wersję tego układu (z kilkoma zmianami): https://obrazki.elektroda.pl/7274398700_... I teraz pytanie które elementy odpowiadają za wyprzedzenie zapłonu? Z mojej niewielkiej wiedzy obstawiam że to ten układ RC? https://obrazki.elektroda.pl/7859286400_... I czy jest jakaś możliwość...
Zmiana przewodów od impulsatora przyniosła pożądaną pracę modułu.
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
a z lewej w sumie nic nie mogę zrobić, nie kręci się ani nic, wciskam, też nic, próbowałem nawet przytrzymywać. No to chyba jest uszkodzony. Raczej powinno to wyglądać tak: przekręcasz lewy w lewo, jak kliknie przytrzymujesz i powinien zmieniać godziny. Natomiast jak się przekręci w prawo to powinien zmieniać minuty. Nie kojarzę tylko czy zapłon musi...
Dużo aut ma takie cewki np Kia/Hyunday,Fordy, Mazdy,wiele amerykańskich V6 i kupa motocykli. Niby drobna zmiana,ale eliminuje przewody zapłonowe i dodatkowo nie skazuje nas na wymianę jakiejś całej zespolonej cewki.Diagnozy też są o niebo łatwiejsze. 30 lat temu w swoim maluchu do wyścigów włożyłem dwie motocyklowe cewki łączone właśnie tak,bo nie mogłem...
Zmiana parametrów przełącznika.Modyfikację progu przełącznika można zawsze wykonać postępując w następujący sposób: Włączyć zapłon bez uruchamiania silnika i odczekać 5 sekund. Wyłączyć zapłon. Włączyć zapłon i uruchomić silnik przytrzymując przełącznik. Czerwona dioda pulsuje kolorem czerwonym. Uwolnić przełącznik i podnieść obroty silnika do żądanego...
DZIEŃ DOBRY tak jak napisał domex32 jedyna korekta to zmiana przy innej liczbie oktanowej paliwa.jesli masz problem należy odczytać kody błędów i dopiero wtedy spróbować zdiagnozować usterkę.http://www.corsa-a.pl/forum/view... pod wymienionym adresem dowiesz co i jak
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
musisz sie podpiac pod vag'a i tam gmerasz:) - Podłącz VAGa i włącz zapłon - Wybierz guzik: Select Module - Kliknij na guzik - Instruments w module 17tym - Kliknij na moduł adaptacji - Kliknij na kanał 4 - Wybierz język angielski to podobno nr 2
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
W elegancie nie było aaratu zapłonowego. Zastosowano tam zapłon z cc700 z czujnikiem na kole pasowym. Przyspieszacza odśrodkowego nie ma. Więc jakakolwiek zmiana wyprzedzenia nie wchodzi w grę. Moduł ma dwie zaprogramowane krzywe, które przełączają się po przekroczeniu pewnych obrotów. I do tego modułu przekonstruowano głowicę i wałek rozrządu.
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
W skrócie (w wolnym tłumaczeniu): - Sprawdź czy zworka diagnostyczna jest założona. Umożliwia ona połączenie pomiędzy modułem immobilisera a ECU. Jest obna niezbędna do uruchomienia silnika. Jeżeli zworka nie jest założona dioda diagnostyczna LED transpondera będzie zawsze tak sama (brak połćzenia między modułem immobilisera a ECU) Programowanie systemu:...
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten...
Różnią się wysokością i odległością od koła? Czy tylko rozstawem otworów? Jeśli to drugie, to rozpiłuj otwory i zamontuj ten drugi impulsator. Tylko szukaj takiego dwuprzewodowego, albo chociaż takiego, z którego można ten przewód wyprowadzić (niektóre mają wyprowadzony krótki przewód i zamocowany do podstawy). Bo zmiana podłączenia impulsatora ma znaczenie....
Powiem ci ze zapłon masz idealny ( u mnie sa opoznienia 1 do 2 sekund ) i nawet fabryczne układy zapłonowe do rur 4U ( kasetony itd ) tez maja zapłon z długim opoznieniem.... Ogolnie bardzo dobrze ci to wyszło... a do tego opóżnienia przy zapłonie szybko się przyzyczaisz.... Powiem ci moja piła 18W ma juz 2 lata i tez w kuchni ( lekko nie ma) zaczerninie...
ZMIANA CZĘSTOTLIWOŚCI 1.Wyłączyć zapłon. 2.Wcisnąć przycisk zerowania licznika dziennego i przytrzymać go w tej pozycji. 3.Włączyć zapłon ( Na wyświetlaczu przez ok 10 sek. miga ilość kilometrów do następnego przeglądu) 4.Zwolnić przycisk (wyświetlona zostaje częstotliwość konserwacji) (Każde krótkie wciśnięcie przycisku "zerowania" pozwala zmienić...
Do Rysio4001 Autorowi chodzi chyba o : Włączony zapłon 12v . Włączony zapłon swiatła mijania 11v Włączone kierunkowskazy 11v. Włączony zapłon swiatła mijania i kierunkowskazy 12v.
Stary zapłonnik był z 3 wejściami a ja chcę teraz podłączyć nowy który ma 2 wejścia - nowy to Philips. Na nowym ( Philips) jest też schemat więc połączyć go zgodnie z schematem. https://www.tim.pl/zaplonnik-250-400w-si...
To sterowanie siłownikiem też idzie przez Arduino? Arduino tylko daje impuls, że siłownik ma się ruszyć. Czy przy takim podłączeniu nie będzie tak, że gdy w miejscu sygnału z arduino będzie 5V to cewki będą działały, a jak będzie 0V to nie będą? I tu jest właśnie ten problem o którym myślę - jak arduino padnie to motocykla nie zapalę. Jasne, mogę dać...
Jeżdżę już cały czas na benzynie. Po wymianie świec objaw taki sam, nawet gorzej. Wywalam świece z silnika, skręcam je razem i podpinam pod cewki. Wywalam przekaźnik od pompy i patrzę która znowu. Potem zmiana cewek i świec. Nie pomoże, zostają kostki. Nie pomoże, zostaje mechanik. W sumie, myślę tak o tych wtryskach. Ale wtedy na LPG powinno być ok,...
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
Drogi CameR, mam nadzieję, że możesz mi pomóc. Kupiłem starego Mercedesa, który ma zamontowany alarm MAT1800. Mam instrukcję obsługi, ale nie mogę go dezaktywować. Za każdym razem, gdy uruchamiam zapłon, włącza się syrena, a migacz świeci. Niezależnie od tego, czy naciskam ukryty przycisk, czy 18 razy włączam zapłon, alarm się nie wyłącza. Mam nadzieję,...
Odnośnie świec to wymieniłem wszystkie po czym pozamieniałęm miejscami swiece cewkii i wtryski. Włąsnie to sie dzieje tylko na zupełnie zimnym bo jak ma 20stopni to wszystko gra, Olej zalalem 10w40 ponieważ nie wiedzialem co bylo lane i z obawy wlalem 10w teraz boje sie zmienic na 5w jest napukane 9 tysiecy km na nim i zmiana ? mam kolejne 8 litrów...
Najczęściej nie ma znaczenia w działaniu zmiana L i N. Natomiast ma to olbrzymie znaczenie dla bezpieczeństwa ciebie i samego urządzenia. Często L jest przerywane bezpiecznikiem nad-prądowym, termikiem. Również (jak napisał Kolega wyżej) L powinno znaleźć się na stopie wewnątrz oprawki.
Witam niestety ale zmiana cewek i świec nic nie daje stałe wypada zapłon na 2 cylindrze
powymieniałem wszystko, co mi i mechanikowi wydaje się na winowajcę, Spróbuj u innego mechanika takiego który wie jak działa silnik a nie wymieniacza bez pojęcia. Jak to błąd obwodu cewki, a zmiana nic nie dała to padł driver w sterowniku albo instalacja i tylko tyle.
Dzień dobry, jak w tytule posiadam gokarta z silnikiem WSK 125, zapłon na platynkach zasilany z akumulatora z lekkim kołem zamachowym, czy jest możliwość zastąpienia platynek tak, żeby zapłon był elektroniczny, ale lekki nie wymagający ciężkiego koła zamachowego, tak jak we wszystkich zapłonach cdi? Nie potrzebuję mieć świateł itp, a tylko iskrę stabilną...
witajcie moze mi ktos doradzi mam taki problem od jakiegos czasu jestem posiadaczem junaka i mam problem z odpalaniem jest nowy gaznik ,zapłon ustawiony ok ,nowy przerywacz i kondensator a mimo to straszne kłopoty z zapalaniem czy powodem moze byc rodzaj cewki prawdopodobnie jest to cewka od syreny /oczywiscie instalacja w junku przerobiona na 12v/czy...
Nie ma opcji wyłączenia tej funkcji. Nic tutaj nie da zmiana kodowania czy zmiana w adaptacjach. Jeżeli po 30 sekundach od otwarcia drzwi pilotem nie otworzysz drzwi pociągając za klamkę to moduł komfortu uzna to za przypadkowe naciśnięcie pilota przez co zamknie drzwi. Musisz otworzyć drzwi lub włączyć zapłon. Skoro zaniki uszkodzone to nic z tym nie...
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, poniżej masz układ zapłonowy z przerywaczem i ustawianie magnesów o które pytales https://obrazki.elektroda.pl/4873600800_... Ponieważ cewka daje chwilowe napięcie proporcjonalne do szybkości zmiany pola magnetycznego, bieguny magnesów są ustawione jak na rysunku, (jest to narysowane w sposób...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Zmiana biegunowości odpada bo nic nie grzebałem przy zasilaniu. Uziemienie też powinno zostać po staremu. To musi być coś innego.
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Jak pisałem wcześniej cewka ma tylko dwa zaciski, więc wnioskuje z tego że moduł jest osobno. Czy cewka będzie pasowała od innego motoru bądź samochodu? Che najpierw spardzić cewkę. Trochę to dziwne że po włożeniu nowej świecy przez pare dni jest ok, nie wygląda to raczej na zapchany gaźnik bądź przestawiony zapłon. W aucie miałem identyczne objawy...
parat z golfa 2 1,6 gaźnik posiada w sobie czujnik hala czy platynki sterowane pod ciśnieniowo Aparat posiada czujnik halla, jest on zamontowany na ruchomej tarczy, którą przestawia siłownik podciśnieniowy (zmiana KWZ w zależności od obciążenia silnika - podciśnienia w kolektorze ssącym), dodatkowo jest w tym aparacie regulator odśrodkowy - ciężarki,...
W Dresdenie RCR45 powinna być fabrycznie karta chipowa. Skoro była możliwośc wbijania kodu to już ktoś musiał ingerować w oprogramowanie radia a co dalej się z tym wiąże i zmiane master codu. Po drugie gdy był odłączany akumulator mechanik mógł zaiskrzyć klemami i tez narobić bałaganu w procku. Ale żeby sie o tym przekonać włącz radio, zapłon i czekaj...
Temat może już stary ale możliwe, że jeszcze komuś się to przyda: 1. Załączyć zapłon. 2. Wpisać stary kod. 3.Wyłączyć zapłon - od teraz mamy około 10 sekund na operację wpisania nowego kodu. 4. Nacisnąć C. 5. Wprowadzić nowy kod. 6. Nacisnąć C - usłyszymy cztery piknięcia a następnie klawiatura gaśnie. U mnie dopiero taka procedura zadziałała. Przy...
"Przy ustawianiu zapłonu na której kresce na obudowie rozrządu ma zacząć świecić żarówka? " - według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. "ale zmiana pozycji aparatu nawet sporo poza zakres nie robi różnicy i silnik chodzi tak samo czyli prawie wcale... " - przy wolnych obrotach faktycznie tak...
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
Do 232.01 jest standardowa HA01 (Iskra SM12 ok 35zł, BERU GD01 ok 50zł) 6V, jak chcesz na 12V to mam przejściówki do świec żarowych 12V z Forda 1.8TD (koszt świecy 6zł) Tak odnośnie Sirokko 231.xx udało mi się przerobić ten model na zasilanie LPG, jak również zmiana świecy żarowej na iskrową (cewka ze skutera i generator impulsów). Zalety: + po ustawieniu...
Siema,miałem to samo. To czujnik położenia wału. Wymieniłem cały zapłon i po problemie
Witam, przyłączam się do dyskusji Mam bazę ecus 373MB - cały folder DDT2000data ma 405MB - program nie wykrywa mi większości modułów. Widzę klimatyzację, zapłon. Poduszki i ABS wyświetlają problem bazy - brak informacji w bazie. Jest coś nowszego niż to czym dysponuję? Zmiana ścieżki dostępu nic nie zmienia Pozdrawiam
A dlaczego chcesz coś "ulepszasz" i co chcesz tymi "ulepszeniami" osiągnąć? Jaki cel ci przyświeca? Nie wnikając w szczegóły proponuję zrobić układ bliski oryginału. Jedyna różnica to zmiana tranzystora BU921 - już nieprodukowany - na BU925. Jakiekolwiek inne zmiany nic nie dają przy oryginalnej (wysokorezystancyjnej - 4om) cewce zapłonowej. Natomiast...
Witam. Ułamał mi się klucz w stacyjce i w żaden sposób nie można go wyciągnąć pozostaję zmiana stacyjki, Chciał bym kupić taki zestaw lecz nie wiem czy nie obejdzie się też bez zmiany modułu zapłonowego, https://allegro.pl/honda-cbr-600-rr-03-0...
Witka! :arrow: Quaki "bolek o ile wiem to raczej "kat zapłonu" jak go nazywasz pozostaje bez zmain nie zaleznie od obrotow silnika " Mylisz się zasadniczo,kąt zmienia się dynamicznie,czym obroty wyższe to kąt większy(oczywiście w pewnym zakresie). Zmiana kąta w aparatach zapłonowych mechanicznych jest wymuszana odśrodkowym regulatorem (prędkość obrotowa...
Hej. Gaźnik mam od Żuka (taki był pod ręką). Aparat zapłonowy miałem w dobrym stanie (bez luzów), ze względów konstrukcyjnych (zmiana kolektora dolotowego) musiałem go obniżyć by zmieścił się pod kolektor. Jakbyś miał pytania to dzwoń 537 778 776, zresztą pochwal się swoimi rozwiązaniami. Pozdrawiam Miras http://obrazki.elektroda.pl/1534727600_1...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Wiec tak, przewody dostaja przebicia na fajce, nigdy w innym miejscu. Byly zalozone pierwszy raz sentecha, pozniej beru, teraz sa NGK i na kazdych to samo. Na swiecach brak widocznych uszkodzen i przebic na ceramice. Nie probowalem na samej benzynie, moze to zrobie jutro tylko bede musial skompletowac, najgorsze ze padaja jedne z najdalszych przewodow...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Czy ktoś zrobi mi schemat do przekaźnika: Jak dam plus to on zabiera masę, jak zabiorę plus to daje masę? Edytuje: Mam zapłon cdi w jawie 350, on dział inaczej niż oryginał, żeby zgasić nowy zapłon trzeba dać masę na moduł zapłonowy, a stacyjka włączona daje plus a wyłączona zabiera plus. Muszę kupić coś co po włączeniu...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
Twarda praca po paru minutach pracy jest prawidłowa ale nie powinien mieć metalicznego dźwięku.Twarda praca po paru minutach jest wynikiem obrania strategii pracy zimnego silnika po wstępnym pomiarze parametrów pracy zaraz po zapaleniu.Potrzebuje paru minut zanim zacznie wyprzedzać zapłon a to z uwagi na emisję spalin.)Zbyt wczesny zapłon przez pierwsze...
Na podstawie tego opisu znajdziesz winowajcę: https://obrazki.elektroda.pl/9545812600_... Próbowałem wyłączyć alarm w vcds, poprzez zmiane kodowania, ale nie chce mi to przejść. Wejdź VCDS w moduł centralnego zamka. 1. Przekręć kluczyk w pozycję zapłon. 2. Program odczyta ID modułu centralnego zamka. 3. Zanotuj wartość w polu kodowania....
Witam. Umieściłem to zapytanie tutaj ponieważ dotyczy tylko i wyłącznie schematu i układu. Zrobiłem układ wg poniższego schematu i nie działa :( Sprawdzałem układ woltomierzem podłaczonym między masę a wyjściem na cewkę. Gdy wyjście na przerywacz nie było zwarte do masy - woltomierz wskazywał 0,14V. Gdy zwierałem wyjście przerywacza do masy - woltomierz...
Mierzenie napięcia - bez obciążenia, podłączony tylko miernik MAXCOM MX800, napęd od wiertarki o max obrotach 800. Sposób mierzenia - wg Twoich podpowiedzi ( z innych postów ), dioda ( 1N4007 ) w szereg a kondensator ceramiczny ( 10nF 400 V ) równolegle, na końcu miernik. Nawijanie drutu - w tym samym kierunku co w oryginale. Zmiana końców uzwojeń -...
dobry jestes :) tez mam splanowana glowice i chce poprawic jego osiagi.czy zmiana kata wyprzedzenia zaplonu duzo da?
Jeśli nie będziesz przekręcał kluczyka na zapłon bez licznika to nic się nie stanie. Pamiętaj że diody nie lutuje się jak popadnie tylko +do + a masa do masy.
Wystarczy, że podłączysz światła dzienne pod światła pozycyjne. One świecą ciągle. Jak chcesz zasilić dzienne z drogowych i mijania, to katody 2 diod do świateł dziennych. Anody odpowiednio do świateł drogowych i świateł mijania. Trzecia może być z pozycyjnych. Dzienne będą świecić na postoju, więc by wypadało zrobić im dodatkowe odcięcie. Np. przekaźnik...
Promieniowanie nadfioletowe (UVA, UVB czy UVC) jest wysoce szkodliwe dla żywych komórek. Rozbija łańcuchy białek, wiązania peptydowe. Dlatego nie wolno patrzeć w takie lampy bezpośrednio. Co do YT... Zauważ, że on przechyla lampę aby rtęć stworzyła metaliczne połączenie pomiędzy elektrodami umożliwiając przepływ prądu. Jak wiadomo, prąd nie może zmieniać...
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Witam. Jeśli już, to kocioł G115, nie S115. Skoro palnikowi w ogóle udaje się odpalić i kopci, to daj spokój elektrodom zapłonowym, bo nie one są przyczyną objawów, jakie opisałeś. Przyczyną może być: - nadmierne zanieczyszczenie kotła - niedrożny komin, kanały w kotle, itp. - zmiana parametrów paliwa i brak regulacji palnika do niego - zła jakość paliwa...
Wciskasz swój prawidłowy kod, potem naciskasz "C" a potem wklepujesz 0000 potem "C" później znowu 0000 i "C". Klawiaturka zapiszczy ze ze dwa razy i zamruga, potwierdzając przyjęcie kodu. Można po tym zabiegu wyłączyć i włączyć zapłon aby sprawdzić czy kod działa. Auto powinno odpalić bez wprowadzania kodu. Po odłączeniu tej klawiaturki z wyzerowanym...
tak bedzie.
Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T. Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową. To mój zapłon...
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Zmiana przewodów zasilających wirnik ,nie ma znaczenia.
2mm to spora zmiana. Należałoby sporządzić nową mapę zapłonu, szczególnie dla wyższych obrotów i przenieść to jakoś do sprężynek w przyspieszaczu. Zmiana kąta w tym przypadku raczej nie w tą stronę.
Witam. Problemem jest automatyczna zmiana godziny o 2 godziny do tyłu po każdym wyłączeniu zapłonu. Godzina zmienia się o równe 2 godziny. Np wyłączam zapłon o godz 16:25 to po ponownym uruchomieniu ustawia się godzina 14:25. I tak za każdym razem. W czym może być problem?
Z regulacją gaźnika raczej sobie poradzę. Tu występuję jak sądzę problem z zapłonem. Widać to dość dobrze na filmie: [youtube] https://youtube.com/shorts/HwSUr7PPl98?s... Poszperałem trochę w necie, i chyba będzie problem, żeby ori zapłon działał z gaźnikiem. Trzeba zmodyfikować tps, tak żeby pracował wraz z przepustnicą gaźnika....
Zmiana w oprogramowaniu sterownika silnika,
Niestety stosunkowo duży rozrzut wartości napięcia wejściowego, od 2V do 40V strasznie utrudnia pracę. Przy takim wahaniu napięcia, i przy zastosowaniu dzielnika napięć, napięcie jest zbyt małe, żeby spolaryzować diodę. Układ może pracować przy zmianach napięcia wejściowego od 0V do Vcc, a nawet przy sterowaniu "bipolarnym", wystarczy wstępnie spolaryzować...
Generalnie zapłonniki tyrystorowe dla lamp wysokoprężnych, zwane jako TUZ, są produkowane dla lamp wszystkich mocy, a jeśli już miałyby nie współpracować z danymi mocami, to prędzej z wyższymi niż dedykowane (tzn. na przykład TUZ dla lamp 70-250W może nie współpracować we właściwy sposób z lampami 400W, które pracują na wyższym prądzie i wymagają impulsu...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
potrzebuje zmienić moduł kolumny kierowniczej na nowszy model zakupiłem używkę 5K0-953-569-BA ale jak sie pozniej zorientowałem moduł jest z passata b7 ,który nie ma stacyjki. Dokupiłem kolumnę z octavi ii ze stacyjka ,ale pytanie czy da się uruchomić moduł 5K0-953-569-BA by współpracował ze stacyjka i włączał zapłon stacyjka
Nie wiem jak to działa, nie wiem na ile ten schemat jest błędny. Fakty są takie: Zakup "jakiejś" świetlówki i układ nie działa. Zakup markowej świetlówki (kupiłem 1szt. philips i 1 szt. osram) i nie ma problemu - świetlówka zaświeca się za każdym razem. Co zauważyłem - po podłączeniu niemarkowej świetlówki do klasycznego układu z bimetalicznym zapłonnikiem,...
Hej. Zbliża się sezon Trzeba ogarnąć sprzęt. W zimę dojeżdżałem motocyklem do autobusu i pewnego razu gdy wracałem przestawił się zapłon z powodu lekkiego przekręcenia się czopu wału:/ który i tak kwalifikował się do wymiany "ale do domu dojechałem" :P. Więc gdy będę kupował wał dokupię resztę części do zapłonu CDI i mam pytanie czy stator z 4t ma taki...
Ruch wskazówki obrotomierza - bardzo regularny co może wykluczyć wypadanie zapłonu - byłoby bardziej losowo. Zmiana odgłosu pracy silnika (dziwny jakiś klekot słychać) pewnie związana z dostosowaniem się silnika do zmienionych warunków pracy - tylko których, albo wymuszona przez ecu - na jakiejś podstawie. Może ta regularna zmiana da się wychwycić obserwując...
Niestety zmiana składu mieszanki w moim przypadku nie działa
Oświetlenie zewnętrzne praktycznie nie istnieje z powodu tego że to pracuje w zamknięciu. Poza tym dioda jest na podczerwień a największą czułość fototranzystor ma dla niej. Racja, oświetlenie zmienia prąd, ale opornik do fototranzystora jest tak dobrany, aby zmiana tego prądu mocno wpływała na mierzone napięcie. Po tym przykładzie działania przerzutnika...
Jestem zadowolony z: *bezawaryjność - ostatni rok to tylko wymiana paska no i trochę moich innowacji jak zmiana koła pasowego na mniejsze czy wymiana kierownicy po upadku, *osiągów - Vmax około 60km/h, średnie spalanie ostatnio wzrosło trochę ale zimno jest :D, ogółem koło 2l/100km. Ruszam z miejsca, wyprzedzam ciężarowe po starcie :D, *prostoty wykonania...
Dobra. Doszedlem jak to jest w Seacie Alhambra: Przełączyć jednostki miar w następujący sposób: – Włączyć zapłon. – Nacisnąć i przytrzymać przycisk 1 pod prędkościomierzem. – Wyłączyć zapłon i przytrzymać naciśnięty przycisk 1 tak długo, aż zmienią się jednostki miar we wskazaniach przebiegu. – Puścić przycisk 1 Adam7009 podales...
zmiana zapłon zmiana zapłon elektroniczny zmiana moduł zapłon
elektroniczne sterowanie piekarnika podłączenie halogen transformator uszczelniacze zaworowe
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Lokalizacja bezpiecznika podczerwieni w Mercedes W210 290 TD 1996 Kalibracja wyważarki CEMB C72 - krok po kroku